Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Děti rozplakal nový slabikář, nerozumějí mu

Upovídaná teta Ola, Tom, Mat a Sam. To jsou postavy z nového slabikáře, který letos v září dorazil do některých českých škol. Děti s ním však mají problémy. "Můj syn nad ním pláče, protože mnoha věcem nerozumí," říká Eva Dekařová z Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

habit

Tak uz je mi jasny...
... tech 1000Kc od vlady na prvnacka. Zadne kupovani volicu - odskodneni je to!!!
0/0
30.11.2005 23:38

Pekelmajstr

Autorku
Mikulenkovou bych nechal tak dlouho opakovat ty její nesmyslný nevěty, až by se z toho rozbrečela taky. Ještě si to ta hovězí samice veřejně obhajuje!!!
0/0
30.11.2005 16:37

venda111

Debilni slabikar
Ještě že mám první třídu už za sebou :) Třípísmenná jednoslabičná slova jako Sam, Mat, vlk, den jsou naprosto nevhodná pro začátek. Je to známá věc, ví to každý rodič. Autorka by to měla také vědět, ale zřejmě ještě nemá děti ve školním věku. Mohli jí to prozradit alespoň ve škole, kterou doufám vystudovala. Zajímalo by mè, co řekne, když učitelka zvolí její slabikář, až bude jednou učit její děti.
0/0
30.11.2005 16:12

Mik8

děs
Jaký idiot proboha vymyslel větu: Mate, máte tam salám. Chudáci děti, jestli je to plné takových perel.
0/0
30.11.2005 12:12

Tryskomys Muf

Nesmysl
Nesmysl. To je zase vyplod typu "Jedna pani povidala ...".
0/0
29.11.2005 23:01

Isbjoerna

Proc ta hysterie? Slabikář je prima!
, Priklad jedne basne z slabikare: "Oldo, povez, co mas v planu? Koupim ostrov v oceanu. Budu ziv jen z kokosu, o, to si dam do nosu. Budu chovat ovce, kozy, na slonech se budu vozit, obcas sveze me i hroch, protoze jsem hodny hoch." ------- V knize se vyskytuji take osoby jmena: Adamek a Jana. Adamek i Jana se mi zdaji byt ceska jmena. :-) ------- Pravda, nevim, jak bych vysvetlila me dceri, jak si nekdo bude davat to o do nosu :-D, ale jiste bychom kvuli tomu nezoufaly, ba jsem si jista, ze bychom se nad tim zasmaly. Illustrationen jsou vesele, podnetne, vymluvne i dobre detailne propracovane a oteviraji dvere detske phantasie. Me Resümee: Velmi hezka ucebni kniha pro deti-zacatecniky-ctenare.
0/0
29.11.2005 17:51

Kleki Petra

Re: Proc ta hysterie? Slabikář je prima!
Tak mnoho štěstí při studiu!
0/0
30.11.2005 12:15

Pekelmajstr

Re: Proc ta hysterie? Slabikář je prima!
Mám rád bezdštný dovšehokecalky.
0/0
30.11.2005 16:40

berber

Re: Proc ta hysterie? Slabikář je prima!
Když už se bavíme o jazyku českém což psát česky, tj s tím co češtině patří háčky a čárky.
0/0
30.11.2005 23:30

freak2

Re: Proc ta hysterie? Slabikář je prima!
ja ja, ta slapikař pyt echt pofedena kousek, to pyt moc tópre pro šeska dety.
0/0
30.11.2005 23:35

spiegel

Proč ten úžas
pani ministryně Buzková to ani nečetla, protože její dcerka nechodí do české tsátní školy. Tak co by ji zajímal nějaký slabikář.
0/0
29.11.2005 17:19

hovnoval-

Re: Proč ten úžas
kazda skola si muze vybrat z ruznych ucebnich pomucek.
0/0
29.11.2005 17:25

hovnoval-

@@
no co, ja se jmenuju Hovnival a zadny problemy s tim nemam.
0/0
29.11.2005 17:16

@rwen

***
Mat ? Tak ještě chybí Pat.  A JE TO !
0/0
29.11.2005 16:32

Montaigne

Ola, Tom, Mat a Sam
Sbohem slovanská jména a ...vzhůru do nověspřátelených p*delí    
0/0
29.11.2005 16:29

opportunity

Re: Ola, Tom, Mat a Sam
0/0
29.11.2005 16:47

karoten

Re: Re: Ola, Tom, Mat a Sam
Ola byla ve Slabikáři už v roce 70, a nejspíš i dávno předtím.
0/0
30.11.2005 12:20

sageorg

Škoda,......
měli jsme pěkný a srozumitelný slabikář,dokud tam nenašli feministky diskriminaci žen,kterou určitě 6leté dítě řeší!
0/0
29.11.2005 14:20

killy

Ať se to bude okecávat, jak chce.....kouk´jsem na net...
Mat patří do seriálu "A je to".... A strýček Sam úplně někam jinam. Ani jeden nepatří do českýho slabikáře. Leda, že by Angláni měli svým ve slabikáři Honzu a Kubu. .."A tatí,..a proč se jmenuje ten kluk Mat?, takový jméno není!" Protože si tady můžu vyjádřit svůj názor, pak: "Tohle je opravdu příklad pro děti o angloamerickým vlezdoprdelizmu." Doteďka jsem vždycky jeho existenci popíral, pak omlouval... MŠMT mě už ale přesvědčilo.
0/0
29.11.2005 14:17

killy

P.S. Ty angl. jména je učej´číst česky nebo anglicky? Mělo by se to vědět..
0/0
29.11.2005 14:24

erben3

Re: Ať se to bude okecávat, jak chce.....kouk´jsem na net...
Angloamerický vlezdoprdelismus u věčně shrbeného a připos... českého národa jsem nikdy nepopíral a nepopírám, protože ten tu už existuje 16 let, jen co jsme vylezli z pr*ele Rusákům. Jinak zcela souhlas.
0/0
29.11.2005 15:42

redback

Mimochodem ...
ještě jsem neviděl dítě, které by plakalo, protože něčemu nerozumí. Na druhé straně český národ by mohl zaplakat nad těmi kretény, kteří tento stát vedou ke světlým zítřkům socialismu. Myslím tím politiky, a tu bandu hloupých ministerských úředníků, kteří měli to štěstí, že je nějaký známý protlačil na ministerstvo, což je ovšem neštěstí těch děcek.
0/0
29.11.2005 14:04

Kleki Petra

Re: Mimochodem ...
S tou první větou absolutně nesouhlasím. Takovou dceru mám doma, a přestože je v páté třídě, ještě ji to neopustilo. Se zbytkem naopak souhlasím.
0/0
29.11.2005 14:08

2Mac7

Re: Re: Mimochodem ...
hmm, tak mě to také zarazilo, proč by děti plakaly, že něčemu nerozumí ? Řikala jsem si, to je zase dramatický titulek ,ale pěkná blbost, každý holt máme jiné zkušenosti
0/0
29.11.2005 14:11

redback

Re: Re: Mimochodem ...
Tak jí řekněte, ať nebrečí, že to nemá cenu. To by musela proplakat celý život, protože čím bude starší tím méně bude rozumět tomu, co se v Česku děje
0/0
29.11.2005 14:13

Kleki Petra

Re: Re: Re: Mimochodem ...
Taky brečím, když slyším mluvit Paroubka, Karase, Svobodu, a, bohužel, někdy i Mirka Topolánka ( ). A to je mi přes čtyřicet.
0/0
29.11.2005 14:19

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Mimochodem ...
tak to já nebrečím, mně nasíraj
0/0
29.11.2005 14:22

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Mimochodem ...
Taky jseš ženská. Ty vydrží mnohem víc, než my, křehké a  zranitelné nádoby.
0/0
29.11.2005 14:33

killy

Že, jo? Já když se snažím nějak porozumět.....
..chování současný vlády... tak se mě většinou derou taky slzy do očí.....
0/0
29.11.2005 14:26

cochinilla

Český slabikář by měl být český
a slova Tom, Sam a Mat česká nejsou. Věta "Mate, máte tam salám" je pěkně hloupá.
0/0
29.11.2005 13:38

Kleki Petra

Re: Český slabikář by měl být český
´č lépe by například znělo pěkné české Pošli Sandru pro sádru!
0/0
29.11.2005 14:08

killy

Nebo ...... vypli plyn?.. zalili-li lilie?
0/0
29.11.2005 14:21

Nik

"Můj syn nad ním pláče, protože mnoha věcem nerozumí," říká Eva Dekařová z Prahy....
A čemu nerozumí? Jestli umřel pan Petřina nebo pan nebožtík?
Nebo tomu, že Mat má někde salám a Sam ho chce...?
Navíc věta "Mate, máte tam salám." je cenná z několika důvodů. Je to slovní hříčka ("Mete sem i Sam." je ještě lepší). Lze se z ní naučit (přinejmenším) jedno anglické slovíčko. A navíc vede k multikulturalismu, Mat je totiž nejspíš cizinec (v tomto smyslu je třeba, aby i další slabikáře tento trend zohlednily a dbaly - politicky korektně ovšem - na "kulturní a etnickou vyváženost" vystupujících postav).   
0/0
29.11.2005 13:13

gagaryn

Re: "Můj syn nad ním pláče, protože mnoha věcem nerozumí," říká Eva Dekařová z Prahy....
To je trefné i když věta "Mate, máte tam salám." je nepřesná většinou se používá klobása.Takže "Mate, máte tam klobásu" by byla významově přesnější. Někdy se vypravím na koupaliště i bez klobásy v plavkách, ale není to ono.
0/0
29.11.2005 13:21

ja_sedivim

Re: "Můj syn nad ním pláče, protože mnoha věcem nerozumí," říká Eva Dekařová z Prahy....
No já nevím, nejsem psycholog, ale přijde mi jako zvrácenost chtít po prvnáčcích aby rozuměli slovním hříčkám v situaci, kdy teprve učí! číst. 
0/0
29.11.2005 13:22

Charles_Davy

Re: "Můj syn nad ním pláče, protože mnoha věcem nerozumí," říká Eva Dekařová z Prahy....
Pak tam ovšem chybí Dežo!
0/0
29.11.2005 13:22

Johny_S

Re: Re: "Můj syn nad ním pláče, protože mnoha věcem nerozumí," říká Eva Dekařová z Prahy....
0/0
29.11.2005 13:30

Johny_S

Re: "Můj syn nad ním pláče, protože mnoha věcem nerozumí," říká Eva Dekařová z Prahy....
Multikulturalismus je zvracena ideologie, ktera povede k padu nasi civilizace. Radsi bych tedy deti od nejutlejsiho veku k multikulturalismu nevychovaval.
0/0
29.11.2005 13:31

[eT]

Re: "Můj syn nad ním pláče, protože mnoha věcem nerozumí," říká Eva Dekařová z Prahy....
Řeč je to hezká, ale opravdu pochybuji, že tomu onen prvňáček pochopí. A multikulturalismus, tak je nám předkládán, si prosím laskavě strčze do p.r.d.e.l.e
0/0
29.11.2005 16:16

blanka13

Kdo z vás má děti?
Já mám tři 15,12 a 5 let. Netvrdím, že nostalgicky nezavzpomínám na svůj slabikář ale myslím si, že tento není špatný. A problém se jmény budou mít jen ty děti, pro které je to první "schůzka" s literaturou. My co máme načteny desítky knížek kde se to nejrůznějšími jmény jen hemží, rádi zkusíme něco nového. Syn předškolák se k obrázkům staví kladně a básnička - alespoň ta co je na NETu se mu líbí.
0/0
29.11.2005 12:07

Philosopher

Re: Kdo z vás má děti?
Pokud děti už umí číst dříve než v první třídě, tak jim to zřejmě problémy nedělá. Ale učebnice musí počítat s tím, že děti číst neumí. V tom je ten problém ....
0/0
29.11.2005 12:13

blanka13

Re: Re: Kdo z vás má děti?
Ale syn číst neumí. Čtu mu - zatím - já.
Chodíme do knihovny a půjčujeme si to, co nás zaujme - jeho obrázky a mne textem. Jo a starší dcera se učila číst podle Maxipsa Fíka a pokud vím, Fík se původně jmenoval Rek a neuměl to říct. Podle teorie o jednoslabičném jméně je to taky špatně a ukažte mi dítě, které Fíka nezná. Je pravda, že Formanovci jsou nasáklí angličtinou ale vzhledem k počítačům, satelitní televizi nebo i cizokrajným spolužákům si myslím, že z jmen ve Slabikáři děláme větší problém než je a pro děti jsou texty pochopitelnější než Čarkova Senoseč.
0/0
29.11.2005 12:44

Petra105

Re: Re: Re: Kdo z vás má děti?
Neumela to rict Aja, porad rikala Fek, Fek, Fek, az tatka rozhodl, ze nez Fek, to radsi Fik
0/0
29.11.2005 16:47

Amarcord_1

Re: Kdo z vás má děti?
Podle tech ukazek, co jsou v clanu uvedeny si myslim, ze vubec nejde o vztah k literature. Ani ze strany autorky, ani ze strany snazivych ctenaru.
0/0
29.11.2005 12:16

tev

Re: Kdo z vás má děti?
Blanko Blanko. Ty jsi ale drnda. Chtěla si se nám pochlubit, jak máš chytré děti, že umí číst už před tím, než jdou do školy, že? No tak to jsi strašně šikovná maminka. Jenže milá drndalenko všechny maminky tak šikovné nejsou a proto má být slabikář udělán tak, aby se z něj bez problémů naučil číst každý.
0/0
29.11.2005 12:38

blanka13

Re: Re: Kdo z vás má děti?
Znovu - viz moje předchozí reakce - syn předškolák nečte ale naposloucháno toho má hodně, nepřijde mu potom, že je něco špatně.
0/0
29.11.2005 12:46

tev

Re: Re: Re: Kdo z vás má děti?
No je to v bleděmodrém to samé. Chlubíš se, jak jsi šikovná máma a jak jsou tvé děti vnímavé. Když už neumí rovnou číst. Blanko chtělo by to občas opustit tu svoji ulitu a rozhlédnout se kolem sebe. Slabikář by měl být srozumitelný pro všechny, opakuji ještě jednou, pro všechny děti. Ne jen pro ty tvoje a pár jim podobných...
0/0
29.11.2005 13:34

redback

Proč nepoužívají ryze česká slova?
Do slabykářů by měly dát třeba:
Klaus má rád Ratha. Langer je seriozní lobbysta. Sociální demogracije neakceptuje ataky neperspektivní ODS. KSČM je moderní internacionální partaj. A nebo: Paroubek nerad techno.
0/0
29.11.2005 12:01

Philosopher

Re: Proč nepoužívají ryze česká slova?
Pokud chtějí být vtipný, redback, tak nechť si nejdříve zkontrolují pravopis. Zejména, když je diskuse nad slabikářem, že ?
0/0
29.11.2005 12:15

redback

Re: Re: Proč nepoužívají ryze česká slova?
Máte jedničku, čekal jsem jestli si toho někdo všimne v dnešní esemeskové době, kdy už ani učitelé neumí česky
0/0
29.11.2005 12:32





Najdete na iDNES.cz