Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Političtí vězni vypráví školákům o komunismu

Političtí vězni přišli mezi děti. "Už jsem vám říkala, jaké to bylo za nacistů. Tady naši hosté vám řeknou, jaké to bylo za komunistů," uvedla mladá učitelka Václava Kamaráda, který musel pracovat v uranových dolech, a Věru Pytlíčkovou, dceru politického vězně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sudájev

›››››››››››› ™
Jo komunisti. Pinochet s nimi dokázal zatočit.  
0/0
28.11.2005 20:44

barbudo

Re: ›››››››››››› ™
... jojo, měl by dětem povyprávět taky někdo z Pinochetových lágrů ...
... nebo Saddámových, ten komouše taky dost dobře vyhubil ...
0/0
28.11.2005 21:41

jamarty

doporučoval bych
všem, kteří chtějí o komunistech vědět něco bližšího, aby si hned pustili televizi na čt2... doufám, že pak zjistí, co je to zač...
0/0
28.11.2005 20:03

Krosmen

Další názor
Já tedy nevím jak Vy ostatní,ale já se narodil roku 1984 a všechen dnešní strach z komunismu mi připadá poněkud zbytečný.Člověk,který se v současné době bojí jejich vítězství si zřejmě neuvědomuje,že to co tu bylo za jejich režimu se v současnosti NEMÁ šanci prosadit.A jsem proti jednostrannému ovlivňování mysli nějakých školáků!Nic není jen černé a nic není jen bílé
0/0
28.11.2005 17:25

Deleter

Re: Další názor
Vaše první věta zcela postačuje.
0/0
28.11.2005 17:30

Júlinek šíšal

Re: ...obávám se,
že nejenže má onu šanci ... třeba i v jiném obalu ... ale dokonce se už prosazuje ... a nejen v čížsku ...
0/0
28.11.2005 17:33

edik2

Je dobře že ........
EasyR a VláďaK :ta vaše diskuse je po dlouhé době  normální a vysvětluje pohled na určité věci bez zbytečně trapných emocí.
0/0
28.11.2005 13:18

rbursik

Odpověď
je mi 33 let, pracoval jsem pro zaharniční i české firmy a otec byl dělníkem a dokonce šéfem KSČ na závodě. U té práce jsem přišel k lidem i věcem. ke klterým se normální smrtelníci nedostanou. Navíc se přátelím s lidmi v Evropě a tak známjeich názory na zdejší podporu zahraničním firmám. Celkem se u nás dost přeceňují naše možnosti, tím si nemyslím, že jsme horší než lidé z Evropy, ale je čas si připustit, že zlaté české ručičky je termín spíše prvorepublikový.  se svou otevřeností narážím na rádoby české manažéry. Opravdu začněme se podepisovat pod svá slova a nebojme se toho, politici začnou přemýšlet nad tím co dělají. Jak včera plácali modří ptáci křídly, mě Vám to připadalo jak na sjezdu KSČči spíše chybělo skandovat."Ať žije KSč tedy ODS."  Nebuďme ovce, ale ptejme se našeho politika na problémy, které Vás trápí, obracejme se na úřady. Oni opravdu nejsou bozi.
Pěkný den.
Radim Buršík   
0/0
28.11.2005 12:30

klv

Re: Odpověď
spousta písmenek, myšlenka žádná
0/0
28.11.2005 12:33

idneol

Re: Odpověď
A potkal jste se taky se systematickou zkorumpovaností některých prokuristů SOUKROMÝCH firem např. v Německu. Já ano, takže mně neohromuje to, co je "normálním smrtelníkům" odepřeno. Já taky dělám s informacemi, které většina lidí nezná, nakonec i tkadlena ví spoustu věcí, které nám dvěma budou do smrti utajeny. Zlaté české ručičky ani rodinné stříbro mě nikdy neohromovaly. Sjezd ODS asi nebyl jiný než jiné podniky tohoto druhu, zbytek světa nevyjímaje. Ale hlavně: Kdo je ten "můj politik"?
0/0
28.11.2005 12:47

oprudil

Re: Odpověď
ty seš vypatlanej !!
0/0
28.11.2005 12:48

Macchiavelli

Tak to musim souhlasi
ja mel pri sledovani toho modryho sletu jak si sami sobe tleskali ve stoje fakt pocit, ze se koukam na nevim uz kolikaty sjezd KSC  Pokud chteji detem ve skolach ukazovat jak to bylo za komunistu, tak ani nemusi zvat pametniky nebo lizt do filmovych archivu - ty nejstupidnejsi relikty uvidi normalne v televizi  BTW: Doufam, ze jsi se kvuli tomu mymu postouchnuti moc nenastval. Byla to jen ironie - zcela uprimne, koho tu fakt zajima tu zajima jak se opravdu jmenujes ?
0/0
28.11.2005 13:04

EasyR

Re: Tak to musim souhlasi
No, nevím, oč je tohle lepší ;o) http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A051128_102308_domaci_mr
0/0
28.11.2005 13:11

Macchiavelli

A kdo rika, ze je to lepsi?
Co taky cekat od byvalyho hospodskyho a nyni sefa socanu, ze Ovsem ta zminovana podobna trapnost sjezdu KSC a ODS byla o to desivejsi, cim vic jsou od sebe ty strany v politickem spektru vzdalenejsi. Proste uz to tak nejak asi patri k vseobecne politicke kulture - a pak ma jit clovek k volbam
0/0
28.11.2005 13:35

erben3

Re: Tak to musim souhlasi
No co se divíš? Vždyť to jsou většinou převlečený komouši, takže skandování a potlesk mají natrénovaný.
0/0
28.11.2005 14:39

edik2

Re: Odpověď
rbursik : naprosto přesné a vystihující.
0/0
28.11.2005 13:14

Pinkamilek

Veletoč!
Ty brďo, čtu na Lidovkách diskuzi o Mašínech, a žasnu, doufám Buršíku, že ti Mašín ohledně táty dobře poradil, byli právě na takové jako on vysazeni, zásadně! Možná,že ti toho rudého trpaslíka pomohou zlikvidovat!!!! Kuwa, to jsou kotrmelce, má tohle vůbec soudnost??? Podepište se vlastenci: Autor: Radim Buršík IP: 217.77.165.xxx Datum: 24.11.2005 18:27 Mojí čeští občané, nebojte se pod svá slova podepsat. Vím i od pana Mašína, že sleduje tyto stránky. Pane Mašine vy a bratr jste se postavili proti komunistickému jhu a slibuji, že budeme věrni vaším činům a těch rudé trpaslíků se konečně zbavíme. Přijeďte, tady jste doma, nedopustím zdejší moci, aby vás perzekuovala. Pěkný den všem spravedlivým. Rdaim Buršík Mlýnská 124 74787 Budišov nad Budišovkou rbursik@ post.cz 00420 556305133
0/0
28.11.2005 20:19

rbursik

Re: Veletoč!
ne neměním názory a věřte je to občas bolestivé.  Teď vysílají o letech po Vítězném ˇÚnoru na ČT2, šel jsem od toho pryč, protože kdo to ještě bezná a je ochoten tvrdit jak komunisti jsou ready. Tak já balím kufry a bu´dte tu sami. Věřte říct doma rodičům a pra rodičům zda si uvědomují jaká bordel podporovali svojí beúčastí, jak mohou za to, že má rodina byla rozdělena Benešovými dekrety, to dodý pozornosti v rodině. Mě tedy stihli jen alkoholici vyloučit ze SSM. Veletoč to není. Nechci, aby jste to tak bral a mrtelo by mně to můj praděda Indrák český kantor ze Sudet by se výřil v urně. Taky si ho komanči předělali na skladníka. Rodina mlčela, já nebyl ještě na světě. 
Radim Buršík 
0/0
28.11.2005 20:42

Pinkamilek

Re: Re: Veletoč!
No teda nevím,sledoval jsem tu diskuzi a plivali jste tam na obyčejné řadové komunisty oheň a síru, že to byli opory režimu a Mašínové je měli kosou kosit, ne ty nahoře, ale dole měli mýtit.Člověče,ty jsi Pavlík Morozov dnešní doby!Tvůj tatík chtěl pro tebe jen dobré,tomu pevně věřím a ty vlastně na něj pliveš.A určitě v životě nikomu neublížil.Však si to srovnej se svým svědomím,pokud víš, co to je!
0/0
28.11.2005 20:51

rbursik

Re: Re: Re: Veletoč!
To není o otci a synovi, to je o tom, že tu lidé mělistrach se vyjádřit, nezlobím se na ně, víte co by asi následovalo perzekuce, Jachymov. Vím, je to pro ně těžké se vyrovant stím, že podepisovali petice třeba na podporu popravy dr. Horákové, gen. Píky a dalších, komanči to zkracují to jsou ta nešťastná padesátá léta a co 68? Vždyť ty vlády od 89 trpí na to, že nedokázali se postavit pravdě. Brzdí nás jít dál, kde jaký parazit vyskočí a uškubne si z republiky. No a jetě mne najdete v názorech na BBC. Je to tvrdé, ale za dobu před mohou i ti nevinní komunisti co nikomu neuškodili. Mlčeli. Já ovšem nebudu a jen zopakuji."Komunistická strana Čech, Moravy a Slezska je nedemokratická strana a hrdě se hlasí k odkazu Komunistické strany Československa, která má na svém štítu životy mnoha lidí, já s nimi nikdy kšeftovat nebudu.
Radim Buršík
P.S. Ať zaplatí škody co našemu státu způsobili, to co je tu dnes je jejich produkt. 
0/0
28.11.2005 21:06

rbursik

Re: Veletoč!
Oromiňte, moc jste nepochopil o co šlo bratrům Mašínům, rozhodně to nebylo popravovat nějaké SNB či Milicionáře. Vím, studizm našich interpretovaných dějin, není zcela objektivní, četl jsem tu celou diskusi a tak  víte co jsou lidé schopni vypusti z úst tedy klávesnic.
přeji vám spravedlivý život.
Radim Buršík
0/0
28.11.2005 20:48

Macchiavelli

Bravo Bursik
co takhle jeste rodne cislo, adresu, cislo mobilu a fotku tvyho ptaka kdyz uz jsi v tom odhalovani
0/0
28.11.2005 12:26

idneol

Ještě
k těm diskusím. Pokud zde obhajuji právo říkat názor, rozhodně jsem tím nemyslel zvát někoho do škol, any tam obhajoval tu či onu ideologii.
0/0
28.11.2005 12:15

idneol

Mnohem víc
by přineslo, kdyby jim denně vtloukali do hlavy Voltairovo (ale připisuje se to i jiným) "Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale budu bojovat za to, abyste to mohl říkat!"!
0/0
28.11.2005 11:41

rbursik

Re: Mnohem víc
Pane to :Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale budu bojovat za to, abyste to mohl říkat.  Já se domnívám i když je mito rpoti srsti, komunistům dokonce všichni platíme poslanecké platy plus další almužny. Oni si budiu muset uvědomit, že se honosí stranou, která nás stála straštně moc a to jejich bezplatné školství či jiný blábol, pro mne má význam asi takový před druhou světovou válkou jedna z nejrozvinutějších zemí balo Českoslovesko a po jejich násilných nedemokratických vládách chvost zemí na světě. I ti současní politici jsou jejich výplody. Podívejte se i na sebe či ostatní, bojí se podepsat po svůj text.
Radim Buršík
0/0
28.11.2005 11:49

idneol

Re: Re: Mnohem víc
Podepisovat se zatím nebojím, ovšem pokud tady bude po volbách Paroubek, přestanu diskutovat radši vůbec. Nepodepisuju se proto, že takto má diskuse kouzlo a říz.
0/0
28.11.2005 11:52

rbursik

Re: Re: Re: Mnohem víc
Pane, klobouk dolů dávám před Vámi, dovolím si tvrdit, že dokud se lidé nebudou podepisovat pod své názory, tak je to jen exibicionismus, který nic neovlivní, Hodně štěstí ve škole vám přeji a hodně drku pod stromečkem.
 
Radim Buršík 
0/0
28.11.2005 12:01

klv

Re: Re: Re: Re: Mnohem víc
pěkné, takové úderné, ale má to maličkou chybičku, podepsat se lze jakko-li, už z principu netu, takže zase žádná zásluha.
0/0
28.11.2005 12:06

idneol

Re: Re: Re: Re: Mnohem víc
Vy v sobě skutečně nemáte žádnou autocenzuru? To je skvělá vlastnost, bohužel dost nesnesitelná pro okolí. A exhibicionismus? No jasně, proto sem chodím. I když přece jen i pro pocit, že možná pochytím nějaké zrnko a někdo ho třeba pochytí ode mě... Ale školu už mám dávno za sebou, bohužel.
0/0
28.11.2005 12:07

idneol

Re: Re: Mnohem víc
"Komunisti si budou muset uvědomit...", jakpak to asi provedeme?
0/0
28.11.2005 11:54

rbursik

Re: Re: Re: Mnohem víc
Navrhuji postavit komunistickou stranu mimo zákon či předložit jim zúčtování co by měli zaplatit. Ta ukradená léta neodčiní včetně promarněných životů nás lidí. Začňeme se podepisovat, diskutujme, nesedejme na lep rádoby politickým stranám. Buďme zodpovědnější ke svým životům.
Radim Buršík  
0/0
28.11.2005 12:07

klv

Re: Re: Re: Re: Mnohem víc
pozor, idealista, nebezpečí nákazy
0/0
28.11.2005 12:10

idneol

Re: Re: Re: Re: Mnohem víc
Mohu se zeptat na váš věk? Mně je 51. 
0/0
28.11.2005 12:12

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Mnohem víc
skoro také tak, pročpak?
0/0
28.11.2005 12:13

idneol

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mnohem víc
Já myslel "Radima Buršíka v.r.", připomíná mi jaro 1968, ale přece jen bude mít o něco víc než tehdy já.
0/0
28.11.2005 12:17

idneol

Re: Re: Re: Re: Mnohem víc
A už se nepodepisujte. Musíte 12 krát ťuknout, víte, kolim života vám uteče? My už víme, že jste rbursik.
0/0
28.11.2005 12:13

idneol

Re: Re: Mnohem víc
Pokud nebude mít budoucí generace v sobě od dětství naučeno chovat se demokraticky a zároveň poznat, kdy je ohrožena svoboda, nepomůže ani strašení různými -ismy ani jejich zákazy.
0/0
28.11.2005 11:57

EasyR

Re: Mnohem víc
Mno, já nevím. Já bych bojoval za to, aby komunisté a náckové drželi huby :o)
0/0
28.11.2005 12:07

idneol

Re: Re: Mnohem víc
Ovšem i to je názor. Za vaše právo jej říkat bych bojoval též.
0/0
28.11.2005 12:08

Macchiavelli

Tim v podstate rikas
ze spravne bojovali za to aby naopak drzeli hubu ti ostatni....bravo
0/0
28.11.2005 13:12

EasyR

Re: Tim v podstate rikas
Co je na tom špatného ? Bolševik a nácek už dostatečně prokázal, že neuznává demokratické principy a že jeho vláda je založena na teroru. I demokracie by měla mít nějaké obranné mechanismy...
0/0
28.11.2005 13:16

Macchiavelli

Obranne mechanizmy zalozene na popirani vlastnich principu?
Jedine co dava demokracii alespon nejakou "moralni" prevahu nad komunismem ci fasismem je princip moznosti svobodne vyjadrit svuj nazor. Pokud se tohoto principu vzda, tak je na nejlepsi ceste k tomu, aby byla znicena (a podle mne si v tom pripade ani nic jineho nezaslouzi)
0/0
28.11.2005 13:40

EasyR

Re: Obranne mechanizmy zalozene na popirani vlastnich principu?
To je čirý idealismus, jistě že je to jedním z hlavních principů demokracie. Jenomže nedopřávat sluch i ideologiím, jejichž nosnou myšlenkou jsou deinstalace demokracie a vyvolávání nenávisti (třídní, rasové, či jakékoli jiné) není nedemokratické.
0/0
28.11.2005 13:46

Macchiavelli

problem je v tom
ze jim nemuzes tohle vsechno klast za vimu pokud si neposlechnes co rikaji  odsuzovat dnesni komunisty za to co se delo pred 50 lety je stejny ulet  jako klast dnesni "demokracii" vinu za to ze se za 1. republiky "strilelo do delniku"
0/0
28.11.2005 14:10

rbursik

Děkuji
Co kdyby vězni zavítali ke komunistům, našim politikům, rodičům i prarodičům a zavzpomínali s nimi na "krásná léta komunismu jalk chcete komunismu."  Moc by to asi nechtěli slyšet, že svou neúčasti a přehlížením nespravedlnosti umožnili tuto historii utvářet,. Jen jěště připíši" Komunistická strana Čech, Moravy a Slezska je nedemokratická strana, která vycgází ze starny Komunistické strana Českolsovenska, která má na svém štítě životy a osudy lidí.
Radim Buršík 
0/0
28.11.2005 11:38

Orign

Je dobře, že komunisty k diskusi nepustili.
Určitě by tam pomlouvali zavedené demokracie, v USA zvláště, žvanili o Iráku, Chile, Granadě a dalších zemích, kam naši bezmezně obdivovaní spojenci přinesli nebo podporovali svobodu bez ohledu na oběti (samozřejmě cizí a nutné). Třeba by breptali i něco o tom, jak se na každé dobré myšlence přiživuje spousta parchantů a že i v dnešní době to není právě to, co si řada lidí představovala při cinkání. Možná by se i zmínili o tom, že svých 20 a více procent mají právě díky způsobu vládnutí předcházejících i současné vládě zmetků. To by pak děti nemusely přesně vědět, komu věřit.
0/0
28.11.2005 11:13

VláďaK

Re: Je dobře, že komunisty k diskusi nepustili.
To je v tomto státě folklór,že se nezve druhá strana ,aby se mohla vyjádřit.Například v ,,demokratických" volbách legitimně zvolená parlamentní strana,která poté není pozvána na hrad.  Vysvětlení : prezident pozval všechny zástupce parlamentních stran s vyjímkou komunistů.Neobhajuji je to né,ale když neuznává někdo základy demokracie,pak se jí nemůže ohánět.
0/0
28.11.2005 11:35

EasyR

Re: Re: Je dobře, že komunisty k diskusi nepustili.
Přesně tak. Komunisté neuznávají základy demokracie, tak ať se jí neohánějí...
0/0
28.11.2005 11:39

VláďaK

Re: Re: Re: Je dobře, že komunisty k diskusi nepustili.
EasyR : jestli jsi pochopil,tak ta má reakce není o komunistech,ale o principu demokracie.Přečti si to ještě jednou a zkus to pochopit a odpovědět.Tady nejde o nic jiného,než o princip.Když někoho nezruším a někdo ho tedy demokraticky zvolí,tak v takové společnosti,která demokracii ,,uznává" s ním musím počítat a diskutovat o názorech.
0/0
28.11.2005 12:07

EasyR

Re: Re: Re: Re: Je dobře, že komunisty k diskusi nepustili.
Souhlasím s tím, že prvotní chyba byla v tom, že po listopadu 89 nebyla komunistická strana zakázaná. Nicméně to neubírá na zrůdnosti komunistickým myšlenkám a nepřidává jim na demokratičnosti. Až se zřeknou minulosti, odsoudí to, co napáchali a změní svůj program, potom ať jsou považováni za standardní demokratickou stranu. Jejich program k nahlédnutí na www.kscm.cz - stačí první věta.
0/0
28.11.2005 12:11





Najdete na iDNES.cz