Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Barroso chce, aby Češi pracovali v Unii

V Evropské unii jsou Češi již rok a půl, ale pracovat tam nesmějí. Předseda "evropské vlády" José Barroso věří, že se to co nejdříve změní. "Tlačíme na to," řekl MF DNES při páteční jednodenní návštěvě Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

habit

celtiku, tva vira...
... krestanska te zrejme hned tak nezklame - ta slibuje vsechno az po smrti.
Zato tvoje slepa a nekriticka vira v EU ma te asi zklame pomerne brzy...
0/0
20.11.2005 15:43

celtic

soudruzi...
jste radši že jsme v EU nebo na MS ve fotbale  Já tedy v EU
0/0
20.11.2005 15:10

celtic

EU....
naše šance vymotat se z bolševismu...
0/0
20.11.2005 10:37

dislektik

Re: EU....
a hlavně už taky někdo řekl že se musí pracovat aby bylo lépe.-)
0/0
20.11.2005 12:38

Deleter

Re: EU....
ten druhej celtic je lepší, nepíše bláboly.
0/0
20.11.2005 12:38

celtic

Re: Re: EU....
je to bolševik, proto ti sedí...
0/0
20.11.2005 14:53

vaclavj1

Re: EU....
Jak?
0/0
20.11.2005 14:02

celtic

Re: Re: EU....
Konfrontací s pol. kulturou EU...chtě nechtě se budou naši politici muset přizpůsobit pol. kultuře EU a nikoliv EU té naší...
0/0
20.11.2005 14:54

vaclavj1

Re: Re: Re: EU....
Budou "muset"? Proc? (o politicke kulture EU by take mohlo byt sporu, ale nejak vyrazne horsi nez u nas snad nebude)
0/0
20.11.2005 15:22

CuoreSportivo

Aha
Takže pán chytrej přijel dělat do Česka předvolební agitaci. Nejprve jsou mu Češi (spolu s Poláky, Maďary ...) méněcenná rasa - potřebovali pro nás speciální režim jak práce tak pohybu a když mají ústavu v pr...., tak se jim propaganda hodí. Jdětě do ři/ti s tou EU.
0/0
20.11.2005 8:02

celtic

Re: Aha
EU bolševiky sere a to je dobře....
0/0
20.11.2005 14:56

gomes

Barroso ...........
Je zaujimave sledovat ako sa vyvijaju myslienkove pochody niektorych europolitikov. Jose Manuel Barroso bol na cele portugalskej vlady(strana PSD) a prave tato strana sa zasadila za tzv. prechodne obdobie pre pracovnikov z 8 novych clenskych krajin, v obave z prichodu lacnej pracovnej sili do Portugal. Zaujimave, pretoze v Portugalsku sa priemerna mzda pohybuje okolo 750 eur( 22 tisKC, 29 tis SK, ) a min iba 375 eur. Podla statistik sa v roku 2004 nachadzalo v portugalsku 110 obcanov CR a 60 SR. Aj napriek tymto cislam presadil v parlamente 2rocne prechodne obdobie. A teraz uz ako predseda Eu komisie zmenil nazor.......
0/0
19.11.2005 23:11

CuoreSportivo

Re: Barroso ...........
0/0
20.11.2005 8:04

Montaigne

Re: Barroso ...........
dívám se na Barossa v TV a vidím prototyp vychcaného , slizkého politika jakých u nás běhá takříkjíc hafo
0/0
20.11.2005 10:33

siskol

Re: Re: Barroso ...........
přesně tak
0/0
20.11.2005 13:37

habit

...jeste jednou Isbjoerna...
... hajis diskriminaci v EU rozzdily ve mzdach... ale ty jsou i na nizsich urovnich - za stejnou praci, kterou jsem u nas (s.Morava) delal za 15000, dostanu v Praze 40000... je na mě, jestli zustanu sedet na zadku a spokojim se s malem... ale v Praze mi nikdo pracovat nezakazuje...
0/0
19.11.2005 20:40

Isbjoerna

Re: ...jeste jednou Isbjoerna...
, Nehajim diskriminaci, upozornuji na NEROVNOST v EU. Nevim, kde je "u vas", ale asi se bude jednat o stejny stat, v nemz lezi Praha, nebo?
0/0
19.11.2005 20:44

jamarty

Re: Re: ...jeste jednou Isbjoerna...
ale to je přece jasné, že ta nerovnost je... platy v řecku, srn, portugalsku či v uk jsou přece diametrálně odlišné... ... netýká se to pouze rozdílu oproti novým členským zemím...
0/0
19.11.2005 20:48

habit

Re: Re: ...jeste jednou Isbjoerna...
... ano, stejny stat, stejny problem - nevyrovnane hladiny.
Ale copak se EU netvari jako jeden stat? Proc se integrace EU prohlubuje jen v tech oblastech, kde se to hodi jejim prominentnim clenum?
0/0
19.11.2005 20:56

Isbjoerna

Re: Re: Re: ...jeste jednou Isbjoerna...
, Inu EU bylo dobrym svazkem v dobach do velikosti EU15. S rozsirenim na EU25 nastaly (ne)ocekavane hospodarske problemy, ktere nejsou v docasne dobe resitelne. Na jedne strane plati bohate zeme obrovske penize pro rozvoj chudych zemi, na druhe strane se zhorsuji vnitro-sozialni podminky jednotlivych zemi stare EU15. Politici stare EU15 trefili zasadni rozhodnuti (rozsireni na EU25) pres hlavy (bez souhlasu) svych volicu. Dnes je kazdemu jasne, ze rozsireni EU bylo chybou (hospodarsky nevyrovnane, politicky jednotne vlady neschopne spolecenstvi), ale nikdo nema odvahu vyslovit a provest nutne konsequenzen. EU neni a nebude jeden stat. Jakousi nadeji na alespon castecne politicke rizeni EU byla EU-Ustava; pochybuji vsak, ze bude kdy odsouhlasena. Ceka nas nejakou dobu stagnation, pozdeji rozpad ci "prerovnani" EU-zemi (tendenzen: EU12 = soucasna menova union). V soucasne dobe nezbyva nic jineho nez nationalni egoismus; zachranit, co zachranit lze.
0/0
19.11.2005 21:17

habit

Re: Re: Re: Re: ...jeste jednou Isbjoerna...
... takze konecne procitnuti z EUforickeho snu?
0/0
19.11.2005 21:29

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: ...jeste jednou Isbjoerna...
, Nevim, jestli politici (jejich "sen" to byl, jejich volici tuto EU25 nechteli) procitli, ale prala bych si, aby konecne JEDNALI - jedno jakym smerem, ale jednali. Touto stagnation velmi trpi predevsim delnici a remeslnici (maji nizsi platy a jsou na sozialni statni vykony a duchody odkazani) a pak v nekterych zemich duchodci (kteri maji nizsi duchody). Tyto slozky patri k pocetnym volicum a jejich (dlouhodoby) hnev ci hospodarske zoufalstvi by mohly ovlivnit (mozna i negativne) politicke slozeni rozhodujicich evropskych zemi. Z hospodarske krise se da casem vyjit, to jsme zazili v 70. letech. Avsak politicky "prevrat" potrebuje vice casu k stabilisation - to jste zazili v CR 40 let.
0/0
19.11.2005 21:51

habit

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...jeste jednou Isbjoerna...
... v podstate souhlas, jenze ti eknomicky nespokojeni maji spis tendenci volit levici, ktera smeruje k dalsimu prohloubeni integrace. 
Stejne tak euroustava - ta by soucasny stav jen prohloubila a zakonzervovala, a najit z nej "nerevolucni" cestu by bylo prakticky nemozne...
Jinak - tyhle tvoje nazory by nasi takzvani EUro-realisti oznacili za velmi tvrdy euroskepticismus...
0/0
19.11.2005 22:08

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...jeste jednou Isbjoerna...
, Jsem hospodarsky nezavisla, politicky mi staci demokratie (stredne pravicova/levicova), a proto se divam na EU realisticky - mozna kriticky, ale ne skepticky. Ziji v EU od jejiho zalozeni, znam jeji prednosti, zapory, ale i hranice. Tyto hranice realne unosnosti jsou dosazeny, prekroceny. S volebni prognosou jsem opatrnejsi. Postkommunisticke zeme voli vice doleva, zatimco stara EU voli spise doprava. Neobavam se (zapadoevropskych) sozialistu, i kdyz v poslednich letech rozdali jiz duchody nasich deti ;-/, jsem i politicky spokojena s CDU/SPD-koalition v Nemecku, i kdyz nutne reformy budou jen vlekle postupovat, ale zchudnutim delniku, remeslniku a duchodcu posili extremisticke okraje. Neni velkym rozdilem, jestli se regime prevrati doleva (kommuniste) ci doprava (nationaliste) - KAZDE z techto extremum by bylo katastrophou pro celou Evropu, a proto je nutne jim zabranit - rozhodnou politikou. Lide nechteji vice penez, ale rozhodnost a jistotu. Nejprve v sve zemi. Pak (mozna) v EU.
0/0
19.11.2005 22:44

Englishman

Re: Re: Re: Re: ...jeste jednou Isbjoerna...
Ony ty zlaté doby EU15 (nebo EU12) nikdy nebyly. Nefungovalo to pořádně ani tehdy. A rájem dokonalosti není ani eurozóna. Členy eurozóny asi teď prudí především platit Němcům povznesení Enderákova, ale až se k moci dostanou polici, kteří s eurem nejsou nijak spjati, začne je prudit celý systém.
0/0
19.11.2005 21:39

gomes

Re: Re: Re: Re: ...jeste jednou Isbjoerna...
Hospodarsky vyrovnat akekolvek uzemie je nemozne. Regionalne rozdiely budu existovat vzdy, a cim chudobnejsi stat, tym vacsie. Jedine Nemecko(zapadne) a Rakusko si dokazali udrzat akutaku regionalnu vyrovnanost. Ti, ktori casto cestuju po Europe to mozu s kludom podvrdit. Skust zajst do Calabrie, sever Portugalska,  zapad spanielska, francuzky vidiek, grecke ostrovy a uvidis co je to chudoba v pravom slova zmysle. Rozsirenie Eu na vychod bolo nevyhnutne, prinasa svoje ovocie, a cisla ukazuju, ze krajiny V4 rastu okolo 5% rocne, co su vyborne vysledky. Je jasne ze sa nemozeme porovnavat s krajinami ako D, A, NL, Bel, atd no Grecko, Portugalsko a Spanielsko su predodvermi a Slovinci su uz prednimi. Su rozne faktory ktore ovplyvnuju kvalitu zivota a z mojej skusenosti ti poviem, ze skor si na slovensku kupim z priemerneho platu byt, ako portugalec, alebo grek. To je realita. Ale pravdou je ze vsetky EU 8 new boli oklamane pri vstupe do do EU 15 old zavedenim prechodnych obdobi. Totiz
0/0
20.11.2005 0:32

Deleter

Re: Re: Re: Re: ...jeste jednou Isbjoerna...
na takzvané "ochraně pracovního trhu" trvaly jisté státy dlouho před rozšířením EU. Jestli se snažíš naznačit, že neumožnňování pracovat novým členům EU je reakce na rozšíření, mýlíš se.
0/0
20.11.2005 12:36

kokrhalek

Vážený pane Barroso
Včera jsem poslouchal debatu v televizi, které jste byl účastníkem. Upřímně řečeno od vás jsem se nedozvěděl téměř nic. Vaše odpovědi byli prázdné a kromě slov vlastně nic neobsahovaly. Pochopil jsem že v těchto debatách umíte chodit, skvěle odvádět pozornost od tématu. Znovu jsem se utvrdil v byrokratickém charakteru EU...
0/0
19.11.2005 20:34

habit

Re: Vážený pane Barroso
... ono cela politika posledni dobou zacina byt o slovech...
0/0
19.11.2005 20:36

Deleter

Čau diskutéři,
je vidět, že najít společný názor opravdu občas není možné. Ale to je lidský.
Jdu si léčit českou zamindrákovanou duši pivem vyráběným českými dělníky s nízkou mzdou, a za 0.55€.
0/0
19.11.2005 20:20

jamarty

Re: Čau diskutéři,
dobrou chuť a omlouvám se za to, co se z německa dnes psalo... nejsme ale takoví všichni...
0/0
19.11.2005 20:23

fr-mottl

je to nelidske vuci muzum
kteri musi odjet od zeny a pracovat nekde v cizi zemi. Tam nemaji moznost navazat rychle nejakou znamost a na placene sexualni sluzby to nestaci. A navic je doma manzelka sama a to aby pracovnik z ciziny vzdycky vcas zavolal domu, aby ho tam nahodou necekalo nejake prekvapeni. Jsem plne presvedcen, ze sexualni problematika se jeste ukaze jako jeden z nejvetsich zadrhelu globalizace. U nekterych zemi je to pro muze i tehdy komplikovane, jestlize nejakou mistni partnerku najdou - napr. pro ceskeho muze je to skutecne to posledni, uvolnit ten tlak s nejakou Gertrudou...ledaze aplikuje Bildzeitung na ten jeji oblicej...
0/0
19.11.2005 20:10

Isbjoerna

Re: je to nelidske vuci muzum
, Mate pravdu. 10-20% narozenych deti jsou Kuckuckskinder.
0/0
19.11.2005 20:16

idneol

Re: Re: je to nelidske vuci muzum
To bylo přiznání?
0/0
19.11.2005 20:40

stanislavek

Vítejte v EU!
No je hezké,že v EU jsou si někteří poněkud rovnější než druzí.Ale co si budeme povídat,EU má jen dva cíle:1. vynakládat obrovské částky na podporu zemědělců ve Francii,kteří by si na nepokřiveném trhu nevydělali ani na slanou vodu a za  2.vynakládat obrovské částky na placení armády úředníku v Bruselu.
0/0
19.11.2005 20:09

Deleter

Re: Vítejte v EU!
.
.
0/0
19.11.2005 20:15

celtic

být v EU....
je lepší než být mimo...
0/0
19.11.2005 19:39

idneol

Re: být v EU....
Co s tím provedeš, když jseš mimo furt?
0/0
19.11.2005 19:46

Deleter

Isbjoerno,
opravdu věříš tomu, že mimořádné komplikace při legálním zaměstnávání Čechů vyřeší problém s černými pracovníky?
Co si myslíš, že je pro německou firmu výhodnější: Čech pracující přímo pro ni, nebo Čech, který díky nesmyslným opatřením z německé strany stojí cca 1350€ na mzdě, 1350€ na dietách, 300-600€ na ubytování (to je min. 3000€) + zisk zprostředkující firmy. Ha?
P.S. Možnost práce v rajchu jsem měl, ale přístup firmy (Siemens) byl příliš odpuzující, tak jsem si to odpustil. A nebylo to za 1-2€, to mi věř.
0/0
19.11.2005 18:44

Isbjoerna

Re: Isbjoerno,
, Nemyslim si, ze by pro nemecke firmy mela prace legalne zamestnanych Cechu vetsi prednosti nez prace legalne zamestnanych jinych cizincu. Nevim, o jake komplikace se jedna, ale v Nemecku pracuji milliony cizincu. Ti legalni jsou OK. Illegaly zde nikdo nechce a proto se proti nim vytvorila tato opatreni. Tato opatreni nejsou proti Cechum (explizit), ale proti (vsem) illegalum.
0/0
19.11.2005 18:57

vaclavj1

Re: Re: Isbjoerno,
Ilegaly nijak neresi, takze zustavaji jen Cesi obecne.
0/0
19.11.2005 19:14

Isbjoerna

Re: Re: Re: Isbjoerno,
, Zakony na ochranu legalniho pracovniho trhu davaji moznost postihnout KAZDEHO illegalne pracujiciho (bez ohledu na narodnost) - trestem vezeni az 5 let. Faktem je, ze prace nacerno je prave mezi Cechy velmi rozsirena, coz by mohlo budit dojem, ze se tento zakon obraci proti Cechum. :-)
0/0
19.11.2005 19:23

Deleter

Re: Re: Re: Re: Isbjoerno,
vidím, že to pořád nechápeš. Pokud chci legálně pracovat v Německu, musí firma doložit, že nemůže dané místo obsadit osobou z EU15! Což pro naprostou většinu kvalifikací může!
0/0
19.11.2005 19:30

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: Isbjoerno,
Myslim, ze to nechce chapat.
0/0
19.11.2005 19:31

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Isbjoerno,
neboli lidé ze staré EU mají přednost. To nejsou rovné podmínky. Mně je to ale celkem jedno.
0/0
19.11.2005 19:32

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Isbjoerno,
, Rovne podminky budou, az firmy v CR nabidnou stejne mzdy nemeckym (francouzskym, hollandskym) delnikum, jako nabizeji firmy v EU15 (u VW kolem 2.500 € mesicne; tedy asi 80.000 Kc mesicne). Zatim TYTO podminky rovne nejsou. :-/
0/0
19.11.2005 19:53

jamarty

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Isbjoerno,
"dáma" bude překvapená... ... české firmy cizincům takové podmínky nabízejí... mohu potvrdit z vlastní zkušenosti... plat mám v čr vyšší, než jsem měl v srn... jsem ovšem také na vyšší pozici... takže ty podmínky v česku firmy cizincům (přestože česky mluvícím ) slušné dávají...
0/0
19.11.2005 19:58

jamarty

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Isbjoerno,
omlouvám se... nikoli české firmy, nýbrž české pobočky nadnárodních korporací...
0/0
19.11.2005 20:00

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Isbjoerno,
a taky to asi nebude dělnické místo. Nevím, proč má Isbjoerna pořád pocit, že v Česku se nacházejí jen prodavačky a dělníci .
0/0
19.11.2005 20:01

jamarty

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Isbjoerno,
tak dělnické místo to zrovna není...
0/0
19.11.2005 20:03





Najdete na iDNES.cz