Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před auto skočil divočák, dva muži zemřeli

Dva mladí muži zemřeli nad ránem mezi Plzní a Přešticemi. Jejich dodávka se zřejmě srazila s divočákem, vyjela mimo vozovku a převrátila se na střechu. Muži uvízli pod autem, museli je vyprostit hasiči. Další spolujezdec skončil v nemocnici. Silnice byla několik hodin uzavřená.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jana Mu

Nejhorší český zlozvyk
   Nepřipadá vám, že úplně nejhorší český zlozvyk je jezdit jako blázni?  Nedbat předpisů a nevšímat si nikoho a ničeho, prostě "TADY JEDU JÁÁÁÁÁ !!!!!!! TO ČUMÍTE, CO !!!!!!"  Kdekdo - od řidiče dodávky přes novozbohatlíky až po předesdu vlády.    
0/0
11.10.2005 6:09

pinguinone

Re: Nejhorší český zlozvyk
0/0
11.10.2005 8:03

Radcol

Srna a auto
Podívejte se, co dokáže udělat srna s autem. http://www.radcol.ic.cz/
0/0
10.10.2005 14:28

dislektik

Re: Srna a auto
TEN Šofér to měl taky za sebou??
0/0
10.10.2005 19:24

pinguinone

Re: Re: Srna a auto
..vsude kolem...
0/0
11.10.2005 8:16

Lukke-Luk

Znal jsem je
Jsem z Plzně a znal jsem je od vidění. Jezdil jako frajírek a když jsem se ho zeptal proč se nikdy nepoutá, tak odpověděl, že je to k ničemu... Teď to má. Nejhorší na tom je, že vozil často další lidi, většinou holky z diskoték, žádná z nich se taky nepoutala, aby "nevypadala blbě". Ach jo... Je tohle normální?
0/0
10.10.2005 12:44

zena_zdena

Re: Znal jsem je
to není normální, je to smutné...
0/0
10.10.2005 12:47

MrKoko

Vy ste fšichni chytrý jak rádio!
My sme divočáky potkali kolem čtvrtý ráno asi před tejdnem, měli sme tam tak kilo a divočáci tak 3 - jediná klika, že na tý silnici zbylo ještě dost místa a řidič byl dost pohotovej, ale jet tam tak o minutu později, tak sme V P R D E L I a každej z vás by na tom byl stejně.
0/0
6.10.2005 21:26

Scany

PÁSY
Poutat se !!!! Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!Poutat se !!!!
0/0
6.10.2005 15:41

babacek

Re: PÁSY
Tak.Spoutat je,spoutat je
0/0
6.10.2005 16:14

babacek

Když to
tak všechno pročítám,napadá mne jediné.Snazší jistě bude naučitat prasata nelézt na vozovku jak řidiče bezpečné jízdě
0/0
6.10.2005 14:49

davexx

Re: Když to
Nebuďme pesimističtí ani rezignovaní, tím tomu nepomůžeme. K Vašemu příspěvku lze jen povzdechnout - v nekterých případech máte 100% pravdu.
0/0
6.10.2005 14:57

komunisti_sou_svine

VI L
tak běž učit se , učit se, učit se nelezt na silnice.
0/0
6.10.2005 15:01

babacek

Re: VI L
Nejsem Lenin.Ty využij služeb některého z Andragogiků
0/0
6.10.2005 15:07

louis_nerad

Re: Když to
Já myslím že u silnice, která vede blízko lesa by určitě neuškodila nějaká pořádná svodidla nebo plot, ale to je zase otázkou peněz, ostatně jako všechno tady ...  Pravda je že po tom, co jsem srazil onehdy srnu, už v noci pomalu brzdím před kažkou pohozenou krabicí vedle silnice nebo zábleskem od pohozené plechovky
0/0
6.10.2005 15:34

babacek

Re: Re: Když to
Každý musí znát svojí hranici bezpečné jízdy.A tu mnozí velice podceňují.A proto jsem napsal,že bude snadnější naučit prase............
0/0
6.10.2005 15:48

davexx

Re: Re: Re: Když to
Místo svodidel bych spíše doporučil opustit náš národní zvyk a tím jsou příkopy hned u cest. Kdo je zvyklý jezdit v zahraničí asi ví co tím myslím - asfalotvá část cesty je ohraničena tři metry širokým travnatým pruhem, ve kterém jsou akorát patníky a posečená tráva, jinak nic. Příkopa nebo vegetace je až za tím pruhem. V případě nouze se na něj dá i sjet a hodně zvyšuje přehlednost cesty i v zatáčkách. Další náš zlozvyk jsou poklopy kanálů v jízdní dráze a úplně nejlépe ne v jedné řadě - pak Vás policista zastaví: "pane řidiči, vy jste pil" - "nikoli pane kapitáne, jen jsem objížděl kanály".
0/0
6.10.2005 15:58

babacek

Re: Re: Re: Re: Když to
Ale,to všechno je opět o penězích.Správa silnic není schopna zajistit z rozpočtu kvalitní sjízdnost našich silnic,natož budovat dle silnic zelené pásy.Vždyť ani ty příkopy již vlastně příkopy ani nejsou.
0/0
6.10.2005 16:13

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Když to
U starých cest je jasné, že příkopy budou ještě dlouho přežívat, je smutné, že při projektování nových cest se už nemyslí i na ty pruhy kolem - ony zase tak drahé nejsou, protože nemusí být zpevněné, nedělá se na nich asfalt. U starých by se mohly zase příkopy vyložit drenáží a zasypat do rovna. Ale jak říkáte, je to o peněnzích a taky o tom, že někdo musí chtít.
0/0
6.10.2005 16:21

HeyHall

Re: Re: Re: Re: Když to
Dalsi takovej debilni narodni zvyk tady u nas je jezdit i na dalnicich a vubec mimo obec daleko bliz k v predu jedoucimu autu nez je bezpecna vzdalenost. Taky jsem takhle jednou v 5h rano videl porazenyho divocaka, tak jsem pocital s autem, pribrzdil a nejakej mladej kluk - Praglos - se malem za tim sym volantem pos*al a predvedl peknej break-dance za hvizdani gum. Kdy si lidi uvedomi, ze ve v 90 a vetsich rychlostech proste 5-15m nestaci.
0/0
6.10.2005 18:23

davexx

Re: Re: Když to
No jo, to je problém, protože jednak svodidla srnka přeskočí a na druhou stranu, pokud by to byl plot, který nepřeskočí, tak budete muset vybudovat ekodukt. Oplocená cesta je fajn do té chvíle, než z ní potřebujete uniknout, třeba od hořících aut, což pro zraněného a přes plot může být velký problém. Jak tady bylo napsáno, nejen z lesa vybíhají srny, takže by musely být ploty a svodidla úplně všude. Asi nezbývá než konstatovat, že vleká část zodpovědnosti zůstane v těchto případech na řidiči.
0/0
6.10.2005 15:53

louis_nerad

Není to také o uhýbání?
nevím jestli to přesně z článku vyplývá že se auto převrátilo, když se tomu divočákovi snažili vyhnout. Myslím si ale že právě snaha vyhnout se, je to nejhorší. Už jsem slyšel o případech, kdy se někdo vyhýbal třeba srnce a napálil to do stromu. Občas jsem v noci při průjezdu přes Kersko viděl auta v příkopě. Bylo mi divné, jak se to za sucha na rovném úseku mohlo stát, dokud jsem tam neviděl srnu, kterou jsem ale viděl naštěstí včas.
Podařílo se mi ale srazit srnu na rovném úseku mezi poli v noci ve 100 km/h, ale jediné co mi v tu chvíli blesklo hlavou, že neuhnu. Srna sice byla na hadry (ano, taky jsem viděl letět hlavu, jak tu někdo popisuje), předek mého favorita byl pěkně pomuchlaný, ale alespoň jsem to nenapral do stomu nebo do příkopu.
Vidět ji ale nešlo, objevila se 5 m přede mnou z takové vysoké zažloutlé trávy. Kdybych jel 70 km/h (tady předpisově?), myslím že by mi to stejně nebylo nic platné, a ji také ne.
0/0
6.10.2005 12:25

Bouše

Re: Není to také o uhýbání?
Srna je přece jen poněkud lehká váha. S takovým 200-kilovým kňourem by ti to asi tak lehce neprošlo.
0/0
6.10.2005 12:54

pinguinone

Re: Re: Není to také o uhýbání?
.. uhybani ,ne zahybani inspektore..
0/0
6.10.2005 12:58

Bouše

Re: Re: Re: Není to také o uhýbání?
Jasně, že uhýbání, chlípníku
0/0
6.10.2005 13:20

komunisti_sou_svine

Re: Re: Není to také o uhýbání?
hm se srnou a favem je to jedna vec, s prasetem a normalnim autem druha, i když se nevyhnes a sejmes ho a auto prvni naraz relativne přezije tak sepnou relatka a stejne ti vystrelí pytel do ksichtu - a pravděpodobně to tedy stejně rozmlatiš o něco dalšího, protože s pytlem na xichte se blbě parkuje..
0/0
6.10.2005 15:11

pinguinone

Re: Re: Re: Není to také o uhýbání?
..relatka..   ,  neni airbag jako airbag , auto si koupis novy , tem dvema uz to rikat nemusis...
0/0
6.10.2005 15:16

davexx

Re: Re: Re: Není to také o uhýbání?
On airbag po vybuchu i splaskne, ale člověk je po té ráně stejně nepoužitelný, i kdyby viděl, protože airbag startuje doslova třista z místa - podle prospektů výrobců je rychlost airbagu vůči volantu někde kolem 320 až 360 km/h.
0/0
6.10.2005 15:30

komunisti_sou_svine

Re: Re: Re: Re: Není to také o uhýbání?
no prave je to šlupka , btw jasně že asui polovodiče a ne relatka , do toho nedělám
0/0
6.10.2005 18:59

davexx

Re: Není to také o uhýbání?
Asi to není tak úplně jednoduché, protože někdy je lepší do překážky vrazit a jindy je lepší se vyhnout. Kanec je celkem nízký, takže je šance, že jej vezme chladič a zůstane pod autem, takže tam je asi lepší srazit (pokud nelze zabrzdit nebo bezpečně minout samozřejmě). V případě protijedoucího auta naopak za téměř jakýchkoli okolností zásadně uhnout (srážka je horší než do betonové zdi, i když to tak nemusí vypadat). Jenomže asi málokdo dokáže tu situaci ve zlomku sekundy správně vyhodnotit a ještě méně lidí dokáže chladnokrevně do něčeho vrazit nebo naopak záměrně sjet z cesty. Kéžbychom raději vždy ubrzdili, k tomu nám dopomáhej bůh/příroda - vyberte co je Vám bližší - a také rozumná rychlost - platí pro všechny.
0/0
6.10.2005 14:20

louis_nerad

Re: Re: Není to také o uhýbání?
S tou rychlostí máte pravdu, při průjezdu lesem jsem také opatrnější, ale tady to byla rovinka, kterou jezdím několik let tak jednou 2-3 týdny a nikdy jsem tam srnu (ani vzdáleně) neviděl. Ale hodně lidí říkalo že jsem měl štěstí že byla menší a nešla přes kapotu na okno.
0/0
6.10.2005 14:28

Deleter

Re: Re: Re: Není to také o uhýbání?
jenom mimochodem, škodu vám někdo uhradil?
0/0
6.10.2005 14:49

louis_nerad

Re: Re: Re: Re: Není to také o uhýbání?
Nemám to pojištěné, ještě před pár lety jsem to měl alespoň proti krádeži, pak už se mi to dál pojišťovat nechtělo (mám 15 let starého favorita). Stejně bych za to moc nedostal.
0/0
6.10.2005 14:56

Rada.K

Re: Re: Re: Re: Re: Není to také o uhýbání?
U starších aut podle mě havárka nemá vůbec cenu. U našeho 9 let staré Fiesty vycházela havárka tak draho, že bychom na pojištění zaplatili součastnou cenu auta asi za 5 let. Je sice fakt, že náhradní díly na straší zahraniční auto jsou skoro stejně drahé jako na nové, ale vždycky je možnost nechat si auto spravit v neznačkovém servisu a díly koupit třeba z nějaké totálky.
0/0
10.10.2005 19:22

davexx

Re: Re: Re: Není to také o uhýbání?
To je právě to, nečekal jste ji v tom místě. Existuje vždy nějaký "neočekávatelný" faktor, který může řidiče překvapit a ani sebelepší řidič nemá šanci jej předvídat. Proto jsou občas omezení i na jinak zdánlivě bezpečných místech. Srna při rozumné rychlosti by prý snad předním sklem neměla projít tak, aby ještě uvnitř kabiny zabíjela připoutané pasažéry (sražení nárazníkem, pak pohyb po kapotě a vytlačování skla ji zbrzdí), i když nešťastné náhody se dějí a stačí třeba špatně nasměrované kopýtko. Další problém ještě může nastat po sražení zvířete (zvláště lehčího), kdy auto ještě jede pořád rychle, ale už třeba není nic vidět přes rozbité přední sklo, proto je třeba před srážkou intenzivně brzdit i když už je jasné, že to neubrzdíme - jednak snížíme razanci nárazu a pak zkrátíme dráhu třeba neovladatelného auta.
0/0
6.10.2005 14:55

louis_nerad

Re: Re: Re: Re: Není to také o uhýbání?
Já jsem samozřejmě dupnul na brzdu hned jak jsem ji viděl, bylo to asi tak - 1. vteřina - zahlédl jsem ji, 2.vteřina dupnutí na brzdu, 3. vteřina - rána), ale rozhodně jsem neměl v úmyslu to strhnout ke straně.
Faktem je že vyběhnuvšího psa zpoza zastávky (jak tu někdo psal) nebo nějakého ožralu co vběhne do silnice rovnou z lesa, předvídat nelze. Ono v podstatě v noci by člověk musel jet všude tak 40-50 km/h ...
0/0
6.10.2005 15:01

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Není to také o uhýbání?
40 - 50 km/h, to by se asi cesta hodně vlekla a hrozilo by usnutí z nudy. Každopádně, při zapnutých potkávacích světlech je možné maximum tak 80 km/h, při dálkových to bude trošku lepší, ale i tak to nebude na žádné závodění. Kromě tmy, je vemli nebezpečná i mlha a řekl bych, že ve dne je hustá mlha úplně to nejhorší, protože nejsou vidět světla a velmi těžko se odhaduje, jak daleko je vlastně vidět.
0/0
6.10.2005 15:26

louis_nerad

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není to také o uhýbání?
Jo, jízda v noci mi nevadí, ale mlha je nepříjemná. Pokud je mlha ještě navíc v noci, zdá se mi že je lepší jet spíš bez dálkových, protože ta ještě zesilují to bílé "nic" před řidičem". Ale je to jen můj názor.
0/0
6.10.2005 15:31

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není to také o uhýbání?
Tak to je snad první poučka v autoškole, že dálková světla za mlhy v žádném případě nezapínat. Pokud je mlha fakt hustá (dohlednost menší než 50 m), tak pomůžou jedině mlhovky a to nejlépe s vypnutými potkávacími - a sám teda nevím, jestli tohle náš zákon umožňuje, každopádně tak je to v návodu k autu - protože to je jediná situace, kdy přední mlhovky opravdu fungují. Za všech jiných podmínek nejsou mlhovky k ničemu racionálnímu dobré, ba přímo naopak - oslňují.
0/0
6.10.2005 15:50

koprak

Re: Není to také o uhýbání?
No jo ale kdyby ti ta srna proletěla předním sklem do klína,tak jste na sračku oba dva.
0/0
8.10.2005 6:45

Iridium

Z vlastní zkušenosti můžu říct,
že srážka se zvířetem obvykle není o nepřiměřené rychlosti. Jel sem asi padesát, mimo obec, v místě, kde je lesík a zatáčky. Šakrpy neposečený, v nich asi dvumetrovej plevel. Do protivky autobus, půl šestý ráno, tedy dost šero. Těsně před něho skočila srnka (poprve byla vidět až když skočila do silnice, v té trávě ne). Autobus ji minul, já se prakticky ani nestihl dotknout brzdy. Přes kapotu šla na okno. Okno na hadry, ale vydrželo. Mohl jsem jet leda třicet, to by možná nešla až na okno, ale to by mě sestřelil některej z debilů, co tam běžně frčí kilčem. A teď raďte, odborníci.
0/0
6.10.2005 12:08

pinguinone

Re: Z vlastní zkušenosti můžu říct,
.. v civilisovanych zemich je bezne :
oploceni exponovanych useku,opticka odrazovadla zvere, dodrzovani predepsane rychlosti , udrzba silnic vcetne prikopu...   take muzes do vozu zamontovat  vysokofrevencni plasic...( nemam , ale zadnou zkusennost )
0/0
6.10.2005 12:15

michal II

Proboha lidi
To přeci není vůbec o rychlosti, ale o štěstí, případně zkušenostech. Připadá mi, že ti mravokárci, co jezdí zásadně podle předpisů snad ani nikdy neseděli za volantem a rozhodně se nepotkali s žádným zvířetem. Taková nevhodná reakce řidič jedoucího 60 může býr smrtelnější (i pro ostatní), než reakce zkušeného řediče jedoucího stovkou. Pamatujte si, že většině střetů se zvěří nejde zabránit ani předejít. Jde jen o to, co se děje potom.
0/0
6.10.2005 11:29

kill7

Re: Proboha lidi
potom? potom se to prase sežere
0/0
6.10.2005 11:34

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Re: Proboha lidi
Na šípkový omáčce nebo s brusinkama???
0/0
6.10.2005 14:33

Deleter

Re: Proboha lidi
to je celkem jasný. Pak příjdou na řadu třeba pásy.
0/0
6.10.2005 11:45

Iridium

Re: Proboha lidi
souhlasím do té míry, že předejít se dost často nedá. Následky jsou pak úměrné třeba právě rychlosti. A zdá se mi, že když je přimáčklo auto, asi nebyli připoutaní. Vím, že řidiči těchto aut se poutají dost vzácně.
0/0
6.10.2005 12:10

davexx

Re: Re: Proboha lidi
Naprostý souhlas, když někdo jede 100 km/h v noci a má puštěné potkávací světla, tak už nevidí ani na vzdálenost, na kterou dokáže nějak reagovat. Zvířata jsou samozřejmě naprosto nepředvídatelný faktor a proto existují omezení, která se moho zdát i nesmyslná, ale za určitých okolností jsou velmi potřebná.
0/0
6.10.2005 12:35

modem

....
Dnes ráno v 6h se mi stalo to samé.Před auto se mě dostalo asi 30 divočáků.Naštěstí jsem s tím počítal a ubrzdil jsem to.To nesmí řidič jet jako dement.To by ta moje Vectra asi nerozdejchala.
0/0
6.10.2005 10:03

michal II

Re: ....
Předpokládám, že jezdíš 30 a před každou zatáčkou zastavíš a jdeš se podívat, jestli v ní nestojí divočák. S tou Vectrou to nechápu! Co by nerozdejchala, kdybys jel jako dement?
0/0
6.10.2005 10:09





Najdete na iDNES.cz