Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U Mostu se srazily nákladní vlaky, strojvůdce zemřel

V Želenicích na Mostecku se v noci srazily dva nákladní vlaky. Zemřel strojvůdce jednoho z nich. Souprava společnosti Unipetrol Doprava narazila do stojícího vlaku Českých drah. Po nárazu vykolejilo třináct vagonů. Dopravu mezi Mostem a Bílinou zajišťují autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

freak2

...
Jede vláček motoráček, kolik vozů má???
0/0
2.10.2005 2:42

Concrete_Donkey

Je v tom velka symbolika...
Unipetrol narazil...
0/0
1.10.2005 17:40

dislektik

Re: Je v tom velka symbolika...
unipetrol dělá plyn a lokomotivy ??????
0/0
1.10.2005 19:19

JTB

Re: Re: Je v tom velka symbolika...
Lokomotivama si to vozí, ale jejich firemní nátěr obnáší velký logo Unipetrol na kapotě, tak asi proto...
0/0
1.10.2005 19:33

dislektik

Re: Re: Re: Je v tom velka symbolika...
jojo já si to neuvědomil kéž by to šlo vzít zpět
0/0
1.10.2005 19:36

kladnyhrdina

Není to důležité,
ale nejely náhodou ty prázdné uhláky z Hněvic do Sokolova a cisterny s propylénem a benzínem z Kralup do Mostu? Myslím, že je to napsané obráceně.
0/0
1.10.2005 15:22

Smil

Re: Není to důležité,
Podle prumyslu v danych mestech bys mel mit pravdu, ale kdo vi.
0/0
1.10.2005 15:43

Smil

hmm
Na železnici, dějou se věci, tam pracují samý švarní mládenci.
0/0
1.10.2005 14:22

nanukacz

osudová
Vždycky, když čtu že někdo na dráze zemřel, tak ve mě hrkne  Strojvedoucího dělá i můj otec a nerad bych, aby se něco takového jemu stalo. Upřímnou soustrast rodině pozůstalého!
0/0
1.10.2005 13:00

Smil

Re: osudová
nemáš náhodou dva otce?
0/0
1.10.2005 14:22

nanukacz

Re: Re: osudová
Proč bych měl mít dva otce???
0/0
1.10.2005 15:09

AlisoViejo

Re: Re: Re: osudová
Protoze to tu mas dvakrat.
0/0
1.10.2005 18:16

nanukacz

osudová
Vždycky, když čtu že někdo na dráze zemřel, tak ve mě hrkne  Strojvedoucího dělá i můj otec a nerad bych, aby se něco takového jemu stalo. Upřímnou soustrast rodině pozůstalého!
0/0
1.10.2005 11:56

bobcat

Krásná věta
Nákladní vlak Unipetrolu Doprava jedoucí z Hněvic do Sokolova narazil při plné rychlosti (57 kilometrů v hodině) do stojící soupravy ČD jedoucí z Kralup nad Vltavou do Mostu," popsal mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.
Jinak upřímnou soustrast všem
0/0
1.10.2005 11:22

150-022-2

Re: Krásná věta
to jako když se tě někdo zeptá kam jedeš? a řekneš: jedu do Prahy. přitom vlastně stojíš a nejedeš. mohlo tam být tedy směřující, ale já v tom problém nevidím. 
0/0
1.10.2005 11:25

Smil

Re: Krásná věta
nedobře se na to díváš!!!!
0/0
1.10.2005 14:23

150-022-2

špatně umístěné stanoviště
Z těchle mašin je totiž tak blbě vidět, že stačí mlha, v nesprávnou chvíli sledovat rychloměr a jiné přístroje, a už je neštěstí na světě. Podobný typ lokomotivy způsobil nehodu u Hlubočep - na přejezdu. Taky přehlídl návěstidlo. Jak tohle někdo mohl schválit, nad tím zůstává rozum stát. Jsem rád, že s nima nejezdím a mám normální výled a ne okýnkem jak v tanku.
0/0
1.10.2005 10:49

inc

Re: špatně umístěné stanoviště
Potkal jsem v zivote jen par "masinfiru", ale byli to vzy fajn lidi. At se stalo cokoliv je mi ho lito...
0/0
1.10.2005 11:02

150-022-2

Re: Re: špatně umístěné stanoviště
Mně taky, ráno odešel do služby s tím, že se večer vrátí. K ženě, k dětem....
0/0
1.10.2005 11:10

matesFD

Re: špatně umístěné stanoviště
nemyslím si že by zrovna hlučepy byl dobrý příklad.
Strojvůdce přiznal, že před přejezdem ignoroval návěstidlo, které mu přikazovalo zastavit.
a to že jel vyšší než povolenou rychlostí a nezareagovalo na to zabzař přejezdu už je jen drobnost .. 
0/0
1.10.2005 12:03

150-022-2

Re: Re: špatně umístěné stanoviště
Matěji a to si četl kde? Neznám nikoho kdo by když vidí červenou, tak ji ignoroval!  PROBOHA  Vypověděl, že to zakecali, na mašině jel totiž nějaký papaláš. Ono ignorovat v jistém smyslu neznamená nereagovat, když vidím, ale prostě projet....A jel už si někdy na 740,742? Pak to určitě pochopíš. Výstraha na přejezdu se nespustila kvůli tomu, že je závislý na návěstidle, kde svítilo stůj.
0/0
1.10.2005 12:21

JTB

Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
No jo, 740/742 maj vmax=70/90 km/h a jako takový nemusí mít LVZ. Ta tovje 150ka taky nemá LS90ku a tak nesmí na..za tím bych hledal příčinu, ne za výhledem. Přehlédnout návěst lze, prostě lidský faktor. Ale lokomotiva pro takové výkony by LVZ mít měla.
Jinak o výhledu z 742 se napovídalo už hodně, je to pravda, ale chyba je prostě na straně fíry...
 
0/0
1.10.2005 12:57

150-022-2

Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
jo jo chyba je dycky na straně fíra nebo výpravčího či průvodčího. když už se o tom napovídalo hodně, zkus se na tom svézt, abys pak věděl co hodně povídáš. 150ka má LVZ a některé už mají LS90. Pokud nemá LS90, může jen 120, což je problém pak na koridoru, proto tam teď nejezdí, ale jedí na Hradec, kde zas zůstává nevyužit jejich obrovský výkon (až 6000 kW). Mám za to, že vozidlo nad 80 LVZ mít musí. Jinak stanice kromě koridoru stejně nekódují, nepřenášejí návěst na lokomotivu, takže ti neřekne, zda je tam stůj či volno, jen mačkáš tlačítko bdělosti, i když třeba spíš....
0/0
1.10.2005 16:12

Bariq

Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
Jsem taky strojvedoucí a kolegy je mě opravdu líto, přesto jsem přesvědčen, že chyba je to jen a jen jeho. Jestliže jel max. dovolenou rychlostí u návěstidla zakazující jízdu, co dělal u předcházejícího návěstidla s návěstí výstraha? Bylo 15 minut po půlnoci a zřejmě tento nešťastník zadříml. Bohužel i toto se může stát.
0/0
1.10.2005 18:58

JTB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
Taky si říkám. Ale taky si myslím, že by to měl chytit VZ, ale jak vidno, nechyt...
0/0
1.10.2005 18:59

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
horší to bylo u Kopist tejden před Plyšákem, kde to VZ chyt, ale fíra si myslel, že je to opět porucha, pořád to blblo, celý léta, až pak po těžké nehodě to spravili....tak to chodí....sejmou dítě na přechodu, až potom se začne něco řešit, předtim se stížnosti zametaj pod stůl
0/0
1.10.2005 21:05

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
jojo, může
0/0
1.10.2005 21:13

JTB

Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
Vozidlo nad 100 musí mít LVZ. A nad 120 snad 150ky nesmí mj. kvůli absenci tlumičů vrtivých pohybů.
Ale nakousl jsi problém kódování návěstí, ale copak zabezpečovač napřečte "STŮJ" na opakovači??? Pokud vím, tak návěstní opakovače jsou v provozu na více tratích, než jen koridirech.
A poslední-i kdyby jel čistě podle semaforů, min. 2x selhal, protože před obsazeným úsekem máš "STŮJ" a ještě před ním žlutou...
0/0
1.10.2005 18:58

Aldrin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
A. buh vi, jak to bylo. Na mrtvyho se da hodit takrka vse. Za par let, co jsem stravil na stanovisti strojvedouciho, jsem zazil opravdu dost. Jako napr:
Vypraveni v mlze proti Stuj na mech. navestidle, ktery je videt tak na 10m.
Mlhu takovou, ze jsme jen kolikrat tusili, kde jsme a brzdili instinktivne, protoze ta predzvest tam prece, nekde, mela bejt...
Schozeny navestidlo na stuj par metru pred nosem, no na hradle se spletli ...
Takze bych netvrdil, ze to musela bejt zarucene jeho vina. 
O kodovani a nekodovani, by se toho dalo taky dost napsat.
 
Nikde jsem to nenasel, ale opravdu to byl Kocour?
0/0
1.10.2005 19:07

JTB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
Na www.zelpage.cz píšou, že šlo o dva kocoury, 740 558 a 546, odskákal to ten druhý.
Na trati 130 je autoblok a mechaniky nikde, tady se jedná o trochu jiné podmínky, než popisujete. A prý byla lokomotiva vybavena VZ, ač to zákon lokomotivě o vmax=70 neukládá...
0/0
1.10.2005 19:18

Aldrin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
Tak jo, ja si jen ze sve kratke praxe na motorech pamatuju, ze jsme sice meli na Kocourovi zabezpecovac, ale neprenasel - byl upravenej pro provoz na nekodovany trati. Takze svitila jen bila a fungoval zivak. Z pohledu laika, ale lokomotiva byla vybavena VZ - coz jsou defakto vsechny. Jinak dlouhym cumakem dopredu, je jako na parni masine - vidim kotel.
Faktem ale je, ze v noci jsou vesmes svetelny navestidla videt lip nez ve dne. Pokud neni mlha jak pes. Osobne jsem radsi jezdil v noci.
0/0
1.10.2005 19:39

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
no presne takhle to je tam, kde to nekoduje, to jsou hlavne stanice i pri vysokych rychlostech. blika bila a mackas. je to skoda, ze kdyz te vypravci bere na žlutou a je mlha, pak nevidíš, jestli už je tam znak dovolující jízdu, tak musíš jet jak hlemejžď. když to přenáší, jakmile vidím žlutou nebo zelenou, v klidu jedu dál.
0/0
1.10.2005 21:02

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
no čas 0:15 tomu odpovídá, já jsem touhle dobou jel někde u Zábřeha na Moravě a mlha byla.
0/0
1.10.2005 21:08

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
kamaráde, když už jseš na tý lokomotivě, svez se občas třeba ze Zábřeha do Olomouce, tam je 120 a stanice nekódují! jo měl výstrahu, pak stůj. selhal. v tom se nepřu. ALE S NORMÁLNÍ MAŠINOU JE TO TAK DESETKRÁT LÍP VIDĚT!!!!! ja vim, i kdyby fíra měl okýnko jak půlu monitoru je to jeho chyba coooo! dej už pokoj teoretiku
0/0
1.10.2005 20:55

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
nad 100 musí být LVZ, nad 120 LS90. Nad 120 je potřeba tlumič vrtivého pohybu podvozků, elektronický rychloměr a vlakový zabezpečovač LS90. ten je tam mimo jiné kvůli tomu, že musíš mačkat už na žlutou, pokud jedeš nad 120, dále žlutou registruje. elektronický rychloměr je takzvaný bonzák, zaznamená úplně - to bych dal do aut gumokolákům - všechno, v jaké setině vteřiny fíra stahl sběrač, na jaký proud se rozjížděl, jaký tlak snížil v hlavní potrubí při brzdění.samozřejmě ujetou dráhu, čas, rychlost.  tlumič je tam kvůli tlumení, pak už se to strašně moc klepe. No na 151 tam zase strašně táhne dveřma na stanoviště
0/0
1.10.2005 21:00

JTB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
Jj, bonzáka bych dal gumokolům fakt povinně, to je správná připomínka...jinak teď knečně přesně trefuješ ty podmínky, takhle to opravdu je.Však to taky říkám, nééééééé?
Spíš mě zarazilo těch 6MW u 150ky. Já měl za to, že to díky odporovce moc přetížit nejde...
0/0
2.10.2005 1:10

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
Právě naopak, sériovej motor jde přetížit nejvíce....Takže 150,151,350 - trvalý proud je 715 A, na něj můžeš jet pořád, 750 A je hodinový a 1250 je hodnota, kdy sepne nadprroudová ochrana, záleží, jak je to nastavený. Slovenské 350 se nastavujou na cca 850-950 A, ale naše české 150,151 normálně těch 1250 A. Na to nemůžeš jet moc dlouho, max. 5 minut za předchozího chlazení v klidu. Ono tahle hodnota už je strašně velká, kolikrát mašina uklouzne i na suchu, zrovna nedávno, kámoš do mě hučel, ať jedu na 1200 A, tak jsem to zkusil a asi při 1000 A to prásklo (skluz)...ale někdy to vydrží, rozhodně to však nepoužívám při běžném ozjezdu, to jen v extrémních případech, bohatě stačí 800-900 A.takže počítej se mnou....napětí 3000 V proud 1250 * 2 (serioaralelní spojení motrových skupin) A, příkon je P = U * I to je 7500 kW krát účinnost 0,922 z troleje na obvod kol, to je 6900 kW...no napětí může bejt v rozsahu 2-3,6 kV.
0/0
2.10.2005 9:18

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
ale spis bejva tak 2,7-2,8 při rozjezdu, kdy odebíráme velký proud....po dosažení např. 120 stačí jet na těch 200-300 A...na rovině, případně mírnej kopec. já jezdím do těch 900 A, to je výkon 900 * 3000 * 2 * 0,922, to je výkon 5 MW
0/0
2.10.2005 9:25

JTB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
0/0
2.10.2005 12:06

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
Jo mas pravdu, je to tak. Vyhled je opravdu spatnej z tyhle masiny. ale zde to vypada, ze fira usnul. Jo a VZ mel PREJ (to nevim) vyply. Jinak by na cerveny musel minimalne 4krat zmacknout. Musis mackat maximalne po 18 s a klacky jsou od sebe 1000 m minimalne.
0/0
2.10.2005 9:23

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
samozřejmě jako u spalovacího motoru, kde výkon je zpravidla pouze v jednom bodě, v jedněch otáčkách, tak tady je to taky podobný, ale o dost lepší. takže tažná síla je konstantní do kritické rychlosti (113 km/h u 151 a 101 km/h u 150), pak začne klesat podle hyperboly, výpočet je snadný výkon je síla krát rychlost, tak rychlost roste, výkon zůstává ty 4 MW a mění se síla, ten výkon si udržíme skokově díky tzv. šuntovacím stupňům, snižujeme buzení, paralelně se připojuje odpor k motoru. ale až zařadíme poslední, začíná klesat i výkon, podle hyperboly, síla pak podle dvouosé hyperboly, prostě x na mínus druhou.
0/0
2.10.2005 9:30

JTB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
Neboj, Kofferovy diagramy znám, ale řekl bych, že ta tažná síla by měla klesat dřív. Nahoře máš ten diagram omezenej adhezí. No ale je to logický, jak to popisuješ. Podobnej hyperbolickej průběh má tem diagram i na modernějších lokomotivách s asynchronama, když jsem se pídil proč, bylo mi vysvětlno, že to vychází z charakteristiky ATM...
0/0
2.10.2005 12:12

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
záleží na napětí, jakmile dosáhnu plného výkonu, začne síla klesat, do té doby je konstantní. výpočet kdy začne klesat není složitý, když vím, že při 3 kV začíná klesat ve 100 km/h a mám napětí 2,7 kV, 51. stupeň zařadím ve 2,7/3 krat 100 km/h a od téhle rychlosti můžu řadit šunty. adheze - to se právě týká těch rozjezdů na 1200 A. Při nějakých 800-900 A más křivku adheze mnohem výše než je tažná síla....průser je, když je mokro, to hrabe někdy už při 400-500 A.....No takže pendolino táhne do 70 km/h silou až 200 kN, pak drží maximální výkon 4 MW  až do 230 km/h. čili síla má od 70 hyperbolický průběh - ASM. u seriového také, ale ne v celém rozsahu, jak jsem psal, pak začne klesat síla ještě více (ne na minus prvou ale na minus prvou). ostatně když máš ty charakteristiky, tak se koukni na peršinga 162 s maximálkou 140 km/h. toto prudší klesání nastává v rychlosti cca 120 km/h. kdys myslel že začíná klesat rychlost?
0/0
2.10.2005 15:26

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
jak už jsem psal dříve: z těchle mašin je totiž tak blbě vidět, že stačí mlha, v nesprávnou chvíli sledovat rychloměr a jiné přístroje, a už je neštěstí na světě
0/0
1.10.2005 21:12

hbf

Re: Re: Re: špatně umístěné stanoviště
Pozor změna, výstraha na PZZ se samozřejmě spustila, ale až v okamžiku, kdy si vlak "našlápnul" do KO za projetým návěstidlem.
0/0
3.10.2005 10:23

Raser

Strojvůdce
No, ještě nejsou žádné informace, ale jak to v takových situacích bývá, asi to byla chyba toho strojvůdce. Ale jestli jo, tak je mi ho stejně líto.
0/0
1.10.2005 9:59

150-022-2

Re: Strojvůdce
To mně taky  No uvidíme, taky myslím, že strojvůdce, ale jestli byl výpadek zabezezpečovacího zařízení a jezdilo se takzvaně "na hubu" tak to by za to nemohl.
0/0
1.10.2005 10:03

Malej_Viktor

Re: Re: Strojvůdce
A pak že jsou veřejní dopravici lepší.
0/0
1.10.2005 10:40

150-022-2

Re: Re: Re: Strojvůdce
myslíš jako soukromý?
0/0
1.10.2005 10:43

Malej_Viktor

Re: Re: Re: Re: Strojvůdce
jj, myslím soukromý
0/0
1.10.2005 10:43





Najdete na iDNES.cz