Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

DNA potvrdila, že Velíška zastřelil Lubina

Policisté získali jistotu, že vrahem střihače Michala Velíška je recidivista David Lubina. Potvrdila to analýza vzorků DNA nalezených na místě střelby a v Lubinově bydlišti. Michal Velíšek byl zastřelen v pražském parku. Stalo se to poté, co se zastal mladé ženy, kterou Lubina ohrožoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

babacek

Jak ještě bude
speciálnímu týmu trvat dopadnout tohoto psychopata než zabije opět
0/0
28.9.2005 14:35

Beranal

Včerejší diskuze
Nevíte náhodou někdo kde je ta včerejší diskuze o těch třech vrazích té holky. Já to nemůžu nikde najít oni to snad odstranily
0/0
23.9.2005 10:44

_m-

Re: Včerejší diskuze
Hledej šmudlo, šoupla jsem ti to nahoru
0/0
23.9.2005 10:46

Beranal

Re: Re: Včerejší diskuze
A kam jako nahoru, já tady opakovaně lustruji rubriky "Domácí" a "Názory" a nikde to nevidím.
0/0
23.9.2005 11:15

Kleki Petra

Re: Re: Re: Včerejší diskuze
Asi to budeš mít v přehledu diskusí, soudím já.
0/0
23.9.2005 11:17

Beranal

Re: Re: Re: Re: Včerejší diskuze
To je pravda, zase jsem o něco chytřejší. Díky.
0/0
23.9.2005 11:21

petra2605

Re: Re: Re: Re: Re: Včerejší diskuze
Někdy to zmizí i tam vocuď. (Doufám, že mě vocuď nevykopne někdo.)
0/0
23.9.2005 14:23

Karci68

Problém
není v znovuzavedení trestu smrti, ale v nefungujícím soudnictví a ve špatně fungující PČR!!
0/0
23.9.2005 8:46

j@ck

-
a co když za to ten Lubina ani nemůže? co když je to třeba těžký schizofrenik stižený nějakým bludem a za své činy neodpovídá? neměli bychom jej potom spíš litovat? každý hned volá po krvi aniž by se obeznámil s okolnostmi.
0/0
23.9.2005 8:33

Beranal

Re: -
Ono když to vezmeš do důsledků tak žádný zločinec za nic nemůže, nikdo nemůže za to že se narodí se špatnými geny nebo že dostane vadnou výchovu, to bychom mohli takto litovat každého. Pokud je někdo duševně nemocen tak by měl být doživotně izolován aby neohrožoval ostatní. Pustit na svobodu jedině když bude 100% jistota že už se nikdy do takového stavu nedostane. Pokud by se dostal tak někoho zavřít za nedbalost. Já vůbec nachápu jak se tady můžou pouštět na svobodu “vyléčení” devianti s tím že je pravděpodobnost 70% že už nic neudělá. To je naprosté a nehumánní pohrdání životy slušných lidí.
0/0
23.9.2005 8:44

j@ck

Re: Re: -
kdybys nějakého schizofrenika viděl na vlastní oči, pak bys chápal, že ti lidé opravdu za nic nemůžou. pokud jsou nebezpeční, pak by se měli izolovat - to bez debat - avšak v ústavu s lékařskou péčí a ne v kriminále. trest smrti je však naprosto nemyslitelný a můžou ho navrhovat jenom lidé naprosto neinformovaní. jedna z velkých ostud ameriky bylo do nedávna to, že v některých státech poporavovali schizofreniky. je rozdíl mezi deviantem - např mezi nekrofilním sadistou, který teď zabil tu holku - a mezi schizofrenikem.
0/0
23.9.2005 8:56

Beranal

Re: Re: Re: -
Já myslím že jsem na forech nikde nečetl že by někdo navrhoval trest smrti pro duševně nemocné, tady se mluví o trestech smrti pro vrahy kteří byli "schopni rozeznat nebezpečnost svého chování". Pro ty nemocné musí být samozřejmě nějaký jiný ústav, musí se ale zajistit aby ten člověk už někoho neznásilnil nebo nezabil. Tedy na vycházku třeby pustit ale s takovým dozorem aby byla dodržena bezpečnost, pokud by nebyla dodržena tak by musel být někdo za to zodpovědný trestně jako musí být vždycky někdo zodpovědný třeba za dopravní nehodu. U nás se vesele pouštějí na svobodu “vyléčení” nebo “polepšení” zločinci a žádnou zodpovědnost nikdo nemá, to je opravdu jen pohrdání životy slušných lidí. Já jsem někde viděl přehled našich vrahů, tam jich bylo několik co dostali  šanci a vraždili znova.
0/0
23.9.2005 9:33

_m-

Re: Re: Re: -
No nevím jestli máš pravdu na 100%. Jistě, vím co to je duševní nemoc a jsem přesvědčená, že každý by měl mít rávo na léčbu, ale takový sadistcký nekrofil - to je taky nemoc, on za to nemůže, ale je nesmírně nebezpečný svému okolí. Tady jsem pro trest smrti, nebo jak to nazveš - ne jako pomstu za to , co ten člověk udělal, ale jako ochranu všech ostatních lidí před jeho dalším konáním. Nebo myslíš, že život v izolaci je řešením? Pokud neuteče, bude do smrti trpět.
0/0
23.9.2005 9:36

Beranal

Re: Re: Re: Re: -
Tohle je opravdu nutno rozlišit, on to rozlišuje i soud. Schizofrenika by nikdy nezavřeli do vězení, sadistického vraha zavřou protože on má jenom "snížené rozpoznávací schopnosti" a potom ho tzv. “léčí”. Osobně bych řekl že tady se nic léčit nedá to není nemoc to je stav. Když je třeba někdo homosexuál tak ho také nikdo "neléčí". Tyhle lidi by měli vychytat už v okamžiku kdy třeba jen znásilní ale ještě nezabije, oni na to co koho vzrušuje a jak silně jsou docela spolehlivé testy. Praxe ukázala že ti vrahové většinou už něco udělali v minulosti ale byly propuštěni jako “vyléčení” a “polepšení”.
0/0
23.9.2005 10:08

Bouše

Re: -
S tím by se možná dalo souhlasit (i když to, že napřed obtěžuje cizí ženu a pak zastřelí jejího zastánce, nějakým bludům moc nenasvědčuje), ale v každém případě je prioritou číslo 1 jeho odchycení a izolování.
0/0
23.9.2005 10:46

Moris737

Re: -
az ti odpicne nekoho z pribuznych tak se budes taky obeznamovat s okolnostmi a litovat ho???? Ber to z druhe strany. Proc by ti co se snazi dodrzovat zakony a narizeni meli byt ohrozovani takovyma SMEJDAMA a bat se jich. Ja jsem pro znovuzavedeni trestu smrti (ktery bezduvodne zrusil jeden pan s kratkyma nohavicema a mozna i necim jinym :))) ) a jeho pouzivani tam kde je to zcela jednoznacne a prokazatelne. O zbytku tr.cinu jsem ochoten diskutovat. O tomto ale ne.
0/0
23.9.2005 10:48

Geerro

Mírné zkreslení
Mám za to, že média manipulují s veřejným míněním. Tragédie pana Velíška je hrozná věc, ale pravdou je, že byl těžce postřelen a zemřel po operaci v nemocnici. Neměli bychom si plést "vid dokonavý - zastřelil" s "videm nedokonavým - smrtelně postřelil". Je v tom totiž rozdíl i po právní stránce. A neměli bychom vyvolávat soudce Lynche. Hlavně by se však měl stát postarat o rodinu pana Velíška, když se neumě postarat o Lubinu, i když jej měl několikrát možnost eliminovat ze společnosti.
0/0
23.9.2005 8:31

Beranal

Re: Mírné zkreslení
Mezi tím žádný rozdíl není, to se tedy opravdu pleteš. Vražda je vraždou bez ohledu na to zda ten člověk zemře na místě nebo až v nemocnici. To není podle našeho právního řádu žádná polehčující okolnost pro pachatele.
0/0
23.9.2005 8:38

j@ck

Re: Re: Mírné zkreslení
nejsem právník, ale myslím že existují pojmy jako těžké ublížení na zdraví s následkem smrti a vražda a že mezi nimi rozdíl je.
0/0
23.9.2005 8:41

Beranal

Re: Re: Re: Mírné zkreslení
Ten termín těžké ublížení na zdraví s následkem smrti se používá výhradně v souvislosti se zabitím (tedy nedbalostí). V souvislosti s vraždou jsou termíny pokus o vraždu a vražda, ty sazby by tam měli být podle mě naprosto stejné, není žádná polehčující okolnost to, že se někomu vražda nezdaří.
0/0
23.9.2005 8:48

j@ck

Re: Re: Re: Re: Mírné zkreslení
já myslím, že tam sazby nejsou stejné. pokud jsi někoho zabil a jenom se ho pokoušel zabít - právně je v tom rozdíl.
0/0
23.9.2005 8:57

rychloslimejs

Re: Re: Re: Re: Re: Mírné zkreslení
v nasem pravu se vychazi z toho, ze pokus je stejne nebezpecny, jako dokonany trestny cin, proto jej pravo posuzuje stejne... trestni sazby jsou stejne... nicmene soudce ma moznost trestni sazbu snizit, ale to ma i u dokonaneho trestneho cinu...
0/0
23.9.2005 10:47

Geerro

Re: Re: Mírné zkreslení
Nemluvím o polehčujících okolnostech. Mluvím o rozdílu mezi objektivním a účelovým zpravodajstvím. 
0/0
23.9.2005 8:42

sutrus

Re: Re: Re: Mírné zkreslení
střelil ho jednou a podruhé na zemi.....
0/0
23.9.2005 13:58

Kenkaku

To DNA je ale svině, co :-)
ale vážně, dobře že tak!!!!
0/0
23.9.2005 8:15

150-022-2

Re: To DNA je ale svině, co :-)
to jóoo voe podle tý DNY uš voni lecoz poznaj....fákt
0/0
23.9.2005 8:19

150-022-2

Foto
Dejte tu fotku pryc, dela se nam z toho spatne. Ten ale vypada neprijemne.
0/0
23.9.2005 8:00

gagaryn

Re: Foto
ten má oči jak Kájínek
0/0
23.9.2005 8:01

PetrVycpalek

Re: Re: Foto
Jen tam tu fotku nechte, naopak, pokud máte, dejte tam jeho fotek víc. Ať ho poznáme, až ho potkáme...
0/0
23.9.2005 9:32

m_a_r_c

zverejneni
Hmm mam spise pocit, ze kdyz se vrah dozvi, ze je uz usveceny, tak je svemu okoli jeste vice nebezpecny nez predtim.
0/0
23.9.2005 7:07

qwertz

To mi připomíná, že až zase půjdu hodit...
oblečení do kontejnerů pro sociálně slabé, tak je raději spálím a popel rozmetám. Když si představím, že ho dostane tenhle dobrák a nechá ho tam, pak mám o ubytování do konce života postaráno...
0/0
23.9.2005 7:05

lemax

Dozivoti grazlovi!
Havlovo zruseni trestu v 1990 je stale ozvenou co ti hajzlove si muzou dovolit, neni trest smrti, nejak se z toho vyklepu v kriminale, kde ani delat nemusim! Tenhle parchant se jeste udela dementem a za par let je zpet a muze si vesele strilet dal! Havle, ty jsi ale vul!
0/0
23.9.2005 6:18

boubin1362m

Re: Dozivoti grazlovi!
... ty opravdu veris ze zavedenim trestu smrti by  se problemy s drogama a nasilim vyresil ?  Myslim, ze volem neni Havel ...
0/0
23.9.2005 6:43

donald007

Re: Re: Dozivoti grazlovi!
Jistě by se problém zcela nevyřešil, ale z 90ti % určitě. Kriminalita by se dostala na akceptovatelnou hranici. Není to však jen otázka zavedení trestu smrti, ale těžkých žalářů (ne oddechových) a trvdou prací, coby léčebnou kůrou. 
0/0
23.9.2005 6:50

boubin1362m

Re: Re: Re: Dozivoti grazlovi!
.. co to je - akceptovatelna hranice ?  Ty fakt myslis, ze cvok typu Lubiny se rozhoduje s vedomim trestnich sazeb a zakona ?
0/0
23.9.2005 7:03

m_a_r_c

Re: Re: Re: Dozivoti grazlovi!
s druhym souhlasim, s prvnim ale nikoliv. Pro spoustu z nich by to byla spise odmena a ze statu by se stal vrah. Prece se nebudeme chovat jako to hovado, co veliska zabilo.
0/0
23.9.2005 7:05

barbudo

Re: Re: Re: Dozivoti grazlovi!
... hmm ... v Jůesej maí ve vetšině států trest smrti a kriminalitu mají mnohem vyšší, než u nás ...
... i nepopravených odsouzených mají v kriminálech v přepočtu 4x víc ...
0/0
23.9.2005 7:08

tablet

Re: Re: Re: Dozivoti grazlovi!
No jestli by trest smrti z devadesáti procent vyřešil drogovou problematiku, jsem okamžitě pro něj. Bohužel trest smrti s drogovou problematikou skoro vůbec nesouvisí.
0/0
23.9.2005 7:17

mtis

Re: Re: Re: Dozivoti grazlovi!
To tvoje očekávání, že narkomani, kterým sebeméně nezáleží na vlastním životě (jak dokazují svým pomalým zabíjením se), se nechají ovlivnit nějakou vzdálenou možností nějakého trestu smrti nebo práce v kamenolomu .... to je prostě kouzelné ...
0/0
23.9.2005 8:12

staryosel

Re: Re: Re: Re: Dozivoti grazlovi!
Souhlasím s tebou, ale tady nejde o převýchovu ani o preventivní působení ale o eliminaci možnosti recidivy. A tu jisteji než eliminací kriminálně se chovajícího jedince nezajistíš. Další problém je tu ovšem s naší policií a justicí, která (čest výjimkám) radši dělá grázly z normálních lidí, u kterých má jistotu, že nepůjdou po nich ani po jejich rodině, než aby likvidovala skutečné zločince.
0/0
23.9.2005 8:31

Beranal

Re: Re: Re: Dozivoti grazlovi!
Já ty naše humánní kriminály také nechápu, já jsem kdysi četl nějakou knížku kde popisovali situaci v americké vojenské věznici. Tam ti hoši dostali za půl roku takový záhul, že jenom pomyšlení že by to mohli absolvovat ještě jednou bylo spolehlivou prevencí. On ten komunistický kriminál u nás byl taky takový jaký má být, tedy bezmasá strava - šlichta, žádná zábava, žádné požitky, tvrdá práce. Naši humanisty ti pro naše vězně vymysleli jídelníčky, televize, časopisy, posilování a trenování na další kriminální činnost. Vrcholem je když se dočtu že jim humánně zavedli teplou vodu i na záchod aby jim náhodou nenastydli ruce při hygieně.
0/0
23.9.2005 8:35

donald007

Re: Dozivoti grazlovi!
Souhlasím, až na to žě je vůl. Není a nebyl. Je to nebezpečné individum, které způsobilo tomuto národu nemalé škody. Histrorici to nepochybně správně vyhodnotí. Ale to on už bude pod drnem - škoda.
0/0
23.9.2005 6:54

IRC

Re: Re: Dozivoti grazlovi!
Rika kdo?
0/0
23.9.2005 8:34

231

Re: Dozivoti grazlovi!
Trest smrti zrušil parlament.
0/0
23.9.2005 7:44

Song

Pořád to same policie nefunguje
Tisíce policajtů se zabývá jenom tím co je pro ně méně zatěžující,nebo co vynáší prebendy vedle a práci na kterou je společnost má dělají jen když je někdo nutí. Kdyby s každým desátým případem,který zavání nečiností jednotlivých policistů šel od válu pan ministr, tak bychom do pěti let měli ministra kterej by sakra šlapal zakonem padajícího houna na všechny, aby se nedopouštěli nedodělků,za které by přišel o křesílko a hned by nám to fungovalo pružněji a snad by ani neběhali po městech lidé,kteří utíkají z různých ústavů a podobně.Takže okřídlená věta,že pan ministr nemůže ručit za každého jednotlivce přivádí náš represivní organ do stavu,bran se člověče sám a pokud to přežiješ tak tě ještě trochu podusíme jestli si nebyl nepřiměřený pane obrano. Co ted má dělat ženská která přišla o živitele rodiny???Vdova po policajtovi by měla asi nárok na rentičku,co dostane paní co má doma střihače a roční dítě.Nic a stát mileho agresora možná konečně zavře zjistí, že je labilní lubina a pohoda
0/0
23.9.2005 3:20

staryosel

Re: Pořád to same policie nefunguje
Nemáš tak úplně pravdu, vdova má nárok na vdovský důchod, který jí je zpravidla vyplácen po celou dobu péče o nezletilé dítě nebo dokud se znova nevdá. Stejně tak dítě má nárok na sirotčí důchod až do zahájení výdělečné činnosti nebo do 26 let, pokud si je neosvojí manžel pozůstalého rodiče. Je pravda, že peníze od SSZ nejsou nijak závratný, ale lepší než nic.
0/0
23.9.2005 8:44

petra2605

Ať už ho zavřou a nafurt,
já už se na ten xicht nechci dívat.
0/0
23.9.2005 2:42

stargher

Re: Ať už ho zavřou a nafurt,
Je ozbrojený, nebezpečný, takže by mohl při zatýkání "ohrožovat" policisty zbraní......eliminovat.
0/0
23.9.2005 6:18

vladino

Kdy ho chytí?
Již několik dní policie tvrdí, že dopadení vraha je otázkou několika hodin. Nezdrh' won taky na Seychely?
0/0
23.9.2005 2:06





Najdete na iDNES.cz