Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trestné body omezí úplatky na silnici, věří policie

Schválení bodového systému pro řidiče vyvolalo rozporuplné reakce. Někteří mají radost, že policie opět může odebírat řidičáky. Ostatní upozorňují, že body zvýší počet úplatků. Šéf dopravní policie Zdeněk Bambas si ale myslí, že možnosti uplácení se naopak omezí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zwerg

Může mi někdo objasnit ten mechanismus,
kterým zavedení bodů omezí úplatky na silnici?
0/0
24.9.2005 13:52

palfyjura

Re: Může mi někdo objasnit ten mechanismus,
Pokud položíš 5 českých Paroubkovi na hlavu, osobně přijedu a vysvětlím!!
0/0
19.10.2005 10:08

sonaki

SPRÁVNĚ, NA ČECHY BIČ!!!
SPRÁVNĚ, NA ČECHY BIČ!!! Nevidím jiné řešení, měli jsme dost šancí se chovat v siličním provozu slušněji... bohužel. Jsem pro a nekompromisně. Proti bude pravděpodobně řidič, který vědomě porušuje předpisy. Jen bych si nepřál, aby toho nějaký policista zneužíval. Dnes jsem jel ráno v České Lípě (v obci 50 km/h, blikal na mě kamion, abych jel rychleji)... hovado negramotný...
0/0
23.9.2005 13:53

pinguinone

Re: SPRÁVNĚ, NA ČECHY BIČ!!!
..ucinna metoda je pred nim zastavit , se zapnutymi blinkry , jit se ho zeptat co je na aute spatne...
0/0
19.10.2005 12:06

Lupulin1

Jak se můžete na něco takového ptát.
To musí být nějáký úchyl, který položí takovou otázku? Úchyl ukající se na mrtvolách na cestě. Naprosto účelový průzkum. Nahraď te ji jinou otázkou: "Myslíte si, že zavedení bodového systému zachrání někomu život?"
0/0
23.9.2005 12:41

ellinas

Nesmyslné bodování
nechápu,když pojedu parkrat rychleji na prehledné ceste nebo si zatelefonuji,tak prijdu velmi brzy o ridicak,prestože nikoho neohrozuji.Za alkohol nad 0,5 a nedýchnuti by měli okamžitě sebrat všechny body!!!!!!!
0/0
23.9.2005 10:58

inkvizitor2005

Re: Nesmyslné bodování
v zákoně je jasně, že telefonovat se nesmí a dodržovat max. povolená rychlost se musí
0/0
23.9.2005 17:49

Libor76

Re: Nesmyslné bodování
proč si myslíš, že tím nikoho neohrožuješ?
0/0
24.9.2005 17:09

pinguinone

Re: Re: Nesmyslné bodování
..zazil malo na silnici...
0/0
19.10.2005 12:07

modem

....
Ráno jsem jel přes UL do Lov.V mlze tam někdo najížděl z vedleší a přehlíd borce,který to kalil nejmíň 120.Pak mu tam vjel.On to ubrzdil,ale blikal a troubil.Jenže on byl hovado.Neměl zapnutý světla,tak byl neviditelný.A ještě se rozčiluje.Řidiči jezdí jako hovada.Jezdí v mlze 90,malý rozestupy.To je fakt o hubu.Kdybych mohl,tak jezdím vlakem.
0/0
23.9.2005 9:55

robokopp

Poslanci
Tak to by mě lidičky zajímalo jestli bodovým systémem budou bodováni i naši páni poslanci   nebo si tam vklouzli nějakou výjimku , Protože chlast a rychlost to patří k ním. A proč by jezdil zadarmo vlakem když má zadarmo i benzín
  ??????
 
0/0
23.9.2005 9:35

grrrr....

Nezbývá mi nic jiného než nesouhlasit...
Co se tyče chlastu O.K. Tam je situace jasná. Jestliže někdo nasává, atˇ chodí pěšky. Jezdí pak bez papírů.. dobrá, nucené práce z bičem nad hlavou. Jenže co pak zoufalý stav vozového parku? Co udělat s osly co si za pět kaček koupí dle mého mínění poloauto nebo neauto a pokaždé když uzme benzín auto má dvojnásobnou cenu? Nenutí tito řidiči svým chováním druhé riskovat? Já těmto řidičům říkám šedesátníci. Šedesát v obci a šedesát mimo obec. Doporučoval bych takovým řidičů ať si někdy zajedou na západ a podívají se na ten provoz ve městech  a na dálnicích.
0/0
23.9.2005 7:17

lemax

Body nic neresi, jen zvysi kriminalitu!
Uz pet let je tento system uveden v austtralii a neresi zlepseni dopravnich nehod! ridici, co prijdou o ridicak (vesmes mladi0 tak stejen jezdi dale a pokud je chycen bez opravneni jde na mesic az sest do kriminalu, ktery danovy poplatnic musi vydrzovat, takze stoji nas vice takovy kriminalnik nez kdyby zaplatil pokutu! Spis policije hleda alibi jak je nezschopna!!! a cim je neschopn? Policie je tam , kde nama byt, nebo neni to tak dulezite (zakazy vjezdu a prujezdu) tam je policajtu nejvice, tak jaky je vlastne zajem dopravni policie o snizeni nehod? Pane Bamabas nebudte Bambus a stavte policiji tam kde je nejvice nehod v roce a tam kde to nejvice hrozi ty havarie a neplnte nesmyslnym vladnim narizenim kriminaly! Tady uz jsou plny a stejne je dopravnich nehod vice!!! Jak je to mozny co? Stupidni vedeni na policii!
0/0
23.9.2005 6:45

wiliamm

kdo to ví?
Jedné věci na té slavné novele nerozumím.Rozumím třeba tomu,že ministr dopravy šimonovský musí trpět obrovským mindrákem,protože takto formulovaný zákon je výlev chorého rozumu stiženého stihomamem.Tipnul bych ho na neřidiče, případně řidiče, který řídit neumí a z ježdění na pozemních komunikacích je tak vystresovaný, že že má sice stolici každý den pravidelně v šest ráno, ale vstává až v šest dvacet pět. Jinými slovy, proč nevzít ŘP člověku už při druhém jakémkoli přestupku, proč taková benevolence? A ještě jedna věc - nechápu, proč mně ji už nějaký politik na dotaz nějakého novináře nevysvětlil: dosud, když řidiče chyti policie a změří alkohol v krvi, například 1,3  g/litr nemine ho trest zákazu řízení od 12 do 24 měsíců (různá míra chlastu je různě postihována).Ovšem nově,za odmítnutí fouknout do balónku dostanu 7 bodů,do 12ti tedy ještě daleko a jezdím dál nebo co?Jak je myšlena tato úprava?Každý,kdo vypil hodně radši odmítne...
0/0
23.9.2005 0:11

wiliamm

Re: kdo to ví?
Správně, máš naprostou pravdu! Obrovský omyl všech, kdo si myslí, že se začne jezdit opatrně, aby řidiči nepřicházeli o své řidičáky. Bezohlední řidiči budou jezdit i v případě, že jim bude ŘP odebrán, podobně jak je tomu i nyní. Celá věc povede především k větší korupci. Jinak s bodovým systémem souhlasím, toto je ale opravdu neúnosně přísné. Ten pan ministr, který to navrhnul asi nebude zcela zdravý.
0/0
23.9.2005 0:19

komunisti_sou_svine

Re: Re: kdo to ví?
lol. No pokud to co uvadíš jsou facta tak maš asi v něčem pravdu, i když mě už je to uplně jedno, ale fascinujeme co si magora že odpovidaš sam sobě, to je masakr !
0/0
23.9.2005 0:41

komunisti_sou_svine

Re: Re: Re: kdo to ví?
Taky si myslim.
0/0
23.9.2005 0:41

2Mac7

Re: Re: Re: Re: kdo to ví?
0/0
23.9.2005 11:43

logar

Re: kdo to ví?
jó, souhlas! Chtěl jsem napsat, napsal jsi to i za mne. Kromě toho dodám, že ten, kdo tvrdí, že sníží počet nehod na polovinu, je rovnez tebou popisovany hlupak. Nikdo neboura schvalne a vsichni jsou presvedceni, ze prave oni jsou ti nejlepsi ridici a jim se to stat nemuze. Policiste jsou opravdu vetsinou prostacci se "zahradnickou stredni skolou", dálkově (velmi dálkově) studovanou. Na silnici je, krome alkoholu a to velmi zridka, zajíma je jen rychlost a to v mistech, kde o nic nejde a je tutovy uspech. Stokrat rekl pan Bambas, ze se nebude merit u samych okraju obci, ze se bude merit ve frkventovanych castech obci, lhal nam vsem a lze stale. Nebo vubec nevi, co se ve svete deje.
0/0
23.9.2005 7:23

Libor76

Re: Re: kdo to ví?
Velmi dobře jsi napsal, že hovadsky jezdí často ti, kteří jsou přesvědčení, že právě oni jsou ti vyvolení a dokonalí, kteří to všechno zvládají. No a kde se v názorech rozcházíme: dnes je situace taková, že když někdo jede bez světel potmě, telefonuje nebo nějak nedodržuje přestupky, dostane sice pokutu, ale nijak se mu to neakumuluje. Takže pokud má dost peněz na pokuty a dělá "jen" malé přestupky (které ovšem taky mohou být nebezpečné), může být celkem v klidu. Bodový systém je ovšem rychle připraví o řidičák. A jezdit rychle s řidičákem nebo i podle předpisů bez řidičáku je rozdíl, protože v druhém případě by dotyčný mohl jít i sedět. A na to už si lidi pozor dají, tomu věř.
0/0
24.9.2005 17:15

inkvizitor2005

Re: Re: Re: kdo to ví?
já mám příbuzného, co má mercedesa za 3 miliony, takže na pokuty se může zvysoka vy...kašlat. Auto má na firmu a pokuty taktéž, takže docela pohodička, co?
0/0
24.9.2005 17:43

mára1234

Re: Re: Re: Re: kdo to ví?
nechapu jak dava poukuty na firmu, objasni mi to, rad bych si je taky daval do nakladu. ja mam za to ze jakakoliv pokuta nebo penale neni danove uznatelny naklad. jestli ma medu ze 3 mega, tak podle soucasnych predpisu si do nakladu koh dat jen 1.5 mega, ostatni vytahnul ze svy kapsy, tak teplkej nesmysly zavistivce
0/0
25.9.2005 9:20

pvl1

Re: Re: Re: kdo to ví?
Myslím, že body se zatím dají vykoupit penězi. Spíš by se měli zaměřit ne kvalitu svojí práce, ale to nejde tak lehko jako přidat 10 řádek do zákona.
Bodový systém má jinou velkou nevýhodu. Každý občas udělá chybu, někdy i nevědomě (zakrytá značka...).
Ten, kdo udělá malou chybu každých 10 000 km, ale najede to za měsíc přijde o papíry, kdo udělá velkou každých 1000 km, ale najede to za rok o ně nepřijde.
0/0
26.9.2005 8:33

Babul

Re: kdo to ví?
Vilémme, jste poněkud mimo mísu. Sice jste pěkně popsal, jak jste na tom s vyměšováním, ale o tom, co řeší nový zákon nemáte ánunk. Za odmítnutí foukat dostanete sice 7 bodů, ale na oststaních trestech se toho moc nemění, takže dostanete flastr i zákaz řízení na určitou dobu, dle rozhodnutí správního orgánu. A každý, kdo vypil a odmítne zkoušku, měl by dostzat automaticky horní taxu, tedy 15 k a 2 roky bez ŘP. Bohužel tomu tak není, to by museli trochu pomasírovat právě ty správní orgány. A ještě něco - promile se píše ALT 0137!!! 
0/0
24.9.2005 13:44

Babul

Re: Re: kdo to ví?
Errata: ostatních, dostat
0/0
24.9.2005 13:46

eloš

Návrh
Navrhuji, aby když někdo překročí 12-sti bodovou hranici o dva a víc bodů, to lze, aby byl potrestán doživitným odebráním řidičáku, a trestem smrti.
0/0
22.9.2005 21:51

Walter Sobchak

me se to libi
za poslednich 5 let jsem nedostal pokutu, takze mi je to jedno. Lidi co jezdej podle predpisu se nemusej bat a prasata holt prijdou o ridicaky a nebo budou muset solidne pridat na uplatkach a to si bude moc dovolit jen tech par nejbohatsich... takze vetsina co uplacela 10, 20 tis. ma smulicku. Ono jinak uvazuje clovek kterej jede 200 po dalnici kdyz vi, ze to bude max za dva litry a jinak kdyz vi ze dostane 50 tacu a nejaky ty body. V tomhle pripade to vidim na uplatek tak kolem 100 litru a to si malokdo muze dovolit. Rozhodne ne ridici sluzebnich octavii a fabii jezdici trasu praha brno neustale kolem 170...(s kopce).
0/0
22.9.2005 21:35

jack007jac

Re: me se to libi
no to si radsi necham dat pokutu nez platit dvojnasobek. V tomhle smeru jsou nasi poldove jeste skromni tem staci par stovek max 2 litry, kdyz jde do tuhyho. A druhy problem vidim prave v tech sluzebnich autech, sice se rika si v praci a nemusis pospichat, ale opak je pravdou. A dost casto vidi poldy jen tahat z lidi prachy, stoji na mistech kde je viditelnost na stovky metru a oni tam stoji a vyslovene rejzujou.Pritom by se tam v klidu dalo jezdit treba 180. Az budou poldove stat na mistech, kde to opravdu prospeje provozu tak nereknu ani slovo. Bohuzel zatim to misto asi nenasli.
0/0
22.9.2005 21:49

inkvizitor2005

Re: Re: me se to libi
180?? jinak jsi zdráv??
0/0
23.9.2005 17:51

pvl1

Re: Re: Re: me se to libi
Nechytej se kravin, princip řekl dobře.
Nejsi náhodou od nich?
0/0
26.9.2005 8:38

DrHorak

Jsem prostý člověk, ale .....
..je mi jasný, že když už někdo bude mít nasbíraný body, bude rád cvakat jako pominutej, aby nedostal další !!! Ono i posuzování "bodových přestupků" bude mnohokrát sporný!!! Kdyby se tím ale měla uklidnit situace na asfaltový džungli, budu jedině spokojenej !!! Bohužel, bude tomu nejspíš naopak !!!
0/0
22.9.2005 21:18

andress

POLICIE: TRESTNÉ BODY NÁM KONEČNĚ ZVÝŠÍ
ÚPLATKY NA SILNICÍCH !!
0/0
22.9.2005 20:54

pace

Úplatky
Už dvakrát se mi stalo při spáchání dopravního přestupku, že policistův dotaz zněl "Kolik máte u sebe korun?". Jelikož podle nového zákona nejmenší pokuta je 1500,- Kč, což zas tak moc lidí u sebe nemá. Vybírání peněz na místě bude proto vypadat asi takto: Policista položí obligátní dotaz: "Kolik máte u sebe korun?" Odpovím "500". Policista na to "Tak je to za 500." Copak s nimi asi udělá, když může vykázat nejméně 1500,- Kč ?
0/0
22.9.2005 20:20

Zelenej Raul

Strahov - dnes
Dost pochybuji o účinnosti jakéhokoliv nařízení a zákona pokud se nedbá na jeho dodržování. Dnes jsem viděl policajti buzerovali na jedné straně silnice řidiče kvůli prošlé lékárničce zatímco na druhé před jejich očima lítal jeden debil za druhým po tramvajovém ostrůvku. Vrcholem byl autobus, který si vynucoval přednost přes oba pruhy včetně druhého, který se přes koleje a všechny pruhy otáčel do protisměru - vše za totálního nezájmu Policie, která měla evidentně spoustu práce s kontrolou obvazů a antiseptického spreje...
0/0
22.9.2005 20:09

Aiki75

Re: Strahov - dnes
Jen by mě zajímalo, kdyby se ten policajt vysekal a ja šel ošetřit, jestli by mu vadilo, že mám lekarničku 1 rok propadlou.
0/0
22.9.2005 20:12

Zelenej Raul

Re: Re: Strahov - dnes
Kdoví, je to možné. Oni to s inteligencí u policie nikdy moc nepřeháněli...
0/0
22.9.2005 20:16

jack007jac

Re: Re: Re: Strahov - dnes
To mi neco pripomelo, jednou kolem jedny rano sem se vracel z prace a trosku jsem to trosku kulil po meste. Najednou me spatrila hlidka a vydala se za mnou, kdyz me dojela a zastavila, tak plocajt rika. Pane jel jste rychle, ja ukazal na tachometr a rekl ze normalne 50. Oba jsme vedeli, ze to neni pravda, ale dukaz chybel. Tak si policjat vymyslel, ze chce videt lekarnicku. Tak jsem mu ji ukazal, byla trosku poloprazna a polda rika "pane neco vam v ni chybi, ale pro dnesek Vam to odpustim" v duchu sem si rikal no bodet by ne, protoze nevis co a tak me radsi nechas jet
0/0
22.9.2005 21:41

V.G.

Bambas
"V minulosti policie závažný přestupek jen oznamovala a často se to oznámení úřadu po cestě ztratilo, protože černé ovce jsou všude, nejen mezi policisty. Když řidič bude vyšetřován už bez řidičského průkazu, tak se ten spis těžko někde ztratí," uvedl Bambas. Úplatek budou dávat řidiči Mercedesů atd. a okamžitě po zatavení PČR a ne po odebrání řidičáku …….a nebude to v tisících, ale ……..
0/0
22.9.2005 19:58

petrumr

neználek
Jak čtu tak moc temu nerozumím-když dostanu bodík,tak už nedostanu pokutu?To je blbost ne?jak teda
0/0
22.9.2005 19:57

V.G.

Re: neználek
Trefuješ hřeb na hlavičku: ono nelze trestat za jedu věc dvakrát...
0/0
22.9.2005 20:05

petrumr

Re: Re: neználek
Já tomu nevěřím,jestli to bude tak,tak jak se umím vyhýbat policajtům,tak je to u mě fajn.
0/0
22.9.2005 20:14

venomacek

Re: Re: neználek
je rozdíl, když máš v zákoně: pokutou a bodíkama, nebo pokutou nebo bodíkama. co si myslíš, že tam bude?
0/0
22.9.2005 20:42

hzahza

Re: Re: neználek
Bodík není považován za trest  Takže bodík i pokuta  Pokuty budou vyšší
0/0
23.9.2005 10:45

MC MC

hm
jak by to mohlo omezit úplatky ?? Myslím, že naopak ... každý bude dávat poldům prachy, aby mu nikam ty body nenapsal ... booože, to je logika ... tohle je další nástroj korupce
0/0
22.9.2005 18:57

kulus

Re: hm
Vyjadril jsi to presne.
0/0
22.9.2005 19:43

d_s

zkusenosti z nemecka,
tady bodovy system uz davno plati. S body se vesele obchoduje. Staci rict, ze jsme nejel. Je to sice moje auto, ale jena manzelka. Tak se odectou body ji. Takze si nedlam iluze, ze to bude v cr lepsi.
0/0
22.9.2005 18:12

Brundi

Re: zkusenosti z nemecka,
Co to je za hloupost? Tohle by se snad mohlo tykat jenom pripadu, kdy vam domu prijde fotka vaseho auta, ze jste jel rychle. A to se posledni dobou osetruje lepsimi kamerami, schopnymi zazanamenat i tvar ridice. Body jsou prece vazane na osobu, ne na auto, a kdyz policiste zastavi vas, ze jste jel na cervenou, tak jim tezko reknete, ze to ne vy, ale manzelka... :-)
0/0
22.9.2005 18:28

Smil

Re: zkusenosti z nemecka,
to nechapu? Bud te policista zastavi na miste a to tezko budes prokazovat ze ridi manzelka na zadnim sedadle a nebo te zaznamena kamera a tam je to snad jasne taky, ne?
0/0
22.9.2005 18:29

Jintaj

Proč to u nás nejde jako v USA???
Tam policista vůbec nevybírá hotovost - ani NESMÍ! A pokud mu ji budete nabízet, sebere vás za uplácení! Při zjištění přestupku na silnici vás policejní vůz dojede (NEPŘEDJEDE) a spustí majáky. Musíte zastavit u krajice, vypnout motor a nechat ruce na volantu - žádný podezřelý pohyb a NEVYSTUPOVAT Z VOZU! Policista vás zdvořile požádá o doklady a pak informuje o přestupku. Sepíše protokol, dá vám kopii a složenku. Pokutu uhradíte na nejbližší poště nebo se můžet eodvolat k soudci - pokud se cítíte nevinni. V případě neuhrazení vám hrozí soudní stíhání nebo vám nebude prodloužena platnost řidičáku, která je v USA omezena.
0/0
22.9.2005 17:55

dislektik

Re: Proč to u nás nejde jako v USA???
protože jsem v ČR a kapři jsou v rybníku
0/0
22.9.2005 18:02





Najdete na iDNES.cz