Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německo po volbách neví, kdo bude vládnout

Předčasné parlamentní volby v Německu skončily v neděli bez jasného vítěze. Těsně vyhráli opoziční křesťanští demokraté CDU/CSU s 35,2 % hlasů, krok za nimi zůstala vládnoucí Sociálně demokratická strana SPD se ziskem 34,3 %, vyplynulo z oficiálních předběžných výsledků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

palfyjura

Socialistická reality show
Neviditelný pes: V politice stejně jako ve sportu se občas stane, že jsou vítězové dva. Takový výsledek se nazývá pat. Je to výsledek pozitivní lidsky, prostě v tom, že se radují dva. Oba vítězové nevítězové mohou tvrdit, že oni jsou vítězové a že ten druhý vítěz je nevítěz. Taková – poněkud komická – situace nastala v Německu. Má ještě o jednu téměř komickou stránku navíc. Z vítězství nevítězství svého německého favorita se raduje i česká sociální demokracie. Ta se v preferencích dlouhodobě vleče za svým rivalem Občanskou demokratickou stranou a občas i za komunisty. Že se Gerhardu Schröderovi podařilo odvrátit hrozící porážku a dosáhl vítězství nevítězství, je předmětem jásotu a Paroubkovy blahobytné tváře září, jako by to bylo jeho vítězství. Nemá smysl mu ruměnec z lící vymlouvat poukazem na to, že je to nevítězství. Zato můžeme pochybovat o tom, že se Paroubkovi nevyhnutelně podaří to, co se podařilo Schröderovi. Ten je přece jen pro mnoho Němců ztělesněním úspěchu a blahobytu.
0/0
20.9.2005 7:29

palfyjura

Re: Socialistická reality show
Paroubek je pouze figura snesitelnější po dvou nešťastnících v čele socialisty vedené vlády. Má štěstí, že se dostal k funkci premiéra v tučném období hospodářského růstu. Jeho nepřítel se jmenuje Jiří Paroubek, ten, když začne třeštit a naparovat se, má nad hlavou malér na spadnutí. A s takovým handicapem se těžko dělají silné výkony ve Schröderově stylu.
0/0
20.9.2005 7:30

palfyjura

Nekompetence socialistů
Se vstupem do Evropské unie jsme se cestou socialistů bohužel mimo jiné zavázali k plnění mnoha nesmyslných nařízení a norem. Jedno takové nařízení stanovuje i nejnižší možnou spotřební daň z benzínu. Pro Českou republiku je tento kurz pro rok 2005 roven 31,618 Kč/€. Rozdíl mezi současnou spotřební daní, jež činí 11,84 Kč/litr, a minimální možnou je tak pouhých 50 haléřů. Že to nevědí politikové, to jsme si už zvykli. Že takto ale neargumentuje Sobotkovo Ministerstvo financí ČR se stovkami úřadníků placených z našich daní, je alarmující! Vraťme se však k absurdnímu návrhu ministra financí rozdat peníze, které nám předtím pomocí daní odebere, některým „vyvoleným“.
0/0
20.9.2005 6:06

palfyjura

Re: Nekompetence socialistů
e přinejmenším podivné, že si člověk, který vystudoval práva, neuvědomuje důležitost vlastnictví. Vždyť co je jakákoliv daň jiného, než odebrání vlastnického titulu na část našeho majetku? A nárůst cen benzínu nevede k ničemu jinému, než právě k růstu množství daní odváděných do státní kasy! Cílem vlády by však nemělo být co nejvíce peněz přerozdělit – tedy vybrat a zase následně vydat. Tento postup vede pouze k tomu, že se velká část našeho bohatství zbytečně a neproduktivně ztratí. Evropská unie ale skrze množství restriktivních směrnic ukazuje, že její představitelé fungování tržního systému, ani funkci vlády nechápou.
0/0
20.9.2005 6:06

barbudo

Re: Re: Nekompetence socialistů
... nic se nebojte, tak zlé to nebude. Jinak by nás tam soudruh profesor nepřihlásil ...
0/0
20.9.2005 6:39

palfyjura

Re: Re: Re: Nekompetence socialistů
Chápu. Kolik je hodin? Socialista odpoví: ODS
0/0
20.9.2005 7:20

1_Venca

Stačí si požádat..
a on se v českém senátu někdo zkušenuj obětuje.
0/0
19.9.2005 20:17

eloš

Schröder je babrák.
Mít tam Paroubka, už by meli němčouri vybíleno.
0/0
19.9.2005 19:42

dislektik

kdo jedině KLAUS kdo jiný je schopný,pracovytý,intelektuál,DEMENT .
0/0
19.9.2005 19:25

celtic

vláda....
bude dobrá...
0/0
19.9.2005 18:52

lynxxx

Re: vláda....
Myslíš?
Nebuď škodolibý. Co ti Němci udělali?
Bude hlavně dosti slabá.
0/0
19.9.2005 19:11

Englishman

Barroso
Nepřeji Němcům nic moc pěkného, ale aby se jim do povolebního vyjednávání cpal ještě soudruh Barroso, to je i na mě moc. Takže Germáni: dohodněte se nebo se nedohodněte, ale nenechte si do toho kecat maoisty z EU.
0/0
19.9.2005 16:42

celtic

bude....
koalice...
0/0
19.9.2005 14:36

1_130_202_135

Re: bude....
Bude KOaLIče - komunisti a lidovci Česka?
0/0
19.9.2005 16:06

Vifon

Re: Re: bude....
To by byla myslím velmi dobrá kolalice, svině ke sviním,,,,,,,
0/0
19.9.2005 16:08

jekal

Vývojový
trend je následující : v 04/2005 - ODS 33,6% -ČSSD 11,9% v 09/2005 - ODS 32,8% - ČSSD 21,1%
0/0
19.9.2005 13:55

Zwerg

Já chci aby byla v Česku nějaká sranda!
proto musí v příštích volbách zvítězit touha občanů po socíku!
0/0
19.9.2005 13:49

eloš

Re: Já chci aby byla v Česku nějaká sranda!
Tak tokle je recese jak sviňa.
0/0
19.9.2005 17:37

komunisti_sou_svine

Zbývá ratifikovat ústavu a jmenovat prvního evropské prezidenta Fidel Kastrat :-)
0/0
19.9.2005 13:46

King_Feanor

Re: Zbývá ratifikovat ústavu a jmenovat prvního evropské prezidenta Fidel Kastrat :-)
hlavně aby ten prezident nebyl klaus... pak to bude dorbý!
0/0
19.9.2005 18:12

jekal

No,
modrásci zatím si to užívejte, máte preference 33% , socani 21% . Jen si připomínejte, že rozhodnou volby, ne preference.
0/0
19.9.2005 13:33

jekal

Re: No, upřesnění
Pokud by teď byly volby, vyhrála by ODS s 32,8 % a šlo by k nim až 61 % lidí, zjistil STEM. ČSSD by měla 21,1, KSČM 13,5 a lidovci 7,3 procenta.
0/0
19.9.2005 13:35

Ulrich

Re: Re: No, upřesnění
To je dost super, zvláště při vědomí, že Paroubek už asi více nedosáhne.
0/0
19.9.2005 13:38

jekal

Re: Re: Re: No, upřesnění
neživ v sobě plané naděje, budeš si pak ještě více zoufat 
0/0
19.9.2005 13:39

Ulrich

Re: Re: Re: Re: No, upřesnění
Pohlížím na to zcela realisticky. Vím, že se to ještě může otočit. Ale zatím se to navzdory mohutné Paroubkově snaze neotočilo. To je důvod k dobré náladě.
0/0
19.9.2005 13:41

jekal

Re: Re: Re: Re: Re: No, upřesnění
no po mediální masáži kvůli bití dětí je to zajímavý ukazatel
0/0
19.9.2005 13:42

Zwerg

Re: Re: No, upřesnění
Neboj! ODS nevyhraje! Národ touží po socíku.  
 
Všichni budeme nejen socialisticky žít, ale hlavně socialisticky pracovat.
0/0
19.9.2005 13:47

JirkaEsch

Re: Re: Re: No, upřesnění
No, podle příspěvků ODS fans zde na idnesu v případě nevítězství ODS půlka národa emigruje, druhé půlce znárodní barák a v lesích se začnou tvořit partyzánské družiny. Zda to bude až potom, co stát zkrachuje není jisté, nicméně pokud se náhodou vládě "navzdory" udrží, pak se socani jistě požerou navzájem. To vše za vydírání hrstky úspěšných občanů 50 % daněmi a neustálé podpory nemakačenků.
0/0
19.9.2005 13:59

Zwerg

Re: No,
Já jsem takovej starej škodolibec, že Česku vítězství ČSSD přeji.  Ideální výsledky voleb by byla:
- ČSSD 31%
- ODS 23%
- KSČM 22%
- KDU-ČSL - 8%
 
Zbytek hlasů by propadl.
0/0
19.9.2005 13:46

m.fanta

Re: Re: Ty nejsi škodolibý, ty jsi morbidní : )
0/0
19.9.2005 14:13

jekal

Hele
modrásci, pokud to dokážete začněte přehodnocovat svoje doufání, protože jinak si budete jen zoufat. Měsíce jste se tu těšili, jak socani v Německu zaniknou, nestalo se, ba co víc i v Norsku volby vyhráli (to je ten avizovaný odchod socanů v Evropé) a u nás v 06/2006 tomu bude stejně, občanstvo v 21. soletí se prostě do období ranného kapitalismu již nevrátí, a tam míří ODS se svým programem modré bezšance a východní rovné daně. Hezké odpoledne vám přeji.
0/0
19.9.2005 13:30

Ulrich

Re: Hele
1. Zoufale si přeji raný kapitalismus, ale ten nepřijde ani v případě vítězství ODS. Škoda.
 
2. Oslavovat předem byste, vy komouši, neměli. Zatím pořád průzkumy ukazují většinu pro blok ODS - KDU.
0/0
19.9.2005 13:34

jekal

Re: Re: Hele
proč neužíváš radostí života, místo zoufání si? No parlament a vláda se netvoří dle preferencí, na to jsou volby. Jaké ještě nedávno měla CDU/CSU preference vůči socanům ?
0/0
19.9.2005 13:37

Ulrich

Re: Re: Re: Hele
Proč myslíš, že si neužívám radostí života?
0/0
19.9.2005 13:39

celtic

Re: Re: Hele
a co zkusit prvobytně pospolnou společnost...
0/0
19.9.2005 13:39

JirkaEsch

Re: Re: Re: Hele
 
 
0/0
19.9.2005 13:41

Ulrich

Re: Re: Re: Hele
Tento termín jakož i celý bludný marxistický výklad historie zcela odmítám. Pochybuji, že něco takového jako prvobytně pospolná společnost existovalo ještě někde jinde než v románu Lovci mamutů.
0/0
19.9.2005 13:43

Englishman

Re: Re: Re: Re: Hele
Pokud o tom pochybuješ, tak jsi zabedněný blb :-) Prvobytně-pospolnou společnost vymyslel Kája Marx řečený Kotrmelec, takže nemohla existovat před polovinou 19. století (to dá snad rozum). Tudíž neexistovala.
0/0
19.9.2005 16:46

briza

Re: Re: Re: Hele
Mysli jako vratit se do doby predtim, nez bylo institucionalizovne monogamni manzelstvi? Zajimava predstava. ;-)
0/0
19.9.2005 14:55

palfyjura

Re: Hele
Je mi líto každého socialisty.Volby ještě neskončili již tancují vítězné tanečky. Radujme se , veselme se v Norsku zvítězilisocialismus, modrá šance.. rovná daň. socani..období raného kapitalismu.. několik slov a rekce u členů , věk nerozhoduje..
0/0
19.9.2005 13:37

jekal

Re: Re: Hele
no slovník modrásků rozebírat nebudu, jsem slušně vychován
0/0
19.9.2005 13:41

Horle

To si tedy Němci moc nepolepší. Myslel jsem, že mají víc rozumu
Pokud se u nich ten socialismus neomezí na přijatelnou úroveň, půjde jejich ekonomika  dolů ještě rychleji.  Jejich zaměstnanci jsou snad nejrozmazlenější z celé EU. Krátká pracovní doba, mnoho dovolené, silné odbory, vysoké podpory v nezaměstnosti. To vše v kombinaci s šíleným zdaněním a vysokými sociálními odvody vede pouze k tomu, že německé firmy utíkají na východ a v Německu stoupá nezaměstnanost.
 
Ale to je jako u nás. Voliči přece nechtějí šetřit, chtějí utrácet jako levicové vlády. Za pár let tam zase vyhrají nějací náckové, kteří budou z neúspěchů ekonomiky osočovat cizince a vyvolávat nesnášenlivost.
0/0
19.9.2005 13:26

palfyjura

Re: To si tedy Němci moc nepolepší. Myslel jsem, že mají víc rozumu
Zrovna je zde socilistická lůza, tak nevím zda je oslovíš!!
0/0
19.9.2005 13:27

celtic

Re: To si tedy Němci moc nepolepší. Myslel jsem, že mají víc rozumu
náš volič, německý volič....jeden za 18, druhý bez 2 za 20...
0/0
19.9.2005 13:30

palfyjura

Re: Re: To si tedy Němci moc nepolepší. Myslel jsem, že mají víc rozumu
Ještě , že máme lidovce, ty se vždy přidají k vítězi..
0/0
19.9.2005 13:32

Vifon

Re: Re: To si tedy Němci moc nepolepší. Myslel jsem, že mají víc rozumu
Mimořádně s tebou souhlasím, i tam volí černoprdelníky!!!!
0/0
19.9.2005 16:07

JirkaEsch

Re: To si tedy Němci moc nepolepší. Myslel jsem, že mají víc rozumu
"Pokud se u nich ten socialismus neomezí na přijatelnou úroveň" - jo, s tím bych obecně souhlasil, žádný extrémní sociální stát. Problém je, že např. pro palfyjuru a spol. zřejmě znamená "přijatelná úroveň" totální "bordel" díky absenci pravidela, mantinelů pro hospodářskou soutěž, nečleny/nevoliče ODS pozavírat do pracovních táborů a navrátit se ke kapitalismu 19. stol. A to prostě možné není.
0/0
19.9.2005 13:33

Horle

Re: Re: To si tedy Němci moc nepolepší. Myslel jsem, že mají víc rozumu
Víš, to je asi ten největší omyl. Já osobně se považuji za konzervativního člověka jsem voličem pravice. I když proti některým názorům ODS mám námitky, budu je volit, protože mi socialisti pijou krev a finance. Žijeme v Evropě a nikdo ani pravice nechce, aby to u nás bylo jako v USA a nemocní lidé bez zdravotního pojištění se váleli po ulici a byl to tady samý bezdomovec. Na druhou stranu je zcela zřejmé, že Evropa je prostě příliš socialistická a její ekonomika tím velice trpí. Přehnané sociální výdobytky neuvěřitelně zatěžují státní rozpočty a táhnou ekonomiku ke dnu. Chtělo by to nějaký rozumný kompromis. Od socanů navíc ve spolupráci s komunisty se změn bohužel nedočkáme.
0/0
19.9.2005 14:08

JirkaEsch

Re: Re: Re: To si tedy Němci moc nepolepší. Myslel jsem, že mají víc rozumu
V podstatě souhlas, ale problém je, že řada lidí (alespoň zde na idnesu) prostě tohle od ODS očekává. Nulové daně, placené vše od operace čehokoliv až po možnost projít se v městském parku, každý odkázaný sám na sebe. Podle mně bude ODS po volbách mnohem střídmější co do reformních a bolestivých kroků. Nicméně já je volit prostě nemůžu (pomíjím teď mé antipatie k Tlustým, Langerům atd.), protože s cestou, kterou oni hlásají nesouhlasím a je mi bližší přístup socdem, byť na mně možná moc levicový, ale je to cesta rozumných, postupných reforem. Přál bych socdem, aby dostala ještě alespoň jedno období a mohla dodělat, co začala. Teď už je chvílemi bohužel mi přijde příliš ovlivěná budoucími volbami a do ničeho se moc nepouští.
0/0
19.9.2005 15:05

jekal

Takovej komentář, dost zasvěcenej
Pokud němečtí voliči něco nebo někoho odmítli, pak to byla Angela Merkelová. Ta nešťastnou kampaní prohospodařila dvacet procent náskoku, který CDU/CSU měla." "Je proto otázkou, zda si po takovém 'výkonu' zaslouží být kancléřkou."
0/0
19.9.2005 13:09





Najdete na iDNES.cz