Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velíšek se choval správně a statečně

Na Karlově náměstí v Praze byl zastřelen Michal Velíšek, otec roční dcery a televizní střihač. Procházel se v parku s kočárkem, když si všiml, jak nějaký muž ohrožuje s pistolí v ruce mladou ženu. Velíšek se do situace, která se ho nemusela nutně týkat, vložil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

Byl to chlap ...
... v Hradci na nádraží dvě hovada znásilnila studentku a vidělo to deset člověků ...
Ale žádnej chlap ...
0/0
30.9.2005 22:09

2Mac7

Re: Byl to chlap ...
to byli ti "chytří" , co si všechno napřed promýšlí
0/0
30.9.2005 22:22

barbudo

Re: Re: Byl to chlap ...
... hmm ... chytří a úspěšní ...
... a patří jim budoucnost ...
... chlapi budou vystříleni ...
0/0
30.9.2005 22:23

Standahammer

Správně se choval, na statečnost neměl čas
Michal se choval správně, ale statečně těžko. O střelné zbrani nevěděl. Jen chtěl ve dvojici, s převahou počtu a tedy i síly ochránit holku, o které ani nevěděl, kdo to je a jestli to není nějaká "italská" dvojice. V podstatě se pletl do čeho neměl, ale jednal správně. Trest pro Lubinu bude zase výslech.
0/0
30.9.2005 19:57

Standahammer

Re: Správně se choval, na statečnost neměl čas
výsměch, herdek....
0/0
30.9.2005 19:58

dislektik

STATEČNĚ rozhodně ale ŠPATNÉ rozhodnutí
0/0
27.9.2005 17:26

2Mac7

Re: STATEČNĚ rozhodně ale ŠPATNÉ rozhodnutí
jak pro koho
0/0
30.9.2005 19:49

Standahammer

Re: STATEČNĚ rozhodně ale ŠPATNÉ rozhodnutí
Dneska on, zítra Ty. Jsem zvědavý, jak se budeš rozhodovat Ty! Hodně štěstí u toho!
0/0
30.9.2005 19:54

2Mac7

Re: Re: STATEČNĚ rozhodně ale ŠPATNÉ rozhodnutí
Jak  ? Nepomůže
0/0
30.9.2005 22:23

antichipka

Pche, Velíšek...
Skoro se mi chce říct, zaplať pánbů, že ten Velíšek chcípnul. Musí to bejt až Velíšek z Novy, aby případ totoho druhu byl medializován. A to přímo nechutně. Jinak mě ten člověk nebere, neznám ho a marně se Může kdokoli snažit mi vnutit vůči němu nějaký pocit. A ta bestialita? Povidám, kolik toho všude je...nemůžete si být jisti ničím. Ani chudobou.
0/0
23.9.2005 8:42

a.anonym

Re: Pche, Velíšek...
Ne si vyříznout mozek, Hnuse.
0/0
27.9.2005 17:10

2Mac7

Re: Re: Pche, Velíšek...
žádný nemá
0/0
30.9.2005 19:48

osvetitel

<><><>
Soude podle te fotografie tak tomu hosanovi to silenstvi kouka z oci a mel byt uz davno v nejakem ustavu!
0/0
17.9.2005 6:45

vver440

s článkem nelze nic jiného, než souhlasit
jen by mě zajímalo, jak PČR vysvětlí, že vraha už chytili, když ohrožoval lidi v MHD a zase ho pustili.
A když se podíváte na Václavák, tak uvidíte, jak policajti dělaj verbeži ochranku..........
0/0
17.9.2005 4:43

Standahammer

Re: s článkem nelze nic jiného, než souhlasit
Policie nemá, neměla a nikdy nebude mít pravomoc někoho zavírat, to má soudce!
0/0
30.9.2005 19:44

Sailor1

Slusny clovek se prece musi postavit grazlum
V roce 1991 jsem na ulici reagoval na volani chytte zlodeje - vykradli auto - a teprve po te co jsem jednoho dobehl, chytil a privedl zpet, jsem zjistil, ze vykradli moje auto ve vedlejsi ulici. Bylo to v Sobotu v 1.30 odpoledne na Frantisku - hodne lidi kolem - ale nikdo ani nenastavil tem dvema grazlum na uteku nohu. Policie prijela za 40 minut, behem kterych mne ten grazl zkousel uplacet abych ho pustil. Policie byla totalne zblbla z toho ze jim nekdo predava chyceneho pachatele ze ani nevyslechla svedky - ja to nevidel - jen jsem poslechl volani pani z okna. Pro nedostatek dukazu - a protoze kufrik z auta mne byl vracen, zlodeje pustili. Po dvou letech jsem dostal obsilku k soudu s nim - to uz byl ozbrojen a v parte meli pres 300 vloupacek.  Pan Velisek se zachoval jako spravny chlap - a kdyby se tak zachovali ostatni pri drivejsich incidentech kdy vrah mel jen atrapu pistole, tak vubec nemusel zemrit. Milaz
0/0
17.9.2005 2:00

osvetitel

<><><>
JJ v tom clanku se autor mozna parkrat "ukecl" ale to nic nemeni natom ze ma pravdu!Kdykoliv se "dobro utka ze zlem" tak se najde plno "rozumbradu" kteri by cloveka ktere to dobro vykona dokazali "analyzovat"az do morku kosti podle porekadla "za dobrotu na zebrotu!"Kdyby si kazdy kdo uz za valky nebo jinak nejdrive zvazil nebezpeci ktere mu tim odvaznym cinem hrozi, a zaridil se podle toho, tak by bylo moc malo hrdinu!I kdyby tu zbran videl a riskoval ze treba neni nabita a nebo ze se neodvazi ten "otrapa" kvuli "kravine" strilet, tak to nemeni nic na faktu ze prispechal na pomoc sve spoluobcance v tisni, coz je vice nezli udelali ti ostatni co toho byli tez svedky!Podle takove logiky by kazdy zivitel rodiny mohl nechat sve spoluobcany v horicim baraku, aby se sam nahodou nespalil! 
0/0
16.9.2005 22:14

HeTomCat

A jinak...
Odmítám výrok o tom, že pomáhat ostatním lidem v nouzi je lidské, morální, dobré, odvážné, slušné, skoro mou povinností atd. Ode mě coby od ženské by se asi pomoc nečekala, ale myslím, že asi většina z nás by se raději od takového magora, který to zjevně nemá v hlavě v pořádku, snažila co nejrychleji oddálit. Vím, kde mám své meze. Vím, jakou mám či nemám fyzickou sílu. Proč bych měla někoho zachraňovat, když vím, že na to fyzicky ani psychicky nemám? Nejsem Kristus, abych nesla břémě ostatních lidí a trpěla za ně. Když budu v bryndě já, pomůže mi snad někdo cizí?
0/0
16.9.2005 22:09

melkors

Re: A jinak...
Pokud bude Vas pristup vseobecne rozsiren, tak Vam asi sotva nekdo pomuze.
0/0
17.9.2005 6:28

HeTomCat

Re: Re: A jinak...
To by mě někdo ze zdejších pisatelů musel znát podle obličeje... :-/
0/0
17.9.2005 12:47

osvetitel

Re: Re: Re: A jinak...
Ehmm nechci ti radit, ale pokud myslis ze nikdo nevi o koho jde, tak bys mel prestat ehmm (mela prestat) pouzivat porad tento :-/ smajlik!
0/0
17.9.2005 21:00

_m-

Re: A jinak...
¨doufám, že ne.
0/0
23.9.2005 8:47

HeTomCat

Takže co?
Dovolte mi citovat: První odstavec: "(...) když si všiml, jak nějaký muž ohrožuje s pistolí v ruce mladou ženu.(...)" Odstavce 5 a 6: "Velíšek ale zřejmě nevěděl, že útočník je ozbrojený, neboť ten měl prý pistoli skrytou v šatech." (...) Netřeba komentovat. To, co se stalo za bílého dne, je drsné, a nechtěla bych být v situaci ženy, kterou Velíšek zachránil, natož jeho manželky. Je ale skutečně podstatné nejen pro tento případ, ale i obecně, jestli velíšek útočnikovu zbraň viděl, nebo ne. Jestli ano, souhlasím s tím, že míchat se do toho bylo bláznovství. Jestli ne, co říct jiného, než co člověk v této situaci zmůže. Je to 50 na 50. Nechápu ale, jak si může někdo takhle protiřečit. V jednom článku!
0/0
16.9.2005 21:50

Macchiavelli

Tezko nekdo zpochybni
ze se Velisek zachoval statecne. Ovsem to zda se zachoval "spravne" si nejsme jisty a asi bych nemel odvahu se zeptat jeho zeny co sï o tom mysli.
0/0
16.9.2005 16:50

dislektik

Re: Tezko nekdo zpochybni
jenže asi máš pravdu statečně rozhodně jestli správně tot otázka
0/0
16.9.2005 17:01

dodoror

konto
Děkuji ti fuckidnes za upozornění, že existuje konto na pomoc rodine. Pokud jsem si ho dobře opsal je to: 211211211/0300, vs 001. Pro ti kdo chtějí přispět ať si ho raději jěště skontrolují ve včerejším mf dnes. Já určitě přispěji.
0/0
16.9.2005 12:35

mmkk

Hezký titulek
"Velíšek se choval správně a statečně"
... a je mrtvej
 
Až bude i u nás jasné, že za nutnou obranu i pomoc druhému proti útočníkovi nebude člověk dlohé měsíce a roky popotahován po soudech. Až bude jednodušší vlastnit zbraň a podobného útočníka, bez výše zmíněných následků, na místě zneškodnit. Tak potom bude možná méně nevšímavosti k podobným věcem.
 
A příkladem jde policie, která dost často vyčkává až si konflikt lidé "vyřídí" místo aby zasáhla
0/0
16.9.2005 11:22

Standahammer

Re: Hezký titulek
Kdyby jsi o tom jenom malinko něco věděl, takhle by jsi nemluvil. To je u nás možné už dávno! Nikdo nebude obránce vláčet po soudech, ale vždy se bude vyšetřovat, jestli to nutná obrana byla - pečlivě a tudíž pro obránce zdánlivě zdlouhavě. A dělá to Policie, dozoruje státní zástupce. K soudu se to dostane jen opravdu výjimečně. Jenže lidi o pojmu nutná obrana a skutečných případech moc neví, spíše nic než moc.
0/0
30.9.2005 19:53

Fuckidnes

Co mi nejde do hlavy,
že jsem někde četl, že ten chlap se tam pohyboval hodinu, a obtěžoval kolemjdoucí. Proč nikdo z nich nezavolal policii? Hodina je dost času na to, aby se tam policie dostavila, a zakročila. Pan Velíšek nemusel zemřit, za jeho smrt mohou především novinami citovaní svědci, které před panem Velíškem ten grázl obtěžoval, a oni pouze poodešli, a někteří dokonce zdálky sledovali jednání grázla dále...
Dost keců, ve včerejší MF Dnes je číslo konta pro pozůstalé, pojďme tam všichni něco poslat, ať ta chudák malá má alespoň peníze, když už ne tátu:-(((
0/0
16.9.2005 10:02

HeTomCat

Re: Co mi nejde do hlavy,
Mno, posílat peníze pozůstalým dětem mi přijde jako čirá hovadina. Podobně zareagovala před časem Šárka Rezková, jejíž manžel pan Brabec spáchal sebevraždu. Uspořádala výstavu a peníze z ní šly "dceři". No, pochybuji, že by těmto dětem jejich matky začaly kupovat za takto lehce vydělané peníze třeba lepší oblečky nebo sunárek. O dítě se snad starám stejně, ne? Je to spíš potřeba se takovouto zmedializovanou akcí nějak dostat do popředí veřejnosti, od níž se dočkám jisté účasti na svém krušném osudu. Paní Velíškové mi je sice líto, pochybuji však, že jí peníze manžela vykompenzují. Dcerunce už vůbec - co z nich ve svém věku asi bude mít, že
0/0
16.9.2005 21:57

osvetitel

Re: Re: Co mi nejde do hlavy,
Hmmm pokud by nekdo chtel posilat penize tem detem, tak by je samozrejme neposilal nekomu do ruky ale na specialni konto, ktere by proty deti bylo otevrene a na ty penize by do plnoletosti tech deti nemohl nikdo sahnout ,takze jsou to zbytecne obavy.Ale ta jejich matka se asi bude mit take co ohanet ted kdyz je zni vdova.Samozrejme ji manzela nenahradi ty penize ale urcite pomohou a nebudou na skodu i kdyby meli byt pouzitelne az pri plnoletosti tech deti!
0/0
17.9.2005 6:43

HeTomCat

Re: Re: Re: Co mi nejde do hlavy,
No jo, ale kolik je v naší zemi podobných případů, kdy rodina přijde o jednoho ze živitelů????! Asi by tohleto vybírání peněz neprošlo každému. Těžko by občané ČR přispěli nějaké paní Vidlákové z Prdelákova kdesi na Vysočině. Kolik je u nás např. svobodných matek? Existuje pro ně snad nějaká nadace? Pomáhá jim někdo? Paní Velíšková je teoreticky úplně ve stejné situaci. Ale prakticky ne, protože její manžel pracoval v televizi. Tudíž je v očích široké veřejnosti a hlavně jakékoli podobné události se chytajících novinářů někým více. To je spravedlnost?
0/0
17.9.2005 12:46

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Co mi nejde do hlavy,
Zdali by to proslo kazdemu to vybirani penez nebo ne v podobne situaci sice nevim, ale to zalezi na tech darcich ze?Svobodnych matek je hodne to chapu ale ne kazda je svobodna diky tomu ze se jeji muz zachoval moralne a statecne!V tom ze tu reklamu spise nekdo udela nekomu znamemu siroke verejnosti mas pravdu ale tak jeto vsude.Zato si mohou lide sami protoze kdyby ty statecne ze zapadakova, kteri jsou v podobne situaci, lide chteli take vyznamenat a opravdu nato "tlacili" tak se mozna na tu TV take dostanou ale samozrejme jedinec toho moc nezmuze!Ale zato ten Velisek nemuze tak je zbytecne chtit snizovat jeho obet tim ze diky svemu postaveni byl znamejsi nezli ti druzi.Vsichni kdo se tak jako on zachovaji a nevahaji pomoct spoluobcanum v tisni by si zaslouzili vyznamenani,ale ze se tomu tak u vsech nedeje neni jeho vina!
0/0
17.9.2005 21:12

bramborovi_lide

Re: Re: Re: Re: Re: Co mi nejde do hlavy,
Milý Osvetiteli, musím říct, že jsi mě opravdu překvapil.Příjemně!
0/0
30.9.2005 16:59

Pajoch

Správně a statečně?
Je správné a statečné přímo ohrozit na životě své vlastní dítě? Udělá tohle normální člověk? Na plnou hubu přiznám, že být tam s kočárkem já, mizím jak nejrychleji umím. Přece jen, život a zdraví mého dítěte by mi měly být nade vše! tedy - nic ve zlém, ale zbytečné hrdinství...
0/0
16.9.2005 9:47

jejkap

Souhlas.
Velisek se zachoval tak, jak by se mel zachovat kazdy slusny clovek. Byl to chlap, klobouk dolu.
0/0
16.9.2005 8:52

dislektik

Re: Souhlas.
TO ROZHODNĚ ALE MĚL HO NĚČÍM PŘETÁHNOUT PŘES KEFU TAKHLE NA TO BOUŽEL DOPLATIL JINAK VŠECHNA ČEST.
0/0
16.9.2005 9:43

Standahammer

Re: Souhlas.
Michal udělal skoro všechno správně až na to, že se neměl ptát, co se děje, ale vzít chlapa zezadu pod krkem a přehnout si ho přes bok. To člověka donutí dát si ruce na krk, je to reflex, pistole nepistole. Kolik takových před ním dopadlo stejně a neměli to štěstí, že nebyli t TV Nova, která hledá jenom senzace. Kdyby se věnovala tomu, aby lidem tyhle věci vysvětlovala, nebyla by to senzace. Tak teď mají senzaci a jedno volné místo. Paní Velíšková se na tomto stylu vysílání TV Nova rovněž podílí, i když pochybuji, že mohla něco udělat. Přeji jí do dalšího života hodně štěstí a stejně hodného a statečného partnera, jakým byl Michal.
0/0
30.9.2005 19:51

inzinierbula

Zachoval se sice statečně,...
...ale co je mu to platné, když je po smrti. Jestlipak ta napadená žena pan Velíškové alespoň poděkovala. Možná teď mohla být po smrti ona. Pokud by naše policie fungovala efektivně a nesloužila jen k buzeraci slušných lidí za drobné prohřešky, nikdo  by si nedovolil ohrožovat někoho s pistolí v parku na náměstí v pravé poledne.
0/0
16.9.2005 8:48

andy30let

Re: Zachoval se sice statečně,...
 
 A proč by to dělali? Já se jim ani nedivím,že na to serou koho by bavilo nechat si věčně dělat na hlavu.
0/0
16.9.2005 10:17

SonofSam

Chlap
Pan Velisek je pro me chlap....Dekuji za tento nazor a policii vzkazuji A.C.A.B
0/0
16.9.2005 8:43

dituna

děkuji panu šéfredaktorovi MF
děkuji za tento názor. Doporučení z včerejšího článku z MF mě uvedlo do rozpaků - to už opravdu jsme v naší lidské sobeckosti a lhostejnosti tak daleko, že máme evidentně páchané příkoří na jiné osobě obejít velkým obloukem???!!! Pan Velíšek je pro mne určitě Hrdinou s velkým H.
0/0
16.9.2005 8:40

krems

Spíše nesouhlas
Autor si protiřečí, na jenom místě píše "si všiml, jak nějaký muž ohrožuje s pistolí v ruce", ale o kousek dál "Velíšek ale zřejmě nevěděl, že útočník je ozbrojený, neboť ten měl prý pistoli skrytou v šatech". To je podstatný rozdíl. Jít s holýma rukama proti pistoli (pokud ji viděl) nepovažuji za správné nebo dokonce povinné. Té napadené ženě asi nehrozila přímo smrt (dle článku ji pan Velíšek jen "bránil před dotěrností a hrubostí"), ale panu Velíškovi ano, zkratkovité jednání zločince bylo možno očekávat. Pan Velíšek se nepochybně zachoval statečně a hrdinně a sám za sebe snad měl právo riskovat i život, ale jak k tomu přijde jeho manželka a jeho dcera? Neměl snad myslet i na ně?
0/0
16.9.2005 8:28

L.A.D

Re: Spíše nesouhlas
Přesně. Toho rozporu jsem si taky všiml a jak píšu níže kdybych viděl že má pistoli tak do neudělám. Pokud však nebyla vidět a on ji pak vytáhl tak to už je o něčem jiném.
0/0
16.9.2005 9:30

Fuckidnes

Re: Re: Spíše nesouhlas
Pokud pistoli neviděl, reagoval správně. Pokud jí viděl, reagoval velmi nerozumně, zejména když měl kočárek za sebou..
0/0
16.9.2005 9:59

_m-

podpis.
0/0
16.9.2005 8:13

Radiant

PŘIPOJUJU SE!
Rozhodně souhlas.
0/0
16.9.2005 8:03

barbudo

Někdy se člověku stane ...
... že se na něj jmenovitě obrátí Osud ...
... chlap nezaváhá ...
... proto je chlapů tak málo ...
0/0
16.9.2005 7:54

doob

Jsem rád, že to tu zaznělo
a na "plnou hubu". Nevím jak bych se zachoval v obdobné situaci, ale cítím, že ten člověk se choval jako hrdina. A takové hrdiny asi policie nemá ráda. Že by jí nastavovali zrcadlo???
0/0
16.9.2005 7:30

L.A.D

Re: Jsem rád, že to tu zaznělo
V podstatě sdílím tvůj názor. Podle mě je to hrdina a to doporučení PČR mě docela namíchlo - už teď jsou lidi strašně lhostejní. Sám bych však asi proti někomu s pistolí nešel - pokud bych věděl, že ji má. Pokud je rozhodnut ji použít, tak asi nemáš šanci a nechat tady rodinu bez živitele si nemůžu dovolit. Je ale fakt že když se to přihodí nečekaně a s nutností rychle zareagovat, tak nad tím asi člověk tak nepřemýšlí.
0/0
16.9.2005 8:15





Najdete na iDNES.cz