Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Díky za každé varování před Unií

Když "několikadenní" evropský komisař Miloš Kužvart odpovídal na dotazy po budoucnosti Evropské unie frází "I am very optimistic", byl kritizován za svou angličtinu. Po právu – evropský komisař by měl anglicky umět excelentně. Byla to však jediná ospravedlnitelná kritika na jeho adresu? Myslím, že ne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pinguinone

.. at sem Venca vleze..
..tady mu diskutujici ukazi co je to natrzeny konecnik..
0/0
3.10.2005 11:33

byrokratkiller

jednooky kralem mezi slepymi
0/0
3.10.2005 11:04

eloš

Jeden aby se bál říct svůj názor,
aby nebyl okamžitě verbálně napadnut a obviněn z nějakých duševních defektů,  počínaje debilitou, pokračujíce chlastem a to z obou stran. Můj názor je, že článek je dobrý a Klaus má pravdu. Jsem překvapen, že autor je politolog, protože jsem si myslel, že politolog je takový ten Rejžek,ale bez hranic (Rejžek umí přibrzdit) jenomže ne v hudbě, ale v politice. A podívej ho, docela čitelný článek. Zdravím pánové, a hezkej zážitek z večerního futbalu.
0/0
13.9.2005 15:24

karoten

Re: Jeden aby se bál říct svůj názor,
Neboy boy, vyjádřil ses dostatečně jasně - nemáme problém co si myslet.
Autor je angažovaný politolog. Kdo ví, co znamená být angažovaný, je mu jasno.
0/0
13.9.2005 18:27

huhu007

Mrklas, Mrklas
měli by přestat s tím zasunováním análních sond panu profesorovi.
1. všichni víme, proč pan profesor brojí proti EU. Lobbuje za stávající bordelismus a neoprávněně získanou moc ekonomické oligarchie, která EU nepotřebuje a které EU pouze redukuje faktickou moc.
2. všichni víme, co pan profesor řekl: NGO = komunisté. Kdyby to chtěl říct jinak, pak by se pochopitelně opravil.
Mrklas by si měl trochu udělat pořádek v náplni práce politologa - kam pochopitelně nespadá lezení do prdele Klausovi - nebo jít dělat něco, čemu rozumí.
0/0
13.9.2005 13:51

Kolokol

Re: Mrklas, Mrklas
1. Každý člověk je ve svém soudu ostatních limitován svými intelektuálními schopnosti. Kdyby tak byl Svět jednoduchý, jak si představuješ.
2. Ať je přirovnal k čemukoliv, je to jedno. Všechno je pravda.
0/0
13.9.2005 15:02

Axlboy

EU
eu je dobrej projekt, ale umělej a strašně urychlovanej, stará EU so dodnes nevyrovnala s rozšířením o 10 zemí, když by se hlasovalo jednotlivě o každé zemi tak se podle průzkumu dostane do eu, česko, slovinsko a možná estonsko, zybtek by si musel počkat, a nyní už se za zádi lidí jedná o dalších a o určitém EuroStátu, projekt eurostátu a euroobčanství je hloupost, musí přijít zespoda, od lidí, a ne od několika úředníků v bruselu ... kolik u obhájců hurá evropanství dokáže vyjmenovat všechny státy EU? a kolik z nich ví jací jsou za ně nominováni komisaři? kdo ví kolik členů má komise a kolik členu parlament, kdo ví jaké jsou jejich pravomoci? ..... myslím že hnát se bezhlavě do evropy je hloupost ...
0/0
13.9.2005 12:19

karoten

Re: EU
Myslíš kolenem, hošane. Kolik velmocí vzniklo odspoda, od lidí? Kolik Američanů dokáže vyjmenovat státy Unie, kolik jich dokáže vyjmenovat senátory.....
 
0/0
13.9.2005 13:22

Axlboy

Re: Re: EU
jenže s amerikou se to nedá srovnávat, amerika je uplně jiný projekt a vzniknul v jinédobě, a ty lidi tam neměli kořeny, neměli nic, jen ameriku ..
0/0
13.9.2005 13:47

karoten

Re: Re: Re: EU
Jo to je dobrá námitka. Přesto si myslím, že pokus o ustavení Evropy jako velmocenský alternativy k USA, rozhodně není marnej. Děje se to na demokratickejch základech, takže neobstojí "voni nám vnucujou". Pořádaj se referenda, který nedopadaj jednomyslně. Unie hledá cestu a Klaus to čuje, strašně rád by se zapsal do dějin
0/0
13.9.2005 18:23

hess8814

ss
proc sme to jen u stalingradu podelaly . ted tu mohla bejt arijska unie . nikde zadna spina .....
0/0
13.9.2005 11:28

Nannius

Re: ss
podelaly? Ty a tvoje sestry?
0/0
13.9.2005 12:12

celtic

kdo...
se bojí Unie  Komunisti a nacionalisti....my ostatní si žijeme v blahobytu EU..
0/0
13.9.2005 11:22

pepe1000-1

Re: kdo...
Jses tradicne uplne mimo, co to chlastas??? Vzdyt komanci chcou unii vsema deseti. Jo a ten blahobyt bude brzo ochuzenej o par milionu eur za pokutu, kterou nam vymerila tvoje slavna EU, kdyz jsme meli nadzasoby zemedelskych plodin pri vstupu do toho debilniho spolku...
0/0
13.9.2005 11:26

celtic

Re: Re: kdo...
vždyť povídám...komanči a náckové EU nechtějí...
0/0
13.9.2005 13:34

pepe1000-1

Re: Re: Re: kdo...
Bav se s volem o sobote, kdyz ho v patek zabijou. No comment celto...
0/0
13.9.2005 13:58

karoten

Politolog...
....odborník zabývající se politováníhodnostmi. I politolog může být politován, podrbejme jej mezi rohy, kam si končetinami ani oháňkou nedosáhne.
0/0
13.9.2005 10:29

j@ck

Re: Politolog...
co je to vůbec za vzdělání? co takový politolog dělá? co vlastně umí? čím je užitečný? akorát kecá a kecá a kecá.
0/0
13.9.2005 10:41

Nannius

Re: Re: Politolog...
Politologie je veda, ktera se snazi popisovat politiku a politicky proces, cili patri do jednoho pytle s filozofii, sociologii a podobnymi vedami na tema "jak prodat moji nejnovejsi knihu, ve ktere rozebiram tu strasne dulezitou vec, o kterou se zajimam ja, muj kamarad Franta a vedouci naseho vyzkumneho tymu" 
0/0
13.9.2005 10:49

Kentus

Re: Re: Re: Politolog...
A taky mohou psát slinty do novin a všichni nám to žerou. A o to přeci jde, ne?
 
                                      Kentus s úšklebkem 
0/0
13.9.2005 11:10

azprijdu

V diskusi prý
Nemá soupeře škoda,že Zeman skončil ten z něj udělal šaška kdy si vzpoměl.
0/0
13.9.2005 9:42

dislektik

Re: V diskusi prý
zemana taky nemusím ale máš recht
0/0
13.9.2005 9:43

mtis

Klaus&euroodboj
Autor se stejně jako VK domnívá, že je lepší být jediným kohoutem na malém ušmudlaném smetišti...
0/0
13.9.2005 9:26

pepe1000-1

Pro eurovlezdoprdelisty a eurofily..
Kdo se vcera dival na vecerni zpravy musel videt reportaz o tom, ze CR bude muset zaplatit dost masnou pokutu za nejake zasoby pred vstupem do EU. Uz jste vy bando imbecilu pochopili, ze za nas a o nas rozhuduje Brusel??? Jestli ne, doporucuje krome stranickych obezniku cSSd a KSCM sledovat take denni tisk a zpravy...
0/0
13.9.2005 9:13

Nannius

Re: Pro eurovlezdoprdelisty a eurofily..
zapomnel jsi napsat (pro mistni rudokzce), ze ten flastr je na zaklade vypoctu, ktery nebral v uvahu vnitrni spotrebu danych zemi a tak logicky vyslo, ze musely mit nadzasobu... Pokutu dostaly VSECHNY zeme SVE...
0/0
13.9.2005 9:27

pepe1000-1

Re: Re: Pro eurovlezdoprdelisty a eurofily..
Hmm, to jsem fakt nenapsal, ale to je jedno. Tem, kterejm jsem to psal je to jedno. Hlavne ze jsme v EU a uz nam konecne po delsi odmlce rika zase nekdo co mame delat a jak si mame vytirat zadek...
0/0
13.9.2005 9:30

j@ck

-
pane mrklas, pokud má ČTK k dispozici záznam, pak je velice snadné zjistit, kdo je v tomto sporu lhář. já pevně věřím, že je to vámi opěvovaný guru klaus, jenž dle vás nemá sobě rovného partnera. já už svým založením konzervativce rád nemám - ať už ty v USA či u nás. kdyby se svět řídil konzervativní politikou, pak tady ještě dnes upalujeme čarodějnice. svět jde kupředu - ať už se to líbí dinosaurům jako jste vy nebo váš guru. je to jenom váš problém, pokud se nedokážete přizopůsobit toku času a tak setrváváte na jakýchsi "časem prověřených hodnotách". EU je v základě správná myšlenka a nacionalistické postoje václava klause to nezmění.
0/0
13.9.2005 8:46

1_130_202_135

Re: -
Na druhou stranu - kdyby byla úspěšná světová revoluce, tak si příspěvky píšeme leda tak klacíkem do písku v bolševickém gulagu.....
0/0
13.9.2005 8:56

j@ck

Re: Re: -
svět se globalizuje a stává se menším. jednotlivé kultury se sobě čím dál víc přibližují. nacionalismum plodí války, nenávist a rozdělení na bohaté a chudé. cesta do budoucna je sjednocování. je jediná možná. jednotná evropa je velká myšlenka, jenom se potýká s mnoha problémy. EU ústava je příliš byrokratická - to souhlasím. lidé jako klaus však moderní době nerozumí - ať už pro své zmrzačení komunismem nebo prostě pro svou hloupost. klaus nemá co říct, přesto spoustu lidí oslovuje. jednooký mezi slepými králem.
0/0
13.9.2005 9:02

Nannius

Re: Re: Re: -
Svet se globalizuje, stejne jako ekonomicke vazby. Bohuzel je nezmenitelny fakt, ze se pohybujeme na "hranici (produkcnich) moznosti" jinak receno, jakekoli zlepseni situace subjektu A je vykoupeno zhorsenim situace subjektu B. Takze sjednocovani je jen zvetsovani subjektu A (popr. B). Pokud budes akceptovat tenhle pohled a zivot si budes predstavovat jako boj A proti B (v tuhle chvili si pod pojmem "spravedlive" predstavujeme, ze B bude co nejvetsi skupina, aby je to nebolelo tolik jako jeden maly subjekt), tak neuvidis ve sjednocovani cestu do budoucna, nybrz jen posun stretu na jinou uroven...
0/0
13.9.2005 9:20

j@ck

Re: Re: Re: Re: -
s tím svým pohledem máš naprostou pravdu. je to bohužel přesně tak. je te neustálý střet, nekonečné vykořisťování jedné skupiny skupinou jinou a tento pohled či tato realita způsobuje ve světě již od nepaměti války, chaos, utrpení. ti chytřejší bohatnou na úkor slabších. ti tzv. schopnější jsou jenom ti tzv. bezohlednější a sobečtější. pokud to akceptuješ jako normu života, pak máš zcela pravdu. já však věřím, že existuje i jiná cesta. tzv. ekonomika je jednosměrný metabolismus od surovin k odpadkům. to není trvale udržitelné pro nikoho. lidé jako klaus nejsou schopni vnímat věci globálně ani inteligentně. tito lidé se nedostanou nad své limitující ekonomické vzdělání. klaus rozhodně není velký muž, ani politik ani nic jiného. je to jenom nafouklá nula
0/0
13.9.2005 9:44

Nannius

Re: Re: Re: Re: Re: -
Nemas pravdu. Schopnejsi jsou vetsinou schopnejsi a proto si dokazou zaridit vyssi kvalitu zivota (to nemusi byt o penezich, spis o dosahovani osobnich cilu a spokojenosti - ze vetsina lidi ma za svuj cil nahrabat co nejvic penez je jina vec) Ta "tzv.ekonomika" neni dokonala, nicmene je to (podobne jako demokracie) nejlepsi zpusob, jak dosahnout ekonomickeho vyuziti zdroju (ekomicky=usporny a efektivni) Ekonomicke vzdelani neni limitujici, je to vzdelani jako kazde jine - nejvetsim prinosem pro cloveka je, ze se nauci kriticky pristupovat k informacim, formovat nazory a zpracovavat data. Je celkem jedno, jestli je to vzdelani ekonomicke, filozoficke, nebo technicke...
0/0
13.9.2005 9:57

Nannius

Doplneni
ekonomie(ka) a demokracie jsou nejlepsimi zpusoby, ktere zatim lidstvo dokazalo realizovat
0/0
13.9.2005 9:58

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
každé vzdělání je limitující. člověk se do něj uzavře jako do svěrací kazajky, pojme jenom určitou výseč lidského poznání a z této malé výseče se potom snaží posuzovat celek, který logicky nemůže pochopit. pokud klaus posuzuje život a společnost jenom z ekonomického hlediska a zanedbává dimenze jiné, pak nic nepochopil. pokud prosazuje, že pro ekonomiku je nejlépe zhasnout a zanedbává zcela morální a právní stránku věci, pak je to jasným příkladem toho, že se není na věc schopen podívat celistvě. ekonomika, která je založena na trvalém růstu, tady funguje teprvě pár století a i za těch pár století už jsme tuto planetu solidně zdecimovali - obrovská ztráty biodiversity, klimatické změny, likvidace lesů, prohloubení rozdílu mezi chudými a bohatými. jediná změna může nastat zevnitř a postupovat směrem ven, nelze to udělat obráceně. žádná politická, ekonomická ani náboženská reforma svět nezmění. svět bude stejně brutální, dokud budeme my v něm brutální. havel toto chápal, a proto byl
0/0
13.9.2005 10:05

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
tisíckrát větším politikem než klaus.
0/0
13.9.2005 10:06

pepe1000-1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
Srovnavat veskrnu s Klausem muze jenom nekdo s chorym mozkem, ci uplne bez mozku. veskrna byl pisalek a sasek pravda a laska. To nebyl zadnej politik, ale ubozak co si na politika jenom hral....
0/0
13.9.2005 10:10

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
ubožákem, co si hraje na politika, je klaus. svou vnitřní prázdnotu, prohnilost a bezobsažnost se snaží schovat za své vnější projevy - květnatá avšak bezobsažná slůvka, elegantní oblek, zlaté brýlky, bílou šálů. jak říkal už kristus - posuzujte je podle jejich skutků a ne slov. havel měl odvahu postavit se komunistům a byl v kriminále, klaus je jenom zbabělem a patologicky ambiciózní narcis, který se zhlédl v obraze sebe sama.
0/0
13.9.2005 10:15

pepe1000-1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
Od nekoho, kdo si myslim, ze umi cist me prekvapuje, ze tady pise neco o tom veskrnovic imbecilovi a jeho boji proti komunismu. Vzhledem k asi 20% preferenci to byl jiste tuhy a odhodlany boj naseho saskozniho exprezidenta. Jenom diletant a analfabet muze verit tomu, ze pravda a laska nejak bojoval proti bolsevikum, protoze ho dotlacili na hrad. Bolsevik vedel uz pekne dlouho, ze to financne neudrzi a proto zorganizoval to divadlo v listopadu 89. Jenom blazen, celtic a par dalsich veri tomu, ze tady probehl prevrat, ostatni moc dobre vi, ze to bylo cilene predani moci bolsevickym podrztaskam a tzv. disidentum, kteri meli dost silne svazky v STB a ne za disent....
0/0
13.9.2005 10:20

Nannius

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
Nikoli, jacku. Politik je clovek, ktery se snazi ziskat a udrzet moc k prosazeni zajmu svych a tech, ktere reprezentuje (v idealnim pripade by mely oba tyto zajmy byt totozne). A jelikoz se Klaus uz 15 let dokaze pohybovat v nejvyssich politickych sferach, logicky je vybornym politikem. Neplet do toho moralku, ta je jinde. btw. sala proslavila spise ministra Dostala (jineho velmi uspesneho a kvalitniho politika). A vzhled neni moc dobry argument - Klaus v 92 by rozhodne na prehlidkove molo nepatril...
Havlovo postaveni v disentu bych moc nevytahoval, kdyby byl opravdu nepohodlnym disidentem, tezko by se o nem vedelo dost na to, aby se mohl v 89 stat prezidentem.
Jeste jednu poznamku v osobni rovine. Kde jsi profesorem, aby ses mohl o prof. Klause otirat? (docenturu mel davno predtim, nez se objevil v politice, profesuru udelal tusim v 92 v oboru VF, neni to cestny titul)
0/0
13.9.2005 10:37

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
ohledně klausovy docentury a profesury je asi tolik nejasností jako ohledně grossovy diplomky. já ještě profesor nejsem, jsem mladý a zatím pracuju na Ph.D. pokud do politiky nechceš tahat morálku, ale pouze úspěšnost v tom, jak dobře dovedeš oblbnout davy, pak byl jistě skvělým politikem i Hitler nebo Stalin (ti se taky u moci udrželi docela dlouho). skutečný politik se dokáže povznést nad vlastní malicherné zájmy a snaží se sloužit své zemi. klaus kope jenom za svoji ješitnoust a narcismus.
0/0
13.9.2005 10:49

Nannius

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
Hitler a Stalin byli uspesni politici, protoze si dokazali ziskat tolik moci, ze zmenili demokraticky system v totalitu. Al Capone byl taky uspesny gangster a mafian. Politikovi v demokratickem systemu nezbyva nic jineho, nez slouzit sve zemi, lepe receno mluvit a chovat se tak, aby se s nim identifikovalo co nejvic lidi. Chce totiz byt znovuzvolen. Doporucuju trochu zabrousit do oboru politologie a verejnych financi...
Ani Hitler ani Stalin ani Capone nebyli moralni lide. Hlavne proto, ze porusovali zakony (jak psane, tak nepsane zakony "slusneho chovani")
 
Klausova docentura je pevna jako skala, k profesure mu nejspis pomohlo jeho postaveni v dane chvili. Ja jsem taky mlady dodelavam mastera (pokud budeme hovorit v anglosaskych ekvivalentech).  
0/0
13.9.2005 11:06

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
ještě jedna poznámka: posuzovat lidi podle množství titulů ja dost tragické. je to asi stejné jako posuzovat lidi podle toho, kolik mají domů a aut. i kdybych byl dělník pracující u míchačky, tak mám své právo na názor a klidně se můžu o václava klause otírak jak jen budu chtít. já znám spoustu lidí s tituly Ph.D., Doc., Prof. apod. a přitom bych je klidně nazval hlupáky, kteří ty tituly vlastní jenom kvůli marnivosti svého ega a ukojení své ctižádost. i tady je potřeba rozlišovat zrno od plev.
0/0
13.9.2005 11:10

Nannius

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
Nicmene to nic nemeni na tom, ze pokud je nekdo rekneme docent, tak to znamena, ze v nejakem oboru neceho dosahl a neco znamena...
0/0
13.9.2005 11:18

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
čeho dosáhl? je snad lepším člověkem? já znám spoustu docentů, jejichž "výzkum" nemá vůbec žádnou hodnotu a celá jejich práce spočívá pouze v překladu cizích myšlenek a publikací z angličtiny (jeden z nich mi zrovna šéfuje v práci). skutečně velkých lidí je málo a klaus mezi ně dle mého názoru nepatří. 
0/0
13.9.2005 11:28

Nannius

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
Urazet umi kazdej. Havla taky moc nemusim, politik nebyl nic moc, ale moralni autoritu mu nemuzu uprit (minimalne v urcite, dost dlouhe a dost dulezite casti 90.let). Co se J@ckovych vyhrad tyka, mam dost pocit, ze novinari a nazorovi odpurci Klause radi vytrhuji vety z kontextu a davaji jim jine vyznamy, nez jejich autor puvodne zamyslel. Viz "spinave penize", "stinova ekonomika", "globalni oteplovani". To ale neznamena, ze by Klausovy nazory nebyly alespon misty mimo misu.
0/0
13.9.2005 10:25

pepe1000-1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
Ja taky nejsem za vsim za Klausem, ale po tolika letech od listopadu vim, jak to tehdy asi bylo. Proste veskrna tam byl ucelove dosazenej stbakama a zarucil jim bezpecne setrvani ve funkcich a klidny a pokojeny zivot. Proste stbaci zustali tam kde byli a bolsevik predal moc do rukou lidi, kteri k tomu byli urceni uz davno. Vlk se nazral a koza zustala cela, tak jak to tady funguje uz dost dlouho....
0/0
13.9.2005 10:29

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
"havel tam byl dosazen STBakama" - tomu se říka paranoidní blud a zavání to schizofrennií... nebo máš nějaký důkaz?
0/0
13.9.2005 10:35

pepe1000-1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
Bohuzel vsechny dukazy zmizeli hned po sametovce. Ostatne zmizelo toho daleko vice, hlavne zaznamy politiku, kteri byli v OF. To neni schizofrenie, ale logicka dedukce. Kdo mel zajem dosadit havla na hrad?? Jenom bolsevik, pac mel jistotu, ze je necha na pokoji a hesla nejsme jako oni, jsou snad jasnym dukazem(v uvozovkach), ne....
0/0
13.9.2005 10:43

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
smysl těch vět je zcela jasný a jednoznačný. klaus prostě v globální oteplování nevěří - co víc k tomu dodat? jak se klaus dívá na vědce a ostatní lidi, kteří jsou chytřejší než je on sám - o tom snad taky netřeba diskutovat, nebo ano? jeho názory na šedou ekonomiku se dají citovat přímo z tisku tehdejší doby - stačí si je vyhledat. za jeho vlády tady byly miliardové úniky v podobě LTO (na slovensku to vyřešili za měsíc, u nás se to vleklo několik let), privatizace bank a podniků, celkově děravé zákony (až by se dalo říct že záměrně děravé). je to všechno věc názoru, ale podle mne je klaus morální špína a ostuda této republiky. vy máte názor jiný. dál se v diskuzi asi neposuneme.
0/0
13.9.2005 10:40

Nannius

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
Citace z tisku jsou podle meho nazoru casto prekroucene a podane tak, jak potrebuje ten, kdo cituje...
Pohled Klause na vedce neznam, vim jen, co o nem pise tisk a predevsim ti, kdo nemaji Klause radi.
O unicich za LTO toho moc nevim, takze nebudu polemizovat.
Odpurci VK radi tvrdi, ze zanedbal privatizaci bank. To je fakt, nemohl je tedy zprivatizovat spatne, jelikoz je nezprivatiuzoval vubec.
Architekti kuponove privatizace byli 4 a Klaus mezi nimi nebyl.
Derave zakony schvaloval(uje) u nas ministr financi nebo premier? Ja zil v presvedceni, ze parlament, kde Klausova ODS NIKDY nemela sama 51%, vzdy vladla v koalici.
0/0
13.9.2005 11:15





Najdete na iDNES.cz