Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V houbách je i 20 let po Černobylu radioaktivita

Houbaři jásají nad letošní úrodou. S pojídáním hub by to však neměli přehánět. Houby zadržují těžké kovy a téměř dvacet let po havárii v Černobylu stále obsahují cesium 137 - látky, jež zvyšují riziko vzniku rakoviny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hess8814

atomhouby
to se amerika po..ere az na to prijde . atomove houby v cechach . zbrane hromadneho niceni . asi nas budou bombardovat . ale ladinek by si mozna od nas koupil vetsi baleni smazenice . a co je takhle cpat do reaktoru v temeline . pak nebudeme potrebovat uran . staci jit na houby . jen by me zajimalo , jake nyni potrebuju povoleni , abych nasuseny houby mohl poslat na stredni vychod . asi by me to ministerstvo obrany zakazalo .
0/0
12.9.2005 6:15

honzajaka

Vždyť
je to součást přirozeného radioaktivního pozadí, ty prvky tam byly vždycky, ale začalo se to intenzívně zkoumat až po výbuchu Černobylu
0/0
10.9.2005 12:42

monstrum

Kouření nezpůsobuje rakovinu plic.
Je vědecky dokázáno a to skutečnými vědci a ne v médiích publikujícími lékařskými šarlatány, že kouření nezpůsobuje rakovinu plic  a dokonce spíše pomáhá plicím zbavovat se škodlivých látek. Zkoušeli to namyších.
žádná myš nedostala z kouření rakovinu plic, ale dostala ji z radioaktivního prachu. Ve vzduchu je ještě z 50.let z jaderných pokusů nebezpečných látek dost.
0/0
9.9.2005 11:28

Polárníliška

Re: Kouření nezpůsobuje rakovinu plic.
Už ti tam chybí jenom mimozemšťané...
0/0
9.9.2005 12:25

monstrum

Re: Re: Kouření nezpůsobuje rakovinu plic.
..Jo zapomněl jsem.. můžou za to mimozemšťané...
0/0
9.9.2005 12:30

Findarato.Artafinwe

Re: Kouření nezpůsobuje rakovinu plic.
Tak kuř! Kuř 200 cigaret denně! Aspoň chcípneš dřív a přestaneš tu otravovat :))) ale kuř si doma, nestojím o to tě smrdícího potkat na ulici :)))
0/0
9.9.2005 12:37

Pilatus_cdn

Re: Re: Kouření nezpůsobuje rakovinu plic.
ja koureni nemam rad take, ale on ma kupodivu pravdu. Obcasne koureni a zvlaste pak cigar (bez papiru) ma lecici ucinky na nektere druhy respiracnich chorob.
"Smoking in moderation will not harm you," Campbell explained, citing several medical conditions, including cancer, that can be improved by smoking. In one study he referenced, women who smoked the most were found to have a statistically significant 54% decrease in incidents of breast cancer when compared to woman who never smoked. Campbell also said smoking in moderation can prevent arteries from becoming clogged, as well as relieve the symptoms of Alzheimer's and Parkinson's disease.
0/0
9.9.2005 19:34

mtis

Re: Re: Re: Kouření nezpůsobuje rakovinu plic.
To je fakt, a že nevíš jak se spolehlivě vyléčí libovolná rakovina?
 
2 gramy kyanidu draselného ....
0/0
10.9.2005 14:28

kasavaros

sbírejte muchomůrku zelenou,
u té rakovina z radioaktivity nehrozí
0/0
9.9.2005 11:00

josuee

Houby jsou naprosto nezavadne,
akorat vam z toho vypadaji vlasy a slezou nehty :-))
0/0
9.9.2005 10:29

dcb

Ten článek je svým způsobem pravdivý
Je historicky dokázáno, že některý houby jsou jedlý pouze jednou.
0/0
9.9.2005 10:18

Jintaj

Houby zbavíte cesia snadno
Stačí je na delší čas ponořit do slané vody, nebo je dokonce v té slané vodě povařit (což je častá fáze jejich přípravy). Tím se totiž odplaví i hnědé barvivo, v němž se cesium nejčastěji váže. Kromě cesia se v houbách nachází i stroncium, které však má mnohem kratší poločas rozpadu, než cesium.
0/0
9.9.2005 9:19

latcarf

Re: Houby zbavíte cesia snadno
Tak, Cs se dá poměrně snadno odstranit, nicméně 90Sr které může v kostech nahrazovat vápník má poločas 28,6 roku což je vpodstatě stejné jako Cs. Tady ale hraje roli tzv. biologický poločas, to má Cs mnohem menší, je to alkalický kov jako sodík, či draslík a velice snadno se z organismu "vyplaví", takže za pár dnů v sobě žádné Cs nemáme. U Sr je to mnohem horší jelikož je chemicky podobné vápníku (kovy alk. zemin) a to vydrží v těle mnohem déle, ozařuje především kosti a kostní dřeň, což může mít za následek....ale to vy už určitě víte.
0/0
9.9.2005 9:37

Já, Claudius

Houby?
V houbách, kterými mě otrávuila Agrippina, žádné cesium nebylo.
0/0
9.9.2005 9:06

S.P.Q.R.

Re: Houby?
Římský lid a senát za tebou stojí, ó Imperátore!
0/0
9.9.2005 9:13

latcarf

Radioaktivita
Tak jak uváděl  Ccecil  (link) tak většina odborníků se v současnosti shoduje na tom, že nízké dávky ionizujícího záření (název radioaktivní záření je blbost, protože záření samo o sobě radioaktivní není) mají pro živý organismus stimulační vliv. Díky této stimulaci dochází k účinějšímu opravování defektů v DNA vznikajících převážně metabolickými procesy (vznik volných radikálů) a tepelnou degradací. Dá se říct, že se jedná o obdobu očkování, kdy tělo po aplikaci nízké dávky bílkovin např. z virů pak mnohem účiněji bojuje s opravdovými viry. Ovšem nejlepší je pokud dané nízké dávky pocházejí od gama záření. (jsem jaderný chemik)
0/0
9.9.2005 9:01

Helmut_Zazvorka_von_Jagerndorf

Re: Radioaktivita
to je vidět, že jsi jaderný chemik.
0/0
9.9.2005 9:11

BUDAS

Re: Radioaktivita
OK, rozuměl jsem po to "TAK" :-)
0/0
9.9.2005 9:26

Ccecil

Re: Radioaktivita
Zdravím kolegu.
 
Uměle vyvolávaná hrůza médii z ionizujícího záření je nepřípustná, ale bohužel v dnešní době IN. Nezbývá, než s tím bojovat na všech frontách.
0/0
9.9.2005 9:37

latcarf

Re: Re: Radioaktivita
Tak tak, taky mě to sere jak se všichni bojí, jen když se řekne radioaktivita, ale to jak je vše zaneřáděné chemikálimi, to už nikoho moc neděsí.
0/0
9.9.2005 9:39

Ccecil

Re: Re: Re: Radioaktivita
Přesně tak. Mnohem více bych se obával změkčovadel v plastech, přehnaně používaných umělých sladidel, barviv (ale jen některých) a hlavně různých polychlorovaných organických látek, které se v přírodě nikdy nevyskytovaly a proto jejich působení je často nepředvídatelné s dobou účinku až třeba po několika generacích. 
0/0
9.9.2005 9:49

Tomas!

Re: Radioaktivita
no... tak opatrně. Právě ionizující záření je mj. příčinou vzniku volných radikálů, které mj. poškozují i DNA.
0/0
9.9.2005 10:21

latcarf

Re: Re: Radioaktivita
Ano to máte pravdu, ale pokud dochází k trvalé slabé stimulaci opravných mechanismů (právě např. tvorbou radikálů) tělo si pak dokáže poradit i s opravami které by normálně nezvládlo. Vím že na toto téma bylo napsáno poměrně hodně článků. Každopádně vzpomínám si že na náhorních plošinách v Iránu je radioaktivita pozadí asi 100x silnější než v ČR a žádné zvýšené riziko rakoviny nebylo pozorováno atd.
0/0
9.9.2005 10:48

petrblack

Re: Re: Re: Radioaktivita
"Ionizující záření podávané v malých dávkách neškodí v jakémkoliv množství!"
Horác Badwoman-Sklodovská
0/0
9.9.2005 15:44

Polárníliška

Nadpis takovej, že už jsem běžel k mrazáku vyhazovat houby do koše,
a nakonec se z článku v podstatě dozvím, že se nemám přežírat a kouřit...
0/0
9.9.2005 8:52

Jen Aby

Re: Nadpis takovej, že už jsem běžel k mrazáku vyhazovat houby do koše,
0/0
9.9.2005 9:01

RAT

Re: Nadpis takovej, že už jsem běžel k mrazáku vyhazovat houby do koše,
 
0/0
9.9.2005 10:40

kasavaros

Re: Nadpis takovej, že už jsem běžel k mrazáku vyhazovat houby do koše,
0/0
9.9.2005 11:04

kasavaros

Re: Nadpis takovej, že už jsem běžel k mrazáku vyhazovat houby do koše,
No on by člověk hlavně neměl žít. Aspoň zatím nikdo život nepřežil.
0/0
9.9.2005 11:05

Helmut_Zazvorka_von_Jagerndorf

...
Za 1. československé republiky houby sbíral pouze lumpen proletariát a dnes je to to samé
0/0
9.9.2005 8:30

celtic

Re: ...
naja...lumpenproletariát měl recht..takové hovězí na hříbkách nemá chybu...lumpen vědí co je dobrý...
0/0
9.9.2005 8:37

cheos

Re: ...
Nikdo nemůže za to, že se bojíš do lesa...
0/0
9.9.2005 8:38

Helmut_Zazvorka_von_Jagerndorf

Re: Re: ...
Do lesů se chodím pouze procházet, ne jak tydýt sbírat houby.
0/0
9.9.2005 8:46

Polárníliška

Re: Re: Re: ...
Budeš se divit, ale i při tom se procházíš
0/0
9.9.2005 8:54

Tokamak

Re: Re: Re: Re: ...
jo souhlas, dokonce mi to prijde dost podobny golfu! A bavi me oboje.
0/0
9.9.2005 11:04

Jen Aby

Re: Re: Re: ...
musíš tam chodit bez svých teplých spolubratří, aby ses nemusel bát ohnout
0/0
9.9.2005 9:02

Helmut_Zazvorka_von_Jagerndorf

Re: Re: Re: Re: ...
Máš zvláštní sexuální fantasie.
0/0
9.9.2005 9:10

cheos

Re: Re: Re: ...
No, když žádné nerozeznáš, těžko je můžeš sbírat. K čemu by ti taky byly, že jo.
0/0
9.9.2005 9:11

Helmut_Zazvorka_von_Jagerndorf

Re: Re: Re: Re: ...
Ne, já si velmi dobře dávám pozor na svůj sociální status.  
0/0
9.9.2005 9:15

cheos

Re: Re: Re: Re: Re: ...
Jen tak pro zajímavost. Jaký je ten tvůj sociální status ?
0/0
9.9.2005 9:16

Helmut_Zazvorka_von_Jagerndorf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
hodně vysoký.
0/0
9.9.2005 9:25

Ccecil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Z výšky se dobře padá na hubu... a bolí to.
0/0
9.9.2005 9:39

Helmut_Zazvorka_von_Jagerndorf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Cesta nahoru je stejná jako dolů. Máš pravdu.
0/0
9.9.2005 9:41

Polárníliška

Re: Re: Re: Re: Re: ...
I britská královna chodí v holinách a sedá si na smradlavé koně, co jsou proti tomu houby. A kdyby bylo ohýbání hřbetu pod tvou úroveň, doporučuji buď přidřepnout a nebo okrajováním pověřit Jeana
0/0
9.9.2005 9:22

Helmut_Zazvorka_von_Jagerndorf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Jsem vášnivý chovatek fretek a na vycházce musím hřbet neustále ohýbat, abych je usměrňoval, v tom problém není.
0/0
9.9.2005 9:36

cheos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
No, vášniví chovatelé , zvláště pak fretek, mívají velmi vysoký sociální status, to je všeobecně známo. Zato s inteligencí to bývá někdy slabší...
0/0
9.9.2005 9:39

Helmut_Zazvorka_von_Jagerndorf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Běž si nasbírat lysohlávky, ať jsi na CzechTek dostatečně frýý.
0/0
9.9.2005 9:40

cheos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Vidím, že jsem se nemýlil. Jinak tě ale musím pochválit, jsi rychlý jako fretka...
0/0
9.9.2005 9:42

Polárníliška

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
To je hodně slabá reakce, že by vysoký sociální status opravdu nešel ruku v ruce s intelektem?
0/0
9.9.2005 9:46

Helmut_Zazvorka_von_Jagerndorf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Totéž. Běž si nasbírat lysohlávky, ať jsi na CzechTek dostatečně frýý.
0/0
9.9.2005 9:55





Najdete na iDNES.cz