Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kanyza podle spisu o Jandákovi nic nevyzradil

Ze spisu Jana Kanyzy vyplývá, že sice byl Státní bezpečnostní nasazen za normalizace na kolegu Vítězslava Jandáka, ale nic špatného na něj obávané StB neřekl. Oficiální stostránkový svazek Kanyzy, do něhož MF DNES ve čtvrtek nahlédla, neobsahuje "negativní" hlášení ani o dalších umělcích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Xaver01

Bronislav Poloczek
V seriálu Hospoda na Nově najdete víc agentů. Bronislav Poloczek: Agent Josef 38950 Praha . Agent Medvěd 38950 Praha . Tajný spolupracovník Medvěd 3895001 Praha
0/0
26.8.2005 20:18

Xaver01

Re: Bronislav Poloczek
POLOCZEK Bronislav - herec, 7. 8. 1939 Horní Suchá, okr. Karviná, ženatý, m. Zdeňka Posingerová, 1 syn. NYNÍ stále jenom herec. ST JAMU Brno, obor činoh. herectví, 61. VÁŽÍ SI Charlese Laughtona, Orsona Wellese, J. Wericha, R. Hrušínského nejst., M. Lasici. ZÁJMY rybaření, bonsaie (člen Bonsai klubu Praha), golf. P angažmá v oblast. divadlech v Uh. Hradišti, Mladé Boleslavi, Kladně, Pardubicích, od 75 člen Naivního divadla v Liberci, později Studio Ypsilon Praha. V souč. angažmá v Národním divadle. D div. role: během angažmá v pardubicích div. (68-69) role ve hrách z repertoáru V + W (Nedozpívaný hit, Těžká Barbora, Kat a blázen), v Ypsilonce role J. Haška ve hře Voni sou hodnej chlapec, představitel Seneky, Tartuffa, Dantona a Sokrata. Více než 70 TV filmů a inscenací. Řada filmových veseloher. Ž v kádrových materiálech měl uvedeno: Pozor, je to Polák! PA Národní divadlo, Ostrovní 1, 110 00 Praha 1. Více informací na www.cibulka.com nebo na webu mvcr.cz až ministerští byrokraté odstra
0/0
26.8.2005 20:20

Xaver01

Re: Re: Bronislav Poloczek
odstraní tu okatě nastrčenou poruchu vyhledávacího proxy.
0/0
26.8.2005 20:21

dislektik

spolupracoval s STB jako každý jiný herec
vždyt práskaly jeden na druhého tak vocogou
0/0
26.8.2005 19:02

Dan 1

Ježoure,
odpovídám na tvou otázku, kterou jsi zde nakladl  v noci. Bylo mi tehdy 19. Odůvodnění znělo, že jsem nesmírně nebezpečný ( ) a mám vliv na své okolí. To už ale éra ksindlu typu Jakeš, Husák, donald, jekul atd. končila. Spolužáka vyrazili v 16 a šel do fabriky. Ať se nikdo nediví, že při vyslovení slova "levice" vyskakuju jako čertík z krabičky dodnes. Pak po mě chtěl ještě něco Ján Langoš, ale nedohodli jsme se. Šla po nás i BISka, jména znám a neřeknu, nejsem mstivý. Pokud mám být konkrétnější, tahala z nás rozumy manželka hodně vysoké důstojníka, proti kterému se pak postavil i Hučín. To je asi vše, co bych k tomu chtěl říci. Taková zvrhlá svině, která by se tlačila do SS-m apod., jsem opravdu nebyl. Doufám, že to takhle stačí.... 
0/0
26.8.2005 19:00

Xaver01

Ministerstvo vnitra porušuje zákon
Ministerstvo vnitra už 4. den blokuje přístup k seznamům STB, které je povinno poskytovat veřejnosti. Po zadání do vyhledavače na adrese http://www.mvcr.cz/2003/evidence/stb_rady.html se objevuje smyšlená porucha proxy serveru. Holt bude nutné navštívit stránky www.cibulka.com
0/0
26.8.2005 18:43

Xaver01

On není jediná celebrita - co takhle Foglar?
Foglar Jaroslav Krycí jméno: Šípek Datum narození: 6.7.1907 Druh svazku: A Registrační protokol StB Registr. číslo: 02299 Registrováno, archivováno: 31.10.1955 Útvar: S StB Praha III.odbor 4.oddělení
0/0
26.8.2005 18:52

jekul

Pro modrásky
Silný ekonomický růst, pokračující přibližování k západní Evropě a přiměřená rizika vnějšího financovaní posouvají Česko k nejvyšším známkám," vysvětlil v tiskové zprávě šéf agentury Fitch David Heslam.  "Zlepšení ratingu České republiky touto renomovanou agenturou odráží výborný stav ekonomiky a zlepšující se stav veřejných rozpočtů." Česko se vylepšením ratingu závazků v cizí měně dostalo opět o stupínek výše nad sousední Slovensko. "Zvýšení dlouhodobého ratingu zahraničních závazků o jeden stupínek odpoutává Česko od soupeřů v regionu jako jsou Maďarsko nebo Slovensko.Dobré výsledky navíc mohou Česku udělat dobrou reklamu. "Vyšší rating pomůže přilákat do ČR další investice ze zahraničí, které jsou už teď motorem ekonomiky," souhlasí i vicepremiér pro ekonomiku  Jahn, podle kterého je lepší hodnocení jednoznačným důkazem, že ekonomika je na tom nyní nejlépe za deset let.
 
0/0
26.8.2005 16:00

donald007

Re: Pro modrásky
Teď jsem to slyšel ve zprávách. Ale je to relativní. Čísla mluví sice jasně, nicméně pro toho kdo kradl a nyní má víc překážek je to zpráva nepřesvědčivá (krade míň - má se hůře), pro toho kdo má průměrnou, nebo spíš jako většina obyvatel podprůměrnou mzdu jde všechno pomalu - zlepšení tak výrazně nepociťují.
0/0
26.8.2005 16:07

donald007

Re: Re: Pro modrásky
Zapoměl jsem na to hlavní - klíčové firmy, které jsou motorem ekonomiky a podílejí se hlavně na exportu to jistě oceňují, dostanou se lépe k úvěrům ....
0/0
26.8.2005 16:11

1_130_202_135

Re: Pro modrásky
K nutným opatřením podle Jahna mimo jiné patří: snížení sazeb příspěvků na sociální a zdravotní pojištění, zavedení dobrovolného soukromého zdravotního pojištění a zvýšení spoluúčasti pacientů, urychlené vytvoření vícepilířového penzijního systému s limitem pro povinnou účast, sdílení nákladů na studium neboli spoluúčast na financování studia, okamžitá a úplná deregulace nájemného, privatizace bytového fondu, snížení složené daňové kvóty, změna rozpočtového určení daní na základě prohloubení vztahu mezi místem vzniku daně a její spotřebou neboli posilování rozpočtové nezávislosti obcí a krajů na státu, privatizace majoritních státních účastí v monopolních firmách, privatizace, demonopolizace a liberalizace služeb v telekomunikacích, energetice, dopravě a vodním hospodářství, zpružnění pracovního práva cestou snadnějšího propouštění z pracovního poměru a jednoduššího najímání pracovních sil. Slušně opsaná MODRÁ ŠANCE
0/0
26.8.2005 18:54

Kleki Petra

Mimochodem, nechci tady generovat
nějaké teorie o spiknutí, ale sledujete tu krásnou negativní reklamu? nahoďme si to v bodech:
 
1) Jandák je jmenován ministrem přes tuhý odpor mnohých a posměšky možná i většiny
2) po pár dnech je tu Aféra Kanyza. Národ se poltí, až je naprosto rozpolcen. O Jandákovi už skoro nikdo nemluví, všichni se dohadují, je-li Kanyza hajzl, nešťastník nebo vyčůránek, který s nimi vydrbal.
3) Jandák vítězí na celé čáře. Nikoho nezajímá, zda skutečně něco dělá či udělal a jaké jsou jeho předpoklady pro funkci. Ve spoustě lidí uvízla podprahová infomace o "mučeníkovi", která tam již zůstane a pomůže jim sympatizovat s chudáčkem Plaváčkem, který prožil nejlepší léta svého odbojářského života ohrožen zlým vlkem a parchantem agentem Honzou.
4) Všichni se radují, nejvic pan premiér, protože kromě výše popsaného se už blíží nedělní oběd.
0/0
26.8.2005 14:55

Kleki Petra

Chtěl bych jenom poznamenat,
i když jsem ten spis neviděl a je mi to celkem jedno, že ono asi taky na Jandáka nebylo co bonzovat. Tenhle člověk tedy určitě žádný odbojář nebyl.
0/0
26.8.2005 14:43

chamomil

Re: Chtěl bych jenom poznamenat,
Přesně :-)))))
0/0
26.8.2005 14:45

jekul

Re: Chtěl bych jenom poznamenat,
není nad neviděl jsem,  a pokračovat ....určitě.........  prostě blábolím a blábolím
0/0
26.8.2005 15:30

kasavaros

Re: Re: Chtěl bych jenom poznamenat,
Nerozumím, co touto poznámkou chtěl básník říci. (Neříkám, že souhlasím nebo nesouhlasím, já tomu prostě opravdu nerozumím. ) Nebo že by to měla být sebekritika v první osobě?
0/0
29.8.2005 13:58

noname.boy

a co my (mladší), jak bysme odolali??
Možná se dneska opakuju, ale dost mě rozčiluje, jak rychle a mávnutím ruky jsou všichni kdo byli v KSČ svině. podle mně většina z těch co to tady hlásaj by tam byli pečený vařený.........ale Vážně (hlavně pro ty mladý voliče ODS) už jste se zamysleli jak by ste se zachovali vy?? většina z nás o tom ví prd, proto nemáme právo odsuzovat, to jsou laciná gesta
0/0
26.8.2005 14:11

celtic

Re: a co my (mladší), jak bysme odolali??
v drtivé většině případů si šlo zachovat tvář a odmítnout....snad v 50-tých letech to bylo mnohem těžší...
0/0
26.8.2005 14:14

noname.boy

Re: Re: a co my (mladší), jak bysme odolali??
hodně laciné gesto tahle odpověd, někdo si to mohl dovolit, neměl děti a tak, ale někdo byl prostě nucenej a těm to nezávidím. Někdo byl samozřejmě srab...... ale já upřímně říkám, že NEVÍM jak bych se zachoval...
0/0
26.8.2005 14:20

praptak

Re: Re: Re: a co my (mladší), jak bysme odolali??

Třeba můj táta elektroinženýr odmítl vstoupit do strany (stejně jako máma), měl děti, projektoval, nemohl jezdit propagovat své výtvory do Západní Evropy, nemohl dodělat kandidaturu věd, jelikož podmínka byla vstoupit do strany. Mizerný plat, přinášelo mu to samé problémy, dělníci se mu vysmívali, když chodil do práce, ale nebyl ambiciózní "prase", aby vstoupil do strany a požíval výhody z toho. Už z principu by se přece nepodílel na režimu, který bytostně nesnášel.

0/0
22.5.2006 13:23

donald007

Re: Re: a co my (mladší), jak bysme odolali??
Úplný souhlas. Do KSČ nikdo nemusel, o spolupráci s STB by se dalo diskutovat. Jestli měl někdo průser a oni to za souhlas ke spolupráci zametli pod koberec se dá lidsky pochopit. Dobrovolná spolupráce nikoliv. Stejně jako členství v KSČ, které bylo zásadně dobrovolné.
0/0
26.8.2005 14:20

noname.boy

Re: Re: a co my (mladší), jak bysme odolali??
něco k těm 50ejm letům.... představ si , že moje Babička v KSČ byla. Zažila válku a po tý hrůze tomu věřila.....Ona je totiž přesně ten typ "člena" který chápu. A víš jak s mým dědou dopadli? persekuce jako svině, děda zkončil ve skladě (a byl fak na dobrý funkci) a babča nemohla učit.......děda si jednou otevřel hubu a nesouhlasil s 68....Takže s tebou nesouhlasím s těma padesátejma letama...
0/0
26.8.2005 14:35

donald007

Re: Re: Re: a co my (mladší), jak bysme odolali??
Neřekl jsem, že ti co byli ve straně byli všichni svině. Jenom to, že tam nikdo nemusel. Byli budovatelé, uržovatelé a uživatelé KŠČ a o tom to je. Platiči příspěvků přešli pokud věřili dál do dnešní KSČ+M, ti uživatelé zahodili průkazy a šli podnikat. Ta rodnou stranu se dnes stydí a ponejvíce jsou v ODS, něco méně v ČSSD a možn jedinci u lidovců. Pouze několik bezvýznamných stran členství bývalých komunistů považovala za nemožné.
0/0
26.8.2005 14:47

noname.boy

Re: Re: Re: Re: a co my (mladší), jak bysme odolali??
souhlas, rozumíme si, jen každej mluvíme jinak. asi bysme došli ke stejnému závěru, mně jen sere, jaký sou teď všichni hrdinové. Hodně jsem se o to zajímal a díky bráchovi jsem se dostal na pár povídání s disidenty. Vážím si demokracie a jsem neobyčejně hrdej na to, že tu byli takoví frajeři jako Havel ale i spousta jinejch o kterejch nevíme... 
0/0
26.8.2005 14:55

celtic

Re: Re: Re: a co my (mladší), jak bysme odolali??
věřím ti...
0/0
26.8.2005 14:50

donald007

Re: Re: Re: Re: a co my (mladší), jak bysme odolali??
Ona to ani není věc víry. Používáš zkrátka selský rozum. Ty některé trubky tady co horleji třeba pro modré straky a přitom mají nahý zadek jsou jak ti nýmandové v KSČ. Dovedu pochopit voliče ODS třeba majitele nemovitostí - domácího. Ale jak už jsem kdysi řekl, jenom idiot, který nemá ani na nájem dude domácího volit v dobré víře, že bude hájit jeho zájmy. Něco jiného jsou bezelastné baičky, které dají každému za pravdu, hlavně tomu, kdo je osloví naposled.
0/0
26.8.2005 15:00

praptak

Re: Re: Re: Re: Re: a co my (mladší), jak bysme odolali??

A myslíš, že Ti bolševici ten nájem zaplatí, ani omylem.;-P

0/0
22.5.2006 13:08

Josefprav

Nomenklaturníci to dělali rádi a dobrovolně. Měli za to své funkce a platy.
Seznamy STB je jedna věc, ale lidé, kteří byli v nomenklatuře na různých stupních KSČ byli daleko větší hajzlové.  Patří mezi ně např. Paroubek.
0/0
26.8.2005 13:56

celtic

Re: Nomenklaturníci to dělali rádi a dobrovolně. Měli za to své funkce a platy.
Paroubek byl v KSČ..  Že to nikdo kromě tebe neví....
0/0
26.8.2005 13:58

donald007

Re: Re: Nomenklaturníci to dělali rádi a dobrovolně. Měli za to své funkce a platy.
Pozor! Nomenklatůrní byla funkce do které schvaloval územní orgán KSČ. Do nomenklatůrní funkce mohl být schálen i nestraník - bylo to ale asi zcela vyjímečné "zásluhy". Nomenklatůrní kádry měly v komunistickém režimu skutčnou moc. STB byla nástrojem v jejich rukou. Málokdy se vymkla jejich kontrole. Snad jenom krátce v 1968
0/0
26.8.2005 14:15

karl80

Re: Nomenklaturníci to dělali rádi a dobrovolně. Měli za to své funkce a platy.
Ty se už prober člověče. Ať už je to jakejkoliv článek, tak ty začneš i skončíš, jakej je Paroubek grázl a ČSSD banda komoušů a stbáků. Chce to na sebe hodit něco modrýho, vyšplhat na hodně velkej komín a rozletět se ke světlejším zítřkům.
0/0
26.8.2005 14:02

jekul

Re: Nomenklaturníci to dělali rádi a dobrovolně. Měli za to své funkce a platy.
a pantáta má zřejmě prokádrovanou celou republiku, zkus probrat garnituru ODS neupépej se
0/0
26.8.2005 14:02

noname.boy

Re: Nomenklaturníci to dělali rádi a dobrovolně. Měli za to své funkce a platy.
podle mně jsi primitiv....kolik že  ti je??
 
0/0
26.8.2005 14:12

JirkaEsch

Re: Nomenklaturníci to dělali rádi a dobrovolně. Měli za to své funkce a platy.
Prosím tě, už se prober. Máš důkazy, že byl Paroubek v KSČ? Tak je předlož. Jinak se dopouštíš něčeho, co se nazývá pomluva. To bys měl vědět sám, ty "právníku", že obvinění je třeba doložit.
Zase meleš kraviny, pak se div, že jiní píšou o tobě a ústavech!!!
0/0
26.8.2005 14:18

Lord of the Clitoris

Re: Nomenklaturníci to dělali rádi a dobrovolně. Měli za to své funkce a platy.
Pepiku pravniku, jdi se svymi nazory do ritky!!
0/0
26.8.2005 14:37

jekul

Vyzrazeno
Fitch Ratings zvýšil o stupeň známky ČR pro dlouhodobé závazky. Ocenila je na A a A+. Odráží to výborný stav ekonomiky, komentoval ministr Sobotka.
0/0
26.8.2005 13:52

noname.boy

Re: Vyzrazeno
tak to je oukej ne?
 
0/0
26.8.2005 14:26

noname.boy

Re: Vyzrazeno
to docela potěší ne?? já mám radost....fakt. a na to by řekli páni z ODS.... "to je navzdory a ne díky vládě"...docela směšný ne? (už ani nevim jakej šašek z ODS to řek...)
0/0
26.8.2005 15:01

celtic

Nevyzradil....!
Já bych Kanyzu navrhl na řád Bojovníka proti komunismu..
0/0
26.8.2005 13:47

Mr_R

Zamyslet se
Spíš by mě zajímalo, kdy se budou mediálně pranýřovat skutečné krysy z řad STB, např. ti, kteří právě Kanyzu a tisíce ostatních ke "spolupráci" nutili. Ti, kteří si teď sedí pohodlně doma nebo na přepychových chalupách, v anonymitě, a v klidu užívají vysokého důchodu a odchodného.
A primitivní lidé stříkají sprajem primitivní nápisy na firmy manželek nějakých Kanyzů, kteří ve skutečnosti nikomu neublížili.
0/0
26.8.2005 10:59

jekul

Re: Zamyslet se
to přece byli státní zaměstnanci pod penzí
0/0
26.8.2005 11:04

donald007

Re: Zamyslet se
Jasně že nebudou pranýřovat skutečné loutkovodiče. Ten Kanyza určitě spolupracoval, ale nikdo nechtěl lustrační osvědčení, takže to prasklo až teď když na něj má pivu - což je v zemi Švejků normální. Aby bylo jasno, stačilo by zveřejnit jména všechn nonkaturních pracovníků a všech přihlášek do KSČ, kde se uváděl důvod vstupu. Tam každý důvod psal dobrovolně a nemohl by se vymlouvat, že k něčemu byl nucen. Uvědomuji si, že tyto moje myšlenka je iluzórní, protože pakliže by se zrealizovala, destabilizovalo by to současný postkomunistický systém nastolený KGB a CIA, domluvený na Maltě mezi Bushem (starším) a Gorbačovem.
0/0
26.8.2005 13:44

zab2

příhoda pro valzana
Svého času mou známou, patřící do undergroundové mládeže, sbalili a odvezli v autě tři hoši v civilu se služebním průkazem. Poté, co ji (zaplaťbůh jen) sexuálně obtěžovali a utržili pár škrábanců a kousanec do ruky, jeden z nich nařídil, aby se nazítra v určený čas dostavila do jedné kavárny. Jinak ji obviní z útoku na veřejného činitele a všichni potvrdí, že jim nadávala do fašistů a gestapa. (Tehdy taková nadávka znamenala kriminál, to pro aktivisty, u kterých je to dnes normální forma oslovení policie). Jelikož byli tři policajti proti jedné dívce, měla to celkem jasné. Ta holka tam nepřišla. Bála se jak ratlík, ale nešla. Zda věděli, že je to moc mimo a jen zkusili, to nevím. Rozhodně kdyby tam šla, neměl bych jí to za zlé a pochopil bych. Byl byste taky takový hrdina jako ona?
0/0
26.8.2005 10:52

krabi

Re: příhoda pro valzana
pokračuj - dala ? nedala ?
0/0
26.8.2005 10:56

zab2

Re: Re: příhoda pro valzana
Když jsi blbej a vtipnej, prozradím ti to, co dojde každýmu. Nešla a nedala. Stačí?
0/0
26.8.2005 11:01

GhorX

Re: Re: Re: příhoda pro valzana
Nepochopí. "krabi" je tvrdý zastánce teorie o vládním spiknutí (CT05) a Vaše poznámka ho velmi urazila. Pro něj je velmi mírný zásah policie proti účastníkům CzechTeku totéž, co rozjíždění demonstrantů tanky na náměstí Tiananmen.
0/0
26.8.2005 12:42

noname.boy

Re: příhoda pro valzana
klobouk dolu........fakt nevím, zákeží na okolnostech a podmínkách, jaký člověk má. Je to i v povaze, bejt frajer (v tom dobrym slova smyslu) to chce kus kuráže ...........
0/0
26.8.2005 14:29

Mr_R

Celtic
Můžu znát věk pane moralisto?
0/0
26.8.2005 10:47

Kleki Petra

Re: Celtic
Tvrdí, že je mu přes padesát, ale opříspěvky vypadají tak na Luxovo třetí dítě.
0/0
26.8.2005 10:49

Mr_R

Re: Re: Celtic
Asi tak nějak. Kdyby všichni agenti STB měli být takovými donašeči jako Kanyza, tak se o český národ zase tolik neobávám. Podle všeho s nimi totiž Kanyza vlastně docela slušně "vy*ebal"...
0/0
26.8.2005 10:55





Najdete na iDNES.cz