Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA přiznaly potíže dvou boeingů

České aerolinie až po několika dnech přiznaly, že jejich dva Boeingy 737, startující z Prahy, měly technické potíže a musely se vrátit zpět na Ruzyni. Byl to stejný typ stroje, jaký před necelými dvěma týdny spadl kyperské společnosti Helios Airways u Atén. Tehdy zemřelo 126 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

maca29

Eště že nelítám.............................
:-)))
0/0
28.8.2005 15:17

monstrum

Skutečná pravda
Boeingy sletěli dolů jako hrušky a je z nich kečup. ČSA to tají....
0/0
25.8.2005 14:41

Iridium

Tak to jsem nepochopil
"V našem případě šlo o banální závady. Byla to porucha signalizace vysoké teploty oleje v generátoru..."Signalizace jen upozorňuje posádku. Složitější by to bylo, kdyby se například ten olej opravdu přehříval. Tak to by mě zajímalo, jak se na první pohled pozná, že kontrolka svítí proto, že je rozbitá, nebo proto, že opravdu signalizuje závadu.
0/0
25.8.2005 11:24

klv

Re: Tak to jsem nepochopil
nijak
0/0
25.8.2005 11:26

Iridium

Re: Re: Tak to jsem nepochopil
Jasně, potom mi uniká smysl těch jejich keců.
0/0
25.8.2005 12:00

Sordid

Re: Tak to jsem nepochopil
Pozná se to tak že kontrolek je tam více, takže když jedna svítí a druhá ne, jsou dvě možnosti: a) je rozbitá kontrolka b) je rozbitý systém jehož poškození kontrolky hlásí a jedna z kontrolek. U kritických systémů pak bývá systém hlášení poruch ztrojen, takže když jedna svítí a zbylé dvě ne, je to poměrně jasné.
0/0
25.8.2005 12:01

Iridium

Re: Re: Tak to jsem nepochopil
Díky, stále tedy zůstává výrok "Nic se nestalo, ale kdyby jo, byl by to průser" perlou dne.
0/0
25.8.2005 12:55

zo

jen tak
Moc se mi líbí tyhle diskuse.Přiznejme si to kdo z nás rozumí letadlům?Téměř nikdo.Myslím po technické stránce.Kdyby se ti co tady a nejen tady tak vehementně kritizují věnovali stejným způsobem svým plechovým miláčkům tak by na cestách bylo daleko méně nehod.Letectví tady rozumí každej.Ale mít svůj auťák v pořádku to je pro mnohé veliký problém.Že pánové.Zameťte si před vlastním prahem.Stále je letecká doprava mnonásobně bezpečnější dopravou než automobilová.Asi to je tím že v této dopravě pracují lidé daleko zodpovědněji.A netvrdí že jim se nemůže nic stát.To jen tak na okraj.Letecká doprava má tu smůlu že jakékoliv selhání člověka/a přiznejme si to že na drtivou většinu leteckých nehod měl či má vliv právě selhání lidského faktoru/je více vidět a zemře více lidí.Ale koho zajímá že jen v ČR zemře v autech třeba 1300 lidí ročně.Což v letecké dopravě ani náhodou.Takže s tou kritikou bych byl asi hodně opatrný.
0/0
25.8.2005 10:55

Sporadany_obcan

Re: jen tak
V principu bych souhlasil, jen je potřeba ty poměry počtů obětí vztáhnout na celkové počty přepravených osob a na čas strávený v těch prostředcích (tzv. "člověkohodiny"). Ale i tak by vyšla letecká doprava jako bezpečnější, to je jisté. Už jen proto, že v Čechách za posledních 30 let žádné dopravní letadlo (sebevrahy z ultralighty a ve stíhačkách nepočítám!) nespadlo, ale na silnicích....  
0/0
25.8.2005 11:04

klv

Re: jen tak
Já taky netvrdím že jsem mechanik od Boeingů, ale tvrdím že pokud se pilot vrátil třeba jen pro to že měl poruchu na kontrolce, ale nebyl si tím jist, je to v pořádku. A myslím si že cestujícím v tomto případě nepřísluší kompenzace za zpoždění neboť pilot se zachoval v zájmu cestujících a proti zájmům společnosti, protože i takové vrácení není zrovna zadarmo.
0/0
25.8.2005 11:17

komunisti_sou_svine

Re: Re: jen tak
Yep.
0/0
25.8.2005 16:33

buhvol

Re: jen tak
Daleko zodpovědněji? Je vidět, že tomu skutečně nerozumíš ;o) Zásadní rozdíl je v tom, že letecká doprava má pravidla, která se MUSÍ dodržovat a která jsou VYMAHATELNÁ. Také je v letecké dopravě mnohem větší DOHLED :-) Kdyby řidiči jezdili tak, jak jim to nařídí někdo z věže a přesně podle pravidel (před odjezdem zkontrolovali téměř celá auto), tak na silnicích nebudou téměř žádní mrtví, to mi věř :o)
0/0
25.8.2005 11:18

Sporadany_obcan

Re: Re: jen tak
To je ale přesně to, co "zo" píše, takže to na mně dělá dojem, že vy se musíte "hádat" za každou cenu
0/0
25.8.2005 11:23

buhvol

Re: Re: Re: jen tak
Na mě to bylo moc dlouhý :-D Já potřeboval něco napsat, včera jsem tu vůbec nebyl ;-)
0/0
25.8.2005 11:25

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: jen tak
nevídaná upřímnost, dík, absťák grafomana, lze asi pochopit, to vás omlouvá
0/0
25.8.2005 11:27

Dms?

Normy EU
Cituji: "Podle Tvrdíka je velká chyba, že letecké společnosti musí z nařízení směrnic evropské unie platit finanční kompenzace cestujícím za zpoždění kvůli technickým problémům". Pan Tvrdik si mozna neuvedomuje, ze i podle techto smernic se klidne muze stat, ze letadlo ma dve hodiny zpozdeni a nikdo nedostane ani korunu. Jednou jsem dostal poukaz na 3 eura, abych si koupil piti, fakt smesny.
0/0
25.8.2005 10:30

Sporadany_obcan

Re: Normy EU
Asi to nebylo zpoždění kvůli "technickému problému"  Takovéhle směrnice jsou dle mého názoru fakt na nic, kromě toho, že se na nich živí hodně dobře placených byrokratů...
To neznamená, že souhlasím s Tvrdíkovým argumentem, to co řekl, je v daném kontextu dost šílené.
0/0
25.8.2005 10:39

Dms?

Re: Re: Normy EU
No, kdyz clovek vystupuje z jednoho letadla a po dvou hodinach cekani prestupuje do jineho, tak bych rekl, ze to byl technicky problem. Nejak totiz nemohli nastartovat
0/0
25.8.2005 10:45

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Normy EU
Tak to jo, to máte určitě pravdu. A zkoušel jste se té náhrady nějak domáhat? 
0/0
25.8.2005 10:53

klv

Re: Normy EU
Není zpoždění jako zpoždění, raději budu mít dvě hodiny zpozdění z viny odpovědného pilota který se vrátí, třeba i kvůli ptákovině, než figurovat na smutném seznamu lidí kteří nepřežili. Ta směrnice ovšem vylučuje kompenzace za zpoždění způsobené odvrácením nebezpečné situace
0/0
25.8.2005 10:40

Dms?

Re: Re: Normy EU
Technicke problemy muzou vzdy zpusobit nebezpecnou situaci. Pointa je ale v tom, ze kdyz si zaplatim drahou letenku, tak chci, aby vse bylo v poradku a ne abych tvrdnul dve hodiny na letisti bez rozumne kompenzace. Mne tim totiz utikaji penize
0/0
25.8.2005 10:47

klv

Re: Re: Re: Normy EU
A ty znáš jediný výrobek lidský který se nikdy nepokazí, dle počtu pravděpodobnosti, čím více komponentů tím větší pravděpobnost poruchy, bude se tu dít vždy, smůla je pokud to zrovna výjde na mne, jsem naštvaný, ale čeká to spoustu dalších lidí, a neustále.
0/0
25.8.2005 10:51

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: Normy EU
Na výrobek mám ale záruku, popřípadě jsou záruky na servis. Tyhle záruky musí mít vůči výrobcům a dodavatelům služeb i aerolinky. Měly by se tedy samy postarat o to, aby důsledky reklamací cestujících byly přeneseny dál na pravé původce. A pokud nemají takto externě ošetřené záruky, musí nést záruku samy, to snad má logiku, nebo ne?
0/0
25.8.2005 10:57

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Normy EU
dovedeno ad absurdum tak ano, ale podle této logiky , vypověděla kontrolka na palubní desce, pilot se vrátí, společnost vyplatí kompenzace, které bude vymáhat po výrobci kontrolky? Porovnáváš nesrovnatelné.
0/0
25.8.2005 11:05

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Normy EU
Já nic neporovnávám, jen tvrdím, že lze aplikovat stejná pravidla a logiku, která platí v každém jiném oboru služeb i na služby letecké dopravy. Dám příklad - jako každé přirovnání může trochu kulhat, ale přesto: Viz nedávný skandál s medikamentem, který způsobil smrt pacientů. Kdo za to může - výrobce nebo lékárníci? Výrobce.
Výrobce kontrolky, pokud její výpadek může "zabíjet", si musí být vědom následků...
0/0
25.8.2005 11:14

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Normy EU
Jenže v tom připádě budeš-li tohle aplikovat nenajdeš jediného výrobce, který ti bude ochoten tu kontrolku dodat jak jsem psal výše , nelze vyrobit žádný výrobek který má 100 procentní záruku, ani jakáko-li kontrola neobjeví vše. Existuje taková konstanta která se ne to používá, říká se ji přijatelné riziko, protože ať chceme nebo ne každý vzlet letadla, nebo i jízda výtahem, v sobě nese riziko, úkolem výrobců a kontrol je snížit ji pod hranici přijatelného rizika, ne ji úplně odstranit, perpetum nevyrobíme.
0/0
25.8.2005 11:24

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Normy EU
To je jistě pravda, ale bavili jsme se o  něčem jiném, a to jsou záruky a kompenzace za tyto záruky a jejich přenesní na původce. Ani to třeba nevíš, ale náklady na záruku máš už v ceně každého výrobku (resp. jsou kalkulovány jako součást všech nákladů na výrobek).
 
Zaplaťpámbu, i po zavedení obecné 24 měsíční záruční doby na veškeré výrobky je i nadále mnoho ochotných výrobců vyrábět...proč asi?
0/0
25.8.2005 11:33

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Normy EU
vidím že každý mluvíme o něčem jiném
0/0
25.8.2005 11:54

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Normy EU
Nicméně s polemikou na obecné téma "výrobky" jsi asi o 6 vzkazů výše, v 10:51 začal Ty  , nevadí
0/0
25.8.2005 12:03

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: Normy EU
a k tomu co jsem teď uvedl bych rád dodal, že na tohle přece nepotřebuju žádnou směrnici EU. Tohle vyplývá dávno z běžně platné legislativy.
0/0
25.8.2005 10:58

buhvol

Re: Re: Re: Normy EU
Co znamená drahá letenka? Drahá letenka je byznis třída a první třída, a jestli kupuješ takovéto letenky, tak mi neříkej, že se o tebe nikdo nepostaral, minimálně že jsi neměl přístup do nějakého salónku ;o))
0/0
25.8.2005 11:23

Sporadany_obcan

Tvrdík kritizuje normy EU!?!?!?
   Neporšil tím stranickou disciplínu? Vždyť je to pokus měnit EU a to čssd nechce, za to přece čssd nemá ráda ods a Klause!  
0/0
25.8.2005 10:03

klv

Re: Tvrdík kritizuje normy EU!?!?!?
taky ti svítí kontrolka " rozum vypnut - havarijní stav" ?
0/0
25.8.2005 10:06

Sporadany_obcan

Re: Re: Tvrdík kritizuje normy EU!?!?!?
Vzhledem k tomu, že dosud jsme od čssd neslyšeli nic jiného, než jak je vše v EU skvělé a veškeré pokusy cokoliv změnit v evropských regulích byly a jsou okamžitě ideologizovány a označovány za euroskeptismus nebo nepřátelství vůči EU apod, zní jakýkoli výrok z jejich vlastních řad v tomto smyslu docela příjemně. I když v tomhle Tvrdík docela ujel, co taky čekat  Rozum vypnut je rozhodně, ale u někoho jiného, hádej u koho!
0/0
25.8.2005 10:12

klv

Re: Re: Re: Tvrdík kritizuje normy EU!?!?!?
Je velmi krásné jaké fabulace jdou vytvořit z vadné kontrolky na palubě letadla, pokud žiješ v dojmu že stalé platí stranická disciplína v každé ptákovině , tak se vzbuď. Jinak v žádném případě nejsem příznivec rudé růže.
0/0
25.8.2005 10:19

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: Tvrdík kritizuje normy EU!?!?!?
Samozřejmě, že to byla ode mne nadsázka, ale trvám na tom, že to zrovna na tuhle "squadru" socanů sedí.
0/0
25.8.2005 10:36

mrkew

huuu
0/0
25.8.2005 9:58

Xaver01

Inu,
už aby vyhrála volby pravice a tyhle socánkovské korytáře typu Jaroslava Tvrdíka okamžitě vyměnila.
0/0
25.8.2005 9:18

klv

Re: Inu,
Tuhle logiku jsem nepochopil, když tam nebude Tvrdík , nebudou mít kontrolky poruchy, ta politika je ale mocná čarodějka
0/0
25.8.2005 9:45

Kladýnko

Re: Inu,
Máš pravdu, Langr, Tlustý a Tupolínek, ve spolupráci s Mirkem Dušínem české politiky Kalouskem to tady všechno napraví. I těm Boeingům ty kontrolky přestanou blikat.
0/0
25.8.2005 9:46

Sordid

Re: Re: Inu,
Ale ty kontrolky tam právě od toho jsou aby blikaly!
0/0
25.8.2005 11:06

petyo

Re: Re: Inu,
Nic nemění na faktu, že Tvrdík tam nemá co dělat. Na postu ředitele ČSA by měl být někdo kdo projde tvrdým výběrovým řízením a ne někdo kdo to dostane jako trafiku, když se cítí být unaven na postu ministerstva obrany.
0/0
25.8.2005 11:51

klv

Re: Re: Re: Inu,
to je ovšem politika, a těm kontrolkám je to uplně jedno
0/0
25.8.2005 11:53

CFC

A jeste ..........
...k tomu vypadla Slavije Tvrdikovi z LM.
0/0
25.8.2005 9:06

klv

Re: A jeste ..........
no a ještě k tomu prší
0/0
25.8.2005 9:18

.Libor.

TV nova
Dobrý den vážení televizní diváci je čtvtek 25. srpna a vy sledujete televizní noviny.
Obrovské drama prožili stovky cestujících boeingu 737 patřící ČSA. Letoun la lince z Prahy se musel za dramatických okolností vrátit zpět na letiště a nouzově přistát. Střih na nějakou slepici "Strašně jsem se bála myslela jsem že umřeme jako ti v tom Řecku nebo kde to vlastně bylo" Střih na rádoby leteckého odborníka "Cestující byi v ohrožení života....... bla bla bla bla
0/0
25.8.2005 8:46

Axlboy

Re: TV nova
hehe :))))))))
0/0
25.8.2005 9:13

Dr_Matrace

Re: TV nova
Hele ja jsem tohle s CSA zazil minulej rok, co jsme se museli pro poruchu vratit na Ruzyn a neni to zadna sranda. Pravda je ze TV Noooova to zbytecne dramatizuje aby mela senzaci. Proste jak rika TV Nova, srpen se zapise cernym pismem do historie leteke dopravy..:-)
0/0
25.8.2005 9:53

Franta-z-Masny

Tvrdík
Podle Tvrdíka je velká chyba, že letecké společnosti musí z nařízení směrnic evropské unie platit finanční kompenzace cestujícím za zpoždění kvůli technickým problémům: "Nutí to letecké dopravce dávat přednost výdělku před bezpečností." A co by jako Tvrdík chtel? Ja pokud si zplatim letenku, kupuji si u nej sluzbu...resp. ..dopravu z bodu A do B...a pokud to vinou dopravce (tecnicka zavada) neni uskutecneno...mam pravo na nahradu. Takze tohle je podle me naprosto vporadku. Ach jo Tvrdiku, aby jsi z toho zase nezkolaboval...
0/0
25.8.2005 8:37

zachumlanek

Re: Tvrdík
A proc to teda neplati i pro ostatni dopravce - vlaky a autobusy. Tam se Ti maximalne vysmejou
0/0
25.8.2005 8:41





Najdete na iDNES.cz