Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rom žaluje plzeňské diskotéky za rasismus

Provozovatele a ochranky plzeňských diskoték Alfa a Aréna čekají potíže. K soudu už na ně míří žaloba. Romský figurant MF DNES, 21letý David Tišer, v ní bude žádat několik desítek tisíc korun odškodného. Student Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, má ke stížnosti vážný důvod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

________________________________

vypalovačka na CD-ROMY
Dobrý den, prosím, nevíte co je to za zbraň, ta vypalovačka na CD-ROMY? Všude se to inzeruje, dokonce už i na počítačových serverech. Je to prosím legální?
0/0
21.8.2005 12:20

pepe999

Re: vypalovačka na CD-ROMY
Takovy vypalovaci system. Slozeni je basabalova palka a nejaky ROM. Mlati se do CO(KO) a to je predelane na CD. Tudiz CD-ROM je cikan KO. Legalita je zarucena, je na to dokonce norma...:-))
0/0
21.8.2005 12:23

freak1

Re: vypalovačka na CD-ROMY
Legální to je, ale dnes je to neefektivní řešení. Dnes frčí DVD-ROM - rychlejší, větší účinek a hlavně po jeho použití nezůstávají žádné nežádoucí "zbytky" použitelné jako důkaz o jeho použití. :-)))
0/0
21.8.2005 12:52

greenina

DROM
Jo a ještě, zkuste se podívat třeba na www.drom.cz (záměrně bez dalšího komentáře)
0/0
20.8.2005 15:07

greenina

Děkuji redakci
Nezbývá mi než poděkovat redakci Dnes za to, že v poslední době sama iniciativně provedla několik akciček, které odhalují, že u nás rasismus opravdu je. Reagovat na komentáře jako obvykle nemá smysl. Škoda jen, že tak málo těch, kteří stojí vnitřně na straně tolerance, hledání cest k porozumění a podpoře hlavně nejmladší generace, má odvahu něco napsat.
0/0
19.8.2005 20:24

opportunity

Re: Děkuji redakci
Že je u nás rasismus nikdo nepopírá. Ale je třeba oddělit rasisty od lidí se špatnou zkušeností. Sama se za rasistku nepokládám. Můžu černochy, asiaty, ale romy teda ne. Už několikrát jsem viděla ruku v cizí tašce (cestuji metrem a tramvají po Praze a Ostravě), a hádej, komu ruka patřila???
0/0
19.8.2005 22:28

zagy

Re: Děkuji redakci
rasista jsem a vubec se za to nestydim, i kdyz je ted modni bejt tolerantni. taky sem kurak. stejne tak me nezajima, ze "koureni neni moderni". btw. rasismus nemusi nutne znamenat, ze nesnasis jakoukoli jinou rasu nez svoji. Cernosi mi celkem nevadi, takovi Japonci, k tem mam velkou uctu... Naopak nesnasim cikany, Vietnamce, Ukrajince, Rusy, Araby a vetsinu cizincu, co se u nas chova tak, jak by si u sebe doma nikdy nedovolili...Proc? zkusenosti a obrana sama sebe. Nic jinyho...
0/0
20.8.2005 1:49

greenina

Re: Re: Děkuji redakci
A v tom je právě ten problém. Nechtít vidět žádné možné posuny do budoucnosti, neptat se po příčinách a souvislostech, jenom sobecky hájit něco, co mi bylo podsunuto jako moje právo. Poznal jsem při práci s dětmi na různých úrovních obrovské množství skvělých rómských dětí. Z dětských domovů, nízkoprahových klubů, dětských organizací, jejichž vedoucí nemají předsudky a dokáží dostat do jedné party Romy i bílé. A pak je těm dětem 15 - 17 let a začnou dostávat od majority, na kterou jsou tu tak všichni hrdí, takové psychické kapky, že třetina z vás by začala možná uvažovat o sebevraždě. Romové mají jinou mentalitu, ale ve svém vlastním jádru nejsou o nic horší lidé než jiné národnosti. Nemají svoji vlast, všude se najde dost těch, kteří je berou jako cizince - a přitom jaký je rozdíl mezi tím, když někdo žije na určitém území 1500 let a jiný 600 let? Potřebovali by školství respektující jejich mentalitu - a ne se je věčně snažit asimilovat podle našich kritérií. Mají spoustu uměleckých a
0/0
20.8.2005 13:04

greenina

Re: Re: Děkuji redakci
pokračování: ... dispozic, a kdyby se jejich kulturu naučili lidé více chápat, mohli by být normálně úspěšní. To, co Romové potřebují je, aby získali pomyslný prostor, v němž by mohli být hrdi na sebe samé, aby poznali svoji vlastní lidskou cenu. Tyhle souvislosti skoro nikdo nechápe a snad jako projev špatného svědomí pak část lidí pošle SMS jejich reprezentantům v Superstars. Což sice má také svůj význam, ale globálně to nic neřeší. Pokud si o tom chce někdo povídat skutečně vážně, pak v klubech na quicku (www.quick.cz) sekce Společnost je klub Cesta k romským duším. Je to pro slušné Romy i bílé, kteří chtějí hledat cestu a ne jen plácat urážky a zvyšovat si sebevědomí na úkor menšiny v nešťastném postavení.
0/0
20.8.2005 13:05

pepe999

Kdypak vypravi MF Dnes
figuranty na nejakou romskou akci? Nebo by to byla diskriminace? Tam by totiz bilej prisel behem chvilky o vsechno a mozna i zdravi....
0/0
19.8.2005 13:31

qoknu

No jo.
Romové přišli na to jak vidělat peníze. A pak že se nesnaží. Ty sociální dávky si zaslouží.
0/0
19.8.2005 13:19

kagmark

Ať táhnou!!!
Ať táhnou paraziti zpátky do Indie,třeba tam budou takový idoti,jak jsme my a budouj e tam živit a šatit aniž by mákli brvou.
0/0
18.8.2005 21:30

kill7

Re: Ať táhnou!!!
ano máš pravdu seš idiot
0/0
21.8.2005 7:15

pointre

no teda
dnes když si dám na sebe triko s nápisem "jsem hrdý na to že jsem bílý" budu rasista. Když totéž dnes udělá rom s variantou černý bude geroj. Myslím že si ve vlastním podniku mohu rozhodovat o klientele. - zkušenost z USA.... do podniku jste buď vpušten nebo nikoliv, byl jsem jedním z nevpuštěných, ale od místních blackboys taktéž nevpuštěných jsem neslyšel poznámku rasista a tam jsou s tím hodně rychle hotoví.... byl to prostě jenom hajzl...
0/0
18.8.2005 20:57

freak1

...
No to mě poserte!!! To snad aby cikory měly úroveň dosaženého vzdělání rovnou vypálenou na čele jako nějakej "cejch", aby tady těch 100 cikánskejch vysokoškoláků z jejich několikasettisícového etnika už konečně přestalo vyskakovat a mlít nějaký kecy o rasýýýzmu, když jde pouze o způsob chování, kterým člověk reaguje na své negativní zkušenosti s tímto krajně nepřizpůsobivým a vychcaným etnikem.
0/0
18.8.2005 19:38

LimonadovyJoe

Re: ...
Cigánskej filosof    To je stejnej vtip, jako ta "romská" kultura   .
0/0
18.8.2005 19:41

freak1

Re: Re: ...
:-DDD
0/0
18.8.2005 19:45

Pilat

Re: Re: ...
nepij porad tu limonadu, je tam hodne cukru a pak jses z toho moc aktivni a blbe ti to keca
0/0
18.8.2005 20:26

LimonadovyJoe

Já vím, jak tento problém s cigány a jinými opruzi vyřešit t
Už jsem to tu nastínil, stačí dát někam dozadu, pod stůl atd. nenápadnou cedulku, že se jedná o soukromou akci, pak si můžou u vstupu sami vybrat koho pustí a koho ne.
0/0
18.8.2005 19:17

m.fanta

Češi mají máslo na hlavě.
S romskou komunitou to vypadá špatně (míra kriminality, nezaměstnanisti, romské děti v dětských domovech,...), ale česká pýcha předchází pád.
0/0
18.8.2005 17:29

Tessien

Dobře mu tak
A proč se nevezme bílej figurant a nejde do cikánského podniku...? To se nenajde nikdo kdo by měl tolik odvahy ?
0/0
18.8.2005 17:19

Strasak

Proc
Jo, jinak si myslím, že majitel podniku by si měl smět pustit dovnitř koho on chce. Je to jeho kšeft ne.
0/0
18.8.2005 16:57

GhorX

Re: Proc
Ne. Je to veřejné místo, kam má po splnění podmínek přístup kdokoliv. Podmínka "ne pro cikány" je trestná.
0/0
18.8.2005 17:20

kokrheI

Re: Re: Proc
tak so pleteš
0/0
18.8.2005 17:41

Strasak

Re: Re: Proc
Opravdu je to veřejné místo, není to spíš soukromé vlastnictví.
0/0
18.8.2005 19:04

GhorX

Re: Re: Re: Proc
Ne veřejné místo, ale veřejně přístupné místo. Jestli je to soukromé, nebo státní, nehraje roli.
0/0
18.8.2005 21:18

Strasak

Zase Cikáni
V Plzni jsem často a ty dva podniky znám. Cikáni tam opravdu nesmějí a majetile chápu. Nejde o rasismus v pravým slova smyslu, protože Arabové,Asiati, Afričani, Rusové a i Eskymáci tam můžou. A už jsem taky viděl, jak to vypadá, když někam cikáni z Vinic můžou. A navíc kousek od nás asi pět let bydlí jedna cikánská rodinka, za tu dobu se jejich počet snad zdvojnásobil, nikdo z nich nemaká, ale všichni mají jezdí autem a nakupujou jak lordi. Jo a od tý doby se ztácí tu benzín z auta, tu uhlí z kůlny, občas se někomu jen tak sama sklidí zahrádka atd. Lituju všechny dobrý cikány. Kdybych měl tu možnost, tak těch pár dobrejch bych dal stranou a zbytku sebral veškerý sociální a já nevím který dávky, dokud jejich děti nebudou normálně chodit do školy a jejich rodiče do práce, nebudou huntovat byty a budou aspoň trochu respektovat zákony.
0/0
18.8.2005 16:49

pancho10

Re: Zase Cikáni
Absolutně souhlasím a takhle uvažuje podle mě 90 procent lidí
0/0
19.8.2005 15:17

pepee007

JSEM LEPŠÍ NEŽ VY.
Podívejte se vy chytráci...
Já jsen Cikán, Róm, jak chcete. Jsem uplně normální člověk, částečně se dá říct,že jako Čech jsem i vlastenec. Ani by jste nevěřili, jak odporné je tolerovat xenofobní chování některých z vás. Vždycky jsem sekal dobrotu a sekat budu. Za ZŠ a následně i na SŠ jsem vždy patřil mezi žáky s nejlepším prospěchem a vzorovým chováním. Ale to Vám, vy xenofobní podřadní "čecháčci" říkám rovnou, že kdyby mě ňáká tupá gorila nechtěla nechtěla vpusti do podobnýho podniku a já bych poznal, že je to kvůli mý barvě kůže, tak to to tam jednoho dne vyletí do luftu a srát se tam s tim nebudu.
0/0
18.8.2005 16:03

zagy

Re: JSEM LEPŠÍ NEŽ VY.
po tomhle prispevku urcite spousta z nas zmenila nazor k lepsimu
0/0
18.8.2005 16:37

GhorX

Re: JSEM LEPŠÍ NEŽ VY.
Příteli, xenofobie nemá s názory na cikánské etnikum nic společného - nejde o strach z neznámého, ale naopak, o strach ze známého. Patříte-li mezi cikány do té slušné menšiny, výborně. Ale chápejte nás, necikány, že se na cikány díváme s nedůvěrou obecně; většina cikánů rozhodně jako Vy ani nefunguje, ani neuvažuje. Je mi jasné, že Vy osobně "pořádek" mezi cikány udělat nemůžete, ale ujišťují Vás, že po "vyhození podniku do luftu" by tady začaly problémy, o kterých se Vám ani nesní (a lynčování by byl jen začátek).
0/0
18.8.2005 17:04

Pilat

Re: Re: JSEM LEPŠÍ NEŽ VY.
protoze vy necikani jste vsichni tak slusni , poctivi a pravdomluvni.  Vytunelovali jste banky i s cikanskymi vklady, dodnes je strach si sednout do taxiku, po zdech maluji urcite cikansti sprejeri  a hlidaci parkoviste chodi mocit mezi auta o velke strane uz ani nechci pomyslet. V hospodach kde cikan ani nepachnul je odporne jen vsoupit na zachod atd. Co ty chces tady vyzdvihovat Ghorxicku
0/0
18.8.2005 19:02

Pilat

Re: Re: Re: JSEM LEPŠÍ NEŽ VY.
a to jsem jeste zapomel na slavne Technaky, po nich zbude vsude bordel urcite vetsi jako po tzv. cikanskem taboru ( to uz je dnes historie a vy mladi nevite o cem mluvim)
0/0
18.8.2005 19:08

GhorX

Re: Re: Re: Re: JSEM LEPŠÍ NEŽ VY.
Takže protože se minorita mezi necikány chová amorálně, nemůže necikán poukázat na fakt, že mezi cikány se amorálně chová majorita, pokud Vám dobře rozumím. Škoda, že se s Vámi nedá slušně diskutavot, Pilátíčku.
0/0
18.8.2005 21:33

zagy

Re: Re: Re: Re: JSEM LEPŠÍ NEŽ VY.
ty si takovej mistni debža vid?
0/0
19.8.2005 0:55

GhorX

Re: Re: Re: Re: Re: JSEM LEPŠÍ NEŽ VY.
On není místní. On je z Kanady. A shodou okolností taky cikán.
0/0
19.8.2005 13:35

Beranal

Re: JSEM LEPŠÍ NEŽ VY.
No já nevím já mám něco za sebou, ale já vím že např. na vojně v práci pokud byl nějaký Cikán, tak ho nikdo nevnímal jako Cikána pokud se choval jako Čech, to byl Čech jako každý jiný a nedal se rozlišit třeba od českého Maďara. Tady v Čechách si nikdo nikdy nedělal problémy jestli je někdo Žid nebo Cikán, pokud se choval jako Čech tak ho každý vnímal jako Čecha. Pro mě a pro jiné je Cikán ten kdo se chová jako Cikán, tedy podvádí, krade, je potetovaný, přitom může být úplně bílí. Nedivím se obchodníkovi že pokud se mu tam Cikánka přijde ucházet o práci tak že ji nevezme, to není rasismus to je logická úvaha, protože to jsou zkušenosti on by nevzal ani potetovaného bělocha. Zrovna takovou smůlu má člověk starší padesáti let tam je taky předsudek že takový člověk je úplně dementní, neschopný se cokoliv naučit a všude ho odmítnout. Takováto úděsná diskriminace kupodivu nikomu příliš nevadí a přitom tady ta všeobecná zkušenost že lidé přes 50 jsou úplně neschopní ne
0/0
18.8.2005 20:09

Beranal

Re: JSEM LEPŠÍ NEŽ VY.
Pepe07 já bych se uklidnil násilím se nic nevyřeší, primitivové bohužel existují. Já se také musím smířit s tím že  mi je 55 let a každý zaměstnavatel na mě kouká jako na neschopného demeta. Já osobně si těch Cikánů co se vymanili z té své komunity a žijí slušným životem, mají hezké děti o které se krásně starají si velmi vážím a myslím že takových lidí je tady většina.
0/0
18.8.2005 20:15

Pilat

Re: Re: JSEM LEPŠÍ NEŽ VY.
0/0
18.8.2005 20:28

Beranal

Re: Re: JSEM LEPŠÍ NEŽ VY.
Ještě mi nedá abych to uvedené doplnil. Denně každý může číst inzeráty “přijmeme do mladého kolektivu” čímž se tvrdě naznačuje že žádného staršího nebereme a paní Šabatová nehne ani brvou. Dovedete si někdo představit že by někdo inzeroval “přijmeme do bílého kolektivu”, “přijmeme do českého kolektivu”, to by byl poprask až v Americe. Není to trochu nelogické??. Tím nechci omlouvat skutečný rasismus kdekoliv.
0/0
18.8.2005 21:02

opportunity

Re: Re: Re: JSEM LEPŠÍ NEŽ VY.
0/0
18.8.2005 21:16

killy

Hezky jsi to řek´.
jen bych doplnil, že rasistů v pravým slova smyslu je včechách přehršel, ten zbytek lidí se chová vycházejíc ze zkušeností a to už tady bylo psáno........
0/0
19.8.2005 14:31

kagmark

Re: JSEM LEPŠÍ NEŽ VY.
To nenapsal cigoš,to ste nepoznali,nebo co???
0/0
18.8.2005 21:26

babacek

Žižkovu a Libni
zdaleka se vyhni.Přinejmenším půl století staré pořekadlo které poukazuje na cikány.Mezi tím do země přišla i jiná etnika.Sama si vytvořila způsob obživy a společenské uplatnění a problémy se většinou týkají bezprostředně dané komunity vně.
Tak když se mohou přizpůsobit nové komunity zákonům a společenským normám tak proč je pořád nekonečný problém z nejstarší komunitou státu .Na víc to někteří chtějí nazývat rasizmem.Ano je to rasizmuz,ale naruby.A utiskovaným je většinou původní obyvatel kterého sem přivedl praotec Čech.
0/0
18.8.2005 15:55

kubisek.no1

drsnej humor, chce to řešit a TVRDĚ!!!!!!!!!!!
Toho"romo" měla ochránka okamžitě seřezat vobuchama a prostříkat ksicht slzákem. Si asi figurant neuvědomil chce vsoupit na místo, kde se baví normálni lidi. Bejt majitelem, okamžitě žaluji toho"romo"za pokus o krádeš, poškozování cizí věci ve stádiu přípravy, napadení ve stádiu přípravy a tak podbně. Když přijde do nějaké hodpody či diskotéky"romo" tak se ptám obsluhy zda-li to myslí vážně. Pokud okamžitě rázně nezasáhne, odcházím okamžitě pryč a vícekrát mě v tom podniku neuvidí. Nechat se okrást na wc - po tom vážně netoužím, a čuchat ten jejich puch to taky neni představa dobře stráveného večera.  Ať maj vlastní podniky a nelezou do těch, ve kterejch je nikdo nechce.
A chce žalovat škodu? jakou jo leda že nemohl okrádat... jina škoda mu přeci nemohla vzniknout že?
0/0
18.8.2005 14:54

real_goldie

Re: drsnej humor, chce to řešit a TVRDĚ!!!!!!!!!!!
Sem velmi rad, ze z takove restaurace/diskoteky/... zmizis, nerad bych byl na stejnem miste s tebou. Jenom bych ti dal malou radu, vubec nevyjizdej z HorniDolni, kde bydlis, neveril bys kolik je ve svete cizincu a jak sou ruznobarevni. A jestli te muzu poprosit, pouzivej misto ty vlajky radsi obrazek dute hlavy.
0/0
18.8.2005 15:19

kubisek.no1

Re: Re: drsnej humor, chce to řešit a TVRDĚ!!!!!!!!!!!
no já nejsem z horní dolní, já s těma"romo" má určitý zkušenosti a proto je fakt vůbec nemusim. Mám kámoše mezi větnamcema i černochama - pohodový lidi. jedinej problém jsou "romo" nic ví, nic míň. ono když jen tak oberou neni to to pravý.
0/0
18.8.2005 15:25

inkvizitor2005

Re: Re: Re: drsnej humor, chce to řešit a TVRDĚ!!!!!!!!!!!
ty jseš jak Hitler, ty pitomečku
0/0
18.8.2005 16:52

GhorX

Re: drsnej humor, chce to řešit a TVRDĚ!!!!!!!!!!!
Zapoměl jste na "cikáni do plynu, pyčo!". Že jste v přítomnosti cikánů otražitější, než v přítomnosti jiných etnik / ras se Vám nedivím, ale zavádění separace cikáni / necikáni je cesta do pekla.
0/0
18.8.2005 15:30

kubisek.no1

Re: Re: drsnej humor, chce to řešit a TVRDĚ!!!!!!!!!!!
ono jak se to vezme, kdyby odtáhli"romo" pryč, bylo by to nejlepší. A nejveští sranda je že "romo" tvrději že se tomu tak děje a zatím bohužal to není prvda. jako každý normální občan ČR, platící daně musí uznat,že živit sebranku"romo" a ještě se od nich nechat okrádat je  přilliš. policie nic nedělá, taky se bojí Co snima dělat? nevim ale jak jsem již psal chtělo by to aby všechny"romo"vypadli.
0/0
18.8.2005 15:35





Najdete na iDNES.cz