Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se slzami vítali své blízké z Kypru

Mnozí cestující kráčeli příletovou halou ruzyňského letiště ke svým blízkým s úsměvem. Čekali na ně ale uplakaní lidé. Teprve v Praze se tak mnohé rodiny dovídaly, jaké měly štěstí - přiletěly totiž domů hned následující linkou po té, co se zřítila cestou z kyperské Larnaky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Julian

kde se tam vzali?
Pokud jsem dobře četl předchozí vyjádření českých cestovních kanceláří tak všechny unisono tvrdili že služeb letecké společnosti Helios Airways nevyužívají. V tom případě mi není jasné, jak by mohli původně být v tom letadele všichni ti uplakaní cestující. spíš mi to připomíná okurkovou sezónu, kdy novináři, kteří byli nejdál v Chuchli loví v Ruzyňi senzace. Počkám sina včerejší, vlastně už dnešní Blesk, tobude teprve doják))
0/0
16.8.2005 1:31

adnana

deti
v jednom clanku se pise ze deti(nevim uz kolik,ale desitky)letely do CR na prazdniny,v tomto clanku se pise,ze jen dve deti mely pokracovat z Aten do Prahy
0/0
15.8.2005 15:45

vlákno

češi maj holt vždycky štěstí...
...ale nakonec je z toho průseru dycinky někdo dostane (Churchill, Stalin, Jakeš, teď Bůh...).
0/0
15.8.2005 13:19

sCZECH

...
nejvetsi problem byl asi v tom ze prvni "zarucene" novinarske informace byly o tom ze letadlo z Recka do Prahy spadlo...ne ze by uvedli ze v Atenach nestacilo ani pristat...
0/0
15.8.2005 12:28

marthy01

...
No ani bych neřek...
0/0
15.8.2005 11:15

Největší borec z Modřan a okolí

To je ale senzace co?
článek úplně o ničem
0/0
15.8.2005 10:29

marthy01

Re: To je ale senzace co?
no ani bych neřek...
0/0
15.8.2005 11:16

gagaryn

zkušenost
To mě se jednou stal taková věc, však to znáte a jak já plakal, bože jak já plakal...a jindy se mi stala jiná věc a já neplakal.
0/0
15.8.2005 10:08

Talkero

Re: zkušenost
Hele, něco obdobnýho už tady dneska jednou bylo. Až budeš chtít zase někdy přispívat, tak si napřed přečti celou diskuzi, ať tu pak nejsi za idiota.
0/0
15.8.2005 10:18

gagaryn

Re: Re: zkušenost
a von mu jí pak zabalil a usek.
0/0
15.8.2005 10:26

petyo

Re: Re: Re: zkušenost
0/0
15.8.2005 12:22

+Sudajev+

›››››››››››› ™
0/0
15.8.2005 10:00

jardaKV

Uz je to vysvetlene
Piloti zapnuli autopilota a zacetli se do Modre sance. Z toho zmodrali a udusili se smichy.
0/0
15.8.2005 9:55

Coldstone

Re: Uz je to vysvetlene
ne, jen dostali výplatní pásky od socialistů a zjistili, že za práci se musí doplácet. Tak to narvali rovnou do kopce.
0/0
15.8.2005 10:05

ou_heretik

Re: Uz je to vysvetlene
Trochu černý humor - i ten by Tě měl přejít, pokud jsi včera v poledne na TV sledoval obnovenou exhibici Vovky Železného - jestli se ta jeho partaj dostane do parlamentu, tak to bude na emigraci!!
0/0
15.8.2005 10:05

vlákno

Re: Re: Uz je to vysvetlene
to jo, Dr.Fe, Klaunův velmi dobrý přítel, a do toho Volfová, to bude asi něco mezi Tupolhánkem a Grebeníčkem, nic pro mě.
0/0
15.8.2005 13:17

vlákno

Re: Uz je to vysvetlene
:-))))
0/0
15.8.2005 13:15

pskoda

To je fakt doják...
...nějak si furt nemůžu zvyknout, že Idnes se čím dál víc podobá bulváru. Takovýhle zprávy patří na Novu a do Blesku. Pokud vím, na mobil chodí zprávy s prioritou 1, tzn. jen ty nejdůležitější. Pro podrobnosti je třeba sledovat rádio a TV. Taky, když mi má někdo přiletět, tak přece musím vědět, v kolik, jakým letem a s jakou společností. Pak nemusím panikařit. Jinak jsem moooooc zvědavej, co se vyšetří. O terorismus se asi fakt nejedná, ale je tady mnoho podivných věcí.
0/0
15.8.2005 9:44

Arny_71

Re: To je fakt doják...
Ty ses srandista. Nevim jak ty, ale myslim, ze vetsina lidi, ktera je na dovce s cestovkou, si proste sedne do letadla a cislo letu neposila smskama na vsechny strany... O tom, jak presne jsou informace o casu priletu letadel radeji pomlcim. Jinak cela ta nehoda je divna, osobne si tipnu, ze ti lide se otravili - bud poruchou klima (nevim, zda je to mozne), nebo jim tak nekdo neco pustil. Silne pochybuji, ze by zmrzli, tak rychle to nejde, navic pilot by pri prvni znamce problemu s teplotou a tlakem navedl ero do nizsi vysky...
0/0
15.8.2005 9:49

phenomenon

Re: Re: To je fakt doják...
ty jsi nějaký odborník! Jsi si jistý, že by ten přechod na nižší letovou hladinu stopro ten pilot stihl? Nebo máš o tom přechodu na do nižší výšky představu, že by to prostě obrátil čumákem k zemi, ať je na té nižší výšce rychleji? Nezapomeň, že to nebylo akrobatické letadlo, ale Boeing plný lidí...
0/0
15.8.2005 11:17

Skeptimista

Re: Re: Re: To je fakt doják...
Dovolte mi par technickych detailu a faktu: 1. Boeing 737 potrebuje k nouzovemui sestupu z letove hladiny FL320 (9800 m.n.m., vys pravdepodobne nebyl) pod 4000 (ze zony smrti) cca 8 minut. 2. Standardni kabinova vyska B737 je cca 1200 m.n.m. 3. Na palube kazdeho dopravniho letadla je pristor pro mereni kabinove vysky. 4. Kabinova vyska je jednim z parametru, ktere se zaznamenavaji v tzv. "cerne skrince". 5. Cerna skrinka ma oranzovou barvu (to byl pokus o odlehceni, ale je to pravda) a urcite bude/byla nalezena. Byva umistena v zadni casti letadla, ktera byva pri nehode poskozena nejmene (schvalne, kam si priste budete chtit sednout?). 6. Rychla dekomprese muze zavazne poskodit vestibularni system (stredni ucho, bubinek) neskoleneho cestujiciho a nahla bolest muze pravdepodobne zpusobit i bezvedomi. 7. Za 4 minuty po rychle dekompresi na tlak odpovidajici vysce 10000 m.n.m. prumernemu cloveku klesne obsah kysliku v krvi tak, ze mozek neni schopen normalne fungova
0/0
15.8.2005 11:47

Skeptimista

Re: Re: Re: Re: To je fakt doják...
...krvi tak, ze mozek neni schopen normalne fungovat. Clovek upadne do akutniho hypoxickeho stavu (ztrata soudnosti, euforie, halucinace, bezvedomi); tomu ma zabranit kyslikova maska, ktera automaticky vypadne z nadhledu pro vsechny cestujici) 8. Piloti jsou cviceni k tomu, aby pri nahlem poklesu tlaku provedli nouzovy manevr- nouzovy sestup. I kdyby byla porucha (spise verim spatne interpretaci) systemu mereni kabinove vysky, pilot by na zaklade zkusenosti a pravidelnych zkousek v barokomore dekompresi rozpoznal sam na sobe (pomoci reakce vestibularniho systemu ve strednim uchu). Muj zaver: Urcite se na tragedii podepsala lidska chyba v kombinaci s nejakou zavadou, jak uz to pri podobnych nestestich byva.
0/0
15.8.2005 11:48

Arny_71

Re: Re: Re: To je fakt doják...
Tzs me pobavil. Odbornik nejsem, ale mam kamarada pilota (lita pro CSA), psal jsem si s nim o tom a taky nechape, co se tam stalo. Aby vyprchal talk z kabiny behem nekolika minut, tak to by tam musela byt dira v trupu jako krava (v tom pripade by asi neslo o problem s klimatizaci, ze). To same s teplotou. Trva nekolik minut, nez opravdu vyrazne klesne, natoz abys hned zmerznul (to neni holomraz z Oceloveho mesta :-/) Proste je to cele divne, uvidime, co rekne vysetrovani, takze tak za 1-2 roky nashle.
0/0
15.8.2005 11:53

Arny_71

Re: Re: Re: Re: To je fakt doják...
BTW: http://www.novinky.cz/domaci/62914-cesti-piloti-nechapou--co-se-na-palube-vlastne-stalo.html
0/0
15.8.2005 11:57

MarineGorbs

Re: Re: Re: Re: To je fakt doják...
Tady vůbec nejde o teplotu okolní atmoosféry, ale o pokles teploty způsobený poklesem tlaku.
0/0
15.8.2005 12:28

Arny_71

Re: Re: Re: Re: Re: To je fakt doják...
Zkus to rozvest. Od kdy s tlakem klesa teplota tak, ze clovek behem sekund upada do bezvedomi a nasledne zmrzne???? Aby doslo k takove dekompresi, to by tam musela byt dira jak krava.
0/0
15.8.2005 13:30

Patejl1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je fakt doják...
V nějakém příspěvku k jinému článku týkající se tohoto tématu je již uvedeno, že pokles tlaku z hodnot typických pro 3000 m n.m. na hodnoty v 10000 m n.m. může způsobit pokles o 50°C
0/0
15.8.2005 14:41

Skeptimista

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je fakt doják...
ANO, ŘÍKÁ SE TOMU ADIABATICKÝ DĚJ. Změny vzdušné teploty (podle mě i teploty uvnitř lidského těla) bez přímého dodání/odebrání tepla; rozpínáním se vzduch ochlazuje, stlačením se otepluje.
Zkrátka, to, že při rychlém poklesu tlaku v uzavřeném objemu plynu dojde k prudkému poklesu teploty, je zapříčiněno tím, že nestihne dojít k výměně energie [J] mezi interiérem a okolím. Všimli jste si někdy, co se stane, když stlačený plyn CO2 nebo NxOx unikne rychle ze sifonové nebo šlehačkové bombičky? Ochladí se a často i zmrzne. Tuším, že se to dá vyjádřit vztahem p1*T1^K=p2*T2^K, kde K=(1-kappa)/kappa a kappa=Cp/Cv. Kdyz rychle klesne tlak, tak rychle klesne i teplota. A naopak. Muzete si to overit treba stlacenim vzduchu v kovove pumpicce na kolo. Rozpinani si muzete tak, ze vypustite sifonovou bombicku do prazdne lahve (stena bombicky se ochladi tak, ze vam k ni primrzne prst.)
 
 
0/0
16.8.2005 19:33

Skeptimista

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je fakt doják...
Jo, a vite, jak se prumyslove vyrabi suchy led (pevny CO2) s teplotou kolem minus 40-50 stc (ted nevim presne)? Kompresorem se stlaci  hodne CO2 a pak se necha rychle rozepnout, proste se nejak rychle otevre ventil nebo dvere. Tim ten plyn neunikne, ale vlivem adiabatickeho deje zmrzne v mziku na kamen. To by ovsem mohlo znamenat, ze v kabine opravdu mohlo dojit k explozivni (velmi rychle) dekompresi a tim padem k prudkemu poklesu energie v podobe teploty. Proste vsichni lidi mohli zmrznout jako v pohadce O sipkove Ruzence. Pocitat se mi to nechce, ale kvalifikovany odhad mi rika, ze by to tak mohlo byt.
0/0
16.8.2005 19:39

_m-

Re: To je fakt doják...
Teda já jsem toho v životě moc nenalítala, ale nikdy mě nenapadlo, abych rodině hlásila číslo letu, stejně jako číslo vlak nebo autobusu. Prostě jsem tam a tam a přiletím (přijedu) tehdy a tehdy.
0/0
15.8.2005 9:53

adnana

Re: Re: To je fakt doják...
kdyz vim ze me bude nekdo cekat na letisti,vzdy hlasim dopredu:priletim v 9.20 letadlem c.2345 spol. Easyjet z Londyna Stanstedu
je normalni hlasit cisla letu,podle me,je to jine nez vlak ci bus
0/0
15.8.2005 15:43

Smil

např.
Jednou jsem byl na svatbě a tam taky všichni brečeli a jednou jsem byl na pohřbu a tam nebrečel nikdo!
0/0
15.8.2005 9:24

Leczo

Re: např.
0/0
15.8.2005 9:30

Truelove1976

Re: např.
           
0/0
15.8.2005 9:30

bobosikova

Re: např.
.... a jednou na hudebním táboře......
0/0
15.8.2005 9:57

S.P.Q.R.

Re: Re: např.
... a byla ta flétna zobcová? :-)
0/0
15.8.2005 10:12

vver440

Češi se slzami vítali své blízké z Kypru
nebudou žádný životopisy ani se nebude vyhodnocovat, kdo umí dát dohromady skříň...........
škoda, škoda, bylo to dojemný počtení
0/0
15.8.2005 9:11

buhvol

JURNALISTÉ
"Po pětačtyřiceti letech jsem poprvé letěla letadlem..." dodává spolucestující Zdeňka Brchlová. - To jako letěla naposledy před pětačtyřiceti lety? Nebo je jí pětačtyřicet a letěla poprvé? A jestli ano, jak se sakra na tu Larnaku dostala? Přes Rumunsko, Bulharsko a trajektem? Lenko Petrášová, studujete, nebo je to jen brigáda?! Každopádně laskavě přemýšlejte nad tím, co PÍŠETE!!! Jurnalistko!!!
0/0
15.8.2005 8:49

elixir1

Re: JURNALISTÉ
Přemýšlej raději ty... Jestli jsi si všiml, věta je v uvozovkách, tedy jde o citát, tedy to řekla v rozhovoru sama dotyčná žena....
0/0
15.8.2005 9:45

buhvol

Re: Re: JURNALISTÉ
No jistě že, všiml, ale proč to tam ta jurnalistka dává, když je to zcela nelogický? Je tak blblá, nebo potřebovala napsat xy slov?
0/0
15.8.2005 9:50

Arny_71

Re: Re: Re: JURNALISTÉ
Je sranda, ze je to uz opravene. IHeute pouziva postupy Mrkvosoftu - dela si ze svych zakazniku korektory zadara.
0/0
15.8.2005 9:51

elixir1

Re: Re: Re: Re: JURNALISTÉ
Ono je pravda, že to klidně opravit mohla, ale taky nemusela. Prostě jen chtěla identicky zveřejnit to, co žena řekla...Ale stejně už to opravili, tak je to jedno:o)
0/0
15.8.2005 10:01

buhvol

Re: Re: Re: Re: Re: JURNALISTÉ
Identicky... v Blesku používají také uvozovky. Myslíš si, že tenhle článek citovaní autorizovali? Hehe ;-) Mám kamarádku, jejíž přítel studuje žurnalistiku a píše občas do novin. Postupuje zcela stejně. Chce nějaké odpovědi na konkrétní otázky a pak si je upraví, samozřejmě je dá do uvozovek (a délka je vždy tak akorát) ;-)
0/0
15.8.2005 10:11

bobosikova

Re: Re: Re: JURNALISTÉ
samozřejmě :o))))  Platby za články bývají odvislé od počtu slov :o)))
0/0
15.8.2005 9:58

chapmanka

Re: Re: Re: JURNALISTÉ
citace, vazeny pane
0/0
15.8.2005 12:34





Najdete na iDNES.cz