Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Záchranky nemají lidi k velkým nehodám

Tragická nehoda šesti lidí na přechodu v Pardubicích upozornila na závažný problém. Většina záchranných služeb nemá dost lidí ani peněz, aby zajistily včasnou a dostatečnou pomoc v případě závažných událostí. Na některá místa v zemi se sanitka dostává téměř půl hodiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sageorg

To by.....
museli o státních financích rozhodovat jiní lidé a ne je sami sežrat a pak jen krčit rameny,že nejsou na nic peníze
0/0
11.8.2005 13:59

celtic

u....
záchranky je to o hubu, když zasahujou, tak jim často feťáci dají přes hubu a oni se bránit nesmějí, to by hned ODS+KSČM řvali gestapóóóó
0/0
11.8.2005 13:46

Júlinek šíšal

Re: Policisté nechali utéct zloděje, končila jim služba
0/0
11.8.2005 15:40

monstrum

Skutečná pravda
Záchranky jezdí na krev a zdravotníky žerou...
0/0
11.8.2005 9:44

ScipioAfricanus

Uplna pravda
zerou je i s jejich rodinama
0/0
11.8.2005 10:33

babacek

Oběti
děkujte paní Emmerové, jejímu skvěle vedenému resortu a slavné koalici z podporou komunistů
0/0
11.8.2005 9:03

j@ck

Re: Oběti
proč do toho taháš politiku? když byli u moci ministři ODS, tak s tím neudělali taky nic. emmerová je jaká je, stínový ministr ODS není o nic lepší.
0/0
11.8.2005 9:13

in_medias_res

Re: Re: Oběti
Ale to příznivci ODS přece dělají stále. To není jejich chyba -  to je jejich vlastnost. Zmotat prase s konopím, jen když tomu dám ten správný náboj.
0/0
11.8.2005 9:48

babacek

Re: Re: Oběti
Pokud vím tak resort zdravotnictví spadá pod MZ.Jmenuji součastného ministra a všechny kdo mají podíl na skutečnosti kdy od záchrané služby odešli tak zvaní civilkáři a zatím je nikdo nenahradil a když tak téměř neznatelně.Lékaři odchází pro nedostatečné platové ohodnocení a jsou rušeny pohotovosti a stanoviště pro výjezdy záchraných vozů a omezení pro jejich počet v dané lokalitě.A tak by mohl pokračovat ještě hodně dlouho.A kdo je tedy vinen když ne ti co o tomto stavu rozhodují?To není tahání politiky do problému,ale politika je jeho součástí a to bezohledu na politickou příslušnost.
0/0
11.8.2005 9:49

pjotrrr

Re: Re: Oběti
Co to meleš? A kdo jinej za to může než politici??? Ale hlavně ,že roste ekonomika ČR  ,ale jinak peníze na nic nejsou. Může za to ta socanská banda co už je u kormidla 7let!!!!!
0/0
11.8.2005 12:07

j@ck

Re: Re: Re: Oběti
jasně že za to můžou politici, ale můžou za to politici ČSSD zrovna tak jako politici ODS. pokud máš ohledně ODS nějaké iluze, klidně si je měj. já ti je vyvracet nebudu.
0/0
11.8.2005 14:51

jkzrt

Re: Re: Oběti
Všichni stínový ministři jsou "Na úrovni"!
0/0
11.8.2005 13:47

Concrete_Donkey

Re: Re: Oběti
Desne me bavi, jak se zarputili odpurci ODS, vetsinou komousi nebo socky, ohani dobou, kdy byla u vlady ODS
Meli by si uvedomit, ze se nepise rok 1995...
0/0
11.8.2005 18:06

KarlaEgon

Re: Oběti
Dovolim si Vas vyvest z omylu, Zachranne sluzby zrizuji kraje. A kdo vladne ve 13 ze 14 kraju???
0/0
11.8.2005 9:48

babacek

Re: Re: Oběti
A finanční prostředky jim přiděluje kdo ?Ježíšek.
0/0
11.8.2005 10:05

KarlaEgon

Re: Re: Re: Oběti
kraj
0/0
11.8.2005 10:12

Mitchell

Re: Re: Re: Re: Oběti
A kdopak přiděluje peníze krajům, co?
0/0
11.8.2005 10:24

KarlaEgon

Re: Re: Re: Re: Re: Oběti
cast stat, cast je prijem kraje
0/0
11.8.2005 10:30

babacek

Re: Re: Re: Re: Oběti
Vašemu RE.nerozumím.MZ přiděluje Krajům penize na zdravotnictví,ne?Nehledě na skutečnost,že mnohé základny záchrané služby byli zrušeny právě na základě špatných rozhodnutích MZ a nedostatku finančních prostředků a pak je to na úkor takového případu.Nejvíce mne rozlítilo prohlášení tisk.mluvčího zachr. služby který prohlásil na adresu včerejší tragedie.,,Když někdo nejeví známky života tak jsi ho nikdo všímat nebude´´! Z čeho odvozuji,že zlomená noha má přednost před osobou v bezvědomí pravděpodobně těžce raněnou.Modlete se aby jste na jejich místě jednou nebyl vy když součastný stav tak obhajujete !!!
0/0
11.8.2005 10:36

KarlaEgon

Re: Re: Re: Re: Re: Oběti
Vy jste se snad zblaznil, kde jste vzal to, ze ja obhajuji tento stav? Ja jsem jenom tvrdil, ze za vsechno nemuze jen MZ ale castecne i zrizovatel. A to je vse. Takze mi nepodsouvejte nejake vase vymysly.
0/0
11.8.2005 10:40

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oběti
Tak Sorry pochopil jsem to jinak.Ale,proto je lepší psát věty a než úsečné slovo.:-)
0/0
11.8.2005 10:43

KarlaEgon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oběti
Ok, prite se polepim . Preji hezkej den
0/0
11.8.2005 10:49

jkzrt

Re: Oběti
Ten bordel ve zdravitnictví je tady již 15 roků,tak Emerová tak za to tolik nemůže!
0/0
11.8.2005 13:44

babacek

Re: Re: Oběti
A to mám vypsat všechny minstry a jejich náměstky a nevím koho o roku 1989
0/0
11.8.2005 14:10

Mitchell

A čemu se lidi divíte?
V tomhle státě se vždycky najdou peníze na spousty ptákovin, ale na podstatné věci nikdy. Nechtějte vidět, v jakém stavu je sanitka, která po pár letech služby pomalu dodělává a jak těžko se získávají peníze na novou. Nemluvě o tom, v jaké historické technice jezdí mnohdy hasiči - jak profesionální, tak i dobrovolní. Ovšem dokud nejde o život někomu z vlády či pralamentu, tak se přece nic neděje. A je jedno, jestli tam sedí Petr nebo Pavel.
0/0
11.8.2005 8:53

Gandhi

Sečská přehrada
Na přehradě má přes léto nepřetrřitou službu Vodní záchranná služba, takže problém bude s píš v komunikačních kanálech...
0/0
11.8.2005 8:41

Concrete_Donkey

na přechodu v centru Pardubicích?
korektuuuuuraaaa
0/0
10.8.2005 22:35

barbudo

Můj pes říká ...
... že na větší nehody nemají kapacity ani špitály ...
... až jednou na Ruzyni sedne na břicho Airbus budou zraněné vyvážet do zahraničí ...
0/0
10.8.2005 22:21

marthy01

Re: Můj pes říká ...
To je kec, každý špitál musí a má vypracovaný manuál pro případnou krizovou situaci a jak postupovat v případě hromadného neštěstí, nemám strach že by naše nemocnice tohle nezvládly. Pracoval jsem několik let v nemocnici jako mimotělní technik tak vím o čem mluvím a něco podobného jsem i zažil...
0/0
11.8.2005 9:05

Mitchell

Re: Můj pes říká ...
Váš pes se jako obvykle mýlí. Zcela evidentně nikdy neslyšel o krizovém řízení mimořádných událostí. Chtělo by to natudovat něco k tématu, než vám zase poradí nějakou hloupost.
0/0
11.8.2005 9:20

Gaston

Re: Můj pes říká ...
Konečně jsem pochopil, čí myšlenky zde prezentujete. Na psa je to dost dobré. Škoda, že nemůže psát sám. Občas ty jeho štěky asi trochu zkomolíte.
0/0
11.8.2005 10:14

Mitchell

Re: Re: Můj pes říká ...
 
0/0
11.8.2005 10:27

marthy01

Re: Re: Můj pes říká ...
dost dobrý :-)
0/0
11.8.2005 12:49

pavelthelong

Finance
Pracoval jsem 15 let na ZS, tedy doufam, ze vim, o cem mluvim...1. ZS jezdi v 90% k ptakovinam, ktere by vyresil prakticky lekar, ktery ale zavre ordinaci a konec. Kdyz pak ZS vyjede ke kasli, protoze maminka nepujde sedet do fronty u pediatra, pak (treba) nekde schazi.. 2.ted pracuji v SRN-ve srovnani vybrane sumy za pojisteni a nabizene kvality lekarske pece je CZ zdravotnictvi na tom velmi dobre-muzu srovnavat!!
0/0
10.8.2005 18:51

153624

Re: Finance
Rozlišme, prosím, LSPP-to jsou ty ptákoviny od 15:30 do asi 22:00hod.+ něco v SO+NE. Pro život ohrožující stvavy je RZP. Že se zneužívá obou, to nevyřeší zdravotníci, ale stát svými zákony. Žena se tím živí 25 let jako lékařka, takže o tom také cosi vím. Úvahy o nekonečné, trvalé a nikdy nekončící pracovní době lékaře komentovat nebudu. Konečně, lékařů máme prý nadbytek, takže co se tu řeší? Souhlasím, že vzhledem k množství peněz, které přes pojištění do resortu tečou, není zase až tak špatné, ať se to líbí či nelíbí a moderní je křičet, že je to tragické.... Hrozně rád bych viděl, jak budou z této české sumy peněz (přepočteno na osobu) léčit v Rakousku, SRN, ale třeba i v Portugalsku. Zkrachovalo by to tam do 2 měsíců, tak zhruba, že jo?  
 
0/0
10.8.2005 19:32

VITA11

Re: Finance
Teda 15 let praxe, to něco znamená ,že vyjíždí ke kašli :-))) no to je silná káva. Já jsem řešil jednou problém : dcera ,malé děcko , 40 horečka. Snažil jsem se v Praze sehnat na záchrance někoho kdo by přijel {sám jsem ženu a dítě nemohl odvézt} ,třeba za peníze ....a ho.o !!!! Ani za peníze . Prostě 21. století a tady je to jako za krále klacka !
0/0
11.8.2005 0:34

azorRK

Re: Re: Finance
taxi
0/0
11.8.2005 8:58

battery

Re: Re: Finance
Přesně tak - taxi. Zcela typická ukázka balastního spotřebitele záchranky. Co je tak akutního na 40 st. teplotě, že k ní má přijet během cca 5-15 minut doktor? A pokud jde o převoz do nemocnice, tak výjezd dvouposádky bez doktora stojí cca 2 tisíce Kc, nehledě na to, že i oni mohou chybět u skutečně akutního stavu. Trochu drahý taxík na odvoz, ne? Prober se, chlapče do toho skutečného 21.století!!!
0/0
11.8.2005 10:40

elmancini

Re: Finance
Naprosto s Vama souhlasim!!! Lidi v CR ani nevi jak je o ne postarano ve všech možných směrech!!
0/0
11.8.2005 9:01

j@ck

Re: Finance
já sloužím chirurgickou pohotovost a RZP i LSPP mi tam vozí pacienty. občas vyjíždí naprosto zbytečně a potom mají dvě možnosti - buď to nechat být a nechat si ten výjezd proplatit pojištovnou nebo žádat po pacientovi náhradu toho výjezdu. co myslíte že udělají? lidé jsou hovada. jsou schopni přijít na pohotovost si ve 2 hod ráno nechat vytočit klíště, nebo přijdou prostě proto, že se jim nechce čekat fronta na chir. ambulanci a poté jsou ještě sprostí, že jako my zdravotníci jsme tam pro ně, protože jsme placeni z jejich daní. taky asi půjdu pryč. dřít tady jako blbec 300 hodin měsíčně za mizerný plat a ještě poslouchat, jak všechno děláme špatně.
0/0
11.8.2005 9:09

________________________________

katastrofa medicíny
"Každý kraj má několik míst, kam se sanitka nestihne dostat ve vyhláškou daném limitu 15 minut." A to je kardinální problém českého bordelu - předpisy nedodržuje ani sám stát, orgány státní správy a samosprávy a jimi zřizované instituce. Porušuje se vyhláška, ví se o tom, nikdo není potrestán a ještě se tady veřejně říká, že se nic nebude měnit.
 
Za těžké prachy za zdravotní pojištění vás přikryjí igelitem a nechají ležet.
0/0
10.8.2005 18:39

ScipioAfricanus

Za ty tvoje "tezky prachy"
by ti v sousednim Rakousku nedali ani ten igelit
0/0
11.8.2005 10:23

peta303

nejen pohotovosti
taky by se konečně mohlo udělat něco s nemocnicí v Plané, aby 50000 lidí nemuselo jezdit po dvou krajích a doufat, že je někde vezmou... Ale hlavně že tu máme "nadprůměrnou zdravotní péči", že... (Součková)
0/0
10.8.2005 17:46

olll

A co přísaha lékařů?
Nedala by se držet pohotovost lékařů v nemocnicích a ambulancích pro případ hromadných nehod a podobných tragédií? Nic by to nestálo a páni doktoři by dokázali, že umí také dodržet slova své přísahy a ne jen volat po lepších penězích a vyhrožovat odchodem za lepším platem do zahraničí. Když k tomu přidáme peníze ušetřené za mise do zemí kam nás nepozvali....
0/0
10.8.2005 17:31

rychloslimejs

Re: A co přísaha lékařů?
kdyz jsi tak dobry, pro jsi nestudoval 6 let medicinu, mohls taky chtit lepsi plat... a propo, ti lekari z nemocnic a ambulanci by ti nebali nic moc platni, kdybys ten clanek cetl poradne, jsou nezkuseni a mohou napachat skody... diskuse tady mi pripada jak dostavenicko KSCM...
0/0
10.8.2005 17:39

olll

Re: Re: A co přísaha lékařů?
Já mám plat velmi dobrý a studoval jsem hodně dlouho a za vlastní penze.To jen na úvod. A pokud by jsi četl dobře ty všiml by jsi toho, že výjezdy pro tyhle lidi by se týkali 2%, takže většina z nich by se k nim ani nedostala, ale pokud by se stalo opravdu něco velkého tihle lidé by určitě pomohli víc než náhodný kolemjdoucí nebo sanitka bez obvazu, než by přijela ta vybavenější. A tady by mohli skutečně pomáhat. Je to na delší diskuzi a přípravu, ale ty diskuzi pokládáš za manýry KSCM to už je opravdu zvrácené. Asi znáš komunisty jen jako formu výmluvy nebo hrozby před NĚČÍM neznámým a hrozným. Myslíš, že hledat řešení a snažit se dělat co umím nejlépe je komunistické?
0/0
10.8.2005 22:25

153624

Re: A co přísaha lékařů?
Vždy mne fascinuje, jak každý najednou ví, že existuje jakási historická přísaha lékaře. Posílám odkaz a je mi líto: pominu-li její stáří a tomu odpovídající obsah, tak tam není ani slůvko o tom, že lékař bude pracovat zadarmo a že nemůže pracovat v zahraničí. Sorry, pane, ale bude pracovat za peníze a tam, kde uzná za vhodné. Kdyby pro nic jiného, tak proto, že má stejná práva v rámci EU, jako každý řemeslník, počítačový odborník, právník, uklízečka, řidič atd. Takže dost bolševických keců. Píše se rok 2005....Letos brali na 1. LF UK bez zkoušek s průměrem do 1,2. Stačí se přihlásit, vystudovat, 3 roky praxe, pak 1. atestaci - to je nezbytné minimum a pak už se jen vzdělávat dál a dál a pracovat a pracovat....
A zde je ten odkaz:
 
0/0
10.8.2005 18:24

olll

Re: Re: A co přísaha lékařů?
Jsou bolševické kecy to, že by lékaři střídali pohotovost, která by je občas jen omezovala v pití alkoholu a cestování. Jen proto aby občas skutečně zachraňovali životy, protože právě proto studovali /alespoň doufám/.Nechtěl jsem urážet doktory a cením si Vaší odpovědi. Chtěl jsem jen navrhnout řešení. Ostatně část přísahy /lékařské úkony budu konat v zájmu a ve prospěch nemocného, dle svých schopností..../ je myslím dost výmluvná. A jen k těm právům práce v zahraničí. Já je neomezuji, ale zedníci nevyhrožují, že tady léčit nebudou a neberou si jako rukojmí pacienty /i tak těm doktorům fandím, protože si NĚKTEŘÍ ty peníze zaslouží/. A bez přijímaček s tímhle průměrem bych se skutečně také dostal, ale už mám své školy za sebou a práci, kterou dělám se snažím dělat jak nejlépe umím a dělám to 12 i víc hodin denně včetně víkendů, za 10 let jsem měl jednu dovolenou a td. ale
0/0
10.8.2005 22:37

j@ck

Re: Re: Re: A co přísaha lékařů?
já jsem vystudoval medicínu s celkovým průměrem 1.25 Co z toho mám? Ať pracuju sebevíc, tak mám pořád plat horší než automechanik či spousta mých méněnadaných spolužáků z gymplu, kteří si vystudovali pochybné ekonomické university ve Zlíně a bůhvíkde jinde. neštvalo by tě to? všude v civilizovaném světě je běžné, že lékaři berou 5-10ti násobek průměrného platu a chirurgické obory berou trojnásobek toho, co obory interní. jenom v tomto bordelistánu platí, že čím větší má člověk zodpovědnost, tím míň peněz za to dostane. to není žádné braní rukojmích, ale řešení svého života, se kterým jsem nespokojen. mám velkou státnici z angličtiny, němčiny a malou z francouzštiny a je otázka jednoho roku, než půjdu pryč.
 
0/0
11.8.2005 9:51

ScipioAfricanus

Cela ta slavna prisaha
je jen historicka formalita, takovy lunapark pro pribzne, a nema vubec zadnou pravni platnost. Pokud neni lekar ve sluzebnim pomeru (treba jako vojak) tak je to povolani jako kazde jine a vztahuje se na nej zakonnk prace se vsim vsudy bez ohledu na nejake archaicke iniciacni obrady. Pacienti ejsou zadnym rukojmm, nikdo je nedrzi, kdyz je nechce lecit jeden lekar tak at si najdou jineho, co to za ty penize udela. 
0/0
11.8.2005 10:29





Najdete na iDNES.cz