Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiče děsí bezohlednost na silnicích

Policisté nejsou při dopravních kontrolách dost aktivní, měli by přidat. Zároveň by si měli víc všímat závažných přestupků, a ne pouze udělovat pokuty za ty banální. Takový je názor většiny českých řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

prudilka

Řidiče děsí bezohlednost ?
Skvělý nadpis a tím to končí. Ale líbí se mi myšlenka - bezohlední řidiči se děsí vlastní bezohlednosti. Mám řidičák už 20 let, ale dnes už bych za volant nesedla. Šílenci v rychlých vozech si myslí, že jim patří silnice (a to mluvím hlavně o řidičích z povolání) a pak na rovném úseku za volantem usnou a diví se, že se probudí v příkopě. Za posledních14 dnů do bylo v naší malé vesnici jenom 2x
0/0
10.8.2005 7:52

tillit

Je to opravdu špatné
Zrovna před necelou hodinou mě málem přejela nějaká "skvělá" řidička na přechodě, když jsem šla na zelenou! Vona si jede, kecá se spolujezdkyní... No ještě jsem stačila uskočit, baba dupla na brzdu (pozdě) a zdechlo jí to, takže ještě zdržovala v křižovatce. Ach jo. ještě víc mám ráda lidi, co vjedou do křižovatky s mobilním telefonem u ucha
0/0
8.8.2005 12:18

sam99xx

Jinak ...
souhlas s TopGum, je to to, po čem volám již dlouho. Pokud bude hříšník muset stavět co půl hodiny kvůli nějakému přestupku, tak ho brzy přestane bavit pořád muset vysvětlovat a platit pokuty a začne jezdit normálně.
0/0
8.8.2005 12:00

sam99xx

Možná je jich málo
... a možná jen prostě nemají čas, neb sami páchají vážné dopravní přestupky. Včera jsem zahlédl policejní Felicii Combi, kterak kolem 12:20 ze Slaného směrem na Mšec vystřelila nepředpisovou rychlostí, pak odhadem 80kou projela následující vesnici a za ní opět nepředpisově předjela jiné osobní auto těsně před zatáčkou. Bohužel, RZ jsem si přečíst nestihl, musel bych jet jako oni.
0/0
8.8.2005 11:57

TopGum

Výše pokut
Podstata není ve výši pokut, je důležité aby taky ty přestupky taky někdo sledoval. Pokud by po každém přestupku přišla pokuta, současná výše by bohatě stačila. Bohužel by tolik dopraváků nesmělo být postiženo lachtaní nemocí :-(
0/0
8.8.2005 9:12

SpeedyJim

Taková otázečka...
"Souhlasíte s výrokem, že policie jen vybírá pokuty místo toho, aby poradila, jak některé situace na silnici zvládat bez porušení předpisů?" Výborná otázka. To musela být hlava, která to vymyslela, možná skoro policejní. Oni snad řidiči autoškolu ani nevidí a řidičák si koupí ve stánku u Vietnamců.
0/0
7.8.2005 22:16

utanův stín

.
Já, jako řidič říkám jasně, NEJSEM PRO ZVYŠOVÁNÍ POKUT. Vedle mne sedící řidička je stejného názoru. Kde teda vzali těch 660 lidí, kteří to chtějí?
0/0
7.8.2005 21:55

chekov

Re: .
Tak třeba u mě. Já s tím souhlasím. pokud jezdíš podle předpisů, tak se zvýšení pokud bát nemusíš, nebo ne?
0/0
8.8.2005 10:54

celtic

.
0/0
7.8.2005 21:45

celtic

dnes...
kdyby mne chtěl zastavit na silnici policajt, tak nezastavím a podám na něho žalobu o omezování osobní svobody  Klaus komunisti a fetky se mne jistě zastanou...
0/0
7.8.2005 21:34

pytlas

1000,-?
"... podle platných zákonů můžeme dát na místě viníkovi nějakého přestupku pokutu pouze tisíc korun". Buď IDnes necituje správně nebo nám pan policista lže (zase...?). Sám jsem před 4 měsíci dostal 3000,- a na místě! (za nehodu, kdy jsem v zatáčce dostal smyk na neuklizeném posypu, u cedule začátek obce schované za zatáčkou+zakryté stromy,kromě poškození stromu jsem způsobil škodu jen na svém autě)
0/0
7.8.2005 21:32

SpeedyJim

Re: 1000,-?
Prostudujte si zákony, pane. Za nehodu jste mohl na místě dostat až 5000,- Kč, víte? Jakou škodu jste na svém vozidle způsobil? 
0/0
7.8.2005 22:07

pytlas

Re: Re: 1000,-?
A jak to souvisí s tím tvrzením o max. 1000,- Kč na místě???
0/0
7.8.2005 22:51

SpeedyJim

Re: Re: Re: 1000,-?
Protože se jedná o dopravní nehodu, tam jsou jiné sazby. A např. za to že jedete bez dálniční známky po zpoplatněné silnici je i 5000,- Kč na místě. To jenom aby jste věděl, že máte mezery ve vzdělání a z toho pramení vaše nesprávné závěry.
0/0
8.8.2005 10:25

pytlas

Re: Re: Re: Re: 1000,-?
Znalost sazeb pokut a jejich "kategorizaci" považujete za věc vzdělání? Policejní akademii opravdu nemám :-))
0/0
9.8.2005 10:14

krčma

paka to jsou
riková místa jsou většino do metru za cedulí označující obec, oblíbená jsou navíc místa, kde je cedule zakrytá stromem
dostal jsem flastr v Mostě díky neznalosti dopravní situace, když jsem tam byl poprvé v životě, fízlík jenom machroval před kolegyní, když jsem se ho zeptal na řešení dopravní situace, tak jsem se dozvěděl, že je to moje věc
0/0
7.8.2005 20:36

wildge

Oproti Polsku
Oproti Polsku, zvlast vychodnimu, se v Cesku jezdi uplne paradne. Pomalu se uz lidi uci jezdit opatrne. Jeste je co dohanet, porad se jezdi prilis rychle a casto se nedodrzuje vzdalenost. Ale je to cim dal lepsi. Remcalum bych doporucil projet se parkrat za Varsavou.
0/0
7.8.2005 19:53

radegast45

ano,zruste kamiony!!!!!!!!prosim!
0/0
7.8.2005 5:55

mildapr

Ať jsou do prčic,
na to aby honili technaře po louce jej jich dost. Naši politici jsou jedna velká banda lumpů.  Oni jsou zodpovědní za stav zákonů a policie.  Vždyť si z dopravních předpisů nikdo nic nedělá. A důvod? První, kdo by se měli podle nich chovat jsou politici - jenže ti na ně s ohledem na svoji imunitu kašlou. Ten, kdo má prachy anebo známosti na policii, nikdy o řidičák nepřijde - tak co by se ohlížel na nějaké přiblblé předpisy. Policajti měří na místech, kde vědí, že vyberou, zatímco tam, kde je to potřeba, je nevidím. Ale tohle všechno musí přece vyřešit zákony a následně vláda a vedení policie. Zatím ta situace na silnicích je čím dál horší. Jesli nás někdo ohrožuje, tak to jsou magoři na silnicích, nikoli účastníci CzechTechu, jak se nám chytráci snaží namluvit.
0/0
7.8.2005 0:47

Michalll

to je komunismus už nejen na schůzi či věšením
dr.horákové, ale fakticky vybudovaný...
s agresí se dá pracovat, pokud tou prací není jen zneužití úřadu k obohacení....ale službou  zajišťující přirozeně i jednotlivci, co spravedlivě potřebuje
0/0
6.8.2005 18:01

spartaman

Radary
V článku se píše, že prý se kontroly na rychlost dělají v místech, která jsou riziková. Větší blábol jsem už dlouho neslyšel.
0/0
6.8.2005 17:26

ArneFarin

Re: Radary
Chicht, jednou jsem dostal flastra ve dvě v noci v pusté vesnici za to že jsem jel 63 kolem cedule začátku obce zakryté keřem.
0/0
6.8.2005 19:39

radegast45

zruste kamiony!
0/0
6.8.2005 16:41

Kebnekaise

Re: zruste kamiony!
ano
0/0
6.8.2005 17:18

dislektik

Re: zruste kamiony!
a co tím získáš milej(lá)
0/0
6.8.2005 19:53

Dms?

Policie
Policie by si mela uvedomit, ze neni na silnicich kvuli vybirani pokut, ale kvli bezpecnosti. A tomu se take meli prizpusobit. A rozhodne neni pravda, ze meri na rizikovych usecich - na konci dalnice, kde je 60, je tam rovna silnice a auta jezdi s odstupem pul kilometru riziko jaksi nevidim.
0/0
6.8.2005 15:47

ArneFarin

Re: Policie
Jojo, když jsem policajty při jedné kontrole na banálním místě upozorňoval  na skutečně nebezpečný úsek, tak jen řekli "my tam také chodíváme měřit" (ale o rychlost tam vůbec nešlo).
0/0
6.8.2005 19:40

jojoj897

Co takhle mlatit dopravaky?
Taky doporucuji Havlovsko - Topolankovsky pristup k dopravni policii. Myslim, ze obtezovani svobodnych obcanu pri jejich svobodne jizde v aute je flagrantni ukazka "policejniho statu". Navic dopravaci jsou prevazne starsi paprdove a tak doporucuju pri zastaveni policejni hlidkou sdelit heslo"mame hole ruce", popr. "Gestapo" a bez vahani srazit dopravaka/y pesti, popripade klicem na kola. V pripade starsich otloustlych dopravaku vystacime s dobre mirenou "hlavickou". Pote za staleho vykrikovani hesel "svobodu, svobodu" nebo "policejní stát, policejní stát" opustit misto kontroly
0/0
6.8.2005 12:18

merlinek

Navod
Pokud pojedete rychle a policista Vám dá pokutu je treba ho natrit sutrem mezi oci prohlasit ho za bolsevickou svini, ktera chce poslapat moje demokraticka prava a spolu se soukmenovnici jit demonstrovat na Letnou.
0/0
6.8.2005 11:48

jojoj897

Re: Navod
       
0/0
6.8.2005 12:16

YRI

Z diskuze o Czechtek
 
Zábava našich dětí       
 
Ať žije občanská společnost exprezidenta Havla.
0/0
6.8.2005 11:43

NewAgeNostradamus

Re: Z diskuze o Czechtek
kolik blbečků ještě dá odkaz na ty fotky aniž by si ověřilo původ fotografií?
0/0
6.8.2005 12:50

YRI

Re: Re: Z diskuze o Czechtek
Sorry vole, přehlédl jsem, že to je párty u dechárny.
0/0
7.8.2005 18:24

zo

jen tak
Prosím vás vy co tady píšete o jakési pomoci kterou by se policie měla zabývat, vysvětlete mi prosím jak by asi měla pomoci přitroublým šoférům náklaďaků kteří jezdí jako šílenci, dělaj myšky s návěsy, vytlačujou jiný auta do protisměru atd.Uveďte prosím vy zastánci výchovy jakpak asi takovýho šoféra má policie vychovávat či mu dokonce pomáhat.Na dálnici bych jako řešení viděl lítací/obrazně řečeno/komando, s veškerými možnými pravomocemi, včetně toho že si státního zástupce budou vozit sebou.Rychlý vozy, motorky včetně vrtulníků.A pokutovat, zabavovat řidičáky okamžitě na místě.Trestat ihned.Je li někdo opilej a je jedno jestli způsobil nehodu či nikoliv okamžitě zavřít.Sebrat papíry na roky a nikoliv na měsíce.Špatný stav stav náklaďáků?Napálkovat takový pokuty majitelům špeditérských firem až je to třeba položí.Cheš řídi náklaďák?Nejdřív v 25letech a s praxí od malejch náklaďáků.Jinak si neškrtneš.Atd.
0/0
6.8.2005 11:02

YRI

Re: jen tak
Zapomněl jsi na lidská práva a občanskou společnost.
0/0
6.8.2005 11:29

zo

Re: Re: jen tak
Jaké mám právo když mi jeden takovej mladej sejmul dceru a zabil ji?Byl ožralej přes dvě promile a dostal dva roky a něco.Dotyčnej měl snad 25 a rychlej auťák.Co mi chceš vykládat o  právech?Navíc jako doktor rychlé vidím velice často důsledky z D1 ty právo jedno.Nevíš o čem mluvíš.
0/0
6.8.2005 11:43

YRI

Re: Re: Re: jen tak
dělám si z toho jen pr*del, protože se sám živím volantem a tohle nikdo nechce změnit.
Naši volení zástupci dělají vše pro to, aby byl co největší binec.
 
0/0
6.8.2005 11:47

JankovicJanek

Re: Re: Re: jen tak
A vy ano?
0/0
6.8.2005 11:48

zo

Re: Re: Re: Re: jen tak
To si piš že ano.Jak jsem psal jsem doktor rychlé.A sem tam někdy jedu k případům na D1.A těch mrtvejch jsem tam viděl více než dost.Nejhorší jsou mladí, chytří, nadějní perspektivní kteří maj rychlá auta a myslej že zákony fyziky pro ně neplatěj.Když se to podpoří alkoholem jako je to v mnoha případech tragédie je hotová.V mnoha případech tito mladí  a nadějní jezdí již sice bez papírů.Pouze se zákazem řízení.Ale vůbec nic si z toho nedělaj.Proto tvrdím že tvrdý postih/třeba na 5 let do basy za zavraždění autem/protože když jedeš opilej se to snad ani jinak nedá kvalifikovat, by měly být.Ty dva roky co dostal za mou dceru jsou málo.A koneckonců proč nebrát řidičák na doživotí?Nemluvím o dědcích v klobouku, kteří podle mého na dálnici vůbec nepatří.Ještě nějakej dotaz mladej?Jinak je mi 45 a věř že u té záchranky jsem toho viděl opravdu dost na to abych byl takovejhle podle tebe zcela jistě vůl.  
0/0
6.8.2005 15:13

JankovicJanek

Re: Re: Re: Re: Re: jen tak
A je, zase jeden, ktery vyuziva anonymity netu a vsem tyka...My se snad zname? Vy vite, jestli jsem mladej, ci starej? A navíc styl Vašeho psaní, chyby v interpunkci a chyos v myslenkach moc neukazuji na to, ze byste mel vyssi vzdelani :o))
0/0
7.8.2005 9:46

Hekynen

Re: Re: jen tak
Na to ti kašlu. S prominutím... Represe, represe a represe. Nehodlám se nechat zabít od nějaké k.o.k.o.t.a dreveného, plechom pobytého, ľaminátom poťaženého. Zabavovat kamiony, papíry. Známý (kamion) udělal přestupek ve Francii - jenom "nemohl" najít jedno kolečko z tachografu. Pokuta 1500 EUR. Policajti mu zabavili doklady od auta i nákladu, dokud mu neposlali z Čech peníze. Dva dny tam "trčel". Řekl bych, že příště už se mu to jednoduše nestane. U nás nic. Další známý (respektive dva) jezdí minim 1 x týdně Praha-Brno (ten druhý obráceně). Plyn na podlaze, naštěstí jim to nejede více jak 190 (hold mají jen TDI; já jsem to ještě se svým autem nezkoušel, protože od 220 se bojím). Kolikrát dostali pokutu za rychlou jízdu? ANI JEDNOU (akorát jednoho čapli 1x u Hustopečí)!!! Jak je to možné?!?!
0/0
6.8.2005 11:47

YRI

Re: Re: Re: jen tak
Jednou klasik v knížce napsal :
Žeň to až k Čepičkovi soudruhu !
0/0
6.8.2005 11:49

YRI

CzechTek a policie
Už to tady bylo, ale podaří-li se znectit policii jako takovou, tak se nadá počítat, že by si někdo z nich pálil prsty na silnicích.
Už dnes ta policie radši kouká jinam a a potom budou jen sčítat škody.
0/0
6.8.2005 11:02

pehlad

V Brandýse nad Labem
Policie stojí mezi mosty v stínu stromů aby se nemusela hádat s řidiči kteří parkují na zákazu parkování Atd.Tam je klídek nikdo po nich nic nechce,asi každý by byl rád kdyby mohl takto odbývat své povinnosti ale to by byl teprve bordel a to policii nenapadne 
0/0
6.8.2005 10:57

Nik

No co, co, co, co, co, co, co, co...
"Naše milé děti" nám přece ukázaly, že pokynů policistů není třeba dbát. Politická podpora pro to je zajištěna, takže příště můžeme kolem policistů, kteří nás budou zastavovat, projet bez zastavení a pro zpestření na ně i zkusit najet. Vše bude OK...
0/0
6.8.2005 10:53

oldbeat

Třeba kontroly na rychlost se dělají v místech, která . . .
Pojďme sepsat místa, kde tohle tvrzení není pravda.
Např. : 1, V Praze ulice Ke Stáčírně směr Jižní Město.
2, V Praze ulice Türkova, měří na mostě, tam ale nikdo nechodí !
0/0
6.8.2005 10:52

uzofka

furt policie, policie, ale co obyc pud sebezachovy???
furt se nadava na policajty, ze nehlidaji co maji, ze nepokutujou ty, co delaji bordel...jsem na ceste kazdy den prumerne 200 km. casto se zamyslim nad tim, jestli se ti lidi fakt sami sebe nemaji tak radi a jesti fakt ostatni lidi tak nenavidi. jako kazdy tady bych mela spousty historek o tom, jak me kdo ohrozil a co kdo kde udelal. To uz u lidi fakt nefunguje pud sebezachovy? to si fakt uz prestali uvedomovat, ze kdyz nekoho ve 180km rychlosti na dalnidi nekoho objedou zprava a fouknout mu pred auto do 5m mezery za predjizdejici kamion, ze toho cloveka vydesi, vsichni zacnou drsne brzdit, ze je to o hubu?? opravdu chovani tohohle typu fakt nechapu...
0/0
6.8.2005 10:35

WomansFace

Re: furt policie, policie, ale co obyc pud sebezachovy???
spousta řidičů pud sebezáchovy postrádá, neboť si pletou jízdu za volantem s adrenalinovým sportem a je jim jedno, že riskují nejen život svůj, ale i ostatních, kteří si na rozdíl od něj chtějí ještě života užít...
0/0
6.8.2005 11:02

technik

Nejarogantněji jezdí řidiči Policie a Vietnamci.
Kdo vydal sgtovkám Vietnamcům řidičáky? Zkorumpovaní policajti. Vietnamci česky neumí ale řidičáky dostanou. Sami policajti až na výjimky dopravní předpisy nedodržujou, bez skrupulí vozí různý paroubky 200 km rychlostí a když rzfláká auto za 2 miliony a způsobí těžké zranění ministra, tak se "nejedná" o trestný čin. A jízdy různých ožralých karásků a dostálů-významných to politik" ? Dokud nebude mít obyčejný člověk vzor v Policii a představitelů moci, tak se toho moc nezpeší.
0/0
6.8.2005 10:17

zo

Re: Nejarogantněji jezdí řidiči Policie a Vietnamci.
Taky pravda.A když toho šikmookýho chytěj při přestupku tak on najednou neumí ani slovíčko česky.Ale testy dělal v češtině.Čili jasný jak facka že tihle šikmoocí musej uplácet jak v autoškolách tak na DI.
0/0
6.8.2005 11:05





Najdete na iDNES.cz