Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pochybné kladivo na řidiče

České silnice jsou peklo a řidiči nenapravitelní ďáblové. Je na ně potřeba velké kladivo. To je všeobecná nálada.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chytrakz hospody

Body jsou nesmysl
Ústav CERGE neuznávám, ale v tomto případě má pan šéf výjimečně pravdu. Akorát si myslím, že  by měl být pojištěn řidič  a ne majitel vozidlaZa nehodu může vždy ten co vozidlo řídí, je jen pár případů, kdy tomu tak není.
0/0
2.8.2005 14:50

Andee

Bláboly...
Odkdy je externalita synonymem pro selhání trhu??? Kterej tupec ten článek psal...
0/0
29.7.2005 9:50

oldbeat

Pojištění z odpovědnosti
Pro neznalé musím upřesnit, že podle zákona musí majitel vozu sjednat pojištění z odpovědnosti a pojišťovna nemá povinnost tu pojistku uzavřít !
To znamená, že bude-li moje pojistné riziko nad hranici dané pojišťovnou, tak mě nikdo nepojistí !
Už dnes uzavírají pojišťovny smlouvy tak, že klient do smlouvy uvede kdo všechno bude vozidlo řídit a svěří-li auto někomu, kdo ve smlouvě uveden není, tak pojišťovna nevyplatí pojistné plnění ( pak je to občansko-právní spor mezi řidičem a majitelem ).
Záměr dobrý, ale v dlouhodobém horizontu.
0/0
29.7.2005 9:49

P.G.K.

zabavení řidičáku
Jít na to přes komerční pojištění má jednu velkou mezeru. a totiž, že nikdy nedojde k zabavení řidičáku. Pojišťovna totiž vždycky svého klienta pojistí, jde jenom o výši pojistného.
 
To co já od bodového systému očekávám je, že pokud někdo např. 5x pojede na červenou, seberou mu řidičák, protože je potenciálně nebezpečný řidič, který může v budoucnu způsobit vážnou dopravní nehodu. a tohle by komerční pojišťovny nezaručili.
0/0
29.7.2005 9:10

Roumen

Re: zabavení řidičáku
Musej ho pri tom ovsem chytit. Je treba si uvedomit, ze body budem stale sbirat jen za to, ze tesne za znackou 80, dobrzdujem z devadesatky. Skutecny priciny vetsiny havarii budou dal trestany pozde...tedy az se stanou. Trouba, kterej 5x projede na cervenou a 5x nekoho naboura, o ten ridicak skutecne za jizdu an cervenou prijde, ale az TAKOVYCH hovad zas na silnici moc neni... :-/ Da se predpokladat, ze teziste sberu bodu bude lezet v tom, co policie kontroluje. Tj. parkovani, stav vozidla a dodrzovani rychlosti na nejnesmyslnejsich mistech. Skutecny priciny (nespravny pedjizdeni, nedani prednosti v jizde...) se dal budou trestat pozde. :-(
0/0
29.7.2005 9:54

P.G.K.

Re: Re: zabavení řidičáku
No to je pravda. Já taky přesně tohle vidím jako velkou slabinu bodového systému. Jenže já jsem se vyjadřoval k článku. a tam je základním principem, že policie předává pojišťovně informace o přestupcích, a ta si ohodnocuje rizikovost řidiče a následně mu náležitě upraví výši pojistného.
 
Jinými slovy stále je to tom, že policie chytí řidiče při přestupku (a dá mu body, popř. informuje pojišťovnu). Pokud policie řidiče nechytí, tak nám nepomůže žádný systém.
0/0
29.7.2005 10:15

dislektik

s tím pánem plně souhlasím jenže mám
obavy že politiky to nezajímá nejsme USA ,ale byrokratická evropa boužel.a tak dostaneme trestné body za všechno i to že nám z motoru ukápne kapička oleje na 10 000 km.
0/0
28.7.2005 20:06

PájaZítra

Povinné ručení je v současnosti blbě udělané
Podle kubatury motoru je to kardinální békovina. Mám řidičák, ale auto ne a už 2 roky jsem neřídil (ani služebním vozem nejezdím). Ale klidně bych nějakou stovku či dvě ročně platil jako "povinné ručení řidiče". To by nevadilo snad žádnýmu držiteli řidičáku. A pokud bych byl současně majitel auta, pak bych platil povinné ručení ještě za to auto, ale ne podle kubatury, ale podle jakého koeficientu vypočítaného z výkonu, maximální rychlosti, typu (rodinný, sportovní, terénní, luxusní...) a stáří vozu. No neřekněte, jestli by tohle nebylo spravedlivější.
0/0
28.7.2005 19:51

accab

no
to je vynikající! Celá rodina si příhlásíme auťaky na starou hluchoněmou babičku co nemá noty, nemám ani jeden záznam v kartě řidiče, budeme mít pojistku minimální ale budeme vesele pirátit na silnících. Óóó jak geniální a jednoduché
0/0
28.7.2005 18:24

termin

Re: no
Každý, kdo řídí vozidlo, by musel být pojištěný. Jezdíš nebezpečně? Smůla, bude jezdit manželka, protže tvoje povinný ručení bude stát stejně, jako nový auto. Její ne, protože nejezdí jako čuně. Tak to bylo myšlený.
0/0
28.7.2005 22:22

freak1

...
Asi by to takhle mělo fungovat, ale to by jsme nesměli být v ČR. :-(
0/0
28.7.2005 16:55

caralho

blabol
Jo tak, hezky vymysleny. Az na to ze poviny ruceni se vztahuje na auto a ne na ridice, tzn nekdo by na sebe mel napsany auto platil by nizky ruceni protoze neni prase ale jiny prase by s tim autem jezdilo. No a kdyby se to snad melo zmenit a platit ruceni na ridice tak to je nesmysl kterej vubec nebudu rozebirat. No a navic vzhledem ke zminovane konkurenci by asi tezko vyletely ceny ruceni pro prasata nejak horenne vysoko. Takze proste blabol.
0/0
28.7.2005 16:41

Dr No

Re: blabol
Vzhledem k tomu, že komerční pojišťovny musí vydělávat, nevěřím tomu, že by poskytovaly nějaké úlevy debilům, kteří každou chvíli kvůli vlastní blbosti bourají. Tohle dkáže jen ten současný socialistický bordel, kde člověk, který za celý život nezpůsobil na silnici žádnou škodu, platí na povinném ručení jen o málo míň, než dobytek, který bourá několikrát do roka (což znamená, že se na tyto škody musí ostatní složit).
0/0
29.7.2005 0:38

oldbeat

ad.Kladivo
Kdybych jako autor článku měl co dočinění s pojišťovnami, tak bych asi hájil  a prosazoval pojišťovny.
Jenže já jsem řidič, tak bych chtěl funkční policii ( na Ukrajině zvažují zrušní dopravní policie  a u nás by diskuse na toto téma měla začít ), závazný komentář k zákonu o provozu 361 / 2000 ( každý kdo má do p*rdele díru si to vysvětluje po svém ) a dopravní značení podle předpisů ( lidovou tvořivost vidíte stejně jak já denně ).
Otázka imunit a kamarádíčků je také na místě.
Bohužel Vás musím zklamat nic z výše uvedeného se nebude řešit, nedá se na tom díky zakázkám vydělat.
0/0
28.7.2005 15:50

vver440

to není vůbec blbej nápad
jen v našem socialistyckým bordelu neproveditelnej
0/0
28.7.2005 14:39

Vanguard

Ještě k té Americe
Neznám poměry na pojistném trhu ve státe Michigan, nicméně jsem si poměrně jistý, že nikoliv nepodstatnou roli v místním systému hraje neúprosná a neúplatná policie spolu s tvrdým represivním systémem vůči řidičům, kteří se dopustí porušení dopravních předpisů.
0/0
28.7.2005 13:19

Universal

sci-fi
Slabsi vrstva obyvatel, jezdici neustale ve starych skodovkach, mladi ridici jezdici ve vytunenych starych vozech, bohati mladi ridici jezdici v superrychlych vozech, zcela urcite budou ignorovat vysi zakoneho pojistneho, bud budou jezdit bez pojistky  (jako spousta dalsich spoluobcanu) nebo jim je jedno kolik za ni zaplati. Na vami navrhovany system by doplatili obyc. ridici, ktere by nenasytne pojistovny okradaly za kazdou "blbinu". Neverim, ze by pojisteni kleslo a nehodovost se zmensila, banky zde maji take konkurencni prostredi a cena poplatku je nejvyssi v evrope !
0/0
28.7.2005 12:51

matysek-k

Re: sci-fi
souhlas,určitě by to nesnížilo korupci, pro cvoky co lítaj dneska po silnicích se nic nezmění,pokud si budou moct vybrat mezi bodama,či vyšším pojištením, nebo úplatkem, co asi zvolí?
0/0
28.7.2005 12:58

K-Leo

Re: Re: sci-fi
  Panove jenom kecate. Pokud mate lepsi reseni, tak ho navrhnete a nediskutujte o tom, ze nekdo ma hodne penez, tak si muze dovolit cokoliv. Ja jsem zastancem toho, ze by mnelo byt poradne lekrske vysetreni, vcetne psichtestu. Abonenty na ridicsky prukaz (vcetne stavajicich ridicu), kteri maji sklon k agresivite a nezodpovednosti, bych okamzite vyradil z provozu. Vcetne zaznamu do vsech osobnich dokladu. Toto reseni by pomohlo mnohem vic, nez bodovy sistem, nebo vyse pojisteni.
0/0
28.7.2005 14:24

horace7

Re: sci-fi
Vy jste to jaksi nepochopili. Bodovej systém by fungoval dál,(či jinej systém) jen by ale k jednotlivým řidičům měli přístup v pojišťovnách. Ano, bohatý týpky by to jistě neodradilo úplně, ale je spousty lidí, co by je naštvalo, že by povinný měli 20tis a havarijní třeba 100tis ročně, nemyslíte. Dobře, typ si to nechá pojistit třeba mámou, ale příbuzný mu brzo dojdou a navíc rodičům třeba bude vadit, platit za něj takové pojistné. Druhá věc je ta, že pojistka podle obsahu je nesmysl. Jsou motory, který mají větší výkon při obsahu 1,4 či 1,6 oproti 2 litrům. Minimálně se mi to zdá spravedlivější.
0/0
28.7.2005 14:24





Najdete na iDNES.cz