Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po dálnici do Brna padesátkou v hodině

Na dálnici D 1 se stane každý den v průměru deset nehod. Ve středu jeli z Prahy do Brna a zpět i reportéři MF DNES, aby provoz na nejfrekventovanější silnici zažili na vlastní kůži. Stalo se devět nehod, jednou stála kolona pět hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sam99xx

Vy jste na dálnici potkali dopraváky?
... a jak vypadají? Já jsem je na D1 ještě nikdy nepotkal, přestože D1 využívám 2-3 týdně v délce necelých 100 km ...
0/0
25.7.2005 8:28

Michalll

ačkoliv saské dálnice jsou moderní široké prázdené
mají tam překlápěcí cedule nebo svítíci proměnlivé značky, jak hrozí kolony, jde se na 60 dálnice nedálnice...
radarová kamera potom jen posílá účtenky...
tady to ale jen bublá.....organizovaný zločin a zbohatlíci by nemohli řádit, kdo by potom soc. volil??
0/0
23.7.2005 21:41

Deleter

No co.
1) mýtné, ale rychle
2) do té doby zkásnout tranzit za kiláky na území čr, jestli to jde
3) technický stav kamionů kontrolovat přísněji, popřemýšlet o věcech jako protektory atp.
4) pořádně kontrolovat kolečka a kdo přetáhne dostane 24hod basu, to prostě nejde aby lidi za volantem chrápali
5) sem tam jedu brno-praha-regensburg a u nás teda policajty na dálnici nepotkávám. V rajchu když jedou, tak na 120tkách nikdo rychleji nejede. Když budou víc vidět, a používat taky neoznačený auta, lidi si budou muset rozmyslet, jak pojedou.
6) opakované porušení rychlosti, nebezpečná jízda = zadržení auta, třeba na měsíc. Při další recidivě v případě soukromého vozidla zabavení, firemní nebo půjčené auto = vězení několik měsíců.
0/0
23.7.2005 20:23

dukeprvni

Po dálnici do Brna padesátkou v hodině...aspon nedostanu flastrr
17.50 - Nedaleko výjezdu na Divišov vidíme další havarované auto. Má zdemolovaný celý předek, není ale poznat, do čeho řidič narazil. Jiný vůz tu není.
no prece do virtualni reality, ze je na ceske dal-nici
0/0
22.7.2005 14:46

..*.. Mc Donald ..*..

Problémů na D1 je povícero...
ale hlavních viníků je několik: 1) KAMIÓNY (ŘEŠENÍ = nutné zavedení cenově odpovídajícího mýtného + častější kontroly přetížení nákladem...) 2) BEZOHLEDNÍ ŘIDIČI / ať už z řad kamioňáků, osobáků či autobusů (ŘEŠENÍ = česká Kobra 11 a častější nekompromisní kontroly) 3) MÍSTY AŽ HAVARIJNÍ STAV D1 (ŘEŠENÍ = zavedení povinné Rallye Praha-Brno v dopravní špice pro naše politiky. Po pár havárkách, úrazech a úmrtích by snad začali naši papaláši něco řešit !!!)
0/0
22.7.2005 13:17

buhvol

-
Po D1 jsem jel dnes po půlnoci. Docela dost kamionů. Místy pršelo a místy jsem měl pocit, že páni kamioňáci v těch svých kabinách spí (ovšem z toho mě vyváděli ti, kteří spolu na dálnici závodili). Ale co je úžásné, tak je Praha ve tři hodiny ráno. Dá se projet zcela bez zastavení - na jednu jedinou zelenou - za deset minut. A především nikde nikdo :)))
0/0
22.7.2005 11:57

mel1

Chce to nekompromisni pristup dalnicni policie
a ted k tomu nekompromisnii pristupu. Nerozumim tomu, proc nejezdi 20 neoznacenych aut s fotakama, radarama a kamerama po dalnici a nefoti kamiony a idioty za volantama(k cemuz se obcas musim priznat i ja, ze jedu jako hovado) a okamzite to neinkasuje. Policajti takovej kamion predjedou a sjedou s nim na odpocivadlo kde ho skasnou. Za vyjeti z pruhu pro kamiony - 50000Kc nebo ekvivalent v Euro. Nemas u sebe? Dokud nezaplatis, kamion zustane tady na fleku. Znacka kamionu a ridic se zapise do databaze a pokud udelas stejny prestupek do roka znovu, nebude to 50000 ale 100000. Do dvou mesicu by bylo po problemech s kamiony. Par rozdanych 50000 pokut, roznese se to mezi kamionakama a je po problemu. V tuto chvili jde o kvantitu policajtu, protoze si ten kamionak musi myslet, ze mu to proste neprojde a ze kdyz ho chyti, tak to ukeca treba na 2000. Chce to pevnou sazbu 50000 a min to proste nepujde. Stejne tak kdyby za rychlost v osobaku bylo automaticky 10000 bylo by po problemu&nb
0/0
22.7.2005 10:42

Mak1

Re: Chce to nekompromisni pristup dalnicni policie
to je ale hovadina - ve státě s průměrnám příjmem 18500 hrubého ( což je cca. 14000 čistého ) dávat pokuty 50000. To fakt může napadnout jen duševně méněcenného jedince a Šimonovského. A to pak bude rodina žrát trávu, nebo na to dostanou příspěvek od sociálky ???
0/0
22.7.2005 11:17

Arny_71

Re: Re: Chce to nekompromisni pristup dalnicni policie
Ale no tak, pokuty prece plati zamestnavatel. To ho donuti, aby nenutil ridice jezdit co nejvice jizd za co nejrychlejsi dobu, coz je casto nuti porusovat predpisy. Mel1 ma pravdu, chce to poradne pokuty. Minimalne 20 000 pri prvnim prestupku, pak zvysovat. U osobaku davat pokuty podle miry zavaznosti prestupku, hlavni ale je, aby ridici vedeli, za na dlanici jsou neoznaceni cajti a ze je sledujou a pokutujou. To se pak hned zacnou chovat jinak.
0/0
22.7.2005 11:36

Jahod

Re: Re: Chce to nekompromisni pristup dalnicni policie
Nikdo te nenuti jet rychleji nez je povoleno. To si musis predem rozmyslet.
0/0
22.7.2005 11:37

Ahasver

Re: Re: Chce to nekompromisni pristup dalnicni policie
Příspěvek od sociálky na pokuty, to je docela síla. Hlavně to nikdo neříkejte Škromachovi. Pro mě za mě ať si dobytek, který ohrožuje zdraví a životy ostatních klidně pojde hlady.
0/0
22.7.2005 11:44

Deleter

Re: Re: Chce to nekompromisni pristup dalnicni policie
 Dobrej ftip. Vážně.
Nebo magor?
0/0
23.7.2005 20:15

Michalll

Re: Re: Chce to nekompromisni pristup dalnicni policie
turci také umí řídit....
bandita ať je na podpoře
0/0
23.7.2005 21:43

ondradve

Re: Chce to nekompromisni pristup dalnicni policie
jojo, souhlas, ale začal bych s tou první pokutou níž  a pak šel nahoru na těch 50 000
0/0
22.7.2005 11:38

hajzlbába

Re: Chce to nekompromisni pristup dalnicni policie
Celé tohle vlákno a názory v něm se mi docela líbí, Má to jen jednu (splnitelnou ?) podmínku: policie by musela být NEÚPLATNÁ ! Pokud není dá se vysledovat jen jedna závislost - čím vyšší postih tím vyšší úplatky (pokuta je přeci horní hranicí úplatku) Jaký je sytém postihu (pokuty, body, nucené práce) je úplně jedno !
0/0
24.7.2005 1:54

vlasim25

už opravdu nemám slov
A to po dálnici D1 jezdím každý den, vím o čem mluvím. Vždyť se nám musí ostatní země vysmívat. Vlaky nemají co převážet, tak proč se toho nevyužije? Vždyť kamiony převáží nebezpečné náklady a je jim jedno že ohrožují lidské životy. Tak proč se něco nepřesune na České dráhy. Přijde mi, že je to politikům úplně jedno. řeší si jen svoje problémy.
0/0
22.7.2005 10:22

matysek-k

Re: už opravdu nemám slov
dělám v dopravě už pár let a tak mě to moc nepřekvapuje, ona je totiž železnice docela drahá a pomalá doprava.Přeprava kontejneru do Hamburgu vyjde po silnici na stejno jako po dráze,ale kamionem je tam rychleji
0/0
22.7.2005 10:25

drevak_patlak

Re: Re: už opravdu nemám slov
S tou pomalostí nejde až tak moc dělat. Rozumnou rychlost může vyvinout maximálně ucelený vlak (třeba s těmi kontejnery nebo s uhlím), pokud se vezou neucelené vlaky, pak nezbývá než rozřaďovat, což pochopitelně zdržuje. Nicméně by se tento proces dal určitě urychlit a optimalizovat, zejména by na sebe nákladní vlaky měly navazovat (dnes je obvyklé, že cestou přes republiku nocuje vagón 2x-3x, přijede v poledne a dál jede až ráno).
Železnice by byla konkurenceschopnější, pokud by se sladily poplatky za použití dopravních cest op železnici a silnici. Mýtné zatím funguje  vpár zemích, u nás kamióny neplatí za použití silnic prakticky nic, naopak železniční dopravci za každou tunu a kilometr 5 haléřů (což se může zdát málo, ale vybásobte si to hmotností nákladu, pro jeden kontejner to dá 2-3 Kč za kilometr) a k tomu ještě poplatek za řízení provozu (8,90 Kč za kilometr a vlak). Pak se nelze divit, že je železnice dražší.
0/0
22.7.2005 11:16

Deleter

Re: Re: Re: už opravdu nemám slov
Poplatky se musí narovnat - to znamená, aby všichni platili své náklady. A to znamená zahrnout i ekologické dopady. Pokud dříve produkt čekala cesta z fabriky k zákazníkovi a nyní se montuje ve třech výrobnách, přičemž nacestuje zhruba 3000km + cesta k zákazníkovi, něco prostě není v pořádku.
0/0
23.7.2005 20:14

Deleter

Re: Re: už opravdu nemám slov
No a právě to je chyba, že to vyjde stejně draho, protože kamiony prostě neplatí celkové náklady co způsobují.
0/0
23.7.2005 20:07

flyok

Je třeba řešit příčiny a ne důsledky
Důsledkem je, že je přetížená D1.
Příčinou je, že tady existuje pouze jediná dálnice (rychlostní komunikace) z východu na západ. Pokud by existovala alternativní cesta dálničního typu OV-OL-HK-PHa, tak se podstatně odlehčí D1 (mj. i část o slov. a polských kamionů).
0/0
22.7.2005 10:19

Arny_71

Re: Je třeba řešit příčiny a ne důsledky
+ mýtné pro kamióny + fungující dálniční policie sledující chování řidičů přímo v provozu. Pak se to změní, dřív ne.
0/0
22.7.2005 11:38

vlasim25

dálnice
Myslím si, že za většinu nehod můžou právě kamiony. Dělají si na dálnici co chtějí. Místo aby jely v nejpomalejším pruhu, klidně jedou do prostředního a blokují tím plynulou jízdu. Když chce kamion jedoucí rychlostí 89 předjíždět další kamion,který jede 92, tak to prostě hodí do prostředího pruhu a nevadí jim že se předjíždí půl dne. Je to hrozné. Myslím si, že by měly být větší a důkladnější kontroly, policie není na dálnici vůbec vidět. Naši slavní politici by měli co nejdříve urychlit mýtné pro kamiony.., jsme opravdu tranzitní země. V Rakousku ani Německu nepotkám kamion, a kdyt, tak jen v nejpomalejším pruhu a jedou max 90. A co se týče osob.aut. Tak tady u nás je to naopak. Nejrychlejší je přeplněný  a nejpomalejší je prázdný. Nemělo by to být náhodou naopak? Někteří jezdí jak prasata, že to tak musím říct. A nemluvím o řidičích autobusů. Nehody budou opravdu do té doby, dokud budete jezdit jako šílenci.
0/0
22.7.2005 10:14

matysek-k

Re: dálnice
To by mě zajímalo po jakých silnicích to jezdíte,že v Německu,či v Rakousku nepotkáváte kamiony.To že jezdí v Německu v levém ptuhu je dáno tím,že na 2proudých dálnicích je zakázáno ve dne předjíždět.Němci mají obvykle nastavený omezovač na 92,takže dost často předjíždějí i když nesmějí.Jinak souhlasím s tím,že dokud budeme jezdit jako prasata,nic se nezmění a není to jen o profících,ale o všech řidičích!!!
0/0
22.7.2005 10:22

Mitchell

Re: dálnice
Ty jsi asi nikdy nebyl dál než 20 kilometrů za Prahou. Potom už má dálnice totiž jenom dva jízdní pruhu, nikoliv tři. Stejně tak v Německu a Rakousku. Takže mluvit o středním pruhu je hodně nadnesené.
Jinak znám i horší případy chování řidičů kamionů - předjíždění přes plnou čáru z jízdního pruhu pro pomalá vozidla. A to tak, že vyhodí levý blinkr a současně se natlačí do sousedního pruhu a naprosto ho netrápí, že tam jede osobní auto nějakých 130 km/h a jeho řidič musí stát na brzdách, aby se nerozmázl o zadní traverzu na návěsu.
0/0
22.7.2005 11:22

sam99xx

Re: dálnice
ono to nejsou jen kamióny, kdo jezdí v prostředním pruhu, aniž by pro to měli jakýkoliv důvod. Spousta lidí má ŘP, ale netuší, že např: "Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jezdí v pravém pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, je-li to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování" Patří takový člověk za volant?
0/0
25.7.2005 8:25

mel1

Chce to nekompromisni pristup dalnicni policie
Jezdim po D1 kazdy tyden z Brna do Prahy a je jasny, ze pricina stavu dalnice jsou kamiony a nekvalitni technologie pouzivany pri stavbe te dalnice. Ta byla samorejme delana na diametralni jiny zatizeni, nez je v soucasnosti. Hlavnim vinikem je Ministerstvo dopravy a Ministerstvo vnitra. Ministerstvo dopravy proto, ze dopredu vedeli, ze okolni staty zavedou mytne a tim se samozrejme dalo ocekavat, ze se kamionova doprava presune na nase uzemi. Pokud nekdo z tech bezmozku na ministerstvu namitne, ze to nevedeli, mel by po teto odpovedi okamzite prijit o misto, protoze vedet o mytnem v okolnich statech je prece napln jejich prace. Neumim si predstavit co by melo byt vetsim duvodem pro odstoupeni z funkce ministra dopravy nez katastrofalni podceneni situace na dalnici D1. Prece je to manazer a ma tym lidi a nejake planovani do budoucna a musi sledovat vyvoj v okolnich statech, ktery napovida vyvoj u nas.
0/0
22.7.2005 10:13

udolak

Nesvádějte vše na kamiony
Mně také vadí, že kamiony jedou v rychlém pruhu, jenže to není veškerý důvod pro ty nehody.
Vzpomeňte si jak jezdíte. Na dálnici jsou 3 pruhy - v pravém jede osobní auto. Přípojným pruhem se z vedleší silnice blíží další auto. Řidič toho auta v pravém pruhu místo zatočení volantem do levého volného pruhu se snaží zvýšením rychlosti přinutit toho přijíždějícího k zastavení, aby nemusel tím volantem hnout.
Dokud za tohle se nebudou brát řidičáky, dokud budete jezdit jako blbci - do té doby budou nehody.
Ono takových "drobností" jsou v tom provozu stovky a to nemluvím o kličkování rychlých aut v hustém provozu mezi jednotlivými pruhy, které téměž vždy končí nehodou.
0/0
22.7.2005 9:47

yamaha66

Re: Nesvádějte vše na kamiony
ale prosimte.ze uz sem tech misek nahazel hodne a kazda me vysla takze to znamena ze klickovani je bezpecny  a budu ho nadale provozovat
0/0
22.7.2005 9:53

drevak_patlak

Re: Re: Nesvádějte vše na kamiony
Kdo počká, ten se dočká...
Jen doufám, že až Vám to poprvé (a možná naposledy) nevyjde, že u toho nebude asistovat zrovně moje auto...
0/0
22.7.2005 10:20

V2kt0r

Re: Re: Nesvádějte vše na kamiony
Schvalne, kolik lidi dneska vyprovokujes, jo? :-) Priste vsak zkus mYsku s tvrdym Y.
0/0
22.7.2005 11:34

quenya

Re: Nesvádějte vše na kamiony
Primárně problémem je hustota dopravy ( nesmylsné převážení zboží kamiony přes půl Evropy)  a hned potom neschopnost a zkorumpovatelnost policie.O stavební kvalitě D 1 za bolševika radši ani nebudeme mluvit, ta se musí prakticky postavit postupně celá znovu. A....taky nemáme Kobru 11.....
0/0
22.7.2005 9:57

udolak

Re: Re: Nesvádějte vše na kamiony
Ale to je přece nesmysl. Stavební stav dálnice je nějaký, ale s tím se nedá nic dělat. tedy nic rychle. To ovšem neznamená, že budu jezdit jako hovado a tvrdit, že za bolševika se špatně stavělo !!!!!!!
Styl své jízdy může ovlivnit každý a to na jakémkoli povrchu silnice.
0/0
22.7.2005 10:11

Mak1

Re: Re: Re: Nesvádějte vše na kamiony
Se stvem dálnice ( dálnic ) se nedá dělat nic rychle .... to je na to jako 15 let málo ??? Nebo, když to omezíme jen na vládu ČSSD - 8 let ??? A za jak dlouho se tedy podle Vás dá postavit ( rekonstruovat ) dálnice ???
0/0
22.7.2005 10:43

mmkk

Re: Nesvádějte vše na kamiony
"Přípojným pruhem ..."
Tak s tímhle se setkávám naprosto vyjímečně, asi jezdím u nás po jiných dálnicích Naopak hodně řidičů, kteří najíždí na dálnici  se z připojovacího pruhu cpe vedle hned jak to jde, bez ohledu na provoz a i když jedou třeba jen 60km/h a je před nimi ještě i víc než 200m. Takoví by taky zasloužili pěknou pokutu. Ale ani jedno z toho není na sebrání řidičáku.
0/0
22.7.2005 10:35

Mitchell

Re: Nesvádějte vše na kamiony
Další "znalec" provozu. Jak daleko za Prahou jsi někdy byl, že mluvíš o třech pruzích?
0/0
22.7.2005 11:29

kajmanek

Kdyby
kamion nejel v levém pruhu osmdesátkou 10 minut, protože předjíždí jiný kamion, který jeden 79, taky by to vypadalo úplně jinak.
0/0
22.7.2005 9:45

quenya

Problém nákladní dopravy
je vtom, že vlivem spousty okolností ( a ne vždy neschopností Čských drah!!!) se většina nákladní dopravy přesunula na silnici ze železnice.Nikdo nechce slyšet, že se musí cargo vrátit na koleje, aby se silnice uvolnily pro osobní dopravu.A když mi někdo namítne, že jsou ČD neschopný, tak vězte, že i soukromým železničním dopravcům letos klesl výkon o čtvrtinu vůči roku 2004.Něco o tom vím.Silniční lobby je vládě silnější něž železniční.Bohužel.
0/0
22.7.2005 8:55

Andee

Re: Problém nákladní dopravy
To je nesmysl. Podívej se na hustotu dálniční sítě v Německu a u nás a na rozdílnou kvalitu. Zatímco hlavní tah přes německo = TŘÍPROUDÁ dálnice a nejlépe ještě dvě téměř vedle sebe, tak u nás je to D1 ve špatném stavu. Kdyby se hradecká dálnice protáhla do Olomouce, znatelně by ubylo zatížení D1 a situace by se výrazně zlepšila. To je řešení.
0/0
22.7.2005 9:01

quenya

Re: Re: Problém nákladní dopravy
Není to nesmysl, vozit uhlí po dálnici je totální ekonomická kravina, nemluvě o tom, že nové vagony ( jeden vagon) uvezou náklad 3 (!) kamionů.Ale to se navzájem nevylučuje, dostavění nikoliv D 11, ale R 35 by pomohlo.A to zjm. osobní dopravě na Ostravsko. 
0/0
22.7.2005 9:04

2Mac7

Re: Re: Problém nákladní dopravy
no nesmysl to není , železnice by se měla pro přepravu nákladů daleko více využívat
0/0
22.7.2005 9:13

quenya

Re: Re: Re: Problém nákladní dopravy
Že děkuju za podporu!
0/0
22.7.2005 9:15

drevak_patlak

Re: Re: Problém nákladní dopravy
To je obecně rozšířený omyl. Zejména v tom Německu se dá velmi dobře ukázat platnost faktu, že každá nová kvalitní komunikace vyvolává nový provoz. V Německu mají dálniční síť hustší, dálnice modernější a širší, mají i moderní železnice po kterých se dá jezdit rychleji než autem, ale zácpy mají pořád.
Je pravda, že až bude dodělána Hradecká dálnice až do Olomouce, přesune se sem část tranzitní dopravy.Uvolněné místo na D ale zaplní nová auta, zejména Ti, kteří už na současný provoz neměli žaludek. Podobně D11 na sebe stáhne většinu dopravy do Východních Čech (i tu, která by po dálnici nejela), zrychlení dopravy navíc umožní např. denní dojíždění Hradec-Praha, tj. provoz se zvětší, navíc ubyde nemálo cestujících ve vlacích směrem do aut, protože dnes je vlak celkem konkurenceschopný (z jízdní dobou 1:25-1:45), po dostavbě dálnice už tolik nebude.
Čili můj názor je, že zácpy budou i nadále a to na obou dálnicích, jsem zvědavý, jestli se budu mýlit...
0/0
22.7.2005 9:21

quenya

Re: Re: Re: Problém nákladní dopravy
Jinými slovy mi dáváte za pravdu, že by cargo mělo jít na koleje a dálnice zůstat pro osobní dopravu - mimochodem málo se ví, že nová kolínská automobilka bude prakticky veškerou produkci odesílat po železnici do celé Evropy.Vstupy ale zůstanou na kamionech, protože výrobní závody dodavatelů jsou po okolí v kratších vzdálenostech! ( Distribuční sklady obráceně...)
0/0
22.7.2005 9:25

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Problém nákladní dopravy
V tomto směru s Vámi rozhodně souhlasím.
Osobně si myslím, že by EU měla přijmout nějaká opatření k podpoře kombinované kontejnerové dopravy, např. snížení poplatků za použití železnic (u nás je to asi symbolických 10% sleva), osvobození od daní nebo nějaké dotace na výstavbu terminálu. Prostě tak, aby se maximum zboží vozilo v kontejnerech a automobilová část této trasy zahrnovala jen cestu k nejbližšímu nádraží (resp. kontejnerovému překladišti). Pak by se skutečně výrazná část dopravy na ty koleje přenesla a silnicím i životnímu prostředí by se výrazně ulehčilo.
Posílat nová auta vlakem je běžné, dělá to i Škodovka. Navážet díly nepřetržitým proudem kamionů je bohužel také běžné, šetří to náklady na skladování... Osobně považuji tento systém za zvrácený, Kolín, stejně jako Mladá Boleslav je sužován kamióny, při tom by většinu dopravy zvládli 2-3 vlaky denně...
0/0
22.7.2005 9:39

quenya

Re: Re: Re: Re: Re: Problém nákladní dopravy
To by se mi taky líbilo, leč realita je jiná a já se spíšm snažím vidět reálná řešení, než jen nedostižné sny.I když i návozy součástek na výrobu fungují taky, existují cosi jako vlaky Volkwagenu apod....Málo se o tom všeobecně ví.
0/0
22.7.2005 9:52

chroustík

Re: Re: Re: Re: Re: Problém nákladní dopravy
Tady je problém v tom, že za použití železniční dopravní cesty se platí, zatímco za použití silniční cesty nikoliv. A u podniků se stalo módou pracovat bez skladů a proto musíme navážet díly na určitou dobu. Jenom by to chtělo ze strany policie nasadit například ke Kolínu nebo k Boleslavi řádné hlídky s vahami, které by každý kamion zastavily, převážily. V případě 1 kg navíc nekompromisně odstavit a přeložit náklad. V případě technické závady (světlo apod.), odstavit do opravy. Nedodržení režimu řidiče = řádná pokuta. Za týden budeme vidět, jak se fabriky začnou zajímat o železnici.
0/0
22.7.2005 10:33

Mak1

Re: Re: Re: Re: Re: Problém nákladní dopravy
Jasně, dotovat zemědělce, železnice, ... každého, kdo si řekne. A není to náhodou zpátky k socialismu ???  Jó a když tady hovoříte, že není zpoplatněná doprava po dálnicích ( silnicích) - tak stát si bere na dani z každého litru benzínu asi 11 kč. A vám je to málo ???
0/0
22.7.2005 11:12

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Problém nákladní dopravy
Je to velmi málo, jako když flusne z Karlova mostu do Vltavy...
Když si to přepočtete na kilometr, dělá to u osobáků s běžnou spotřebou necelou korunu na kilometr, u kamiónů pár korun. Kilometr dálnice stojí 300-400 miliónů, údržba 1-2 milión, za 20-30 let se dálnice rozpadne a musíte investovat skoro stejnou částku do generální orpavy. Navíc nejde jen o dálnice, ale i běžné silnice. Aby se všechny náklady na silnice pokryly, musela by se vybírat na každý kilometr částka kolem 4-5 Kč za osobáky a kolem 20 Kč za kamión (nejlépe podle hmotnosti). A to by se ještě měly zahrnout ekologické škody, příspěvek do zdravotnictví a na policii (odhad těchto vícenákladů je v EU kolem 2,50 Kč za kilometr, které jdou tak nějak na dluh).
Čili souhrně, silniční doprava je dotována také a to velmi silně, ale bohužel skrytě.
0/0
22.7.2005 11:26

Mak1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Problém nákladní dopravy
Opravdu ? Když si vezmu 1km - 1 kč, máme tu 3,5 miliónu osobních aut, každé z nich ujede v průměru 10 000 km/ročně, tak mi to vychází na 35 miliard ročně. Z Vašich údajů, že kilometr dálnice stojí cca 300 - 400 miliónů mi vychází, že za tyto peníze by se dalo ročně postavit 100 km nových dálnic, tj. za 8 let panování ČSSD 800 km. A pokud se nepletu, máme necelých 600 km dálnic. A to vůbec nezapočítávám příjmy státní kasy z DPH prodávaných automobilů. Takže prosím, neuvádějte tu demagogická čísla, která nemají hlavu ani patu.
0/0
22.7.2005 12:17





Najdete na iDNES.cz