Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na polovinu dětí platí televizní reklama

Malí školáci se řídí reklamou víc, než je zdrávo. Ukázal to průzkum agentury Median mezi 1530 dětmi ve věku od 7 do 11 let. Plných 43 % malých respondentů uvedlo, že touží po věcech, které znají z televizních reklamních spotů. Další čtvrtina tvrdí, že po zboží z reklamy touží čas od času.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Isbjoerna

Proc to s tou reklamou tak dobre funguje u dospelych.
To, ze Massenmedien ovlivnuji mineni jinych lidi, je vseobecne znamo, avsak vetsina lidi je presvedcena, ze ovlivnovani jsou ti jini lide , zatimco on sam osobne je dostatecne intelligentni/zkuseny/opatrny a dokaze se tomuto vlivu vymanit.
Mnohe prispevky zde primo a doslovne dokazuji, jak dobre to funguje.
Reklama a Massenmedien nejsou zadnou verejnou sluzbou, ktera by mela/chtela verejnost informovat. Ne!
Reklama a Massenmedien stoji ve sluzbe sveho chlebodarce a slouzi pouze a jen jeho zajmum - vysoky naklad, vysoka ctenost, vysoka navstevnost, prodej novin, prodej produktu - jednim slovem: Profit.
0/0
13.7.2005 14:20

leonel

Re: Proc to s tou reklamou tak dobre funguje u dospelych.
ano, samozřejmě! každy je takový blb, že se nechá ovlivnit tím co má někde napsané a navíc tím, že si to koupil někdo od vedle... 
0/0
13.7.2005 14:44

Gracie

Reklamy přímo nenávidím !!!
Zvlášť když časově zaberou skoro víc než pořad, který přímo prošpikovávají  A to s tím podvědomým a reklamou se brzo začne využívat - prostě se do napříkla do filmu přidá ještět jedno "reklamní okýnko", které bude vnímat jen naše podvědomí ,ale oči a mozek ne ty vnímají je 24 beo 25 "okýnek" za vteřinu,ale naše podvědomí bude vnímat i tu zkrytou reklamu. To jsem prosím někde četla.
0/0
13.7.2005 10:53

karoten

Re: Reklamy přímo nenávidím !!!
Je to zákonem zakázaný. Rada pro reklamu navíc přijímá podněty od kohokoli, kdo vnímá jakoukoli neetičnost. Její rozhodování často zákon ještě předejde.
0/0
13.7.2005 11:08

Isbjoerna

Re: Reklamy přímo nenávidím !!!
Dnes je to v mnoha statech sice zakazane (ne vsak v USA), ale je to velmi ucinny a drive i v komunisticke CR rozsireny zpusob "myti mozku". Cetla jsem kdysi, ze v ceske TV byly takto "neviditelne" vlozeny kommunisticke slogans.
_______
Dnes ma kazdy moznost TV vypnout a nebo sledovat jen ty kanaly, ktere vysilaji bez reklamy.
0/0
13.7.2005 11:10

Kleki Petra

Re: Re: Reklamy přímo nenávidím !!!
Copak v TV, ale v rádiu!!! Tam byly mezi jednotlivé hlásky řeči moderátora podprahově vkládány celé mnohastránkové závěry komunistických sjezdů!
0/0
13.7.2005 11:46

_m-

Re: Re: Reklamy přímo nenávidím !!!
bože .......... proto jsme je tak rádi vykřikovali ..........
0/0
13.7.2005 11:58

Trencherman

Pro Isbjoernu
Znovu opakuji, že jsem reagoval pouze na váš výrok:
 
"Mnohy rodic muze ziskat dojem ci presvedceni, ze laska k diteti se da koupit za 1,50 €!".
 
 Pokud nějaký rodič získá na základě reklamy takové přesvědčení, trvám na tom, že je to blbec, který by své děti vychoval špatně za všech okolností. To je všechno, o co mi šlo, v žádném případě jsem tady nezpochybňoval vliv reklamy na konzumní společnost, takže mi netřeba vašich pouček.
0/0
12.7.2005 14:15

pinguinone

Re: Pro Isbjoernu
..Vseznalek si udelal na Tvoje konto zase jednu carku...
0/0
12.7.2005 16:00

Isbjoerna

to SRKS
Clovek nema schopnost svym vedomim ci vuli ovlivnovat chod Glykolyse svych bunek, stejne tak nema schopnost si uvedomit vsechny subliminal vlivy, kterym je vystaven. Clovek nemuze kontrolovat sve podvedomi, i kdyz vi, ze reklama pusobi prave do teto oblasti.
Mohla bych se (mylne!) domnivat, ze ja se reklamou ovlivnit nenecham; Nemuze me ovlivnit reklama pro Persil, abych uspokojila cleny me rodiny zarive bilym pradlem, protoze v nasi rodine si pere kazda sve pradlo sama. Nemuze me ovlivnit reklama pro auto, protoze jezdim z jakehosi presvedceni na kole. Nemuze me ovlivnit reklama pro holici nastroje, protoze nemam ochlupene nohy, stejne tak se ubranim reklame na kuchynske nastroje - neumim mnoho varit.
Nicmene - ja vim, ze se nechavam v nekterych oblastech vest reklamou. Kazdy z nas patri do cilove skupiny nejake reklamy. Jen malokdo z nas patri do vsech cilovych skupin, a proto muze kazdy z nas rici: "Teto reklame ja nepodlehnu."
0/0
12.7.2005 14:15

SRKS

Re: to SRKS
Souhlasím, že podvědomí je potvora  Jen se mi ale nepozdává teze, že ohledně reklamy je v podstatě každý člověk a priori nevinnou obětí, mně připadá celkem normální, že pokud něco potřebuji, porovnávám např. technické parametry v souvislosti s cenou u několika různých výrobků, případně je porůznu vyzkouším etc., a teprve pak si vyberu - u tohoto, pro mě celkem osvědčeného postupu, mi zapojení podvědomí poněkud schází
0/0
12.7.2005 15:04

karoten

Re: Re: to SRKS
Na něco zaberete i Vy, co takhle nějaká neřest? Sběratelství, cigárka, musí existovat způsob, jak z Vás vytáhnout prachy - za něco sakra chlape utrácíš!
0/0
12.7.2005 15:18

_m-

Re: Re: Re: to SRKS
já teda SaRKaStika neznám, ale taky nepamatuju, že bych nakupovala podle reklamy. Jo, reklama na nový výrobek, která upozorní na jeho existenci, to beru. Když tu věc potřebuju, tak se na ni podívám, popřemýšlím jak asi Silan silanizuje a oč je Mistr Proper lepší než můj Real - a koupím to, co pokládám za lepší. (Real)
0/0
12.7.2005 15:27

SRKS

Re: Re: Re: to SRKS
Za kvalitní outdoorové oblečení, se stejným postupem jako u techniky  Ale už jsem se taky seknul (u bot).
0/0
12.7.2005 15:49

karoten

Re: Re: Re: Re: to SRKS
A jsme u toho. Jak níže praví Isbjoerna, uměle vytvořená spotřeba.
Proč nejezdíš na čundry v maskáčích ukradenejch mazákama ze skladu?
 
Už ten výraz kvalitní outdoorové obklečení je dokonale usvědčující
Jasně, na něčem člověk ujíždět potřebuje - jinak totiž nežije.
0/0
12.7.2005 16:02

SRKS

Re: Re: Re: Re: Re: to SRKS
Mno, jenže tohle taky není produkt reklamy, k maskáčům se jaksi nemám jak dostat a abych sháněl nějaké humus-hadry po bazárech, jenom abych proboha nekoupil něco, co má značku....
 
Jinak Vy asi moc zkušeností s vysokohorskou turistikou (3000 mnm i více) zřejmě mít nebudete, jinak byste tuhle "uměle vytvořenou spotřebu" možná i patřičně docenil.
0/0
12.7.2005 17:41

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: to SRKS
Ne, tak vysoko skutečně nelezu. Taky nejezdím na kajaku, na raftu, nelítám padákem. Každej cení jinou uměle vytvořenou spotřebu.
Ale buďte si jist, že váš segment je velmi pečlivě reklamou obhospodařován. Platíte za zbytečnosti, rád a často. Tak to prostě je.
0/0
13.7.2005 10:58

SRKS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to SRKS
Věřím tomu, že obhospodařován je. Nicméně já prostě vlezu do obchodu (obvykle do několika různých) a tam si vyberu, co mi sedne. Reklama nereklama. Chápu, že to čtete nerad
0/0
13.7.2005 11:02

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to SRKS
Kdyby jste nebyl pod vlivem reklamy - vůbec do takovýho obchodu nepolezete.
0/0
13.7.2005 11:04

SRKS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to SRKS
A budu si to doma šít sám nebo jak
Nezlobte se na mě, ale tohle už tak trochu zavání demagogií...
0/0
13.7.2005 11:40

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to SRKS
Nez vezmete jehlu do ruky, nahlednete k Wolfskin; s jejich vyrobky (material, vypracovani) mam vynikajici zkusenosti.
0/0
13.7.2005 12:01

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to SRKS
Ale to není ostuda, nechat se ovlivnit -  to je normální.
Víte co je cílem reklamy? Ne, není to abyste koupil, je to dostat vás do obchodu. Dál už je to věc prodejce.
0/0
13.7.2005 13:39

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: to SRKS
Z Schublade pana psychologa:
Touha po uspechu se kompensuje konsumem odevu.
 
Take home message: Qualitne obleceny clovek = uspesny clovek; clovek vzbuzujici duveru.
0/0
12.7.2005 16:16

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: to SRKS
P.S. Nez se nazlobite: Ja a ma rodina kupujeme qualitni Outdoor-Kleidung, ackoli mame dostatek zivotniho uspechu. Jen nevim, jestli by nebylo spravne psat "protoze mame dostatek zivotniho uspechu..."
0/0
12.7.2005 16:24

SRKS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: to SRKS
Já se nezlobím, za oblečení na hory a turistiku utrácím víc než za cokoliv jiného, ale když je člověk každý týden v trapu, tak je to snad i pochopitelné, přece nebudu někde dobrovolně mrznout  Jinak na každodenní život mám zoufale málo hadrů, z čehož přítelkyně, nevím proč, šílí
0/0
12.7.2005 17:44

SRKS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to SRKS
... každý víkend... (to mi to jde )
0/0
12.7.2005 17:47

Isbjoerna

Re: Re: to SRKS
Nektera reklama Vam muze namluvit, ze Vy neco potrebujete, aniz Vy to opravdu potrebujete.  Napriklad Auto. Pak je jedno, jestli si koupite Audi Toyota nebo Ford, stanete se konsumentem - nejen zaplatite za auto, ale pozdeji za Sprit (Benzin, Diesel a pod.), pojisteni atd.
_______
P.S. Misto auta si muzete predstavit jiny produkt, ktery ma "celozivotni" spotrebu. PC (software), DVD (filmy), Handy (SMS a hovory)...
0/0
12.7.2005 15:46

SRKS

pro karoten
Když jste z branže - na co nejvíce reklama sází? Křiklavost? Dobrý nápad? Vymytí mozku? Stádovitost?
0/0
12.7.2005 13:58

SRKS

Re: pro karoten
.. stádnost ..
0/0
12.7.2005 13:59

karoten

Re: pro karoten
Reklama nesází. Sází sázkař. Kampaň se dělá na základě marketingovejch průzkumů a přesně cílí na vybrané typy. Dobrá metafora je asi nejčastější příklad zpracování.
Na stádnost se smzř. taky vyplácí dát. Zvláště u zboží pro teenagery.
0/0
12.7.2005 14:16

SRKS

Re: Re: pro karoten
No dobrá, zvolil jsem nevhodné slůvko...
0/0
12.7.2005 15:05

Isbjoerna

Re: pro karoten
Z meho pohledu - nemam s reklamou professionell nic spolecneho, jen pozoruji, ktere messages reklamy velmi casto vysilaji: Konsumem/koupi tohoto zbozi vyresis sve problemy.
0/0
12.7.2005 14:20

SRKS

Re: Re: pro karoten
Právě z Vámi uvedého důvodu nějak nedokážu pochopit, že to na někoho může platit?
0/0
12.7.2005 15:06

Isbjoerna

Re: Re: Re: pro karoten
Jde o uspokojeni zakladnich lidskych potreb:
Touha po zazemi a lasce
Zdravi, vitalita
Ukazatel cesty, zivotni orientace
Jistota (zvlaste v stari)
Umeni prosadit se
Uspech
_______
To jsou nektere zastupkyne touhy (temer) kazdeho cloveka. Pohlednete na reklamy, ktere nam posilaji messages, ze tohoto muzeme dosahnout - uspokojit jednu z techto potreb.
I kdyz jsou vsechny tyto messages lzive a slibuji nesplnitelne, funguje to spolehlive! Clovek je takovy.
0/0
12.7.2005 15:56

karoten

Re: Re: Re: Re: pro karoten
Přesně tak. Dnešní člověk si nekupuje výrobek pro čistou potřebu, ale pro správný pocit. Říká se tomu představovaná kvalita. Ta skutečná je často zcela jinde.
0/0
12.7.2005 16:06

SRKS

tak nevím.
Buď jsem tak odolný nebo reklamy tak blbé; každopádně si nevzpomínám, že by kdy nějaká ovlivnila moje rozhodování.
0/0
12.7.2005 13:15

karoten

Re: tak nevím.
Chachachacháááá.  
0/0
12.7.2005 13:17

SRKS

Re: tak nevím.
Nebo že by to bylo tím, že nemám televizi?
0/0
12.7.2005 13:18

karoten

Re: Re: tak nevím.
Jsi náš člověk.
0/0
12.7.2005 13:19

SRKS

Re: Re: Re: tak nevím.
Proboha, váš, to ne! Jsem totiž svůj
0/0
12.7.2005 13:20

karoten

Re: Re: Re: Re: tak nevím.
Ine, patříš reklamě, ani o tom nevíš. Reklama ovlivní rozhodování VŠECH, a kdo tvrdí že jeho ne, ten se veze přímo na lopatě.
0/0
12.7.2005 13:26

SRKS

Re: Re: Re: Re: Re: tak nevím.
Znáš mě? Neznáš, nevíš, v čem chodím, co jím, piju, čím jezdím, co čtu, kam chodím... Jak mě můžeš soudit?
0/0
12.7.2005 13:29

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak nevím.
Neni vylouceno, ze on nemusi znat kazdeho cloveka, staci, kdyz on zna, jak pusobi reklama.
0/0
12.7.2005 13:31

SRKS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak nevím.
Na všechno neexistují vzorečky, lidé přece nejsou jeden jako druhý.
0/0
12.7.2005 13:32

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak nevím.
To je pravda, ale nektere pochody probihaji u vsech stejne (napriklad Glykolyse).
0/0
12.7.2005 13:34

SRKS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak nevím.
Ano, třeba pochod na záchod, probíhá u všech (ne)společně a nerozdílně, jen s jinými časovými hodnotami 
 
Nicméně co se reklamy týče, stojím si za svým prvním příspěvkem, ať si tomu věříte nebo ne.
0/0
12.7.2005 13:36

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak nevím.
Můžu. jsem tak trochu z branže.
Pokud by se Ti podařilo (což vylučuju) uniknout jakémukoli reklamnímu sdělení, pak bych věřil, že na Tvé rozhodování reklama vliv nemá. Ono totiž i vyhýbání se produktům z reklamy, je na základě ovlivnění. Něco nakonec koupíš - protože to zboží prostě potřebuješ. Zkus odhlédnout od vysloveně módních záležitostí k normálním nákupům. Jak si vybíráš pití, čokoládu, nový rádio, banku, dovolenou....
0/0
12.7.2005 13:36

SRKS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak nevím.
Jídlo / pití? Většinu produktů, které neznám, prozkoumám (co obsahují, výrobce - snažím se podporovat domácí etc.) a posléze vyberu. Radio poslouchám staré osvědčené R1, na jiné mě nikdo nezlanaří. Pokud máš na mysli přijímač, tak dle původního výrobku, neb ten mi vydržel pěkných 15 bez poruchy. Dovolenou? Jezdím s přáteli po naší zemi, kde jsem ještě nebyl, tam rád zavítám. Další questions?
0/0
12.7.2005 13:41

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak nevím.
Toaletní voda, časopis, film v kině, destinaci pro výlet s přáteli, druh piva.....a proč vlastně posloucháš R1, dááááávno už to není co bylo...?
0/0
12.7.2005 13:45

SRKS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak nevím.
Toal. voda - vybírá přítelkyně, do kina skoro nechodím, poslední film (Pád 3. říše) jsem viděl proto, že mě tahle tématika zajímá, destinace - jak jsem psal, kde jsem ještě nebyl (dle mapy - je samostatná existence mapy reklamou? ), pivo nelemcám, ale vína zkouším (buňky chuťové jsou extra vybíravé, potvory), R1 mi zkrátka sedí, ne samozřejmě vším, ale oproti těm ostatním odpadům je to pořád ještě velká jednička
0/0
12.7.2005 13:55





Najdete na iDNES.cz