Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Existuje vůbec diskriminace žen?

Jsou to víc ženy než muži, kdo je doma i v práci znevýhodněn. Tolik výsledek dalšího průzkumu. Nepřekvapí. Zdejší společnost je stále patriarchálně "cinknutá". Pozoruhodný je jiný výsledek: mínění příznivkyň KDU-ČSL.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

antichipka

V matriarchátu by byl mír a jedlo se hodně sladkostí...
Nemyslím, že by paní Bendová byla diskriminovaná, už proto, že o tom je schopna veřejně psát a dovolávat se přímo pramenů, z nichž prýští ona omezenost něco dělit na pohaví. Znova se přikláním k názorům, že diskriminace existuje a pokud není až tak veřejná, je rozhodně v myslích zaměstnavatelů silně fixovaná, možná až tak samozřejmě, že o tom ani nediskutují...setkávám se s tím a cítím to v podtextu na každém kroku. Ale zase by mi nevadil prototip - žena v domácnosti a chlap ať maká...myslím, že si si to žena každým coulem zaslouží, na druhou stranu, když už pracuje, měla by být zohledněna stejně jako muži a teď myslím hlavně na fin. ocenění její práce. Možná dokonce fin. hýčkána, pokud je jí v některém oboru potřeba a je o ženy nouze. Možná jsem tedy taky diskriminátor...ale když muži jsou tak příšerná stvoření...příště se mě raději zeptejte na seznam věcí, které tvoří, proč si to o nich myslím...
0/0
29.6.2005 13:13

Geiss

Re: V matriarchátu by byl mír a jedlo se hodně sladkostí...
Přečetla jsem všechny tvé příspěvky do této diskuze a naprosto s tebou souhlasím. To je také důvod, proč jsem se rozhodla podnikat, dělat jen sama na sebe a od všech těchto primitivních názorů (ohledně dětí nebo věku, atd.) mít pokoj.
0/0
4.7.2005 21:58

80E-seven

verim autorce ze je diskriminovana
....."Rozdíly mezi muži a ženami tu budou vždy. Muži jsou zkrátka jiní než ženy. A naopak".......
ano . verim autorce ze je dikskriminovana. z urovne clanku je ale zrejmo, ze diskriminace neni nasledkem toho ze to je zena, ale je to logicky nasledek slepiciho mozku autorky. (viz uryvek)
0/0
28.6.2005 13:01

fr-mottl

inzenyrsky problem zen
v rade povolani muze zena zastoupit muze a obracene. Nase evropska spolecnost ma ovsem jeden velky problem - nase budoucnost v Evrope budou rozhodovat inzenyrska povolani - a to je oblast, kde zena NEMUZE muze-inzenyra zastoupit. Predesilam, ze inzenyrem neni myslen nekdo , kdo ma ten papir, myslen je skutecny inzenyr. Zeny maji v pracovni oblasti velke vyhody v komunikace a flexibilnim managementu - je jim to dano materskou ulohou (matka musi komunikovat s mladetem a musi okamzite a spravne rozhodovat). Pro takovou praci je treba preferovat zeny a je obrovskou vyhodou, kdyz je na te pozici matka od 3 deti - lepsi manager nemuze vubec existovat. Zrovna tak nema ale cenu chtit, aby na pozici strojniho inzenyra byla zena. Je videt, ze slovicka o rovnopravnosti jsou sice libiva, evoluce ale nic takoveho nepredpoklada...
0/0
27.6.2005 15:30

antichipka

Re: inzenyrsky problem zen
Vy budete asi inženýr, že? Vaše postižení je vidět. Absolutně to není pravda, chodila jsem do fabriky s harpií, která studovala strojárnu a jsem přesvědčená, že to dokáže dostudovat i při 3 směnách jednom dítěti a vysoké psych.  a fyz. zátěži. Dítě má 9 let.
A vy jste jeden z těch vystudovaných nadutých hlupáků, co pohltili pár písmenek učebnic a myslí si, že tím spasili svět a všechny vrata jsou pro ně otevřený. Bohužel, máte pravdu, takovýhle se u nás chtěj. Blby s velkou hubou a nebetyčným seběvědomím a ostrými lokty.
Aby jste se nepokakal z inženýrských povolání...mr. blb.
0/0
28.6.2005 10:08

BrumlajiciCmelak

Re: Re: inzenyrsky problem zen
A vy budete asi co? Ženská na strojárně - o tom mi nic neříkejte. Kluk příjde s výkresem, počmárají mu ho a vrátí k předělání, holka příjde s čmáranicí, zatřepe kozama a je vymalováno. Porozumění technickému problému je u žen 10x méně časté než u mužů! Ženské myšlení je prostě jiné, ať už je to dáno geneticky, výchovou či Aláhem. Není horší, není lepší, ale je jiné. 99% žen se nehodí na tvůrčí technické místo (Inženýr). 90% mužů se na to místo nehodí.
A taková je realita  
0/0
28.6.2005 12:19

Isbjoerna

Re: Re: Re: pan Mottl Vam da do kozichu!
"...90% mužů se na to místo nehodí..."
0/0
28.6.2005 12:41

BrumlajiciCmelak

Re: Re: Re: Re: pan Mottl Vam da do kozichu!
Nedá, je to tak správně je to bráno v obou případech jako řez populací. (metař, uklizečka,....)
0/0
28.6.2005 20:06

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: pan Mottl Vam da do kozichu!
, Doufam, ze ta cisla mate z overeneho pramene, protoze pan Mottl bude mit velke problemy komprimovat se do tech 10% muzu. :-)
0/0
28.6.2005 20:14

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: inzenyrsky problem zen
Další, který má ING. před jménem i na zvonku a schránce. Milej soudruhu inženýre, u mě pracuje žena (vzdělání - střední elektrotechnická škola) a muž-inženýr (strojař). A představte si to, ona ho strčí do kapsy - vědomostmi, jednáním s lidmi, pracovním nasazením a hlavně výsledky práce. Zákonitě mu dnes dělá vedoucí ona a taky se to odráží na výši a poměru jejich platů.. Ono totiž neplatí, že když někdo našprtá strojárnu na jedničky, že je strojař.
0/0
29.6.2005 8:00

antichipka

diskriminace
nebo A máte děti? Ještě jsem si ani nesedla...Ne, nemám. Tak je budete mít? Ne, nechystám se. Ale přítele máte? To všechno jsou otázky, které jsem absolvovala v libereckém Densu. Kde jsem si taky  u příjmu musela složit lego, aby zjistili, že nejsem úplně vylízaná a taky smontovat imbusy, asi abych poznala, jestli se dá dát velký  šroub do malé dírky, také jsem musela počítat obrázky - kytičky  a kostičky v jednoduchých podmnožinách...řeknu vám, hanba mi je. Za všechny jim podobné. Velká hanba. Na ficku v bowlingové hale, tak akorát na utírání bowling. drah jsem byla zkoušena ze dvou svět. jazyků. Mohla bych napsat knihu, co se tady na severu Čech děje a co všechno musí člověk zkousnout. Nyní jsem opět ve stavu hledání práce, možná zas zbohatnu o pár super zkušeností. Ale ono celkově je to tady s uplatněním žen na zvracení. A to, že ženský sedí někde v kanclech, to si až tak nevyhledávají, to je jediné, co jim zbyde a ještě je to terno. Zahodila jsem 4 roky studia.
0/0
27.6.2005 13:29

Isbjoerna

Re: Nix da!
Zkuste to u VW, tam pred kratkem nahlasily patent na nejaky saci (nasavny nebo savy? - nevim cesky) system = vysledek diplomove prace jedne mlade studentky.
0/0
28.6.2005 13:34

kuny

Re: Re: Nix da!
jj, VW můžu doporučit. Můj kamarád tam dělá "inteligentní semafor". Tam na tom vývoji se baví opravdu samýma kravinama! .. A protože nemaj sílu na to tyhle zbytečné nádeníky vyhodit, zvýšili letos Škodovce odvody do koncernu. Holt někdo to zaplatit musí!
0/0
28.6.2005 17:33

antichipka

diskriminace
Má vlastní zkušenost (aneb, tisk by si mě měl platit coby pokusnou sondu): přijala jsem manuální práci ve svém oboru, abych se po 2 letech dočkala hlášky, mistrovat ti bude kadeřnice, tebe potřebujeme, bay na nás někdo makal, podotýkám že mám SŠ se specializací na jeden technický směr.Pak mě vzali do reklam. agentury, kde jsem opět dělala děvečku pro všechno a když jsem požádala majitele o naučení na PC, byla jsem odmrštěna, že to nepotřebuje, jeden člověk prý stačí. Na to přijal muže k PC a dal mu, narozdíl od mojí kolegyně, která měla tehdy 12000, 17000, my ostatní měli nárok jen na 10000 hrubého. V jisté automobilce jsem dřela jak hovado, v tom jsem byla mužům rovnocenná, ovšem finančně už zdaleka ne. A tak, co si o téhle společnosti proboha jen můžu myslet? Chcete to opravdu vědět? Je to obrovské pohrdání všemi vládními instancemi, obrovské, bezmoc. A ty otázky při přijímacích pohovorech třeba zkoušení jako u maturity, jestli si náhodou nevymejšlím
0/0
27.6.2005 13:20

zena_zdena

to je fakt
ten můj chlap je druhý rok na rodičovské a pokud se ti pitomci nahoře neprobudí, tak se mu ty roky nezapočítávají na důchod
0/0
27.6.2005 11:22

fr-mottl

Re: to je fakt
?? ja jsem myslel, ze lesbicke svazky zatim jeste nesmi adoptovat dite ?? ono uz to jde?
0/0
27.6.2005 15:32

_m-

Paní Bendová
musela jsem váš článek přečíst dvakrát, protože je podle mě poněkud chaotický, ale řekla bych, že máte pravdu takřka ve všem - především v té poslední větě. Dokonce si myslím, že ta diskriminace mužů v rodinné sféře je udržována vědomně - aby moha být udržována diskriminace žen ve sféře pracovní - podle hesla: ty do mě kamenem, já do tebe cihlou.
0/0
27.6.2005 8:16

hasmen

Re: Paní Bendová
Majdo,Ty tu sběrnu snad i přivoláš  Hezký den
0/0
27.6.2005 8:42

_m-

Re: Re: Paní Bendová
Jéééé ahoj :¨))). Snažím, se snažím.................
0/0
27.6.2005 8:48

Depek

Paní Bendová,
ta největší a hlavní žena se kterou bydlím vám vzkazuje, že se máte nechat vyšetřit.
0/0
27.6.2005 7:35

GhorX

Re: Paní Bendová,
Babička?
0/0
27.6.2005 8:55

karoten

Re: Paní Bendová,
Mazáctví není výhradou mužského pohlaví... Vyšetřit by potřeboval každej, kdo předává šikanu z generace na generaci.
0/0
27.6.2005 11:37

zena_zdena

Re: Re: Paní Bendová,
a vo tom to je , když chci, aby se muž podílel na domácích pracech (ne pomáhal, jak jsi správně podotkl)  , tak to musím naučit už svého syna doma a ten už to bude brát jako samozřejmost.
Když mám doma chlapa, který si ani nedal prádlo do koupelny a trousil ho po bytě, tak je opravdu těžké mu vysvětlit, že nejsem jeho maminka, pro kterou to nebyl problém po svých dětech neustále gruntovat ...
0/0
27.6.2005 11:43

babacek

Diskriminace ?
Na jednu stranu naříkají,že nemají rovnoprávné podmínky při ucházení o práci a následně pak na pracovišti.Na druhou stranu žena přestala žena v heterosexuálním svazku plnit funkci ženy a společnost pak naříká jak se snížil počet dětí.
A do třetice:není přece v naši společnosti tolik špatných mužů a tak jsem hluboce přesvědčen,že žena je má postavení takové jaké sama dovolí.A to zejména v domáctnosti.
0/0
27.6.2005 6:05

stres

Re: Diskriminace ?
babacek, babacek, ty máš asi nějaký osobní problém ve svém heterosexuálním svazku, ne?
0/0
27.6.2005 8:50

babacek

Re: Re: Diskriminace ?
Nevím proč?Pravda se nelíbí.
0/0
27.6.2005 10:04

mona67

Re: Diskriminace ?
Spíš to vypadá, že tvé postavení v domácnosti je takové jak tvá žena dovolí
0/0
27.6.2005 9:19

babacek

Re: Re: Diskriminace ?
Žena není v domáctnosti sluhou jak se někteří pánové domnívají.A protože ženy ctím jako takové tak je mojí povinností i v domáctnosti ženě pomáhat dle svých možností.Pak máme alespoň více času na sebe a děti.A o tom to snad je
0/0
27.6.2005 10:14

karoten

Re: Re: Re: Diskriminace ?
Jak, "pomáhat" Babáčku? Pomáhání znamená jediné - domácnost je problém ženy. Muž pomáhá...?
 
Jde snad o spolupráci, ne? Pokud spolu 2 žijí, spolupracují. V pomáhání je nerovnost a diskriminace přímo obsažena.
0/0
27.6.2005 10:27

babacek

Re: Re: Re: Re: Diskriminace ?
Tak teď jsem z vás jelen.Nevím kde jste přišel na to,že domáctnost je problém ženy.Pokud to vidíte takto tak to je právě ta diskriminace na kterou si ženy stěžují.
Není přece žádnou ostudou i když muž jde na místo ženy nakoupit.Nebo udělá některou z domácích prací.Pokud takové skutky  ponižují vaše mužství tak je načase vyhledat odborníka.
A ani na pracovišti nezhledávám žádnou diskriminaci.
Ředitel je muž,zástupce žena.Jsou dva muži a dvě ženy jako vedoucí jednotlivých úseků.Tak že dle mně naprostá rovnost.Možná to skutečně někde je je jinak,ale nebudu popisovat něco co sám nevidím.
0/0
27.6.2005 10:52

mona67

Re: Re: Re: Diskriminace ?
To je jistě pravda. Mě spíš zaujal názor, že žena přestala v heterosexuálním svazku plnit svou funkci
0/0
27.6.2005 11:35

babacek

Re: Re: Re: Re: Diskriminace ?
Vždyť se teď pořád diskutuje o registrovaném partnerství a běžnou argumentací odpůrcu je,že z takového spojení není možné plodit děti.V této souvislosti mne napadlo že,žena která buduje kariéru a nemá zájem mít děti tak vlastně také neplní funkci takového svazku jakým manželství je.Protože funkčním plněním rodiny se pochopitelně nemíní pouze sex bez potomků.Tak jsem doufám uspokojil vaši touhu po vědění jak to bylo myšleno.
0/0
27.6.2005 11:56

mona67

Re: Re: Re: Re: Re: Diskriminace ?
Děkuji za uspokojení mé touhy po vědění. Na druhou stranu si myslím, že i žena má právo se rozhodnout jestli bude mít děti nebo, jelikož v drtivé většině se o dítě stará právě žena a najít si práci po mateřské není jednoduché.  
0/0
27.6.2005 12:43

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskriminace ?
To je již otázka jiná a dle mého nemá z Diskriminací žen nic společné.Nic méně.Ano má právo se rozhodnout zda bude mít dítě a kdy,ale tady jsme nerozebírali toto téma,ale funkčnost rodiny a Diskriminování žen v zaměstnání a doma.A tedy pokud je manželství bezdětné a nejsou tam zdravotní důvody (neplodnost jednoho z partnerů) tak potom skutečně pozbývá smyslu.
0/0
27.6.2005 14:16

Madietta

Re: Re: Re: Re: Re: Diskriminace ?
je daleko více mužů, kteří odmítají mít děti. Stoupá počet "single" třicátníků, nebo takových, kteří sice žijí s partnerkou, ale odmítají s ní mít děti. Takový muž také neplní svou funkci v heterosexuálním svazku, není-liž pravda?
0/0
27.6.2005 14:39

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskriminace ?
Dle mne ano.Protože právě pro reprodukci byl stav manželský uzákoněn.Samozřejmně platí vyjímka kdy tomu brání zdravotní stav partnera.V takovém případě nelze nahlížet na jednotlivce že neplní funkci rodiny.Ale,i v takových případech je přece řešení.Např.adopce.I když každý nemá sílu podstoupit byrokratický adopční postup.
0/0
27.6.2005 15:15

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskriminace ?
No, já si myslím, že reprodukce byla možná i bez manželství, stav manželský byl domnívám se uzákoněn hlavně kvůli majetku a jeho udržení, ale to je dneska fuk.
0/0
27.6.2005 15:27

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskriminace ?
A pro ochranu dětí.Majetek je v manželském svazku v očích zákona až druhořadou záležitostí.Samozřejmně,že je reprodukce možná i bez svazku manželského.Ale,víte sama jaké jsou pak tahanice o dítě a jak i v dnešní době je na nemanželské dítě pohlíženo.A tomu se právě zákon snaží napomoci uzavřením manželství.
0/0
27.6.2005 15:40

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskriminace ?
Jistě dneska - ale instituce manželství vznikla v době, kdy muži o děti zdaleka tolik nestáli (pokud se nejednalo o prvorozeného syna), ale o majetek jo :-)))
0/0
27.6.2005 15:48

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskriminace ?
Jistě,ale jak se mění doba a hodnoty ve společnosti tak se měnil i zákon aby především chránil nezletilé ve smyslu § 149 odst.3 o.z.
Dobu kterou zmiňujete byla práva dětí na nule.Dnes již tomu tak není.
0/0
27.6.2005 16:02





Najdete na iDNES.cz