Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opozice chce zvrátit zdražení MHD

Zdražení pražské hromadné dopravy se nelíbí zástupcům Evropských demokratů, Strany zelených a Unie svobody-DEU. Chtějí, aby zvýšení cen projednali zastupitelé města. Na program některého z dalších zasedání sboru by věc měla dostat chystaná protestní petice občanů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jirka-Praha

vida
no vida. Ja uz sem to ztravil a voni to chtej zvratit...
0/0
8.7.2005 17:26

Qvark

opozice ?
To se ta opozice právě probudila nebo co ? Leda že by šlo o zviditelnění, to by odpovídalo spíš.
0/0
8.7.2005 16:26

SocPredator

dobrej pokus, ale pozdě
No ale ty hlody o těch evropskejch průměrech, to je fakt hustý - matus77, že jo? A jaká je dopravní infrastruktura v Praze sis nastudoval?
0/0
21.6.2005 9:30

Xaver01

Sakrblé
Pražský dopravní podnik je prorostlý rakovinou stejně jako byl nebožtík Houfek. ODS v Praze by si měla uvědomit, že celá republika nehodlá nést následky za to, jak kazí straně jméno její pražská komunální politika včetně jejích bossů typu Bürgermeistera.
0/0
20.6.2005 16:56

karoten

Re: Sakrblé
Tak proč s tím celá republika něco nedělá? Nepotvrdila náhodou celá republika na stranickém sjezdu ODS tyhle supersvině znovu ve funkcích?
0/0
8.7.2005 16:51

celtic

tady...
je vidět co znamená velká koalice....vše převálcují silou...
0/0
20.6.2005 16:20

Jesuslives

Nutnost zdrazeni MHD
Ja nevim, co se (prazaci) tak rozcilujete. Pokud v praze bydlite, tak si kupte litacky. Studentska se zdrazuje z 210 na 230, coz me opravdu nevytrhne. Predpokladam, ze pro dospely to bude nejak pomerove podobne. Vzhledem k tomu, ze je provoz MHD tezce ztratovy (udajne se z jizdneho zaplati petina nakladu), ztratu (a budovani novych tras) plati z casti stat,ale z casti mesto Praha. Pokud se snizi deficit, daji se usetrene penize investovat jinak (a na tom vydelaji Prazaci). Nevim, proc by mel magistrat dotovat jizdne zahranicnim turistum.
 
Cena provozu MHD je porad stejna, akorat se zmeni pomer, kolik zaplati jednotlivi cestujici a kolik se zaplati z verejnych rozpoctu.
Me ta dvacka mesicne rozhodne nevytrhne. Az sem pojedu dvakrat o prazdninach a budu muset si pokaze koupit dve jizdenky, tak me to vyjde o 32 korun draz. Spatne spani kvuli tomu mit nebudu. A to nejsem zadnej milionar. A duchodci to stejne budou mit zadarmo, tak kde je tedy problem???
0/0
20.6.2005 15:56

Tomm1

Re: Nutnost zdrazeni MHD
Tebe mozna ne, ale matku s deckem rozhodne ano. Tu vytrhne i tech 2x24, kdyz musi jet parkrat za mesic MHD. A co je horsi, pokud jede pres celou Prahu, neni to uz 2x12, ale 4x12, protoze cas na prestup je pro normalni, zdrave lidi, ne pro jakkoliv handicapovane. A to uz vubec nemluvim o tech rodicich, co musi jet pres vice pasem dnes za 18. Proste pak radeji pojedou autem. A co se v mladi naucis, ze, ... . Takze vychova k ekologickemu chovani a k podpore tech, co na nas budou muset v budoucnu makat jak remen. Proste normalni i.d.i.o.t.i.
0/0
20.6.2005 16:01

matus77

Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Ses uplnej debil... Spolu se sdrazenim se zvedne platnost jizdenky z 60ti na 75 minut. Tak co zvanis o tom, ze ji to vyjde kvuli prestupu 2x draz... Predpokladam, ze matka se nebude s ditetem courat nekdy po nocich, ale vybavuje veci pres den. Pres den za tech 75 minut bez problemu dojedes z jednoho konce Prahy na druhy a najezdis pri tom cca 20km => cca 1km = 1Kc... Pokud se ji to zda moc, at si koupi auto a plati benzin aneboat si vezme taxik 1km = 22Kc... Proste a jednoduse, jizdenky sice zdrazely, ale porad jsou levnejsi nez je evropsky prumer a porad jeste vyjdou porovnatelne s ostatnymi mesty, kdyz vezmes v uvahu jejich platnost a frekvenci spoju v Praze. Tak co to meles?
0/0
20.6.2005 16:24

Tomm1

Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Uvedu priklad, jak funguje system v Praze ted, a nedelam si iluze, ze se to po zdrazeni zmeni. cesta pres celou Prahu, podle jizdniho radu 56 minut, tedy 12 Kc. Jenze s kocarkem to trva dele a ani to normalniho cloveka nenapadne. Znam jednu matku, ktera si nepohlidala dobu a v autobuse 2 stanice pred vystupem ji kontroloval revizor. Ukazala jizdenku za 12, ten ji na to rekl, ze je neplatna, pozadal ji o obcanku a ona ji poctive ukazala. Zaplatila 400,- pokutu, a to podle me za nic, bohate by stacilo rici mate ji proslou, cvaknete si novou. Takze to ten priklad, jak to funguje, a tohle se vubec nezmeni. Cerni pasazeri dal budou v klidu jezdit zadarmo, a ja s nimi. A co se tyka te ceny, ver, ze i 24 Kc je pro matku s deckem problem, natoz 48, nebo nove 40. Pokud ma rodina auto, je v mnoha ohledech jiz vyhodnejsi jet autem. A to znam i pripady rodin jezdicich do Prahy pres vice pasem, a taky logicky jen obcas. Tady uz auto vyjde v pohode levneji (rodina vetsinou auto uz ma).
0/0
20.6.2005 16:34

matus77

Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Pokud to jizdy autem zapocitas veskere naklady, tj. krome benzinu i pojisteni a amortizaci vozu a tak podobne dostanes cenu cca 5Kc za kilometer, takze to, ze 4-clennou rodinu to vyjde levneji je prirozene. Bezna auta jsou totiz delana pro 4 osoby. Kazdopadne matka s ditetem do v tom aute levnejsi mit nebude. Dalsi vec je, ze kdyz si matka s ditetem nemuze dovolit jizdu za 32Kc ale za 24Kc jeste ano (tj. zruinuje ji 8Kc) tak je socialni pripad a ty je potreba resit oddelene od ostatnich = cesta nevede plosnym uznanim jizdneho za vysoke, ale individualnim socialnim prispevkem takto potrebne matce. Krom toho dopravni podnik krome provoznich nakladu primo spojenych s vykonanim jizdy je take zatizen spravou a udrzbou dopravni cesty (netyka se autobusu) a obnovou vozoveho parku a rovnez investcemi, aby jak ty rikas byla doprava pristupnejsi i pro handicapovane (bezbarierove pristupy, nizkopodlazna vozidla). Tyto investice DPP dela, i kdyz ne zcela vyhovujicim tempem, protoze dluh v teto obl
0/0
20.6.2005 16:48

matus77

Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Tyto investice DPP dela, i kdyz ne zcela vyhovujicim tempem, protoze dluh v teto oblasti z dob minulych, kdy se prave operovalo plosnou socialni solidaritou je znacny. Zajiste je potreba hledat uspory i ve fungovani podniku samotneho. Momentalne prochazi jiz 2 rok silnou restrukturalizaci a myslim, ze naklady celkem uspesne snizuji. Kazdopadne prikladu maminek s detmi nebo jinych socialne potrebnych je v relativne bohate Praze malo na to, aby to omluvilo plosne priznani vyhody nizke ceny vsem. A tvuj priklad s 56 minutami je vyresen tim zvednutim platnosti jizdenky na 75 minut. Takze to snad zas az takovy problem nebude, nebo jo? Prumerna cestovni rychlost (tj. vcetne zastavek) je 20km/h, takze za 60 minut se proste odvezes cca 20km a jeste ti zustane 15minut na prestup. Pokud i toto je malo, tak pak nevim, co bys chtel. MHD uplne zdarma? = zaplatime vsichni, ze nekolik lidi ma problemy? Naprosta vetsina lidi, kteri cestuji denne bude mit naklady beztak zvysene jen o cca 10% - viz ceny
0/0
20.6.2005 16:49

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Vetsina investic jde jaksi bokem. 9 Giga je hlavne na provoz molochu. Kdyby se melo zapocitat vse, pak nebude stacit ani 100,- za jizdu. A s autem je to trochu jinak. U taxiku platis sofera a naklady na jeho auto. Ale pokud uz auto mas, naklady uz tak jako tak platis, takze jde jen o to, kolik te to bude stat navic. Nedavno to tu nekdo hezky spocital. Cesta MHD, tam a zpet 2x12, cca 22 km, tedy 24, za mackani se v autobuse, postrikany z louze pri desti, zpoceny pri horku, dohromady za 1,5 hodiny. Autem dohromady za 45 minut,cena u dieselu kolem 2Kc/km, tedy kolem 40Kc,v klimatizovanem aute, s radiem, bez mackani. Pro prilezitostne jezdeni MHD se MHD uz po zdrazeni nevyplati. A navic se nijak neresi sta miliony unikajici (i bez meho prispeni k jejich poctu) diky neplaticum. Az by poresili auta v centru, a razantne snizili pocet neplaticu, a stale by cestujici platili jen 22%, chapal bych zdrazeni jako zcela potrebne. Takto je to jen pro zkasnuti poctivcu,ci tech,co nemaji jinou moznost.
0/0
20.6.2005 17:11

Tomm1

Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
A jeste jen malickost. Radni argumentuji tim, ze je potreba zvysit podil financovani cestujicimi. Tak proc nesnizi procento cernych pasazeru ?? Pokud jsou pravdive udaje, ze tretina lidi jezdi v praze na cerno, pak kazdy rok se DP dobrovolne pripravuje o 1/3*2giga, tedy cca 600-700 milionu korun. Prinese zdrazeni takovehle penize do kasy ? Jisteze ne, protoze cast lidi zacne taky jezdit na cerno (ja jsem mezi nimi), a nebo autem. Takze platit draz budou jen stari poctivci, mezi ktere jsem take patril a budou sponzorovat ty, co neplati. Jak originalni reseni. A nic na tom nezmeni ani fakt, ze prodlouzili doby prepravy. Je komicke, ze kdyz jsem o totez zadal cca pred rokem, bylo mi sdeleno, ze to nelze. Takze nedelam si iluze. Tady vubec nejde o nejake logicke, ci prospesne reseni. A frekvence spoju ?? Na becku ve spicce neni problem i 4 min (Smichov-Karlak jak preprava dobytka), ze Smichova do Modran a z Kacerova na Novodvorskou je to jak mezi Andelem a Karlakem. Zmeni se to ?? Nikoliv.
0/0
20.6.2005 16:43

matus77

Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Aha. Takze 10% vyssi cena za predplaceny kupon te vede k tomu, ze zacnes zneuzivat system? To je skvele uvazovani. To pak chapu, ze ses ozval. konecne sis nasel argument proc neplatit jizdne. Hodne stesti. I ti revizori, co maji resit ty cerne pasazery neco stoji. Kdyz budou vsichni uvazovat jak ty, tak budou turnikety pri vstupu do metra a do tramvaji a autobusu se bude nastupovat pouze prednimi dvermi. Pokud jsi to nekdy zazil, tak jiste vis o cem mluvim. Doufam, ze se to snad nikdy nestane. I kdyz kvuli takovym blbcum, jak ses ty by byla hromada argumentu pro.
0/0
20.6.2005 16:55

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Nikoliv. Snazil jsem se jednat s temi, co za tohle maji zodpovednost, a jizda na cerno je uz jen moje "neposlusnost".Navrhoval jsem jen par veci.Napriklad prodlouzeni doby prepravy pro rodice s deckem  a kocarkem - nelze.MHD zdarma pro rodice s deckem a kocarkem - nelze.Zavedeni turniketu v metru, aby zaplatit alespon za metro musel kazdy - nelze.Zmena tarifikace u cernych pasazeru,pokud treba jen prekrocis dobu prepravy, ale poctive jsi si stipnul,navrhoval jsem zaplatit chybejici jizdne a pokutu 50 - opet nelze. Navrhoval jsem, aby MHMP udelal zakonodarnou iniciativu, aby revizor mel vice prav - nelze (pri tom na tazikare zmenu zakona podali, zajimave). Navrhoval jsem zmenit operativne intervali BUSu mezi Smichovem, Kacerovem a Modrany a Novodvorskou - nelze, lze udajne az minimalne za rok po jakemsi vyhodnoceni. A kdyz nic nelze, tak uz nevidim jinou moznost, nez DP ukazat, ze ty diry tam jsou a jezdit na cerno. A nebudu sam. Takovyhle system podporovat nehodlam.
0/0
20.6.2005 17:04

matus77

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
OK... Vidim, ze se v teto veci snazis. Beru to, ale zda se mi, ze se uchylujes k argumentum, ktere jsou dosti okrajove (ta maminka s kocarkem pres celou Prahu co ji zruinuje 12 Kc zdrazeni pro ni i dite spolu). Kazdopadne co vsechno lze a nelze me celkem prekvapuje. Nepredpokladal jsem, ze nektere veci, co si navrhoval by nesli udelat. No jo... DPP by bylo potreba poradne nakopnout, aby se trosku vice snazili (napr. ty jizdy prekrocene o 1 min.) Ale co cekas, kdyz radni pro dopravu Radovan Steiner si teprve ted po 12ti letech, co se vratil z emigrace udelal maturitu. A argument - ze pry nemel cas pri zatizeni komunalni politikou HAHAHAHAHA :-)))) Tam je podle me potreba zacit. DPP ma jiste sve slabiny, ale sluzby co poskytuje jsou na velice vysoke urovni v porovnani se svetem. MHD v Praze rozhodne neni slaba stranka. To ti taxikari napriklad to je zatraceny problem. Magistrala v centru mesta co zlikvidovala Fantovubudovu hlavniho nadrazi, likviduje Sv. Vaclava i Narodni muzeum... A ve
0/0
20.6.2005 17:15

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
No slava, nic jineho nerikam, ze zdrazeni je az jako jeden v rade jinych kroku (omezeni neplaticu, audit DP, ...). A mimochodem, rodic s kocarkem je okrajove tema, ale nechapu proc se resi problem, ktery Prahu moc netrapi. Prahu trapi auta, a jejich omezenim, ci zpoplatnenim se nikdo nezabyva. Pritom zpoplatnenim aut by se dalo do kasy vybrat dost penez na to, aby se zdrazovat nemuselo, a tim padem aby i pro prilezitoistne cesty bylo znatelne vyhodnejsi jet MHD. O nicem jinem to neni. A co pristi rok, az se zjisti, ze to nepomohlo ?? Zdrazi se kupony ? Je to silne pravdepodobne s timhle pristupem.
0/0
20.6.2005 17:19

matus77

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
DPP i kdyz se ti to nezda, svoje naklady snizuje. A to dokonce i na ukor operatovnosti - posledne viz zruseni zaloznych vozu tramvaji X pro pripady problemu. Racionalizovat by slo i nadale, ale prece jen je to moloch a u takoveho je jista setrvacnost. Kdezto naklady - mzdove i pohonne hmoty, elektrina a tak podobne sli za poslednich 7 let znacne nahoru. Takze potreba zdrazeni je nevyhnutelna, pokud se bude v usporach postupovat dale, nevidim duvod v nejblizsi dobe zdrazovat. Argument, ze kdyz uz auto jednou mas moc neskousej - bud auto mas a jezdis nim nebo auto nemas a je to. Proc se nereguluje pristup aut do centra? Oficialni verzi magistratu je, ze je potreba nejdriv dokoncit MO. MO bude hotov castecne az kolem roku 2012 a kdy bude vychodni cast se pro jistotu nemluvi vubec. Tak je jasne, kdy asi pristoupi k regulaci magistraly a kdy se to zpoplatni. Nikdy... Proc? To je snad jasne, ale neni to problem DPP.
0/0
20.6.2005 17:30

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Ano, tohle rikaji radni, ale ja tomu neverim. Neverim, ze moloch skutecne potrebuje tech 9 giga, aby MHD v Praze fungovalo.Proto bych rad videl v DP hloubkovy audit a asi nejsem sam. Co se tyka potreby zdrazeni, pak to je dost diskutabilni. Naklady totiz nevyhnutelne porostou rychleji nez cena pohonnych hmot, a je jen otazka casu, kdy MHD prestane byt zajimave i financne (s timhle pristupem radnich). A ja si fakt nemyslim, ze by MHD melo byt placeno z jizdneho. Naopak, melo by byt natolik levne, aby se vyplatilo jet MHD, ktere bude vzdy mene komfortni nez auto (a za komfort si kazdy rad priplati). Co se tyka omezeni aut v centru, opet to radni delaji naruby. Misto razantniho zpoplatneni tech, co tam nebydli, skasnou ty co tam bydli, a za to jim "nabidnou" jen stavajici nemoznost parkovani. A regulovat pristup do centra by slo, ale neni na to politicka vule. Staci si vzpomenout na povodne, a taky Praha nijak drasticky nekolabovala, jen se proste nekam jelo dlouho, a nekam se jet nedalo.
0/0
21.6.2005 9:17

B.Stanik.T

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Ono totiž ty maminky s kočárkem nemusí jezdit nijak daleko, aby to zatížilo znatelně rodinný rozpočet. A není to žádná okrajová záležitost.
Uvedu příklad:
V Praze Vršovicích Magistrát společně s ÚMČ Prahy 10 uzavřeli cestu pro pěší z kopce Bohdalec do centra Vršovic, kde je lékař, pošta, spořitelna a úřad. Ta pěší cesta měla 1 km. Dnes musí maminky s kočárky a další nepravidelní cestující (důchodci) jezdit autobusem s přestupem na tramvaj (asi 2,5 km) - nehledě k tomu, že se musí přestupovat, tak i ta část cesty, kterou nelze absolvovat pěšky, trvá ve špičce i více než 20 minut. Takže za ty nutné dva kilometry musí maminka s kočárkem platit 20 Kč a pokud si zapomene předem koupit jízdenku, tak i 25 Kč. (To je cena za jeden kilometr).
 
0/0
20.6.2005 18:39

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
A ted koukam jeste na jednu vec, ktera sem nepatri. proc jsou taxikari pro Prahu problem ? Neco o tom vis ? Ja nahodou ano. A zcela odpovedne mohu rici, ze za taxikarskou ostudu si muze jen MHMP sam, nikdo jiny. Dokud bude regulace a narizeni a jine podobne hovadiny, vyplati se to obchazet a podvadet. Je zajimave, ze kdyz taxikar predrazi nesmyslne nizkou cenu taxi treba o 20Kc, vsichni se z toho malem poser..., ale kdyz Vas veze taxik z letiste nebo hotelove taxi, kde se plati o rad vice (tedy rozumej nekdy az x10 oproti normalnimu taxiku pri regulaci a tak 3-4x vice pokud by taxik nebyl regulovany), tak to nikomu, ani MHMP nevadi. Trochu divne ne ?? A to je slabe slovo. Kdo je trotl, toho oberou, kdo se stara toho neoberou. nevidim problem v tom, aby Praha vydala tabulku vzdalenosti, aby si cizinci mohli cenu odhadnout, a pokud by chteli, aby si to okradeni pohlidali. Dneska nic takoveho neni, jsou jen nevymahatelne nesmysly zavedene MHMP.
0/0
21.6.2005 9:55

Karel K.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Pozor - turnikety v metru nejspíš budou!!!
A proti těm předním dveřím v BUS/TRAM bych se nebránil. Alespoň by tam nejezdili zadarmo smradlaví bezdomovci z konečné na konečnou.
0/0
20.6.2005 22:12

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Hmmm, ale asi teprve az radni konecne prijdou na to, ze zdrzeni jizdneho nezmenilo nic na vysi dotaci od MHMP, ani na podilu financovani z jizdneho. Ja osobne bych zavedl turnikety hned, a k tomu nastup do povrchove MHD v zastavkach s malym provozem (mimo centrum) jen prednimi dvermi. To by dokazalo znacne omezit pocet neplaticu a prineslo by to do kasy vice penez, nez jakekoliv zdrazeni. A neverim, ze by instalace turniketu byla nejak extremne draha. Naopak jsem presvedcen, ze by se zaplatily za rok maximalne za dva.
0/0
21.6.2005 9:22

matus77

Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Jeste pro tvoji informaci. Jalodvorská - Kačerov 17:02 - 17:11 (6 minut na prestup na metro) Kačerov - Muzeum - C 17:17 - 17:27 (5 minut prestup mezi linkami) Muzeum - A - Dejvická 17:32 - 17:40 (5 minut na prestup na autobus) Dejvická - Sídliště Na Dědině 17:45 - 18:00 takze 58 minut, 20km to jsem ted vytahl z vyhledani spojeni a jiste uznas, ze je to z prdele do prdele a neni to take, ze jedu s ditetem za doktorem nebo do skoly nebo na urady. Na prestupy je tam cca 5 minut na kazdy a za tu dobu to jde stihnout is kocarkem. Bezproblemovy jedinec na tech prestupech na metru usetri i 5 az 10 minut z celkove cesty. Takze kde vskutku je ten problem, pokud tato maminka dostane jeste 15 minut k dobru po zdrazeni???????
0/0
20.6.2005 17:05

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Vis co, ty nemas rodinu vid ?? Vezmi si kocarek, naloz ho cca kolem 15 kg, vem si k sobe nejakou divcinu a popros ji, at s tebou tu trasu projede. A pak sem napis zkusenost, kolik ti to trvalo. Ja tipuji 1 hodinu a 15 minut. Ono totiz ne vsude muzes s kocarkem jen tak projet, a ne vsude ti lidi pomuzou. Po zdrazeni jses na casovem limitu s hrozicim postihem 400, fakt super. Asi mlade rodiny financne tvori zajimavou skupinu, kdyz je potreba, aby museli platit. Takze nejdriv vyzkousej, ja tu zkusenost mam, a pak sem napis vysledek a ne jen teorii. Ona totiz teorie a praxe byva dost rozdilna ...
0/0
20.6.2005 17:15

matus77

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Tak fajn. Rekni mi, jakou ze to trasu, kde jezdis vice nez 75 minut (to je casova platnost jizdenky po zdrazeni)??? A realnou trasu, ne jen pro priklad.
0/0
20.6.2005 17:19

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Zkus Hurka - Janovska, neni to az zas tak z prd... do prd.... Doba prepravy podle jizdnich radu tesne pod hodinu. Realne to matka s kocarkem jede prave kolem tech 75-80 minut (je to ta trasa, kde revizor matku s kocarkem skasnul - prekrocila dobu prepravy o 12 minut, zbyvaly ji dve stanice autobusem). Jak rikam, domluv se s nejakou divcinou, naloz kocarek a jed s ni, at vidis, jake to je (nepomahej ji, nech ji, at si pomuze sama, nebo at ji pomuze okoli), a jak dloho to trva. A pak napis, jestli jsi ochoten za takovehle cestovani zaplatit za jednu cestu 34,-Kc po novu, nebo 20 po staru, a nebo 400 pokutu pri prehlednuti prekroceni doby platnosti.
0/0
21.6.2005 9:40

Jesuslives

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Dobre, decko nemam, ale jsou drazsi plinky nebo jeden listek do metra? Zvlast pokud jedes jenom nekolikrat malokrat (no fuj, cestinar by zaplakal) do mesice (pokud jezdis vicekrat - kup si litacku)
0/0
20.6.2005 19:33

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Az budes muset premyslet, jestli si muzes dovolit jit na pivko, jet na dovcu, na vikend, koupit nejakou vec do domacnosti, tak ver, ze ti i cena jizdenky za 12,-prijde draha. A litacka se vyplati az v pripade, ze udelas mesicne vice nez zhruba 20 jizd mesicne za 12 Kc. Matka s kocarkem ale tolik jizd nikdy neudela, takze litacka je pro ni jen zbytecny vydaj, na ktery navic casto ani nema. A v MHD proste obcas jet musi, a neni to nijak pohodova jizda. Dlouhe jizdy jsou sice vyjimka, ale fakt nechapu, proc musi byt penalizovana zvysenou cenou, kdyz prekroci dobu prepravy. A co se tyka plinek, jedna, draha plinka stoji kolem 4-6Kc, obycejna treba i 2 Kc, ale srovnavat by me to fakt nenapadlo. BTW, mam prijmy nad prumerem, presto jsem si porizenim rodiny drasticky a dobrovolne snizil zivotni uroven, a podporu statu fakt nikde nevidim. Asi nejsem socka, kterou stat chce podporovat.
0/0
21.6.2005 9:31

231

Re: Nutnost zdrazeni MHD
Dřív jsem na nádraží a z nádraží jezdil tramvají, po zdražení mě tam někdo z rodiny odveze autem. Ušetříme a na radnici budou moc přemýšlet jak snížit počet aut v metropoli.
0/0
20.6.2005 16:02

TakyPavel

Re: Nutnost zdrazeni MHD
Nerozčiloval bych se nad zvýšením jízdného, kdybych byl přesvědčen, že s ním dopravní podniky nakládají hospodárně. V pražském metru bývávaly turnikety na mince. Ne že by to bývalo ideální, ale rozhodně účinnější než současné strojky na označování jízdenek. Turnikety označující jízdenku by tomu mohly pomoci, zvláště když by byl u vchodu i východu. Jednosměrnou jízdenku u východu už z turniketu nedostanete zpátky, přestupní Vám. A když u vchodu a východu bude alespoň jeden revizor, který snahu projít bez placení rovnou nahlásí policii, ušetří dopravní podnik na školení revizorů v kurzech sebeobrany a podobných věcech. Investice to bude na víc než jeden rok, ale věřím tomu, že by se městu nakonec začala vracet - a bez zdražování jízdného.
0/0
20.6.2005 16:07

TakyPavel

Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Vypadlo mi "přestupní Vám vrátí". A město, kde jsem toto fungování dopravy nesčíslněkrát zažil? Třeba Londýn.
0/0
20.6.2005 16:09

matesakoid

Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Myslis jako v Parizi - poradne se pritulit k cloveku jdoucimu pred Tebou a kdyz vychazis tak udelat hop pres klandr? Nebo se znova spratelit?
 
 
0/0
20.6.2005 16:14

TakyPavel

Re: Re: Re: Re: Nutnost zdrazeni MHD
Na tulení musí být dva, kteří si to přejí. A právě na toho chtivého tuleně by u turniketů byli ti revizoři, co jinak v metru riskují, že dostanou na budku. V Británii jsem nic takového neviděl, ale nechám se od Vás poučit, třeba jsou Frantíci láskyplnější ...?
0/0
20.6.2005 16:18

butch2

a
Nejdřív snížit náklady!
0/0
20.6.2005 15:36

Jesuslives

Re: a
S tim souhlasim... to ale na otazce zdrazeni nic nemeni. I po zdrazeni, i kdyby se povedlo snizit naklady, bude MHD ztratova..
A zase treba na bezpecnosti se setrit moc neda, nechci, aby se na soupravu, ve ktere budu, zritil strop mezi Holesovicema a Kobylisama a zalila me vltava (kdyz to prezenu)
0/0
20.6.2005 15:59

Tomm1

Re: Re: a
MHD jako celek nemuze byt nikdy ziskova a neni nikde na svete. Problem Prahy neni v levnem MHD, ale v precpanosti auty a to zdrazeni nijak neresi, spise zhorsi, a tim padem se zhorsi i rychlost MHD, protoze vule preferovat durazne MHD je u radnich podporujici zdrazeni nulova (proste se boji o koryta, tak radeji skasnou ty, co se nebudou moc branit a navic jsou poctivi - cerni pasazeri budou dal v klidu, a ja se zaradim mezi ne, uz me ta "poctivost" omrzela).
0/0
20.6.2005 16:05

TakyPavel

Re: Re: Re: a
Navíc si vezměte i ten humbuk s omezením přístupu na letiště. Taxikáři si dupli a najednou magistrát zjistil, že s ním nikdo o omezení nejednal ... Takže další důvod věřit, že město raději vyjde vstříc téhle taxi lobby než by na letiště třeba protáhlo metro.
0/0
20.6.2005 16:13

Tomm1

Re: Re: Re: Re: a
Jo jo, to byla dokonala ukazka toho, na co nasi radni slysi. A bohuzel je smutny fakt, ze zdrazeni s % podilu dotaci vuci nakladum nijak nehne. Cast zacne jezdit na cerno a cast autem, a MHD bude sice o malinko prazdnejsi, ale stejne ztratove. Zajimalo by me, kde jinde na svete delaji takoveto experimenty za miliony a beztrestne. V Kocourkove ?? Tak kupredu (leva - i kdyz tady je to asi jedno), zpatky ni krok !!
0/0
20.6.2005 16:16

TakyPavel

Re: Re: Re: Re: Re: a
Stačí si to spojit i s tím, jak vypadalo přezkušování a udělování taxikářských licencí v Praze - až tak dávno to zase není.
0/0
20.6.2005 16:20

Rudá hvězda

›››››››››››› ™
jen ať pražákům zdraží a aspoň o 500%.
0/0
20.6.2005 15:15

Šárka Grossová

Re: ›››››››››››› ™
a ploč?
0/0
20.6.2005 15:28

TakyPavel

Re: Re: ›››››››››››› ™
Tato otázka je zcela na místě - pak totiž ke vzteku přispěvatele Sudajeva zase budou Pražáci v něčem první. A to už bude na mašli.
0/0
20.6.2005 15:32

Šárka Grossová

Re: Re: Re: ›››››››››››› ™
co má Sudajev proti Pražákům
0/0
20.6.2005 15:43

TakyPavel

Re: Re: Re: Re: ›››››››››››› ™
No, podle jeho přání zdražit v Praze jízdné aspoň o 500 %, soudím, že není povahově zrovna filantrop.
0/0
20.6.2005 15:59

vandor

Re: Re: Re: Re: ›››››››››››› ™
...   podle jeho příspěvků na íčku, tak nejspíš tohle   ... ...  
0/0
20.6.2005 16:12

Šárka Grossová

Re: Re: Re: Re: Re: ›››››››››››› ™
aha
0/0
20.6.2005 16:21

231

Re: ›››››››››››› ™
Jako, že by bylo jiné jízdné pro pražáky a jiné pro mimopražské? A revizoři budou kontrolovat s lístkem i trvalé byliště?
Nebo jak jste to myslel, pokud jste vůbec myslel?
0/0
20.6.2005 16:07

Šárka Grossová

teď se mi docela vyplatí
jezdit načerno
0/0
20.6.2005 15:13





Najdete na iDNES.cz