Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šimonovský plánuje změny na dálnici D1

Ministerstvo dopravy se rozhodlo řešit kritickou situaci na nejvytíženější české dálnici. Do boje proti častým kolonám chce vyrazit s úpravami středového pásu. Ty by umožnily operativní převádění provozu do protisměru. Chce také upravit nebezpečné výjezdy z odpočívadel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rzlm

100
0/0
22.6.2005 12:53

rzlm

* * *
Tak na ty změny jsem zvědav. A s tím počtem fíků bych i souhlasil, že se snížil, protože když tam jsou vidět, tak akorát s dalekohledem, místo toho, aby stavěli a rozdávali vysoké flastry rychlejezdícímu dobytku.
0/0
22.6.2005 12:52

JfV

Jen pár připomínek
Projel jsem v poslední době několikrát republiku křížem krážem, ale potkat policajta, který sleduje provoz na dálnici nebo silnici se mi nepoštěstilo. Jedinými byla paka s radarem deset metrů za cedulí obce. Jak může vypadat způsob jízdy např. na dálnici, když tam není dohled ? Zcela běžně se vyjíždí z pruhu pro pomalá vozidla, kamion předjíždí další kamiony i pět kilometrů dlouhým manévrem, dovolit si jet v levém pruhu do 150ti je pro některé zezadu upalující rychlíky neodpustitelné. A na cizince ? Nemáš na pokutu nebo nerozumíš ? Sebrat SPZetku jako venku. Ale hlavně, policajti musí jezdit a né stát za křovím !
0/0
19.6.2005 6:29

rzlm

Re: Jen pár připomínek
Ale je to taky dost o lidech. Projel jsem teď dvakrát celý Německo a i ti, co jedou 180 a víc jsou vůči pomalu jedoucím ohleduplní. Jedinej, kdo mě tam vyblikal (a to prosím ještě v zácpě, takže si pomohl pouze o jedno auto) byl krypl z Prahy. Jak říkám, je to hodně o lidech a policie by ten nepřizpůsobivý dobytek (nejvíce z Prahy, Brna a Ostravy - ti pražáci aspoň uměj jezdit) asi měla naučit slušnému chování.
0/0
22.6.2005 12:57

sageorg

Ministře!!!!
Přestaň plánovat a začni už kurňa něco taky provádět!!Kdo nahradí prodrbané peníze za průjezd  kamionů naší zemí po vstupu do EU?Kde jsi chrápal???Vždyť po těch našich okreskách se nedá jezdit a jenom si mrvíme auta,ale my nemáme servis na vše, jako poslanecká dramatická společnost
0/0
18.6.2005 23:10

cejkis

zase žvásty
pan Šimonosvký opět řeší následky a ne příčinu.
Třeba jeho komentář, že předjíždějící kamion jede pomalu a za ním se často stáva něhoda. Tato nehoda se stane proto, že 99% řidičů je agresivních a "tlačí" toho před sebou na nárazníku.
Výjezdy z odpočívadel ? Všechna odpočívadla jsou uzavřena z důvodu husté sítě čerpacích stanic a využívá je pouze policie.
Jediné správné řešení dálnic v ČR jsou tajná auta police s kamerou a lepší úprava formulace bezpečných odstupů a vyšší postihy za přejíždění z pruhů do pruhu bez směrových světel a dalších přestupků, které se staly "in" pro každého frajera za volantem.
0/0
18.6.2005 17:11

dukeprvni

Šimonovský plánuje změny na dálnici D1
no jak to planuje simonovsky socan, tak definitivne prodavam auto a jezdim na kole, snad se aspon tak nekam dostanu  pac co puvodne nezjebali bolsevici (dalnici), tak ted' dorazi vyblblej socan
0/0
18.6.2005 5:32

mata001

Re: Šimonovský plánuje změny na dálnici D1
Pozor!!! Pořád je lepší vlítnout do díry s autem než na kole - to ti pak už pude o život...
0/0
18.6.2005 5:36

cejkis

Re: Šimonovský plánuje změny na dálnici D1
když by byla u moci ODS, tak by jste se jistě rozplýval blahem i kdyby situace na D1 byla stejná 
0/0
18.6.2005 17:12

pan_socka

Re: Re: Šimonovský plánuje změny na dálnici D1
:o)
0/0
22.6.2005 9:50

zimni

Nejsou žádná pravidla
Pan ministr plánuje blbosti. Dejte mu někdo 1000 liber, ať si zajede do Anglie. Ať si vezme brejle a poradce (třeba i od dráhy) a podívá se jak to také může fungovat. 1. Na dálnicích platí omezení rychlosti. Překročení je pokutováno tvrdě.  2. Rychlost na většině dálnicích je monitorována kamerami umístěnými nad dálnicí nad téměř všemi mosty. 3. Zákon umožňuje monitorování poznávacích značek. To se hodí třeba i na vybírání mýtného (např. po přejezdu okružní M25 do Londýna. Pokuty chodí automaticky. 4. řidič kamionu v nejrychlejším pruhu zaplatí cca svůj měsíční plat. Jen stručně některé anglické dvouproudové dálnice pojmou až 2x víc aut než naše D1. Na některých je dokonce povolená devadesátka (x 1,6). Na dálnicích jsou informační tabule, které upozorňují (díky kamerám) na to, že je někde havárka, uzavírka atd.,  a to i na jiných dálnicích, na které se ze směru jízdy může řidič dostat. U nás to zatím umí jen některé servery mobilních operátorů. Kdyby někdo nečeka
0/0
17.6.2005 23:24

The_Ant

Re: Nejsou žádná pravidla
Tak tak musím jenom souhlasit, projel jsem skoro celou Anglii řidiči kamionů se tam chovají poněkud jinak než v ČR....Policisti na dálních také nejsou moc vidět, ale díky kamerovému systému to ani není zapotřebí. Ale že bych někde viděl povolených 90 mil/hod, tak se mi nepoštěstilo, maximálně 70 mil/hod...
0/0
20.6.2005 11:47

tommi77

Billboardy
A zrušte nebo omezte billboardy. Vím, že je to ohraná deska, ale jsme v tomhle skutečně rarita a o tom, že to odvádí pozornost není pochyb.
0/0
17.6.2005 21:43

dislektik

D1 už nepomůže ani svěcená voda a už vůbec né ŠIMONOVSKÝ
0/0
17.6.2005 19:16

steevee007

noooooo
a k tem sjezdum a vyjezdum na dalnici dejte svetla, klidne nekolik set metru (jako napr. v Belgii na dalnici) - bude to urcite stat mnohem min, nez vsechny ty nasledky havarii.... jenze tady se hned tak stejne nic moc nezmeni, bude se spis jeste vic buzerovat a min premejslet no kdyz si to danovi poplatnici a ridici nechavaj porad libit....... dobre nam tak
0/0
17.6.2005 18:15

steevee007

noooooo
konecne nekdo prisel na to, ze predjizdeni idiota v kamionu idiotem v kamionu je velkej problem nasich silnic, hlavne dalnice (?)..... kamiony, avie a dalsi smejdi jsou vubec velkej problem na nasich silnicich a jeste je nicej.... vic policistu? k cemu to??? co nejmin uzavirek a snizovani rychlosti, trestat jizdu pomalejch aut v levym pruhu, to, ze se nejezdi co nejvic vpravo - podle vyhlasky, atd. ° zrychlit provoz na dalnici / ne zpomalit!!! velky pokuty a vsem bez rozdilu, velky sankce, rychly reseni prestupku.... tresty pro chodce prechazejici mimo prechody - to ve mestech...... atd. ° tak muzete vydelat na pokutach a jeste k tomu usetrit na platech policistu, kterejch tim padem nebude tolik potreba.... v tyhle republice uz se neda jezdit nikde - jenom omezeni rychlosti, diry, samej prechod, blby znaceni, uzavirky a objizdky - taky blbe znaceny... a k tem sjezdum a vyjezdum na dalnici dejte svetla, klidne nekolik set metru (jako napr. v Belgii na dalnici) - bude to urcite stat
0/0
17.6.2005 18:14

231

Re: noooooo
Problém je, že zvednout výběr pokut bude polici stát peníze a příjem z pokud jde do státního rozpočtu. Pokud by se aspoň půlka vybraných pokud vracela do rozpočtu české policie, tak by se mohla začít chovat "tržně" a začít zasahovat v místehc, kde se nejvíce kašle na zákon 361/2000, protože by se jí investice do toho vložené (nákup techniky, příplatky za práci přes víkend, rozšíření počtu lidí na odděleních apod.) by se jí zase vrátily. Pokuty nemusí být drastické, ale musí přijít tařka nevyhnutelně. Když někdo nevrátí košík u supermarketu, stojí ho to pětku a jak lidi vracejí.
0/0
17.6.2005 20:59

demik

Re: noooooo
Uz zase narazime na kluky v kamionech. Na zacatek - jezdim pouze osobakem, nejsem ridicem kamionu.... Proc na ne nadavate, to jsou prvni, kteri musi byt, nekde a jsou za to placeni? Vy sam prece chcete mit kazdy den mleko a jine zradlo. Obcas decku koupit boty... apod. Ze dalsi kasparek bude trvdit, ze kamionaci, kdyz je kolona, tak blokuji dalnici? Kdyby tam nebyli, tak se uz vubec nikdo nikam nedostane, protoze ti **** v novym relativne silnych vozech (dle me co nemam 200 koni je slaby detsky kocarek) musi byt vsude prvni. Kde je ohleduplnost? Nedevna jsem tahal mrtvy u NJ, ono jet na 70 km/h skoro 150 km/h neni moc dobry... Ja Vas zadam, zamyslete se nad sebou.... Vy jste z Praha, nemylim-li se... Ale i pan Demo se muze mylit....
0/0
19.6.2005 3:08

KillDogs

AUTA???
PROBLÉM JE V TOM, ŽE V NAŠÍ SPOLEČNOSTI JE VLATNICVÍ AUTA POVAŽOVÁNO ZA NAPROSTOU SAMOZŘEJMOST. POSTAVÍME DÁLNICI, ZA KRÁTKOU DOBU NA JE NA NÍ TAK VYSOKÝ PROVOZ, ŽE JE NUTNÉ KOUSEK DÁL POSTAVIT ZASE DALŠÍ DÁLNICI. DŮSLEDEK JE TAKOVÝ, ŽE KRAJINA ZTRÁCÍ CELISTVOST, VZNIKAJÍ VLASTNĚ OSTROVY ODDĚLENÉ DÁLNICEMI A SILNICEMI. TYTO STAVBY TVOŘÍ BARIÉRU, KTERÁ JE PRO MIGRUJÍCÍ DRUHY ZVÍŘAT NEPROSTUPNÁ. NADCHOD PRO ZVÍŘATA (STOJÍ KOLEM 150 MIL. KČ) SE NA D1 TÉMĚŘ NEVYSKYTUJÍ.
0/0
17.6.2005 15:13

Tonda Brno

Re: AUTA???
Prosím podívej se automapu Evropy a potom něco vykládej dálnicích.
0/0
17.6.2005 15:18

Ccecil

Re: AUTA???
kup si koně blbe
0/0
17.6.2005 15:27

crm6

Re: Re: AUTA???
0/0
17.6.2005 20:39

oudy

Re: AUTA???
Zpátky na stromy, vyměnte auta za osly a bydlete v jeskyních... Kde žijete, píše se rok 2005 !!!
0/0
17.6.2005 15:30

kenx

Re: AUTA???
bože, ty seš teda případ
0/0
17.6.2005 16:25

KillDogs

Re: AUTA???
NĚJAK NECHÁPU, PROČ MĚ ZA MOJE NÁZORY URÁŽÍTE A POSÍLÁTE NA STROMY. NEMÁM AUTO, NEMÁM MOBILNÍ TELEFON, NEVLATNÍM TELEVIZI........ JSEM JÁ CHUDÁK VŮBEC NORMÁLNÍ? CO VY LIDÉ DNEŠKA MA TO
0/0
17.6.2005 17:03

Stone_Pilot

Re: Re: AUTA???
Ne, nejsi normální, bez urážky. Normální (myslím průměrný) člověk většinou auto, televizi a mobil vlastní.
Např. já bych se bez auta a telefonu neuživil. Pokud máš možnost vymykat se průměru (=nebýt normální), uživit se, pak gratuluju (i když já bych jak v 19. stol. žít nechtěl, ale je to tvoje volba).
0/0
17.6.2005 18:38

abysser

Re: Re: Re: AUTA???
já automobil nemám... a považuji se za zcela normálního.... (tím nenchci nic namítat proti automobilismu, jen podotýkám, že mě trošku uráží, když mě jako neautomobilistu někdo nazývá nenormálním = žiji ve lekmém městě, kde auto nepotřebuji, jelikož MHD je rychlejší...).. S těmi migrujícími mosty je to ovšem smutná pravda. Na druho ustranu, naši dopraváci nemají peníze na kvalitni povrch, natož na tunely pro žáby, mosty pro srnky apod. Mnohý by řekl, že mu mohou být šneci a žáby ukradeni, ale luxus takového soudu si může dovolit pouze abnormální jedinec bez smyslu zodpovědnosti k budoucnosti (to neznamená, aby člověk hned lozil do jeskyně, jen aby se choval v zajmu trvale udržitelného rozvoje globálního ekosystému - tedy i kulturní krajiny člověka...)
0/0
17.6.2005 19:33

Ccecil

Re: Re: AUTA???
A co počítač s připojením na internet, ten máš?
0/0
17.6.2005 21:33

Lll45

Re: AUTA???
Dyk má pravdu....Co se třeba jít projít (ne projet) do lesa, třeba byste to viděli trochu jinak..
0/0
17.6.2005 17:30

LaDinek007

Re: AUTA???
kdes cetl, ze to stoji 150 mil kc? 100-200 mil kc je cena za jeden kilometr dalnice. asi si dokazes predstavit, ze je to narocnejsi stavba nez nadchody. Navic nevim jak ty , ale co rikas treba na reky a hory v cr? ty nezabranuji zviratum v migraci? zajic preplave treba labe? nebo bezi az k jeho pramenum a tam ho preskoci? bariery tu byly i drive. Myslim, se se dejou hrosi veci vuci ekologii nez dalnice.
0/0
18.6.2005 10:28

Thesis

Re: Re: AUTA???
A ty seš kdo? Hory a řeky sou pro eklogii horší?? Prober se, prosím tě, co to tady píšeš??!!
0/0
19.6.2005 15:39

Tonda Brno

Výjezdy z odpočívadel
Tyto výjezdy by bylo potřeba rozšířit na min šířku jako normální pruh a alespoň pár metrů za výjezdem oddělit svodidlem, snižování rychlosti je ku ničemu, když přípojný pruh nemá potřebnou šířku a délku jako u 9 křížů.
Asi před měsícem jsem viděl jak jeden takový blázen vylítl od pumpy, ale nezvládl situaci s výjezdem a dostal facku od projíždějícího kamionu, druhou pak dostal od svodidel, naštěstí to pak ustál. Po tomto střetu měl očesaný zrcátka a levou stranu jako kdyby se ho někdo snažil otevřít jako konzervu.
0/0
17.6.2005 15:00

marzena

Re: Výjezdy z odpočívadel
ano a presne to v clanku pisou
0/0
17.6.2005 15:34

oudy

paralelní dálnice
Dokud se nepostaví R35 Liberec - Hradec - Olomouc - hranice se Slovenskem, nepomůže D1 nic. Snad pořádné mýtné pro kamiony, ale jak zajistit, aby nejezdily po okreskách ??? Už dnes jsou zahlceny i silnice 2. tříd, které na takovou zátěž nejsou stavěny, co nastane po vyšším mýtném ??? Ucpané okresky Aviemi, Liazkami a dalším šrotem. R35 má být dokončena po r. 2012 (zlaté oči, spíš 2020), i tady se množí protesty (včera Pardubice), tak ať žijí ochránci přírody. Obyvatelé vesnic na trase R35 mají smůlu (Vysoké Mýto, Litomyšl..) A jak bude vypadat Hradec po dokončení D11 ? Už teď je občas problém projet bez kolon...
0/0
17.6.2005 14:52

lauto

Re: paralelní dálnice
Mýtné nic nevyřeší. Pokud část dálkových přeprav nepřevezme železnice nelze počítat se sníženou frekvencí přepravy kamióny.
0/0
17.6.2005 15:52

vlákno

Re: Re: paralelní dálnice
to je ale právě účel mýtného, určení reálné ceny přepravy po silnici a tím převedení části dopravy na železnici.
0/0
17.6.2005 16:17

LaDinek007

Re: Re: Re: paralelní dálnice
realne platime dane. Pokud se ma platit mytne, tak je potreba dane snizit. Dane platis i na zeleznice. Co je neplatit, at si je draha plati sama a ma taky neco z realne ceny prepravy na zeleznici? proc ji prispivat na stavbu koleji?
0/0
18.6.2005 10:32

jahol

bilboardy
Jo, a je těžký věřit, že s problémem chce někdo něco dělat a nehodovost někoho zajímá, když současně nechá zasírat celé okolí dálnice bilboardy, jejichž jediným cílem je rozptýlit řidičovu pozornost.....(a nechat ho havarovat....) 
0/0
17.6.2005 14:38

cejkis

Re: bilboardy
když by existoval zákon, že pokutu dostane nejen vlastník, ale i firma na billbordu, tak by byl pokoj. Všechni by si dali do smluv, že jejich reklama nesmí být na "černém" billboardu a žádné nepovolené poutače by se nestavěly. A povolené by musely splnit současnou normu tj nesmí být blíže jak 50m od okraje vozovky.
0/0
18.6.2005 17:17

chestburster

Na dálnici chybí policisté, míní ministr
Tak to vyřeší jedině Semir Gerkhan se svým parťákem :-D ...
0/0
17.6.2005 14:34

hzahza

Re: Na dálnici chybí policisté, míní ministr
Budou důležití, mohou častěji měřit rychlost.
0/0
17.6.2005 14:40

chestburster

Re: Re: Na dálnici chybí policisté, míní ministr
Ale no tak. Neber to tak vážně. Jasně, že budou potřeba. Jenže Semir je jen jeden :-D ...
0/0
17.6.2005 15:03

hzahza

Re: Re: Re: Na dálnici chybí policisté, míní ministr
a nešel by naklonovat 
0/0
17.6.2005 15:06

chestburster

Re: Re: Re: Re: Na dálnici chybí policisté, míní ministr
To by byla věc
0/0
17.6.2005 15:10

vnd

Re: Na dálnici chybí policisté, míní ministr
no nevim- tam kde se objevi simir gerchan rinci sklo a litaj plechy
0/0
17.6.2005 14:42

Carlo111

hmm
tohle jsou jen kosmetické úpravy které kritickou situaci na D1 (ale i ostatních komunikacích)  neřeší. Největší problém je to, že tato dálnice vznikla za komunistů a stavěla se na tehdy odpovídající zatížení. Dnešní provoz je nesrovnatelně vyšší a přesto se od té doby neudělalo takřka nic. Trestuhodné
Řešením by bylo postavit paralelní dálnici a kompletní obchvaty kolem měst tak jak známe ze Západní Evropy či USA. Ale kdy myslíte že to tímto slimáčím tempem postaví. Nejspíš nikdy
0/0
17.6.2005 14:31

davexx

Re: hmm
A za co chcete stavět? Tempo stavdy by mohlo být mnohem rychlejší, ale stále není vyřešen ten problém za co stavět.
0/0
17.6.2005 14:34

Carlo111

Re: Re: hmm
Za co??? Proboha vždyť jen na daních z PHM stát vybere přes 100mld Kč ročně. Za to co vybrali jen za posledních 15 let by postavili kolem dálnici ČR x krát.
Jak to dělala třeba SRN, Benelux či USA že mají silniční síť nesrovnatelně hustší?
0/0
17.6.2005 14:39

Tonda Brno

Re: Re: Re: hmm
Z vybraných peněz za spotřební daň na PHM a dálničních známek se lepili díry v rozpočtech, tak se nediv, že se téměř nic nepostavilo. To je to sociální přerozdělování.
0/0
17.6.2005 14:45

Carlo111

Re: Re: Re: Re: hmm
To mě právě nejvíc štve. Od dob socialismu se nic nezměnilo. Vlastně to znamená že ať naše pravicová vláda ODS tak i levicová ČSSD uplácejí voliče.
0/0
17.6.2005 14:56





Najdete na iDNES.cz