Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koho se týká církevní zákaz antikoncepce?

Chtěl bych čistě logickou argumentací reagovat na článek Richarda Krále "Papežovo smrtelné požehnání Africe", který kritizuje církevní zákaz antikoncepce. Zaráží mě u něj přímo do očí bijící nelogičnost, resp. neznalost učení církve.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jules_w

překroucení
Protože si tady převážně příznivci církví překrucují naše příspěvky tak,jak se jim zrovna hodí,nemůžu se nezeptat:viděl někdo z vás film o tzv. "ženských domovech" v Irsku -Hříšnice?Jestli je to podle pravdy jak se tvrdí,tak je to vážně hustý a církev nemá o morálce co kázat.Těm,kteří to neviděli doporučuji,nicméně slabším náturám doporučuji k televizi ještě flašku a cigára,protozě na tohle nemělo ani umučení krista.
0/0
17.6.2005 15:24

Macek.

TEN KDO HLÁSÁ VĚRNOST NENÍ ZLOČINEC
Jestli někdo považuje parterskou věrnost za výsledek nepřirozené, vnucené a pokřivené morálky , tak to v životě holt bude mít těžké. S KONDOMEM I BEZ NĚJ.
0/0
17.6.2005 15:14

j@ck

Re: TEN KDO HLÁSÁ VĚRNOST NENÍ ZLOČINEC
vy vůbec nechápete, o čem se tu píše. nikdo nekritizuje věrnost či monogamii - to je každého rozhodnutí a svobodná vůle a dá se říct, že i ctnost. co je ale holý nesmysl a pokřivená morálka je to, že se na sex díváme jenom jako na prostředek k plození dětí. sex je mnohem víc než to a pokud to v životě nechápete, tak bude váš život asi dost nudný a připravujete se v něm o spoustu potěšení. strašit někoho tím, že když bude mít předmanželský sex nebo bude masturbovat, tak za to přijde do pekla a je to hřích - to je tmářství na úrovni středověku a skutečná pokřivená morálka. to je moje nejhlubší přesvědčení.
0/0
17.6.2005 19:58

Kleki Petra

Stručně řečeno:
Mimo manželství si všichni šoustejte jako králíci, třeba přes igelitovou plachtu, ale pokud budete souložit v manželství z jiného důvodu, než je plození potomstva. pročež si natáhnete kousek latexu, sežehneme vás plamenem pekelným! To je ovšem logika houpacího koně!!!
0/0
17.6.2005 12:16

jules_w

Re: Stručně řečeno:
ty vole vidíš...to mě nenapadlo
0/0
17.6.2005 13:14

jules_w

great eye is always watching...
Tohle je vážně skvělý...jen některému z příslušníků církve sdělíte svůj názor,už si hned myslí,že na něj útočíte,že ho chcete upalovat...na mě to aspoň tak působí.Takhle tedy zřejmě vypadá "tolerance"
0/0
17.6.2005 12:08

Dan 1

Poprvé, co souhlasím s j@cke.
Suchomel i Horák jsou dva pitomci. A pro ty, kdo řvou o hnědém Královi, to je bezesporu také blb, já ho nečtu, vy nemusíte také. Stačí si ale probrat články na bbc.co.uk k tématu. Je BBC také "hnědá", černí konečníci?
0/0
16.6.2005 18:09

jardahorak

Re: Poprvé, co souhlasím s j@cke.
Hm, obcas mas zajimave komentare, ale jakmile se zacne o cirkvi, stava se z tebe fanatik. Souhlasis s j@cke? A v cem? V tom, ze clovek je jen nesvepravne zviratko, ktere nedokaze ovladat ani nejnizsi pudy? viz "lidé geneticky monogamní nejsou, mají v sobě pudy a vášně a pokřivená morálka vašeho neurotického náboženství tyto pudy považuje za cosi nižšího a odporného, proti čemu je potřeba bojovat" Mel sem za to, ze prave mysleni a ovladani nizkych pudu odlisuje cloveka od zvirat. A co mysli onou pokrivenou moralkou? To odsuzuje jen cirkev nebo vsechny, vcetne ateistu, kdo si mysli, ze neni normalni sou*stat kazdou sukni ve svem okoli? Opravdu vzletne myslenky, se kterymi souhlasis :-/ Jinak je pekne mimo misu myslet si, ze cernosi se sice zvysoka ... na doporuceni papeze o dodrzovani partnerske vernosti, ale stopro si vemou k srdci doporuceni o nepouzivani kondomu. Az prestanou skakat na vsechno, co se hybe, az prestanou zacinat se sexem v deseti, az je prejdou povery, ze aids vyleci so
0/0
16.6.2005 19:02

jardahorak

Re: Re: Poprvé, co souhlasím s j@cke.
Az prestanou skakat na vsechno, co se hybe, az prestanou zacinat se sexem v deseti, az je prejdou povery, ze aids vyleci souloz s pannou, lektvar z bylinek nebo prasek z rohu nosorozce, pak mozna bude nadeje na napravu. Do te doby bude jakekoliv rozhazovani kondomu naprosto zbytecne, protoze nic neresi. Akorat je to efektni protoze pocet rozdanych ochran se da spocitat, vykazat, nakreslit grafy a pekne o tom kecat... :-/
0/0
16.6.2005 19:03

Dan 1

Re: Re: Re: Poprvé, co souhlasím s j@cke.
Myslím, že jsem o problému napsal tolik stran, že bych opakováním argumentů nudil. Co mohu napsat nového, je to, že jsem skutečně z velkého sympatizanta křesťanství postupem času stal přes indiferentního nesmiřitelným nepřátelem černých prdelí. Doufám, že touto fází to skončí a nebudu v budoucnu klást výbušniny ke kostelům  Ještě jednou: vydávejte si doporučení výhradně směrem dovnitř vaší minority a řiďte se jimi. To je vaše nejsvětejší právo, které plně respektuji.
0/0
16.6.2005 19:09

jardahorak

Re: Re: Re: Re: Poprvé, co souhlasím s j@cke.
"vydávejte si doporučení výhradně směrem dovnitř vaší minority a řiďte se jimi. To je vaše nejsvětejší právo, které plně respektuji." Nikomu jinemu nez clenum cirkve asi urceno nebylo, nemyslis?
0/0
16.6.2005 19:12

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Poprvé, co souhlasím s j@cke.
Kéž by. Ale řeči Trujilla o tom, že kondomy nebrání HIV1, aby jimi prošel a z výroby jsou virem napuštěny, neslyšeli jen křesťané - v JAR  byly zaznamenána i případy, kdy aktivisté fyzicky bránili distribuci kondomů. Proto má ostrá slova.
0/0
16.6.2005 19:15

jardahorak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poprvé, co souhlasím s j@cke.
Hm, aktiviste. Jasne, proc si nebrat za priklad extremy, ze :-) Ekologicti aktiviste obcas poradaji docela militantni akce. Takze mi z toho vychazi, ze kazdy, kdo se zabyva ekologii, je fanatik a zaslepenec. Dobra logika :-/
0/0
16.6.2005 19:21

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poprvé, co souhlasím s j@cke.
Tak to myšleno nebylo, někteří ekologové pěstují broučky a pouštějí je zpět do přírody. Proč ne? Někteří jiní brání pěti motýlům stavbám obchvatů a nepřímo tak zabili stovky lidí - to jsou extremisté, které nemám rád.
0/0
16.6.2005 19:24

jardahorak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poprvé, co souhlasím s j@cke.
Aha. A u katoliku to, samozrejme, neplati, ze jo? Tam jsou jen agresivni fanatici :-/
0/0
16.6.2005 19:32

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poprvé, co souhlasím s j@cke.
Tam je to úplně analogické. Někteří konají dobro, jiní si to o sobě jen myslí a působí smrt. Viz výše.
0/0
16.6.2005 19:36

GhorX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poprvé, co souhlasím s j@cke.
Dovolím si poznámku - pokud by církev hlasitě nevykřikovala svoje nesmyslná prohlášení, nedocházelo by k uvedeným excesům vůbec, nebo alespoň tak často. Debilní část ekologů se rozhoduje na základě svého deformovaného vnímání reality. Křesťané na základě oficiálních výroků svých bossů (smysl pro vnímání reality obvykle nemají).
0/0
16.6.2005 19:51

jardahorak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poprvé, co souhlasím s j@cke.
Nesmyslna prohlaseni vykrikuje kde kdo, to uz je holt dan demokracii. Zalezi na kazdeho uhlu pohledu, nakolik je to ktere prohlaseni nesmyslne a jak na ne zareaguje. Pochybuju, ze by oni zminovani fanatici dostali primy prikaz "zabrante distribuci ochran" :-/
0/0
16.6.2005 20:14

GhorX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poprvé, co souhlasím s j@cke.
V hospodě (kongregaci) ať si každý vykřikuje, co chce. Církev ovlivňuje stamiliony lidí, neměla by proto lhát. Nabádat k monogamii je pozitivní, tvrdit kvůli tomu, že kondom propouští viry, je svinstvo.
0/0
16.6.2005 20:24

-RASWAN-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poprvé, co souhlasím s j@cke.
Přesně tak,není to tak dávno co si mi známý poreferoval o tom jak jeho holce která si zašla ke zpovědi,vykládal starší kněz o tom,jak předmanželský sex způsobuje rakovinu dělohy.Člověk si pak říká, zda je takový kněz retardovaný od narození,nebo zda je jeho blbost produktem jeho víry :-)
0/0
16.6.2005 20:32

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poprvé, co souhlasím s j@cke.
Třeba holčička, s kterou v sakristii obcoval, skutečně takto onemocněla a ten dobrý muž to zobecnil.
0/0
16.6.2005 20:37

GhorX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poprvé, co souhlasím s j@cke.
V hospodě (kongregaci) ať si každý vykřikuje, co chce. Církev ovlivňuje stamiliony lidí, neměla by proto lhát. Nabádat k monogamii je pozitivní, tvrdit kvůli tomu, že kondom propouští viry, je svinstvo.
0/0
16.6.2005 20:46

j@ck

Re: Re: Poprvé, co souhlasím s j@cke.
když už mne v uvozovkách citujete, tak byste alespoň mohl pochopit smysl toho, co jsem napsal v kontextu této debaty. podstata problému je: čemu škodí používání kondomů? když už je někdo polygamní nebo mu to jenom ujede, tak by měl vědět, že může použít kondom k ochraně. papežova aktivita v tomto směru neprospívá nikomu a v konečném důsledku ani církvi. a pokud jde o ty pudy: cožpak tyto tzv nižší pudy nezvítězí občas nad každým? cožpak se v novinách občas nedočteme, jak nějaký kněz v kostele nezneužívá chlapce nebo holky? ta morálka je pokřivená a neurotická proto, že morálně odsuzuje něco, co je zcela normální a přirozené a tím je lidská sexualita - v lidech vytváří naprosto nepatřičný pocit viny a studu a místo toho, aby jim pomohla tyto pudy pochopit a integrovat je do své bytosti, tak je nabádá k potlačování. to vede k neuróze.
0/0
17.6.2005 8:39

Macek.

Věčně nespokojení.
Dokud nebude papež vystupovat v reklamě na kondomy, budou někteří stále něco donekonečna omílat o středověku. Jejich sen je vidět usmívajícího se papeže, jak předává velkou krabici kondomů nějakém afričanovi, který zvládl za rok dostat do postele celou svoji vesnici. Doufám, že to hned tak nebude...
0/0
16.6.2005 15:28

Borgh

Toto není logická argumetace
ale pseudologické výkruty a kličky. Papež řekl žádné kondomy, a to bude mít dva následky: nižší dostupnost kondomů v Africe a bez ohledu na jejich dostupnost, menší míru jejich používání. Současné působení katolické církve ve světě je ukázkou toho, jak bigotní lpění na dávno překonaných kulturních zvyklostech vede k masové tragédii.
0/0
16.6.2005 10:39

Macek.

Ty jeden logiku.
Myslíš si snad, že se každý prodejce kondomů v Africe nejdříve jde poradit s papežem, jestli je může prodávat???  Zrovna tak černoušek, který v rámci " dávno překonaných kulturních zvyklostí" vystřídá v posteli za rok celou vesnici, se za ním poradit nepůjde, co má přitom dělat.
 
0/0
16.6.2005 14:55

Trifid

Koho se to týká?
Naštěstí je u nás středověk za náma a kdejaký církevní fanatik už nám nemůže nesmyslně kecat do života (narozdíl od muslimského světa). Už může jen ovládat svoje zmanipulované věřící ovečky a i to je hnus.
0/0
16.6.2005 9:47

Macek.

Re: Koho se to týká?
Jestli sis nevšiml, ty jeho " zmanipulované věřící ovečky" na rozdíl od ostatních evidentně s epidemií AIDS  nemají problém.
0/0
16.6.2005 14:33

iuos

hmm
já tomu nerozumím - na jednu stranu se tvrdí, že bůh řídí naše kroky, že o všem ví, a že je všemohoucí, al ena druhous tranu se spousta věcí, který de facto stvořil bůh nesmí
0/0
16.6.2005 8:50

tajemník z létajícího ostrova

Re: hmm
jojo... i v bibli se pise ze je sice vsevedouci, ale aby se dozvedel co se deje v sodome gomore, tak musel "sestoupit"... atd. nema cenu to resit ;)
0/0
16.6.2005 8:57

zlej

Pane Suchomel
Myslíte že by jste podobné argumenty použil i v otázce potratů?
0/0
16.6.2005 8:21

j@ck

-
pane suchomel, stačí se podívat jakým vzděláním "oplýváte" vy a je nad slunce jasné, že něco jako logika (kterou se tak oháníte) je vám na hony cizí. v africe je největší problém nevzdělanost a neinformovanost obyvatelstva, panuje tam spousta pověr a předsudků (asi jako u nás v dobách temna pod nadvládou církve). tamní lidé neví, co jsou to bakterie a viry, natož tak HIV a jak se přenáší. spousta organizací a spousta lidí, kteří na to na rozdíl od vás mají vzdělání (lékaři) tam jezdí pod patronátem WHO dělat osvětu o šíření HIV a rozdávají tam kondomy. naneštěstí kvůli špatné vzdělanosti obyvatelstva se tam udržují ještě pořád různé pověry a víry, mezi něž díky práci vašich kolegů misionářů, patří i víra v čerty, peklo apod. jaký asi bude mít efekt, když jim hlava církve řekne, že používání kondomů je hřích (!!???)
0/0
16.6.2005 7:55

j@ck

Re: -
a další váš "logický" argument - že lidé jsou stejně dobře schopni pochopit to, že by měli být monogamní jako to, že by neměli používat kondomy. lidé geneticky monogamní nejsou, mají v sobě pudy a vášně a pokřivená morálka vašeho neurotického náboženství tyto pudy považuje za cosi nižšího a odporného, proti čemu je potřeba bojovat. lidé se však ne vždy řídí morálkou a rozumem, a tak se stane, že ty pudy občas převáží i nad strachem z pekla a ti lidé prostě ujedou. to je vaší logice asi zřejmě nepochopitelné. váše církev si může sex zakazovat jak chce, tento pud stejně nakonec zvítězí. je mnohem jednodušší tyto lidi naučit používat kondomy než spoléhat na jejich monogamii. PS: teologie a logika jsou dvě naprosto se vylučující věci, protože kdybyste uvažoval logicky, tak budete vycházet z reality a faktů a ne z víry, která vám byla implantována společností, ve které žijiete.
0/0
16.6.2005 8:01

vlákno

Richard Král je pseudonym...
.ten chudák se ani není schopnej podepsat...je to nějakej hnědej ultrapravičák. http://www.blisty.cz/2005/5/20/art23432.html
0/0
15.6.2005 17:11

strycek_Pompo

Fajn,
teď to, Suchomel, přelož do "Afričtiny", oni to tam určitě taky pochopěj. A já už skoro myslel, že vyroste nová generace právníků s mozkem. Tak polopatě: toho AIDSu je tam tolik proto, že tam šu*á kámen cihlu a nijak se při tom nechrání. Teď jim moderní svět jako řešení nabízí kondomy a církevní svět monogamii. To je celkem alternativa pro každýho. Jenže obě jsou proti přírodě a tak je potřeba je v obou případech vnutit, což neni nic jednoduchýho. Pak přijde nějakej vůl, kterej má bohužel velkou moc, a začne krákat, že kondomy jsou na nic a jediný řešení je spát jen s manželkou. Takže snaha vnutit kondomy jde do háje (proč by to někdo dělal přes igelit pro nic za nic), přičemž na úspěchu s vnucováním monogamie se to nemůže nijak zvlášť projevit, protože kdo chce žít monogamně, ten tak žije i bez hrozby AIDS, a kdo chce smilnit s manželkou bližního svýho, toho žádnej AIDS neodradí.
0/0
15.6.2005 16:21

Martin Horák

Re: Fajn,
Neznalý vůl jste zřejmě vy. U článku předchozího na toto téma jsem já i další psali o případu Ugandy, kde se šíření AIDS podařilo zvrátit právě důrazem na monogamii. Naopak neexistuje ani jediná země, kde by se šíření HIV podařilo nějak výrazně omezit propagací kondomů - včetně těch s Ugandou sousedících, ve kterých kondomy dle doporučení levičáků z OSN propagují  a propagují a AIDS přibývá a přibývá.  Podobný výsledek dá i srovnání např. Filipín a Thajska - úroveň rozšíření HIV  byla zhruba stejná, když v Thajsku začali kondomovou kampaň dle pokynů OSN, zatímco konzervativní vláda Filipín ji odmítla. V Thajsku byly kondomy k dostání na každém rohu, povinně v nevěstincích apod., - a za pár let tam úroveň promořenost populace převýšila filipínskou asi 20x   
Jen ještě 2 dotazy k vašemu textu
1) Jak si přestavujete tu snahu vnutit kondomy ? To jako chcete jejich povinné používání uzákonit a v ložnicích pak důsledně kon
0/0
15.6.2005 18:14

j@ck

Re: Re: Fajn,
blbec jste vy, protože ten člověk nad váma má naprostou pravdu. zatímco vy obhajujete nesmyslné stanovisko papeže, které je v rozporu s kampaňí  WHO a přímo tu kampaň diskredituje a ničí, tak vám nikdo nezakazuje kázat o monogamii jako o doplňujícím prostředku k snížení výskytu STD. PS: nazývat WHO, OSN, Červený kříž a mnoho dalších organizací levičáky může opravu jenom debil.
0/0
16.6.2005 10:04

j@ck

Re: Re: Fajn,
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/3677570.stm - jo a mimochodem, hoďte sem nějaký věrohodný nekřesťanský zdroj o tom, že v ugandě se díky monogamii podařilo snížit prevalenci HIV a taky sem hoďte důkaz o tom, že kampaň s prezervativy je neúčinná. statistické výsledky z věrohodný zdrojů a ne bludy ze stážné věže
0/0
16.6.2005 10:13

Martin Horák

Re: Fajn,
To jako chcete jejich povinné používání uzákonit a v ložnicích pak důsledně kontrolovat ?
2) Jakou moc myslíte, že má v Africe papež ?
0/0
15.6.2005 18:16

opportunity

Re: Fajn,
Pompo, asi s tím moc nezmůžeme. Tady se diskutuje o tom, jak nkomu VNUTIT možnost, ne jak ji někomu NEZAKAZOVAT. Smůla. Pro Afričany.
0/0
15.6.2005 20:12

Martin Horák

Re: Re: Fajn,
A kdo někomu zakazuje používat prezervativy ? Zakazovat může papež tak jedině ve Vatikánu anebo svým podřízeným. On pouze vyslovuje svůj názor na to, co je dobré a co ne ? Nebo byste mu to chtěl zakázat?
0/0
15.6.2005 20:29

ktv

Re: Re: Re: Fajn,
typnu si - vy jste verici, ze?
0/0
16.6.2005 0:13

opportunity

Demagogie
Myslím, že Váš článek je mytí si rukou. Mají být monogamní a pak se jim nic nestane, když nás neposlechnou, příjde trest boží v podobě AIDS. Kondomy nejsou potřebné, protože polygamie se neuznává. Vážený, nebylo by upřímnější přiznat, že lidstvo ve valné většině monogamní není a nebude a že kondomy mohou v takovýchto případěch leckdy zachraňovat životy?
0/0
15.6.2005 15:28

Mickey Mouse

Re: Demagogie
Ne, je to nejen logicke, ale take obycejne slusne a moralni.
Jinak cirkev (a samozrejme papez, jako hlava a mluvci cirkve) kondomy nezakazuji, ani na to nemaji pravomoc. Pouze nedoporucuji. Ovsem jestlize  "negramotni cernosi" nepochopi apel na monogamii, pak pravdepodobne take nepochopi apel na nepouzivani kondomu (stejne jako apel na jeho pouzivani). Cirkev ani netvrdi, ze kondomy jsou nepotrebne, ale ze jsou dobre duvody, proc je nepouzivat v manzelstvi. A hlavne, ze jsou dobre duvody, proc se na ne nespolehat pri nemanzelskem sexu a radeji se ho zdrzet.
(Za demagogii pak povazuji vas vykrik.)
0/0
15.6.2005 15:39

opportunity

Re: Re: Demagogie
Vážená myško,
jsem monogamní a to bez výjimky. Ale nedělám si iluze o tom, že to jiným nedělá problém. Mimochodem - jaké jsou dobre duvody, proc kondomy nepouzivat v manzelstvi? Proc se na ne nespolehat pri nemanzelskem sexu?
0/0
15.6.2005 15:55

strycek_Pompo

Re: Re: Re: Demagogie
Protože podle katolický církve jsou všechny děravý a propouštěj AIDS: http://www.blisty.cz/art/15655.html 
0/0
15.6.2005 16:31

opportunity

Re: Re: Re: Re: Demagogie
No né, mohla jsem se vsadit předem, že někdo s touhle hloupostí přijde!
0/0
15.6.2005 20:08





Najdete na iDNES.cz