Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Americký soud zakázal marihuanu k léčení

Američtí pacienti, kteří užívají lékařem předepsanou marihuanu, mohou být trestně stíháni. Rozhodl o tom Nejvyšší federální soud. Federální zákon zakazující užívání drog má podle něj navrch nad zákony jednotlivých států, které lékařské použití marihuany dovolují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

monstrum

Skutečná pravda
Americký soud neexistuje, potvrdili to všichni kuřáci marihuani v USA.
0/0
8.6.2005 7:43

tajemník z letícího ostrova

offtopic
Vojenské výdaje ve světě dosáhly loni 1,035 biliónu dolarů, což představuje osmiprocentní meziroční nárůst. Polovina z výdajů přitom připadá na USA, jejichž rozpočet zvýšila válka proti terorismu. Uvádí se to v ročence Stockholmského mezinárodního ústavu pro výzkum míru (SIPRI).     :)))
0/0
8.6.2005 7:41

Michalll

i léky se zneužívají...
v tomto případě je zřejmě stále přínos menší než ztráty
0/0
7.6.2005 20:33

velkorypal

děkuji
děkuji tyraelovi za rozhovor jestli se sem ještě podíváš, já už ne, musím naddělat to co jsem stratil! byl to jeden z nejlepších rozhovorů na toto téma! Děkuji ještě jednou!
0/0
7.6.2005 14:25

velkorypal

Tyraelovi
tyraely, asi jsi se nedostal pod naši diskuzi, pokusme se oba odvráti pohled od chytrých řečí, jestli je konopí škodlivé nebo užitečné a pokuzme se shodnout na některých faktech: 1. Konopí provází lidstvo tisíce let, 2. konopí je plevel. jako plevel roste kdekoliv, 3. konopí je z technického hlediska velmi užitečná surovina, 4. kdyby se legalizovalo konopí dostanou ilegální prodejci ránu do peněženek, proto je výhodnější (pro ně) pokud je ilegální, 5. konopí není nebezpečnější než alkohol, ale ani bezpečnější, 6. alkohol a tabák jsou legální, státem schválené drogy
Pokud s některýmy body souhlasíš, tak připiš do odpovědi jejich čísla.
0/0
7.6.2005 13:18

tyrael

Re: Tyraelovi
1)ano 2)ano 3)ano 4)ano 5)ano 6)ano
0/0
7.6.2005 13:32

velkorypal

Re: Re: Tyraelovi
Děkuji, aspoň v tomto se schodnem. Pak je otázka co s tím dál! ale obávám se že ani já ani vy s tím vlastně nemáme co a jak udělat! leda se hádat, jestli je moderní medicína lepší než ta stará, a jestli jsou staré pryncipi, postupy a znalosti použitelné pro dnešní medicínu. dle mého jo, ale muselo by se chtít a přemýšlet jinak (samozřejmě nemyslím evropskou medicínu do no ještě konce 19stol). Já se dívám dozadu, abych viděl možnosti vepředu, a konopí tam je všude! tu rostlinu nelze vymítit, tak proč ji nevyužít? nebo aspoň nehledat její využití.
A mohl byste mi prosím prozradit lepší lék proti bolesti, běžně dostupný, s co nejkradším časem mezi aplykací a účinkem? bez nutnosti ho aplikovat sterilní jehlou, tu pro své použití fakt blbě získávám.
0/0
7.6.2005 13:38

tyrael

Re: Re: Re: Tyraelovi
Běžně dostupný žádný takový lék není a doufám že nebude. Pokud ovšem opravdu trpíte bolestmi tak Vám ho většina lékařů bezpochyby napíše.
0/0
7.6.2005 13:51

velkorypal

Re: Re: Re: Re: Tyraelovi
Ne netrpím, ale jsem často mimo civilizaci, a už několikrát se mi stalo, že jsem si způsobyl nějaké bolestivé zranění (za střízliva) a bylo třeba to rychle eliminovat! Toto byla cesta jak z toho ven, ono stačí někdy zkousnout pár hodin a je klid! nebo už je to na přijatelné hranici.
0/0
7.6.2005 14:05

tyrael

Re: Tyraelovi
Přesto se nedomnívám že by v ČR měla být marihuana legální. Potom bychom mohli vydávat všechny léky bez předpisu, zrušit věková omezení pro prodej alkoholu a cigaret.. Kdo chce marihuanu si stejně vypěstuje,ale existuje alespoň něco co brání nekotrolovatelnému šíření.
0/0
7.6.2005 13:37

velkorypal

Re: Re: Tyraelovi
to je právě omyl. jsou místa, kde se člověk projde a za pár korun toho má plné kapsy. Naoupak si myslím, že zavedení speciálních obchodů s lihovinami a tabákem a konopím by vedlo ke snížení spotřeby u mladistvích. já deně chodím kolem základky. já tam ty deváťáky vidím jak si ničí zdravý a mozek nerozumným zhulováním se! ale toto neodstraníme zákazy, zakázené chutná dvojnásob! a u mladých je to trojnásob.
0/0
7.6.2005 13:44

tyrael

Re: Re: Re: Tyraelovi
Jenže i kdyby se marihuana prodávala ve speciálních obchodech, co zebrání těm deváťákům aby si ji pořád dál nepěstovali na zahrádce?
0/0
7.6.2005 13:49

velkorypal

Re: Re: Re: Re: Tyraelovi
RODIČE, ti jsou alfou a omegou! když rodiče tolerují svím dětem, a na základce to jsou děti, aby popíjely alkohol a kouřili, tak jim nebudou nikdy bránit ani v tomto, ale pokud jsou aspoň trochu rozumní, tak jim to třeba zalijou jarovou vodou, to ani konopí nepřežije. pak mohou pěstovat ve volné přírodě, ale tam nikdy nedosáhnou takovích výsledků. je to strašný risk, v současnosti ze strany srnek (těm to náramně chutná), myslivců, kombajnů, a jiných průzkumníků, kteří chcou jen sklízet, nikoliv sadit!
0/0
7.6.2005 14:00

Pan_Ptakopysk

Zákony, vyhlášky a demokracie
Je zřejmě v pořádku, že federální zákony jsou nadřazené zákonům jednotlivých států. Obdobně u nás jsou zákony nadřazené různým vyhláškám, nařízením a dalším právním předpisům, které vydávají kraje a obce. Někdy to může být ku prospěchu věci, zvláště když nějací populističtí brouci Pytlíci vymýšlejí na lokální úrovni různé zákazy a nařízení, které nemají oporu v zákoně. Problém vzniká, projeví-li se hloupost v právním předpise vyšší právní síly. Ovšem v USA, ať už mám proti nim jakékoliv výhrady, mají občané možnost demokratického rozhodování v solidní míře. Zákaz marihuany dokonce i pro léčebné účely je z těch, které by si patrně zasloužily změnu.
0/0
7.6.2005 10:05

tyrael

Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
Už samotný výraz "marihuana pro léčebné účely" je nesmyslný, marihuana nic neléčí, pro pacienty s parkinsonismem má význam pouze sklidňující, částečně omezující bolest a navozuje stav mírné otupělosti-což je u této nemoci zčásti žádoucí. Toho všeho ale lze dosáhnout pomocí běžných medikamentů a není k tomu potřeba marihuany. Ve státech USA kde lze předepsat marihuanu mají prý neurologové problémy s návalem v ordinacích a není prý vyjimkou že 20letí kluci tvrdí že "asi" mají Parkinsonovu chorobu.
0/0
7.6.2005 10:39

velkorypal

Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
otázka je ale jiná, jsou opravdu jiné sklidňující léky vhodné užívání? ano pokud předepíše lékař marihuanu, tak toho bude někdo jiný zneužívat, na druhou stranu neznám lepší lék proti bolesti! účinkuje téměř okamžitě, otupí a přitom neuspí! kdo to neužil jako lék, tak asi nikdy nepochopí! a neměl by o tom rozhodovat!
0/0
7.6.2005 11:21

tyrael

Re: Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
Argument že kdo neužil marihuanu neměl by o ní rozhodovat je absurdní-většina osob co rozhoduje o lécích je nikdy neužila a užívat nebude. Nevím co víte o lécích proti bolesti, ale je nesmysl aby marihuana fungovala lépe-tato léčiva se vyvíjejí dlouhé roky, tak aby měla co nejvyšší účinek při minimálních vedlejších účincích. Marihuana má tolik negativních vedlejších účinků že při prvních farmakologických testech propadla.
0/0
7.6.2005 11:48

velkorypal

Re: Re: Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
jo, ale vyvýjela se tisíce let, byla otestována na mnoha lidech, a my hledáme jen její syntetickou náhražku. sám jsem si odzkoušel její vliv po zranění! a musím říct, že není nic lepšího! její "vedlejší" účinky kvůli kterým ji užívají "feťáci" jsou oproti Oblbovákům z chemických továren naprosto nulové! žádná ospalost, malátnost ani nic takového! navíc účinek se dostavuje v horizontu mininut, nevím jestli mi doporučíte něco lepšího a rychlejšího. rád si poslechnu radu! rád změním značku léku. pokud ho budu moct sehnat!
0/0
7.6.2005 12:33

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
to je uplna blbost cos napsal... ucinky marihuany na parkinsonovu chorobu nejsou rozhodne pouze "sklidnujici" ale v mnohych pripadech skutecne lecebne...
0/0
7.6.2005 11:42

tyrael

Re: Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
Dovolte jednoduchou námitku: Proč tedy neznám nikoho koho by marihuana vyléčila z Parkinsonovy choroby?
0/0
7.6.2005 11:50

velkorypal

Re: Re: Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
ty seš fakt asi... na parkynsona neexistuje lék! jde jen zmírnit! nepatříš náhodou k části populace která by udržovala člověka v bolestech a mimo smysli a která tvrdí, že může ŽÍT plnohodnotný život?
0/0
7.6.2005 12:35

xblack13

Re: Re: Re: Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
jediný důvod, proč se proti marihuaně tak brojí, je ten, že si ji může každý vypěstovat doma sám a stát nic nevydělá. Některé léky mají mimochodem minimálně srovnatelné halucinogení účinky jako "tráva". A cytostatika se mohou dávat pacientovi, jen když je sám na pokoji (aspoň taková byla praxe v nemocnici, kde jsem byl na civilce ), tak je to bezpečné...
0/0
7.6.2005 12:50

tyrael

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
Ale cytostatika nejsou halucinogení léky :-) To jsou léky zabraňující nekontrolvatelnému množení buněk (nádor).
0/0
7.6.2005 12:54

velkorypal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
škoda, že konopí není halucinogen, možná nejsem odborník přes chemické oblbováky, ale v kytičkách se trošku vyznám. a v drogách (přírodních) taky
0/0
7.6.2005 13:07

tyrael

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
To je velmi smělé tvrzení pasovat se na znalce drog bez znalosti chemie. Nato se studuje roky a je třeba mnoho let praxe v laboratoři. Na znalce drog se dnes pasuje kdekdo (Douda,Komorous) ale většinou jsou to lidé kteří o nich moc nevědí. Opravdový odborníci jsou pouze toxikologové .
0/0
7.6.2005 13:28

tyrael

Re: Re: Re: Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
Ne já patřím k té části populace která jim od bolesti pomáhá. A proto vím že takové polopravdy jaké tady šíříš jsou hodně nebezpečné. Jetli chceš kouřit marihuanu a poškozovat si zdraví klidně to dělej. Ale nezaštiťuj se u toho medecinou.
0/0
7.6.2005 12:50

xblack13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
odhadem, kolik procent lékařů a sester ve vašem okolí kouří cigarety?
0/0
7.6.2005 12:53

tyrael

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
Těžko říci, odhadem 25%.
0/0
7.6.2005 12:56

velkorypal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
v mém pracovním okolí 0%
0/0
7.6.2005 13:09

tyrael

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
Tak to se nezlobte ale to vám nevěřím.
0/0
7.6.2005 13:16

velkorypal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
Bohužel v to nemůžu rozšířit na celou firmu, ale na patře nekouří opravdu nikdo, nebo to natolik tají, že o tom nikdo jiný v práci nevím! a to myslím upřímně.
0/0
7.6.2005 13:19

tyrael

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
Dobrá,ale co jste tím chtěl říci?
0/0
7.6.2005 13:24

velkorypal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
asi nic, v mém okolí nejsou lékaři poučení o škodlivosti tabáku. skuste mi podpovědět na anketu kterou jsem dal úplně nahoru.
0/0
7.6.2005 13:26

Smoker23

Re: Re: Zákony, vyhlášky a demokracie
Cože to je podle Tebe běžný medikament ? Třeba alnagon, kyselina acetylsalicylová, ibuprofen, paracetamol ??? Žádný z těchto "léků" taky neléčí...  A když srovnám možné vedlejší účinky, tak si radši dám jointa...   I 20ti letý kluk může mít Parkinsna...
0/0
24.9.2005 3:38

milchama

Zajímavé je,
že to vadí především zdejším mladým feťákům, kteří si marihuanou rozhodně nemusí léčit Parkinsonovu chorobu ap. :))
0/0
7.6.2005 7:34

Dr. Flat Vamp

Re: Zajímavé je,
...pro tebe jsou kuřáci trávy feťáci?
0/0
7.6.2005 9:37

Martin Horák

Re: Re: Zajímavé je,
Tatímco ty se počítáš pouze k experimentátorům s drogami, že?
0/0
7.6.2005 12:58

velkorypal

Re: Zajímavé je,
jo a ty víš o čem mluvíš! jsi takoví brouk pytlík! narodil ses v kině!
0/0
7.6.2005 11:22

tajemník z létajícího ostrova

Re: Zajímavé je,
fetaci... ? :)))))
0/0
7.6.2005 11:38

xblack13

Re: Zajímavé je,
vůbec není problém sehnat trávu, takže není proč se rozčilovat. Ale jestli piješ pivo nebo něco jinýho či kouříš, jsi stejný feťák jako "huliči trávy".
0/0
7.6.2005 12:52

milchama

Re: Re: Zajímavé je,
Přesně, jak jsem napsal - feťáci se jako potrefená husa ozvali...
0/0
9.6.2005 19:14

Sqrem

Kdyz blazen rozhoduje co a jak
Politika je a bude nejvetsi p*cou lidstva. Dvojite to potom plati, pokud se svetu snazi prostrednictvim politikareni vladnout stare mozky nad 50 let ciz je bezne. To je zivot v systemech a usporadanich starych palic. Je take znamo, ze stary mozek se zacina promenovat. Tahne spis k debilite a to me desi. Jinak k Americke politice: no comment. Na to uz plati jen jedno jedine. Ignorovat, ignorovat, poslat do p*dele. A k te marihuane v USA: Americani huli travu jako o zivot. Jedna se o lidi mezi 15-70 lety. Docela jsem se divil, protoze v CR clovek tezko narazi narozdil od USA na cloveka starsiho 40 let s jointem u huby. Americani travu huli a nijak si se svymi vlastnimi stupidnimi zakony a narizenimi kterymi je Amerika proslukovana jako biftek nelamou hlavu. Americkym stareckum nahore jde hlavne o dolarky a ekonomickou situaci USA. O to ekonomicke prvenstvi. Lidi jsou druhorada zalezitost a stavaji se majetkem USA, jako obycejna vec, ktera se po pouziti vyhodi a vystrida veci=clovek
0/0
7.6.2005 3:24

Sqrem

Re: Kdyz blazen rozhoduje co a jak
2- Lidi jsou druhorada zalezitost a stavaji se majetkem USA, jako obycejna vec, ktera se po pouziti vyhodi a vystrida veci=clovek novou. A na zaver: Amerika je tak trochu blazen. Nikdo jiny nez blazen ji proto rozumet nemuze. Skoro bych rekl, ze ji tedy zajiste budou dobre rozumet americti hrdi dedecci nad 50 a nadsenci USA ve svete. Mladi Amici jinak maji cely ten americky system celkem hluboko v riti. Rit=prdel. K tomu jim dopomahej BUH.
0/0
7.6.2005 3:24

Sqrem

Re: Re: Kdyz blazen rozhoduje co a jak
3- Jinak k te ekonomice. Amerika prodava a reklamuje Americanum nescetne mnozstvi legalnich drog. Ty jsou nekdy tak silne, ze ma clovek z CR kde se takove mnozstvi legalnich drog nevyskytuje problem to rozdejchat. To je ovsem jina. Jde o legalni drogu, ktera ackoli je nekdy silnym hardcorem pro organismus, je LEGALNI a zakaznici si za ni zaplati americke dolary. Mnozstvi techto legalnich drog a jinych chemikalii za dolarky je na americkem trhu nescetne mnozstvi. A lide je take velmi radi uzivaji. Ovsem jedna rostlinka predstavuje pro USA problem. Zrejme proto, ze muze byt zdarma. USA preci nemaji radi veci ktere jsou zadarmo. A potom, co naruseni trhu? Trava preci narusuje hladky chod americkeho trhu. Pestitel travy proto patri za mrize. Vzdyt on terorizuje ekonomiku USA !!!. Asi tak.
0/0
7.6.2005 3:31

velkorypal

Re: Kdyz blazen rozhoduje co a jak
Ty asi ještě nevíš o dohodě mezi narkomafií a vládou USA. Narkomafie souhlasila, že bude dotovat strany, bude spolupracovat s FBI, bude bojovat proti terorismu. A vláda USA ji za to slíbila, že nikdy nelegalizuje drogy! dobry obchod.
0/0
7.6.2005 11:31

JakToJeMozne

Stupidní ami.
Je však smutné, jak všichni politikáři kopírují jejich stupiditu a při tom ještě bouchají patama o sebe. Proč už tu cannabis není dávno legální????? Z m r d i ! (pardon, ale jinak nazvat nejdou...!)
0/0
7.6.2005 1:19

figurapce

zjednodusene..
oh, stupid, stupid americans...
0/0
6.6.2005 23:45

hovnival-

@@
nastesti se da marihuna sehnat velice jednoduse.
0/0
6.6.2005 21:29

Leggolas

THYRONXI
To jste vymysleli tam u Vas v Texasu?
0/0
6.6.2005 20:48

komunisti_sou_svine

btw
nechtěl sem tomu věřit ,ale začínám si tím byt jistý - američani bojují proti různým náboženským diktátorským režimům a kamarádi se s komunistickými režimi které stejně dřív či později zradí ze stejných pohnutek jako hitler uzavíral pakty se stalinem - totiž z toho že jsou to stejná hovada a konkurence v tomtéž ......
0/0
6.6.2005 20:34





Najdete na iDNES.cz