Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paroubek slíbil lékařům vyšší platy

Premiér Paroubek se dohodl se zástupci lékařů. Slíbil jim, že stát zdravotnictví finančně pomůže, požaduje za to ale úspory. Tarifní platy lékařů se od září zvýší o osm procent. Část pohledávek VZP za 3,8 miliardy zřejmě odkoupí stát. Dohodnuté kroky projedná v příštích týdnech vláda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Destroyer7

Slíbit můžem, ale kde na to vezme?
Zeman na konci funkčního období také pořádal spanilé jízdy po republice a sliboval miliardy. Jak to dopadlo víme. Byly to jen populistické sliby.
0/0
4.6.2005 19:22

Zdenulda

Paroubej je tajtrdlik
Paroubku jdi do p. ice ty zm .rde, co si myslis ze se vydelava na lekarmach, ty ses hochu aso po. sral ty ko. kutku jeden.Ja jsem zcvedavej jak ti bude az tobe nekdo hrabne na plat jak se budes tvari.Akorat ze je jedinej problem za ty za 20 000 naprikald nebudes delat ani nahodou.Jo sorac ja zapomnel za tatva hy.lda te taky neco stoji ten kosmetickej salon.. :-)Dost si me na. sral radeji rekni jak obnovis nas prumysl abys mohl z necoho pak dotovat ten sektor jako je skolstvi a doktori a tak.A ja jajo projektant kdyz si reknu kolik odvedu ja prace a jak tam dlouho musim byt nez neco ze mne vypadne a kolik musim mit znalosti oproti nejakymu tajtr dlikovi tak mi ten plat riozhodne neodpovida a projektantum ta vase vlada to ztezuje jeste jakousi posra .nou legislativou kde musi clovek vyplnovat 10 papirku na to aby se mohl nekde vy s.rat a postavit si nejakou kadib oudu. Hochu ty jsi fakt tra ged nebo zrzavej chlup.At uz je tam Topolanek nobo se fakt picnu, je to taky loupeznik i spr
0/0
4.6.2005 15:44

Mahas

Ach jo
já už z vás pane babáčku nemůžu, tak jsem to prokousal celý ( diskuzi ) a dovolím si obětovat 25 min svého času na nějaké shrnutí... na prestiž vám kašlu, když budu řádně zaplacen... nejsem takvoej ješita, abych to vyžadoval...ale se svým platem jsem každýmu akorát k smíchu...i to by mi bylo jedno, kdybych si za něj mohl pořídit co potřebuju a chci pan profesor Pafko to řekl hezky.... odpovědnost mají tramvaják a doktor ( v mém přpadě ortoped ) stejnou , oba mají lidské životy ve svých rukou a oba mohou svou chybou zabít nebo mrzačit své klienty... , ale tramvajákem schopným samostatné práce se člověk stane asi tak za 3 měsíce výcviku ( jde o řády, ne o čísla, prosím ) , či strojvůdcem metra či něčím jiným , doplňte si laskavě sám, kdežto kvalitfkovaným a plně samostatným lékařem , dejme tomu právě ortopedem, se člověk stane po - počítejte se mnou - 6 let studia, nyní 5 let předatestační příprava... podle zákonu EU je k atestaci potřeba 5 let přípravy minim ., no dříve to b
0/0
4.6.2005 12:01

Mahas

Re: Ach jo - pokračování
no dříve to bylo za 2,5 spíše 3 roky, a pak za dalších pět let možná druhá atestace , po jejímž absoluvování se člověk stal teprve plně kvalifikovaným v daném oboru...to je jedenáct , respektivě třináct let, kdy je osud člověka, co se týče peněz !!, v rukou jiných a ne jeho . Řekl bych, že to je slušná oběť , ne ? ( Navíc, do té doby opravdu nemůže mít soukromou ambulanci, pokud přesvědčí pojišťovnu, že má s ním podepsat smlouvu nebo pokud jí nekoupí - ano nekoupí - po nějakém končícím důchodci ... ) a do té doby pracuje za peníze, za které sekretářky doopravdy pracovat odmítají... znám osobně takový příklad a daná slečná se oháněla argumentem , že umí anglicky... což já taky :-) , lékaři se nemají potřebuj vyvyšovat, mají jen touhu být oceněni stejně jako na západ či jihozápad od našich hranic, kde je to normální, ale i tak mají vzhledem k náročnosti studia a povolání lékařů málo ... ale lékaři tam za vyšší platy nestávkují, mají je, automaticky !! Víte co je zajímavé ? Že tak
0/0
4.6.2005 12:02

Mahas

Re: Re: Ach jo III - pokračování
Že tak nebouříte proti strojvedoucím vlaků či metra... jejichž platy jsou v porovnání s platy lékařů v nemocnicích královské !!! Či nezmíníte poslance , či nějakou další skupinu lidí, každy ať si doplní podle svých představ a osobních antipatii
0/0
4.6.2005 12:04

honya007

Re: Re: Re: Ach jo III - pokračování
Presvedciveji by znel odsudek prace jinych (tramvajak, strojvedouci, poslanec ...) od cloveka, ktery takovou praci nekdy vykonaval. Pak muze porovnavat z jedne perspektivy. Jisteze ohodnoceni lidske prace by melo byt umerne (mimo jine) take odpovednosti, kterou clovek pri jejim vykonu podstupuje, a narocnosti nezbytne pripravy pro ziskani zpusobilosti k takove cinnosti. Bohuzel, vsichni mame tendenci vnimat predevsim nase usili a prekazky, ktere jsme sami museli prekonat. Z toho potom prameni podcenovani odborne zdatnosti druhych. Vi snad autor, jak vypada priprava na praci takoveho strojvedouciho? I odpovednost je casto nazirana zuzene jako odpovednost za zdravi ci zivot v dichotomii zdravy - nemocny nebo zivy - mrtvy (to je casty syndrom zejmena lekarskych profesi). Jine hodnoty, jez maji vliv na kvalitu zivota, jsou v teto souvislosti podcenovany. Pritom muze jit o hodnoty velmi vyznamne jako je svoboda (odpovednost nese treba obhajce v trestnim rizeni) nebo majetek (odpovednost nes
0/0
4.6.2005 20:01

honya007

Re: Re: Re: Ach jo III - pokračování
... nebo majetek (odpovednost nese treba instalater za to, ze spravi bojler). Je vsak jiste, ze ani tyto dva faktory (narocnost, odpovednost) nemohou sami o sobe urcovat vysi financniho oceneni te ktere profese. Platy takovych poslancu a senatoru by totiz byly znacne podhodnoceny. Nerozhoduji snad o zakonech, kterymi se musi ridit 10 milionu obcanu tohoto statu?
0/0
4.6.2005 20:04

j@ck

Re: Re: Re: Re: Ach jo III - pokračování
taky se s dovolením přidám do diskuze:-) všichni jsme byli vytrénování v tom svém povolání a myslíme si, že jsme nedocenění. všichni se na ty ostatní povolání díváme jenom skrze vlastní optiku předsudků, ale nevíme o čem ta práce je. já znám práci lékaře, znám tu dřinu a neustálou odpovědnost, kterou mám a myslím si, že ta práce není adekvátně hodnocena. nechtěl bych snižovat práci kohokoliv jíného, ale myslím si, že málokteré povolání je takto náročné a odpovědné. já nejsem lakomý ani nepřejícný, ale mrzí mne, že jsem placený od hodiny stejně jako sekretářka.
0/0
4.6.2005 20:36

bigpinky

Jak to je - pokračování 2
6. Pojišťovny hradí Paralen a spol. za 8,- Kč, mnohým lidem (nemakančenkové, jisté menšiny a další zevláci - a těch věru je!) se vyplatí zajít pro recepty k lékaři, ten jim pro jistotu změří tlak atd. a ten Paralen najednou stojí VZP řádově stokoruny, prý by bylo politicky neúnosné, kdyby si lidé základní levné léky museli platit  (radši necháme umřít pár dětí s cist. fibosou - těch je míň a stejně ještě nemají právo volit - tak co!?)
7. Zdravotní pojištění je třeba dát částečně lidem zpět do rukou, ať se sami rozhodnou co s ním. Mnoho tzv. bohatých si rádo připlatí za nadstandady a moderní léčbu a z toho koláče po naplnění rezerv. fondů určitě zbyde i něco pro  případy těch chudších. Bohatí nemají čas chodit k lékaři, tak bude fond rychle narůstat a ti chudí, kteří se rozhodnou neplatit vůbec nic ať mají jen neodkladnou péči - tzn. nebudou vůbec zatěžovat systém. A peněz bude jako šlupek.
Problémy nejsou - jediným poblémem jsou naši (vy)volení!!!
0/0
4.6.2005 0:03

antigogo

Re: Jak to je - pokračování 2
Nejen oni, ale i takoví jako Vy, kteří si myslí, že všechno vědí nejlépe. Jak to je? Tak to je. Ti vyvolení jsou totiž přesvědčeni o své pravdě úplně stejně jako Vy.
0/0
4.6.2005 10:51

bigpinky

Jak to je - pokračování
4. Marže lékáren je mezi 18-19%. Těch 32% je společná přirážka (ne marže!) distributora a lékárny(a ještě je v tom 2x5%dph - zjednodušeně). Za nižší marži se snad v maloobchodě prodávají snad jen některé značky automobilů.
5. Nové originální léky jsou drahé, musí, platí se z nich další výzkum a klinické studie. Tak jako originální léky před 20-ti lety zaplatily výzkum těch dnešních tak se v budoucnu dočkáme léků na AIDS, rakovinu, cist. fibrosu apod. Otázkou je zda si naše země může dovolit takovou spotřebu, když pacient nepřiplácí - není regulace - předepisuje se o 106.
 
0/0
4.6.2005 0:01

bigpinky

Jak to je
1. 60 % prostředků zdravotního pojištění spolknou nemocnice.
2. Nemocniční lékaři předepisují na nátlak farm. firem a jejich "motivačních programů" nejdražší léky a posílají pacienty do vlastní nemocniční lékárny mnohdy na neoficiální příkaz vedení nemocnice ( nemocnice vydělá a lékaři jedou na karibik a pojišťovna pláče, ale pro jistotu nemocnicím platí jako první, vždyť přeci potřebují na výplaty, jinak se prý zhorší zdravotní péče a to není dobré pro krajské vedení a volební preference). Co natom, že privátní lékaři a lékárny nemají zaplaceno za 3 měsíce
3.Nikdo není schopen zavést pevný doplatek na léky, který by plnil svou regulační funkci( no bodejť, když lékárníci doplatek odpustí to se to předepisuje)
 
 
 
 
 
0/0
4.6.2005 0:00

antigogo

Re: Jak to je
 S těmi motivačními programy jsem se setkal právě u soukromých lékařů, kteří si klienty vzájemně přehazují jako horký brambor, stejně tak i známým lékárníkům apod. Takže tak jako Vy  bych tak skálopevně o solidnosti soukromých lékařů (nezobecňuji) přesvědčen nebyl, pokud ovšem nejste jedním z nich.
0/0
4.6.2005 10:56

153624

Nemusím...
Díky, po 13. letech toho o financování vím víc, než je mi milé
0/0
3.6.2005 22:43

barbudo

Re: Nemusím...
... já taky ... povodně jsou proti tomu dětská hříčka ...
 
0/0
4.6.2005 10:53

dislektik

PRO DOKTORY,SESTRY A DALŠÍ NEMOCNIČNÍ PERZONÁL
PŘESTANTE KRÁST V NEMOCNICÍCH A ZBYDE DOST PRO VŠECHNY A MOŽNÁ ŽE I NĚCO ZBYDE
0/0
3.6.2005 20:17

mihs

Re: PRO DOKTORY,SESTRY A DALŠÍ NEMOCNIČNÍ PERZONÁL
Ha ha. A vy vsichni ostatni prestante zneuzivat zdravotni peci a to bude teprve lip.
0/0
3.6.2005 21:48

komplikator

el. zdravotní knížky...
V resortu by se podle něj mělo šetřit například ve výdajích na léky či přístroje. K tomu by měly přispět elektronické zdravotní knížky, které mají vzniknout k 1. září.
el. zdravotní knížky už 1,5 roku běží v ostrém provozu - www.izip.cz
0/0
3.6.2005 19:50

radoulek

paroubek...
Paroubek slíbil platům vyšší lékaře,,,, sakra kolik ještě nechcou peněz ti lékaři.....
0/0
3.6.2005 19:45

zacharias

Re: paroubek...
uz to tu bylo jednou receno radovy doktor ktery ma sluzbu v nemocnici a dela i o vikendech tak ma 13-15 hrubeho. To vazne neni moc, vzhledem z zodpovednosti kterou maji. Tech 40 tis prumer je proste tim ze par lidi ma hodne nadprumer.
0/0
3.6.2005 20:01

dislektik

Re: Re: paroubek...
ti co mají 13-15 000 to jsou ti co tak můžou dávat sádru pro svůj nízký věk a malé skušenosti.ti co mají více mají atestace,jsou už odborníky ve svém oboru a prostě umí ale taky začínali na nule že
0/0
3.6.2005 20:14

zacharias

Re: Re: Re: paroubek...
Jo to asi jo. Ale stejne je smutny kolik maji nastupni plat.
0/0
3.6.2005 20:30

dislektik

Re: Re: Re: Re: paroubek...
to jo proto odcházejí prič kde si prostě vydělají víc k naší smůle
0/0
3.6.2005 20:42

juiceman

Re: Re: paroubek...
Veru tak...ja ako cerstvy absolvent mam 13000 hrubeho a so sluzbami 21000 hrubeho...A to som studoval 6 rokov,teraz sa musim a aj chcem nadalej priebezne vzdelavat...Situacia smeruje k tomu,ze to chce studovat stale menej a menej ludi a bude nedostatok lekarov,lebo uz teraz je lekarska populacia prestarnuta a mladi,hned ako si urobia atestaciu,tak ficia za omnoho lepsimi peniazmi,ale aj pracovnymi podmienkami do Nemecka,Anglicka,ci Skandinavie...Pravdepodobne to bude aj moj pripad,ved zo Slovenska som uz usiel,lebo tam je to este horsie...
0/0
3.6.2005 21:23

153624

Nechápu
Tradiční situace: pan Ráth jako obvykle vydírá vladu a ta jako obvykle couvne a přisype. Do státního a totálně neekonomického zdravotnictví. Jen připomenu:dluhy udělaly od roku 1993 výlučně státní nemocnice. Oddlužil je Klaus, pak Zeman, potom Špidla+něco kraje a sype se zase. Privátní sektor dostane jako obvykle: velké nic. Pacient si dál bude nosit léky, toaletní papír atd.do nemocnice sám. Žena se živí v privátním zdravotnictví a když chce, aby jí pacient pobyt v nemocnici přežil, tak jej zpravidla musí vybavit léky, seč nemocnice na pacienta dostává paušální platbu. O slušnosti, s jakou řada lékařů a sester s člověkem jedná, škoda hovořit. Toho Paroubka nechápu, co jej vedlo k přidávání peněz do státního sektoru.
0/0
3.6.2005 19:44

barbudo

Re: Nechápu
... zjistěte si něco o financování zdravotnictví ...
0/0
3.6.2005 19:47

antigogo

Re: Nechápu
Bohužel, já zase znám privátní lékaře, kteří mají hned několik aut na leasing, ale vyšetřují Vás fonendoskopem zalepeným flastrem. Takže NELZE paušalizovat !!!
0/0
3.6.2005 19:55

mafrahajzl

m
Musílková prohlásila, že to stejně nepommůže...že budou rozhazovat furt dál...to je teda pííča
0/0
3.6.2005 18:10

barbudo

Re: m
... že Vy jste funkcionářem ODS?
0/0
3.6.2005 18:16

fr-mottl

otazka na lekare - odpovezte prosim po pravde
uz jste nekdy zazili kolegu, ktery by mel byt z lekarstvi na hodinu odstranen, protoze dela ostatnim lekarum jen ostudu? Jestli ano, ucinte to, vyberte mezi vami ty skutecne dobre a zbytek vykopejte. Ja za sebe zase slibuji, ze pak za ty zbyle pujdu demonstrovat na vaclavak, aby meli min. nastupni plat tech 50000.
0/0
3.6.2005 18:02

jajaja59

Re: otazka na lekare - odpovezte prosim po pravde
Pořadí: 1. Emmerová, 2. Rath 3. Kubek a to snad z lékařských profesí stačí
0/0
3.6.2005 18:47

antigogo

Re: otazka na lekare - odpovezte prosim po pravde
Ano,a to jej mám jít zastřelit? Váš dotaz je úplně nesmyslný. Co Vy uděláte s některými členy našeho parlamentu?
0/0
3.6.2005 19:58

Tod_Bertuzzi

Nadpisy a socani
je zajímavé , že podobné články začínají vždy stejně : "Ten a ten socan SLÍBIL té a té skupině obyvatelstva vyšší platy " Málokdy narazím na článek : "Ten a ten socan ZAJISTIL té a té skupině obyvatelstva vyšší platy "
0/0
3.6.2005 16:38

rastafarianec

Re: Nadpisy a socani
0/0
3.6.2005 18:51

zacharias

Re: Nadpisy a socani
zavist? :-))
0/0
3.6.2005 20:03

Doktor z hor

***
3,8 miliardy? no problemo - cast z toho cvaknem, vyssi platy? no problemo.. Jen jeden dotaz.. - Mas na to?? Resp. odkud na to??
0/0
3.6.2005 16:30

radoulek

Re: ***
televize nova spolkla  10 000 000 000   tak kde asi,,, a zaplatili dan poplatnici !! a sere mě to !!!
0/0
3.6.2005 19:46

bug01

no
nekdo tady srovnaval platy lekaru a ucitelu. Oboji je velmi dulezita a odpovedna a hlavne tezka prace, ale platy ucitelu by se nemely rovnat platum lekaru - to je holy nesmysl
0/0
3.6.2005 16:05

Tod_Bertuzzi

Re: no
V tvém případě je jasné , že potřebuješ víc doktora než učitele. Takže chápu .....
0/0
3.6.2005 16:39

bug01

Re: Re: no
proc? protoze mam trabanta?
0/0
3.6.2005 17:06

Tod_Bertuzzi

Re: Re: Re: no
Ne ... jen tak mně to napadlo ..
0/0
3.6.2005 17:21

kanarek1

lekari
Lekari se neustale snazi vyzdvihovat svoji profesi nad jiné profese. Nemyslim si, ze by nejak stradali. Porad se totiz hovori jen o zakladnich tarifnich platech, ale k tem jsou jeste ruzne priplatky, takze konecny plat muze byt o 50% vyssi.  Napr. ve srovnani s uciteli maji mnohem vyssi platy. Osobne chudeho lekare neznam. A to ze delaji prescasy je take dobry argument, to uz snad v soukromem sektoru delaji temer vsichni.
0/0
3.6.2005 14:29

Mahas

Re: lekari
já jsem chudý lékař, pracuji za základní plat plus příslužby na telefonu, nemám možnost sloužit v našem zařízení... protože vedení nemocnice služby zrušilo, aby se ušetřilo ... , příplatky ? Rizikový 200 kč, za práci na sále 400 kč...osobní ohodnocení ? Nula ... aby se ušetřilo... tarifiní mzda je v hrubém na úrovni průměrněho platu v tomto státě.... soukromou ambulanci nemám možnost v dané chvíli zístkat... teda pokud všichni nebudou platit cash, protože množství ambulanci je omezeno pojištovnou... argmunenty o přesčasech mám obzvlášť rád... takže lékař, dejme tomu traumatolog - i tam jsem v rámci předatestační přípavy byl na půl roku - pracuje osm hodin a pak slouží do druhého dne do rána, za tu dobu buď ošetří tak 50 lidi na ambulanci ( mladší lékař ) nebo odoperuje 4 pacienty... a druhý den pokračuje v práci... to vám přijde normální ??? Mě ne... Jinak učitel si odučí svých 8 hodin denně a má to.. argument o přípravě na výuku neberu , i lékař se pravidelně vzdělává, ne ? Takž
0/0
3.6.2005 14:48

Pimpil

Re: Re: lekari
Radim ti udelej co ja ( pokud se vyznas jeste v jine oblasti ): proste se vy*er na medicinu a jdi tam, kde si te budou vazit - tady mas za almuznu akorat blbe kecy lidi jako onen chlapek, na ktereho reagujes. Samaritanske touhy za to nestoji, opravdu ne.
0/0
3.6.2005 15:07

Mahas

Re: Re: Re: lekari
no , bud se dostanu do Anglie jako doktor nebo opravdu do dvou let pujdu delat neco jineho ...
0/0
3.6.2005 16:28

Pimpil

Re: lekari
nastesti ze ty si neco myslis, je jen tvuj problem... ja z mediciny kvuli platu odesel, stejnetak cela rada dalsich kolegu; priplatky mas treba za sluzby, to ale V KAZDEM OBORU mas priplatek za prescas... za co jineho maji lekari ohodnoceni ? jako programator mam osobni priplatek 10 litru, kolik bych mel jako lekar ? 0 ! ( tedy kdyz neuvazuju to, ze se do osobniho ohodnoceni lekare davaji ty prescasy, ktere uz zakon neumoznuje, ale lekari je delat museji )
0/0
3.6.2005 15:00

kanarek1

Re: Re: lekari
Jo, lekari by meli vsichni mit asi 50 000 Kc, ze? Musime vychazet z ekonomickych podminek CR.
0/0
3.6.2005 15:44

Pimpil

Re: Re: Re: lekari
No v ekonomickych podminkach CR, kde ma kdejaky ekonom a programator 30.000 nastupni plat, bych pro doktora 50.000 opravdu cekal ! a to si piste, ze vychazim z velmi pravdivych faktu... rozhodne na tom neni CR tak, ze by lekari museli mit necelych 13 hrubeho nastupniho, kdyz urednikum plati o tisice nastupniho vic !
0/0
3.6.2005 15:56

Pimpil

Re: Re: Re: lekari
jen pro informaci tarifni nastupni plat absolventa LF je t.c. 12.970,- Kc brutto; sekretarka za takovy plat nezapne ani pocitac !
0/0
3.6.2005 15:57

mihs

Re: Re: Re: lekari
Takze napriklad. Zakladni tabulkova hruba mzda neni nic moc, o tom uz tady byla rec. To je cca za 160-176 odpracovanych hodin mesicne. Na prescasech odpracuju za mesic v prumeru 90 hodin navic, tzn. v podstate dalsi polovinu mesice., dohromady tedy mesic a pul za jeden kalendarni mesic. Z teto doby prescasu mi mesicne zaplati max 35 hodin sazbou neco pres 100 Kc za hodinu hrubeho, dalsich 33 jako "cekani na praci" za asi polovicni cenu + nejaky drobny za praci v noci ci o vikendu. Za dalsi prescas hodiny nedostanu NIC. Jen tzv. nahradni volno, ktere si kolikrat z personalnich duvodu nemuzete vybrat a pak vam "propadne". Sluzby probihaji tak, jak psal kolega vyse. K tomu velka zodpovednost, stale jednou nohou v kriminale. A co se tyce moznosti ekonomiky, tak proc si treba opravar televize muze nauctovat 600 Kc za to, ze za 20 minut vymeni soucastku za 30 Kc? Nezda se Vam to NEFER??
0/0
3.6.2005 21:15





Najdete na iDNES.cz