Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hrad má nový problém s ústavou EU

Pokud bude česká vláda i po francouzském a nizozemském NE pokračovat v ratifikaci euroústavy, hrozí, že by ji nakonec prezident Václav Klaus vůbec nemusel podepsat. Ředitel právního odboru Hradu totiž došel k názoru, že evropská ústavní smlouva je protiústavní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jekul

Malý velký génius
Český prezident Václav Klaus soudí, že lidé mají základní povinnost chránit přírodu, ale nejsou k tomu vůbec nutní organizovaní ekologové a zelené strany. Klaus to dnes řekl při návštěvě Finska, jehož přístup k přírodě a prolínání přírody s městem se mu líbí. Stejný přístup by rád viděl i v České republice. "S ekologickým agresivním občasným hnutím to fakt nemá nic společného, ani se stranami Zelených to nemá nic společného. Podle Klause musejí lidé zachovat přírodu minimálně v takovém stavu, v jakém ji zdědili od otců a praotců. "A na to já nepotřebuji pana a Patočku nebo kohokoli jiného," podotkl prezident. Patočka, který je nyní ve Španělsku, byl ve své reakci stručný. "K tomu se snad nedá říct nic jiného, než že příroda nepotřebuje Klause k tomu, aby komentoval poměry, které tady panují," řekl Patočka. Cenu v této anketě Klaus získal v roce 1995 ještě jako premiér za tvrzení, že "ekologie není věda, s vědou nemá nic společného, je to ideologie".
0/0
3.6.2005 20:47

murjel

Od začátku, kdy byl zveřejněn překlad
toho, čemu se říká "euroústava" je z jasné, že tenhle dokument, pakliže by vešel v platnost může být podepsán teprve po té, co bude změněna naše dosud platná Ústava - která jasně deklaruje, že právně závazné jsou pro občana ČR pouze Ústava ČR, listina základních práv a svobos a zákony, vyhlášky a nařízení zveřejněné ve Sbírce zákonů ČR!! Ostatní jsou pouze doporučující a vysvětlující, stejně jako poznámky pod čarou v zákonech!! Je tedy jasné, že by nejdříve muselo být v naší Ústavě deklarováno, že "euroústava" je nadřazena Ústavě ČR, Listině základních práv a svobod a vyhláškám, nařízením a zákonům ČR zveřejněným ve Sbírce zákonů ČR. Jinak totiž by byl tenhle paskvil "euroústava" sice odsouhlasen, ale právně neplatný, protože nebyl zveřejněn ve Sbírce zákonů ČR a tedy není pro občany ČR závazný, a navíc si myslín, že podpisem, tohohle nesmyslu, bez úpravy Ústavy ČR by se dalo říci, že se prezident a s ním i ostatní, kteří to podepíší dopouští vlastizrady!
0/0
3.6.2005 19:11

jekul

Re: Od začátku, kdy byl zveřejněn překlad
euroústava není na pořadu, jde o smlouvu a kvůli smlouvám neměníme ústavu
0/0
3.6.2005 20:40

petrucciani

vaclavj1
Pozna se to tim, ze se konecne nase pravo zacalo ubirat nejakym smerem, ktery ma hlavu a patu. Kdyby tohle vse, je pravda, ze se to dela a delalo ve chvatu a jsou tam pokud mozno ruzne nase paskvily, ac na to mela predesla politicka garnitura tez minimalne 6 let a nedelala vubec nic, neuskutecnilo, tak EU s nami jedna jako s Turky. Mozna jsem to mel upresnit, ze by u nas po vstupu do EU a pripadnem schvaleni vsemi 25 clenskymi zememi EUU, nasemu divokemu zapadu asi definitivne odzvonilo. Nastesti tohle je uz pase, a Narcis ted predvadi sve ritualni tanecky na jejim hrobe (Jeho vyklad ohledne odmitnuti dvema zakladately EU, aniz by  priznal, ze ten duvod je zcela jiny nez jeho. Je v tom, ze u koryt uz neni 8 nebo 12 clenu, ale rovnou 25 a dalsi se chystaji, a ti novi penize na zradlo do koryt nemaji, ale u korytka jsou mezi prvnimi).
0/0
3.6.2005 17:21

Templ

Kdejaký primitiv ví,
že mrtvý kůň je dobrý pouze na klobásky. Politik se na něm snaží rajtovat.....
0/0
3.6.2005 15:09

Templ

Úřednická EU
dostává prostě kapky....málokdo ten jejich blábol četl, ostatně by to byla ztráta času. Ani právníci ji neumí pořádně přečíst. Tak proč takové ciráty. Ústava je veřejný dokument, který má být srozumitelný každému gramotnému. Pýcha předchází pád.... pěkně si úřadové natloukají nos.
0/0
3.6.2005 14:38

ahaswer

Re: Úřednická EU
Ještě, že naše zákony a předpisy jsou srozumitelné každému gramotnému.
0/0
3.6.2005 14:50

Templ

Re: Re: Úřednická EU
máš pravdu, hodně jsme od EU už převzali...
0/0
3.6.2005 14:58

Xaver01

Re: Re: Re: Úřednická EU
Problém naší země je, že tu ještě nidko nedokázal spáchat opravdový atentát na odbojného premiéra. V takovém Švédsku s tím mají už bohaté zkušenosti a nakonec se to vyplatilo, byť to nikdo nepřizná.
0/0
3.6.2005 15:15

ahaswer

Re: Re: Re: Úřednická EU
To jsi na omylu, na to EU nepotřebujeme, bohatě si stačíme sami.
0/0
3.6.2005 17:09

xmian

Kolektivizace na druhou
Nechálu - Češi byli 40 let kolektivizování sověty, a teď jsou natěšení na ještě větší kolektivizaci, než za bolševika. Cožpak to je demokracie, když řekněme ze sta milionů lidí je 60 milionů pro určitý návrh a dalších 40 milionů proti, tak zkrátka těch 40 milionů se musí podřídit, jejich názor a počet je zanedbatelný, v podstatě úplně fuk? To jsme to dopracovali. V tomhle jsou tedy zlatí Američané, kteří mají nárok svou svobodu a své vlastnictví hájit na svém území všemi dostupnými prostředky...
0/0
3.6.2005 14:27

jejkap

Re: Kolektivizace na druhou
Tak si zkus vystrelit na berniho urednika, kdyz prijde zinkasovat dan, kterou naridili demokrate s 51 % hlasu.
0/0
3.6.2005 14:31

Templ

Re: Re: Kolektivizace na druhou
..berní úředník tam pošle někoho jiného - exekutora...
0/0
3.6.2005 14:41

Baxter

Re: Kolektivizace na druhou
No jo, zlatí američani, kde se 120 milionů musí podřídit 110 milionům, a jejich "demokratické" volby. Střílet si tam opravdu můžou koho chcou, ale zkus trochu vybočit z řady a jseš v kriminále. Hlavně že všichni myslí stejně.
0/0
3.6.2005 14:36

jekul

Re: Kolektivizace na druhou
a to Ti tata Klaus vypráví každý večer na dbrou noc?
0/0
3.6.2005 14:54

babacek

25:0 nebo nic !!!!!!!!
Naše Ústava je v takovém stavu,že 10 právníků nezávisle na sobě jsou schopni na jedno téma zpracovat 10 odlišných právních rozborů.Ústava se změnit musí bez toho zda bude pokračovat ratifikace Ústavy EU.
0/0
3.6.2005 14:08

jejkap

Re: 25:0 nebo nic !!!!!!!!
Murphyho zakon:
Sejdou-li dva pravnici, vysledkem jsou tri protikladne pravni rozbory.
0/0
3.6.2005 14:16

babacek

Re: Re: 25:0 nebo nic !!!!!!!!
Hezké.Ale,v naší Ústavě jsou skutečně velké mezery které umožňují vykládat právo dle potřeb.
0/0
3.6.2005 14:57

Templ

Re: Re: Re: 25:0 nebo nic !!!!!!!!
Že ty chceš připravit chudáčky právníky o chleba....
0/0
3.6.2005 15:02

babacek

Re: Re: Re: Re: 25:0 nebo nic !!!!!!!!
Nejsem,, Sokol´´
0/0
3.6.2005 15:13

Templ

Re: Re: Re: Re: Re: 25:0 nebo nic !!!!!!!!
Tak Ty budeš nějaký jiný ptáček....
0/0
3.6.2005 15:28

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 25:0 nebo nic !!!!!!!!
:-))) to ano nějaký????????
0/0
3.6.2005 18:46

dukeprvni

Hrad má nový problém s ústavou EU
hrad ma akorat jeden velky problem a tim je narcis klaus a jeho jesitna, bolsevicka štrycla
0/0
3.6.2005 13:46

_Sandstorm_

Re: Hrad má nový problém s ústavou EU
Jsou různé úrovně debaty, od té odborné a ústavněprávní, přes tu běžnou až po tu primitivní, určenou pro blbce. Všem by měl být dán prostor, a proto je i blbec vítán. Vítej...
0/0
3.6.2005 14:20

CZMiki

Re: Re: Hrad má nový problém s ústavou EU
0/0
3.6.2005 14:34

Templ

Re: Re: Hrad má nový problém s ústavou EU
To jsi myslel na mě?  Také se cítím jako blbec, když iteligenti chtějí vyhazovat 200 mil. za prohranou věc. Pojistka na blbost se asi na politika nevztahuje...
0/0
3.6.2005 15:07

dukeprvni

Re: Re: Hrad má nový problém s ústavou EU
toz  teda dekuju za uvitani "YNTELIGENTE"....
0/0
3.6.2005 15:16

Strasak

Re: Re: Re: Hrad má nový problém s ústavou EU
No potrefená husa
0/0
4.6.2005 12:07

Jan Daniel

problém hradu
Probém s tzv."ústavou" EU má především samotná EU. Problémy našeho Hradu jsou proti němu úplné prd.
0/0
3.6.2005 13:36

jejkap

Re: problém hradu
0/0
3.6.2005 14:31

vlákno

Klaun a jeho cvičený JUDr. asi nečetli českou Ústavu...
Článek 10a (1) Mezinárodní smlouvou mohou být některé pravomoci orgánů České republiky přeneseny na mezinárodní organizaci nebo instituci. (2) K ratifikaci mezinárodní smlouvy uvedené v odstavci 1 je třeba souhlasu Parlamentu, nestanoví-li ústavní zákon, že k ratifikaci je třeba souhlasu daného v referendu. Eurobubáckému Klaunovi je už každý argument dobrý...
0/0
3.6.2005 13:21

mufinek

Re: Klaun a jeho cvičený JUDr. asi nečetli českou Ústavu...
A Ty jsi nečetl ten rozbor od Bárty, tam tohle je přensě a velmi detailně rozebráno. 
0/0
3.6.2005 13:23

Trencherman

Re: Re: Klaun a jeho cvičený JUDr. asi nečetli českou Ústavu...
Nechci rýpat, ale ten článek 10a naší ústavy je napsán natolik obecně, že podle mne nynější situaci naprosto vyhovuje. Když budeme do naší ústavy cpát další a další upřesňující detaily, bude z ní nakonec stejný paskvil, jako z Euroústavy.
0/0
3.6.2005 13:42

skyfinger

Re: Klaun a jeho cvičený JUDr. asi nečetli českou Ústavu...
Možná by stálo za to si přečíst si tu ústavu celou!!
 
Článek 87
 
(2) Ústavní soud dále rozhoduje o souladu mezinárodní smlouvy podle čl. 10a a čl. 49 s ústavním pořádkem, a to před její ratifikací. Do rozhodnutí Ústavního soudu nemůže být smlouva ratifikována.
A podle mě je zcela jednoznačné, že "Evropská ústava" je mezinárodní smlouva, která je v rozporu s ústavním pořádkem, protože je nadřazená naší ústavě, přestože jsou veškeré mezinárodní smlouvy dle naší ústavy na "jen" úrovní zákonů!!!
 
Viz Evropská ústava:
 
Č LÁNEK I-6
  Právo Unie   Ústava a právo p ř ijímané orgány Unie p ř
0/0
3.6.2005 15:34

skyfinger

Re: Re: Klaun a jeho cvičený JUDr. asi nečetli českou Ústavu...
Jen doplním co se nevešlo:
 
Č LÁNEK I-6
 
Právo Unie
 
Ústava a právo p ř ijímané orgány Unie p ř i výkonu jí sv ěř ených pravomocí mají p ř ednost p ř ed právem č lenských stát ů .
 
 
Pokud můžeme ústavu "zrušit" pouhou me
0/0
3.6.2005 15:40

jejkap

Re: Re: Klaun a jeho cvičený JUDr. asi nečetli českou Ústavu...
Souhlas, ale o tom prece tahle debata neni.
Debata je o kvalite rozboru pana sekcniho sefa z Hradcan.
0/0
3.6.2005 16:55

Dawe79

jak to bude?
takže Klaus to nemůže podepsat, změna ústavy ČR se konat nebude - zase budem ti švejková a zpátečníci pro celou evropu??
0/0
3.6.2005 13:19

Joshuaboy

Re: jak to bude?
O žádné zpátečnictví přeci nejde. Neprošlo to ve Francii, Holandsku, asi neprojde ve Velké Británii či Polsku...
0/0
3.6.2005 13:21

Dawe79

Re: Re: jak to bude?
no tam se aspoň hlasovalo - u nás o tom rozhopdne jeden člověk + jedna strana - to snad ne...
0/0
3.6.2005 13:25

dunil

Re: jak to bude?
Já myslím že ústava již byla hlavou státu podepsána v zastoupení tehdejšího premiéra Grosse.
0/0
3.6.2005 13:21

m.fanta

Re: Re: jak to bude?
Nebyla. Byla podepsána přístupová dohoda, ale EÚstava jde v kompetencích skutečně dál než dosavadní normy platné v EU.
0/0
3.6.2005 13:57

jejkap

Re: Re: Re: jak to bude?
Dalsi rozumbrada...  Tak si tu ustavu na internetu najdi, podepsal ji v Rime prezident Ceske republiky v zastoupeni Grosse a Svobody. A mimo jine v jeji preambuli vyjadril uznani usili politikum, kteri Ustavu vypracovali (jednim z nich byl pan Zahradil).
0/0
3.6.2005 14:07

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: jak to bude?
Ale copak Zahradil, ale takova UKIP, co ti se na ni nadreli.
0/0
3.6.2005 14:10

Joshuaboy

JEJKAPOVI
Chodíš do školy do Prahy, nebo na nejlepší práva v zemi, čili do Brna?
0/0
3.6.2005 13:18

jejkap

Re: JEJKAPOVI
Ja uz to rikal, ja jsem ustavni pravnik-amater
Jsem prekladatel (s vystudovanou politologii) a problematikou evropskeho prava se shodou okolnosti zabyvam ve sve profesi.
0/0
3.6.2005 13:23

Joshuaboy

Re: Re: JEJKAPOVI
Já jsem taky amatér. Ale jsme šikovní amatéři, že
0/0
3.6.2005 13:26

jejkap

Re: Re: Re: JEJKAPOVI
No jo, to se musi nechat...
0/0
3.6.2005 13:52

rosco

Re: Re: JEJKAPOVI
Já jsem zase premiér-amatér a všichni na mě a na moje super názory sééérou.
0/0
3.6.2005 15:12

jejkap

Re: Re: Re: JEJKAPOVI
No, ja ti na ne taky séééééru.
0/0
3.6.2005 15:16

Joshuaboy

!!!
Toho Bártu za právníka nepovažuji, jeho názor nemá žádnou hodnotu, je pouze tendenční, poplatný zadání šéfa...
0/0
3.6.2005 13:17





Najdete na iDNES.cz