Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnici D1 devět hodin blokovala nehoda

Dálnici D1 na téměř devět hodin zablokovala nehoda. Teprve po 13. hodině se podařilo na 52. km zprůjezdnit z obou stran jeden jízdní pruh. V tomto místě, kde je dopravní omezení, havaroval ráno kamion. Na spojnici Prahy a Brna uvázly stovky aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SirHumphrey

Alternativa
Dokud zeleznice nenabidne hlavne tranzitnim dopravcum zajimavou alternativu, coz se u CD s rakousko-uherskym systemem spoju, prvorepublikovou technikou a komunistickym myslenim neda ocekavat, budou tyhle pruzery na dalnicich porad.
0/0
7.6.2005 15:22

karoten

Re: Alternativa
Železnice má jít pod náklad, aby sebrala zákazníky Silnici?  Kdo je to ta "Silnice", není to náhodou stát?
0/0
7.6.2005 15:27

dukeprvni

Dálnici D1 devět hodin blokovala nehoda
jo jo, cesko a jeho dal-nice  kousek polni cesty a dal nic  a naprosto neschopne svestky k tomu cesko musi definitivne byt nejvetsi zadrhel evropy, takova mala oblibena osina v riti  kdyz holt nezapustis koreny v lajne na care, tak mas jeste moznost abys o nic neprisel, je zapustit na ceske dal-nici mezi brnem a tou dirou sveta plnou cajzlu
0/0
3.6.2005 12:43

PeSkok

Pokuty, jo?
Kdo si někdy přečetl alespoň základy "teorie hromadné obsluhy" tak ví, že žádné pokuty to nevyřeší. Dálnice (a nejen ony) prostě nejsou dimenzovány na takový provoz, který tam probíhá Jenom naivka si myslí, že by to pokuty vyřešily. Naprostá většina z těch "nešťastníků", kteří havarují to nedělá úmyslně a bez postihu z toho nevyjde. Ale postihy jsou jen restriktivní opatření, a to následné. Příčiny jsou úplně někde jinde. PARLAMENTE, probuď se. Ptejme se před volbami všech, co nám slibují modré, růžové, černé, rudé a jinak barevné šance, co chtějí dělat s katastrofálním stavem našich totálně přetížených komunikací a sledujme konečně, jestli svoje sliby plní.
0/0
3.6.2005 11:12

drevak_patlak

Re: Pokuty, jo?
Přecpanost komunikací je nesporná, nicméně nové komunikace ji zdaleka nevyřeší. Každá nová komunikace, zejména dálničního typu, totiž na sebe stahuje dopravu z širokého okolí a navíc vyvolává další novou dopravu (např. přetáhne lidi z vlaků nebo umožní cestovat do práce autem i těm, kterým to dříve přišlo příliš dlouhé). Výsledkem je, že i tyto nové komunikace se časem zaplní.
Pro příklad stačí jít do Německa, kde je tempo výstavby a modernizace dálnice vysoké, nhicméně zácpy na nich se vyskytují pořád. Podobné je to v Belgii, nejhustší dálniční síť v Evropě je také pravidelně ucpaná (zejména v ranní špičce) a to i bez podobných nehod, která se stala u nás.
Řešení je takové, že budování dálnic musí jít ruku v ruce s modernizací železnice, aby k té dálnici existovala přibližně stejná alternativa. To se bohužel nestalo (téměř hotový koridor mezi Prahou a Brnem i díky zajížďce a málo velkorysému pojetí modernizace zejména v úseku Brno-Česká Třebová nemůže autu, kon
0/0
7.6.2005 15:18

Donnn

vidíte, vidíte
máte jezdit vlakem
Ještě, že nejezdim po dálnicích, na normální silnici se prostě otočim a objedu to po nějaký okresce... Ale je fakt, že Praha-Brno jinak než po tý D1 moc nejde.
0/0
2.6.2005 20:05

dislektik

Re: vidíte, vidíte
a hajzl mají na chodbě
0/0
2.6.2005 20:10

dislektik

tak tomu se říká smolný den
pro všechny účastníky kteří tam byly no ještě že nikdo nepřišel o život aspon to je dobrá zpráva
0/0
2.6.2005 19:29

krkinen

Cajti nikde
Jel jsem to ráno na Prahu, a cajti to odklonili, ale ve směru na Brno ani cajt, a všichni hurá do zácpy...
0/0
2.6.2005 18:36

vaclav13

Pořádné postihy by možná byly řešením 2 (který blb to programoval)
Není důvod proč nezavést něco podobného na silnicích. Nehoda na dálnici. Tak řekněme takových půl milionu až milion pokuta za hodinu blokování provozu. Tenhle frajer by platil do koce života. Samozřejmě pokud nešlo o technickou závadu, kterou nemohl ovlivnit. A stačilo by pár takových případů, kdy by pak postižení brečeli v televizi jak žélvy, že je to zničí a že nebudou mít z čeho živit rodinu. Hned by si řidiči začali rozmýšlet, jestli se nevyplatí jet pomaleji a firmy zda se vyplatí honit řidiče k ježdění za každou cenu. 
0/0
2.6.2005 16:57

demik

Re: Pořádné postihy by možná byly řešením 2 (který blb to programoval)
Ty ses peknej debil... Za volantem si sedel naposledy v autoskole, pokud vubec mas ridicak...
0/0
2.6.2005 17:08

Amianus

Re: Re: Pořádné postihy by možná byly řešením 2 (který blb to programoval)
Ono to ma svou logiku, kdybyste mel firmu, dojednanou nejakou zakazku, dodavku, objednane nejake specialisty, tak vas takove zpozdeni dokaze pekne vytocit, kdyz vam s tim vzniknou naklady na vic....Hodinka sem tam, ale kamarad musel kvuli tomu cekat pul dne navic na dodavku nahradniho HW za 300 000, kvuli cehoz mu stoji vyroba a naklady s tim ma teda dost velke...
0/0
2.6.2005 17:19

dislektik

Re: Re: Re: Pořádné postihy by možná byly řešením 2 (který blb to programoval)
no tak to mega pokuta asi vyřeší tady je třeba řešit dopravu celkově,dálniční sít a vůbec cesty všechny.vždyt já mám spoždění jen kvůli dírám že tam kde bych mohl jet 80km/hod tak jedu 10km/hod pomalu že to netlačím pro samou díru a opravy v nedohlednu
0/0
2.6.2005 20:03

231

Re: Pořádné postihy by možná byly řešením 2 (který blb to programoval)
Problém je, že náhradu škody nárokovat můžeš, ale pokud by jsi uspěl, hradilo by se to z poviného ručení a to by asi brzy podražilo.
0/0
2.6.2005 17:32

otmkuczera

Re: Pořádné postihy by možná byly řešením 2 (který blb to programoval)
Pokud tady někdo píše, že autor tohoto příspěvku je debil pak to nemůže být nikdo jiný, než řidič z povolání, který cítí ŽE TO JE ONO!
Na takové grázly, neplatí nic jiného, než peněžní postih. Proč to jde u železnice (až desetisíce za 1 hod. přerušení) a naše jediná dálnice se může zablkovat ZADARMO? Kolik stojí peněz ztracený čas, pohonné hmoty, policajti atd.?
0/0
3.6.2005 0:20

vaclav13

Pořádné postihy by možná byly řešením
Nevím jestli to ještě takhle funguje, ale pamatuji se jak kdysi u nás něco bagrovali. Bagrista se už viděl na pivu, a tak spěchal a moc nedbal na upozornění, že tam vede důležitý kabel. No samozřejmě jej zachytil a trochu nadzvedl. A pak vypukla legrace. Kopřivku dostávali postupně od bagristy přes předáka až po šéfa. A všichni se modlili, aby byl ten kabel v pořádku. Když jsem zaslechl jaké penále se platí za hodinu přerušení takového dálkového telekomunikačního kabelu, tak jsem se vůbec nedivil.
Není důvod proč nezavést něco podobného na silnicích. Nehoda na dálnici. Tak řekněme takových půl milionu až milion pokuta za
0/0
2.6.2005 16:55

Amianus

KDO TO ZAPLATI ?
Mam dojem, ze za tak zdlouhave odklizeni toho kamionu nese nekdo zodpovednost (minimalne velitel zasahu). Chapu, ze se muze stat hodne neocekavanych veci, oznacuje se to jako "zasah vyssi moci". Presto vsak zablokovat na DEVET hodin provoz na nejfrekventovanejsi silnici republiky povazuji za NEHORAZNOST! Doufam, ze ti, kteri utrpeli nejakou skodu, se sve nahrady budou domahat na institucich, ktere za plynulost dopravy odpovidaji (Silnicari, Policie CR).
0/0
2.6.2005 14:31

herulinka

Re: KDO TO ZAPLATI ?
To asi ne, řekla bych, že to je všechno placeno z našich daní, tudíž i z daní "viníka"
0/0
2.6.2005 14:53

231

Re: Re: KDO TO ZAPLATI ?
Něco z toho se platí z povinného ručení.
0/0
2.6.2005 15:14

herulinka

Re: Re: Re: KDO TO ZAPLATI ?
To samozřejmě, jen pochybuju, že by to dali k náhradě někomu konkrétnímu "ze svýho."
0/0
2.6.2005 15:33

Smil

Re: KDO TO ZAPLATI ?
No kdybys me platil ty, tak ja mam buldozer a mohl jsem to odtlacit ze silnice dolu z mostu. Asi bych pomuchlal par aut v zacpe na prijezdove ceste, ale to by si jiste zaplatil, vid.
0/0
2.6.2005 15:08

231

Re: KDO TO ZAPLATI ?
Neznám konkrítně tuhkle nehodu, ale těch devět hodin mi zas tak nepřiměřené nepřpadá. U pár bouraček jsem už byl a scénář byl vždy podobný.
Přifrčely sanitky, hasičii poliši a začlo se to tahat z aut a ošetřovat raněné. Dostat je z nejhošího a stabilizovat pro převoz může taky trvat občas hodinu i déle. (Viděl jste někdy  napětkrát přeražené lýtko? ).
Pak nastoupí poliši a všechno začnou důkladně zakomuntovávat. Kreslit plánky, fotit a tak. Bouračky na dálni jsou někdy hodně dlouhé. Pokud se kamión rozvlní a pak skončí ve svodidlech, jsou stopy na silnic i pětset merů a představte si kolikrát se to musí obejít tam a zpět a často se vzdálenosti, musí měří pro každou stopu zvlášť, protože podle stop na silnici, jsou  znalci schopny vyhodnotit, jak a proč se takový návěs rozkmital). A znalce bude požadovat případný soud.
Pak přijdou na řadu hasiči a je třeba celý nálad přeložit. Na dálničním mostě to většinou obnáší přenosit ručně.
0/0
2.6.2005 15:17

vandor

Není to sice k tématu...
...   ale já už viděl více párů pěkných dívčích lýtek a byla by opravdu velká škoda, aby byla napětkrát přeražena   ... ...
0/0
2.6.2005 16:18

231

Re: Není to sice k tématu...
Jsou povolání, kde uvidíš i to. Zvláště když jede mládež z diskotéky a je jich v autě trochu víc. Pak stačí i přimázlej debil v protisměru.
0/0
2.6.2005 17:33

otmkuczera

Re: Re: KDO TO ZAPLATI ?
Kamion "SE SÁM NEROZVLNÍ"! Kamion "rozvlní" ten člověk za volantem, který si klidně vyjede s paletami vody, které se vlní samy o sobě. A to ještě když stojí.
0/0
3.6.2005 0:36

231

Re: KDO TO ZAPLATI ?
Pokračování
Jen si představte kaminon s paletama matonky, nebo co se to vezlo. Kolik je tam flašek a kolik jch nejednou přenesete, občas se to nosí i desítky metrů a nakládá ručně. Všiml jste si, že když se položí kamion, že náklad přestává být na paletách, takže se nedá naložit vyskozdvižným vozíkem, jako ve skladu?
A pak se musí vraky postavit na kola a odtáhnout. U kamionů to často znamené dva jeřáby. Jenže na mostě, kde je ke všemu půlka dálnice uzavřená je problém je rozmístit. A pokud potřebujete jeřáb postavit z druhé strany kamionu, tak to musíte buď umět s ním létat :-), a nebo nezbejvá, než po vzít objízdných trasách - tj. po ucpaných silnicích.
Do toho je potřeba zminimalizovat (nejlépe eliminovat) ekologické škody. To že to trvalo devět hodin, podle mě svědčí o rozsahu havárie, a s ní spojených problémů, než o liknavosti příslušných orgánů.
0/0
2.6.2005 15:17

Amianus

Re: Re: KDO TO ZAPLATI ?
Popisujete soucasny stav, ale ja si kladu otazku, zda ty uvedene palety s matonkou maji takovou cenu, aby staly za zastaveni provozu na dalnici? Mam dojem, ze tim vznikly skody mnohem vyssi. Ja chapu, ze nekolik hodin vyreseni velke havarie trva, ale DEVET hodin je fakt docela dost. pokud maji silnicari malo techniky tak za to take nekdo nese odpovednost. Videl jsem v Nemecku, ze auto se stahlo na stranu a byl tam docela frmol, aby se to hned zprujezdnilo. V tomto pripade maji silnicari navic maslo na hlave, ze to byl provoz sveden do jednoho pruhu, to si o maler vylozene rika...!!!! K praci policie mam vyhrady v tom smyslu, ze je prece mozne to cele nafotit, auto poslat na expertizu, pokud je potreba, ale neni snad nutne premerovat uplne vsechno. Navic policiste u vetsich nehod zacinaji pracovat az jim to poruci nekdo z kriminalni policie, ktera se tam musi dostavit. Nedivim se, ze pak hodiny ubihaji....
0/0
2.6.2005 16:13

vandor

Re: Re: Re: KDO TO ZAPLATI ?
...   nebýt to matonky, ale například láhve s fernetem, tak to bys koukal jakým fofrem by to bylo vyklizené   ... ...   na malou chvíli by dálnice zčernala kmitajícími se postavičkami a bylo by vše pryč   ...   a navíc by (k ušetření práce hasičům) byla dálnice i jazyky vytřena do sucha   ... ...
0/0
2.6.2005 16:28

kawasaki

Re: Re: Re: KDO TO ZAPLATI ?
pane amianus, asi jezdite malo po D1. prez matonky se spatne jede a vubec ten neporedek musite uklidit i kdyby to byla jen praskla guma nebo sjetej protektor. Asi nevite co to udela ve 130km za ranu a jak vas to rozhodi o mysce nebo losim manevru ani nemluvě (ten nemel vychytany ani Mercedes tridy A). V nemecku jste tedy mel stesti, ze jste se nezdrzel. Prave v nemecku si s tim nelamou hlavu, zavrou dalnici a kolony i 14 km nesjou nicim nenormalnim. Pokud to nezdokumentujete jak byste jinak postupoval v propade nehody Hlinky? Dat asi na stranu obe auta at si to vyridi, ze. Jinak na 52 se ten most opravuje tak nevim jak to chcete jinak udelat nez castecnou uzavirkou, kdy jsem rad, ze v kazdem smeru je volny jeden pruh. A pokud si pamatujete tak na stejnem miste akorat ve smeru na Brno se minuly rok taky polozil kamion a bylyuzavrene oba smery. Tehdy se tam nic neopravovalo.
0/0
2.6.2005 16:59

231

Re: Re: Re: KDO TO ZAPLATI ?
Já psal becně jako to podobných havárek chodí, o této v podstatě nevím ani to co se tady o ní psalo, takže může být, že se někdo na něco vykašlal a devět hodin bylo opravdu zbytečné.
Jinak nejde o cenu mateonek, ale tu silnici prostě uklidit musíte. Nemůžete přijet s radlicí a všechno schrnut do příkopu. matonka je v PE lahvích a celé to je zabalené v nějaké smršťovací fólii a to se odvést prostě musí. Navíc většinou je náklad v převráceném návěsu dokud ho vyklidíte (aspoň částečně), tak ho nezvednete. Zvláště ne na mostě. Policajti se občas vyštřováním docela *erou, ale na druhou stranu vše co neuděljí, využije u soudu obhájce, neboť pochybnost vždy mluví v prospěch obviněného. Nejde jen o nafocení auta. Jde o i stopy na silnici, svodidlech a podobně. Když to neuděláte, obhajoba řekne, že auto táhlo na stranu. Když máte nafocené stopy že vozidlu brzdila všechna kola, musí si (obhajoba) vymyslet něco jiného.
0/0
2.6.2005 17:15

231

Re: Re: Re: Re: KDO TO ZAPLATI ?
P.S.
Se svedním do jednoho pruhu moc neuděláte a občas to je hold potřeba. K policii mám výhrady, že přijedou k nehodě a často nejsou schopni ji včas a řádně označít a by nějaký blbec co si myslí že je pilot F1, do toho nevlít. Dále si myslím, že by policie měla mít připraveny objezdové trasy pro odklobnění dopravy mezi dvěmi po sobě následujícími nájezdy a v případě podobné havárie zajistit (ve spolupráci se silničáři) jejich včasné a kvalitní označení, a v krizových místech (když objezdová trasa najíždí na hlavní - zvláště na stopce, na přechodech pro chodce, v obcích a podobně ) na nich regulovat dopravu. Nevím, jestli v podbných případech nechají stát lidi na dálnici, nebo je nechají otočit a vyje na posledním výjezdu). Řešitelný by tobylo, ale muselo by otáčet od Těch v předu.
0/0
2.6.2005 17:28

231

Re: Re: Re: Re: Re: KDO TO ZAPLATI ?
A hlavně by měli nějakýmu strážmistrovi dát do jedný ruky kasu a do druhý bloky a ten by šel po odstavným pruhy a vybral od všech co stojí. Při průměrném rozestupu 10m a 1000Kč na jednoho by to bylo 100000Kč na běžný kilometr.
0/0
2.6.2005 17:29

poinfo

Re: KDO TO ZAPLATI ?
Naprosto souhlasím, poslední dobou to vypadá, že policajti lámou rekordy v tom, která havárka jim bude trvat déle. Asi by pan policejjní prezident měl strčit ty své "frčky" odkud mu vyrostli a starat se o to aby totu fungovalo. Zatím to vypadá naopak, že čím déle jim to trvá tím více práce ti chlapci odvedli, ale řidiči to vidí opačně. Z digitálních fotografií se dá odměřit i vzdálenost, ale oni to sice vyfotí, ale potom ještě jezdí kolečkem a všechno malují do plánků a pak čekají až jim nasmlouvaná firma laskavě pošle někoho kdo to odklidí, většinu stejně odnesou hasiči. No zkrátka policajti dělají co mohou aby to řidičům dali "sežrat" za to, že jim přidělávají práci a oni musí vytáhnout zadek ze služebny. Kdyby na dálnici fungovala polcie tak by se tam nejezdilo až 200 a nebylo tolik nehod, ale ona nefunguje ani jinde, tak o co jde, že?
0/0
2.6.2005 22:27

150-022-2

ČD
Ahoj Miloši, vidíš, měl si jet na Vysočinu vlakem....
0/0
2.6.2005 14:24

Amianus

ODKLIZENI DEVET HODIN ?
Tohle je Kocourkov a ne normalni stat? DEVET hodin trva odklidit jeden kamion? Ale ne, to policajti prijedou, vidi jak to vypada, tak se ceka na kriminalku (ti se taky nezenou), pak se musi zajistit stopy, tak se s nicim nehejbe, az si to policajti vsechno udelaj, tak se konecne zacne resit prekladani nakladu, zacne se shanet jerab na manipulaci s tim kamionem. Ze lidi cekaj v kolone nikoho nezajima. Hlavne, ze vsechny ty instituce (Silnicari, Policie, Hasici jsou z nasich dani) Podnikatelum utikaj zakazky, lidem mzda, nekdo mel nekam neco v danou dobu dodat a nedoda, nekteri stredoskolaci jeli treba na prijimacky do Brna atd.
0/0
2.6.2005 14:05

jahol

Re: ODKLIZENI DEVET HODIN ?
Naprostá pravda. No, byli jsme ztrátka zvyklí to 40 let brát tak, že se zase nic tak moc neděje, někdo nám centrálně naplánuje, jak to nahradíme a když ne, taky se to nepo... spousta činovníků rozhodně nemyslí na to, že nějakému podnikateli utíká zakázka a pokud je to náhodou napadne, zatetelí se blahem, jak to ten mrzák, co má spoustu penět, na rozdíl od nich, aspoň trošku odnese.....   
0/0
2.6.2005 14:22

jahol

Re: Re: ODKLIZENI DEVET HODIN ?
...spoustu peněz....
0/0
2.6.2005 14:23

jardamat

Re: ODKLIZENI DEVET HODIN ?
A to jsou ti státní úředníci, kteří jsou přetížení a proto dostávají doživotní renty, leze se jim do prd..e, a všichni brečí že když odejdou, tak jaký to bude.
A přitom stačí soukromá firma, natočí to, nafotí , zaměří odtáhne a za hodinu není co řešit
0/0
2.6.2005 15:01

herulinka

Re: Re: ODKLIZENI DEVET HODIN ?
No, chtěla bych tě vidět, jak odtáhneš za hodinu několik set  nebo tisíc lahví s minerálkou...
0/0
2.6.2005 15:35

jardamat

Re: Re: Re: ODKLIZENI DEVET HODIN ?
Pokud budu toto likvidovat. Tak ty lahve samozřejmě neodtáhnu. Ale jeden traktor s radlicí ( a může ta radlice být i na vyprošťovákuý ), to shrne do škarpy a potom se to naloží. V tom není problém.
Pokud se problém bude řešit, tak to jde. Ale pokud budeme koukat. Tak tam po minerálce budem ještě týden skákat
0/0
2.6.2005 15:42

herulinka

Re: Re: Re: Re: ODKLIZENI DEVET HODIN ?
Nevím, jak to tam vypadalo, ale jestli ty flašky jsou všude po silnici, tak to asi opravdu tak jednoduchý nebude, odtažení toho náklaďáku snad takový problém není, ale s nákladem většinou bývá horší pakárna. Nechci je omlouvat, možná to fakt šlo rychleji, ale taky nemuselo...
0/0
2.6.2005 15:59

Ahasver

Re: Re: Re: Re: ODKLIZENI DEVET HODIN ?
Taky je možná trochu problém, že i když se ta minerálka vysypala na dálnici, pořád ještě někomu patří. Kdyby ji hasiči shrnuli do škarpy, snadno by pak mohli platit majiteli třeba celý náklad.
0/0
2.6.2005 16:08

Amianus

Re: Re: Re: Re: Re: ODKLIZENI DEVET HODIN ?
Ale co je vetsi skoda? Tech tisic flasek matonky nebo zablokovani provozu na x hodin. Myslim, ze vycislenim ztrat (mzdy, penale, nerealizovany obchod) bychom se dostali k zajimavym cislum...
0/0
2.6.2005 16:17

Ahasver

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ODKLIZENI DEVET HODIN ?
Na průjezdnost dálnice jaksi neexistuje právní nárok. Každý řidič, který tam zůstal stát tam vjel z vlastního rozhodnutí. Škodu tedy utrpěl vlastní vinou. Narozdíl od majitele nákladu. Hasiči ani silničáři nemohou jen tak (ani kvůli lidské blbosti) zvětšovat škodu, kterou přijeli odstranit.
0/0
2.6.2005 16:31

Amianus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ODKLIZENI DEVET HODIN ?
Pravni narok neni, ale melo by byt prvoradym zajmem vsech zainteresovanych obnovit co nejdrive normalni provoz. Jenze nase instituce k tomu nic nenuti! Nikde neni uzakoneno, ze naklad musi v takove a takove kvalite prelozit na nahradni kamion (na ktery se ceka az prijede). Je jedno, jestli to slozi na korbu tatrovky nebo po paletach do kamionu. Tady nejde ani tak o ten naklad, ale policie mohla byt pruznejsi a ne vysetrovat zdlouhave, co jde udelat pomoci techniky rychleji. Silnicari mohli svodidla opravovat pri snizene rychlosti, ale aby se to alespon pohnulo. Vsichni vi, jak je D1 zastarala, nevhodna pro dnesni dopravu, ale nikdo s tim nic nedela! Je to ale nejdulezitejsi dopravni tepna republiky, tak by podle toho meli odpovedne instituce JEDNAT a ne se chovat jako pri bouracce nekde na okresce.
0/0
2.6.2005 16:44

kestrik

Ja to rikam porad.... AT ZIJE NAKLADNI DOPRAVA V SRDCI EVROPY
Vetsinu nakladni dopravy (bez ohledu jestli je to tranzit, dovoz,prevoz, ci vyvoz) bych nacpal na zeleznici.  Silnicim i ridicum by se ulevilo, zeleznice by dostala vydelat a ekologie by na tom byla o malinko lip.  Ale to ne, radsi bude nova dalnice napric Ceskym rajem......  Hmmmm, vypada to, ze u nas v CR uvazuje spousta lidi jako houpaci kun.....
0/0
2.6.2005 13:59

jahol

Re: Ja to rikam porad.... AT ZIJE NAKLADNI DOPRAVA V SRDCI EVROPY
Tebe nemám rád chlapče, protože jezdím každý den vlakem a dobře si pamatuju, jak to bylo dřív....čuměli jsme na projíždějící náklaďáky a počítali desítky minut zpoždění osobáku, na kterém dráhy nevydělávaly... 
0/0
2.6.2005 14:24

Smil

Re: Re: Ja to rikam porad.... AT ZIJE NAKLADNI DOPRAVA V SRDCI EVROPY
No ale bylo dobre, ne? Myslim, ze se to da udelat tak aby spozdeni nebylo, ja jsem pro, aby se tranzitni nakladaky nakladaly na nakladni vagony.
0/0
2.6.2005 15:10

drevak_patlak

Re: Re: Ja to rikam porad.... AT ZIJE NAKLADNI DOPRAVA V SRDCI EVROPY
To bylo za komujistů, kde se všechno vozilo co nejdál (uhlí do Tušimické elektrárny ze Sokolova, do Prunéřova zase z Mostu, proč obráceně, když je to blíž). Od té doby ale nákladní doprava značně poklesla, naopak kapacita modernizovaných tratí vzrostla. Takže nějaké to zdojnásobení provozu by vůbec nevadilo.
Nehledě na ten fakt, že za komunistů se na zpoždění celkem kašlalo (i když zpozdit dělnický vlak bylo pro výpravčího skoro jako sabotáž...), tak v dnešní době, kdy se po kolejích pohánějí i jiní dopravci než ČD (zejména s nákladními vlaky), znamená každé takové zpoždění pro dopravce postih. Tudíž si dá pozor, aby sestavil vlak tak, aby zvládl plánované jízdí doby, stejně jako si naplánuje dostetečnou rezervu, aby neměl zpoždění.
0/0
7.6.2005 15:25

qiiz

a pak že to nejde ...
Kamion, kamion, kamion, prostě na dálnici bourá hlavně kamion.
Hlavně že si telata za jízdy luští křížovky a čtou knížky. Na cestu nekoukaj, proto narazej i odstavených kamionů.
Zdražit jim poplatky, protože následné škody za zdržení přoijejich haváriích na dálnici (viz dneska - ucpání přes 8 hodin) jsou hrozný...
0/0
2.6.2005 13:55





Najdete na iDNES.cz