Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francouzské oui, ale i non mění Unii

Jak v neděli galský kohout v referendu o euroústavě zakokrhá? Bude to oui (ano), nebo non (ne)? Eurofilové vzývají nebesa, aby byl hlas francouzského lidu souhlasný. Jinak je prý další osud Evropské unie ohrožen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Thyronx-

Sokujici zjisteni....:
Je to opravdu sokujici zjisteni ve 21.stoleti ze ...........", že idea sociálního státu začala narážet na nepřekonatelné překážky (lapidárně řečeno, nedá se v takovém rozsahu financovat), a tím se bortí část letitých hodnot kontinentu."...... Tedy kontinentu urcite ano, kdyby se nekdo tady v USA pokousel o budovani socialniho statu, se zlou by se potazal.
0/0
28.5.2005 20:19

mozkovna

Re: Sokujici zjisteni....:
Je treba si uvedomit, ze pod pojmem socialismus se skryva jen prachsprosty "nemakacenkismus'... tak to proste bylo, je a bude! Socialismus je snaha o prerozdelovani ciziho majetku a cizich uspechu. Je to pokus, jak legalne ukrast penize schopnym a dat je lemplum a flakacum. Zde ve statech i skolstvi si musi na sebe samo vydelavat, a pozor, nemluvime jen o univerzitach, ale i o elementaries, ktere prinejmensim zde ve Virginii poradaji az 6x do roka akce a fundraisers pro sve financovani. Od statu a federalni vlady ziskava skolstvi maximalne 15% prijmu, zbytek pochazi z mistnich dani (tedy dane vybrane v regionu jdou zase do regionu). Stejne jsou financovani i hasici, policie, emergency medical care a veskere investicni cinnosti v regionu. Financni ucast soukromych subjektu na vystavbe verejnych zakazek je nejvetsi prave zde v USA. Napr. silnicni useky jsou v soukromem vlastnictvi a jejich majitele dostavaji platby z dalnicnych poplatku. A nejen dalnice, ale i mistni lokalni cesty. Stejn
0/0
28.5.2005 21:08

mozkovna

Re: Re: Sokujici zjisteni....:
... Stejne tak zeleznice. Americky model financovani je jediny, ktery skutecne funguje a funguje skvele, to jen v Evrope porad vymysleji, jak kde komu co ukrast, prerozdelit anebo rovnou znarodnit!
0/0
28.5.2005 21:08

Isbjoerna

Re: Re: Re: Sokujici zjisteni....:
, Je dulezite rozlisovat pojmy "sozialni stat" a "sozialismus". Obe slova sice zacinaji stejne ("sozial"), jedna se vsak o dva NAPROSTO RUZNE pojmy a VYZNAMY. Je to obdobne jako MELOdie a MELOuny. :-)
0/0
28.5.2005 22:35

mozkovna

Re: Re: Re: Re: Sokujici zjisteni....:
To jiste, avsak obavam se, ze prave v Bruselu pod tim vidi spise jen ty melouny nez cokoliv jineho... ;)
0/0
29.5.2005 0:05

Leggolas

Re: Sokujici zjisteni....:
Promin,ale jakym zpusobem se stara Bush o rozpocet USA...?jakym zpusobem a co financuje?
0/0
29.5.2005 20:12

Xaver01

Rozhodnou ne
Pevně věřím, že zítra francouzi rozhodnou a tím kopnou našeho Paroubka do pr..le. Když holt toho nejsme schopni sami.
0/0
28.5.2005 20:00

Isbjoerna

Zitra
, Francie zitra nerozhodne o EU-Ustave, ale o osudu sveho premiera Raffarin. Zitrejsi "non" Francouzu predevsim obsahuje "non" ke vstupu novych vychodoevropskych zemi do EU, k nemuz stali Francouzi vetsinou zaporne, rozhodnout o tom vsak (v referendu) nemohli. :-/
0/0
28.5.2005 16:05

barbudo

Re: Zitra
... většina Francouzů se staví především proti ztrátě sociálních jistot ... podotýká můj pes ...
0/0
28.5.2005 16:36

Isbjoerna

Re: Re: Zitra
, Sozialni nejistota prichazi do Francie z Vychodu. P.S. Ma psice je ted ve skole, takze se k thematu vyjadrit nemuze, ale myslim si, ze by souhlasila, protoze na vychodni strane za plotem se nekdy objevi velmi neprijemna, drza a neposlusna AS-fena, kterou ma psice nekomromisne vysteka "za hranice". ;-)
0/0
28.5.2005 16:46

barbudo

Re: Re: Re: Zitra
... můj pes říká, že sociální nejistota přichází ústavou a ta nepřichází z východu ...
0/0
28.5.2005 17:33

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Zitra
, Prave ctu "Erstmals seit Mitte März liegen die Befürworter der EU-Verfassung in Frankreich nach einer Umfrage wieder vorn. Nach der am Samstag in Paris veröffentlichten Befragung des Sofres-Institutes wollten 52 Prozent bei dem Referendum am 29. Mai mit Ja stimmen und 48 Prozent mit Nein." ------- Clanek je psan 30.5.2005!!! ------- Pokud neumis nemecky: Ptali se v sobotu (?) Francouzu, jak budou hlasovat, a poprve od brezna se vyslovuje VETSINA Francouzu pro Ustavu (52% ANO, 48% NE). Tak nevim, co si mam o te "budouci" zprave myslet. :-/ Co na to tvuj pes?
0/0
28.5.2005 17:44

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Zitra
... můj pes říká, že to už zažil ...
... tomu nerozumím ...
0/0
28.5.2005 20:21

vlákno

Viliam Buchert a jeho socialistická chiméra...
Co je to ta "socialistická" Evropa? Evropa přece není monolit, kde fungují nějaké ustálené vzorce chování nebo myšlení. Je složena z demokratických států, kde si lidé ve svobodných a rovných volbách volí své národní vlády. A neustálé omílání frází o neefiktivním bruselském aparátu mě už taky pomalu unavuje. Vždyť tam ty úřady fungují daleko lépe než u nás a početně je buro-aparát celé EU štíhlejší než ten Český! Je tam minimální korupce! A zemědělská politika? Nemáte tam něco lepšího, to je přece naprosto zástupný problém. Každému by mělo být jasné, že udržování kulturní krajiny něco stojí, proto se při dnešní vysoké efektivitě zemědělství a z toho plynoucí nadvýrobě bez dotací neobejdem. Jsou daleko větší problémy, třeba dumpingový export textilu z Číny. Právě kvůli tomu, že EU nemluví ve WTO jedním hlasem nás můžou velmoci jako je Čína zašlápnout jak hovínko. Dnešní EU je strašně rigidní v rozhodování, právě zrušení práva veta by vedlo ke zvýšení akceschopnosti a zlepšení hájení práv
0/0
28.5.2005 14:30

vlákno

Re: Viliam Buchert a jeho socialistická chiméra...
... občanů EU na globální úrovni. Pane Bucherte, nechcete se někdy zamyslet nad tím, co vlastně píšete? Neustálým opakování frází opsaných od Hayeka se k nějakému řešení dnešních problémů těžko dostaneme.
0/0
28.5.2005 14:31

nibor

Re: Re: Viliam Buchert a jeho socialistická chiméra...
třeba na ten levný textil by Evropa stejný názor mít mohla, i bez zrušení práva veta. A jestliže ne, pak ten stát pro to bude mít silné důvody a povinnost podporovat názor opačný vyvolá silné nálady proti samotné myšlence EU. 
0/0
28.5.2005 22:49

bluetake

zadne referendum v CR nebude
zadne referendum v CR nebude - slysite a nebo vidite nejakou kampan a nebo jeji naznak ? Mam na mysli kampan pro ANO.....Odpurci v cele s panem presidentem argumentuji REALNYMI FAKTY uz nekolik mesicu ale od zastancu neni az na nekolik prazdnych frazi slyset nic. Proste delaji vse pro to, aby o prijeti rozhodl parlament a proto tlaky, ze referendum ano ,ale...... Vzdy nejake ale...ted, kdyz ODS pristoupila na to, ze muze byt soucasne s volbami, tak tim sice vyrazila socialistum dech ale ti si urcite najdou jiny duvod, jak referendum zablokovat a rozhodovat v parlamentu, Hlavne pak budou kricet,ze se chteli dohodnout ale nebyla politicka vule........A o co jde v cele te ustave ? O nic jineho ,nez o posileni moci nekolika malo uredniku v Bruselu , o zajisteni teplych mistecek pro vyslouzile politiky a o dalsi rozsireni anonymniho socialistickeho urednickeho aparatu s obrovskymi pravomocemi , ale bez odpovednosti a postizitelnosti za jejich rozhodnuti. O tom to je, o nicem jinem.
0/0
28.5.2005 12:49

Gasherbrum

Re: zadne referendum v CR nebude
Referendum bude,protože podle Ústavy být musí.Změna ústavy nemůže teď projít.
0/0
28.5.2005 13:53

Nik

Re: Re: zadne referendum v CR nebude
Pardon - ale Vy se mýlíte. Podle Ústavy být referendum nemusí, přečtěte si ji ještě jednou (doporučuji zejména její článek 10a odst. 2).
0/0
28.5.2005 15:45

martixy

Argumenty zleva
"Jsem proti, EU bere lidem práci", to je jeden z nejčastějších argumentů proti euroústavě ve Francii. Není divu, že proti EU jsou u nás s obrovským odstupem nejvíce voliči komunistů.
0/0
28.5.2005 12:17

martixy

Rozpor mezi voliči a vedením ODS
Teď nemluvím o euroústavě. Ale nejvíce příznivců vstupu do EU bylo mezi voliči ODS. Snad 80 % nebo 90 %. Zřejmě v této věco Klause nenásledují, což musím ocenit. Zdaleka nejméně příznivců měla mezi voliči komunistů. Nic bych za to nedal, že euroústavu by taky nejvíc chtěli voliči ODS.
0/0
28.5.2005 11:56

RainbowMan

Re: Rozpor mezi voliči a vedením ODS
Já jsem volič ODS a euroústavu odmítám. Pro vstup do EU jsem samozřejmě hlasoval ANO-to jsem neviděl důvod hlasovat záporně,ale euroústava už je něco jiného.
0/0
28.5.2005 13:03

AlienDUDE

Re: Rozpor mezi voliči a vedením ODS
Já sem volič ODS, hlasoval jsem pro EU, jsem pro federaci, ale TUTO ústavu ODMÍTÁM, je socialistická, špatná, není to ústava a měla by být přepracována - nikoliv navždy smetena ze stolu - bohužel EU se začíná vyvíjet směrem "buď takto nebo vůbec" což je škoda, ale to asi radši vůbec.....
0/0
28.5.2005 14:10

Gasherbrum

Sice mají
přesně opačné důvody pro nepřijetí než ČR,ale tak snad to nepřijmou
0/0
28.5.2005 11:42

martixy

EU zatím přineslo jen pozitiva...
Sám Klaus nedávno prohlásil, že k vstupu do EU nevidí alternativu, ale že se mu nebíbí ústava EU...Je teď jasné, že vstup do EU dramatickým způsobem zvedl český vývoz; zvýšil image České republiky ve světě celkem i pro normální vývozce a investory (psychologický faktor, který v dnešní době hraje svoji roli; není třeba rozdíl mezi korejskými a japonskými auty; ale z hlediska prestiže budou lidé více kupovat japonská auta). Odstranil administrativní překážky pro obchod na hranicích; umožnil velkým hráčům i v Česku nasadit nižší ceny pro spotřební zboží z hlediska obrovského jednotného trhu atd.Navíc Francie odmítá ústavu z levicových pozic; zdá se jim, že jim to omezí jejich sociální výhody; že to velmi posílí pozici malých států). A pokud se týče Čechů stále velká většina chce v EU zůstat....
0/0
28.5.2005 11:42

Gasherbrum

Re: EU zatím přineslo jen pozitiva...
To já taky chci v EU zůstat a přinášet nám to bude ještě docela dlouho dost,protože naše úroveň je tak někde na 60% úrovně EU,takže se to bude zlepšovat.Ovšem míchat do sebe členství v EU a tuhle Ústavu je jen taktika podporovatelů ÚStavy,vědí sice,že to nemá nic společného,protože se tím zakládá defacto uplně jiná EU,ale argumentují tím,neboť v EU se většině lidí líbí a kdyby si začali číst Ústavu,asi se zhrozí.Tak hlavně lidi,nečíst,nevědět,v EU je vám přece dobře,tak řekněte ano.Ostatně i u nás má být takto vedena kampaň,jak sám řekl Paroubek.
0/0
28.5.2005 11:45

bjerndi

Re: Re: EU zatím přineslo jen pozitiva...
presne souhlas!Stejne tak to bylo pri referendu ze strany vlady ... pripominalo mne to hesla "kdo nejde s nami jde proti nam" a pritom tady nebyly predlozeny zadne argumenty protistran jen na ne bylo plyvano!
0/0
28.5.2005 11:47

Gasherbrum

Re: Re: Re: EU zatím přineslo jen pozitiva...
Protože i v EU ví,že to je špatně ta Ústava,jen se chtějí někam hnout a mít větší moc a taky trafiku pro politiky,kterým končí volební období.Já byl ve Španělsku,kde se to přijímalo a tam byla kampaň vedená ve smyslu utajování.Třetina španělů pomalu nevěděla,že je nějaké referendum a obsah ústavy znalo jen ˇ8% Španělů!!!A když člověk narazil na billboard,tak na něm stálo. Líbí se Ti v EU,řekni ano Ústavě.
0/0
28.5.2005 11:56

Homer_S

Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
, jsou na tom stejně jako voliči ČSSD: sice se studem propadají a nikdy by se k tomu, jak volili, nepřiznali.
0/0
28.5.2005 11:04

Pendrgast

Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Já hlasoval PRO VSTUP. Proti hlasovalo pouze pár anti-EU extrémistů. Téhle chamradi je naštěstí v ČR jenom málo a tak jsou nedůležití. 
0/0
28.5.2005 11:12

Mikula

Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
No také skalní komunisti byli v jednom šiku proti. A proti ústavě se teď šikuje  mravní a intelektuální spodina národa.
0/0
28.5.2005 11:55

Dan 1

Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Neznám ve svém okolí jediného inteligentního člověka, který by hlasoval pro, s výjimkou svého otce, který to později omlouval tím, že to dělá pro nás, pro svoje děti. My jsme se ho ale o to neprosili. Nevím, jak to dopadne ve Francii, poměr sil je vyrovnaný, ale v Británii to projít nemůže, tomu nevěřím. Nevěřím, že Britové jsou stádo, které, když Chirac, Schröder a Sarkozy zařvou "plaťte nejvíc", ochotně zaplatí.
0/0
28.5.2005 11:18

Modráčkův sen

Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Vykašli se na oui et non. Co říkáš na zdražení VŠ kolejí? Možná tě to překvapí, ale v tomto ohledu jsem striktně pravicový.
0/0
28.5.2005 11:25

Dan 1

Re: Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Zavedl bych i školné, pokud by se tím zvýšila kvalita výuky a ostatních souvisejících služeb, ale zároveň také to, aby studenti měli možnost dosáhnout na výhodné, třeba bezúročné půjčky.
0/0
28.5.2005 11:31

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Ještě dodatek: Podle SÚ AV ČR s reformou souhlasí 80% studentů a 75% obyvatel kolejí, což jsou zajímavá čísla.
0/0
28.5.2005 11:51

Modráčkův sen

Re: Re: Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Tady souhlasím s tvým guru Klausem. Knowledge society je blbost, vzdělání je věc každého jednotlivého člověka. Nějaký pitomeček se na Lidovkách rozčiloval, jak má utáhnout studium + kolej, když studuje nějakou fildu, nebo něco takového pokleslého. Ale to je jeho problém - i kdyby nakonec kvůli tomu nevystudoval, společnosti se nic nestane. Jeho případnou práci prostě bude dělat někdo jiný. Právě ti, co teď nejvíc řvou proti zdražení kolejí, budou později řvát, že odmítají státu platit vysoké daně. Mají smůlu děti,tak jako tak se zdraží, zavede se (časem) školné a úroveň výuky zůstane naprosto stejná. Po nástupu modrých ptáků tutově.
0/0
28.5.2005 11:52

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Principiálně je nepřípustné, aby službu, kterou někdo konzumuje, platil někdo jiný (z daní), ale byl bych pro podporu lidí z nižších sociálních vrstev, třeba formou stipedií z nějakých nadací. Škoda, že už se nerodí takoví lidé, jako Josef Hlávka. Ten chlap má můj nejhlubší obdiv. Modrých ptáků se neboj, nic strašnějšího, než rudá růže, být nemůže.
0/0
28.5.2005 11:57

Modráčkův sen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Mě fascinuje ten totální rozpor ve výrocích nespokojených studentů. Jsou proti socdem, chtějí ODS (většinou), nechtějí zdražit koleje a zavést školné. Opravdu legrace. To ale neznamená, že bych tento prolém stavěl politicky, o to mně nejde. Další věc - ze studentů budou vesměs ekonomičtí egoisté, jedoucí na vlastní triko. Teď ale tvrdí, že jejich problémy s penězi způsobí později potíže společnosti - ve smyslu úrovně vzdělanosti. Ale nezpůsobí, je mnoho jiných, připravených místo nich převzít pozice. Ty kecy nespokojených studentů jsou jasným důkazem toho, že účel světí prostředky.
0/0
28.5.2005 12:07

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Na druhou stranu těch kverulantů je výrazná menšina, je vidět, že socialistické myšlení je na ústupu a to je potěšující zpráva. Podobný prolém řešili nedávno na Slovensku, tam školné neprošlo Národní radou, viz www.skolne.sk.
0/0
28.5.2005 12:14

Modráčkův sen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Nevím, kolik je teď přesně na našich VŠ Slováků, ale je fakt, že za mých časů jich bylo na ČVUT pár. Údajně nyní na všech třech LF UK Slováci dokonce převažují. Ale nevím, nebyl jsem tam.
0/0
28.5.2005 12:18

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Celkem je prý ze čtvrt milionu studentů 10.000 Slováků. Podívej se na tohle, oni v SR studium v ČR podporují.
0/0
28.5.2005 12:24

Modráčkův sen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Je to opravdu pěkný. Počkej, až se na Slovači chopí otěží Róbert.
0/0
28.5.2005 12:36

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Nestraš. Já vím, že by z toho tvoje mladá měla orgasmus (a tebe by už nepotřebovala), ale tak daleko to snad nedojde.
0/0
28.5.2005 12:39

Modráčkův sen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Myslíš k tomu orgasmu, nebo k nástupu R.F. k moci?
0/0
28.5.2005 12:41

deVries

Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
"Neznam ve svem okoli jedineho inteligentniho cloveka" ... to neni nic divnyho, vzhledem k tomu v jakejch kruzich se pohybujes ... :)))
0/0
28.5.2005 11:26

Dan 1

Re: Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Ty si jdi studovat, co ke smlouvě píší čtenáři De Volkskrant, spolkni risperidon a sklapni.
0/0
28.5.2005 11:33

martixy

Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Jenže Klaus nedávno prohlásil, že k vstupu do EU nevidí alternativu, ale že se mu nebíbí ústava EU...Je teď jasné, že vstup do EU dramatickým způsobem zvedl český vývoz; zvýšil image České republiky ve světě celkem i pro normální vývozce a investory (psychologický faktor, který v dnešní době hraje svoji roli; není třeba rozdíl mezi korejskými a japonskými auty; ale z hlediska prestiže budou lidé více kupovat japonská auta). Odstranil administrativní překážky pro obchod na hranicích; umožnil velkým hráčům i v Česku nasadit nižší ceny pro spotřební zboží z hlediska obrovského jednotného trhu atd.Navíc Francie odmítá ústavu z levicových pozic; zdá se jim, že jim to omezí jejich sociální výhody; že to velmi posílí pozici malých států). A pokud se týče Čechů stále velká většina chce v EU zůstat....
0/0
28.5.2005 11:41

Dan 1

Re: Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Ha ha ha. Už jsem slyšel i lepší vtipy...
0/0
28.5.2005 11:46

Mikula

Re: Re: Ti, kdo hlasovali pro vstup do EÚ,
Tak je mi docela líto tvýho taty, mít tak blbý děcka, to musí být docela horor.
 
0/0
28.5.2005 11:58

Dan 1

No comment.
0/0
28.5.2005 12:00





Najdete na iDNES.cz