Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za srážku nemohu, tvrdil Veleta soudu

Karlovarský soud má za sebou první část líčení v případu tragické nehody Ivana Hlinky. Řidič František Veleta, který podle obžaloby smrt trenéra zavinil, znovu vinu odmítl. Zopakoval, že nechtěl ze silnice odbočit, ale lekl se probíhajícího zvířete.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ss44

Hlinka nebyl Bůh
Kdyby byl mezi náma určitě by nesouhlasil s monstrprocesem jen proto,že byl znám veřejnosti !Kdo se staral o pozůstalé normálních lidí (a stará).Kolik prominentů ze všeho vyplulo ? Máme krátkou pamět ?Třeba když jeden cyklista dostal milost od Havla a mnoho dalších....Nechte slušné lidi napokoji !
0/0
30.5.2005 20:38

barbudo

Re: Hlinka nebyl Bůh
... kvůli tomu, že nebyl řidič Avie odsouzen ihned, kvůli tomu jde o monstrproces?
0/0
30.5.2005 22:48

Charles_Davy

Re: Hlinka nebyl Bůh
A slušnej je tu kdo? Ten co se k tomu neumí postavit čelem a vymýší si báchorky? Za to bych mu přisadil.
0/0
31.5.2005 17:49

idnesjsouidioti

To je zase hyen
Překvapuje mě, jak se můžou najít lidi (hyeny), kteří to Hlinkovi přejou, nebo tvrdí, že si to zavinil sám. Je to jedno, jak jel rychle. On ale přeci nebyl ve vedlejším pruhu za plnou dvojčárou! Důkaz je jasný a Veletovi bych ještě přisadil za vyprávění báchorek. Zrovna mu vběhlo zvíře tam, kde pravidelně odbočoval! Ale tentokrát odbočit prý výjimečně nechtěl! To jenom to zvíře. Veletu není třeba litovat, i 10 let natvrdo je prd proti ztrátě lidského života. Tak teď nebudeme házet vinu na mrtvého.
0/0
28.5.2005 8:08

oldcanis

Re: To je zase hyen
Největší IDIOT jsi Ty!!!
0/0
28.5.2005 13:04

mafrahajzl

b
Za SRAČKU nemohu, tvrdím já...
0/0
27.5.2005 16:03

babacek

Rád bych
viděl jak by se případ vyvíjel jednat se o dvě mediální hvězdy
0/0
27.5.2005 14:41

Condor

Re: Rád bych
SOUHLAS. PROC MA BYT POSTIHOVAT RIDIC AVIE. KDYBY HLINKA NEBYL "CUNE" A POUTAL SE V AUTE. TAK BY MOZNA MOHL ZIT. UDELAL TAK NESTASTNYM SPOUSTU LIDI KOLEM SEBE, DIKY SVE BEZPHLEDNOSTI NEJEN VUCI SOBE JAKO UCASTNIK SILNICNIHO PROVOZU.
ALE PROTOZE HO NAROD MA, TAK JE IMPLICITNE BEZ VINY.
0/0
27.5.2005 15:49

barbudo

Re: Re: Rád bych
... můj Superb žádné pásy nemá ...
0/0
27.5.2005 15:59

barbudo

Re: Re: Rád bych
... mimochodem, jakám mechanismem chrání pásy při bočním nárazu?
0/0
27.5.2005 16:00

2Mac7

Re: Re: Rád bych
Kdyby se Hlinka poutal, možná by byl jenom těžce zraněný , pravděpodobně by stejně nepřežil  ( znalci se tak vyjádřili  -Ivana Hlinku by při nehodě u Karlových Varů nezachránily ani bezpečnostní pásy. Podle nového posudku soudních znalců trenéra nezabil pohyb těla za volantem ). Jezdíte jako Veleta ?
0/0
27.5.2005 18:32

Venancio

Re: Re: Rád bych
obávám se Kočířu, že nikdo netvrdí nic o Hlinkově nevinně. Problém nehody nebyl v rychleji jedoucím Hlinkovi (tím neomlouvám všechny ty Schumachery na našich silnicích), problém vznikl přejetím dvojité čáry Veletou! Tím je vše dané. Kecy o psu či zajíci jsou účelovými výmluvami. Jestli je pravda co píše dnes PRÁVO, tak závozník auta jedoucí ho za Veletou viděl a vypověděl, že si Veleta najel ke středové čáře a oni ho předjížděli vpravo. Tedy se choval tak jak se má chovat při odbočení vlevo, které bohužel i zrealizoval k Hlinkově smůle! Já bych tam raději viděl výpověď řidiče zmíněného auta, jeho výpověď by měla být hodnověrnější!
0/0
28.5.2005 13:35

barbudo

Re: Re: Re: Rád bych
... stopy Avie ovšem říkají něco jiného. Asi by také auta neskončila tak daleko ve směru odbočování Avie ...
0/0
30.5.2005 9:48

Venancio

Re: Re: Re: Re: Rád bych
Nevím Bradáči komu jste odpovídal. Co říkají stopy avie? Že avie neodbočovala? Jakou rychlostí do odbočení najížděla? Podle znalců v okamžiku srážky jela cca 28km/h a superb cca 67km/h. Důležité je, kromě rychlosti, jakou měla obě auta v okamžiku srážky hmotnost. To jsem se nikde nedočetl. Samotná rychlost vozidel je jen matení "znalců" a amatérů řešení dopravních nehod.
0/0
31.5.2005 9:02

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Rád bych
... stopy říkají, že Avie odbočovala. A to velmi prudce. Po celou dobu manévru gumovala. Nešlo ovšem o plynulé najetí na střed a posléze odbočení. Řidič pravděpodobně zjistil, že málem přejel odbočku a vzal za to ... přejetí volného jízdního pruhu potom netrvalo ani sekundu. To znamená, že buď byl řidič Superbu jasnovidec a začnul brzdit bez zjevné příčiny, nebo nejel nijak rychle, protože pokud začnul naplno brzdit v okamžiku, kdy Avie začala odbočovat, nesnížil rychlost o více, než o 30 km/h ...
0/0
31.5.2005 22:37

pseudemokritos

??!!!
nechci diskutovat o tom,kdo má větší či menší vinu na téhle nehodě,podle mého spíše sám hlinka,ale to nebudu nikomu podsouvat. každopádně je směšné,jak v tomhle extrémně medializovaném případě je ten chudák chlap s knírkem, který pokud chybu opravdu udělal,tak dost těžko úmyslně, vláčen rok po soudech a jinej frajer co jede vědomě s 8 promile se akorát chláme a usedá za volant dále...a to není jistě sám...
0/0
27.5.2005 14:27

czech_pretty_girl

Re: ??!!!
Hm, souhlasím do slova a do písmene. Ten člověk už je potrestán dost jen tou vinou, že zabil Hlinku ... teď ho vláčí po soudech ..... a jiná prasata jezdí dál .... No, snad zvítězí zdravý rozum ..... Hlinkovi už to život stejně nevrátí, bohužel :-(
0/0
28.5.2005 5:20

Venancio

Re: ??!!!
ten chudák chlap s knírem tu čáru přejel zcela vědomě (viz nahoře). A těch 8 ‰ je doufám, že uznáte pěkná blbost. Kdo viděl mluvit toho 8 ‰ového řidiče musí uznat, že to nebylo možné! Po 1 ‰ se ztrácí obecně normální artikulace, po 2 ‰ koordinace a po 3 ‰ vědomí! Více se dá získat jen supertempem pití.
0/0
28.5.2005 13:42

Sisi

Re: ??!!!
Pravda je, ze kdyby se nejednalo o Hlinku ale o kohokoliv jiného, nehoda by byla davno uzavrena a ridic Veleta by odesel od soudu maximalne s podminkou. Na sve smrti se totiz Hlinka vysokou rychlosti a nepripoutanim se (tedy porusenim pravidel silnicniho provozu ) podilel do jiste miry rovnez. Ze se ale jednalo o Hlinku, hokejovy narod chce Veletovu hlavu. Proste, jsme si vsichni rovni, ale nekteri jsou si rovnejsi.
0/0
30.5.2005 9:13

2Mac7

Re: Re: ??!!!
nemáte vůbec pravdu, některé nehody se vyšetřují a jsou u soudu i déle, jen se o nich nepíše , takže to nevíte. Veleta má prostě slušného obhájce , Hlinka pravděpodobně zhoršil následky nehody , zřejmě způsobené Veletou .
0/0
30.5.2005 9:36

barbudo

Re: ??!!!
... to by mne zajímalo, jak si to asi tak mohl Hlinka zavinit sám ...
0/0
30.5.2005 21:45

jarslav

spravedlivost
pokud si pamatuji, tak pan Hlinka se rítil jak nerízená strela témer dvojnásobnou rychlostí, nez povolenou, bez pásu. Jak snadné udelat blbce JENOM z ridice avie
0/0
27.5.2005 13:47

barbudo

Re: spravedlivost
... Vy jste tam byl, tak mi to povíte. Kde jsou ty peřiny, co Superb zastavily?
0/0
27.5.2005 13:49

Joshuaboy

Re: Re: spravedlivost
Ty jsi prostě byl, jsi a budeš trošku jednodušší, že?
0/0
27.5.2005 13:51

barbudo

Re: Re: Re: spravedlivost
... a Vy to víte, kde jsou ty peřiny? Nebo jakým způsobem ten Superb zastavil? Brzdicí raketou?
0/0
27.5.2005 13:54

Joshuaboy

Re: Re: Re: Re: spravedlivost
Potvrzeno!!! Jsi tím, čím jsi.
0/0
27.5.2005 14:03

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
... milá změna. Většina plká nesmysly a nadává. Tenhle jen nadává ...
0/0
27.5.2005 14:06

Joshuaboy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
Jak si můžeš dovolit zrovna ty mluvit o tom, že tady někdo říká nesmysly? Pravděpodobně postrádáš kapku soudnosti. Promiň, ale to se vážně nedá... :-(((
0/0
27.5.2005 14:10

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
... Vy máte vzdělání v oboru?
0/0
27.5.2005 14:12

Joshuaboy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
Samozřejmě.
0/0
27.5.2005 14:16

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
... tak jak ten Superb zastavil?
0/0
27.5.2005 14:20

Joshuaboy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
Nárazem do Avie.
0/0
27.5.2005 14:23

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
... viděl jste fotky?
0/0
27.5.2005 14:26

Joshuaboy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
Jestli chceš pokračovat takovouto formou (tři slova v příspěvku), končím. Napiš v kuse, co máš na srdci.
0/0
27.5.2005 14:27

Rebby

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
Pokud vím, byl dotyčný iritovnán tím, že se tu tvrdí, že jel Hlinka rychle. Sice nevím co se mu nezdá, ale všude píše něco o polštáři, který měl Superba zastavit. Opravdu netuším o čem mluví, nárazová rychlost Superbu byla (dle protokolu) cca 60 km/h, rána přímo na sloupek. Toť fakta.
0/0
27.5.2005 14:38

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
... Avie Superb jen lízla. Odloupla blatník - síla do 2000N, dráha metr a chlup. Zbrždění zanedbatelné. Dál sloupek a dveře. Deformace odpovídá rychlosti Avie 40 - 60 km/h při úhlu 45 - 60 stupňů.  Síla v ose Superbu do 10000N na dráze cca metr. To stačilo tak na roztočení Superbu ... zastavil smykem nebržděných kol na trávě ... na pár metrech ... nejel víc, než 70 km/h ...
0/0
27.5.2005 14:39

Rebby

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
Ale o tom nikdo ani na vteřinu nezapochyboval... Rychlost nárazu tu neřešíme. Řešíme jak jel rychle před tím, než začal brzdit.
0/0
27.5.2005 14:45

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
... dobře tedy. Známe rychlost při střetu. Je tu otázka, zda brzdil a kdy začal brzdit. Obě vozidla skončila tak daleko ve směru odbočování Avie, že je zřejmé, že kolmá složka rychlosti Avie byla minimálně 30 km/h, možná o něco víc. I ptejme, jak k ní Avie přišla. Jednoduchým výpočtem zjistíme, že řidič nelže. Avie opravdu začala prudce zatáčet. A jak dlouho jí mohlo trvat, než tímto stylem přejela jeden jízdní pruh a došlo ke střetu? Opět jednoduchým výpočtem zjistíme, že ne déle, než jednu sekundu. Pokud Hlinka byl jasnovidec a měl nulovou reakční dobu a začnul ve stejnou chvíli naplno brzdit, snížil svou původní rychlost o 30 km/h ...
... 60 + 30 = ...
0/0
27.5.2005 14:53

Rebby

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
V žádném případě s Vámi nemohu souhlasit. Superb zastaví ze stovky na nulu na 42 merech... App., pokud se nemýlím, ke srážce došlo v "rychlém" pruhu, nikoliv v pomalém. Důležitější, než tyto Vaše teorie je znát délku brzdné dráhy Superbu. Máte ji?
0/0
27.5.2005 14:59

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
... těch 42 metrů je za ideálních podmínek a za tři sekundy. Základní otázka je, proč by měl Hlinka brzdit. Nebezpečný manévr Avie netrval déle než sekundu a Hlinka ji měl schovanou za předním sloupkem. Je otázka, kdy si uvědomil, že jde po něm ....
0/0
27.5.2005 15:05

Rebby

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
Znovu se ptám: Máte brzdnou vzdálenost Superbu?
0/0
27.5.2005 15:07

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
... brzdnou dráhu Superbu nezná nikdo ... otázka zní - proč by brzdil a kdy by začnul ...
0/0
27.5.2005 15:15

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
ze 100 na 0 na 42 metrech ? Vážně ? Na jakém povrchu ? A kolik ujede metrů při téměř dvojnásobku max. pov. rychlosti než řidič zareaguje ? A na kolik metrů se vlastně tedy viděli ?
0/0
27.5.2005 15:17

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
že by asi (při dvojnásobku max. povolené rychlosti)  ten Superb vypadal trochu jinak .
0/0
27.5.2005 14:41

Rebby

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
Ano, ale Superb nešel do Avie v té rychlosti, jakou před tím jel. Hlinka před střetem intenzivně brzdil.
0/0
27.5.2005 14:46

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
Vážně ?  . Na kolika metrech zbrzdí z dvojnásobku max. povolené rychlosti na 60 ?
0/0
27.5.2005 14:51

Rebby

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
Musel jsem použít Google :o) Ze stovky na nulu brzdí takový vůz 42 metrů, čili méně než sekundu... Pokud to vezmu skoro lineárně a malinko přidám, tak ze 160 by měl na 60 km/h brzdit zhruba kolem padesáti metrů.
0/0
27.5.2005 14:55

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
... používejte hlavu a fyziku, nikoli Google ...
0/0
27.5.2005 14:57

Rebby

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
Ta vzdálenost odpovídá. Je to brzdná vdálenost vozu udávaná výrobcem na suchém asfaltu. Tu je potřeba zohlednit i skutečnost, že vůz brzdil do kopce. Myslím, že se příliš nemýlím.
0/0
27.5.2005 15:01

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spravedlivost
... ze 160 na 60 cca 90 metrů ... jen furt nevím, proč by měl brzdit ...
0/0
27.5.2005 15:11





Najdete na iDNES.cz