Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve slovenském vrtulníku zemřeli tři vojáci

Tři členové posádky zahynuli v úterý v noci při havárii vojenského vrtulníku u slovenského Sabinova. Stroj odstartoval z letecké základny v Prešově ke cvičnému letu. Podle jednoho ze svědků havárie začal vrtulníku za letu vynechávat motor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

crossss

poznámečka
Na stažení kolektivu a přitažení cykliky má pilot přibližně jednu vteřinku.
0/0
12.5.2005 8:46

Vifon

Jakto
že nezvládli osvědčenou sovětskou techniku?????
0/0
11.5.2005 20:06

VLDX

Vynechávat motor?
Myslel jsem že má Mi-24 motory 2 právě, aby se tohle nestalo?!
0/0
11.5.2005 14:58

Dědek Plesnivák

to maj blbý,
čtvrtfinále s Kanadou už neuviděj ...
0/0
11.5.2005 12:24

killy

A sakra.....
... jak se vlastně přechází na režim autorotace ???...to se učej jenom teoreticky nebo to snad i cvičej´?..... když "vynechává motor".....? Kdo to ví ?
0/0
11.5.2005 9:51

HarryIKeogh

Re: A sakra.....
...na autorotaci musíš mít dostatečnou výšku, ale nevím kolik to je...
0/0
11.5.2005 9:59

killy

Re: Re: A sakra.....
Ale jinak je to snadné: ...".je třeba ihned po vysazení motorů snížit kolektiv "až na podlahu". V opačném případě listy vyvozují takový odpor, že dochází k nebezpečnému snížení otáček rotoru. V režimu autorotace vrtulník klesá dopřednou rychlostí 100 až 200 km/h a vertikální rychlostí 8 až 14 m/s (podle typu). Přistání by mělo proběhnout následovně. Vrtulník se přitahováním cykliky odbržďuje tak, aby měl ve výšce asi 15 metrů rychlost zhruba 40 až 60 km/h. Plynulým, ale rázným zvednutím kolektivu se sice rychle snižují otáčky rotoru a tím i jeho tah, hlavně však dojde k potřebnému snížení vertikální rychlosti. Současným potlačením cykliky, je vrtulník srovnán do horizontu a dosedá na zem. Pokud je autorotace provedena správně, vrtulník dosedá bez poškození, v případě předčasného zvednutí kolektivu ve větší výšce, se sníží otáčky rotoru více než je zdrávo a vrtulník dopadá na zem. V případě pozdního zvednutí kolektivu, je výsledek obdobný."
0/0
11.5.2005 11:08

killy

Re: Re: Re: A sakra.....
......MI 24 !
0/0
11.5.2005 11:08

no-nevim

Re: Re: Re: Re: A sakra.....
kdysi sem měl půjčenou kazetu záběrů KA-50 z testů, mezi nima byly krásný záběry ze zkoušek přistání autorotací. Bylo až divný jak to jde zdánlivě lehce. Myslím si ale, že v případě náhlého vysazení motorů to asi tak jednoduché pro "normálního" pilota nebude :(
0/0
11.5.2005 21:28





Najdete na iDNES.cz