Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Katastrofou byli bolševici

Moskva včera oslavila konec druhé světové války. V této souvislosti jsou zajímavá slova, která ještě před oslavami pronesl prezident Vladimir Putin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

krawinec

...
Katastrofou byli, jsou a budou vždy "bolševici" - ať praví nebo leví, ať modří či rudí...
0/0
11.5.2005 7:43

Pravy_Juice

ještě poznámka
ještě poznámka : Pacner se teda hodně plete s tím, že kdyby nebylo bolševické revoluce a separátního míru Ruska s Němci, tak by Dohodové velmoci vyhráli válku dřív :)). Rusko bylo v totálním rozkladu, hlavně ruská armáda. Kozáci by to rozhodně nezachránili, působili spíš jako polní policie, a obyčejní Rusové-vojáci je šíleně nenáviděli. Vůbec celká carská říše byla v rozkladu, bylo to trochu podobné jako v Rakousko-Uhersku, avšak mnohem horší. To že bolševici uzavřeli mír, byla nutnost, nic jiného, jinak by se jim Rusko rozpadlo pod rukama. Mimochodem, Trockij byl proti, Lenin uzavřel mír proti jeho vůli. Dost pravděpodobně by ho uzavřel i bez prachů od německé tajné služby. A to že Němci mohli stáhnout většinu vojska z východu na západ, to už nehrálo moc velkou roli, protože se do války zapojily USA. Neboli, kdyby nebylo bolševické revoluce, tak by ruská fronta stejně nehrála velkou roli, byla v té době už úplně rozpadlá stejně jako ruská armáda.
0/0
10.5.2005 18:04

Pravy_Juice

Re: ještě poznámka - doplnění
A bolševici a Němci akorát využili situace, do které uvrhl ruský národ naprosto neschopný carský režim. Takže kdyby nebylo bolš. revoluce, tak by válka stejně neskončila dřív, a hlavně by Německo bylo stejně nuceno platit reparace, a stejně by tam vznikla situace, která vedla později k nástupu nacismu a II. světové. Tím nechci říct, že by bolševici neměli na těchto věcech podíl :), ale rozhodně nebyli jednou jedinou příčinou. Autor prostě plácá hovadiny.
0/0
10.5.2005 18:04

Pravy_Juice

Re: Re: ještě poznámka - doplnění
já se tady tak snažím - .. to by zajímalo, jestli si to aspoň někdo čte ?
0/0
10.5.2005 18:13

BrumlajiciCmelak

Re: Re: Re: ještě poznámka - doplnění
 Čte a souhlasí
Ale kdyby to byl nečetl, protože by si býval nebyl koupil počítač, tak by patrně nesouhlasil
0/0
10.5.2005 20:04

Pravy_Juice

Re: Re: Re: Re: ještě poznámka - doplnění
fain :) aspoň někdo :)
0/0
10.5.2005 21:04

_m-

Re: Re: Re: ještě poznámka - doplnění
Plha se hlásí :-)))
0/0
11.5.2005 8:45

Pravy_Juice

blábol
už od začátku naprosto hloupý článek. Carské Rusko nebylo schopno vést válku, hlavně proto bolševici zvítězili. A btw bolševici - většinou to byli Němci a Maďaři. Aspoň ti první, kteří tvořili vznikající Rudou armádu. A to že nacisté získali svou moc kvůli bolševikům ? byl to jistě jeden z důvodů, ale určitě ne ten hlavní, nebo ne jediný. Prostě pan Pacner, ačkoliv píše zajímavé technické články, mě teď zklamal. To je prostě hrozný blábol od začátku až do konce.
0/0
10.5.2005 14:03

blablabala

Re: blábol
Kritizovat dovede každý trouba. Když všemu tak perfektně rozumíš, tak máš prostor načrtnout svoji úvahu... Na to jsi ale asi moc velký kecal.
0/0
10.5.2005 17:29

Pravy_Juice

Re: Re: blábol
ano, máš pravdu, kritizovat a dělat blablabla umí fakt každý trouba
0/0
10.5.2005 17:31

chroustík

Je to úvaha, ale ovšem
někdy se stojí zamyslet nad tím, co by kdyby. Až tak hloupý článek to není, četli jste knížky pana Pacnera ?
0/0
10.5.2005 12:23

_m-

Re: Je to úvaha, ale ovšem
Víš jak žili rusové v době revoluce - tam nebyl feudalismus, tam bylo otrokářství. Že ve městech žila inteligence to nic nevypovídá. Ten ráj na zemi, popisovaný panem redaktorem nebyl možný - protože stav v Rusku nebyl udržitelný. kdyby se to neudálo tak, jak se to událo, nastalo by jiné kdyby - ale rozhodně si nemyslím, že .....a i kdyby tam třeba dál vládl car, byli by tam lidé svobodnější a na vyšší životní úrovni než dnes. ....
0/0
10.5.2005 12:27

Pravy_Juice

Re: Re: Je to úvaha, ale ovšem
docela souhlas
0/0
10.5.2005 18:12

Superex

Rusko
Rusko by dál zůstalo zásobárnou obilí pro Evropu a jeho obyvatelé by navíc neumírali hlady při kolektivizaci zemědělství.    
0/0
10.5.2005 12:19

_m-

A tuhle znáte?
kdyby byly v kapse ryby.......( píšu to před 22 hodinou)
0/0
10.5.2005 12:18

Konstrukter

Krásný článek!
Ještě bych prosil další úvahy na téma "kdyby" a to pro následující okruhy:
Kdyby nevymřeli dynosauři.
Kdyby neexistoval Ježíš Kristus.
Kdybych měl kousek mozku v hlavě, mohl bych napsat takový stupidní článek?
atd.
0/0
10.5.2005 12:13

František Koudelka 4.Kyju

Jaké byli?
 Byli , jsou a budou.
0/0
10.5.2005 12:03

barbudo

Autor pozapoměl ...
... na skupinu Lejby Bronsteina řečeného Lev Trockij a jeho americké chlebové dárce ...
0/0
10.5.2005 12:01

vovov

Ale, ale ...
Co by bylo, kdyby se nestalo to, co se stalo?
To je tak hloupoučký komentář, že to snad ani není možné!
Takovéto krávoviny může otiskovat jenom DNERS !
 
0/0
10.5.2005 11:56

donalduck

Re: Ale, ale ...
Pro pochopení článku si musíš odmyset tu hypotetickou část a soustředit se na to hlavní, co chtěl autor sdělit. Největší geopolitickou katastrofou 20. století byla VŘSR. S tím musí každý souhlasit, a na zamyšlení nad tím, co by bylo, kdyby ..., má autor právo. Můžeš nad tím polemizovat, můžeš s tím nesouhlasit, ale to je tak vše, co se s tím dá dělat...
0/0
10.5.2005 13:51

Pravy_Juice

Re: Re: Ale, ale ...
tak třeba Židé by s Tebou určitě nesouhlasili, a měli by k tomu právo :))). Celé 20. století bylo takové, že se nedá říci o bolševické revoluci, že by byla to největší katastrofou. Krom toho p. Pacner je fakt úplně mimo, a btw trochu mi připomíná trochu zapomenutého autora literatury faktu Borovičku. Ten za komančů psal oslavné ódy na vše sovětské a po převratu obrátil na pětníku :)).
0/0
10.5.2005 14:08

Vifon

Re: Re: Re: Ale, ale ...
S tím Borovičkou jsi trošku, ale oprvdu trošku vedle. Zžejmě si nečetl od něj např. Atentáty, které měly změnit svět, Mafii, Velké případy CIA, pak taky vyšla kniha o Mossadu, nepamatuju si název, a pokud pro tebe bylo psaním ód na vše sovětské pojednání o rozvědčíkovi Abelovi, tak ten doopravdy existoval, byl vyměněn za sestřeleného pilota U2 Garyho Poverse. Mimochodem, také opravdu legendární "Rudá kapela" řízená Lejbem Dombou opravdu existovalka a posílala do Moskvy cenné zpravodajské informace. Také Kim Philby není žádný výmysl, ale opravdu skutečný ruský rozvědčík, a nebyl sám......
0/0
10.5.2005 15:48

Pravy_Juice

Re: Re: Re: Re: Ale, ale ...
ale ano, já jsem snad psal, že si to Borovička vymyslel ?? :). Psal zajímavě, na to, jak byl tajnůstkářský komunistický režim. Já jsem jen narážel na to, že před listopadem psal o statečných a chytrých sovětských vyzvědačích a po listopadu o těch samých jako o blbých packalech z Ruska :))).
0/0
10.5.2005 17:35

Vifon

Re: Re: Re: Re: Re: Ale, ale ...
Ono je taky otázka, co MOHL a NEMOHL před revolucí napsat, že? Nic porevolučního se mi do ruky nedostalo, takže nemůžu hodnotit..........
0/0
10.5.2005 17:47

Pravy_Juice

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ale, ale ...
mě se právě dostalo - V.P.Borovička - Hřbitov Vyzvědačů - nakl. Dialog 1994. A to co napsal, tím úplně popíral co psal předtím, ... možná měl pravdu, ale mě to připadlo trapné.
0/0
10.5.2005 18:07

Vifon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ale, ale ...
Hm, to neznám, ale fakt je, že většinou víme jen o vyzvědačích, kteří byli nějak (většinou vlastní neopatrností) prozrazeni, i když výjimky jsou...
0/0
10.5.2005 18:13





Najdete na iDNES.cz