Diskuze

Památník Židům nahradil vilu Goebbelse

Všude kolem beton. Lidé kráčí po malých kostkách a napravo i nalevo, před nimi i za nimi jsou samé betonové kvádry ponořené do šedi. Kdysi zde byla služební vila ministra nacistické propagandy Josepha Goebbelse. Bunkr Adolfa Hitlera byl odtud vzdálen pouhých tři sta metrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Izzi

11. 5. 2005 18:26
Nic neví
Vy co vám tak vadí připomínání holocaustu o něm vůbec nic nevíte. Jinak by jste mluvili jinak. my jsme v něm bohužel téměř každý den a nečiníme tak schválně. Ale v našich časopisech i na našich webem ještě pořád vycházejí inzeráty, kde se vzájemně hledají příbuzní z koncentráků. A většina inzerátů končí slovy:"..naposledy byl viděn v transportu č... atd. A naši senioři, kteří v tom pekle žili, a náhodou se jim podařilo přežít, tak se traumat nezbavili a nezbaví nikdy. A kdybyste i vy žili několik let mezi hromadami mrtvol, v prostředí kde vás může kdejaký parchant zabít pro zábavu, tak na to nezapomenete taky. znám lidi, kterým zbylo jen pár fotek po celé rodině., lidi kteří se dodnes budí v noci hrůzou. A většina z nich mají společnou jednu věc: jsou na stáří úplně sami, protože jim všechny příbuzné vyvraždili.
A o nějaké památníky, ani moc nestojíme. Život totiž nikomu nevrátí sebevětší a sebekrásnější  kus betonu upravený do památníku>
0 0
možnosti

Pilat

11. 5. 2005 2:33
nejde o odmitani Holocoustu
jde jen o to, ze WW II nebylo o zidech. Byl to holocoust pro vsechny zucastnene narody, ale slovo jako takove si zidi doscela privlastnili. To je zrejme ten problem tzv. odmitani. Kdyby Hitler vyvrazdil jen zidy pak by jim prinalezela cela pozornost pravem. Musime si, ale uvedomit, ze v pripade vitestvi "nasich zbrani" by sli za nimi, polaci, ukrajinci a stejne tak cesi. Pak samozrejme rozladi ruzne clanky v novinach a televizni soty. napr. Zpravodajstvi z Moskvy v Toronto Sun, kde se nad hrdosti ruskych lidi rozplyva ucitelnica D. Kremer ... typicke ruske jmeno , kolik prace uselo dat reporterovi v tom tisicovem davu ji vyhledat  Nebo CNN mela interview s veterany WWII, podle procentualniho zastoupeni techto 3 vetrana celou US armadu tvorili asi zide. Kdo zna a prozil komunistickou propagandu, toho okamzite trkne do oka zahadna podobnost se CNN.
0 0
možnosti

Isbjoerna

10. 5. 2005 15:26
To JakToJeMozne: Proc?
Psala jsem to na predesle strane; idea pamatniku pro nazisty zavrazdene evropske Zidy a jeji realisace je produktem vice nez 15ti-leteho engagement jedne civilni Nemky, ktera stavbu pamatniku povazovala za dulezitou. Tato pani se intensivne zabyvala studiem Nationalsozialismu a zlociny prislusniku SS a NSDAP. Ona to (stavbu tohoto pamatniku) povazuje za svuj "zivotni ukol", ktery realisovala.
 
Nemusi se ti to libit, ale take te nikdo nenuti jezdit do Berlina. Stejne tak ti nikdo nebrani dostat jinou ideu a realisovat ji.
0 0
možnosti

JakToJeMozne

10. 5. 2005 18:13
Re: To JakToJeMozne: Proc?
Jedna vlaštovka jaro nedělá. Stejně tak jeden památník.
0 0
možnosti

JakToJeMozne

10. 5. 2005 14:13
***
Proč se nám ten pitomý holokaust omílá neustále dokola??? Mám toho už dost plné zuby. Co třeba chtít památník povražděných a padlých Slovanů? Těch bylo MNOHEM více. Fašismus/ty jsme porazili MY, ale pozornost se pořád soustřeďuje jinam...! :o(((
0 0
možnosti

Flat Vamp jr.

10. 5. 2005 14:17
Re: ***
...tak tomu věřím - o tvou howádnost by se fašismus rozbil stoprocentně
0 0
možnosti

Dayweek

10. 5. 2005 9:54
Me osobne
se teda tohle dilo moc nelibi. Byl jsem tam pred pul rokem, videl jsem staveniste a uz tehdy se mi to zdalo ponekud prehnane. Za par let to nikdo nebude vnimat jako pamatnik. Budou se zde dit vrazdy (pac mezi vysokymi kvadry nikdo nic neuvidi), zavislaci si zde budou slehat a holuby na beton srat. Jedine podzemni mistnosti se mi libi. Obzvlaste mistnost ticha. Zkuste to nekdy... (kousek odtud je tez mistnost ticha, hned vedle pavilonu Peugeot) Je to parada kdyz neslisite vubec nic.
0 0
možnosti

Flat Vamp jr.

10. 5. 2005 12:38
Re: Me osobne
...je to asi tak stejně hnusný, jako Osvětim.
0 0
možnosti

bratr George

10. 5. 2005 9:46
památnik holocaustu v Berlíně
Památník si židé umučení v koncentrácích zasluchují, ale tento architektonický výtvor je vrchol nevkusu. Podzemní informační centrum mohlo zůstat, ale nad ním mohl být krásný park se stromy typickými pro země odkud židé byli odvezeni. Je pro mne nepochopitelné, že toto dílo mohl německý parlament v soutěži vybrat.
Muzeholocaustu v Israeli, je daleko lepší a i více oslovuje navštěvníky. Existují i daleko lepší památníky v USA např. ve Washingtonu. V jednom stojí např. žebřiňák z Čech, na kterém byly odváženi židé.
 
 
0 0
možnosti

loren

10. 5. 2005 10:40
Re: památnik holocaustu v Berlíně
"vrchol nevkusu" - To ja nesouhlasim. Nejde prece o to, aby tam Nemci meli nejake vkusne umelecke dilo. Jde o to, ze maji primo pred nosem (pred parlamentem) obrovskou pripominku toho, co provedli. Symbolicky predimenzovany zidovsky hrbitov primo pred nosem !  Je to celkem  odvaha (Nemcu), dat si pripominku tech nelidskych rozmeru holocaustu primo pred parlament, to ocenuju !
 
0 0
možnosti

babacek

10. 5. 2005 8:51
Já souhlasím
Ať mají žídé svůj památník o zbylých jmenovaných skupin v příspěvcích mohu řít jen.Škoda,že se nepovedlo dokončit započaté dílo.
0 0
možnosti

Almighty Cornholio

10. 5. 2005 8:34
hmm
a o co jako jde? no tak je to pro židy, komouši udělali památníků dost a nikdo je nechtěl, romové nechávají taky jeden památník za druhym a nikdo je taky nechtěl, za války zařvala spousta lidí, kteří nikdy svůj památník mít nebudou - tak co se zase řeší, dyž je to o ničem
0 0
možnosti

monstrum

10. 5. 2005 8:29
Skutečná pravda
Mám tajné a exkluzívní informace, že to není ve skutečnosti památník , ale startovací rampa pro stroje mimozemšťanů.
0 0
možnosti