Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

I nový papež odmítá potraty

Benedikt XVI. se rázně přihlásil k postoji svého předchůdce Jana Pavla II. v otázce přerušení těhotenství a eutanazie. Při sobotním kázání v římském Lateránu potvrdil, že katolická církev se staví proti oběma těmto jevům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hovnival-

@@
a co jste ocekavali? ze s tim bude souhlasit?
0/0
10.5.2005 16:46

Templ

No tak to zase nabíháme na vidle...
Papež prostě nesouhlasí s potraty, eutanázií, antikoncepcí, homosexualitou. No a co? Tak nesouhlasí. Je to prostě zbytečná diskuze. Nebo chcete aby při milování nad vámi stál žehnající papež?
0/0
10.5.2005 15:46

jjupii

A co jste čekali?
Přijde mi to jako novinářská masáž. Neustále kolem volby spekulovali o liberálním kandidátovi, otázky potratů, eutanasie, homosexuálů, přitom bylo jasný, že žádný nový papež nic z toho "nezrušíL a teď se tomu divíme? Kdyby církev nebyla pevná a nestála si za tím, co učí, byla by vyřízená, takto má budoucnost... Pěkný den všem!
0/0
10.5.2005 8:12

Borgh

No hlavně, že v tom maj záhrobníci jasno.
Je snažší držet se zatuchlýho cáru papíru než hledat nový cesty.
0/0
9.5.2005 15:33

milchama

Re: No hlavně, že v tom maj záhrobníci jasno.
Díky onomu "cáru papíru" je zde civilizace, která ti umožňuje ťukat zde své názory....
0/0
10.5.2005 1:08

blablabala

Re: Re: No hlavně, že v tom maj záhrobníci jasno.
A na tuhle hovadinu jsi přišel kde ? Na hodinách katechiznu ?
0/0
10.5.2005 17:15

dukeprvni

Extra extra, posledni vydani!!!
Czech worst air disaster occured early this morning when a small two seater Cessna plane crashed into a cemetery.  Czech search and rescue workers recovered 1826 bodies so far and expect the number to climb as digging continues well into the night.
0/0
9.5.2005 13:01

GhorX

Re: Extra extra, posledni vydani!!!
Tohle je tak starý vtip...
0/0
9.5.2005 13:05

HAL9000

STARÉ KOŠTĚ TAKY DOBŘE METE !   :-)))
0/0
9.5.2005 10:27

80E-seven

nnne,
to byl fakt blbej napad, uz na to nereagujte...
0/0
9.5.2005 10:19

zlej

safra
I když se mi potraty nelíbí, měly by se ženy nechat ať si tohle vyřeší samy. Nicméně postoj církve částečně chápu i když s ním nesouhlasím. Co ale nepochopím je odpor církve k antikoncepci a homosexuálům - to je tmářství jak vyšitý
0/0
9.5.2005 9:56

Delirium Tremens

Re: safra
Asi tak.
0/0
9.5.2005 10:09

HAL9000

Re: safra
Souhlas
0/0
9.5.2005 10:35

blablabala

Re: safra
Souhlas
0/0
9.5.2005 11:01

m.fanta

Re: safra
Proč je to tmářství? Nejsem katolík, ale pozoruji, že se používají zahanbující termíny jako: tmář, fundamentalista, bigotní, netolerantní,... ale bez argumentů. Myslím, že je dost důvodů, proč říct potratům ne, myslím, že je dost důvodů, proč říct homosexuálnímu jednání ne. Myslím, že je dost důvodů, proč říct některým typům antikoncepce ne. A teď bych měl ty důvody vyložit na stůl. To jsi neudělal a já na to v takovém balíku (3 velká témata) nemám místo.
0/0
9.5.2005 12:05

GhorX

Re: Re: safra
Církev konstatuje, že používání antikoncepce vede k promiskuitě. To má asi stejnou logiku, jako výrok "používání bezpečnostní pásů v autě vede k riskantní jízdě". V kombinaci s faktem, že katolický kněz z principu neví o sexu a rodině naprosto nic jde o projev hlouposti, zabedněnosti, nebo - chete-li - tmářství.
0/0
9.5.2005 13:11

zlej

Re: Re: safra
Psal jsem svůj postoj k této záležitosti. Kdykoliv jsem ochotný to argumenty podepřít.
Můžeš s tím klidně začít.
 
0/0
9.5.2005 13:35

m.fanta

Re: Re: Re: safra
Co se týče potratů, prohledej stránky této diskuse a zjistíš můj postoj. Říci, že potrat není pouze osobní volbou ženy, není tmářství. Lidská špína byla osobní volbou lidí, kteří svým rozumem dospěli k tomu, že musí zabíjet, krást, pomlouvat, aby nebyli zabiti, okradeni, pomluveni. Jinak řečeno: Člověk, jak je, si odůvodní jakékoliv zlo. Ty a já také. Potřebujeme nad sebou vyšší autoritu a zákony. O homosexualitě musíme, podle mě, začít diskutovat tak, že si ujasníme pojmy. Jinak nedojdeme nikam. 1. Je třeba rozlišit homosexuální orientaci a homosexuální jednání; 2. Zabývat se budeme homosexuálním jednáním, protože homosexuální orientace je subjektivní a téměř čistě teoretická otázka; 3. Odlišíme snahy homoaktivistů a snahy bojovníků za práva menšin, protože homosexuálové nejsou vyděleni proto, že jsou (jako např. kdysi černoši), ale co dělají; 4. Budeme důvěřovat faktům z průzkumů. Potom se k něčemu dobereme.
0/0
9.5.2005 15:36

HAL9000

Re: Re: safra
Například homosexuálům vyčítají, že neumí své údajně úchylné pudy potlačit. Když je to podle nich tak jednoduché, proč neumí někteří kněží potlačit své pedofilní sklony ? Není to velké množství případů pro církev dostatečným poučením k tomu, aby se začala chovat tolerantněji, místo toho, aby se snažila poklesky svých kněží utajit?  
0/0
9.5.2005 13:50

m.fanta

Re: Re: Re: safra
Předesílám, že nejsem katolík.Pokud má církev mezi sebou pedofily, má je vydat soudu a zbavit funkce, v tom jsme asi zajedno. Nesouhlasím s tebou v tom, že tyto případy, vyřeší zvýšená tolerance. Snížil se po legalizaci potratů, jejich počet.? Nikoliv, zvýšil se. Tento průmysl začal kvést, i když se samozřejmě dělali potraty už dříve. Snížil se po legalizaci pornografie počet konzumentů? Nikoliv, zvýšil. Pornografie zažila boom, i když se pokoutně vyráběla již dávno. Není řešení ustoupit zlu, protože se toho dožaduje dostatečně hlasitě, dostatečná skupina lidí. Tragicky to dopadlo u potratů, chce to tak dopadnout u homosexuálního jednání a kam se posuneme příště? Jaké další "tabu" padne? Vždyť pokrokoví lidé jsou proti tabu, ne!?
0/0
9.5.2005 15:46

Martin Horák

Re: Re: Re: Re: safra
Dalším tabu bude pedofilie - nějaké takové "psychologické" úvahy o tom, že když se k dětem přisupuje citlivě a bez násilí, tak je pro ně něžný sex přínosem už se ve světě objeviliy 
0/0
9.5.2005 19:49

merrygold

In God we trust
Dívá se papež někdy na snímky roztrhaných, spálených dětí v Iráku a nejenom tam? To mu nevadí? To je přece práce křesťanů, "In God we trust".
0/0
9.5.2005 9:53

zlej

Re: In God we trust
Možná že se díval i Sadámem vyplynované kurdské vesnice 
0/0
9.5.2005 9:59

mtis

Re: Re: In God we trust
Nebo třeba slyšel o těch hromadných hrobech v poušti, kde jsou deponováni rodinní příslušníci nepohodlných, neposlušných nebo přiliš kritických, prý tam byla 1/3 dětí ....
0/0
9.5.2005 10:05

80E-seven

Re: In God we trust
papez se snazil valce v iraku zabranit. za to nemuze, ze jurabusik na to hodil bobek
0/0
9.5.2005 10:04

Ashoka74

Re: In God we trust
A co ma ten tvuj propagandisticky zvast spolecneho s potraty a postojem papeze k nim, ty filozofe? Jo aha, je tam slovo papez...
0/0
9.5.2005 10:19

blablabala

Re: Re: In God we trust
Protoze je to stejnej hajzlík !
0/0
9.5.2005 11:02

gagaryn

já se těším
Už se těšim až to tady dneska vyřešíte
0/0
9.5.2005 9:47

aaa

Papez je v*l
Kdy chce mit zena dite a kolik jich chce, se snad rozhodne sama ne? Co ji ma do toho nejaky papez co kecat? Nechtel by ji i diktovat, koho a kdy si ma vzit? A kzdyz mu tak jde o deti, kolik jich ma on? 
0/0
9.5.2005 9:45

80E-seven

potraty
z duvodu postizeni: ano. z duvodu predchazejiciho znasilneni: ne - porodit a odevzdat tem, kdo na decko zoufale cekaji a zadny mit nemohou. s nasledujicim peneznim odskodnenim (nazyvejme to: bolestnym). citelnym odskodnenim. ne v radu nekolika tisic korun, ale spis nekolika set tisic. placeno tim kdo znasilnil nebo statem, ktery ho nedokazal vypatrat (penize by mohly byt vybrany z rozpoctu ceske policie)
0/0
9.5.2005 9:40

HarryIKeogh

Re: potraty
...proč by měla znásilněná ženská porodit dítě které nechtěla a ještě při tom musela trpět? zkus to vysvětlit těm dotyčným...
0/0
9.5.2005 9:43

80E-seven

Re: Re: potraty
dite odevzdat. starat se o nej nemusi. ale jak uz pisu dole, system nedokonaly, ponevadz silne zneuzitelny. tedy radsi potratit.
0/0
9.5.2005 10:08

mtis

Re: potraty
I tak možná, ale rozhodně nevidím důvod, proč utrácet děti zdravé a mimo znásilnění.
0/0
9.5.2005 9:44

zlej

Re: potraty
Jasně, pěkně to těm holkám přikážeme a když neposlechnou a na peníze se Ti vys..rou tak na ně vymyslíme nějaký ošklivý paragraf . A nejlépe když o tom budeme zase rozhodovat my, páni tvorstva, co? Zkus se na to zeptat žen, kopnou tě hádej kam
0/0
9.5.2005 10:02

80E-seven

Re: Re: potraty
nabidnes milionek a pobezej jak na snurce
0/0
9.5.2005 10:05

80E-seven

Re: Re: Re: potraty
nicmene uz vidim tu spoustu "znasilnenejch" ciganek... nenene... ta moje myslenka byla dost nedomyslena...  odvolavam!
0/0
9.5.2005 10:06

_m-

Re: Re: Re: potraty
Ty máš zvláštní kamarádky......... a já mu chtěla napsat, aby na tebe nebyl tak zlej............
0/0
9.5.2005 10:07

80E-seven

Re: Re: Re: Re: potraty
nabidnout ti v ty situaci milionek... co bys udelala?
0/0
9.5.2005 10:09

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: potraty
Otěhotnět na kšeft - seš na hlavu? jsem ráda, že jsem to 2x přežila (s rizikem poškození ledvin) .........Jenomže to je to, co většině mužů a mladých holek nedochází
0/0
9.5.2005 10:12

80E-seven

Re: Re: Re: Re: Re: Re: potraty
neprekrucuj! byt znasilnena. a z tehoz duvodu tehotna. jako vychodisko: potrat, nebo diteti zivot+prachy. co by sis vybrala?
0/0
9.5.2005 10:18

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: potraty
už jsem jinde psala - nevím, ani ne tak kvůli těm prachům (i když KKD jak říkal děda) jako kvůli tomu, že si neumím představit jít na potrat - ......ale v případě znásilnění.................... spíš potrat + zapomenutí
0/0
9.5.2005 10:24

zlej

Re: Re: Re: Re: Re: potraty
Vždyť je to nesmysl, to by jsme za chvilku mohli zřizovat tržiště s otroky.
0/0
9.5.2005 10:13

80E-seven

Re: Re: Re: Re: Re: Re: potraty
az tolik znasilnenejch a tehotnejch??? zas tak cerne to nevidim. ale odvolavam svuj navrh. veskery slapky a prachuchtivy flundry by naraz byly "znasilneny" ...
0/0
9.5.2005 10:19

Rada8

Re: potraty
to nemyslíš vážně!!!!!!!! dovedeš si představit, jak je ženské, která byla znásilněná??? dovedeš si představit, jak jí bude dalších 9 měsíců, když denno denně bude cítit, jak v ní roste "dítě" toho, kdo ji znásilnil??? jak chceš vyčíslit "bolestné"??? představ si, že někdo znásilní tvou dceru, matku....které budou žít ve šťastném manželství....jak se zachová manžel, když jeho žena bude nosit cizí dítě???? a jak okolí??? co utrpení by si musela žena prožít navíc, kromě toho znásilnění??
0/0
9.5.2005 21:46

m.fanta

Dobré rozhodnutí
Postavit se za život a proti potratům je dobré rozhodnutí. Jestliže se podíváte do statistik potratů, zjistíte, že jestliže by na potraty chodily pouze ženy znásilněné nebo nosící poškozené dítě, ČR by byla asi ve válečném stavu a ukrytá ve vybuchlém jaderném reaktoru v Černobylu. Znásilnění či genetické vady nemohou být silným argumentem proti potratům. Ovšem je to manipulace, kterou používá potratová lobby a byla přijata i některými lékaři ve jménu scestného práva na volbu- zabít nebo nechat žít.
0/0
9.5.2005 9:25

_m-

Re: Dobré rozhodnutí
Nehodlám se zaplést do téhle věčné diskuze, ale jeden příspěvek napsat musím. Těhotenství není jen o vývoji dítěte, ale i o velmi významném zásahu do organismu matky - většinou jsou změny po prodělaném těhotenství malé a nepříliš významné, ale znám ženy, které na své (chtěné) těhotenství doplatily zdravím velice velmi. Proto o tom, jestli žena podstoupí tato zdravotní rizika (třeba pro to, aby předala dítě k adopci) nesmí rozhodovat nikdo jiný, než ona. Jistě - těhotenství znamená vznik nového života, ale osobně se domnívám, že vyšší cenu (dá-li se to tak říct) má život již exixtující. To nemůže nikdy pochopit muž, a proto by do tohoto tématu nikdy neměl mluvit. Muži mohou ovlivnit snížení množství potratů tím, že budou k sexu přistupovat zodpovědně (konečně ženy taky), ale o svém vlastním životě by si měla každá žena rozhodnout sama. Tak pánové, teď mi můžete nadávat jak chcete.
0/0
9.5.2005 9:33

HarryIKeogh

Re: Re: Dobré rozhodnutí
...já jsem muž arozhodně souhlasí a ten pomatenec ve Vatikánu mi může....
0/0
9.5.2005 9:36

m.fanta

Re: Re: Dobré rozhodnutí
Ne, je to dobrý příspěvek. Moje manželka má po třech těhotenstvích zdraví celkem v pohodě, ale znám mamky, které mají křečžíly, cukrovku,... Je to silný argument. Problém je, že stojí na větě "osobně se domnívám, že vyšší cenu (dá-li se to tak říct) má život již exixtující." Když žena nebo pár přijme takovou argumentaci, začne posuzovat, kdo má vyšší a kdo nižší cenu. Zajímavé je, že kdykoliv to člověk začal v dějinách dělat, dostal se do krize. Matkám zdar a když to půjde tak zdraví
0/0
9.5.2005 9:42

_m-

Re: Re: Re: Dobré rozhodnutí
Nad tou větou jsem dost přemýšlela - vím že zní krutě, ale nepřišla jsem na vhodnou formulaci. Ale jako otec tří dětí bys ji mohl pochopit - tvoje žena je nejen něčí dcera, ale i tvoje žena a matká tří dětí. Já vím, že to bude znít neskutečně nelidsky a surově - ale určitě je její život pro vás všechny důležitější, než život nechtěného a teprve počatého dítěte - a proto jsem napsala tu větu o ceně života. Jistě před Bohem (jsem atheistka) i před vlastním svědomím má každý lidský život stejnou cenu a musím napsat to, co jsem tu už napsala víckrát - děkuji přírodě, že mě nikdy nepostavila před rozhodnutí, o kterém se tu píše - sama za sebe si nikdy nedokážu představit, ž bych podstoupila potrat a psychicky to unesla. Ale jak říkám - pokládám to za soukromé rozhodnutí jedne každe ženy.
0/0
9.5.2005 9:55

Destroyer7

Re: Re: Re: Re: Dobré rozhodnutí
Dalo by se toho v tvém duchu napsat ještě hodně a hodně, ale pd všechno bych se podepsal.
K tomu případu na který reaguješ. Věřím, že kdyby se měl m.fanta rozhodnout, zda další těhotenství jeho manželky s vysokou pravděpodobností připraví jeho 3 děti o maminku nebo se takové těhotenství předčasně ukončí, tak by neváhal. Tolik pouze pro dokreslení. V žádném případě netvrdím, že by se interrupcí měla nahrazovat antikoncepce.
0/0
9.5.2005 10:16





Najdete na iDNES.cz