Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kde je dno sociální demokracie

Pád sociální demokracie se dal předpokládat ode dne, kdy se pánové Špidla a Gross raději vzdali prezidentského křesla pro stranu, než aby do něj pustili jejího nejlepšího člena. Málokdo by však řekl, že za necelé dva a půl roku se dotknou preference ČSSD deseti procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Diskutervas

Jaké jsou příčiny poklesu preferencí soc. dem?
1) nejednotnost  ve vystupování na veřejnosti, vrcholem byla prezidentská volba
2) velký odklon od původního programu - snížení přímých daní, zvýšení daní nepřímých (ČSSD slibovala pravý opak), snižování soc. dávek, relativní snižování důchodů vůči mzdám, snížení nemocenské atd., to vše v rámci reformy veřejných financí.
3) nedostatečná odbornost nebo špatná práce některých ministrů - Buzková, Urban, Palas, ze začátku Sobotka, Kostelka, Součková. To platí i o některých ministrech za KDU-ČSL a US-DEU, také jejich nedostatky poškozují ČSSD. 
 
0/0
5.5.2005 11:32

Adalbert Moudrý

Re: Jaké jsou příčiny poklesu preferencí soc. dem?
Zcela souhlasím. A dodávám, že takto věcně jako tento čtenář by měl poměry v jakékoliv politické straně (včetně ČSSD, které se týká konkrétní článek) komentovat i každý novinář. Jenže MFDnes nemůže být nad věcí (každý přece ví, čí zájmy prosazují její němečtí majitelé) a na řeči o nezávislosti novinářů může skočit jen nějaký naivka. Vždyť "koho chleba jíš, toho píseň zpívej" (v lepším případě; v tom horším se novinářští prostituti nechají najímat k rozjíždění účelových, štvavých a likvidačních kampaní). A že MFDnes nemá soc. dem. ráda je zřejmé již z doby, kdy byla ČSSD v hluboké opozici a nebylo tehdy "nutné" na ni útočit. Už v dobách redaktorů Leschtiny, Bendové a spol. jsem se v odporu nad neseriózností některých článků v MF Dnes pozvracel. Teď nepláči nad pádem Grosse a propadem ČSSD (strana, která se neubrání kampani rozjeté několika nájemnými pisálky, nemůže řádně spravovat a obhajovat zájmy naší země), ale obecně nad  politickou a mediální kulturou u nás.
0/0
6.5.2005 10:49

František Koudelka 4.Kyju

No, vypadá to,
že už blízko.
0/0
5.5.2005 9:12

dolnolibchavak

Kdo je nejlepší člen?
Vcelku souhlasím, jen by mě zajímalo, koho myslel Valtr tím nejlepším členem ČSSD, který nebyl puštěn na místo prezidenta. Protože popis situace odpovídá Zemanoj, toho ale nepovažuji za nejlepšího člena (pokud o ČSSD nebudeme mluvit jako o bandě vožralů a hulvátů).
0/0
5.5.2005 9:09

babacek

Re: Kdo je nejlepší člen?
Nebuďte bláhoví.Copak může jmenovat?Vždyť by si tak udělal zlou krev u ostatních soukmenovců.
0/0
5.5.2005 10:09

Feo

Re: Kdo je nejlepší člen?
OMYL !
Valtr je otec autora tohoto článku tj. Martina, který ve službách "zahraničního chlebodárce" píše občas způsobem, jakoby mu od nepaměti vadily docela tučné příjmy v tuzexových bonech, které jeho otec Valtr vydělával jako poradce kubánské vlády, když se Fidel rozhodnul vybudovat socialismus. To je překvapení pro Dolní Libchavu a okolí, co?
0/0
5.5.2005 10:52

Diskutervas

Re: Re: Kdo je nejlepší člen?
Martin Komárek psal těsně před listopadem 1989 články, že v Sovětském svazu mají lidé více demokracie, než v kterékoliv kapitalistické zemi, psal, že kapitalisti se snaží zneužít černobylské havárie atd.
A dnes? To je hlavní komunistobijec.
Jeho otce bych mu nevyčítal. Nikdo nemůže za své rodiče a navíc Valtra Komárka si narozdíl od jeho syna vážím.
0/0
5.5.2005 11:25

Feo

Re: Re: Re: Kdo je nejlepší člen?
Já mu pana Valtra nevyčítám, nicméně jeho zapálenost pro onu myšlenku je v kontrastu s jeho současnými postoji, takže oba mají zřejmě rychlokatarze v genech.Mladý píše i naprosté nesmysly zejména pokud jde o otázku odsunu, ale nelze se divit, je vedoucím rubriky v periodiku ve vlastnictví německého kapitálu.
. Daleko markatnější případ je Ruml senior, jeden spolu s jistým Lubošem Hamerschlagem z njeagilnějších vykladačů rudého písma zejména během svých studií v padesátých letech a potom ideologický obrat, když si vybrali v 70.roce špatnou parketu a jeho synáček, který si musel základy pro svůj světonázor přinést z domova. To prosím ve vší pietě k zesnulému. Plně potvrzuji, že potomci nemohou za rodiče, ale v nějakém prostředí přece vyrůstali,ne?
0/0
5.5.2005 18:28

dolnolibchavak

Re: Re: Kdo je nejlepší člen?
Uznávám svůj omyl. Příjmení Komárek mám holt spojeno se jménem Valtr a automaticky my skáče na mysl. Tolik k tomu jménu. (I když si myslím, že není důležité zda to psal Valtr či Martin). Zajímá mě spíše, kdo je ten nejlepší člen ČSSD.
A jen upozornění nejsem z obce Libchava (myslím že se nachází někde u Liberce), ale z obce Libchavy (u Ústí nad Orlicí). Tudíž má být napsáno: To je překvapení pro Dolní Libchavy a okolí, co?
0/0
5.5.2005 11:39

Feo

Re: Re: Re: Kdo je nejlepší člen?
Tak to jsem si zase popletl já,protože to z toho tvaru nebylo patrné. U Liberce jsou myslím Lázně Libverda, ale nechce si mi dívat do mapy. U vás znám jedině Rokytnici v Orl.horách a pak Novou ves u Rychnova n.Kněžnou. Je tam u váš pěkně.
0/0
5.5.2005 18:15

Vifon

Re: Re: Re: Kdo je nejlepší člen?
Jedna Libchava je mezi Českou Lípou a Kamneickým Šenovem na zrušené železniční trati.
0/0
5.5.2005 20:39

jajaja59

Re: Kdo je nejlepší člen?
Soudruh Zeman je hulvát, který mlátil první manželku tak, že musela být cca 3x ročně hospitalizována. I to byl důvod pokusu o sebevraždu jejich syna.
0/0
5.5.2005 13:11

Zwerg

Re: Re: Kdo je nejlepší člen?
Byl to prostě takový obyčejný, průměrný sociální demokrad!
0/0
5.5.2005 18:19





Najdete na iDNES.cz