Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chudý jako Čech

Sedm procent českých dětí prý žije v chudobě, tvrdí zpráva UNICEF. A deset procent českých rodin se považuje za chudé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chrtil

mno
tradice byla -  chudý jako kostelní myš, ne
0/0
26.4.2005 14:29

chrtil

chudý
jako Petr Čech
0/0
26.4.2005 11:40

karoten

Tedy, tak chudý názor se jen tak nevidí
Autorka působí jako čerstvý odchovanec prestižní kolidž, nedochází ji ani to, že do placených škol se dostávají děti převážně z rodin kulturně vyspělých a nevětšinově orientovaných. Ona sama se k nim přitom profesně řadí....
To, že nezná život běžně pracujícího člověka, jeho prostředí a tlaky, to ji jako spisovatelku a režisérku moc nectí
0/0
26.4.2005 11:30

BrumlajiciCmelak

Re: Tedy, tak chudý názor se jen tak nevidí
0/0
26.4.2005 12:30

co je vám do toho

ta ženská se asi pohybuje v hodně vysokých kruzích..
pod ty vaše tzv. "ZAPEKLITÉ" situace (?)
0/0
25.4.2005 22:37

co je vám do toho

ta ženská se asi pohybuje v hodně vysokých kruzích..
Proto neví, že denně je možno potkat na ulicích (Prahy) důchodce, kteří mají tak mizerné důchody, že musí obcházet popelnice a lovit z nich jídlo, aby nepošli hladem..Doporočoval bych téhle paní, nebo spíš přál, aby se někdy ocitla v obyčejné nemocnici coby pacient, né proto, že bych jí přál stonání, ale proto, aby na vlastní kůži zažila nemocniční stravu, protože nemocniční strava se leckdy = téměř žádná strava a vím o čem mluvim..Nemám na mysli dietetická opatření, která jsou někdy nutná, mám na mysli stravu například pro člověka po úraze, který žádná omezení nemá a přezto doslova musí hladovět "jako pes"..A "lahůdkou" je taky placení léků. Když člověk závislý na lécích si tyto léky nemůže dovolit, protože jsou prostě pro něj moc drahé následkem čehož nemá šanci uzdravit se a někdy proto i umírá a že takto na lécích závislých lidí je hodně - nedávno se hovořilo o cukrovkářích nemajíce peněz na inzulín, ale těch nemocí je celá řada a lidi na to prostě nemaj. Spadá toto všechno pod ty
0/0
25.4.2005 22:36

Zwerg

Re: ta ženská se asi pohybuje v hodně vysokých kruzích..
....důchodce, kteří mají tak mizerné důchody, že musí obcházet popelnice a lovit z nich jídlo, aby nepošli hladem......
 
Jojo, holt těch sedm let socanského vládnutí se na jejich životní situaci neoddiskutovatelně podepsalo.....
0/0
26.4.2005 0:09

pressEU

Re: Re: ta ženská se asi pohybuje v hodně vysokých kruzích..
Jako vždy komunista promluvil. Už si kupte konečně letenku do Havany.
0/0
26.4.2005 7:01

babacek

Re: ta ženská se asi pohybuje v hodně vysokých kruzích..
Asi vám unikla skutečnost,že strava v nemocnicích není počítána co do množství,ale do počtu kalorií.Tak,že je logické že člověk upoután na lůžko má výdej kalorií menší než při aktivním pohybu.A to je účel a politika stravování v nemocnicích.
0/0
26.4.2005 8:43

_m-

Re: Re: ta ženská se asi pohybuje v hodně vysokých kruzích..
Ale no tak...... kdy jste byl naposledy v nemocnici?
0/0
26.4.2005 11:19

babacek

Re: Re: Re: ta ženská se asi pohybuje v hodně vysokých kruzích..
05.04 pvilon S Vinohradské nemocnice interna.Ale,to nemění nic na skutečnosti kterou sem popsal.Mě také nemocniční strava nestačí a na daném to nic nezmění to vám řekne každá dietní sestra která je v každé nemocniční kuchyni šefem největším a takové výpočty z ohledem na kalorickou hodnotu počítá.
0/0
26.4.2005 14:19

_m-

Re: Re: Re: Re: ta ženská se asi pohybuje v hodně vysokých kruzích..
No, nevím jestli to, že jsou 4x za týden k obědu rozvařené nudle v majdě souvisí s kalorickou hodnotou. Když marodil otec jeho největší touha (a pochutnání) bylo, když jsme mu přivezli dalamánek, nebo solenou housku.
0/0
26.4.2005 14:54

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: ta ženská se asi pohybuje v hodně vysokých kruzích..
Paní Magdaleno zde jsme začali mluvit o kalorické hodnotě stravy a ne její chuťové a estetické kvalitě to již je otázka jiná.Já měl také k večeři 4x týdně Lučinu a dva krajíčky chleba,ale i když mne to nestačilo a musel jsem si dokupovat jídlo nemohu říci,že předmětná večeře nesplňovala kalorickou hodnotu.
0/0
27.4.2005 7:39

co je vám do toho

Re: Re: ta ženská se asi pohybuje v hodně vysokých kruzích..
Ne, to mi opravdu neuniklo...Tatáž osoba upoutána na lůžko, má pochopitelně menší energetický výdej než tatáž osoba při aktivním pohybu..Protože je příliš složité všechny lidi šoupat do jednoho pytle, budu teď mluvit o průměrném občanovi, který neni vrcholovým sportovcem, žijícím sedavým způsobem života...V momentě, kdy se taková průměrná osoba stane "ležákem" na lůžku, její energetický výdej se sníží pouze cca o 30, maximálně však o 50% (a to pochybuji)..Energetická výživa v nemocnici však nepokryje ani těch 50%, které osoba potřebuje doplnit....A jestli se zde máme bavit o propočtu kalorií na osobu, je třeba si uvědomit fakt, že co člověk, to jiné potřeby energie, navíc řada pacientů se mezi tzv "ležáky" neřadí a často se jedná o lidi v rekonvalescenci, kteří naopak energetický výdej mají vyžší...Jinými slovy-strava v nemocnicích je zcela neadekvátní co do množství (kalorického) i vyživného, což se však nevztahuje k tomuto tématu. Tady jde o chudobu a proto "standardy" musí jít stran
0/0
26.4.2005 20:18

babacek

Re: Re: Re: ta ženská se asi pohybuje v hodně vysokých kruzích..
Pokud sta měl pocit,že strava nemá kalorickou hodnotu tak je možnost se obrátit na ombucmana který má nastarost nemocnice a ve větších nemocnicích jako např.Vinohradská nemocnice,Brněnská apod.má dokonce své přímo ze sídlem v areálu.Ten má nastarost všechna práva pacienta včetně stravování.
0/0
27.4.2005 7:33

co je vám do toho

Re: Re: ta ženská se asi pohybuje v hodně vysokých kruzích..
V nemocnicích se prostě trpí hlady, pacient, který ráno v 8 nastoupí na lůžko, může být nemile překvapen, když první jídlo dostane až následující ráno, protože nemocnice pro něj jídlo nemá a to samé platí o tekutinách...NEJLEPŠÍ BUDE, KDYŽ SI VYHLEDÁTE V HLEDÁČKU ČLÁNEK ZE DNE 16.3 05 , NESOUCÍ NÁZEV " V českých nemocnicích lidé hladoví", KTERÝ OBSAHUJE VÝSLEDKY ŠETŘENÍ, KTERÉ PROBĚHLY V ČESKÝCH NEMOCNICÍCH.. A DOPORUČUJI SI PŘEČIST PŘÍSPĚVKY ČTENÁŘŮ..
0/0
26.4.2005 20:19

babacek

Re: Re: Re: ta ženská se asi pohybuje v hodně vysokých kruzích..
Ten článek hledat nemusím a sám sem tam přidal příspěvek který souhlasí,že na zasycení je jídla nedostatek a tak pokud člověk může tak si něco dokupuje.Pak je druhá možnost pokud nemůžete z lůžka a nemáte nikoho aby vám přinesl něco na přilepšenou zaplatit si nadstandart a dostávat stravu která se vaří pro lékaře a tak mít možnost jsi vybrat ze dvou až třech druhů jídel pokud to samozřejmě dovoluje váš zdravotní stav.A do třetice bych vám doporučil jsi zjistit kolik peněz má na jednoho pacienta nemocnice na stravu na jeden den a a budete muset uznat,že zato nic extra dělat nelze.Když jde člověk ohlášeně do nemocnice je obvykle poučen,že první jídlo bude až večerní pokud tomu nebrání vyšetření které je třeba podstoupit.
0/0
27.4.2005 7:49

Depek

.
Je známý paradox civilizace, že nejmíň dětí mají ti, kteří by jich bez problémů uživili nejvíc a naopak. Tak to chodí.
0/0
25.4.2005 16:30

babacek

Chudoba
To co je popsáno v úvodu článku je předevší neodpovědnost mít dítě v takových poměrech.Proto zde porodnost jde dolů.Mnozí jsi právě uvědomují,že mnohdy je dnes dítě luxusem více než špičkové DVD.A věřím,že spousta Českých rodin žije jak se říká z ruky do pusy.Ve srovnání ze západní Evropou jsme a zůstaneme ještě dlouho chudí příbuzní.Nelze srovnávat chudobu třetího světa z chudobou vyspělejších zemí.Slovo chudoba vždy neznamená nemít co jíst nebo nemít co na sebe.Ale,pravě nemoci svojím dětem dopřát vzdělání kterého jsou hodny.
0/0
25.4.2005 14:39

BrumlajiciCmelak

Re: Chudoba
Pokud si děláte srandu, tak dobrý, pokud to ale myslíte vážně, tak si nevidíte do pusy. Obyvatelé české republiky patří mezi 20% nejbohatších na zemi, a tím pádem mi přijde docela out hovořit o chudobě. Ti lidé, co si podle Vás uvědomují luxus mít dítě, jsou většinou kariéristicky orientovaní pokrytci, kteří si pak ve stáří budou vydržovat drahého psa, aby se měli o koho starat. Pro normálního člověka v naší zemi není problém uživit 2-4 děti. Zvládají to i bezdomovci, jak je možno vidět občas v TV. Označení žije z ruky do pusy znamená třeba auto, televizi, video, satelit, cigarety, chlast. Opravdu se bez toho nedá žít? Dá, je to pouze o prioritách. A cigány - ty sem netahejte, tak je problém v naprosté impotenci sociálního systému přizpůsobit se specifickým problémům.(Potravinové lístky, přímé placení nájemného, motivace k práci). A krkavčí rodiče - to je na zabití, nebo rovněž o SZ. A normální děti si holt musí zvyknout, že každej nemůže mít plejstejšn.
0/0
25.4.2005 16:30

zlej

Re: Re: Chudoba
0/0
25.4.2005 18:32

babacek

Re: Re: Chudoba
Nesmíte hodnotit jen ze svého pohledu a dle vašeho příjmu.Musíme připustit,že jsou zde rodiny z např.2 děti a měsíční příjem mají 24000KČ.Z toho zaplatí 8000 za bydlení a zbytek na chlast a cigarety určitě není.Protože každý soudný člověk ví kolik stojí oblečení,potraviny a další nezbytné věci nehledě na náklady pro školu.Tak,že takováto průměrná rodina na zbytečnosti nemá a na vámi jmenované věci musí většinou dlouho šetřit.
Teď to obrátím na mladou začínající rodinu.Pořízení vybavení pro novorozence včetně kočárku dnes vychází kolem 50000KČ.A to mnohdy nemají kde bydlet.A na půjčku na bydlení nemohou ani pomyslet.Ano zvládají to i bezdomovci a je známá věc,že chudina měla vždy dětí nejvíce.Ale,co z takovích dětí vyroste?Lidé většinou bez vzdělání zatěžujíc soc.systém.Nelze vše hodnotit pohledem Lucie Bílé a Filípka.Pokud se mám já dobře neznamená to,že se má stejně i soused.I když to zní socialisticky musíme si přiznat realitu.
0/0
25.4.2005 19:34

BrumlajiciCmelak

Re: Re: Re: Chudoba
To je mi jasné, že to není na nijaké vyskakování, ale znám rodinu(spolužák), 3 děti, živí je jen otec, myslím že přes 25 čistého se nedostali. Vyžili s tím uplně v pohodě. Proč? nemají auto... nekouří, nepijou. Všechny děti stují/budou studovat VŠ. I k moři se dostali. Na druho ztranu znám i člověka, co si stěžoval že nemůže koupit dětem mandarinky, druhej den si donesl novej mobil, a vykouří krabičku denně. (Dělník). Jinak naše diskuze bude vždy trochu mimo, neb medián společnosti toto nečte. Ale to němění nic na faktu, že "nemění" dětí nesouvisí s penězma, ale s prioritama.
Znám i rodiny s výrazně menším příjmem. Je fakt, že sou i takové, které dostanou od sociálky peníze pro děcka na tábor, pak prohlásí polovinu děcek za nemocné a prachy si nechají(cigarety, alkohol???) - podotýkám, že ten tábor byl dotovaný, takže ta neuhrazená částka nebyla nijak vysoká(9 dnů, 900Kč) jestli to z nich sociálka vyrazila nevím. Ale tak, aby to poslala přímo nám, to nešlo......
0/0
25.4.2005 21:17

babacek

Re: Re: Re: Re: Chudoba
Natom není nic divného,že jsou lidé odpovědní a ty neodpovědní.Moje povolání mne umožňuje znát legální příjem celé Prahy západ.A to uznáte není zase tak malé meřítko a navzdory číslům ČSÚ má průměrný hrubý plat mezi 8 až 10 tisíc téměř dvě třetiny obyvatel.A to je snad číslo trochu zarážející když uvádíme průměrný plat v Česku 2x tak velký.Samozřejmě když jsem článek nadepsal chudoba nemínil černou Afriku a podobné.Ale,jsou i skryté formy chudoby o kterých se nemluví.A jedna znich je právě třeba touha po vzdělání.Ale,jinak s vámi souhlasím.
0/0
25.4.2005 21:57

BrumlajiciCmelak

Re: Re: Re: Re: Re: Chudoba
Já vím, proto ten medián. Ale myslím, že by se dalo i zjistit, že více dětí mají tito lidé, než ti bohatí.(S trochou skromnosti bych se mezi ně počítal, i přes družstevní panelákovej byt ).Popravdě od Prahy bych čekal trochu víc, fak je to tak málo?Ale zajímala by mě realita - kolik dětí opravdu nemůže chodit např. na VŠ,i když by tam chodit chtěli. Popravdě mě právě překvapilo těch 24L, zdálo se mi to docela nadprůměrné.
Šlo mě spíš o to, že typický příklad těch chudých dětí budou cikánské děti, ale jejich chudoba je dle mého zapříčiněna neschopností státního aparátu dávat jim S.D. rozumným způsobem - zaplatit jim ubytovnu, dat jim lístky(stravenkyPOUZE na jídlo. A pokud by chtěli peníze - tak makat. Je uplně jedno, co by dělali, ale zadarmo bych jim nedal nic. A pokud by se nestarali o děti, tak sebrat a rodiče na ulici. Myslím, že by za chvíli byl pokoj.
Už se mi dlouho nestalo že bych se s někým shodnul.
0/0
25.4.2005 22:21

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudoba
Zmiňovanou menšinu teď nechme stranou.Tyto děti jsou odkázány na školy státní protože školné platit nemohou.A tím jsou již omezeni protože dítě z prospěchem1,8 nemá na stání školu velké šance.a soukromá která by jej vzala natu rodiny nemají.Do těch 24 tisíc jsem započetl samozřejmě přídavky na děti a omlovám se zapoměl jsem hrubého.Ohledně menšiny plně souhlasím a budu doufat,že to někdy v budoucnu napadne i hlavu která by to mohla prosadit.Protože na návrhy do sněmovny reaguje jen klub komunistů (pokud podnět není proti ním) a o ty já nestojím.
0/0
25.4.2005 22:32

BrumlajiciCmelak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudoba
K těm školám můžu těžko něco říct, já vždy chodil na státní školy, a bylo to celkem OK, co se týče soukromých (středních) škol, tak mám z doslechu spíš takový dojem, (ale nebude to platit všebecně) že se tam nic moc nenaučili, a smysl byl spíš ten, aby měli rodiče dítko s maturitou, což si i zaplatili. Podle mě nemá takovéto lámání přes koleno smysl. Osobně radši zaměstnám šikovného řemeslníka (máme značný problém sehnat například vodaře, obecně kvalifikovaného dělníka), než nepoužitelného gymnazistu, a osobně bych ho i líp platil. Myslím, že u spousty chudších (a méně vzdělaných) rodin bude problém hlavně motivace dětí k učení a případně i jejich živení na státní VŠ, ono to přece jen není zadarmo.
Přeji příjemný den.
0/0
26.4.2005 7:44

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudoba
Až budet mít někdy čas tak jentak pro zvědavost projděte pracovní  příležitosti.Dnes jsou nároky na vzdělání daleko vyžší než-li dříve.A tento trend spíše poroste tak je vzdělání na prvním místě.
Dnes požadavek např.kotelník údržbář je požadavek SŠ někdy i znalost AJ.
U vrátného požadují opět AJ.nebo NJ.a minimálně maturitu.
A mohl bych tak pokračovat dále.Byl jsem sám překvapen jaké požadavky dnes jsou i u dělnických profesí.
A zde se musím nechtěně vrátit k otázce romů.Dík této skutečnosti je dnes již téměř nikdo nezaměstná ani k té lopatě.A nechtěl bych se dožít toho,že v takové situaci bude početnější skupina našich obyvatel.
0/0
26.4.2005 8:38

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudoba
Jenomže to je Babáčku veliké pozérství, nezralost a hloupost zadavatele takové inzerce.
Je to pravda, konkurs se koná i na hajzldědka. Pokud je to dle zákona, státní instituce jej musí ctít.
Skutečné obsazování míst je však stále tradiční: známost je kvalifikace, která přebije i Oxford.
0/0
26.4.2005 11:23

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudoba
Já jsem si to sprstu nevycucal a vy pokud opravdu budete chtít se na podobné inzertní stránky můžete podívat.A co se týká zákona.To je právě ten kámen úrazu.Zákoník práce tak jak je v součastné úpravě ( nebudem hodnotit jeho kvalitu) dodržují opravdu pouze státní istituce.Mnoho z toho co je v zákoně uvedeno soukromá sféra obchází a tím staví sebe do výhodnější pozice a zaměstnance do role někdy opravdu nečestné.A tím získává např.zvýhodnění na finnanční politice firmy a dalších operací které jdou ruku v ruce spolu.
0/0
26.4.2005 14:01

BrumlajiciCmelak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudoba
To je sice pravda, ale o řemeslech to tak moc neplatí. vodař je furt vodař, AJ je mu k ničemu. Kotelník údržbář - dnes, v době řízení kotelen pomocí PLC (průmyslových počítačů) a jiné automatizace to má svou logiku. Klasický topič už se dnes moc nevidí. Já taky potřebuji vedoucího údržby se znalostí práce na PC, aby si byl schopen skouknout aspoň grafy. Nicméně si myslím, že vystudovat dnes průmyslovku(státní) není až takový problém. (Uznávám jistou neobjektivnost, mě připadlo že gympl není problém). Ale trvám na tom, co jsem řekl - že se všichni cpou na gymnázia, a chybí kvalifikovaní dělníci a řemeslníci - a dnes je trochu schopný instalatér schopen si slušně vydělat. Podle mě stále platí, že řemeslo má zlaté dno, ale musí se dělat dobře.
0/0
26.4.2005 11:56

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudoba
Doufám,že semnou budete souhlasit když řeknu,že dnešní učeň dejme tomu instelatér jse učí jiné technologie a jsou na ně kladeny jiné nároky než byly kladeny na učně kterému je dnes asi kolem 40 let.A tady se pak podmínky pro přijetí rozhodně znevýhodní staršího z praxí.I když je to na první pohled nelogické.A důvod je prostý nesplňuje kritéria dnešní doby.Tak buď musí hledat firmu kde je šéf starší a ví co může očekávat a nebo u šéfů mladých kde bude narážet mnohdy na nepochopení.
0/0
26.4.2005 14:27

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudoba
Co s těma instalatérama kolem 40ti? AJ to neumí, rozpohybovaný a ohebný taky ne, časově nezávislý tak akorát do 14.30ti a v pátek ani to ne...a nadto by chtěli vejplatu v pravidelným termínu!
Jo, takhle kdyby měli maturitu, to by byla jiná
0/0
26.4.2005 14:35

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudoba
0/0
26.4.2005 15:04

BrumlajiciCmelak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudoba
To nemohu posoudit, na těch školách sem nebyl, ale je to pravděpodobné. Nicméně fyzikální zákony jsou furt stejné, a pro staršího člověka není problém se naučit pracovat s vařilkou - prostě to namáčkne na trubku, počká tolik sekund, jako je průměr v milimetrech a zmáčkne to dohromady :)Práce pro cvičenou opici. Ale všechny obory (snad kromě kopáčství) se vyvíjejí, takže průměrný 40 letý instalatér dávno moderní technologie použivá, jinak by se neuživil.  Stejně jako automechanik, lékař, inženýr,.... I uklízečky používají nové prostředky. Takže to shrnu: zkušený instalatér s praxí, který aspoň trošku udržuje krok s dobou nebude proti uchazeči ze školy znevýhodněn, ba naopak Jinak tomu může být u pracovních návyků (proutek se musí ohýbat dokud je mladý)  - chlápek který se flákal na údržbě celej život. Případně flexibility a rychlosti, ale to je zase stejné pro všechny obory. Nepřipadá Vám, že jste odbočil
0/0
26.4.2005 19:57

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudoba
Tady jsem také neřekl,že by se to starší občan nenaučil a ten instelatér byl jen příklad.To by dnešní učně nemohli vyučovat třeba 50letý.Ano odbočení tam je a to proto,že jsem nevedl debatu jen svámi a reagujete zřejmě na reakce které byly určeny jinému,ale to nevadí někdy se debata přece stočí jinam.
0/0
27.4.2005 7:54

BrumlajiciCmelak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chudoba
reaguji na reakci na moji reakci
0/0
27.4.2005 11:11

Isbjoerna

Chudý jako Čech.
Vazena pani Elšíková,
pisete: "mí synové chodili a chodí pouze do soukromých školek a škol". Inu, nemyslim si, ze soukrome skoly jsou representativnim prostredim k posouzeni chudoby deti.
Chudoba deti existuje ve vsech zemich sveta, i v CR, jen totalitni regimes zakazovaly o ni psat (Hitler, Stalin atd.), a proto se udrzela predstava chudoba=jen-Afrika v hlavach potomku techto totalit.
Vase veta: "Avšak říkat, že jsou české děti chudé, je nonsens pro většinu malých obyvatel těch méně bohatých zemí Afriky, protože téměř nikdo z nich životní úrovně Čechů nedosáhne, i kdyby se snažili sebevíc."
Byla jste v Africe? V techto zemich ziji take majetni, pro Vas nepredstavitelne majetni lide-rodice, jejich synove studuji na prednich evropskych/americkych Universitach.
 
I v CR ziji deti bez tekouci pitne vody, jedi jidlo z odpadku, zebraji na ulici nebo se zivi prostituci. Jen se jim nedostalo povsimnuti.
0/0
25.4.2005 13:53

zlej

Re: Chudý jako Čech.
Srovnáváš nesrovnatelné. Musím konstatovat že jsi v tomhle úplně mimo.
0/0
25.4.2005 13:57

mpixel

Re: Re: Chudý jako Čech.
Já myslim že mimo úplně neni. Zkuste se podívat někam jako do chánova, matiční a pod. Spousta lidí také svou chudobu skrývá protože se za ní stydí. 10% lidí je nezaměstnaných. Životní minimum na dítě je 1920,-Kč. Tož je 64,-Kč na den. Za to mu rodiče musí koupit nejen jídlo, ale i ošacení a pronájem dětského pokojíčku. Že by měl podvýživu to ne, protože bochník chleba se dá koupit za 11,- Ale chudoba to je !
0/0
25.4.2005 14:20

zlej

Re: Re: Re: Chudý jako Čech.
Lze to srovnávat se situací kdy děti v Africe umírají na nemoce a hlad? Nehledě na to že u nás stačí když rodič zvedne prdel a jde něco málo dělat. Zatím je ještě situace taková že kdo chce tak si práci najde. Někdy ale holt musí někde trochu ubrat z nároků a místo teplého místečka v kanclíku jít třeba k pásu...a to už se nikomu nechce..
 
To mi připomíná chlápka v hospodě který si tam každý den zajde na deset pivínek, u toho sjede krabku cigár a rozčiluje se že nemá dát co dětem jíst. Když jsem ho na ten rozpor upozornil, se zlou jsem se potázal, bylo mi řečeno že on si přeci na to poctivě vydělal
0/0
25.4.2005 18:37

mpixel

Holt neznáte situace a pohybujete se v lepší společnosti.
Holt neznáte situace a pohybujete se v lepší společnosti. A nejlépe v Praze. Zkuste se podívat do regionu s vysokou nezaměstnaností a zkuste navštívit nějakou rodinu z problémové části města. Jsou i případy kdy naopak video, satelit a jinou elektroniku mají. Ale jejich kravčí rodiče jim nedaji ani pořádně najíst. Dokonce jsem byl jednou i v jedné restauraci, právě v takové čtvrti, a rodiče si dali oběd a jejich děti jedli jen suchý chléb a suchou rýži. Když je jiný člověk pozval na jídlo, děti byli strašně rádi, ale když to viděli jeji rodiče, vznik v restauraci konflikt - rvačka. Toto je zpráva UNICEF a tomu věřte. Monika vůbec neví o co tady jde.
0/0
25.4.2005 13:25

mtis

Re: Holt neznáte situace a pohybujete se v lepší společnosti.
Neboj, ono to tak funguje i ve tvém "chudém" regionu, jen je tam těch bohatých méně a lidé se to stydí ukazovat - tak jsou naučení od komančů - kdo je chudý - ten je dobrý a hodný, bohatý je hajsl a vydřiduch...
 
A krom toho ví, že jsou první na ráně, až dojde na zabírání ....
0/0
25.4.2005 13:38

Pravy_Juice

Re: Re: Holt neznáte situace a pohybujete se v lepší společnosti.
o tom snad řeč nebyla ne ? autor příspěvku poukazoval na nekompententnost paní Elšíkové mluvit o chudobě.
0/0
25.4.2005 13:45

mtis

Re: Re: Re: Holt neznáte situace a pohybujete se v lepší společnosti.
Nepolemizoval jsem s autorkou, to se celkem shoduje s mými zkušenostmi - poukázal jsem na nepravdu v předešlém komentáři. Můžu to směle tvrdit, protože znám situaci jak v metropoli tak nejméně ve dvou "chudých regionech" a konstatuji, že v tzv. velmi chudých regionech, žijí rodiny a sociální skupiny, které si žijí na vyšší úrovni než "hodně bohatí pražáci".
0/0
25.4.2005 14:28

mpixel

Re: Re: Re: Re: Holt neznáte situace a pohybujete se v lepší společnosti.
Jenomže ta vaše vesnice bude zajisté stelitním rekreační městečkem Pražských milionářů. A nebo chatová oblast holandských rekreantů.
0/0
25.4.2005 14:41

mtis

Re: Re: Re: Re: Re: Holt neznáte situace a pohybujete se v lepší společnosti.
Hmmm ..... Pražských milionářů.... hmmm .... já to teda u šváry na Osoblažsku vyřídím, že tam mají milionáře z Práglu .....
0/0
26.4.2005 7:52

Pravy_Juice

Re: Holt neznáte situace a pohybujete se v lepší společnosti.
souhlasím, paní Elšíková je dost často mimo, a dost často si protiřečí ( tím nechci naznačit, že je úplně blbá ). Před nedávnem tu podobným stylem komentovala situaci Romů v ČR, tedy pohledem člověka, který vůbec nezná reálnou situaci. S tím také souvisí to, že tahle zpráva UNICEF sice hovoří o českých dětech, jenže velmi pravděpodobně to jsou romské děti.... a to se divím, že taková aktivistka jako Elšíková to nepoznala :)).
No a to, že sama vydržuje své děti jen na soukromých školách... to hovoří o všem. Jak může mluvit o chudobě, když žije v podstatě na jiné planetě. Jak může mluvit o Romech, když nežije s nimi. Jak může mluvit o skinech, když má o nich info jen z českých médií.
A ještě jedna věc... když její synové chodí do školy s dětmi dalších dobře fin. situovaných lidí, a neslyší podobné otázky, jako máte doma DVD atd. tak to spíš znamená, že v těchto sférách je to taková trapná samozřejmost, že o tom není nutné vůbec mluvit.
0/0
25.4.2005 13:43

mpixel

Re: Holt neznáte situace a pohybujete se v lepší společnosti.
Ještě bych rád Monice vzkázal, že je pro děti i ta relativní  chudoba někdy velký psychciký problém. Například když se dítěti ve škole posmívají, že je z chudé rodiny a jeho rodiče jsou socky, protože chodí třeba v teplákách či ošklivé bundě celý rok. Někdy je to pro ně i důvod k sebevraždě a zvlášť pro holky. A možná to snáší psychycky hůř než afričané hlad. Stejně by to snášelo vaše dítě v milionářské čtvrti v USA. S vašim českým platem, by jste si tam museli vařit konzervy lunchmeonu a ostatní děti by se jim smáli že jste hnusný smradlavý socky. Vy by jste si to možná zdůvodnili, ale to dítě ne.
0/0
25.4.2005 13:45

zlej

Re: Re: Holt neznáte situace a pohybujete se v lepší společnosti.
To máš pravdu. Děti výsměch těžce nesou, mají větší potřebu být uznávanou součástí komunity. Nicméně autorka má pravdü v tom že opravdovou chudobu tady děti nezažijí. A když, tak většinou kvuli selhání svých rodičů.
0/0
25.4.2005 14:02





Najdete na iDNES.cz