Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bediatr

26. 4. 2005 19:11
Váží 100 kg
Trochu  se mi zachvěla rozčilená ruka, mají tam " parašutista i s padákem váží  100 kg".
0 0
možnosti

Bediatr

26. 4. 2005 17:55
Další omyly
Úkol 2: chybí v zadání, že bez padáku se pohybuje do dosažení konstatní rychlosti, což neplyne z "otevření v nejmenší možné výšce". Úkol 2 :ve vysvětlení se používá "parašutista i s padákem váží 1000 kg". Má být hmotnost =100 kg. Podobný chaos je v zadání úkol č. 5:  magnet má hmotnost 1 kg ,  "kulička vážící jen  100 g". Úkol č.3 vysvětlení lze přeložit do češtiny tak, že tíhová síla se sčítá s odstředivou silou u kuličky procházející dolní polohou. Rovnoměrný pohyb je hodně nevhodný termín pro situaci, kdy zrychlený pohyb přechází právě v tomto bodě ve zpomalený. Úkol č. 6. Síla reakce asi bude v  ( po malé deformaci) v prkénku židle, zkuste si tam dát místo prkna papír. Prohlednete.
 
0 0
možnosti

JeCh

27. 4. 2005 10:51
Re: Další omyly
Mně se na vyjádření, že něco váží x kg nezdá nic špatného. Každý ví o čem je řeč, to že něco váží je synenymem k tomu, že to má hmotnost. Není to synonymum k tíhové síle. Ten parašutista s padákem by vážil 100 kg i na Měsíci, akorát by mu tam ten padák nebyl moc platnej. Jinak ten úkol je naprosto špatně zadanej. Já sem to pochopil tak, že se autor ptá, jaký odpor vzduchu působí na parašutisty až po otevření padáku a marně jsem v tom hledal nějaký chyták. A co se týká šestého úkolu, tak právě ten papír dokáže, co Vás opravdu přitahuje. Dvě tělesa na sebe působí stejnou silou bez ohledu jestli je mezi nimi nějaká překážka nebo ne. Kdyby tam ta židle nebyla, bude působení sil zcela stejné, akorát, že síla prkénka, která brání v pohybu k sobě tady tentokrát pohybu nezabrání. Ještě bych poprosil pány fyziky k zamyšlení nad následujícím úkolem, který jsem dostal na gymnáziu. V nádobě s vodou leží na dně ocelový kvádr. Jakou silou působí na dnou nádoby. Já jsem to spočítal jako sílu hmotn
0 0
možnosti