Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo je nový papež Benedikt XVI.

Habemus papam, máme papeže, kardinála Josepha Ratzingera, který si zvolil jméno Benedikt XVI., oznámil světu chilský kardinál Jorge Medina. Konkláve vybralo muže, který byl považován za největšího favorita nástupnictví po zemřelém Janu Pavlovi II.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

celtic

B XVI.
0/0
4.3.2006 15:49

rebbe

Produkt své doby
za jeho mládí byl antisemitismus oficiální politikou katolické církve. Konec třicetileté války pro katolíky znamenal vítězství nad evangelíky. Dnešní třicetiletá válka vypukla mezi muslimy- šiité a sunnité se navzájem vraždí. Ani Wojtyla, ani Ratzinger se tohoto dědictví tak lehko nedokázali zbavit. I když náboženství dnes nemá nic společného s církvemi, které jsou pouze politickými organizacemi, zakládajícími své nároky na moc náboženstvím, nelze nevidět, že mezi prostým lidem je potřeba náboženské autority silně zakořeněná. Pro nás by mělo být ale samozřejmé, že se držíme tradice našich předků a ta je v rozporu s papeženstvím. K tomu, abych byl dobrým křesťanem, papeže nepotřebuji, uznávám však, že je hodně lidí, kteří to vidí jinak, tak jim přeji, aby s ním byli šťastní. Pius XII je nepochybně velmi spornou osobností, co vatikánské archivy vydají, bude stejně jenom to, co se jim hodí. Lež může být také když se důležité dokumenty zničí.
0/0
4.3.2006 15:05

rebbe

Produkt své doby
za jeho mládí byl antisemitismus oficiální politikou katolické církve. Konec třicetileté války pro katolíky znamenal vítězství nad evangelíky. Dnešní třicetiletá válka vypukla mezi muslimy- šiité a sunnité se navzájem vraždí. Ani Wojtyla, ani Ratzinger se tohoto dědictví tak lehko nedokázali zbavit. I když náboženství dnes nemá nic společného s církvemi, které jsou pouze politickými organizacemi, zakládajícími své nároky na moc náboženstvím, nelze nevidět, že mezi prostým lidem je potřeba náboženské autority silně zakořeněná. Pro nás by mělo být ale samozřejmé, že se držíme tradice našich předků a ta je v rozporu s papeženstvím. K tomu, abych byl dobrým křesťanem, papeže nepotřebuji, uznávám však, že je hodně lidí, kteří to vidí jinak, tak jim přeji, aby s ním byli šťastní. Pius XII je nepochybně velmi spornou osobností, co vatikánské archivy vydají, bude stejně jenom to, co se jim hodí. Lež může být také když se důležité dokumenty zničí.
0/0
4.3.2006 14:51

Tonda Brno

Ateisti
Ateisti tu nadávají pomlouvají a kritizují nového papeže, ale oni by to dělali při jakékoliv volbě. Jim totiž vadí, že existuje někdo kdo říká, že jejich chování je špatné o oni zatím jen nadávají, aby překřičeli své svědomí, které by papež mohl probudit.
0/0
20.4.2005 15:03

pigil

Chyba!
Myslim, ze zvolit konzervativniho papeze v tyhle dobe byla pro cirkev chyba! Jenom cas ukaze. Z jeho popisu je mozna inteligentni, ale ja bych spise uvital zmenu cirkvi v cirkev a odklon od jejiho politikareni.
Tento papez mi zatim nevyhovuje. Podle mne je to karierista a ne duchovni.
Otazkou je, jak to ale podala silne zaujata MF DNES:
0/0
20.4.2005 11:21

georgesco

Re: Chyba!
"Konzervativní není lpění na tom, co bylo včera, nýbrž život z toho, co platí vždy!" 
Dnešní doba bohužel natolik mate pojmy, že se za konzervativce nestydí označit ani prolhanej vobšourník soudruh profesor prezident. Ale to je jiná kapitola.
Vždycky mě potěší dojemná starost  tzv. ateistů o blaho církve. Co by církev měla, odklon sem, příklon tam, přizpůsobení moderní době ....atd.atd.
"Dospělá víra není ta, co se nechá smýkat modními proudy!" JkR
Vzpamatujte se ze svého omámení vy chytrolíni. Vůbec nevíte, oč vlastně běží. Chce to alespoň elementární znalosti a nezaujatý přístup.
Jinak věřím tomu, že Benedikt  XVI. bude dobrý papež.
 
0/0
20.4.2005 13:16

80E-seven

Re: Chyba!
myslim ze to chyba nebyla. zadnou moc extra reformaci si nemuzou dovolit.
0/0
20.4.2005 15:15

G-bod

Zastance konzervativnich proudu v cirkvi
to uz o moc horsi byt nemuze, kdyz je nekdo konzervativec v jiz tak zabednene instituci jako je cirkev
0/0
20.4.2005 11:11

xvladah

Pepik
Je mi z tehle maniaku, kteri chteji ovladat lidi, vymyvat jim mozky a tahat z nich prachy na bliti.
0/0
20.4.2005 10:07

georgesco

Re: Pepik
Tak jdi blít někde stranou! Nechutně tu smrdíš!
 
0/0
20.4.2005 11:09

pigil

Re: Pepik
A Ty snad nerad ovladas lidi a tahas z nich prachy? Napriklad z Tveho zamestnavatele? ;-)
0/0
20.4.2005 11:22

Tomas_Janda

Názor
Jedna věc mě na celé volbě papeže mrzí.  Že se opomíjí smysl toho všeho, pro co tu i papež je - Kristův odkaz a poselství, jeho slova pro lidi. Vždyť církev a její představení mají být především těmi, kteří respektují Boží Slovo - Bibli. Divím se tedy , proč ani jednou srozumitelně nezmíní to, proč být věřícím a co to znamená, třeba jak se jím člověk může stát. Co jsou to pojmy jako nové narození a přijetí Krista , o kterých Bible mluví, které mění člověka zevnitř a přinášejí záchranu pro současnost i věčnost. Vždyť podle Ježíšových slov je právě to tím, oč tu běží...
0/0
20.4.2005 9:00

Honza_J

Re: Názor
Konečně dobrý příspěvek. Koukal jsem se na záznam ze zvolení. Prakticky neřekl vůbec nic. Mluvil v archaismech, takže jako mladý člověk jsem tomu neporozuměl. Jen mu držim pěsti, aby cirkev nerosekal na hadry.
0/0
20.4.2005 10:15

georgesco

Re: Re: Názor
Ale prosím tě, co bys asi tak chtěl, aby v tu chvíli dělal za proslovy? Nebo je pro tebe latinské požehnání archaismem?
No a k tomu, že se vytrácí obsah a smysl (viz Tomas Janda) to není divu téhle mediální džungli, kde se cítí povolán se k volbě papeže zasvěceně vyjadřovat každej ťulpas! Dyk se podívej do diskusí kolem článků, s kým bys tu o teologii asi tak chtěl diskutovat???   Nějak se to těm lidem, z části tupounům, z části drobně omezeným neználkům musí přežvejkat, aby byli schopní vůbec vstřebat základní informaci. Ale teologii? Uvědom si, kde žiješ! Bohužel iluze o úrovni národa mi vždycky  spolehlivě sebere informace o počtu diváků TV Nova a nákladu deníku Blesk ap.
 
0/0
20.4.2005 11:26

bobo99

Re: Názor
nediv se, podle všecho církev ja ta poslední, která respektuje Boží Slovo o odkazu Ježíše ani nemluvě, stačí se podívat proti čemu všemu se JR vyhrazuje - zakazuje
 
0/0
20.4.2005 10:42

Tonda Brno

Re: Názor
Pokud chceš opravdu odpovědi na své otázky, tak si zajdi do kostela nebo na faru a tam požádej o tyto odpovědi.
Na ministerstvu s tebou taky nebudou řešit tvé daňové přiznání.
0/0
20.4.2005 15:07

monstrum

Papežská stolice
Mimochodem, necháopu proč všichni papežové pořád sedí na papežské stolici, vždyť je to nehygienické a těch stolic už tam za 2000 let musí být opravdu moc...
0/0
20.4.2005 8:46

Englishman

Re: Papežská stolice
Máš pravdu, bylo by to nehygienciké. Faktem však je, že se nejedná o papežskou stolici, ale o svatý stolec. Pozdravuj v Radio Jerevan.
0/0
20.4.2005 8:53

monstrum

Re: Re: Papežská stolice
Takže oni tu stolici posvětili ? hmmm...
0/0
20.4.2005 9:29

Montaigne

Stejně nakonec zjistíme
že jestli v čele nějaké církve stojí nějaký Ratzinger není zase až tak důležité
0/0
20.4.2005 8:02

Arny_71

Re: Stejně nakonec zjistíme
Ja uz tedy rozhodne zjistil, ze radobynazory nejakeho Montaigne z iHeute opravdu nejsou dulezite.
0/0
20.4.2005 8:38

ScipioAfricanus

No nevim co "zjistis" ty
ale rimsko-katolicka cirkev je z hlediska naseho kulturne-politickeho okruhu zatracene vyznamna a na papezi hodne zalezi - napr. je velmi pravdepodobne, ze to nebude "druhy Gorbacov" a nenecha cirkev rozlozit jak SSSR. V nejblizsi dobe maji gayove se svatbama utrum a knezi s oficialnim soustanim taky....... Rekl bych, ze pro nas ateisty je to dobrej papez - bude drzet tvrdou linii a vnaset do toho rozkladajiciho se bordelu urcity rad a moralni hodnoty, takze my to muzeme dal vesele prasit.....
0/0
20.4.2005 8:45

Englishman

Re: No nevim co
Pro vás ateisty to bude možná dobrý papež, ale nám katolíkům je to, kdo zrovna sedí ve Vatikánu, v postatě úplně jedno.
0/0
20.4.2005 8:49

ScipioAfricanus

A to zvlaste tem hysterickym davum
co se tam nedavno sjizdely jak na pout
0/0
20.4.2005 8:55

Englishman

Re: A to zvlaste tem hysterickym davum
Katolíků ve světě: 1 miliarda
Katolíků v davu v Říme: 100 tisíc
Tedy jedna desetina promile :-)
0/0
20.4.2005 8:59

ScipioAfricanus

A co ty ostatni statisice?
To byli muslimove, Zide nebo fakt ti lidojedi z Asie?
0/0
20.4.2005 9:01

ScipioAfricanus

A chtely si Honzika s Pafcou naporcovat
jako nejaci lidojedi na Nove Guinei....srdce pro Krakovjany....
0/0
20.4.2005 8:59

fr-mottl

patri mezi tech nekolik malo kardinalu
o kterych nejsou zadne zpravy, ze by nekoho osahavali
0/0
20.4.2005 0:04

Mikka Borinen

Škoda,
že nebyl u Schützstaffelu, ti měli heslo jak vyšité: Gott mit uns :-) Jinak Hitlerjugend byla fanatická organizace připravující oddané stoupence strany a některé z budoucích německých armád (nejlépe SS). Někteří mladí kluci, kt. nebyli do HJ přijati kolektivem, tak spáchali sebevraždu. S nějakým SSM se to nedá vůbec srovnávat.
0/0
19.4.2005 22:51

62milan

Re: Škoda,
SS nepoužívali Gott mit uns.
0/0
20.4.2005 0:02

62milan

Re: Re: Škoda,
Už len z dovodu,že boli vyznavačmi tzv. novopohanských kultov.
0/0
20.4.2005 0:04

Mikka Borinen

Re: Re: Škoda,
Jj, hlavně Valhalla :-)))
0/0
20.4.2005 0:48

Josefprav

Re: Škoda,
Němci dělají všechno pořádně.
0/0
20.4.2005 0:22

keryx

Re: Škoda,
kdopak ti co proved? na tu sebevrazdu ses zralej sam, minimalne na psichiatrii
0/0
20.4.2005 7:19

Helmut_Zazvorka_von_Aussig

Re: Škoda,
Zapomínáš, že vstup do Hitlerjugend byla POVINNOST, stejně tak bylo POVINNOST, že chlapci HJ po dovršení určitého věku vstupovala do SS.
Takže Benedikta XVI. posuzovat podle toho zda byl v HJ je nesmysl. To je jako kdyby chudáka Flat Vampa jr. a Tajemníka vyhodili z úklidové čety Hlavního nádraží Praha, že byli v pionýru.
0/0
20.4.2005 8:39

Englishman

Re: Škoda,
HJ za války samozřejmě nejde srovnávat se SSM 80. let. Na druhou stranu tam ale opravdu byli úplně všichni, s výjimkou dětí (a to ještě ne všech) tzv. nepřátel říše.
0/0
20.4.2005 8:51

ScipioAfricanus

No bud si jisty
ze pokud by se HJ dockaly 80. let, takl bys je uz taky nepoznal..... Ale HJ z konce 30. let a skauti/junaci stejneho obdobi jsou prakticky zamenitelni. A valecni HJ s pionyry 50. let prakticky take
0/0
20.4.2005 9:08

62milan

no neviem.
Odchodom Wojtylu sa po voľbe nového pápeža definitívne skončila éra zbližovania evanjelickej a katolíckej cirkvi.Nástup Ratzingera ako jedného z najkonzervatívnejších predstaviteľov Vatikánu bude určite znamenať ochladnutie vzťahov aj s ostatnými cirkvami.Neviem, kde komentátori berú tú vieru,že sa jedná o pokračovateľa smeru,ktorý udal Wojtyla.Je to skor úplne opačne.Z Vatikánu zaveje chlad konzervatizmu.Som veľmi zvedavý ešte na jednu vec.Ako bude prijatá cesta Ratzingera do rodného Nemecka,ktoré k nemu zrovna sympatiami nehorí.Mám taký dojem,že tento pápež u nekatolíkov veľa sympatií nenabere.
0/0
19.4.2005 22:50

Brundi

Re: no neviem.
Naprosty souhlas. Mam podobny nazor, co se vztahu k nekatolikum tyce... :-/
0/0
19.4.2005 23:55

Aunn23Daunn

Re: no neviem.
Jak už se někde řeklo - bude to jen přechodný papež! Mě je vzhledově sympatický, má jisté charisma, ale jeho politika bude asi úděsná...
0/0
20.4.2005 11:06

62milan

Re: Re: no neviem.
Plne súhlasím.
0/0
20.4.2005 14:53

orol

kto?
mno papez kratko vladnuci .. tak do 2-6 rokov je tu nova konklave
0/0
19.4.2005 22:32

jarini

Re: kto?
ty optimisto!
0/0
19.4.2005 23:56

ScipioAfricanus

Co maji proti Hitlerjugend?
Ve sve podstate to byli Skauti. Ma to snad znamenat, ze nemam sanci stat se papezem jenom proto, ze jsem byl zapsany v Pionyru a pozdeji v SSM? To mne teda dost neprijemne zaskocilo......a ja si delal takovy nadeje....
0/0
19.4.2005 22:07

udolak

Re: Co maji proti Hitlerjugend?
No přál bych ti, abys byl na opačné straně než ti tví Skauti - to by ses divil. Pionýři nikuho nezabíjeli.
Buď seš provokatér nebo hlupák.
0/0
19.4.2005 22:25

mtis

Re: Re: Co maji proti Hitlerjugend?
Ještě tak udat své rodiče, viď ?
0/0
19.4.2005 22:42

Josefprav

Re: Re: Re: Co maji proti Hitlerjugend?
Rodiče respektivě otce udal Pavlík Morozov, sovětský pionýr
0/0
20.4.2005 0:25

Pinkamilek

Re: Re: Re: Co maji proti Hitlerjugend?
Co by, teď děti své rodiče přímo likvidují, třeba střelbou...
0/0
20.4.2005 5:32

Montaigne

Re: Re: Re: Re: Co maji proti Hitlerjugend?
napr. v Matýskove milované Americe
0/0
20.4.2005 8:03

ScipioAfricanus

Mily udolaku
zkus si nekde nastudovat k cemu byli vychovavani Skauti a k cemu Hitlerjugend - laska k vlasti, cistota tela i duse, kamardstvi, pomoc potrebnym, samostatnost, odpovednost, zivot v prirode.... BTW: o skautech/junacich neco vim jak z literatury tak i zglastni "praxe", ten oddil co jsem do nej chodil mel sice oficialne cerveny satky a pionyrsky slib, jinak to byli ale skauti se vsim vsudy, pouze na zacatku 70. let provedli nezbytne nutne "maskovaci" ukony, kterymi se vyhnuli zruseni. A kdyz jsem o Hitlerjugend jsem pred par lety videl dokumentarni film tak v prvni chvili jsem myslel, ze je to od nas z prvni republiky. No a aby toho nebylo dost, tak ti prozradim, ze jak Rychle sipy tak i ostatni foglarovky by pri prekladu do nemciny ci italstiny byly super fasisticka literatura pro mladez. No ale nedes se - staci kdyz si dostudujes rozdil mezi nacismem a fasismem, abys o nich vedel jen neco malo vic nez zclanku nedovzdelanych novinaru.
0/0
20.4.2005 7:47





Najdete na iDNES.cz