Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nepil jste za volantem? Odškodníme vás

Povinnost používat zimní pneumatiky. Zrušit zákonem dané svícení. Zákaz předjíždění pro kamiony. Řidiči, které by policie kontrolovala kvůli podezření, že jedou opilí, a nebyla by to pravda, by se mohli domáhat odškodnění. To jsou změny chtějí do nového silničního zákona prosadit poslanci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Isbjoerna

Ne, ne!
, "...řidiči, které policie zkontroluje kvůli podezření, že řídí opilí, a alkohol u nich nezjistí, by se mohli domáhat finančního odškodnění..." ------- No comments.
0/0
26.11.2005 18:52

marase

PROC????
proc helmy jen do 18-PRO VSECHNY, proc nesvitit celorocne, proc ne zimni gumy od-do(podminka v pojisteni bohuzel nezahrnuje cizince, ktery pak jezdi s retezi a blokuji provoz a nici silnice, takze povinnost) a retezi jen jako nouzove reseni, proc bodovy system a ne rovnou vezeni ci alternativni tresty jako napr. v Norsku-fakt to funguje, ne jako bodovy system v nemecku), Kdy uz se zacnou delat jednoduchy, jasny , smysluplny a efektivni zakony ??????
0/0
30.3.2005 14:03

jsiii

Re: PROC????
Nezbyva nez 100% souhlasit...
0/0
26.11.2005 18:04

Isbjoerna

Re: PROC????
, Byla jsem pred mesicem v Norsku. Prekvapila me naprosto bezpecna silnicni situace - zvlaste pro chodce. Ma dcera, ktera tam ted zije, me informovala: Vysoke pokuty za prestupky, popripade vezeni. Dnes si Norove zvykli jezdit pomalu/sporadane/ohleduplne. ------- P.S. V Nemecku funguje i "rychle" vezeni (alkohol, jizda bez ridicskeho povoleni).
0/0
26.11.2005 18:59

92lin

platit???
to snad ne ja jsem si nemyslel ze jsou to zas takovy cu**ci
to fakt ne at mi pan vavra napise kolik hodin mu to zabere kdyz mu da nekdo dychnout                         ostatne on se bat nemusi protoze je vudci organu imunni                                                                                   ale asi ma zkusenost pred svoji poslaneckou karierou kdyz jezdil napity tak musel bohuzel i na krevni zkousky -  tak to bude asi ta casova ujma
0/0
30.3.2005 13:59

jura-jx2

Vávra
musí být ale chytrý pan poslanec, když vymyslí takovou hamotinu. Ostatně jako většina v tom parlamentu. Když kvůli dýchání do trubičky nedoveze náklad. Pak si musí přivstat a počítat s tím, že kromě kotroly řidiče se např. stane na silnici neočekávaná situace (nehoda), zpozdí se vlak a závory jsou stažené zrovna ve chvíli, kdy s tím onen řidič nepočíta a pod. Radši se nerozepisovat. O pneumatikách tu byla už mnohokrát vedená diskuse. V zákoně by to být nemuselo, stačilo by to jako podmínka 100% plnění pojišťovny při nehodě atd. Podotýkám, že řídím už delší dobu a dělám přestupky dost často, protože současná situace v tomhle státě i na silnicích mě k tomu spíše nutí.  
0/0
30.3.2005 13:41

vampan

souhlas
Jakákoliv tzv. namátková "silniční kontrola" je forma šikany ze strany policie. Řidič a nejen ten, by měl ze zákona právo na odškodnění, byl-li bez zjevného a kontrétního důvodu perlustrován či jinak omezován. samozřejmostí jsou drakonické tresty pro policisty i městské darebáky neboli strážníky, kteří, byť i nepatrně poruší zákon.
0/0
30.3.2005 11:23

racional

Re: souhlas
no konečně normální názor, někdy mi připadá, že sem píší samí ruďoši infikovaní americkými krvavými slátaninami. Komu se líbí buzerace, může navštívit několik zemí: např. Bělorusko, o kterém turistický průvodce píše, že se návštěvník oné zajímavé země má co nejvíce vyhýbat kontaktu s policií, aby nebyl vystaven šikaně, i když na druhou stranu připouští, že zde není prakticky žádná pouliční kriminalita. To by se vám líbilo, stádu bolševickému? Nebo Severní Korea či USA?
0/0
30.3.2005 11:32

Larrax

Re: Re: souhlas
Mně by se teda rozhodně líbilo, kdyby u nás nebyla téměř žádná kriminalita (už mě okradli mockrát) a kdyby za volantem seděli jen samí ukáznění a střízliví řidiči. Realita je bohužel jiná a já nechci umřít v autě jen proto, že někdo chlastá.
0/0
30.3.2005 12:59

jsiii

To snad neni pravda
No, ste jeden větší idiot než druhej. Podle vás by asi ze semaforu měli vypadávat pětikoruny, když na něm svítí červená, jako odškodnění chudákum, který musí čekaT.
0/0
26.11.2005 18:10

KOMENDAN

Re: souhlas
jistě, je to forma šikany, pamatuji se na to z dřívějška: Esenbáci šli po ulici, někoho si vybrali a chtěli "občanský průkaz" a prudili, dopraváci némlich to samé, hlavně si vždycky něco našli. Dnešní polobolševická  vláda tyto tendence opět podporuje. Pod různými záminkami a setkává se s pochopením "veřejnosti" - 30% voličů KSČM a podobných partají a filosofických směrů..........
0/0
30.3.2005 11:40

pan_socka

Re: souhlas
no jistě. takže švestky pro jistotu nebudou raději kontrolovat nikoho aby nepřišli o prémie,  protože když se najde víc řidičů, který nic nenadýchali tak o ně samozřejmě přijdou. takže postupem času to bude tak, že řidiči budou před jízdou klidně chlemtat, protože je praději nikdo kontrolovat nebude. tak to je fakticky boží.
0/0
30.3.2005 12:55

Larrax

Re: souhlas
To je pěkná hovadina. Hrozba namátkových kontrol je totiž jediný důvod, proč si řada lidí před jízdou nedá ani pivo. Naprostá většina lidí si totiž myslí, že se jim nemůže nic stát, takže se nebudou obávat kontroly při nehodě nebo dopravnímu přestupku, prostě budou věřit tomu, že oni jezdí jako bohové a žádná kontrola jim tedy nehrozí. Fouknutí do trubičky zabere pár minut a při tom se dá ještě zkontrolovat, jestli má řidič v pořádku doklady, jestli nesedí v kradeném autě, jestli má vůbec řidičák a jestli má pojištění. Prevenzivní kontroly jsou jedna z mála možností, jak to zjistit, protože při bouračce už je pozdě. Mně už takhle kontrolovali mockrát a nikdy to nebyla žádná šikana, ale jednali velmi slušně a bylo to rychlé. Jen ten, kdo nemá čisté svědomí může proti preventivním kontrolám něco namítat.
0/0
30.3.2005 12:56

racional

Re: Re: souhlas
Lukašenko tě rád uvítá.
Takoví lidé jako ty nemohou žít jinak, než v atmosféře strachu, běžné totalitní myšlení.
Ve středověku byly běžné noční namátkové návštěvy domácností za účelem kontroly dodržování mravopočestnosti
0/0
30.3.2005 14:05

Ceasar

Re: Re: Re: souhlas
Jaky strach. Stat v podstate vydava ridicke prukazy. Jedna se v podstate o "licenci k rizeni motoroveho vozidla". Ten kdo tento ridicky prukaz obdrzi je seznamen se zakony, ktere se teto problematiky tykaji a ktere musi dodrzovat. Na druhou stranu stat je tu take od toho aby kontroloval jestli ti kterym tato "licence" byla udelena tyto zakony dodrzuji. No a pokud se ti to nelibi tak chod pesky nebo pouzivej hromadnou dopravu. 
 
 
0/0
30.3.2005 16:29

leonab

Re: Re: Re: Re: souhlas
přesně tak, namátkové kontroly jsou nezbytné a pokud vím, jsou policisté vybaveni digitálními měřiči alkoholu. Pokud se do nich správně dýchá, je to otázka 2 minut. Ať mi nikdo neříká, že za 2 minuty ztratí hodnoty?
0/0
31.3.2005 8:32

fantomas

...
výbornej nápad...to pak může člověk předstírat opilýho, nechá se zastavit, dejchne si a pak pujde zkasnout penizky...lepší než chodit do práce...bravo páni posranci :)
0/0
30.3.2005 10:02

Deleter

Vtip je v tom,
že by do parlamentu mohl jedinec být zvolen jednou, max. dvakrát. Takhle tam sedí v podstatě ti stejní, a výsledek je jako u plemenitby v malé uzavřené skupině - úroveň demence narůstá...
0/0
30.3.2005 9:11

MirosPikos

Keténi
No jo vylízanci...zimní pneu povinná --- super věc, ale proč kua nechtěj i povinný svícení ??? Keténi ! ! !
0/0
30.3.2005 8:46

davexx

Re: Keténi
A proč ne, to snad není takový problém otočit kolečkěm nebo stiskout spínač.
0/0
30.3.2005 9:08

Kousavka

Re: Keténi
Proč zimní pneu povinná je super? Já najezdím s autem tak 10.000 km ročně, hlavně na nákupy, pak na dovolenou a podobné pojížďky. Když mi nějaký k*retém vypálí povinnost zimních pneu, provoz se mi tak prodraží, že budu tak akorát jezdit na kole (na tom budou taky zimní?). Musím jen vědět, že v zimě nemůžu jezdit jako Fitipaldi.
PS: mám řidičák už 19 let a spoustu km bez nehody, a to jak svým, tak služebním.  
0/0
30.3.2005 9:20

Hadati

Odškodnění?
To je bezvadný nápad. Možná bych si i konečně udělal řidičák. To víte, dohodnu se s kamarády policajty, ty mě pošlou vybrat si peníze a pak je za to pozvu na pár panáků. Kam ti poslanci na ty nápady chodí?
0/0
30.3.2005 8:25

0100

Jste vůl a máte IQ tykve? Odškodníme Vás.
Kupříkladu při průzkumu v poslanecké sněmovně, kde budeme zjišťovat IQ našich poslanců. Položíme vám otázku a pokud odpovíte v normě, odškodníme vás, protože jsme o vás pochybovali. Vy nejste blbec, pane poslanče, vy jste totiž inteligentní člověk. Jen některé návrhy zákonů prochází hlavou v alkoholovém opojení. Tak co takhle provést test na alkohol v poslanecké sněmovně? Vždyť ostatní v práci také nesmí chlastat, aby nedělali paskvily místo kupříkladu výrobků. proč by se to mělo tolerovat poslancům?Od toho ty zákony také vypadají. Když nebudete pod vlivem, odškodníme vás.   Co vás? Celý národ, aby nás zbavil poslanců ve volbách, kteří mají podobné nápady a znemožňují nas v očích EU. Nebo, že by stranické zadání?...  
0/0
29.3.2005 23:41

mojeprezdivka

Vávra je ....
Tady ho máte, fešáka:
0/0
29.3.2005 23:01

ferdapytlik

Poslanec Vávra to má vymyšlený...
Služebním autem pojede do kanceláře nebo na schůzi (je profesionálním řidičem). Vezme to okolo policejní stanice, nechá si dát dejchnout, rovnou si na stanici vyfasuje odškodné a může s omluvitelným zpožděním chodit všude pozdě. :-D :-D ( můj soused je taky policista, určitě se s ním dohodnu !!!)
0/0
29.3.2005 22:28

cejkis

hehe
zákon jo ? novej ? ..to zas bude výmrd
0/0
29.3.2005 22:14

DrHorak

Trubky to jsou !!!
Zimní gumy by měly být podmínkou...světla celoročně a chlast ještě přitvrdita ne takto...teda pánové, hlavně se tam moc nedrbejte na hlavě...dunělo by to !!!
0/0
29.3.2005 21:08

upetr

Hmm
Tady alespoň vidíte, co tam sedí za debily.
0/0
29.3.2005 20:39

lauto

Vávro, Vávro
dej si něco do kafé ať příjdeš na jiné myšlenky.
0/0
29.3.2005 20:25

JarkaFX Salda

také chci odškodnit
Pokud nějaká chytrá hlava chce odškodnit za to, že nepiju alkohol než sednu za volant, pak bych dále prosila odškodnit za to, že dodržuju pravidla silničního provozu "an blok", jinak se cítím poškozená, neboť jsem, co se alkoholu týče abstinent , a přišla bych tak zkrátka.( chcu taky z toho něco mít, sakryš )
 
0/0
29.3.2005 18:09

davexx

A bude v novém zákoně
také to, že ve městech melze mimo dálnici zvýšit rychlost značkama na více než 80 km/h a přitom dnes a denně jezdíme kolem desítek značek 90 km/h? Platí vůbec takové značky, když jsou umístěny v rozporu se zákonem? Zkuste se zeptat různých úřadů a budete se divit, co se dozvíte. Já jsem se ptal dvou ministerstev, jednoho kraje a dvo měst, každá odpověď byla podle stejného zákona, ale každá byla jiná (některé o 100 %). Jedno nejmenované město mi napsalo, že nevidí nejmenší problém v tom, že má značky umístěny v rozporu se zákonem, protože jejich umístění bylo navrženo před datem účinnosti tohoto zákona. Tak nevím, jestli se nesnaží všichni zbytečně, protože já jsem taky dělal řidičák před platností tohoto a ještě mnoha předchozích zákonů, takže se budu držet toho, co mi řekli v autoškole. Do očí bijící porušení zákona nikdo neřeší, tak ať alespoň změní ten zákon, vsadím se, že toho se ale nedočkáme.
0/0
29.3.2005 17:02

ZED1

hmmm
No tyyyyy vole, to jsou ale hovadiny
0/0
29.3.2005 17:01

ondradve

hmmm
 a kdy uz tady sakra zrusi tu nulovou toleranci...clovek si nemuze dat ani male pivo, kde to sakra sme
 
...16 let po revoluci a furt zadna zmena
0/0
29.3.2005 17:00

rprp

Re: hmmm
Nulová tolerance je jedna z mála dobrejch věcí.
0/0
29.3.2005 18:33

lauto

Re: Re: hmmm
Nenulovou toleranci zařizují soudy viz. roční podmínka pro řidiče avie, který zabil 7-leté dítě na přechodu a měl vypito.
0/0
29.3.2005 20:28

ArneFarin

Re: Re: hmmm
jak se to vezme. počkej, až tě budou buzerovat za to, žes jedl croassan s marmeládou ! Mně se to stalo a měl jsem velké štěstí, že než jsme se dohádali zda jsem pil nebo ne že to vyprchalo (pro nezasvěcené, ta marmeláda je konzervovaná alkoholem)
0/0
30.3.2005 8:43

johny55555

Vávrovi
bych doporučil v reálu si prohlédnout nehodu způsobenou opilým řidičem včetně toho jak ty mrtvoly tahají z vraků...
0/0
29.3.2005 16:35

Tonda Brno

Nedivím se
Nedivím se, že se naši vejlupci ve sněmovně nedokážou dohodnout o daních nebo o zdravotnictví, na to jsou různé názory pravice a levice, ale že se nedokážou dohodnout na silničním zákoně, který s pravicí nebo levicí nemá co společného nechápu, vlastně donedávna jsem nechápal. Když ale vidím, co se za bláboly snaží někteří propašovat, tak to pomalu začínám chápat.
0/0
29.3.2005 16:23

johny55555

Re: Nedivím se
Souhlasím. Někdy mě až udivuje, koho ti lidi volili do toho parlamentu... Kdo je volil? Přiznejte se!
0/0
29.3.2005 16:39

Xadara

Re: Nedivím se
Proc by se meli dohodnout? Na silnici se taky projevi pravice (mene zasahu statu, vetsi individualni odpovednost) proti levici (stat za nas rozhodne, jak se ma spravne jezdit). Podle navrhu zakona to vypada, ze je spolecensky vice nebezpecne 200 ve dne na prazdne, suche a prehledne dalnici, nez 60 na prechodu ve meste za deste. Ach jo...
0/0
29.3.2005 17:40

mashley

Re: Re: Nedivím se
mas nejake faro,ze ti dovoli jezdit 200???BLBECKU
0/0
29.3.2005 18:33

knedloveprozelo

Re: Re: Re: Nedivím se
, Ne, že bych hájil 200. ale v principu má pravdu. Policii vidím mnohem častěji měřit na suché prázdné dálnici nebo mezi poli na prázdných čtyřpruhových výpadovkách z Prahy než před přechody u škol. Pořád se mluví jenom o rychlosti. Za 140 na prázdné dálnici můžeš dostat tučnou pokutu, za zabití dítěte na přechodu s alkoholem v krvi je podmínka. Tak nějak tomu nerozumím. 200 nejezdím, ale nemám pocit, že na německých dálnicích s (téměř) neomezenou rychlostí by bylo více bouraček. Ono, když se nějaký kr*tén nepodívá do zrcátka a bez blinkru se v 80ce nacpe do vedlejšího pruhu, tak už je asi jestli ho zrovna předjíždí mercedes ve 200 nebo naložená LIAZka ve 120.
0/0
30.3.2005 8:54

Xadara

Re: Re: Re: Nedivím se
Faro ktere jezdi 200 nemam. Jet 200 po dalnici je prestupek. Jet 60 na prechodu ve meste je taky prestupek. Zalezi na okolnostech - 80 na dalnici v mlze s viditelnosti par metru - kolik za to bude bodu? Jizda v prostrednim pruhu trojproudove dalnice, kdyz je pravy prazdny - kolik za to bude bodu? Telefonovat za jizdy bez handsfree je prestupek. V hustym provozu mozna i nebezpecny. A jist, pit, kourit je dovoleno? Myslim si, ze pri pouziti zdraveho rozumu je nemozne presne urcit zakonem, ktery prestupek je vice nebezpecny a o kolik a jeste na to udelat bodovou stupnici. Ledaze by ovsem pani poslanci vedeli vsechno nejlip, a to je dost malo pravdepodobne.
0/0
30.3.2005 11:12

ArneFarin

Re: Nedivím se
Má společného moc - jinak řečeno, všechno souvisí se vším. Kdysi, za hlubokého totáče, jsme se ptali známých z jakési daleké země, proč u nich jsou komunisti, když vědí že je to špatné. A odpověď byla - musí být někdo, kdo je považován za toho co vždycky nemá pravdu. No a naši politici to dělají podobně, ti "špatní" jsou všichni ti ostatní a vůči nim je zapotřebí být v opozici ať to stojí co to stojí.
0/0
29.3.2005 19:25

pacient24

???
Povinnost používat zimní pneumatiky. Zrušit zákonem dané svícení. Zákaz předjíždění pro kamiony. Řidiči, které by policie kontrolovala kvůli podezření, že jedou opilí, a nebyla by to pravda, by se mohli domáhat odškodnění. To jsou změny chtějí do nového silničního zákona prosadit poslanci.
To už si snad dělají prdel nebo co. Copak je prvního dubna ? Tomu kdo nepoužívá zimní gumy bych dával pořádnej flastr, o nesvícení ani nemluvím - svícení po celej rok (protože někteří magoři nerozsvítí ani za šera a ještě jezdí jak prasata )
0/0
29.3.2005 16:19

BanjoMan

Re: ???
A proč bys hned dával pořádnej flastr ? Když někdo jede v lednu ve městě na suché silnici (a to ještě třeba při teplotě nad nulou) v autě, ve kterým normálně v zimě nejezdí a tím pádem by byl blbej, aby si tam dával zimní gumy. Jistě, existují argumenty typu "letní směs není určena do podmínek, kdy teplota je nižší než (a teď plácnu) 5 stupňů", ale pokud přizpůsobím jízdu těmto podmínkám, tak jsem i na letních gumách dakleko bezpečnější než ti frajeři, kteří jezdí po městě 90. Dát tam klauzuli "v zimě za zhoršených podmínek (sníh, náledí) je povinost používat zimní gumy" - budiž. Ale obecně NE. Stejně tak s nulovou tolerancí akoholu. Ať je něco povoleno (otázka je kolik), ale pokud uděláš průšvih tak to parádně odskáčeš (ne podmínkou, ale natvrdo). Ať se každej rozhodne, jak chce a na co se cítí. Proč se nás stát pořád snaží něčím dirigovat. Není toho už dost ?
0/0
29.3.2005 22:05

pepekm

dalsi sqely navrh
navrhuji, aby pri kontrole povinne vybavy pokud bude v poradku, mi policie hradila odskodne, stejne tak papiry od auta atd. Dale bych navrhoval, ze kdyz udelam dopravni prestupek neumyslne, tak nedostanu pokutu...........to by v tom byl cert, aby se dopravni situace nezlepsila
0/0
29.3.2005 15:31

Ahasver

Lidičky neblbněte
Svazáci z iHeute neumějí číst, psát, obojí nebo touží předehnat Blesk. Odškodnění samozřejmě ne po dýchání, ale až když by Vás policije odvezla na odběr krve a ten by byl v pořádku.
0/0
29.3.2005 14:47

strycek_Pompo

Re: Lidičky neblbněte
To by ale neznělo tak zajímavě...
0/0
29.3.2005 15:03

Astorah

April
To ma byt snad aprilovy ftip ne :)). Ne ze bych se chtel zastavat nasich udatu s blockama na silnicich, ale co je moc to ke prilis. Uz vidim situaci na silnici: Tak Karle ja ti dam dejchnout, ty samozrejme nic nenadejchas dojedes si pro vatu a jedem na pul. :) On pan poslanec chce nejspis prilepsit dopravakum :). Boze, proc tam Ti lide placeni z nasich dani neresi opravdove a dulezite problemy :((
0/0
29.3.2005 14:31





Najdete na iDNES.cz