Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiče budou na dálnici hlídat kamery

Nejvytíženější silnice v Česku se musí změnit. Je totiž málo bezpečná. Čísla ukázala, že loni se na brněnské dálnici stalo téměř čtyři tisíce nehod, což je o šest set víc než rok předtím. Mrtvých sice mírně ubylo, podle úřadů je však situace na dálnici neúnosná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pytlik01

Dočekal
Hlavně, že se zeptali Dočekala z ŘSD. To je jako kdyby se zeptali popeláře, jaká bude vládní politika pro ekologii v roce 2005
0/0
28.3.2005 23:58

Inzaghi

Já bych to zas napřeháněl
Kamery jsou zbytečný, já bych nejdřív opavil silnice, vyhnal ze silnic všechny vraky (vrak je pro mě auto starší 10 let),  zavřel řidiče úplný blázny (blázen pro mě není pilot, kterej si to na dálnici hulí co to dá a lepí se na nárazník magorům co jedou pomalu v levém pruhu), a ještě plno plno dalších věcí. Ale to znamená, že by se trochu musela změnit vláda, policajti by museli být nezkorumpovatelní, což je u nás asi nereálný. Takže budem dál všichni vesele jezdit jak prasata...   
0/0
23.3.2005 23:30

cejkis

posranci
kdyby raději instalovali systém na rozpoznávání odstupových vzdáleností...rovnou by to mohlo balit obálky a rozesílat těm debilům, kteří jezdí nalepení na před nimi jedoucím autem
0/0
23.3.2005 17:09

karoten

Re: posranci
Jasná věc  Budoucnost je jedině v automatizaci provozu.
Jenom nevím, jestli to dokáže ego majitele vytuněnýho pekáče zkousnout
0/0
23.3.2005 17:21

franciscan

Re:Řidiče budou na dálnici hlídat kamery
Tady je dobra meducina na ty sycaky.
0/0
22.3.2005 19:27

vlákno

jezdete vlakem joudove!
silnicni lobby zere a zere... Kazdej rok miliardy z nasich dani na novy silnice a dalnice, a pochopitelne cim vice silnic, tim kazdy rok vetsi vydaje (vazane - mandatorni) na udrzbu, a byznys se toci. A smrdej ty auta strasne, je potreba to poradne zdanit.
Navrhuji ztrojnasobit spotrebni dan na benzin, uzakonit povinnost platit za kazdy auto pausalni rocni dan 50 tis. Kc a rozsirit povinnost mit dalnicni znamku i na silnice 1., 2. a 3. tridy. Za mistni komunikace vybirat extra poplatky, po zavedeni GPS/Galileo myta cely proces zautomatizovat. Zakazat vjezd vsem automobilum do center mest, osobni dopravu tvrde regulovat a dalsi tvrde restrikce. Zprisnit trestni pravo vuci ridicum. Za zavinene srazeni chodce/cyklisty 15 let natvrdo! Atd...
Vsak vono vas to jezdeni prejde smradosi
0/0
22.3.2005 17:05

Stone_Pilot

Re: jezdete vlakem joudove!
Doporučuji zdvojnásobit dávky sedativ a přidat skotské střiky..... Snad se ti zdravotní  stav zlepší....
0/0
22.3.2005 19:37

davexx

Re: jezdete vlakem joudove!
Ano, také by se mi líbil svět, kde by lidé neumírali pod koly aut a kde by nebyla spousta splodin z jejich provozu. Má to ale jeden háček, jednak takto razantní řešení nebývají účinná a taky nenabízíte žádnou alternativu. Mnohdy již dnes alternativy existují, dá se jezdit ve městě na kolech, pomaličku se zmáhají elektromobily a auta na vzduch, městská doprava zkvalitňuje služby (bohužel zárověň i ceny a to rychleji naž služby). Jenomže ač se snažím, jak se snažím využívat alternativ, často to v současných podmínkách prostě nejde.
0/0
23.3.2005 6:54

lázeňská veverka

Re: jezdete vlakem joudove!
No mě hlavně děsí, kolik půdy zabírají stále nové silnice, vedle nich se jako smutná připomínka dob minulých vine již nepoužívaná původní cesta, hnus..
 
Pravdou je, že si autem zbytečně vozí zadek spousta lidí, jenže taková jízda vlakem pomalu začíná být luxus, už ve 2 lidech se vyplatí sednout do auta
0/0
23.3.2005 15:38

davexx

Re: Re: jezdete vlakem joudove!
Je pravda, že na západě je vlak celkem drahý, jenomže veliký rozdíl je v komfortu. Vlaky jezdí v rozumnou dobu, jsou čisté, dá se v nich najíst, osprchovat, upravit před jednáním atp. Když si třeba vezmu, že mám jet z Ostravy do Prahy na jednání, tak je určitě mnohem pohodlnější než autem (za volantem odpracuji jednu pracovní směnu) jet vlakem, jenomže jediný rozumný vlak, kterým se dá jet v obleku, najíst se a i po vystoupení vypadat jako člověk ja Manažer, který jezdí tak, že to většinou nestihnu a hlavně stojí dneska už snad něco přes 1000,- Kč (přesně nevím, už jsem s ním dlouho nejel). Návrat je stejný problém, zpáteční jede na mně často příliš brzy. Další věc je, proč budujeme nové koridory na rychlost pouhých 160 km/h. Žijeme v době, kdy po Francii, Švýcarsku, Německu ... jezdí vlaky i se zastávkami průměrnou rychlostí 250 km/h (v některých úsecích jezdí TGV běžně daleko přes 300 km/h). To by pak byl taky rozdíl být na místě za poloviční čas.
0/0
23.3.2005 17:24

aiwan

K silničnímu zákonu
dnes nám říkal jeden moudrý učitel (mimo jiné i soudní znalec), že prý na onom zákoně pracovala spousta solidních odborníků ve spolupráci s vyspělími státy a jejich zkušenostmi - po dobu asi 3 let. Potom se návrh předložil ke schválení. Asi 200 poslanců, kteří mají zkušenosti a odbornost nanejvýš co do majitelů řp.sk.B návrh vrátili s asi 400 pozměňovacími návrhy. Co to nejspíš provede se systematicky udělaným zákonem si každý domyslí..  Mě by ale zajímalo jedno, myslíte si že poslanci jsou dost vzdělaní či odborní na to, aby schvalovali a měnili podobný, celkem složitý věci? 
0/0
22.3.2005 15:46

aiwan

Re: K silničnímu zákonu
sory vyspělými
0/0
22.3.2005 15:49

rostman

Re: K silničnímu zákonu
No to by mně zajímalo, který skvělý odborník vymyslel to, že dvakrát zapomeneš doma techničák a přijdeš o víc bodů než když projedeš křižovatku na červenou nebo budeš řídit opilej?
0/0
22.3.2005 16:00

davexx

Re: Re: K silničnímu zákonu
No když dvacetkrát zapomenete řidičák a navíc Vás dvacetkrát chytí, tak to znamená, že jste naprosto nesvéprávný člověk, protože nejste schopen se postarat ani o tak jednoduchou věc, jako je mít u sebe doklady, takže za volantem opravdu nemáte co dělat, protože tam jde o mnohonásobně složitější úkony. Sám se žádných bodů nebojím, protože jezdím podle předpisů a pokud bych i přesto někde udělal chybu, tak příště už si dám určitě pozor, dvacetinásobná recidiva, ta je opravdu na pováženou.
0/0
23.3.2005 6:58

rostman

Re: Re: Re: K silničnímu zákonu
Naučte se nejdřív číst a pak zkus psát, napsal jsem dvakrát a ne dvacekrát. U těch návrhů bodů jsou i další boty, které penalizují více technické přestupky než ty v provozu.
A to nemluvím o tom, že ty přestupky v provozu klasicky nebude nikdo kontrolovat, jako se to neděje ani teď, protože je složitější jejich dokumentace a klade to vysoké nároky na práci policie na místě. To je lepší kontrolovat papíry, lékárničky a buzerovat za chybějící žárovku, která stejně nejde vyměnit jinde než v servisu. Musím se smát při vzpomínce na prvního Kryštofa, kdy mi soudruh policista zkontroloval i zelenou kartu, ale až doma jsem zjistil, že mi nefunguje celý pravý přední světlo (jen tlumený) a blinkr (kontroloka se tvářila normálně všiml jsem si toho až večer, kdy nebyl vidět odraz na silnici).
0/0
23.3.2005 11:09

davexx

Re: Re: Re: Re: K silničnímu zákonu
Omlouvám se, vycházel jsem ze staré vezre návrhu bodů, kde zapomenutý řidičák byl za bod a celkově bylo bodů dvanáct, takže jsem si to nesprávně vyložil tak, že v novém návrhu je bodů dvacet. Naprosto souhlasím s tím, že jedna věc jsou body za přestupky a druhá věc je ty přestupky opravdu kontrolovat. Taky je neštěstí, že u nás samotní policisté dělají závažné přestupky, jak to pak vypadá, když za ně někoho pokutují. A jak vypadá, když nám vláda tvrdí, jak je třeba zvýšit bezpečnost a pan ministr Palas jezdí Prahu - Brno za hodinu - kolik asi tak mohl jet.
0/0
23.3.2005 11:44

Homer1

Naco další pruhy?
Těch pruhů tam může být třeba 80 a nanic to nebude. Každé hovado jede vlevo, nejlépe 90-100km/h a uhnout doprava, to by si ti debillové asi raději nechali uříznout pazouru....
 
Podívejte se u Prahy, tam tři pruhy jsou, vpravo na dva kilometry prázdno a přesto si to každé hovvádko jede v prostředním anebo ještě lépe v levém pruhu....
0/0
22.3.2005 14:54

trepik

Re: Naco další pruhy?
Priznavam, ze ja jsem zrovna takove to hovadko, o kterem pisete. Jedu si to levym pruhem 130 km/hod a nejake rozcilene blikajici auto za mnou me opravdu nevzrusuje, protoze JA JEDU RYCHLE TAK AKORAT DOST. Kdyz se uvolni pravy pruh, tak mu SAMOZREJME uhnu. No a kdyz se pravy pruh neuvolni, tak pojedu 130 v levem treba az z Prahy do Brna a nikdo mi na to nema pravo co rict, protoze nikdo vice jezdit nema..
btw, pokud chce nekdo jezdit na dalnicich 180 a vice, tak bych mu doporucoval prestehovat se do Nemecka.
0/0
22.3.2005 15:07

oldcanis

Re: Re: Naco další pruhy?
Trepíku, souhlas! Jenže to , že porušují předpisy, těmhle IDIOTŮM evidentně nevadí. Mají rychlá auta , tak pro ně zřejmě předpisy neplatí!
0/0
22.3.2005 15:37

Homer1

Re: Re: Naco další pruhy?
Když už jsi tak zažraný do předpisů, dovol abych ti připomenul, že je tvoje POVINNOST jezdit  VPRAVO pokud to hustota provozu a okolnosti dovolují.
Navíc popisuji situacI kdy HOVÁÁDKO jede 90-100  v levém pruhu a vpravo je volno kam až dohlédneš....
Pokud jedu vlevo 130 a PŘEDJÍŽDÍM náklaďák, tak je mi samozřejmě taky fuk že se na mě někdo nalepí ve 180-200. To je jeho problém a nevzrušuje mě to. Nicméně když můžu, hned uhnu. Od toho aby tyhle lidi někdo vychoval nebo usměrnil jsou tu jiní. Anebo by měli být.
0/0
22.3.2005 15:56

trepik

Re: Re: Re: Naco další pruhy?
V tom pripade s tebou musim zcela souhlasit :-) 
I kdyz s tou povinnosti jezdit vpravo jsme si mozna uplne nerozumneli, ja uhybam, kdyz je to mozne. Rozhodne nechci nikoho cukat v levem pruhu pri 130 km/hod, kdyz je pravy volny. Stejne tak ale nepojedu do relativne volneho praveho pruhu, kde se jede 110, protoze ja chci jet proste tak rychle, jak to jde, ale zaroven ne vic, nez bych mel. A mym motivem rozhodne neni pokuta, proste mi to tak prijde spravne. Jednou jsem si vybral stat, ve kterem chci zit, a i kdyz nemusim s jeho zakony souhlasit, tak bych je mel respektovat..
0/0
22.3.2005 16:09

vandor

Hele, trepíku...
když tady tak čtu tvá duchaplné moudra: "Stejne tak ale nepojedu do relativne volneho praveho pruhu, kde se jede 110, protoze ja chci jet proste tak rychle, jak to jde, ale zaroven ne vic, nez bych mel. A mym motivem rozhodne neni pokuta, proste mi to tak prijde spravne. "   ...   nezbývá mi než se zdvoříle zeptat: Jaký že to máš klobouk na kebuli když kočíruješ, ha?   ... ...
0/0
22.3.2005 20:06

davexx

Re: Hele, trepíku...
Víte, co je zvláštní. Ten, kdo u nás dodržuje pravidla, je považován za divného, ten, kdo jezdí jako prase, ohrožuje ostatní a ještě má odvahu se o tom veřejně šířit, je považován za normálního. Dokud tohle nebude jinak, tak mohou být zákony sebelepší a stejně to nepomůže. Tohle není ani v politicích ani v policii, už vůbec ne v kvalitě cest, tohle je v nás lidech, řidičích. Mimochodem, taky se snažím dodržovat striktně předpisy - někdy je velmi těžké nenechat se udupat stádem.
0/0
23.3.2005 9:08

vandor

Re: Re: Hele, trepíku...
nepochopil jste   ... ...   aby to bylo jasné schválně jsem označil kurzívou jeho zkopírovaný výrok   ...   to jeho "já prostě chci" (a basta) vypovídá přesně o tom co jsem tím chtěl říct   ...
 
...   mimochodem, ví on zcela určitě, že má přesně nastavený rychloměr?    ...  neví, ale zcela jistě pojede vlevém pruhu, aby všichni viděli jak bourec (to není překlep) dodržuje pravidla (viz.někde dole: Máňo, koukni já jedu stotřicet a ty hovada mě problikávají) 
0/0
23.3.2005 12:13

davexx

Re: Re: Re: Hele, trepíku...
Jasně, já jsem tu odpověď nemyslel tak úplně přesně na tenhle výrok. Obecně tvrzení "já chci" je ve svobodném prostření problém pokud není doplněné něcím jako "já chci ... tak aby to nikomu nevadilo". Na silnici je asi velký problém, že každý chce trošku něco jiného a proto jsou dána pravidla, která často nutí dělat i to co nechceme. Sám se trošku bojím i striktních tvrzení typu "Já zákony na sto procent dodržuji", protože to si můžu myslet, ale nemusí to být pravda. Asi jde hlavně o to, aby lidé pochopili, že naše české: "zákony jsou od toho, aby se překračovaly" je jedna z tradic, která nám mnohdy škodí. Proto se snažím zákony dodržovat a pokud je nějaký tak nesmyslný, že jej dodržovat nelze (což je bohužel běžná praxe), tak se na to snažím upozorňovat na místech, kde by se s tím možná dalo něco dělat, kdyby se chtělo - většinou se však spíše nechce.
0/0
23.3.2005 12:57

peprnak

Re: Re: Naco další pruhy?
ČEŠTÍ ŘIDIČI JEZDÍ JAKO HOVADA !!!JEL JSEM Z BRNA DO PRAHY CCA 120KM/H A KDYŽ JSEM PŘEDJÍŽDĚL KAMIONY A NAJEL JSEM DO LEVÉHO PRUHY, HNED SE ZA MNOU ŘÍTILO AUTO-TROUBILO, BLIKALO, ŘIDIČ SE MLÁTIL DO HLAVY!JÁ SE NEDIVÍM, ŽE JE NEHOD ČÍM DÁL TÍM VÍC......
0/0
23.3.2005 14:43

davexx

Re: Re: Re: Naco další pruhy?
Proto je potřeba jet v klídku předepsaných 130 km/h, klidně dokončit předjíždění, zařadit se do pravého pruhu a jet v klidu dále. Ať si za mnou bliká, troubí nebo třeba staví na zadní kdo chce. Nepřekážet, ale když už předjíždím, tak se nenechám nijak vyvést z míry, v takové situaci nejsem hlupák já, protože existuji a dodržuji zákon, ale ten, kdo to není schopen pochopit.
0/0
23.3.2005 15:25

Franta-z-Masny

Re: Naco další pruhy?
To mas pravdu, nejlepsi je na takovy hovada zacit blikat dalkovejma jiz dlouho nez se k nemu priblizit no a kdyz ho predjizdis, tak ho poradne protroubit..
0/0
22.3.2005 15:42

oldcanis

Re: Re: Naco další pruhy?
Proč píšeš, že jsi z masny, když jsi evidentně z Bohnic!
0/0
22.3.2005 15:47

oldbeat

Bohulibý záměr
Tak to vypadá, že někdo z ředitelů na ministerstvu dopravy našel konečně někoho, kdo je ochoten pořádně zaplatit za podnikatelský záměr.
Ano, státní zakázka ! Jinak se na MD ( a nejen tam ) nikdy nic nedělalo. Není důležité co, ale hlavně být u toho a dostat provizi za cokoliv. To, že něco takového už jinde funguje léta pro Česko nic neznamenalo. Teď nastal ten správný čas.
A bude to fungovat stejně jako kamery u výjezdových vozidel hasičů ? Ano, ze začátku humbuk, potom to vyšumí do stracena. Slyšel, viděl někdo něco o vyhodnocování záznamů kamer hasičů v poslední době. NE
Ale investovalo se a kancelářské krysy mají čárku za účast. Zvedněte zadky úředníci ( MD, policie aj. ) a jděte na silnice pracovat. kontrolovat piráty, samozřejmě taky svoje známé, kterým kryjete záda.
Proletáři všech zemí spojte se ( alespoň ve snaze urvat nějaké peníze ).
0/0
22.3.2005 13:53

mpixel

Diskuse o autech.
Zajímavé je že nejvíc příspěvků je vždycky v diskusích o autech a jejich řízení. Vypadá to že každý je profesionální řidič. To samé i v parlamentu.
0/0
22.3.2005 13:25

pepekm

30 let stara D1 uz nestaci
myslim, ze D1 proste uz nestaci, coz vzhledem k tranzitu kamionu a celkovym rustem dopravy neni nic podivneho. kolik lidi se bude muset jeste zabit, aby se veci zacal nekdo kompetentni zabyvat?
0/0
22.3.2005 12:57

davexx

Re: 30 let stara D1 uz nestaci
Průšvih je, že těch chybějících cest je poněkud hodně.
0/0
22.3.2005 13:04

vladino

Re: Re: 30 let stara D1 uz nestaci
Holt, dědictví komunizmu!
0/0
22.3.2005 14:35

hlava9876543210

foto
jenom poznamka k fotografii ridicky na zacatku clanku...
potkal jsem ji a mela v ruce robertka, takze se ji asi na dalnici libilo
0/0
22.3.2005 12:12

Hrustic

Kamiony!!
Predne by meli resit kamiony! Na D1 se tomu chvilema da tezko rikat provoz :(
0/0
22.3.2005 11:53

tomasso007

kamery ano, kontrola rychlosti ne
Jezdím téměř každý den trasu Praha-Zlín už 5 let a mohu říct že poslední rok dva je to fakt hruza, miliony kamionů a vidláků ve starých šunkách kteří neví co je zpětné zrcátko a blinkr...nekdy je mi fakt spatne kdyz vidim ze kamionak ma nohy ven z okna, cte si noviny a jeste pise zpravu, toto by meli policajti kontrolovat a nee to že překročím rychlost, at je to jak v nemecku, jezdi jak ches, ale jakmile zpusobis sebemensi nehodu, tak mas hodne velke problemy......tak nad tim popremyslejte pratele.........jedno z tech "prasat" co jezdí hodne rychle a ma to relativne pod kontrolou
0/0
22.3.2005 11:15

jacih

Re: kamery ano, kontrola rychlosti ne
Hmm..az bude stav vozovek jako v Nemecku, tak jezdi jak chces..Bohuzel skutecnost je takova, ze nejezdis po silnicich sam a jsou tam z tebou lide, kteri nemaji takova auta jako ty a ty se tomu musis prizpusobit..Mimochodem co ridis a kolik jezdis abych vedel jak "relativne"  to mas pod kontrolou. Ja ridim Volvo V70 Combi 2.5 TDI jezdim max (u nas) 140 a nemyslim si ze me "vidlaci" nejak zdrzuji
0/0
22.3.2005 11:50

adamsmith

Re: Re: kamery ano, kontrola rychlosti ne
Na tohodle blba bacha. Ten udajne jezdi 5000 km/tyden s Volvem a Oktavkou. A pokud mozno 120-140 v prostrednim pruhu. Dement. Bohuzel i takovi maj v CR papiry. Tak sup sup od internetu, at tech 5000 km tento tyden pri sve rychlosti najezdis. (5000/7 = 714 km/den. Pri tve maximalce 140 budu pocitat (nadsazeny) prumer 100 km/h. Takze cisty denni (vcetne vikendu) jizdni cas mas pres 7 hodin. Takze jsi asi kuryr s Volvem a Oktavkou. A nebo debil, kterej mele do vetru).
0/0
22.3.2005 12:07

jacih

Re: Re: Re: kamery ano, kontrola rychlosti ne
Teda mesicne, jestli sem napsal tydne tak si me asi dost rozcilil..
0/0
22.3.2005 12:08

adamsmith

Re: Re: Re: Re: kamery ano, kontrola rychlosti ne
jasne, muzu za to ja. a prava a leva se ti nepletou, ty "bezpecnej" ridici?
0/0
22.3.2005 12:10

jacih

Re: Re: Re: kamery ano, kontrola rychlosti ne
Navic sem nepsal ze jezdim v prostrednim pruhu, ale pokud si nekdo precte tvoji reakci na to, co tu psal nekdo o tech Mirosovicich, asi si udela obrazek sam..Dobre budiz..Je to mesicne a  ne tydne, to jsem se upsal..Staci ti to..Dal se z bezohlednym blbem jako ty nehodlam bavit..Ze jezdim 140 nepovazuji za svoji prohru sbohem..
0/0
22.3.2005 12:11

adamsmith

Re: Re: Re: Re: kamery ano, kontrola rychlosti ne
Jako blb jsi se tu projevil leda ty, tak zklidni hormon a nech se vysetrit. Setkani s takovym jelitem na silnici ohrozuje nas ostatni.
0/0
22.3.2005 12:15

jacih

Re: Re: Re: Re: Re: kamery ano, kontrola rychlosti ne
 Porad nechapu jak si na to prisel ale budiz..Kdyz se ti nelibi, ze nekdo jede 120 v prostrednim pruhu, tak ho predjet a uz to neres..
0/0
22.3.2005 12:20

davexx

Re: kamery ano, kontrola rychlosti ne
Udivuje mne, kolik lidí u nás věří té pověře o rychlé jízdě, kdy to mají "pod kontrolou". V tom zmíněném Německu jsou úplně jiné dálnice a rychlost na nich není neomezená, protože jsou podle ní odstupňovány sankce při nehodách. V noci je dokonce natvrdo stanovená na 120 km/h, a vědí proč, od světel není vidět dost daleko, aby se dalo jet rychleji. Doporučuji všem, kteří si myslí, že jezdí rychle a bezpečně, ať si chvilku sednou a počítají. Zkusme si jednoduchý příklad: jede-li vozidlo po dálnici rychlostí 130 km/h, ubrzdí na vzdálenosti x, jakou rychlostí pojede po probrždění stejné vzdálenosti za jinak stejných podmínek vozidlo, které jelo původně rychlostí 140 km/h? Kolik myslíte? 10, 20 km/h? Velký omyl, pojede více než 50 km/h. Pokud do něčeho narazí, tak to bude pěkná rána. Dlužno ještě dodat, že rozdíl doby potřebné na ujetí třeba 100 km při těchto rychlostech je mizerné tři a půl minuty, takže naprosto nicotný, protože tři minuty budete stát klidně na prvním semaforu ve městě do
0/0
22.3.2005 12:33

davexx

Re: Re: kamery ano, kontrola rychlosti ne
... kterého dojede. O spotřebě, opotřebení vozu, komfortu jízdy atp. vůbec nemluvě. Závěr: jen blb jezdí 140 km/h a myslí si, že něco naspěchá. A ještě jeden příklad: představme si dvě stejné souběžné dálnice, kdy po jedné se jezdí rychlostí 100 km/h a na té druhé 200 km/h. Vzhledem k tomu, že při vyšších rychlostech je díky delší brzdné dráze třeba udržovat větší mezery mezi auty, pak při naplnění dálnice zjistíme, že stejným úsekem jinak stejné dálnice projede za stejný čas rychlejší dálnicí polovina aut oproti dálnici pomalejší! Nevěříte tomu, pak si to sami spočítejte. Neumíte-li si to spočítat, pak nesedejte za volant.
0/0
22.3.2005 12:38

Mak1

Re: Re: Re: kamery ano, kontrola rychlosti ne
Asi neumím počítat, ale když jedu z Prahy do Olomouce 120 - 150, tak jsem tam o dobré 3/4 hodiny dřív, než kdybych jel 100-120. Kromě toho je rozdíl mezi tím, co vidím na svém tachometru a tím, co vozidlo skutečně jede - tj. ti brzdiči jedoucí podle sebe v levém pruhu 130 jedou tak 118 - 120, čímž dost vadí ostatním. A ta upoutávka na Německo - v životě jsem tam neviděl nikoho valit v levým necelých 100 - to by si tam totiž nedovolil
0/0
22.3.2005 13:35

davexx

Re: Re: Re: Re: kamery ano, kontrola rychlosti ne
Je to jednoduché dělení a násobení: 100 km děleno 140 km/h kráte 60 minut je počet minut potřebný k ujetí 100 km při rychlosti 140 km/h - výsledek je 42,8 minuty, totéž při 130 km/h - výsledek 46,1 minuty, rozdíl 3,3 minuty - čili nepodstatný rozdíl.
0/0
22.3.2005 14:38

Mak1

Re: Re: Re: Re: Re: kamery ano, kontrola rychlosti ne
Já jsem se nechtěl dohadovat o trojčlence. Jen jsem se snažil poukázat na to, že aby člověk jel průměrnou rychlostí 130, musí jet místy 150, neb konstantních 130 jet prostě nejde.
0/0
23.3.2005 7:39

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: kamery ano, kontrola rychlosti ne
A já jsem chtěl ukázat, že se nevyplatí jezdit 140 km/h místo 130 km/h, protože skutečná ušetřená doba je minimální a zvýšení rizika tomu neodpovídá. V reálu je situace taková, že stejně vždy někoho dojedete. Pokud by všichni jeli 130 km/h, tak nebude nutné předjíždět (pokud odhlédnu od lidského faktoru - znám řidiče, kteří nesnášení auta před sebou) . Ve skutečnosti je to tak, že někdo jede 130 km/h, za ním se vyskytne někdo jiný, kdo jede 150 km/h, tím donutí toho, kdo jel 130 km/h aby vjel do pravého pruhu mezi pomaleji jedoucí auta. Tím se sice ten, kdo jel 150 km/h dostal před toho, kdo jel 130 km/h, ale musel kvůli tomu přibrzdit, vystavil se určitému riziku a hlavně toho, kdo jel 130 km/h také přibrzdil, protože mu bude nějakou dobu trvat, než se vrátí do rychlejšího pruhu. Aby ten, kdo jel podle předpisů dohnal tuto ztrátu, musí jel nějaký kus 140 km/h, čímž dojede a tak dále pořád dokola. Rychlá jízda v reálu představuje větší negativa než pozitiva.
0/0
23.3.2005 10:46





Najdete na iDNES.cz