Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V rozbouřené Sázavě utonul raftař

Divoká voda má první oběť. V rozbouřené Sázavě utonul 24letý vodák. S dalšími čtyřmi muži jel na raftu, který se převrátil. Záchranáři vyprošťují jeho tělo z křoví pod vodou. Zbývající čtveřici raftařů se podařilo zachytit na ostrůvku. Se silným podchlazením skončili v nemocnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

matesakoid

:)
Jo, o vikendu to teklo moc pekne...  :o)
Skoda ze jsem mel cely vikend plny oslav, taky bych jel...na kajaku :o)
0/0
21.3.2005 11:32

He?

Voda
Zajímalo by mě, kolik z těch rozumbradů, co sem psali své názory, bylo někdy na vodě jinak než v létě na Vltavě od kiosku ke kiosku. Tohle se prostě na vodě někdy stane. Podle toho, že měli Pulsar (cca 50 000,-) a byli řádně vybaveni (vesta, helma) tak to nebyli žádní "hurá" jezdci. A ty Babáčku a ostatní seď te doma u kamen, abyste se nesebepoškodili.
0/0
21.3.2005 11:01

zlej

Re: Voda
spíš bych řekl že znají vodu tak ve vaně............. .....Ahoj.........
0/0
21.3.2005 13:25

babacek

Raftař
Nechal bych takové kompletně zaplatit léčbu.Kdo úmyslně rizkuje a neváží si svého zdraví tak by měl počítat s následky.Takoví pak ještě požadují invalidní důchody.Vždyť je to svým způsobem vlastně sebepoškozování.
0/0
21.3.2005 6:08

roy_batty

musím si vyčistit brejle
sem v titulku četl "V rozbouřené Sázavě utonul farář"
0/0
20.3.2005 18:03

Ccecil

Hele zlej, zkus taky jednou myslet.
Je trochu rozdíl, mezi raftem na řece, byť divoké, kterou si třeba projdeš předem a víš, co máš čekat, případně je zajištěna bezpečnost všemi rozumnými dostupnými prostředky a mezi nesmyslným se pouštěním na rozvodněnou řeku, kdu může plavat v podstatě cokoliv od plechové garáže až po kurník se slepicemi. Podplouvání mezi větvemi a 10cm škvírou pod mostem je pak téměř jistota a to co se stalo není náhoda ani pouhá nedbalost, ale vědomé a bezdůvodné riskování.
 
 
Pokud toto nechápeš, tak se divím, že jsi přežil do věku, kdy se učí děti psát. Možná jsi měl víc štěstí než rozumu. Nebo to chápeš a jen zbytečně a hloupě popichuješ? Nemám nic proti adrenalinovým sportům, ale tento skutek se k nim neřadí, ten spadá do škatulky BLBOST.
0/0
20.3.2005 17:00

killy

Jak tak koukám,....
.... tak se tady vykecává 90% lidí, kteří neví o čem mluví. Skutečně diskuze na úrovni, která jemu už nepomůže ani nahoru,ani dolů. V Sázavě na Stvořidlech je teď menší voda, než třeba na Atně, když má vodu a jezdí se. Oni měli prostě pech nebo nebyli těmi, co si o sobě mysleli......a není třeba probírat něco dál. Ostatním hezkej den s modoru oblohou.......
0/0
20.3.2005 13:55

killy

Re: Jak tak koukám,....
P.S. jak jsem se kouk na http://hydro.chmi.cz/inetps/main.php tak na žádném úseku Sázavy nebyl a není vyhlášen ani I. stupeň ohrožení.... bla, bla ,bla ..... Čumím jako blázen na "rozbouřenou Sázavu", pisálci!
0/0
20.3.2005 14:11

Maxx-IP

Re: Jak tak koukám,....
A nechtěl bys mi dělat průvodce po Sázavě od Světlé po Ledeč, když jsem ten devadesátiprocentní, co neví, o čem mluví?  
0/0
20.3.2005 18:36

breberaksuper

jestli hledal adrenalin
tak si ho měl nechat píchnout od doktora a mohl klidně dneska na pivo jouda
0/0
20.3.2005 13:46

Mitchell

Tragédie.
Škoda mladého života. Na druhou stranu, měli na té rozvodněné řece ho*no vo co dělat.
0/0
20.3.2005 12:58

Janina7

Co?
Koupat se v zimě, nebo jezdit  na nafukovavím lehátku, nebo loďce, můžou jen paka! Kdo chce kam, pomozne mu tam!
0/0
20.3.2005 12:02

pohranicnice_Jasanka

Tak adrenalin
Doufám, že přeživší rafťáci dostanou tu záchranou akci k úhradě, to bude teprve adrenalin.
0/0
20.3.2005 11:39

viv

Re: Tak adrenalin
to je presny.....do koruny by to meli zaplatit a uz nikdy by neco takoveho nedelali...
0/0
20.3.2005 12:27

killy

Re: Re: Tak adrenalin
.....když už jsi v těch úhradách, můžeš pokračovat: "Hasiči a policisté dosud nenašli devítiletého chlapce, který v sobotu odpoledne spadl do koryta Podkrušnohorského přivaděče v sídlišti Vinařice v Jirkově na Chomutovsku, řekla dnes chomutovská policejní mluvčí. Do vody spadli tři chlapci, dva se podařilo vytáhnout. Přivaděč vede chomutovskými a jirkovskými sídlišti a ústí až do 20 kilometrů vzdáleného areálu firmy Ch...emopetrol."
0/0
20.3.2005 14:06

VLDX

Rafťáci
No jo rafťáci, to se dalo čekat.
0/0
20.3.2005 11:01

Maxx-IP

Ostrůvek?
U Smrčné je nějaký ostrůvek? A  ještěktomu tak vysoký, že nebyl včera pod vodou? Ovšem zachraňovat někoho vrtulníky z toho úzkého zalesněného údolí Stvořidla a vtom včerejším větru, to musela být akce krkolomná. Sázava byla včera pěkně divoká, (nevím jak s raftem podjížděli lávky, ) ale  o to asi těm adrinalinářům na rafru šlo, aby měli divokou vodu. Že hazardují s vlastními životy a zdravím, je jedna věc. Ale že tím přidělávají práci záchranářům a nutí je riskovat vlastní život, že právě teď by byli potřeba u někoho, kdo si to nezavinil, že potřebuje pomoc, to už není jen jejich věc.
0/0
20.3.2005 7:42

zlej

Re: Ostrůvek?
Záchranáři vyjíždějí každou chvilku k nehodám které zavinili bezohlední nebo nepozorní řidiči. To ale evidentně nikoho tak nerajcuje. S tím se přeci počítá.
0/0
20.3.2005 7:55

Ccecil

Re: Re: Ostrůvek?
Aha, takže havarované vozidlo je stejně nebezpečné a nedostupné, jako rozbouřená řeka? Nějak ti to přirovnání silně pokulhává.
0/0
20.3.2005 8:18

zlej

Re: Re: Re: Ostrůvek?
Moc toho nevíš, jako ccecilku ...........U havarovaného vozidla existuje riziko požáru nebo výbuchu, je tam možnost že když je nehoda v nepřehledném místě že to do záchranářů napálí další řidič....atd.....Každopádně je vidět že jsi mimo mísu, tak snad radši mlč ať už se nadále neztrapňuješ brouku
0/0
20.3.2005 8:24

Sarka-3

Re: Re: Re: Re: Ostrůvek?
A, zase jeden raftař, kterému budeme platit zachranáře i nemocnici, aby si užil. Dobře jim tak, blbečkům, asi jim voda už vyšplouchala mozek.
0/0
20.3.2005 10:09

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Ostrůvek?
Dobře mu tak ? 24 letému klukovi ?! Jen jestli nemáte vyšpouchnuto Vy, když toto dokážete říci. 
0/0
20.3.2005 10:51

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostrůvek?
Chtel rict, ze lide by meli zacit konecne uvazovat a kdyz se jeden chova nezodpovedne, nemuze se pak nikdo divit, ze to spatne dopada, a ze ti zodpovednejsi pak mozna nevidi radi, kdyz se z jejich penez financuje zachrana tech "Ale vzdyt ja to zvladnu, a kdyby neco, tak me vytahnou zachranari, vzdyt jsou tu od toho..." Jsem taky vodak a adrenalinove sporty vubec mi rikaj hodne, ale snazim se chovat zodpovedne k sobe i k ostatnim. Na rozvodnene rece se proste nejezdi!!!
0/0
20.3.2005 22:11

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostrůvek?
Řekla "dobře jim tak, blbečkům" to je trochu něco jiného než ... ti zodpovednejsi pak mozna nevidi radi, kdyz se z jejich penez financuje zachrana tech...ostatně z našich peněz se financují tlouštíci , kuřáci , opilci ....většinu nemocí a úrazů si člověk způsobí či zhorší svým stylem života. A pokud opravdu děláte nějaký sport ať už vodáctví či něco jiného, tak nemůžu brát vážně vaše slova .Ale vzdyt ja to zvladnu, a kdyby neco, tak me vytahnou zachranari, vzdyt jsou tu od toho..." , neznám nikoho , kdo by takhle přemýšlel .
0/0
20.3.2005 22:28

zlej

Re: Re: Re: Re: Re: Ostrůvek?
Copak ccecilku, nechal jsi se přeoperovat, nebo jenom trapná změna nicku
0/0
20.3.2005 10:53

Maxx-IP

Re: Re: Ostrůvek?
Na silnici velká většina řidičů nevyjíždí proto, že hazardovat a ohrožovat i druhé účastníky jim šimrá bránici.
 Jenže: Provoz na silnici má přísná pravidla a jejich nedodržování se bez milosti stíhá. I pohyb v horách má svá pravidla v zimě i vlétě, aby horská služba nemusele vyjíždět kvůli kdejakému hazardérovi. Podél vodních toků a rybníků slídí porybní a rybářská stráž, pasoucí po pytlácích a rybářích, nedodržujících pravidla. I v lese se hlídá, nebo by aspoň mělo hlídat a stíhat pytlačení.
Co kdyby i jízda po řekách měla svoje pravydla a řeky svoji plavební stráž, která by např. v době velké vody vyhlašovala zákaz plavby, jako horská služba vyhlašuje zákaz vycházení, a taky kontrolovala jeho dodržování?
0/0
20.3.2005 8:54

zlej

Re: Re: Re: Ostrůvek?
Nevím, nějak mi ta různá omezování nejdou pod vousy. Jdo o to, že vodáctví jako takové není moc nebezpečný sport a u nás jsou toky dost regulované a pořádná sjížděčka je možná většinou jenom na jaře. Je mi jasný že riskovali asi víc než bylo zdrávo a přecenili svoje síly. .
Já jsem se třeba strašně těšil až se trošičku oteplí a budu moc na kolo. Včera už jsem to nevydržel a vyjel jsem i když byla ještě kosa jako prase a teď mám rýmu :-)). Jde o to že zima je dlouhá kdo je zvyklý žít aktivně a v pohybu tak když vyleze na jaře sluníčko prostě vyrazí dělat svůj sport na který se několik měsíců těšil...a potom to v tom prvním nadšení třeba neodhadne dost zodpovědně....to je jenom můj názor....
0/0
20.3.2005 9:02

Sarka-3

Re: Re: Re: Re: Ostrůvek?
Budu se radovat, ať to stojí, co to stojí ! Jsou i jiné rozvodněné řeky, tak na co čekáš ? Hup do toho !
0/0
20.3.2005 10:11

zlej

Re: Re: Re: Re: Re: Ostrůvek?
vezmeme studený obklad, ten přiložíme na kebulku....a snažíme se chladit ty trapné zbytky mozkové hmoty které jsi svým pokusem  o myšlení udedla do zmatku....
0/0
20.3.2005 10:50

reagovat

Re: Re: Re: Re: Re: Ostrůvek?
Vygumováno, ale totál, chudák holka...
0/0
21.3.2005 11:54

Maxx-IP

Re: Re: Re: Re: Ostrůvek?
S tím návrhrm na říční stráž jsem asi trochu přestřelil, protože těch divokých vod u nás není fakt tolik, jako nebezpečných lavinových svahů, o silnicích nemluvě. Jen jsem si tyk představil tu složitou akci dvou vrtulníků nad Stvořidly v ne moc dobrém počasí kvůli pár pitomcům.
0/0
20.3.2005 11:55

zlej

Re: Re: Re: Re: Re: Ostrůvek?
jo, v pohodě.
0/0
20.3.2005 11:58

hkpok

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostrůvek?
Je vidět, že už ten pohyb potřebujete jako sůl.. Jenom doufám, že nepatříte k těm cyklistickým závodníkům, co jezdí ve dvojici. Vedle sebe...
0/0
20.3.2005 15:49

zlej

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostrůvek?
Ať koukám, jak koukám, vedle sebe  sebe nevidím.....zatím jsem se nedal naklonovat
0/0
20.3.2005 16:03

Ccecil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostrůvek?
Je trochu rozdíl, mezi raftem na řece, byť divoké, kterou si třeba projdeš předem a víš, co máš čekat, případně je zajištěna bezpečnost všemi rozumnými dostupnými prostředky a nesmyslným se pouštěním na rozvodněnou řeku, kdu může plavat od plechové garáže až po kurník se slepicemi. Podplouvání mezi větvemi a 10cm škvírou pod mostem je pak téměř jistota a to co se stalo není náhoda ani pouhá nedbalost, ale vědomé a bezdůvodné riskování.
 
Pokud toto nechápeš, tak se divím, že jsi přežil do věku, kdy se učí děti psát. Možná jsi měl víc štěstí než rozumu. Nebo to chápeš a jen zbytečně a hloupě popichuješ? Nemám nic proti adrenalinovým sportům, ale tento skutek se k nim neřadí, ten spadá do škatulky BLBOST.
0/0
20.3.2005 16:58

killy

Re: Re: Re: Ostrůvek?
Tohle může napsat jen skutečnej v*l!
0/0
20.3.2005 13:56

12freak

...
Bych se na nějakou mrtvolu zaklíněnou v kořenech stromu z vysoka v y s r a l - však ona po opadnutí vody vyplave na hladinu, tak proč kvůli mrtvole riskovat životy druhých. A ti druzí d e b i l o v é, co se jeli projet na rozvodněné řece by měli dostat flastr, že se jim budou panenky protáčet jak Spejblovi s Hurvínkem.
0/0
19.3.2005 22:14

Isabelle

Re: ...
Nebud tak sprostej !!!a napis mi jestli to je Sazava a nebo Berounka ktera omlazuje....
0/0
19.3.2005 22:39

Michalll

oběšenec si také užije adrenalin
jen se snadněji odřezává, než lovit raftaře nebo vytahovat mrtvoly zalisované v autech....
0/0
19.3.2005 21:52

tuhacek

Odtu potud !!!!
 
 Asi, jako bych sel letat kdyz vidim, ze se zene hurikan.
Je spravne, ze chlapi s vrtulniky prifrceli, ale podilet by se tito hosanci na nakladech meli.  To neni o cem diskutovat. Rozumne zdravi tuhacek@nefkom.net
0/0
19.3.2005 21:46

zlej

hee
koukám že je tady zase spousta chytrejch prdeloidů
0/0
19.3.2005 21:19

MadHawk

Re: hee
jestli si des sjet nejakou reku tak si pohni - nejlepe tedka v noci - vody bude nejvic !!  Hodne stesti - a bacha na klady a koreny Punťo. A napis....
0/0
19.3.2005 22:37

zlej

Re: Re: hee
Já jezdím radši na kole dlouhý tratě. Ale chápu lidi kteří se seberou a jdou třeba na vysokohorskou tůru nebo jedou vodu.  Riskoval a prohrál, škoda zmařenýho života. Ale na rozdíl od některých diskutujících to jemu ani nikomu jinému nepřeju a ho ani neodsuzuji. Kdo dělá nějaký sport a nesedí jenom na zadku v kanclíku nebo u počítače tak se na tohle prostě kouká jinak. Chudák kluk, měl smůlu.
0/0
19.3.2005 22:49

zahavec

Re: Re: Re: hee Máš ponětí???
Co se děje po tom,když někdo zavolá na operační a rozjede se akce na záchranu nějakej frajírků,který neodhadnou svý síly a možnosti. Asi víš velký kulový,tak se tady nechvástej,protože spousta lidí taky sportuje a nikoho tím neotravujou.
0/0
20.3.2005 2:23

zlej

Re: Re: Re: Re: hee Máš ponětí???
jasně, sportuje.  Dokážu si to představit.
Podobná  akce o které mluvíš se mimo jiné rozjíždí každou chvilku kvuli pomalu každé vážnější nehodě na silnici.
Nevšiml jsem si že bych se chvástal. Pouze se mi nelíbí že tady mnozí tomu klukovi tu smrt přejí. A nelíbí se mi tihle páni chytří od compu co vědí prd. Pouze jsem vyjádřil svůj názor a nikoho jsem adresně nenapadl. Oni se totiž potrefení ozvali sami, jak jsem předpokládal, že.
0/0
20.3.2005 7:49

Ccecil

Re: Re: Re: Re: Re: hee Máš ponětí???
Máš podivné představy pro pojem sport.
0/0
20.3.2005 8:21

zlej

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hee Máš ponětí???
....opravdu jsi mě rozesmál brňdo ....
0/0
20.3.2005 8:25

Sarka-3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hee Máš ponětí???
směješ se na nepravém místě, běž si radši zaplavat, vody je dnes dost !
0/0
20.3.2005 10:12

Sarka-3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hee Máš ponětí???
BĚŽ SI RADŠI ZAPLAVAT, VODY JE DOST !
0/0
20.3.2005 10:13

zlej

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hee Máš ponětí???
Ty musíš být odporná i snad sama sobě
0/0
20.3.2005 11:02





Najdete na iDNES.cz