Diskuze

Lékaři umožnili smrt nemocné ženě

Lékaři na floridské klinice odpojili od vyživovacích přístrojů Terri Schiavovou, která je od roku 1990 v komatu. Potvrdili to její rodiče, kteří si dceřinu eutanazii nepřáli. Její manžel o ni naopak usiloval. Schiavová nyní zemře během týdne až dvou, uvedli lékaři.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Thomatan

20. 3. 2005 10:57
Invaze do Iráku
Cílem celé operace pak bylo vytvořit na Blízkém východě pevnou základnu americké moci a otřást tamními autoritářskými režimy. A světe div se, to se daří. Libye, Sýrie, Saúdská Arábie, Palestina i Egypt - tam všude dnes probíhají demokratické reformy. Snad i nejzapálenější kritici amerického prezidenta George Bushe by byli šílení, kdyby si nepřáli, aby tyto změny zakořenily. 
 
0 0
možnosti

mozkovna

20. 3. 2005 5:20
Eutanazie...
...je privodeni smrti pacienta za souhlasu pacienta ci jeho rodiny a aktivni spoluucasti osetrujiciho lekare. Bez ucasti lekare se tomu rika sebevrazda, za ucasti jine osoby pro zmenu vrazda, pripadne zabiti, pokud nejde o planovany umysl. Tecka. Ucast lekare a jeho spoluucast na umrti pacienta musi byt explicitni. Pokud je eutanazie provedena bez souhlasu byt i jen jedne strany (lekar, pacient, zastupce pacienta), potom se nejedna o eutanazii, ale jinou formu umrti, od "pasivniho ponechani pacienta az do skonani" az po trestny cin vrazdy ci trestneho cinu zabiti, napr. z nedbalosti. V pripade kauzy Schiavo se v zadnem pripade nejedna o eutanazii a ani americke zpravodajske deniky se o eutanazii v tomto pripadu nijak vyrazne nezminuji. Souhlasim s kolegou nize, nebot opravdu zamenovani pojmu je velmi nebezpecna zalezitost.
0 0
možnosti

Ccecil

20. 3. 2005 8:29
Re: Eutanazie...
Souhlas. Toto opravdu není euthanasie, ikdyby si to někdo sebevíc přál.
0 0
možnosti

Thomatan

19. 3. 2005 21:55
Už je za mřížemi
http://ksiazki.wp.pl/k/i/k/150/83-87564-42-7_77511_F.jpg" target="_blank" rel="nofollow">Gangster z Tikrítu.
 
 
 
0 0
možnosti

karelli1

19. 3. 2005 18:58
ODPOJENÍ OD PŘÍSTROJŮ NENÍ EUTANÁZIE!!!
Milé Idnes. Než pustíte do světa takovouto zprávu, upřesněte si pojmy. ODPOJENÍ OD PŘÍSTROJŮ NENÍ EUTANÁZIE!!! Eutanázie je chvíle, kdy lékař podá pacientovi smrtící dávku a aktivně tak ukončí jeho život. To o čem se píše ve článku je právo nechat zemřít. Pacietka by bez lékařské péče dále nežila a lékař pouze nezasahuje do běhu věcí. Dokud bude pokračovat novinářský diletantismus v tomto oboru, nebude debata o eutanázii a hlavně o právu nechat zemřít možná. Většina lidí, kteří jsou zastánci eutanázie, si tenhle rozdíl díky takovýmto nepřesnostem neuvědomuje a nechci domyslet, co by se stalo, kdyby u nás proběhlo o tomto tématu referendum. Většina lidí by hlasovala pro něco úplně jiného, než by myslela, že hlasuje. Tak to prosím opravte.
0 0
možnosti

Englishman

19. 3. 2005 20:19
Re: ODPOJENÍ OD PŘÍSTROJŮ NENÍ EUTANÁZIE!!!
Mýlíte se. Jedná se o netypickou formu eutanázie, ale eutanázie to je. Rozumím-li tomu dobře, tak jí totiž nepřestali poskytovat zvláštní lékařskou péči, ale odepřeli jí výživu. To je něco úplně jiného. Jedna věc je odpojit od přístrojů, které jsou nutné pro uchování života, nebo zastavení podávání léků. V těchto případech (v prvním obvykle rychle, v druhém obvykle pomalu) proběhne přirozený proces, který končí smrtí. Odepření elementární péče, které má za následek například smrt hladem, je ale něco jiného.
Mimochodem: euthanazie je asi celkem běžná. Před lety jsem byl svědkem uvedení pacienta do umělého spánku a následného odpojení od dýchacího přístroje. Formálně to eutanazie nebyla, ale...
0 0
možnosti

Thomatan

19. 3. 2005 17:13
Wolfowitz zefektivní SB
Náměstek ministra obrany USA Paul Wolfowitz, kterého prezident George Bush nominoval do čela Světové banky, v rozhovoru pro francouzský list Le Figaro tvrdí, že chce "ještě zvýšit" efektivnost této instituce, ale popírá, že by ji chtěl od základů změnit. Wolfowitz v rozhovoru říká, že jeho kritici ho neznají a nechápou, jak velký význam přikládá boji proti bídě.  
 
0 0
možnosti

jarini

19. 3. 2005 17:04
Že by konečně chuděra měla
klid a pokoj?
0 0
možnosti

kodox

19. 3. 2005 9:30
VEDENÍ IDNES
Proč dole mezi možnostmi smajlíků máte pouze českou vlajku? Dejte tam prosím i evropskou. Tu bych asi používal nejvíce...
 
 Díky
0 0
možnosti

Dan 1

19. 3. 2005 9:59
Re: VEDENÍ IDNES
Kup si na ukájení svou vlastní, my tady ten modrožlutý sliz nepotřebujeme.
0 0
možnosti

hnusil

18. 3. 2005 22:50
hm
Zdravotní výbor Senátu si ale Schiavovou a jejího manžela předvolal ke slyšení.
Po slyseni se pani Shiavova odebrala zpet do nemocnice, kde se nechala opet pripojit na pristroje.
0 0
možnosti

Jonatán_Kadrnožka

18. 3. 2005 23:08
Re: hm
Což o to, předvolat ji můžou. Problém je, jak převezme obsílku a podepíše doručenku...
0 0
možnosti

Thomatan

18. 3. 2005 21:13
Evropa se na Wolfowitze tváří kysele, nic ale nezmůže
http://www.novinky.cz/05/22/96.html" target="_blank" rel="nofollow">Muž v čele Světové banky.  
 
0 0
možnosti

Cislo 2

18. 3. 2005 21:28
Re: Evropa se na Wolfowitze tváří kysele, nic ale nezmůže
USA je největším akcionářem World Bank. Když se jednalo o peněžních podílech zemí ve WB, Evropa se ptala k čemu WB bude sloužit a schválila, že hlasovací práva budou odpovídat peněžním vkladům, proto teď Evropa nemá rozhodující podíl. (pro neznalé: nezaměňovat s OSN, kde každá země má 1 hlas). Omlouvám se lidem kolem Mrs. Terri Schiav, že nemám dostatek informací pro svůj názor.
0 0
možnosti

terminator4

18. 3. 2005 21:06
0 0
možnosti