Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inspekce: Tramvaj zabíjela v 32 km/h

Tramvaj, která ve středu vykolejila a zabila dva lidi, jela příliš rychle. Potvrdila to expertiza Drážní inspekce. Odborníci z rychloměru zjistili, že řidič překročil nejvyšší povolenou rychlost dvojnásobně. Po havárii se psychicky zhroutil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ino

video

text

0/0
19.5.2006 21:38

ino

video

0/0
19.5.2006 21:38

tVilém

Na výhybce byla - je prasklá kolejnice
Dnes jsem se tam byl podívat. Výhybka je v otřesném stavu - i když jsem laik.  Pravá kolejnice, ze které tramvaj vyjela, je prasklá - ještě dnes ve 12:15. Nikdo ani neměl zájem to dát dohromady. Pokud tam pojedete, hodně štěstí.    Foto prasklé kolejnice mám - na požádání zašlu. 
0/0
21.3.2005 20:44

Deleter

Re: Na výhybce byla - je prasklá kolejnice
To já bych se hlásil: klidne.spamuj (at) seznam.cz
0/0
21.3.2005 21:09

martinsps

Re: Na výhybce byla - je prasklá kolejnice
Taky se hlásim:  martinsps@seznam.cz
0/0
22.3.2005 17:16

Deleter

Jak to teda je?
Jak píše dole rprp, ta další vykolejená tramvaj byla vidět včera ve Střepinách a je dokonce i na ilustračním foto k tomuto článku. Nevím, proč o tom nikde nepadne ani zmínka. Přitom 22 byly žlutý vagóny a tohleto je červenej tak to snad musí trknout každého!!!
0/0
21.3.2005 9:31

co je vám do toho

Řidiči něky nemaj na výběr...
Jeden pisatel se zde zmínil o tom, že řidiči častokrát ani nemaj jinou možnost, než jet rychle... Dopravní podnik striktně dbá na dodržování jízdního řádu a nebere v potaz odklony od něj, přestože na vině zpravidla vůbec neni řidič, ale prostě "prozřetelnost"- běžné doprvní ďění..Jestli-že se řidič tramvaje spozdí, je pokutován v závislosti na časovém manku..Stačí málo a jste v pěkném skluzu. Každý, kdo cestuje MHD zná starce o holích, kterému to prostě trvá delší dobu, než nastoupí a vystoupí..v centru Prahy se do cesty tramvajím pletou turisti, odbočující auta brzdí jízdu tramvajím, někdy to trvá, než se přeplněný vůz vyprázdní a opět plně naloží (známe z centra), bouračky atd...Takový řidič má 2 možnosti - buď bude zavírat lidem před nosem, nenechá vklidu nastoupit postižené a staré atd...nebo prostě jezdit rychleji.---pokutovat se zbytečně nechá jen debil a jak se zdá, ředitelství PIN se drží hesla "poručíme větrům dešti", tak tedy poručí..
0/0
21.3.2005 0:11

Pongo

Re: Řidiči něky nemaj na výběr...
Je to jinak. Řidič není pokutován za zpoždění, ale za předjetí třeba jen o vteřinu. Na trasách jsou umístěny "majáky", které snímají jednotlivé tramvaje a kontrolují, zda řidič neodjede z kontrolního bodu napřed. Co na tom, že se majáky dokážou třeba o minutu v neprospěch řidiče splést... Problém je trochu jiný. Pokud má řidič zpoždění, stává se, že nemá na konečné ani čas dojít si na záchod a musí se hned vydat na zpáteční trasu.Pokud si řidič vyžádá přestávku, na kterou má dle zákona nárok, pak mu je sice udělena, ale pak se řidič může snadno dočkat nepříjemných směn, nulových přesčasů (což jsou vždy vítané peníze) a jiné buzerace, kterou lze v rámci vnitropodnikových předpisů naprostov pohodě provádět. Proto někteří řidiči občas (a leckdy i dost nesmyslně) pospíchají, aby si zajistili na konečné alespoň 10 minut pauzy.
0/0
21.3.2005 23:09

vilhaus

Vina
Ridic tramvaje je stejnej, jako ridic na silnici. On zpusobil nehodu, on musi pykat.
0/0
19.3.2005 21:11

Vlkov

Re: Vina
Já jenom pochybuju o jeho jednoznačné vině. Ta tramvaj měla jet po kolejích. On měl sice jet pomaleji, ale to ještě neznamená, že to muselo být bezprostřední příčinou vykolejení.
0/0
19.3.2005 21:51

nowas

Re: Re: Vina
nekteri lide pod vlivem emoci ztraci soudnost:-) to je proste blbost toho tamvajaka, kdyby tam jel, jak mel a vykolejil, tak by vina padla na DP, ale on jel 2x rychlejc, tak at si to vyzere az do dna. (tim ovsem nechci rict, ze by mel byt trestan trestem odneti svobody). nehlede k tomu, ze kdyby jel opravdu 15, tak ta tramvaj vubec nemusela doklouzat az na ostruvek.
0/0
20.3.2005 5:20

Deleter

Re: Re: Re: Vina
Jojo, tak to bejvá a asi i bude - akorát, jestli jede 15 nebo 30: hned tak si člověk nevšimne, že s druhým vagonem není cosi v pořádku.
0/0
20.3.2005 10:53

Loner

Re: Re: Vina
Staci prosty test. Sedni do svyho auta a naper to do zdi v 15 nebo v 30. Pri patnact si trochu odres naraznik. Pri 30 budes menit chladic a kus motoru.
0/0
21.3.2005 0:20

Vlkov

rychlost
Dneska jsem si zkoušel jet 30 km/h (autem). Je to děsně pomalu. A 15 km/h to se snad ani jet nedá. To je rychlá chůze. Mám takovej dojem, že se snažej všechnu vinu hodit na řidiče. Místo aby byl udržovaný kolejový svršek, nařizují se různá omezení, ale současně i dodržování jízdního řádu což je ve vzálemném rozporu. Navíc u tramvají, které nemají tyristorové ovládání (nevím ovšem jaké měla tato) lze jenom obtížně udržovat konstantní rychlost. Já bych tu vinu neviděl tak jednoznačně. Myslím, že není normální, že by tramvaj při této rychlosti měla vykolejit. To by asi všechny tramvaje jezdily po chodníku.
0/0
19.3.2005 20:50

Deleter

Re: rychlost
no tyristorovým ovládáním se taky nereguluje rychlost, anóbrž zrychlení, stejně jako o odporovného zrychlovače, a 15km se jet dá, trocha šťávy a pak výběh, no ale ta rychlost skutečně není nijak závratná. Důležité je to, co se píše níže, o vykolejení 6ky.
0/0
19.3.2005 21:17

Vlkov

Re: Re: rychlost
Myslím, že se mýlíte. Alespoň před cca 20ti lety, když jsem jezdil jako brigádník tak tomu tak nebylo.
0/0
19.3.2005 21:42

Deleter

Re: Re: Re: rychlost
čemu tak nebylo?
0/0
19.3.2005 21:59

Vlkov

Re: Re: Re: Re: rychlost
Tyristorivé ovládání podle míry našlápnutí pedálu udržuje konstantní rychlost jízdy, zatím co odporové konstantní zrychlení, takže vůz buď zrychluje, nebo brzdí nebo jede setrvačností. Při pomalé rychlosti to není jako řídit auto (je to už dávno, možná si to pamatuju špatně)
0/0
19.3.2005 22:27

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: rychlost
Určitě tyristorák je jinej než zrychlovač - ten je nastavenej na omezení ztrát, tyristor toto řešit nemusí. Jestli se u tyristoru řídí proud nebo napětí teď nevím (jsem pro ten proud), ale není to až tak důležitý.
0/0
19.3.2005 23:01

m-v

Re: rychlost
T3 se zrychlovačem
0/0
20.3.2005 1:13

nowas

Re: rychlost
jojo, formule1 by to vybrala v 80km/h a proto maji vysetrovatele maslo na hlave. od ted budou vsechny tramvaje povinne vybaveny pritlacnymi kridly :-) hnupe.
0/0
20.3.2005 5:09

rprp

Pro všechny
Pro všechny chytráky co pomlouvaj tramvajáky. Hned po té 22-tce na tý samý výhybce VYKOLEJILA linka č.6 evidenčního čísla 8346 ale to nikdo nikde NEPÍŠE a evidentně jel předpisově a taky vykolejil,takže je evidentní,že vykolejení linky 22 nebylo jen kvůli rychlosti,ale může za to i výhybka. Rychlost řidiče neomlouvám a má na tom taky vinu,ale zkuste se zamyslet jak je možný,že vykolejily 2 tramvaje na tý samý výhybce
0/0
19.3.2005 19:41

2Mac7

Re: Pro všechny
pravděpodobně ji ta 22 poškodila
0/0
19.3.2005 20:50

Deleter

Re: Re: Pro všechny
Pak by bylo obnovení provozu extrémně nezodpovědné!!! Výhybka ale vydrží dost, jedno vykolejení ji nerozhází.
0/0
19.3.2005 20:57

2Mac7

Re: Re: Re: Pro všechny
provoz obnovili asi až po 4 hodinách .....nemám tušení, co výhybka vydrží
0/0
19.3.2005 21:03

Deleter

Re: Re: Re: Re: Pro všechny
Určitě nemohli trať zavřít na dva měsíce, než se to celý vyšetří, ale zase teď nemají možnost s určitostí zjistit, jestli byla výhybka ráno o půl sedmý v pořádku, což může snížit míru zavinění pilota...
0/0
19.3.2005 21:08

barbudo

Re: Re: Pro všechny
... a odborná komise, která výhybku odborně posoudila a zjistila, že nebyla příčinou nehody, byla natolik fundovaná, že nepoznala, že je na šrot ... hmm ...
0/0
20.3.2005 17:21

nowas

Re: Pro všechny
to je snad celkem jasny, ze druha tramvaj na ty vyhybce vykolejila, kdyz ji pred tim ta vykolejivsi tramvaj rozm*dala.
0/0
20.3.2005 5:00

Deleter

Re: Re: Pro všechny
Jasně a ta druhá ji dom*dala a pak se tam normálně obnovil provoz ...
0/0
20.3.2005 18:14

co je vám do toho

Re: Pro všechny-ŽEŇ TO DÁL!
HELE, JESTLI JSI BYL SVĚDKEM TÉ NEHODY, TOHO VYKOLEJENÍ LINKY Č. 6 - COŽ PŘEDPOKLÁDÁM, PROTOŽE PŘESNĚ ZNÁŠ EVIDENČNÍ ČÍSLO TÉ TRAMVAJE, TAK V TOM PŘÍPADĚ DOUFÁM, ŽE SIS TO NENECHAL JEN PRO SEBE!...JE-LI PRAVDA TO, CO ŘÍKÁŠ A TUTLÁ SE TO, PAK BY SES MĚL ZAANGAŽOVAT V TÉ VĚCI, ABY TO NAPOMOHLO OSVĚTLIT CELOU ZÁLEŽITOST, ..JE PĚKNÉ, ŽE SE O TOM ZMIŇUJEŠ NA REAKCÍCH IDNESU, DÍKY ČEMUŠ SI TO PŘEČTE MOŽNÁ 100 (?) LIDÍ, ALE LEPŠÍ BY BYLO SKONTAKTOVAT NĚKTERÁ MÍSTA - ZPRAVODAJSTVÍ ČT., REDAKCI IDNES ATD....JDE TADY PŘECI O ŽIVOTY NÁS VŠECH (POMINU-LI TOHO ŠOFÉRA NA KTERÉHO TO CHTĚJ CELÉ HODIT), NIKDO NEVÍ, KDY TO TAM VYKOLEJÍ ZNOVA A JAKOU PASEKU TO NADĚLÁ....
0/0
21.3.2005 0:20

rprp

Re: Re: Pro všechny-ŽEŇ TO DÁL!
NEBYL JSEM SVĚDKEM TÉ NEHODY. EVIDENČNÍ ČÍSLO TRAMVAJE JSEM SI PŘEČETL V NOVINÁCH (MFdnes dne 17.3. str.A/2 nebo C/1). STAČÍ SE POŘÁDNĚ PODÍVAT DO NOVIN NA FOTKY A MUSÍ SI TOHO VŠIMNOUT KAŽDEJ.
0/0
21.3.2005 15:51

breberaksuper

nepoučitelní
dopře mu tak když je někde 15 km-hod tak jedu jak mám a né jednou tolik dobře mu tak !!!!!!!!!!!!!!! a těch lidí mrtvýcha raněných je my fakt moc líto .tramvajáka ani náhodou !!
0/0
19.3.2005 9:30

rprp

Re: nepoučitelní
Mě zas není líto TEBE
0/0
20.3.2005 16:00

zvo

Zapomel na vlecnak.
Jestli ze den pred nehodou a ten samy den jiz nekolik souprav projelo bez nehody, tak se da usuzovat, ze asi zvysena rychlost bude v teto nehode hrat tu nejhlavnejsi roli. Navic se zadni cast nejenom vykolejila, ale mela dostatek energie se dostat pres vedlejsi kolejiste! Coz zase poukazuje na skutecne neumerne vysokou rychlost vlecnaku. Zda se, ze ridic po projeti zatacky na vlecnak jednoduse zapomel.
Odlehcujici okolnost by mohla byt moznost nestejnomerneho rozmisteni cestujicich a zatizeni prave te zadni casti vlecnaku. Coz by zase musela byt skupinka lidi, kteri se nerozmisti na volna mista, jako to jednotlive pristupujici cestujici zakonite delaji. To se dnes jiz zjistit neda.
0/0
19.3.2005 7:57

Roumen

Re: Zapomel na vlecnak.
Myslim, ze tech tramvaji tam projelo uz nepocitane. ;-) Taky si myslim, ze cela rada z nich jela 30 i vic, takze svalovat to JEN na rychlost... Jen tak mimochodem, co je to odlehcujici okolnost? ;-)
0/0
19.3.2005 19:41

babacek

Tramvaják
Rozhodně nese vinu řidič,ale i když nepřímo i DP.Řidiči mají minimální tolerance kdy musí být na daném stanovišti a pokud se nevejdou do limitu DP jim dává ekonomické sankce.A to může být i důvod podobných husarských kousků které předvádí.Proč tedy omezovače rychlosti se budou dávat až teď.To se skutečně musí vždy čekat až se něco stane.Zrovna tak je otázkou času kdy dojde k neštěstí v Metru protože technický stav především vyhýbek je již víc jak na pováženou a nejvážnější situace je na I.P.Pavlova.Na snahu údržby aby byly dodány nové součásti DP Metro nikterak nereflektuje až zase bude pozdě.Odpovědnost by měl nest především DP.( nemohu jmenovat zdroj)
0/0
19.3.2005 7:47

nowas

Re: Tramvaják
tramvajovej vuz nemeri ani 15 metru, kolik casu usetris, kdyz zacnes zrychlovat o 15 metru driv?? v tomhle pripade to buze byt bohuzel i 10let :-(
0/0
19.3.2005 10:36

babacek

Re: Re: Tramvaják
Já neušetřím nic nejsem tramvaják.To se musíš zeptat těch co si to myslí,že ušetří jezdit stylem brzda- plyn.Nejsou to jen tramvajáci a proto je tolik neštěstí v dopravě.
0/0
19.3.2005 14:01

bageta

chudák trambaják
Pro trambajáky sme my cestující dobytek, kaštani, zboží, krabice aj. definice. Neváhaj ti vodrbat auto jenom pro to, že jim se za tim zábradlim nic nestane a klidně i proto, že vyhláška je převážně na jejich straně. Dyš to valej z motola dolu tak, že vlak se spíš vznáší nad kolejovym podvazkem, nikoho to uš ani nevzrušuje. Gdo tu zákrutu na karláku zná, představí si to vybroušený kolejiště + tuny železa, kerý na tom milej mašinfíra vodí minimálně třicítkou, tak si to spočítá, jak to asi dopadne bo spíš vypadne. Chudák trambaják, fak mi je ho líto, dyš zabil zatim jenom dva kaštany...
0/0
19.3.2005 0:37

krejpe

Re: chudák trambaják
Co se naučit psát kaštane...
0/0
19.3.2005 17:31

Kalic01

Hrozný neštěstí
pro ty lidi co byly poškozeny na zdraví a i pro řidiče a jeho rodině. Chůdák řidič, fakt hroznej osud, neuděláš v životě jedinou chybu a pak příjde zkrat, pár vteřin v životě a bohužel všechny důkazy proti tobě a deš asi sedět. Na druhou stranu lidi zabijáci, bezcharakteru co okrádaj druhý, ale díry v zákoně jim umožněj se vyhíba trestu a sou v ¨pohodě. Fakt život neni spravedlivej vůbec.
Je to těžký, ale nevim jestli bych lidi co tohle způsoběj posílal za mříže, protože tim se nic nevyřeší. Řidič je už trestanej tvrdě tim, že se mu to stalo, jedna chyby v životžě, do konce života to bude mít před očima a to že bude třeba sedět už nezmění, život to lidem nevrátí. Max bych mu dal podmínku a třeba X hodin prospěšnejch prací a zákaz řízení.
0/0
19.3.2005 0:19

makaveli12345

Re: Hrozný neštěstí
JJ., nereaguji na prispevky idnes users, ale tvuj nazor sdilim. Ten clovek je potrestanej do konce jeho zivota, tak proc jej trestat. Jediny co bych naridil by byly prospesny prace ....
0/0
19.3.2005 0:45

zvo

Re: Hrozný neštěstí
Asi na celem svete by se tato udalost brala jako nehoda. Zda se, ze v CR jsou takove nehody brane na uroven kriminalniho cinu. Rozsudky to jednoznacne dokazuji. Vterinove zvrknuti situace se skutecne stavi na tu samou uroven pripravovanych a provedenych kriminalnich cinu! Dovolim si tvrdit, ze nektere rozsudky, ktere tady sleduj, se v nekterych prikladech tvrdosti a bozohlednosti daji prirovnat pokusu  dotycnou osobu financne, moralne a vubec po vsech moznych strankach znicit, zlikvidovat. Rozsudky dopravnich nehod maji nadech byvaleho rezimu a zda se, ze reprezentuji prezitek z techto dob. Ridic bohuzel potrebuje vice pomoc, nez soudni proces.
Jinak bych klasifikoval chovani automobilistu na dalnici pri nedodrzovani odstupu pri velkych rychlostech. Najizdet pri vysokych rychlostech na zadek tak, ze neni videt poznavaci cislo je zamerne vyvolavani nebezpecne situace. Tady by meli padat tresty a tvrde tresty. Da se rici,ze se jedna o narodni sport, ktery n
0/0
19.3.2005 8:18

co je vám do toho

TRAMVAJ ZABÍJELA 8-O
Pane jo, to ta tramvaj fakt přehnala..Doufám, že ta souprava pozná, zač je toho loket a spravedlnosti se dostane zadostiučinění :-D...
0/0
18.3.2005 23:58

Michalll

snouborďák + tupí cestující
Pokud není u programů televize varování, že mohou ovlivnit jednání řidičů, že člověk snadno přenáší nálady ze světa virtuálního do světa reálného, bude to asi ještě hustší....
 
Pokud budou cestující v tramvají stále otupělí jako v komunismu, pokud budou tolerovat adrenalinové výlety tramvajákům.
 
selhali i kontroloři a očekávám že pan generální ředitel toho cirkusu přenechá pozůstalým azmrzačeným nějakou tu svou odměnu za "úspoěšnou" práci...
 
0/0
18.3.2005 23:35

m-v

Re: snouborďák + tupí cestující
Pan ředitel měl nedávno pohřeb
0/0
19.3.2005 1:41

vlastikw

nečti<br>dál
a a
0/0
18.3.2005 23:26

vlastikw

Co to je za blbost - jel 2x rychleji???
Lidi neblbněte a myslete. 1) Nemohl jet 2x rychleji - je to nesmysl. Jel krapet rychlejš než směl a proto vykolejil pouze poslední podvozek. Prostě to neodhadl stejně jako řidič auta. Ale rychlosti nejsou předepsané stejně jako na silnici - nebo jsem ty kilometrovníky přehlédl? (=není to jako na železnici) 2) Ať tramvaje jezdí ve městě kolik chtěj. 50 km/h co platí pro auta je blbost. Limit byl zaveden kvůli bezpečnosti chodců, které přecházejí silnici. Je to stejné jako na železnici silnější má přednost jinak by tramvaje museli jezdit krokem aby mohli včas zastavit. Takže co vy na 10km/h limit pro tramvaje??? Navíc pokud jezdí po samostatném tělese není co řešit. 50km/h je prostě blbost, protože si někdo přečetl vyhlášku pro provoz na pozemních komunikacích - to je pak ale i železnice a tam neplatí. A kdo mi bude ještě chvíli štvát (NOVA IDNES a další média) tak se ze mně stane terorista.
0/0
18.3.2005 23:26

news1

Re: Co to je za blbost - jel 2x rychleji???
...promiň jsi trochu mimo...laicky řečeno...mícháš tady několik věcí dohromady...tramvaj která jede třeba v z Bráníka do Modřan-po jekési speciální trati-může jet-pokud není uvedeno jinak šedesátkou-když ale jede ve městě-např Letná-musí dodržovat padesátku. Pak je tady ještě jakýsi předpis-jako maximální rychlostí může vjet tramvaj proti hrotu výhybek, či po hrotu, jak má jet rychle do zatáček s různými poloměry atd. Na Karláku to bylo porušení  15-ti km rychlosti-jel 32-konec vymalováno. Na Letné je padesátka která platí i pro tram-jede-li přes pade-opět vymalováno-tak o čem je diskuze ...
0/0
19.3.2005 0:50

m-v

Re: Re: Co to je za blbost - jel 2x rychleji???
jen upřesním ty limity: Proti hrotům do obdočné kolejové větve 10km/h, přímo 15 km/h, po hrotech z odbočné kol. větve15km/h, přímo 30 km/h, přes kolejové křížení 15 km/h, také existují značky udávající max.povolenou rychlost, jsou to ty žluté obdelníky s černým rámem....... prázdné pole = do 10 km/h, s písmenem "r" označují oblouk o malém poloměru = do 15 km/h (např. Národní třída) a dále tabulky s udanou rychlostí, třeba 20,30, atp., třeba na barrandovské trati je tabulka s číslem 50 a existuje i místo, které není označeno žádnou značkou omezující rychlost a to je 8% klesání na Trojské, kde platí limit 20-25 km/h. Pokud jsou koleje součástí silnice, platí stejný limit jako pro auta. Ale také existuje něco, čemu se říká "přiměřená rychlost"
0/0
19.3.2005 2:00





Najdete na iDNES.cz