Diskuze

Inspekce: Řidič jel s tramvají příliš rychle

Řidič tramvaje, která ve středu vykolejila v Praze, překročil povolenou rychlost. Zjistila to Drážní inspekce. Koleje i souprava byly v pořádku. Dva lidé zemřeli. "Překročení povolené rychlosti bylo zřejmě příčinou vykolejení," sdělil iDNES mluvčí inspekce Zdeněk Neusar.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

paja99

18. 3. 2005 14:03
Malá lekce fyziky
Součinitel smykového tření pneumatiky na suché vozovce je 0,6-0,8. Tramvaj (železo na železe) má několikanásobně méně - počítejme 0,15. Je tedy schopna zrychlovat o 1,5 m/s za sekundu. Tedy každou vteřinou zvýší rychlost o 5,4 km/h. ***** Rozjíždíme se. Během 2,8 sekundy (2,8 vteřiny) je schopna tramvaj nabrat rychlost 15 km/h. Během těch necelých 3 sekund ujede necelých 6 metrů (tj. cca polovina délky jednoho vozu). *** Projedeme zatáčku, první vůz opouští koncovou výhybku a pokud řidič zapomene na druhý a začne zrychlovat, tak během dalších 2,2 sekundy tramvaj ujede 13 metrů, zadní povozek druhého vozu právě přejíždí výhybku .... a je to rychlostí 27 km/h. **** MOHLO to takl být. Jestli to tak BYLO, to ukáže proužek. Taky to MOHLO být 15 km/h na vadné výhybce. Naše diskuse to nevyřeší, zjistí to drážní inspekce. Doufám, že dobře.
0 0
možnosti

zvo

19. 3. 2005 7:25
Re: Malá lekce fyziky
Jestli ze den pred nehodou a ten samy den jiz nekolik souprav projelo bez nehody, tak se da usuzovat, ze asi zvysena rychlost bude v teto nehode hrat tu nejhlavnejsi roli. Navic se zadni cast nejenom vykolejila, ale mela dostatek energie se dostat pres vedlejsi kolejiste! Coz zase poukazuje na skutecne neumerne vysokou rychlost vlecnaku. Zda se, ze ridic po projeti zatacky na vlecnak jednoduse zapomel.
Odlehcujici okolnost by mohla byt moznost nestejnomerneho rozmisteni cestujicich a zatizeni prave te zadni casti vlecnaku. Coz by zase musela byt skupinka lidi, kteri se nerozmisti na volna mista, jako to jednotlive pristupujici cestujici zakonite delaji. To se dnes jiz zjistit neda.
0 0
možnosti

paja99

18. 3. 2005 13:51
Počkejte si na výsledek
Počkejme si na výsledek rozboru rychlosti podle toho proužku, či jak se ten záznam jmenuje ...  Jestli vás to někoho bude hodně bavit, tak si stoupněte do tramvaje hned za řidiče (nebo do druhého vozu za kabinu) a sledujte si rychloměr - poloprázdná tramvaj má dost slušnou akceleraci a na 15 metrech (=délka druhého vozu) je klidně schopna zrychlit z 15 km/h až nad 30 km/h (kdo nevěříte, spočítejte si sami). Čili bez znalosti záznamu kolik OPRAVDU ta tramvaj jela jsou to jen prázdné řeči ...
0 0
možnosti

Pongo

18. 3. 2005 11:53
Včera
na teletextu ČT psali, že řidič jel rychlostí asi 20km/h. Předepsaná rychlost je 15km/h a při výše uvedené rychlosti by tramvaj jen tak nevykolejila, nehledě na to, že prakticky všichni řidiči přes tuto výhybku jezdí rychlostí 18-21km/h naprosto nez jakýchkoli potíží. Spíše mám pocit, že byl problém ve výhybce, která byla za poslední dva roky opravovaná minimálně 5x a protože řidič nejel přesně 15km/h, jednoduše to na něj hodí, mají hned viníka a případná závada na výhybce se ututlá. Je to jeho smůla, že zrovna v tento okamžik nejel tak, jak stanovují předpisy. Zároveň bych nechtěl být v jeho kůži, protože na 95% vyfasuje trest natvrdo.
0 0
možnosti

Loner

18. 3. 2005 12:44
Re: Včera
Koneckoncu, tuhle zatacku projizdi kazdy ridic tramvaje jako prase, az cestujici v druhym voze litaj, tak co :)
0 0
možnosti

nenápadně maskovaný Kei

18. 3. 2005 11:06
Nova demagogizuje!
Na Nove tvrdili, ze ridic prekrocil povolenou rychlost ve meste, coz je totalni kravina! Kdyby jel do tyhle zatacky vic jak 50km/h, tak pojede rovne az do Vltavy! Co je to za televizi, kdyz dela z lidi pitomce a nerekne, ze tramvaj vykolejila v zatacce hned za stanici, tudiz smela nejvic 15km/h a ne zadnych 50??
0 0
možnosti

killy

18. 3. 2005 11:18
Re: Nova demagogizuje!
No. Na nově taky tvrdili, že překročil povolenou rychlost o 200%. Tj. jestli se nemýlím 15 + 30 = 45. Myslím, že od zastávky k zatáčce to na tolik rozjet nemoh, leda že by to byla dragstertram a ČKD by si to mohla dát jako reklamu.
0 0
možnosti

Skeptik_Forewer

18. 3. 2005 8:49
Co mě napadlo...2
Co si ale myslí je, že Dopravní Podnik Hlavního Města Prahy nepřispustí, aby se někdo jako já, ale i kdokoliv jiný, pouštěl právě do takových spekulací. Myslím, vsadil bych se, že DP zůstane čístý jako ta lilie a dál bude jezdit s vozovým parkem někdy z doby ledové.
A na Karlově náměstí nám tento pro několik rodin jistě velmi nešťastný den budou každý rok připomínat věnce nebo svíčky, které tam na památku zapálí pozůstalí. Zastaví se a zavzpomínají. Pak nastoupí do tramvaje, možná do té samé, do té která zabila jejich blízké a cvaknou si svůj 8-mi nebo 12-ti korunový lístek.
Ale co to plácám, to už budou lístky zase o něco dražší a tramvaje zase o něco starší.....
0 0
možnosti

Frndis

18. 3. 2005 8:38
To je jasný
To je přece jasný,že ten šofér jel jako PRASE!Kdyby jel předepsanou rychlostí nebo méně,tak ten zadní vagon nemohl jít do smyku....a vlivem nějaké technické závady by při vykolejení maximálně  těm stojícím lidem zkrátil nehet u palce ......
0 0
možnosti

Skeptik_Forewer

18. 3. 2005 8:35
Co mě napadlo...
Myslím, že z pana řidiče udělají obětního beránka. Je úplně jedno, jestli jel rychle, nebo nejel rychle, protože si nedokážu předtavit, že by dopravní podnik přiznal závadu na tramvaji nebo kolejích. A to jednoduše proto, že by do tramvaje asi už nikdo nevlez. A pro spoustu dalších, daleko nepříjemnějších (pro dopravní podnik) důvodů. Nechci tady bránit řidiče tramvaje, jestli překročil rychlost, jistě zaslouží trest. Kdo z nás ale nikdy nepřekročil rychlost?
A o kolik by tu ryhlost musel překročit, aby tramvaj vykolejila? Určitě všichni pražští obyvatelé nejednou zažily ty tzv. "jízdy hrůzy", kdy si říkáte tak jestli nevykolejíme teď, tak už nikdy.
Upřímně, nedokážu si vůbec představit, že na tak krátkém úseku, jako je ze zatávky Karlovo náměstí na křižovatku, by tramvaj zrychlila tak, aby svědek mohl vrdit, že "řidič jel s tramvají jako blázen", jak se o tom tady někde taky píše.
Ale to jsem se pustil do spekulací a ty jsou pořád pouze spekulacemi. Co si
0 0
možnosti

paja99

18. 3. 2005 14:16
Re: Co mě napadlo...
Výpočet viz příspěvek o kus dál. Na suchu a rovině je tramvaj schopna zrychlit z 15 na 30 km/h na dráze cca 15 metrů dlouhé, což je délka jednoho vozu. Ta křižovatka je navíc v mírném klesání ...
0 0
možnosti

DolniLutyne.com

18. 3. 2005 7:35
Hyenismus nezná mezí
A tu zraněnou paní ještě navíc okradli. V Praze. Stejně jako nedávno okradli epileptika. V Ostravě. Je vidět, že pohotovost supů je celorepublikově vysoká...
0 0
možnosti

AlienDUDE

18. 3. 2005 2:39
hhhmmm
Proč se nezpomalí sama ??????????
0 0
možnosti

Maxx-IP

18. 3. 2005 7:07
Re: hhhmmm
V podstatě by to dnes neměl být technický problém: Něco jako je LVZ na dráze - zařízení, která do lokomotivy vysílá signál následujícího návěstidla a pokud strojvedoucí nereaguje na výstrahu, vlak sám zastaví.
Aby tramvaj uměla sama zpomalovat před úsekem se sníženou rychlostí, musely by být po úsecích rozmístěny vysílače, které by vysílaly údaj o traťové rychlosti. Pochopitelně by nahradily i tramvajové semafory, tzv. očka na křižovatkách. Podle mého názoru je to spíž otázka ceny než technický problém.
0 0
možnosti

piwisek

17. 3. 2005 23:56
názor
Nechci se nikoho zastávat, ale věřím že řídit tramvaj v Pražským "mumraji" asi nebude nic jednoduchého a jedna jediná chyba pak rozhodne o osudu spousty lidí...
0 0
možnosti