Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvajáci: Jezdíme po špatných tratích

Na tramvajové konečné Nádraží Hostivař se řadí tramvaj za tramvají. Řidiči mají mít přestávku, ale každé tři minuty musí nasednout a popojet. Stěžují si na stres a na špatný stav tratí. Dopravce namítá, že se o koleje i vozidla stará podle předpisů a řidiče i tratě kontroluje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cejkis

MHD
zajímalo by mě, proč spousta řidiču tramvají a autobusů v Praze jezdí jako diletanti?
Proč např. tramvaje a autobusu projíždějící křižovatku na Pražském Povstání před zatáčkou pod mostem přidávají a pak se strašně diví, že je za zatáčkou červená a prudce brzdí. To je zajímavé viďte ? Normální člověk by očekával červenou obzvlášť, když jede s plechovkou plnou lidí. Tak mi laskavě někdo z vás zaměstnanců pražské MHD vysvětlete, proč to děláte ? Je důvod vaše diletanství ? nebo nějaký komplex ?
PS: takových míst se jistě najde mraky
0/0
18.3.2005 17:25

Dědeček Vševěd

Nono !
Souhlasím třeba, že stav tramvajových tratí není ideální. Ovšem - když to tramvajáci vědí, tak by měli zejména v kritických místech jet opatrně.  Je faktem, že práce řidičů tramvají není procházka růžovým sadem, ale zase fiančně jsou na tom poměrně dobře. Pokud vím, tak ve 3 hodiny ráno vstávají i pekaři, řidiči, lékaři, pracovníci TV a rádií atd....
No a za nehodu evidentně může nepřiměřená rychlost soupravy v pravoúhlé zatáčce. Škoda, že řidiči tramvaje někdy nejedou také v zadním voze, když občas nějaký kaskadér " řízne " zatáčku rychlostí minimálně 2x vyšší než je povolená rychlost. Cestující po zadním voze létají jako hadr na koštěti !
P.S. Nechtěl bych být v kůži toho řidiče AVIE, kterému pod jeho kola doslova vhodila ta dvaadvacítka tu ženu přímo pod kola. Aniž za to mohl, tak ji zabil. Je to hrozné.
P.S.2 Neháži ani zdaleka všechny řidiče tramvají do jendnoho pytle !
0/0
17.3.2005 23:19

reapox

Vymluva
To je uboha detska vymluva :-)
0/0
17.3.2005 18:43

Feo

Hodně řečí, málo skutků
Chybí mi názor nějakého tramvajáka, který si zajezdil na stoličce, kterou někdy i  rád odkládal, aby si svůj ztuhlý  a zdeformovaný zadek napravil, který nosil válenky a klapky na uši, protože na jeho stanovišti mrzlo  tahlo a navíc obsluhoval trojvozový vlak se vším všudy, resp. bez všeho všudy hlavně s brzdou na řetěz. Nic proti vývoji, nejsem staromil, ale přece jen dnešní pohodlí je nesrovnatelně  vyšší. Sám se přimlouvám, aby tramvaji byly vytvořeny optimální podmínky pro jízdu (na vlakové koleje rovněž nevjíždějí auta a vlaky nezastavují před každým přejezdem) a těleso bylo skutečně oddělené tam, kde to jen trochu jde. Pokud jde o přednosti existuje v Praze několik míst naprosto nepochopitelných míst (Chotkovy sady, Moráň, Bruska), kde je  odbočující tramvaj v roli chudého příbuzného . Preference MHD je pouhý žvást.
Rozbití současného předimenzovaného establishmentu by rovněž jen a jen prospělo.
0/0
17.3.2005 17:48

m-v

Re: Hodně řečí, málo skutků
Na místech, která jste vyjmenoval, preference bát nemůže z jednoho prostého důvodu...... nejsou tam světla, a tam, kde tramvaj přijíždí z vedlejší, tak prostě dává přednost. Na tohle znám mnohem "chutnější" místo: Vítězné náměstí  , to nevíte, co máte hlídat dřív a potřebujete vidět až za roh
0/0
18.3.2005 2:39

Marusja @ Dusja

Vendula
No, já bych to klidně viděla tak, že za to může jak řidič, tak kolejiště. Nechápu, kde jste kdo slyšel, že vše musí být černobílé - celá řada neštěstí na celém světě jsou často způsobena "shodou okolností". To, že to ods*re ten tramvaják bylo jasný o začátku, a to i v případě, že by měl koleje vytrhané - je tam "nejmenší šarže" a někdo to odskákat musí. Abych se ho jenom nezastávala - to jak zde někdo popisuje, že tramvajáci projíždějí zatáčku opatrně pouze čelním vozem a potom na to šlápnou, to je svatá pravda.
Stresu a buzerace je dneska v Čechách skutečně dost - snaží se nám soudruzi ten kapitalismus znepříjemnit. Právě ti, co zde nejvíc řvou, že komu se buzerace nelíbí, může jít jinam, jsou zpravidla ti, kteří na té převládající  onanistické atmosféře mají největší podíl.
0/0
17.3.2005 17:32

AlienDUDE

Re: Vendula
1*
0/0
18.3.2005 2:46

m-v

Re: Vendula
souhlasím, s některými "kolegy" se bojím i v prvním voze, natož pak v druhém Možná by vykolejil i kdyby nepřekročil povolenou rychlost, kdo ví, ale ten druhý vůz by neměl takovou setrvačnost a nevymetl by protější zastávku, to je ten průšvih, o který tu běží, překročením rychlosti zhoršil následky
0/0
18.3.2005 2:52

Skeptimista

ad Obrana tramvajaku
2 Petr_67:___ Kdyz dojde k nestesti pri provozu vojenske letecke techniky, je to bud chyba pilota nebo chyba systemu. Zadne sede mezistavy. Proto musi dojit k potrestani pilota (tramvajaka), nebo ke zmene systemu (uprava pracovnich podminek a stavu trati). Ja v tom proste vidim podobnost. V obou pripadech jde totiz o zivoty.
0/0
17.3.2005 16:48

VODNAR

Páni tramvajáci, že jezdíte po...
...špatných kolejích? Well, tím spíš byste měli jezdit opatrně a ne jako prasata, jak je vaším (ne-)dobrým zvykem. Nevím, komu chcete věšet bulíky na nos, neb osobních zkušeností s vámi mám, coby cestující, bohužel, dost a dost.
0/0
17.3.2005 15:17

Jitka1234

Re: Páni tramvajáci, že jezdíte po...
Naprosto souhlasim s tim,  že nekteří tramvajáci jezdí jako prasata. Ale z druhé strany, když přijede tramvaj dýl tak taky nadávám.  Prostě to nemají lehké. A stav tramvajových kolejí? Toť otázka. Dost často vidím, že je čistí ale možná by to chtělo i nejakou opravu
0/0
17.3.2005 15:26

rprp

Re: Páni tramvajáci, že jezdíte po...
Měl by sis v tom případě rozšířit osobní zkušenosti a zkus si udělat řidičák na tramvaj a chvilku jezdi,ale bojím se že takovou odvahu ty nemáš
0/0
17.3.2005 16:08

m-v

Re: Re: Páni tramvajáci, že jezdíte po...
a mslíš, že by ho udělal???
0/0
18.3.2005 3:01

houba_

informace pro technickeho reditele
pokud ridic na smycce popojede tramvaji, je to naruseni odpocinku
jestli nedokaze posoudit ani takto jednoduchou vec, nemel by delat technickeho reditele
0/0
17.3.2005 14:22

pepekm

kdo to rozsoudi?
myslim si, ze pricina neni uplne jasna, mnohdy se to souhra vsech moznosti. Treba jel o trochu rychleji  / honil cas /,  treba kolej byla cimsi zanesena  /talo a v zatocine mohli byt kaminky/,  treba podvozek nebyl tak stoprocentni/ nemame penize na vsechny opravy /.
0/0
17.3.2005 13:40

jarini

Když ví, že jezdí po špatných tratích
mají jezdit opatrně.
0/0
17.3.2005 13:28

iuos

hmm
tramvajáci: jezdíme po špatných tratích
 
inspekce: jezdíte příliš rychle
 
lidé: jezdíte jak prasata a inspekce na to se.e
0/0
17.3.2005 13:19

m-v

Re: hmm
a co na to DP???? Zkrátíme jízdní dobu
0/0
17.3.2005 13:56

iuos

hmm
to je snad samozřejmý - čím kratší dobu stráví cestující v tramvaji, tím je i kratší doba na nějakej průser v tramvaji
0/0
17.3.2005 15:36

Petr_67

Obrana tramvajáků
Všichni tady nadáváte na tramvajáky, jaké jsou prasata. Já, jako bývalý řidič tramvaje (11let) v jednom Moravském městě mám trochu jiný pohled na jejich práci. Takže, líbilo by se vám: vstávat každý den ve 3 ráno, dělat kolikrát 11 hodin v kuse bez pořádné pauzy ( to popotahování na konečné nelze považovat za přestávku, člověk nemá šanci si ani rozbalit svačinu, odběhnout na záchod), prostě stres po celou směnu. A do toho ten provoz ve městě, kde se chodci vrhají pod kola tramvaje, protože si myslí, že ta musí vždy zastavit Hlavně když je popadané listí nebo jinak vlhká kolej je to téměř sebevražda. Dále, nesmíte nikde přijet ani o 2 vteřiny dříve, jinak máte pryč půl výplaty. Když jedete pozdě, cestující nadávají jako šílení, i když vidí, že přede mnou je zácpa. Navíc  příjdete o pauzu a pořád jen doháníte zpoždění. Takže jinak, než riskantně a rychle se ani často jezdi nedá
0/0
17.3.2005 12:43

traband

Re: Obrana tramvajáků
Slyšel jsem, že tramvajáci jsou permanentně buzerováni vedením za každou maličkost
0/0
17.3.2005 12:45

traband

dodatek
... která se ale netýká provozu samotného jako třeba oděvu a podobných pitomin.
0/0
17.3.2005 12:46

Petr_67

Re: dodatek
To je pravda. Stačí, když třeba nemáte kravatu (je horko) a dispečer vás může poslat domů, smamozřejmě máte A. Dále v DP panuje princip za jeden prohřešek několik tvrdých trestů. Řidiči jsou sledováni a buzerováni na každém kroku. Za kdejakou ptákovinu máte po prémiích a jdete na přezkoušení. Prostě tuhle práci bych už nedělal ani omylem, je to fakt o zdraví. A tvrdím, že vedení DP nutí jrzdit řidiče riskantně tím, že jim neumožní řádnou přestávku. Není o co stát
0/0
17.3.2005 12:55

m-v

Re: Re: dodatek
možná si taky někdo už všiml, že od nedávné doby, také třeba zrychlily tramvaje na Korunní, DP prostě zkrátil jízdní dobu v úseku Želivského - Štěpánská....... a řidiči, dělej co umíš
0/0
17.3.2005 13:10

Petr_67

Re: Re: Re: dodatek
Tak tak. Je mi těch mrtvých samozřejmě líto, to je bez debat. Jednou se však něco takového stát muselo, při tom, jaké pracovní podmínky vedení DP řidičům vytváří. Doufám, že se nad tím někdo odpovědný konečně zamyslí, a přestane řidiče brát jen jako cvičené opice bez nároku na cokoliv
0/0
17.3.2005 13:25

MMichall

Re: Re: Obrana tramvajáků
Tak proc jezdej driv nez maj uvedeno v jizdnim rade (treba i o dve minuty) - coz me nas..e daleko vic, nez kdyz jede o dve minuty pozdejc kvuli zacpe. Jako vrchol povazuji napr. to, ze Te necha tramvajak dobehnout (ceka) a zavre Ti pred nosem a nebo privre vystupujici do dveri aby nahodou ten, koho vidi dobihat, nestihl nastoupit. Sam jsem to zazil.
0/0
17.3.2005 15:08

2Mac7

Re: Re: Re: Obrana tramvajáků
Konečná tramvají v Hostivaři - přijede autobus do stanice, lidí vystoupí a klušou na tramvaj, která stojí ve stanici , když dobíhá první , zavírají se dveře . Nedělají to samozřejmě všichni, ale je jich docela dost . Že jede tramvaj dřív mě také štve , protože ta následující přijede určitě později.  Mají těžkou práci, samozřejmě , provoz na ulicích, jak jezdí řidiči aut, všichni víme , cestující nejsou také svatí. Ale nemají-li na to psychicky ať to nedělají.
0/0
17.3.2005 20:20

jerry_

Re: Obrana tramvajáků
tramvajáci za to nemůžou, sou to chudáci.ty lidi si za to můžou sam, neměli tam stát.nebo co tim chceš říct?
0/0
17.3.2005 12:50

iuos

hmm
každý má možnost změnit pracoviště.........ovšem pak by jsi zjistil, že buzerace za blbosti je všude
0/0
17.3.2005 13:20

Brundi

Re: Obrana tramvajáků
Promin, ale stres a buzerace je vsude. Pokud to nezvladas, tak se bud aktivne zasazuj o zlepseni, a pokud mas pocit, ze to nejde, tak takhle narocnou a potencialne nebezpecnou praci radsi nedelej. Bohuzel z tve obrany muzu vzit jen velmi malo - jak si napr. vysvetlit, ze nekteri ridici jezdi slusne, jini hrozne? Maji ti druzi snad jste horsi podminky?!
0/0
17.3.2005 13:20

Skeptimista

Re: Obrana tramvajáků
2 Petr_67:___ Kdyz dojde k nestesti pri provozu vojenske letecke techniky, je to bud chyba pilota nebo chyba systemu. Zadne sede mezistavy. Proto musi dojit k potrestani pilota (tramvajaka), nebo ke zmene systemu (uprava pracovnich podminek a stavu trati). Ja v tom proste vidim podobnost. V obou pripadech jde totiz o zivoty.
0/0
17.3.2005 16:47

2Mac7

Re: Obrana tramvajáků
nelíbilo, proto to nedělám
0/0
17.3.2005 20:14

rostman

Re: Obrana tramvajáků
Chtěl bych jen dodat něco k těm chodcům, vrhajícím se pod tramvaj - oni se takto běžně vrhají i pod auta, jenže auto zastaví snáz navíc řidič auta ví, že chodec na přechodu má přednost, bez ohledu na to, jestli skočí pod projíždějící auto.
Tady se ale ukazuje jedna věc - ti trumberové, co lezou před auta, netuší, že před tramvají přednost nemají, ta má totiž před chodci přednost. Jenže když ti moulové neberou v úvahu fyzikální zákony (že auto nedobrzdí, bez ohledu na platný zákon o provozu na pozemních komunikacích...), tak asi neví nic o tom, že na přechodu má přednost kolejové vozidlo (podle zákonodárců proto, že se hůře brzdí)...
0/0
18.3.2005 18:23

SocPredator

když na to nemáte
V každé normální zemi, když člověku něco na zaměstnání vadí, tak to buď změní, nebo jde jinam. Nářky na stres a kvalitu kolejí jsou úplně mimo. Ještě sem neslyšel pekaře, který by si stěžoval na brzké ranní vstávání. S tim děte do na lampárnu.
0/0
17.3.2005 12:38

cbx

Re: když na to nemáte
Jasně, ono je u nás strašně jednoduché podat výpověď a sehnat nové, lepší zaměstnání.. Tak v tom případě nevím, na co si lidi vlastně pořád stěžují, když jde vlastně všechno tak hladce...
0/0
17.3.2005 12:47

SocPredator

Re: Re: když na to nemáte
Podle mě, by vozit lidi měl jen někdo, kdo tu práci dělat chce. A ne z donucení, že jinou neumí.
0/0
18.3.2005 13:16

komplikator

Polovina nehod v praze
Ono když jsem se do Prahy naplavil z Ostravy tak sem nechápal některé tramvajové tratě tady v Praze, třeba z karláku na albertov je to pro neznalého poměrů docela šílený zážitek se tam projet. takových míst kde se trať klikatí je v praze spousta, myslím že i tato členitost, krátké ostré oblouky jsou v praze nejčastější a i z tohoto důvodu bych tipoval že velký podíl vykolejení tramvaje je právě v praze.
0/0
17.3.2005 12:19

Karlos3

Tramvaje
No,já jsem teda na škole v Brně,ale myslím že taky vím o čem se tady mluví-že kolikrát jezděj jako prasata a člověk si při stání připadá jako kus prádla na šňůře,to je jedna věc,ale když se podívám přes kabinu dopředu na koleje a ty se vinou jak cestička k domovu(a to je prosím ta ulice rovná jako přistávací dráha),tak nechápu,kde ten řidič nechal rozum.Kvůli minutě,kterou stráví navíc na cestě to přece myslící člověk nenechá plný lidí vykolejit,ne?Navíc když je zastávku dvě od konečný...
0/0
17.3.2005 12:18

Brundi

Ty nove tramvaje
A taky mate pocit, ze s temi novymi tramvajemi (ty s temi vypolstrovanymi sedackami) jezdi ridici jako prasata? Resp. brzdi. Dalo by se to prirovnat k jizde v aute: przda - plyn. Normalne preferuju tramvaj pred metrem (mam rada vyhled a nebavi me ty dlouhe eskalatory ;-), ale mam-li jet touto novou tramvaji delsi usek a zaroven je mozne, (i kdyz s prestupy) jet totez metrem, vyberu si radsi metro, protoze v te nove tramvaji se mi z toho brzdeni dela spatne od zaludku. Dokonce jsem kvuli tomuto silenemu zpusobu jizdy uz musela nekolikrat vystoupit. A to jsem vzdycky sedela v prvnim voze. Zadni vuz podle me muze risknout jen nekdo, kdo chce znovu videt sve posledni jidlo... ;-)
0/0
17.3.2005 12:06

petrnew

Placatí palci
A od čeho máte tak placatý palec, panáčku tramvajáčku? Od zvonění, babičko, od zvonění...
0/0
17.3.2005 11:58

rprp

Re: Placatí palci
Jen tak pro tvojí informaci: PALCEM SE NEZVONÍ
0/0
17.3.2005 16:06

Feo

Re: Re: Placatí palci
A to se ale opravdu ,ale opravdu mýlíš. Nemáš-li ukazovák můžeš klidně zvonit i palcem. (Připouštím, že zvonění palcem u nohy je už extravagantní a bylo by současně porušením stejnokrojového předpisu - řidič musí být obutý).
0/0
17.3.2005 17:53

petrnew

Re: Re: Placatí palci
No, kdyby ma oblibena pozice v dobach, kdy jsem jeste jezdil sockou, nebyla hned za ridicem a necumival jsem mu pres rameno, tak bych i veril tomu, ze palcem zvonit nejde. Ale jde a hodne placatych palcu palcem zvoni...
0/0
17.3.2005 20:03

smed

Integrovaný
Víte co to znamená integrovaný dopravní systém
Do toho stejného vozu se musí namačkat víc lidí
 
0/0
17.3.2005 11:36

trdlo42

tramvajáci
jako dlouholetý cestující pražskou MHD musím říct, že za a) řidiči jezdí jako blázni, b) koleje jsou jak tankodrom.
Ráno jel řidič 13 do vozovny Pankrác tak rychle, že jediná možnost byla vystoupit a počkat prostě na další tramvaj. 13 nadskakovala, člověk se musel v zatáčkách držet, aby nesletěl ze sedadla, špica no.
Nicméně - další okrajová záležitost, tj. dodržování jízdních řádů, to je kapitola sama pro sebe. Ze 4 tramvají, které mi jedou domů, 3 mají odstup po 1 minutě, a 4. přijede taky, přestože má jet až za delší dobu. Takže o tomhle by se taky dalo diskutovat.
0/0
17.3.2005 11:24

s-s-in

Re: tramvajáci
poskakujici tramvaj uz jsem taky parkrat zazil, mezi Slavii a Koh-i-noorem je trat v podstate naprosto rovna ale nez ji opravili bylo to jako vlny na mori, kdyz se tramvaj rozjela ( a tam to kali kazdej ) tak jsem se obcas ocitl bez vlastniho pricineni "metr" nad sedackou.
0/0
17.3.2005 14:45

Feo

Re: tramvajáci
Vidíš, strupe z lontu, totok ty v Brně nemáš.
Závidiš, co?
0/0
17.3.2005 17:55

banjo23

dotaz pro odborniky na brzdy
zajimalo by me, proc se vlastne v tramvajich pouziva EDB, kdyz je brzdeni protiproudem hodne energeticky narocny?
nebylo by levnejsi a setrnejsi k zivotnimu prostredi brzdit kotoucema nebo bubnama?
a jeste dotaz - jak moc je ucinny brzdeni s vyuzitim rekuperace? asi to moc zpomalit nedokaze, je to maximalne na pribrzdovani z kopce, co? predpokladam, ze ucinnost je zavisla i na odberu proudu jinejch tramvaji z troleje.
0/0
17.3.2005 11:18

jezekz

Re: dotaz pro odborniky na brzdy
To by bylo smradu.  Mechanickou brzdou ten kolos nezastavíš. Víš proč se u auta brzdí motorem?
0/0
17.3.2005 12:27

wildge

Re: dotaz pro odborniky na brzdy
Brzdit klasickou mechanikou by byl dost velky problem. Brzdeni rekuperaci je zhruba stejne ucinne jako rozjezd. Tedy dost :-).
0/0
17.3.2005 15:52





Najdete na iDNES.cz