Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otevřený dopis prezidentu republiky

Vážený pane prezidente,velmi mne znepokojil Váš postoj ke jmenování, resp. nejmenování nových soudců.Svým rozhodnutím jste podle mne dal jasně najevo, že pravidla v této zemi neplatí, že pokud je nějaké skupině dán veřejný příslib, že pokud projde nějakým velmi přísným kriteriem,

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm
no, původně jsem byl na straně těch "skorosoudců", ale postupně mi začínají připadat jako skupina lidí, který kdysi někdo řekl "když uděláte tohle a tohle, tak máte možnost stát se soudci" a oni jak slintající pes s vidinou kosti běželi za svým snem-pohodlným zaměstnáním, jenže holt peslechli to "máte možnost", protože se jim to nehodilo do krámu
0/0
16.3.2005 14:21

co je vám do toho

FAKTA, FAKTA...KDE JE PRAVDA???????????????
ČEMU VĚŘIT ?? NĚKDO TVRDÍ, ŽE ZE ZÁKONA NESMÍ BÝT JMENOVÁN ZA SOUDCE TEN, KDO NESPLŇUJE VĚKOVOU HRANICI ALESPOŇ 25 LET. ....................NĚKDO TVRDÍ, ŽE MINIMEM JE 30 LET.......................NĚKDO TVRDÍ, ŽE PREZIDENT MÁ PRÁVO ZAMÍTNOUT (A TO NEJEN KVŮLI VĚKU) PODOBNÁ JMENOVÁNÍ, KDYŽ SE MU NECHCE.....................A NĚKDO TVRDÍ, ŽE PREZIDENT ZE ZÁKONA V TĚCHTO ZÁLEŽITOSTECH FUNGUJE POUZE CO BY "PODEPISUJÍCÍ PANÁČEK" A NESMÍ TO ZAMÍTNOUT...............------VÍTE NĚKDO OPRAVDU SE 100% JISTOTOU JAK SE VĚC MÁ ? PROTOŽE JÁ ZATIM ČTU JEN O SAMÝCH SPEKULACÍCH, KAŽDÝ TVRDÍ NĚCO JINÉHO A TO UŽ JSEM O TOM HOVOŘIL SE STUDENTY PRÁV, S PRÁVNÍKY, S KDEJAKYM VZDĚLANYM "MUDROPRDEM" A KAŽDÝ MÁ NA TO ZCELA JINÝ ÚHEL POHLEDU.. BORDEL:-/
0/0
16.3.2005 0:56

Zwerg

Může mi někdo vysvětlit, jak to vlastně je?
Včera v rádiu v jedné politické debatě (ČR1, 18:25, 14.3) Rychecký řekl, že Česko má v EU dvě prvenství - má nejvíce soudců v poměru k počtu obyvatel a zároveň má nejdelší čekací lhůty na provedení rozsudku. Z těchto údajů laik musí odvodit, že je něco špatně. Když na je jedné straně více soudců, než jinde, a zároveň na straně druhé jsou čekací doby na rozsudek nejdelší.
 
To vypadá tak, že problém vůbec není v počtu soudců, ale v efektivitě jejich práce. Mimochodem, Rychecký také řekl zajímavou věc - v Česku prý z ústavy vyplývá, že soudci nikdo nesmí nařídit, kam má jít soudit. Tzn. jdou místa, kde je soudců nadbytek, zatímco jinde je jich nedostatek. Možná, že tohle by stačilo změnit tak, aby bylo soudce možné operativně posílat tam, kde jsou právě potřeba.....
0/0
15.3.2005 20:13

murjel

Mám takový pocit, že
když před dvěma lety byla předložena ona novela o tom, že soudce nesmí být mladší 30ti let, tak se tím něco sledovalo. Asi to, že není v zájmu občanů, aby lidé, kteří nemají patřičné znalosti nemohli rozhodovat o osudech a životech lidí. Je smutné, když soudce proto, že nezná minulé zákony, ale pouze ty současné, zamítne žalobu a je mu jasné, že stejně se bude dotyčný odvolávat a že mu to skončí znovu na stole. Jak chtějí potom ti mladí dokazovat, že mají právo na doživotní jistotu, když ještě nic neprokázali. Pokud budou soudci i nadále dělat dusno, které dělají, pak by se mělo v novelizovaném záákoníku práce uzákonit, že každý, kdo bude přijat do pracovního poměru, má tento pracovní poměr zajištěn na doživotí a nemůže ho nikdo vyhodit, pokud si bude plnit svoje pracovní povinnosti a nebude kárán, nebo stíhán soudně. Je smutné, když se dospělí chovají jako vyděrači a ještě je k tomu ponoukají vyšší soudní úředníci a pracovníci ministerstva.
0/0
15.3.2005 16:06

bortabora

Re: Mám takový pocit, že
Ze školních škamen do soudcovského taláru - to je opravdu zkratkovité.Kromě znalosti suchých papírů jim toho život moc neumožnil.A ejhle,jak si troufají vykřikovat cosi o diskriminaci.Za svou práci musí každý obyčejný člověk nést  zodpovědnost.Za naše zralé soudce ji neseme my všichni.Ještě víc žalob na stát!!!My to zaplatíme.
Jan Halát
SuperReality.cz
0/0
15.3.2005 16:31

japino

Prezident podepsal před...
...2 roky zákon minimálním věku sodců 30 let - v něm byla zakotvena i výjimka pro čekatele, které nyní odmítá jmenovat - je toto konzistentní jednání ?? Podle mě ne !
0/0
15.3.2005 12:58

DedecekHribecek

Re: Prezident podepsal před...
      Klaus pokud vím konzistentně jedná Pokud vím tak nikdy nikomu neříkal, že ty mladíky jmenuje. Naopak se nikdy netajil, že mu to je proti srsti.
      Nekonzistentnost spatřuji v našem zákonodárství. Který idiot jenom pro úzkou skupinku vymohl takovouto výhodu. Zavání mi to diskriminací lidí kteří by pak byli voleni s onou klausulí 30 let.
0/0
15.3.2005 13:44

jurgenb

Re: Re: Prezident podepsal před...
Blbosti žvaníš!
Když jednou něco garantuje podpisem zákona, tak si to nemůže pak rozmyslet, protože jedná v tom případě protizákoně.
 
0/0
17.3.2005 15:36

2Mac7

Re: Re: Re: Prezident podepsal před...
no on ten zákon říká, že se na ně nevztahuje požadavek věku 30 let , ale to přeci neznamená, že musí automaticky být jmenováni, ne ?
0/0
17.3.2005 16:12

Depek

Pan Běhal si asi myslí,
, že kdo projde právní školou a nějakým kritériem, má pozici jistou a automatický nárok na podpis prezidenta pod vlastním doživotním jmenováním. Takovou ...... si může myslet snad jen nějaký absolvent inteligent. Podobná kritéria, včetně věku, má přece každá práce, i ta prezidentova. To je normální stav a mimoto Klaus moc dobře ví, co dělá.
0/0
15.3.2005 12:56

fr-mottl

mladi lezaci, stari zebraci
se rikalo za prvni republiky. To verim, ze by se radi 30-leti uvelebili na pohodlne pohovce statu za 50 tisic mesicne. Ale nastesti je tu pan profesor a ten dba na to, aby se do vyznacnych pozic dostali jen _schopni_. Pane profesore, dekujeme!
0/0
15.3.2005 12:01

tuhacek

M l a d i !
 
     Stare struktury, haji stare struktury.   Vzdyt to je videt temer na vsem.   Jediny clanek, ketry mne trosku mile prekvapil je ze dne 23. prosince uverejneny  v MF dnes na strane A 7 nahore.
    A to je vskutku malo.  
       Zdravi dobre lidi   tuhacek@nefkom.net
0/0
15.3.2005 11:33

DedecekHribecek

Re: M l a d i !
     Vyšší věk neznamená nutně, že osoba bude starou strukturou. Co když se v tomto případě derou k moci nové struktury jako je kupříkladu Gross a jemu podobní?
0/0
15.3.2005 11:48

killy

No, pán psal a psal....
...............a vyšlo z toho 2281 znaků....nic víc.
0/0
15.3.2005 11:29

tuhacek

Mladi.
0/0
15.3.2005 11:25

DedecekHribecek

Mládí
       Ráno jsem zaregistroval v ČR zprávu o tom, že neúspěšní žadatelé se chtějí setkat s presidentem. To mne potěšilo protože je to podle mne zralé si o problému popovídat. Jenomže v zápětí jsem zaslechl další větu která říkala cosi o tom, že jinak se páni neuspěšní soudci obrátí na ústavní soud.
      Prostě to bylo jenom klackovité a drzé vydírání. Neúspěšní uchazeči tím dokázali, že jsou opravdu moc mladí na to aby se stali soudci. Mám na mysli mládí ve slova smyslu neuzrání osobnosti. pan president asi měl pravdu jak dokazuje neotesanost žadatelů
0/0
15.3.2005 10:54

DedecekHribecek

Pán je jasnozřivec?
        Jak prosím můžete napsat, že "Velmi smutné je, že Vašim osobním a jediným kriteriem je věk" Nedomnívám se, že by prošla takováto zpráva tiskem.
      Proč píšete že "Rovněž jste jmenoval do funkce „strážce státní kasy“ člověka mladšího 35 let" když k soudcům snížil president toto kritérium na 30?
      Není také moc košér tvrzení " tak vedením celého státu jste pověřil pana Grosse" v kontextu výběru soudců. Měl by jste si uvědomit, že ke zvyklostem výběru premiéra patří první jde do kola předseda vítězné strany. To není zvolení jak píšete ale pověření sestavením vlády. Ono zvolení má na svědomí parlament.
0/0
15.3.2005 10:48

jirha

Re: Pán je jasnozřivec?
To neudělal President to pouze president (jak ho nemám rád) vyžaduje plnění platného zákona).
0/0
15.3.2005 11:24

DedecekHribecek

Re: Re: Pán je jasnozřivec?
      Podívejte prosím se na http://zpravy.idnes.cz/nazory.asp?r=nazory&c=A050315_101459_nazory_stp je to ke stejné problematice. Zdá se, že jste v právní oblasti více zběhlý a rád bych zanl Váš názor.
0/0
15.3.2005 11:45

Aagness

Re: Re: Pán je jasnozřivec?
Naplňuje zákon?A na to jsi přišel jak?Dočetl jsi ten zákon o němž mluvíš někdy až do konce?Asi ne, protože jinak bys nikdy nemohl napsat takovou blbost!Je mi trapné to pořád dokola opakovat, ale už bylo mnohokrát řečeno, že pro ty mladé soudce, o které se teď jedná je ZÁKONEM stanovená hranice 25let. A zákon platí i pro prezidenta a nemůže si ho vykládat,jak se mu zachce.Příště radši nemluv do věcí,kterým nerozumíš...
0/0
15.3.2005 14:13

Macínek

Re: Pán je jasnozřivec?
Jak je vidět, většina těch,kteří názor pisatele komentovali, stojí na straně prezidenta. Zřejmě jsem výjímka, ale naprosto souhlasím s pistelem dopisu. Je přeci jasné, že justice je na tom prachbídně a potřebuje nové a právě ty mladé lidi, kteří mají kvalitní vzdělání, podle mých informací i vzdělání získané v zahraničí, nejsou prolezlí komunismem a lze předpokládat, že se nestihli nakazit komunistickou morálkou(spíš nemorálkou). Náš zkostnatělý systém tohle přece potřebuje. Soudci z řad starší generace sice mají zkušenosti ale co to je za lidi, když mohli dělat soudce za komunistů.Rozhodně to nemohli být čestní lidé.Navíc tito čekatelé opravdu splnili všechny zákonem stanovené podmínky včetně věku tak tedy proč ne????  Copak p.Gross má dostatek zkušeností ve svém věku? Stačí si zrekapitulovat, co se pod jeho vedením děje a mluví to samo za sebe.
0/0
15.3.2005 13:03

strycek_Pompo

Re: Re: Pán je jasnozřivec?
Hm, nejmíň prolezlej komunistickou morálkou byl asi ten čekatel s tou rudou hvězdou na tričku. To mluví o vyzrálosti soudců pod třicet samo za sebe. A ohánět se Grossem znamená jen podpořit stanovisko prezidenta.
0/0
15.3.2005 13:28

DedecekHribecek

Re: Re: Pán je jasnozřivec?
        Ano justice je na tom prachbídně. Tento prachbídný stav je byl a zřejmě ještě hodně dlouho bude. Ze skupiny adeptů na talár pan president jich několik zamítnul. Jestli ta skupina co byla zamítnuta nějak významně ovlivní stav justice to nevím. Domnívám se na rozdíl od Vás, že být mladý není kvalifikační předpoklad a tudíž nesdílím Vaše naděje vkládané v novou krev. Stejně tak menohu souhlasit s Vaším naznačováním, že automaticky znamená to, že když člověk žil nebo soudil za komunistů tak je špatný.
     Grosse sem netahejte to není adept na soudce. Navíc to je ukázkový příklad toho jak mládí dopadá a dává to presidentovi za pravdu. Mladí páni soudci by mohli přesně takto dopadnout.
0/0
15.3.2005 13:41

Macínek

Re: Re: Re: Pán je jasnozřivec?
Máte pravdu ohledně Vaší poznámky na p.Grosse, tím jsem si dost protiřečila, nicméně můj názor na jmenování soudců se nemění a p.Gross mně ve své funkce hodně štve, proto jsem si zřejmě potře bovala nejak ulevit.Nemyslím ale, že by mladí páni soudci mohli dopadnout stejně, své schopnosti prokázali už tím, že dosáhli svého vzdělání vlastní prací, což se o Grossovi říci nedá, způsob získání jeho právnického vzdělání je přinejmenším pochybný. A můj názor na komunistické soudce mi nikdo nevezme, v tomhle mám úplně jasno, ale je to jen můj názor a samozřejmě ho nikomu nevnucuji. Být mladý opravdu není kvalifikační předpoklad, ale být mladý, nedemoralizovaný komunismem, mít kvalitní vzdělání, to podle mne jsou dobré kvalifikační předpoklady.
0/0
16.3.2005 8:12

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Re: Pán je jasnozřivec?
     Z Vás to mládí doslova čiší. To prosím říkám i s trochou závisti ale každý věk má své. Možná až Vám bude stejně jako mně 42 tak budeta také kroutit hlavou nad podobnými závěry mladých. Musím přiznat, že i já jako mladý bych se choval stejně. Ve vaší mladé nesmiřitelnosti odsuzujete všechny soudce a přesto i mezi komuniosty jsem poznal lidi kterých jsem si vážil daleko více než nestraníků. To by jste mohla pochopit kdyby jste to prožila. Podle mého názoru soudit se nedá dobře bez jistých zkušeností. I takovéto zkušenosti bych dal do kategorie předpokladů k výkonu funkce.
ps:a Gross mne také štve
0/0
16.3.2005 14:58

JarkaFX Salda

Re: Re: Pán je jasnozřivec?
Nejsi sama Marcelo.
Ja mám stejný názor.Ale abych negeneralizovala, jsou tam potřební ( aby byli efektivní) jak mladí, tak staří. A také ne všichni staří jsou tak špatní jak píšete, alespoň já tomu věřím, stejně tak věřím, že ti čekatelé na soudce jsou vybráni pečlivě a pozralé uvaze právě TĚCH STARÝCH, to oni si je vybrali, to oni je chtějí k sobě, to oni si je vychovali, věnovali jejich přípravě čas. Myslím si, že  pan Klaus měl povinnost se zeptat této rady starších ( soudců) zda jsou si jisti, že je jejich výběr  OK a pokud by řekli ano a pokud tomu nebránil zákon ( což opravdu je tento případ, zde tomu nic nebránilo) měl je jmenovat, neboť on nemá ústavně zajištěno to, že on vybírá soudce, on tam má uloženo, že je jmenuje , nic víc, nic méně.
Bohužel náš president  se ptát nepotřebuje, a také nikdy nepotřeboval, proto také udělal tolik chyb ve své bohorovnosti. Je mi ho i jeho skutků až líto.
0/0
16.3.2005 13:52





Najdete na iDNES.cz