Diskuze

Zločin slovem a písmem? Co to je?

Po pěti letech skončil zbytečný a celkem nesmyslný proces proti vydavateli Hitlerovy knihy Můj boj. Soudy nám v tom procesu chtěly namluvit, že my, občané, nesmíme číst Hitlerovy teorie a že se máme ve svém přemýšlení spolehnout na výklady odborníků z druhé ruky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

babacek

12. 3. 2005 7:05
Mein Kampf
Každá věc může přinest dobro tedy ponaučení a může být i zneužita tedy i kniha.Zákaz nemůže nic vyřešit,ale jen zvýšit poptávku.Tak jako jsme zakázané knihy hltali za bolševika a distribuce probíhala dokonce opisováním.Proto se domnívám,že zakazovat ne.Je nakaždém zda knihu bude číst a jak naloží s obsahem.
0 0
možnosti

milchama

11. 3. 2005 23:51
Zakazovat Mein Kampf
v době, kdy si ho lze během pár minut stáhnout několika kliknutími myši, je opravdu komické. Celá ta soudní taškařice udělala Hitlerovu dílu akorát dobrou reklamu, takže po něm zatoužili i lidé, které by jinak nezajímalo. (Podobně tomu bylo loni s protestem v médiích proti knize Dietricha Eckarta "Bolševismus od Mojžíše po Lenina". Měsíce ležela na pultech, aniž by o ni byl nějaký zájem. Když však proběhla v TV reportáž o tom, že by prodej knihy mohl být zakázán, během následujícího dne byl náklad okamžitě rozebrán)..... Možná někomu vadilo, že Hitlerův popis toho, jak to fungovalo ve Víděňském sněmu (který je mimochodem obecně velice trefný),  se až nápadně podobá fungování (či spíše nefungování) našeho parlamentu...
0 0
možnosti

Dr No

12. 3. 2005 20:27
Re: Zakazovat Mein Kampf
Toho, kdo zakazuje Mein Kampf, bych odsoudil za nadržování Hitlerovi a fašistům. Kdo totiž neměl možnost alespoň zalistovat tímto veledílem (celé se to číst nedá) , nepochopí skutečnost hloubku hlouposti a stupidity ideologie,  která připravila o život miliony lidí a obrátila velkou část planety v trosky. Proto by seznámení s touto knihou mělo naopak patřit k povinné školní četbě.
0 0
možnosti

HankaS

11. 3. 2005 13:44
Zisk vše ospravedlní?
Pokud si dobře pamatuji, pan Zítko se původně bránil tím, že chtěl na knížce jen vydělat, a Nejvyšší soud mu dal svým způsobem za pravdu. Takže bude naprosto v pořádku, když začnu prodávat trika s nápisem Cikáni do plynu!, protože já osobně proti Romům nic nemám, psychiatři to potvrdí a mně půjde jen o zisk?
0 0
možnosti

karoten

11. 3. 2005 14:02
Re: Zisk vše ospravedlní?
Pokud bude nápis prokazatelnou autorskou citací někoho druhého, proč ne? Ať si stíhaj jeho...
Když bude ten klejm ale bez podpisu autora, bude autorem vydavatel trika. Logicky.
0 0
možnosti

huhu007

11. 3. 2005 12:27
Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu
jenom mi nějak není jasné, proč tedy svobodu projevu omezuje íDnes na svých diskusních stránkách...
0 0
možnosti

jajaja59

11. 3. 2005 13:50
Re: Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu
Není to třeba proto, že iDnes tyto stránky provozuje a tudíž za ně odpovídá ?
0 0
možnosti

Isbjoerna

11. 3. 2005 11:01
Pro autora clanku
"Hanebný je názor soudu, že je proti dobrým mravům, když podnikatel něco udělá pro zisk. Takový soud má rovnou říkat místo podnikatel vykořisťovatel a chlapa vysídlit do pohraničí. Jenže smyslem svobodného podnikání je právě zisk. Soud by to mohl po patnácti letech už vědět. Že to neví, je jen znamením, jak hluboce vězí naše úřednictvo ve starých časech."
 
Ne soud, ale soudce.
0 0
možnosti

Bouše

11. 3. 2005 11:06
Re: Pro autora clanku
Jedná se výrok Nejvyššího soudu, což je instituce, nikoliv fyzická osoba.
0 0
možnosti

Feo

11. 3. 2005 10:56
Zítek-MK-Steiger.
Něvěřím, že se pod tento text podepsal známý antiruďoch Kája S. Buď  trucuje, že mu nezvýšili jeho chlebodárci apanáž, nebo jde do sebe a to by bylo dobře. Protože "pozdě, ale přece..."
Jinak nechápu co se komu znelíbilo na velmi opatrně adjustovaném vydání MK, když já sám vlastním celou řadu domácích i zahraničních legálních publikací s Hitlerovou fotografií a fašistickými symboly na přebalu. Fakt, nevím.
0 0
možnosti

80E-seven

11. 3. 2005 10:01
koukam
autor clanku ledaccos nepochopil
0 0
možnosti

karoten

11. 3. 2005 11:21
Re: koukam
Příliš zobecnil. Zločin slovem i písmem totiž existuje - máme na to zákon. A nemusí jít jen o onu propagaci hnutí blablabla..., co třeba taková pomluva?
Jinak s hlavní myšlenkou článku naprosto souhlasím. Šlo podnik v zákonných mezích, to je smyslem podnikání.
0 0
možnosti

pressEU

11. 3. 2005 2:12
V poslední době mě vadí jak je postupováno proti hud.skupinám
V poslední době se opět stále více objevují komunistické praktiky STB a to v souvislosti jak např. se zákrokem proti občanů pálící vlajky (v Bratislavě), tak zejména proti undergroundovým kapelám. Plně souhlasím s tím, když třeba (promiňte mi ten výraz) pár blbečků hajluje - ať tyto jsou potrestáni, ale proč někdo chce trestat hudební skupiny. Stejně totiž se postupovalo za tptality proti udergroundu (např. Plastikům,DG307 a mnoha dalším kapelám a muzikantům). V muzice totiž platí vždy, že jde o uměleckou činnost. A na to se nesmí zapomínat. Dnešní řiditel NG by Vám mohl vyprávět, jak minulý režim (a také i dřívější Mladá Fronta) odsuzovala jeho umělecké výkony, když se hrálo na pilu nebo se mlátilo do výfuku. Prostě takové je umění. V této souvislosti je nutné také chápat i umění hudebních undergroundových skupin ať již jsou jakékoliv a nenstalovat zde pořádky, které jsou jako vystřižené z příruček STB. Chraňme naši undergroundovou kulturu.
0 0
možnosti