Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čečenci si vybrali nástupce Maschadova

Vývoj v severokavkazském Čečensku, kde byl v úterý zastřelen vůdce Aslan Maschadov, sleduje s napětím celý svět. Tamní separatisté vyhlásili Rusku totální válku. Na Maschadovovo místo už údajně nastoupil Abdul Chalim Sajdullajev. Smrt vůdce zároveň vyvolala řadu spekulací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JirkaEsch

Zapomínáte na
dost podstatnej fakt, kterej podle mně může nejvíc za druhou válku a tím byl Basajevův naprosto naivní a zločinný "výlet" do Ingušska.
0/0
11.3.2005 11:20

JirkaEsch

Re: Zapomínáte na
a Dagestánu.
0/0
11.3.2005 11:21

Taras Bulba

Re: Zapomínáte na
Stále je to o tom samém. Obhájci Ruska neustále nechtějí vzít na vědomí, že všechny Beslany, Dubrovky Basajevův výlet do Ingušska, druhá válka, to všechno přišlo až POTOM, co Rusáci zahájili válku první, vpadli do Čečny, zničili Groznyj a pozabíjeli nemalou část čečenského obyvatelstva.
 
62Milanova závěrečná argumentace ze včerejška (že za ten ruský terorismus vlastně může Dudajev svévolným vyhlášením nezávislosti) by byla velmi úsměvná, kdyby to nebyla tak vážná věc. Nejúsměvnější na Milanových argumentech je, že Čečenci podle něho měli nejprve jednat a konzultovat, o kousek jinde však připouští, že Rusáci by Čečnu nikdy nepustili a ani v budoucnu nepustí, takže zbývá otázka, o čem se tedy vlastně mělo jednat a konzultovat.
0/0
11.3.2005 12:59

JirkaEsch

Re: Re: Zapomínáte na
Já se rusáků ani náhodou nezastávám, jasně že Basajev a spol. jsou produkt první války, chtěl jsem jenom zdůraznit ten hlavní důvod, proč rusáci okupovali čečensko po druhý.
0/0
11.3.2005 15:12

Taras Bulba

Re: Re: Re: Zapomínáte na
Ono ani toto není zcela jednoznačné, stejně jako ty vybuchy v moskevských panelácích, které se podobně jako Basajevův výlet Putinovi náramně hodily.
Tady je takové čtení.
"Berezovskij vyprávěl, jak podplatil protiruské vojenské velitele v Čečensku a v Abcházsku. Takže když provedli Čečenci invazi do Dagestánu, měl jsem pocit, že je to všechno falešné. Dal jsem si zkoušku: stáhne se Basajev do doby, kterou určil Putin? A Basajev to učinil. ..."
... došlo v Moskvě k několika záhadným výbuchům, kdy byly vyhozeny do povětří celé obytné bloky a asi 300 lidí zahynulo ve spánku. Při panice, která následovala, byl strach a hněv zaměřen proti Čečencům, čemuž napomáhala pečlivě režírovaná kampaň v tisku a v televizi. Putin provedl invazi do Čečenska a volby do ruského parlamentu se konaly v atmosféře válečné hysterie. ...
0/0
11.3.2005 15:32

JirkaEsch

Re: Re: Re: Re: Zapomínáte na
Hele, věřím tomu, že v těch výbuších v Moskvě mohla eventuelně mít prsty FSB, třeba jen tou formou, že věděla, že se něco chystá a ponechala tomu s určitými cíly "volnější" průběh. Ale ten vpád do Dagestánu je dítě toho z*rda Basajeva, kterej tak vystavil svůj národ podruhé za 5 let totální destrukci. Hodně čtu na chechenpressu a kavkazcenteru a i tam o tom bývaly články, kterak chtěl "osvobodit Dagestán" atd. Je to blázen, kterej je zfanatizovanej, zmagořenej a úplně mimo realitu. Kdyby ho čečenci zvolili za prezidenta místo Maschadova (a že moc nechybělo), pak ta válka mohla "navázat" ještě dřív. Čečenci uměli válku vyhrát, ale bohužel pro sebe, neuměli vítězství využít pro mír. Basajev, Maschadov a spol. věděli, že jejich země je pro rusko strategická, a že se jí jen tak nevzdá a že stačí malá jiskřička. Přesto (nebo právě proto?) osudově pro Čečensko a Čečence selhali.
0/0
11.3.2005 16:08

Taras Bulba

Re: Re: Re: Re: Re: Zapomínáte na
Ale v tom článku se přece nepíše nic o tom, že Basajev chtěl osvobodit Dagestán. Spíš se tam píše o tom, že té dagestánské jiskřičce bylo z ruské strany výrazně napomoženo. Kromě toho Basajev a spol. byli z Dagestánu do 25.srpna 1999 vyexpedováni, takže za normálních okolností by se řeklo, že je problém vyřešen. Jenže to Rusákům nemohlo stačit, chtěli obsadit Čečnu, tak potřebovali další a pádnější důvod, který si vyrobili v těch panelácích.
Rusáci byli a jsou rozhodnuti Čečnu nepustit, takže kdyby to nebylo tohle, oni by si vyrobili nějaké jiné jiskřičky, jak ty říkáš, takže umění/neumění Čečenců využít vítězství v první válce s tím nemělo vůbec nic společného.
0/0
11.3.2005 16:53

JirkaEsch

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zapomínáte na
V tom článku o osvobození dag. nic není, ale na kavkazcenteru či chechenpressu o tom občas psávali (link už ti žel nedám). Problém vytlačením Basajeva vyřešen - tady bych s tebou nesouhlasil, především to ospravedlnilo ruskou tezi o čečensku jako zdroji banditů a nestability pro celý region (těžko si představit, že by stát s ambicemi jako Rusko toleroval nájezdy na svoje území bez reakce). Pochybuju, že by se Basajev nechal podplatit, ten člověk je fanatik a ten vpád od dagestánu přišel z jeho přesvědčení, že je vyvolen vytlačit rusy z celého s. Kavkazu. Jinak v tom, že rusáci jsou odhodláni čečnu nepustit souhlasím (bohužel pro lidi tam žijící), nicméně Basajev a Maschadov jim zahájení té druhé války zatraceně usnadnili.
0/0
11.3.2005 17:42

62milan

Páni zatial dovidenia
Smrť ruským okupantom a čečenskym teroristom.:-)))
0/0
10.3.2005 19:50

Air_Force_One

Re: Páni zatial dovidenia
 
A debilům statné ošetřovatele!
 
0/0
11.3.2005 10:06

Thomatan

Ruské ztráty v Čečensku
Ruské ministerstvo obrany tento měsíc oznámilo, že armáda ztratila od roku 2001 při akcích nad čečenským územím 15 letounů a 22 pilotů.
 
Ruské jednotky přišly při útocích čečenských povstalců o mnoho vrtulníků, mnohé jiné se ale zřítily kvůli chybě pilota nebo kvůli technické závadě. Nejtragičtější následky měl pád vrtulníku Mi-26, který v srpnu 2002 zasáhli rebelové raketou odpalovanou z ramene a v jehož troskách zahynulo 127 ruských vojáků.
 
 
0/0
10.3.2005 19:37

Thomatan

V Čečensku spadl vojenský vrtulník
Nejméně 13 ruských vojáků přišlo v Čečensku o život a dva byli těžce zraněni při pádu vojenského vrtulníku Mi-8.
Podle předběžných zpráv se stroj nestal terčem nepřátelské palby, ale zřítil se poté, co nedaleko čečenské metropole Grozného narazil do drátů elektrického vedení. Informoval o tom mluvčí regionální pobočky ruského ministerstva pro mimořádné situace.
Podle mluvčího, který si nepřál být jmenován, patřila helikoptéra ruskému ministerstvu vnitra a po dopadu na zem začala hořet. Mluvčí tamního ministerstva vnitra agentuře Reuters sdělil, že havárii dopravního vrtulníku zavinila technická porucha.
 
    
 
0/0
10.3.2005 18:42

Lucy@.

Re: V Čečensku spadl vojenský vrtulník
Dobre jim tak!:-(
0/0
10.3.2005 18:49

Thomatan

Re: Re: V Čečensku spadl vojenský vrtulník
Rusáci jsou chudáci. Nemají peníze a jejich průměrná životní úroveň se nikdy ani nepřiblíží průměrné životní úrovni ve Spojených státech.     
 
  
 
0/0
10.3.2005 18:51

62milan

Re: Re: Re: V Čečensku spadl vojenský vrtulník
V tom s tebou úplne súhlasím.Ale i chudák má právo hájiť svoje štátne záujmy.Metoda akou to robia je blbá ale oni to inak nevedia.
0/0
10.3.2005 18:54

Thomatan

Re: Re: Re: Re: V Čečensku spadl vojenský vrtulník
Já dnes s tebou souhlasím. 
 
0/0
10.3.2005 18:55

vaclavj1

Re: Re: V Čečensku spadl vojenský vrtulník
0/0
10.3.2005 18:59

Thomatan

Re: Re: Re: V Čečensku spadl vojenský vrtulník
Máš v tý ruce revma?
 
 
0/0
10.3.2005 19:17

tajemník létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: V Čečensku spadl vojenský vrtulník
uz zase davas goly do vlastni site? :))))))
0/0
10.3.2005 19:26

Thomatan

Re: Re: Re: Re: Re: V Čečensku spadl vojenský vrtulník
Komu co píšu je moje věc, prdeloide.
 
 
0/0
10.3.2005 19:35

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: V Čečensku spadl vojenský vrtulník
Zas tak pevne tu snad rozdeleni nejsme
0/0
10.3.2005 19:42

apfel

dialektika
Je to jako za bolševika - jedni teroristi jsou hodní, druzí zlí, pouze světové strany se otočily. Čečensko, Kosovo, Afghánistán, Irák, palestinská území jedno jsou - fousatí magoři tam bojují proti zbytku světa, jako ostatně už víckrát v historii. Přiblblí ochránci lidských práv, kteří nemají rádi Rusy ( Američany, Izraelce ) si asi neuvědomují, že bez boje proti těmto barbarům by jim už dávno mohamedáni uřezali koule.
0/0
10.3.2005 17:51

tajemník létajícího ostrova

Re: dialektika
ty muzes bejt v klidu, tobe uz nemaj co rezat...
0/0
10.3.2005 17:55

apfel

Re: Re: dialektika
Zato ty si otoč hadr na hlavu a za řevu Alláh akbar můžeš utíkat s kinžálem do Mekky. Jenom si dej pozor, abys náhodou neskončil na Guantánamu.
0/0
10.3.2005 17:59

tajemník létajícího ostrova

Re: Re: Re: dialektika
proc? dyt to je prej skoro jako hotel:)))
0/0
10.3.2005 18:11

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: dialektika
Ale na recepci by asi cloveku zabavili ten kindzal.
0/0
10.3.2005 18:32

Thomatan

Re: Re: Re: Re: dialektika
Říkáš svému holobytu hotel, prdeloide?
 
 
 
0/0
10.3.2005 18:52

Flat Vamp jr.

...
...Rusáci tam desítky let vražděj jako pominutý - a nikdo nikdy pro Čečence nehnul prstem - kromě wahábistickejch fanatiků. Tak kdo se diví, že se z nich taky stávaj fanatický vrazi, he?
0/0
10.3.2005 16:53

zlej

Re: ...
S tím musím souhlasit. Rusáci si tam z toho udělali chovnou stanici na teroristy.
0/0
10.3.2005 17:14

62milan

Re: ...
No ale čo s tým?
0/0
10.3.2005 17:26

Taras Bulba

Re: Re: ...
Čo s tým? To samé, co v Afghánistánu - ať Rusáci koukají, kde nechal tesař díru. Zkušenosti s tím už odtamtud mají.
0/0
10.3.2005 17:30

62milan

Re: Re: Re: ...
Lenže Afganistan bol samostatným napadnutým štátom.Odtial sa odísť dalo.Ale Čečensko je ruským územím,ktorého sa nevzdajú.
0/0
10.3.2005 17:35

Taras Bulba

Re: Re: Re: Re: ...
V obou případech se jedná (jednalo) o okupované území. Rozdíl je jen v délce okupace.
0/0
10.3.2005 17:53

tajemník létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: ...
patrne nevis, ze ve 40. letech 19. stoleti vzniknul prvni nezavisly cecensky statni utvar...
0/0
10.3.2005 17:58

62milan

Re: Re: Re: Re: Re: ...
No tak mi povedz aký?
0/0
10.3.2005 18:04

tajemník létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Ve 40. letech 19. století dokonce vznikl první čečenský státní útvar, islámský stát, v jehož čele stál Imám Šámil (1797-1871). Stát byl však založen na velké moci státního aparátu a státní regulaci veškerého veřejného i soukromého života. Od obyvatel se vyžadovala vojenská disciplína, což nakonec vedlo k vnitřním rozporům a oslabení odboje proti Rusům. Ti využili své početní i zbrojní převahy, znovu zaútočili a stát dobyli. Roku 1859 byl Imám Šámil donucen kapitulovat a prohlásit Čečensko za součást ruské říše, a to v rámci 20. února 1860 nově vyhlášené Těrecké provincie.
0/0
10.3.2005 18:06

62milan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
No to je prípad ako teraz.majú predsa štát,veď si ho sami vyhlásili.
0/0
10.3.2005 18:11

tajemník létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
ono neni cecensko autonomni uzemi, ale nezavysli stat? neprotirecis si ted trochu?
0/0
10.3.2005 18:21

62milan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Nechceš rozumieť?Na to aby bol štát štátom je potrebné aj mezinárodné uznanie a to samostatné čečensko nikdy nemalo.
0/0
10.3.2005 18:26

Taras Bulba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
... podobně jako Slovensko až do 2.světové ...
0/0
10.3.2005 18:33

62milan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Nerozumiem čo máš na mysli.
0/0
10.3.2005 18:41

62milan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Už som pochopil odpoveď máš v druhej diskusii.Ty vieš kde.
0/0
10.3.2005 18:56

Taras Bulba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Našel jsem si ji. Ty si ale myslíš, že to, jestli se bude jednat o pokojné rozdělení nebo násilné odtržení závisí jen na těch, kteří se chtějí osamostatnit? Co kdyby Češi tehdy v roce 1993 řekli NE a místo samostatnosti vám srovnali Bratislavu se zemí a zmasakrovali statisíce lidí?
Také bys říkal "Co naplat, my Slováci jsme stejně nikdy samostatnost neměli, takže to holt budeme snášet či sa nám to páči alebo nie"?
0/0
10.3.2005 19:10

Taras Bulba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
P.S. Možná, že bychom se v takovém případě právě ze zpráv dozvěděli, če čeští vojáci při překvapivé protiteroristické akci zabili samozvaného slovenského vládce Vladimíra Mečiara, takže z velkých ryb zbývá k dopadení už jenom obávaný polní velitel Ivan Gašparovič, po jehož likvidaci v Československu konečně zavládne klid a mír.
0/0
10.3.2005 19:15

62milan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
No aspoň niečo pozitívne by s toho vzišlo :-)))
0/0
10.3.2005 19:24

62milan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
No keby slováci v nejakej českej škole zmasakrovali stovky detí,v divadle zajali celé publikum,odpálili v metre nálože,spáchali atentáty na obytné domy,tak by ste veru tie vojská poslali.Ja sa Rusov nezastávam metody aké používajú v čečensku su také aké sú lebo oni jednať nevedia.Ale treba uznať,že čečnsko je pre nich strategickým územím,ktorého sa nechcú vzdať.
0/0
10.3.2005 19:23

Taras Bulba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Neustále a vytrvale zaměňuješ příčinu a důsledek a nevidíš nebo spíš nechceš vidět jednoduchou chronologii. Co bylo dřív? Ruský vpád s masovým vražděním a anihilací Grozného nebo všechny ty Beslany, Dubrovky a moskevské paneláky? (posledně jmenované navíc velmi pravděpodobně práce ruské tajné služby).
 
A to ještě do té chronologie nepočítám deportační a likvidační záležitosti v podání báťušky Stalina, případně již "zapomenuté" podobné lahůdky ze strany Rusů v 19. století.  
0/0
10.3.2005 19:36

62milan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Prvým bodom ktorý to všetko naštartoval bolo vyhlásenie nezávislosti Dudajevom.Bez prípravy,bez konzultácii,bez jednania ostatné je len dosledok tuposti oboch strán.
0/0
10.3.2005 19:42

tajemník létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
ovsem zasadni problem je v tom, ze dubrovka i beslan prisly prave az po tech masakrech cecencu ruskymi vojaky... ne naopak, jak se tady snazis podsunout...
0/0
10.3.2005 19:36

JirkaEsch

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Zapomínáte na dost podstatnej fakt, kterej podle mně může nejvíc za druhou válku a tím byl Basajevův naprosto naivní a zločinný "výlet" do Ingušska.
0/0
11.3.2005 11:19





Najdete na iDNES.cz