Diskuze

Klaus: Před mládím v taláru jsem varoval

Prezident Klaus rozpoutal v justici svým rozhodnutím nejmenovat 32 mladých soudců bouři nevole. Ministerstvo spravedlnosti tvrdí, že hodil přes palubu nadějné lidi, kteří mohli dobře soudit. Hrad a ministerstvo nyní zveřejnily dopisy, které si Klaus s ministrem Němcem k tématu vyměnili.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

red_bull

12. 3. 2005 1:12
vekova hranice? - BLBOST
Rad bych upozornil na to, ze napr. za fyziku se dava Nobelova cena lidem, kteri v drtive vetsine sve objevy ucinili ve veku do 35 let!!
0 0
možnosti

Wladek

12. 3. 2005 9:45
Re: vekova hranice? - BLBOST
Pokud se soudcem stane člověk, který po studiu práv pouze na nějakém soudě prošel čekatelskou lhůtu, nemá kromě teorie žádnou zkušenost z běžného života a žádnou praxi z oboru, který bude ve kterém bude vykonávat svou práci. Nepřál bych Vám stát před soudcem, který si ani neumí představit situaci, kterou má podle zákona rozsoudit, natož aby s ní měl nějakou byť i zprostředkovanou zkušenost. Srovnání s vědou kulhá, dobrý nápad, nebo talent nelze srovnávat se zkušeností, kterou člověk získává až praxí, které je možné dosáhnout teprve v určitém věku, pravda je, že u nekoho nikdy :-( . Věk by pro soudce měl být limit, protože stejně tak je věkový limit na jiné funkce. Tak jako praxi nelze nahradit dobrou známkou ze zkoušky,  ani ředitelem malé fabriky se nestanete bez praxe. A soudce, který rozhoduje o potrestání či nepotrestání ji podle Vás nepotřebuje ? Proč nepoužít model, který je v demokratickém světě obvyklý, tedy nenabídnout místo soudce advokátům, kteří již mají praxi, vědí
0 0
možnosti

black_hawk

12. 3. 2005 1:10
StB-acka minulost je povinosti
Pan prezident si zrejme mysli, ze je nutna k vykonu soudcovskeho povolani zrejme StB-acka, nebo alespon komunisticka minulost. Neni to nahoda, ze se KlauSS takto rozhodl, vzdyt je to on, kdo zve na hrad bolseviky!!
0 0
možnosti

Wladek

12. 3. 2005 9:48
Re: StB-acka minulost je povinosti
Toto je pouze nefér spekulace, kerá se ani neblíží úrovni seriozní diskuze. Skoro jako by to psal pan Rejžek. Fakt dobrý styl, kerý o atorovi hodně napoví
0 0
možnosti

co je vám do toho

12. 3. 2005 0:50
A CO STARCI ?!!
Posuzovat vyzrálost podle věku je hodně zcestné..Vždyť je to skreslující. Chtějí-li posoudit vyzrálost soudců, ať vytvoří speciální osobnostní a psycho testy, na základě kterých se celkem spolehlivě určí stupeň vyzrálosti.. Kdyby měli v nejvyžších postech být jen lidi 35+, řada manažerů i schopných podnikatelů, vědců, by se jevilo jako neschopní, což neni pravda.. Přítelkyně studuje na právnické fakultě na soudkyni a ve svých 21. letech rozhodně neni "tele" bez životních zkušeností.. Stavět to podle věku je čirá diskriminace..Jako protitvrzení by se dalo říct, že LIDÉ NAD 60 LET BY NEMĚLI CO POHLÉDAVAT V POLITICE, PROTOŽE SICE MOHOU BÝT PLNI MOUDRA, ALE VĚTŠINA Z NICH UŽ "DOŽÍVÁ" A JAK ZNÁMO, STAŘÍ SE UŽ MOC NEDÍVAJÍ DO PŘEDU, MOHOU SI DOVOLIT VŮČI MLADŠÍM GENERACÍM NESPRÁVNÁ ŘEŠENÍ, PROTOŽE TAKOVÝ "STAŘEC" SE JIŽ NEMUSÍ OBÁVAT ZÍTŘKŮ-VŽDYŤ TU JIŽ ZA PÁR LET NEBUDE, NEODSKÁČE SI TO, ANI SE TOHO SRABU NEDOŽIJE:-/ - a jak se zdá, řada z nich podle toho jednalo a jedná.
0 0
možnosti

Wladek

12. 3. 2005 9:58
Re: A CO STARCI ?!!
Posuzovat vyzrálost podle věku je dokonce vědecká disciplína, tedy nikoliv scestné jednání. Proč se člověk v šesti letech neučí ovládat letadlo ? Proč ani plnoletost neopravňuje člověka k řízení automobilu a musí projít autoškolou ? Prostě vyzrálost člověka lze vztáhnout jak k věku, tak i ke zkušenostem. To obecně platí a Vy byste splakal nad výdělkem, kdyby Váš spor se sousedem soudil soudce, který Vaši situaci a důkazy bude posuzovat pouze z teoretických znalostí, bez praktické životné zkušenosti a co potom s případem, kde kromě pokuty hrozí třeba odnětí svobody, to byste křičel do světa prohlášené o nezkušeném mladém soudci  Jde o to, mít v sobě alespoň kousek empatie a umět si sebe představit ve složité situaci před soudem. Koho byste si přál, aby Vás soudil ? Zkušený právník s dostatkem znalostí a praxe, nebo začátečník, který se v justici  na Vašem případě učí a teprve praxi získává ? Myslím, že je to pa
0 0
možnosti

ciniro

12. 3. 2005 0:04
Ještě štěstí,
že v čele našeho státu stojí onen vševědoucí polobůh. Vždy jsem si naivně myslel, že soudci řídí se literou zákonů, lidských, tedy nedokonalých (snad proto má justic zavázané oči), leč o zkušenosti řeč nebyla. Rozdílná zkušenost se zřejmě projevuje možná až abnormálním počtem protichůdných rozsudků vynesených soudy různých instancí. Dle pana profesora zřejmě hrozilo nebezpečí, že mladí čekatelé přinesou pohled vlastní, viděný pouze skrze literu zákona...
0 0
možnosti

antigogo

11. 3. 2005 23:24
doufám
Doufám jen, že Josefprav je již ,chvála Bohu, starý (je mu více než 30) a nepohybuje se v oblasti práv. Ti mladí snad nebudou potřebovat jinou barvu inkoustu, aby na sebe upozornili a budou mít solidní a slušné chování. I když s někým nesouhlasím, nemusím být arogantní a vulgární. Snad ti mladí právníci to vědí.
0 0
možnosti

MarekDalik

11. 3. 2005 21:37
Dnešní doba tvrdě razí kult mládí
v řadě firem chtějí lidi do 30 nebo 35 let. Což je diskriminace jako řemen, těžko se ale dokazuje. Obecně by měl Klaus pravdu, soudci by mělo být nejlépe od 40 výš. Takže je lépe, když nás soudí komunističtí soudci - ti mají dlouhou praxi. A ta věková hranice by měla být i opačně. Šedesátiletý stařík není tak výkonný, jako 35 letý mladý muž. Na práci prezidenta takový věk nevadí, tam nejde o výkon. Ale soudci mají kauz plno. A jaká je kvalita těch našich soudců. Dost vypovídá i to, že většina rozsudků ze změněně/zrušena vyššími soudy. Leckdy to tak nekončí, dovolání, nové soudy atd. Takže máme soudce nemladé a stejně to nefunguje. Já si myslím že ti mladí by to možné dělali jinak. Ti staří z moc zpravidla nestojí. Nesrovnával bych nás s Amerikou. Tam mají soudci tradicii, u nás mají leda praxi v komunistikých zákonech a souzení pro potřeby komunistické strany. Klausovi komunističtí soudci evidentně nevadí.
0 0
možnosti

Tic-Tac

11. 3. 2005 20:37
soudci
Je až bolestné číst, jak si lidé dokáží odůvodnit, proč je dobré jmenovat za soudce kdejakého mladíka či mladici. Přitom problémy soudnictví v ČR leží z větší části úplně někde jinde a ani nové mladé naděje ho nespasí. Každopádně je třeba si najít viníka, neboli jak se říká " na koho hodit blbce". Vždyť to všichni znáte z praxe. Není důležité hledat příčiny problémů a kdo za to může a hlavně hledat řešení a makat na tom. Důležité je mít viníka, na kterého se vše hodí. Konečtě se našel. Klaus který vyčnívá v politice díky svým schopnostem je pro politicky převažující plebs a neschopné korytáře tímto "blbcem", který ode dneška už může mimo jiné už i za to, že kolabuje a nefunguje soudnictví.
0 0
možnosti

j@ck

11. 3. 2005 20:56
Re: soudci
klaus vyčnívá kvůli svým schopnostem!? je téměř bolestně smutné číst tvůj příspěvek. klaus je možná všehoschopný v zájmu uhájení svého ješitného narcistického ega - toť tak veškerá ctnost tohoto brouka pytlíka českého národa.
0 0
možnosti

fr-mottl

11. 3. 2005 17:08
tak pan profesor dokonce predem varoval
a ten plebs se podle toho neridi?. No kde to sme...
0 0
možnosti

Havranek70

11. 3. 2005 15:50
Souhlasim s rozhodnutim prezidenta Klause
Chci zde pridat i svuj prispevek. Pohybuji se v pravni oblasti a myslim si, ze nepotrebujeme tolik novych soudcu, ale hlavne je potreba dostatek soudniho personalu, tj. zapisovatelky atd. Sam jsem byl svedkem toho, jak soudce si stezoval ze nestiha projednavat pripady, protoze se deli s dalsimi dvema kolegy o jednu zapisovatelku. Takze kdyby ministerstvo spravedlnosti radeji zvysilo penize soudnimu personalu, aby ho byl dostatek, pripady by se projednavaly rychleji nez jen samotnym zvysenim soudcu. Co se tyka veku, myslim si zvlastni zkusenosti, ze po trech letech praxe pravnik skutecne vyzraly neni. Takze bych osobne byl spise pro to, aby kazdy uvolneny post soudce i statniho zastupce byl obsazovan vyberem z rad advokatu, notaru a dalsich s uspesnym slozenim advokatni ci justicni zkousky aspon po 10 lete praxi. Myslim si, ze pokud by ministerstvo spravedlnosti skutecne chtelo, tak dost vhodnych zajemcu s praxi treba mezi adv
0 0
možnosti

Havranek70

11. 3. 2005 16:01
Re: Souhlasim s rozhodnutim prezidenta Klause - doplneni toho co se neveslo
Myslim si, ze pokud by ministerstvo spravedlnosti skutecne chtelo, tak dost vhodnych zajemcu s praxi treba mezi advokaty neslo, protoye mesicni plat ve vysi 52.000,- Kc maly neni a pri te velke konkurenci mezi advokaty by byl o kazde volne misto soudce velky zajem. Taky si myslim, ze by hlavne ministerstvo melo prednostne obsazovat volna mista treba na severu Cech {napr. Chomutov ci Usti  nad Labem]. V clanku z 9.3. se vsak pise o justicni cekatelce na soude v Praze 1. Jedna se snad o nejakou chranenkyni pana Jirsy ?  
0 0
možnosti

Mainhart

11. 3. 2005 15:30
komunista??
ve zprávách na ČT1 toho soudního čekatele filmovali šikovně,ale na Nově už byla ta RUDÁ hvězda na triku vidět krásně !!!
0 0
možnosti