Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žena chce peníze, dceru jí zabili popeláři

Vzpomínky Plzeňanky Hany Kohutové na dceru často přerušoval pláč. Také se jmenovala Hana. Před dvěma lety ji na největším plzeňském sídlišti přejelo couvající popelářské auto. Lékaři už nedokázali těžce zraněné pětatřicetileté ženě pomoci. Její matka se nyní soudí o náhradu újmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

palantir

mám osobní a velice špatnou zkušenost s řidiči popelářského vozu
jel jsem za jedním takovým, zastavil na křižovatce a najednou začal couvat z ničeho nic, asi zjistil že prostě neprojede, takže aniž by se přesvědčil jestli za ním nestojí nějaké auto začal na mě najíždět, musel jsem rychle zareagovat a couvat také, vůběc ho při jeho velikosti nezajímalo že má někoho za sebou, když jsme vycouvali zpět celou ulici tak mu to došlo a zastavil, šel jsem se ho zeptat co to má znamenat, zareagoval velice agresivně, místo omluvy mi začal vyhrožovat že si na mě počká rozmlátí mi hubu a zničí auto - vůbec ho nezajímalo že málem zabil dva lidi mě a mojí spolujezdkyni, ono totiž když dodržujete předpisy a máte zapnuty bezpečnostní pásy nejde vyskočit z vozidla
0/0
12.3.2005 10:26

co je vám do toho

nechte těch spekulací!!
Už je to dlouho, co jsi dělal řidičák, viď ?? Jinak bys věděl, že za zhoršených podmínek je řidič takového vozidla povinen užít k navigaci další k úkonu způsobilé osoby, tak aby nikoho a nic neohrozil!..Je mi jasné, že manévrovat s kamionem do zadu je velký hazard a že zrcátka to nepokryjí, ale právě proto má užít té osoby..To že tu osobu nemá ssebou, neni chybou ani vinou ostatních účastníků provozu, to je vinou dopravce nebo řidiče kamionu!
0/0
12.3.2005 1:27

maly33

Vyhlaska
Podle vyhlasky je to ale jednoznacne chyba ridice. Pokud byl na silnici (a to byl), musi se presvedcit, ze nikoho neohrozuje. Zvlaste, kdyz couva na chodnik, kde jsou chodci celkem ocekavatelni. Pokud toto zanedba, pak je plne zodpovedny za pripadne nasledky. Nechapu, co se na tom tomu obhajci nezda :-/
0/0
10.3.2005 22:39

co je vám do toho

Re: Vyhlaska
Přesně tak..Vyhláška mluví jasně..Řidič si musí být jistý, že svým počinem neohrozí provoz na pozemních komunikacích ani životy. A musí být dostatečně způsobilý k řízení. Jestli že to vyžadují okolnosti, má při odbočování nebo couvání či objíždění užít další způsobilé osoby- "navigátora"..Předpokládám, že popeláři bývaj obvykle 3, jeden řídí a ti další navygují a točí popelnice.. Všechno mluví v neprospěch pana řidiče. Doufám, že mu sebrali řidičák. Takoví lidi na silnice nepatří. Bohužel se to zjistí, až při selhání:-(
0/0
12.3.2005 1:20

Isbjeorna

boží mlejny
chtěla přenechat dceři REGULOVANÝ byt...a takhle to dopadlo...jooo podvádět se nemá
0/0
10.3.2005 20:24

2Mac7

Re: boží mlejny
blbe
0/0
10.3.2005 22:42

PeDu

Re: boží mlejny
Ty jsi ale magor
0/0
11.3.2005 7:08

ScipioAfricanus

Couvat s takovym kolosem
bez toho, ze by si byl jistej, ze je tam volno, to je jednoznacne prasarna. Mel u sebe nejmene dva chlapky, ktery mohl poslat, at mu ukazujou, kdyz tam nevidel. Proste to jednoznacne pos.al a to ze zabiti mlade zenske dostal jen podminku je skvelou ukazkou stupidity naseho soudnictvi, ktery vas posle sedet za pdostatnem mensi prusvihy.
0/0
10.3.2005 14:35

Smil

popelari
Ridic popelar je nejvetsi prase ktere znam. Jiz nekolikrat jsem byl snimi v konfliktu. - jednou mi v zatacce prejeli predni kapotu zadnim kolem kukavozu. Podruhe jsem ridice kukavozu 30 minut premlouval, ze na tom naledi kopec nevyjede at vycouva zpatky, ze bych rad odjel do prace.
0/0
10.3.2005 14:33

Warťan

Z vlastní zkušenosti vím také
...a sice to, že řidič náklaďáku, nebo autobusu při couvání za sebe zkrátka nevidí. Může manévrovat jen pomocí zrcátek, nebo to malé procento si může pomoci Fresnelovou čočkou, pokud ji má v zadním skle autobusu. Jak známo, kukavůz má vzadu nástavbu, Tahač má návěs a s autobusem se už kvůli výšce nedá na zadní sklo a vnitřní zrcátko jezdit, jako s osobákem. Všechno se tedy řídí podle dvou vnějších zrcátek, ve kterých ovšem sotva uvidíme neopatrného chodce, který mezitím vykračuje uprostřed nástavby. Je to v pořádku, i chodci mají (ač si to neradi připouštejí) jistou zodpovědnost a povinnosti. Z toho důvodu se couvačky náklaďáků často doplňují hvízdáním, ale člověku to málokdy dojde, když jsou chodci schopni při např. vyjíždění ze zastávky přecházet před předkem, jejich přenášení důvěry a odpovědnosti na řidiče je bezkonkurenční. Plzeňský řidič by měl dostat povinné přezkoušení, aby se neřeklo, jinak dle mého není vinen, vysvětlil jsem důvody...
0/0
10.3.2005 12:49

Warťan

Re: Z vlastní zkušenosti vím také
Jinak co se týče výhledu, zabezpečení, bla bla bla, tak kvůli krátkému a jasnému couvání (co jiného s kukavozem) by snad mělo být jasné každému, že se zkrátka musí rozhlédnout a předpokládat, kam auto pojede, nebo prostě mu usnadnit život a vyhnout se mu. Bez advokáta řidiče bych to viděl na roční zákaz činnosti a podmínku, s advokátem přezkoušení. Nikdo nemůže za problematiku určité činnosti a nelze svalovat vinu vždy na řidiče. Chodci jsou převážně svéprávní a odpovědnost si zkrátka musí připustit!
0/0
10.3.2005 12:58

Kleki Petra

Re: Re: Z vlastní zkušenosti vím také
Všechno je to pravd a zároveň trochu mimo. Ona byla totiž na chodníku, což poněkud mění situaci.
0/0
10.3.2005 14:43

co je vám do toho

Re: Re: Re: Z vlastní zkušenosti vím také
Už je to dlouho, co jsi dělal řidičák, viď ?? Jinak bys věděl, že za zhoršených podmínek je řidič takového vozidla povinen užít k navigaci další k úkonu způsobilé osoby, tak aby nikoho a nic neohrozil!..Je mi jasné, že manévrovat s kamionem do zadu je velký hazard a že zrcátka to nepokryjí, ale právě proto má užít té osoby..To že tu osobu nemá ssebou, neni chybou ani vinou ostatních účastníků provozu, to je vinou dopravce nebo řidiče kamionu!
0/0
12.3.2005 1:26

Warťan

Re: Re: Re: Re: Z vlastní zkušenosti vím také
Jediné, co k tomu dodám: Ať tam osoba je nebo není, chodec je za sebe a za druhé také odpovědný. O nic méně než řidič, ač si to chodci ani nehodlají připustit. Člověk nemá být zvyklý, že ON je z obliga a OSTATNÍ se mu postarají o práci, o bezpečnost, o život atd. atd.
0/0
13.3.2005 13:31

co je vám do toho

Re: Re: Re: Re: Re: Z vlastní zkušenosti vím také
Chodec je za sebe rozhodně zodpovědný, jako kdokoliv jiný, to souhlasim a neměl by spoléhat na "kvality" druhých.. Nicméně auto je jako zbraň, ať se to líbí nebo ne, když se chodec špatně rozhlédne-možná se zabíje, tim to končí..Když se špatně rozhlédne řidič kamionu, obvykle to končí smrtí někoho jiného, ne-li přímo několika jiných..
0/0
13.3.2005 21:25

4omega

Vím z vlastní zkušenosti...
......co někteří řidiči jsou při couvání schopni udělat....hrůza.....vina je dost jasně na straně řidiče....chudák holka a její rodina.....zajímala by mne ale ta firma, co jí to aquto patří...mělo by být v jejím zájmu se s paní vyrovnat...pokud to nedělá, pak to svědčí o její serioznosti.....
0/0
10.3.2005 10:29

jirji

Re: Vím z vlastní zkušenosti...
já tedy nevím, ale neměla by tedy podle silničních pravidel přecházet silnici jen po vyznačených přechodech pro chodce k tomu určených....kdyby necoufal do auta za ním stojícího budiž,ale nikde není psané,že tu ženu přejel na přechodě (tudíž pokud byla na silnici neměla tam co dělat ne...) mimochodem jak rychle opravdu couvá popelářské auto!!!!no to musí být člověk ožralý nebo hluchý a slepý....
0/0
10.3.2005 10:47

ReCall

Re: Re: Vím z vlastní zkušenosti...
z vyhlášky ... couvající auto dává přednost všemu a všem ....
0/0
10.3.2005 10:50

sigenius

Re: Re: Vím z vlastní zkušenosti...
Ona nebyla na silnici, byla ve vnitrobloku, jak psal článek. Nebyla náhodou na chodníku?
0/0
10.3.2005 10:55

2Mac7

Re: Re: Vím z vlastní zkušenosti...
ona nepřecházela silnici
0/0
10.3.2005 22:44

Flat Vamp jr.

...
...nikdo neví, jak to doopravdy bylo - ale tady se vždycky najde dost zamindrákovanejch kriplů, který automaticky viděj vinu na straně oběti. Viz "...dost mladá na to aby již neslyšela/neviděla a dost stará na to, aby se rozhlídla..."
0/0
10.3.2005 10:23

TheBaron

Omlouvám se,
ale pokud jste řidič, pak se hoooonem koukněte do vyhlášky. Pokud se to stalo na dopravní komunikaci a ne mimo ni, pak má řidič jednoznačně smůlu a soud prohrál už v okamžiku jeho zahájení, jakkoli by byla ona žena mladá, hluchá či slepá a případně mu tam úmyslně skočila z vedlejší silnice. Při couvání totiž řidič "... nesmí ohrozit ostatní účastníky silničního provozu ...". Jak si toto zabezpečí (závozník, pípání, troubení, ...) je jeho věc, ale pokud při couvání kohokoli ohrozil, pak nesplnil svou povinnost a způsobil dopravní nehodu. Tečka, hotovo, nulová diskuse.
0/0
10.3.2005 9:47

Tančící Derviš

Re: Omlouvám se,
tádátýdádá a to je konec přátelé.
0/0
10.3.2005 9:54

TheBaron

Re: Re: Omlouvám se,
... ale to sem přece měl říct já!
0/0
10.3.2005 9:57

Tančící Derviš

Re: Re: Re: Omlouvám se,
0/0
10.3.2005 10:12

ScipioAfricanus

No ja s tebou v podstate souhlasim
ovsem podle mne za to muze i kdyby to bylo napr. na chodniku, nejen na dopravni komunikaci. Pokud na verejnem prostranstvi ridic auta nekoho pri couvani prejede, tak je to jeho zasek i kdyby pritom mel pustenou protileteckou sirenu.
0/0
10.3.2005 14:37

hafi_na

Tak nevím...
Nemyslím si, že by peníze mohli nahradit ztrátu blízké osoby. Ale zase na druhou stranu je pravda, že asi potřebuje nějaký peníze, aby se mohla postarat o vnučku no nevím, připadá mi to trošku tyjátr ....
Ale taky dost dobře nechápu, jak se může nechat pětatřicetiletá ženská přejet. Je dost stará na to, aby se uměla rozhlédnout a aspoň u nás vsechny popelářský auta pípají, když couvají, tak nejspíš musela být i hluchá...
0/0
10.3.2005 9:43

TheBaron

Re: Tak nevím...
Viz výše - mohla být co chtěla, pípání popeláře ani v nejmenším nezbavuje 100% viny na této nehodě. On je POVINEN při couvání zabezpečit vše tak, aby v žádném případě neohrozil ostatní účastníky provozu. A pokud mu tam ta ženská skočila, pak to jednoduše nezajistil ...
0/0
10.3.2005 9:51

velkorypal

couvali
kdo viděl v poslední době couvat popeláře, tak ví, že to auto se šine pomalej než krokem, a velmi často pípá, jestli byla neschopná přejít tak nevím. je ukázka velmi nízké inteligence, chudák popelář co řídil auto, na klasickém českém sídlišti, kde se taktak vleze do ulece a musí tam i couvat, přitom nepodřít auta a ještě za něj lezou lidi! No comment! to hraniči se vším!
0/0
10.3.2005 9:43

johgeorge

Re: couvali
asi tak jednoduchy to nebylo, kdyz policie neurcila, jak k tomu doslo ty chytraku. taky by me zajimala popelarska firma, v tom clanku by melo byt jeji jmeno, je to negativni reportaz, tak sem s ni... nebo ji idnes.cz nezna ci chrani?:O
0/0
10.3.2005 9:45

velkorypal

Re: Re: couvali
nic to nemění na tom, že když vidím před sebou popelářské auto, tak sakra uhnu, jak to že se té holce nic nestalo? vždyť ji mamka vedla do školy, z toho plyne, že tam byli obě? toto vysvětli! proto to policie neobjasnila, a co to bylo za firmu mě nezajímá, stejně ji nezměním! a diky a osloveni chytraku, ja se moc chytry necítím, tak dík, to nemuselo být.
0/0
10.3.2005 9:53

Jouda-

Re: Re: Re: couvali
Vypravila holku do školy.... pak šla vnitroblokem mezi domy... takže tam byla asi sama a to auto mohlo bejt za rohem a začít couvat zrovna když tam vkročila. Takže ho mohla vidět až když bylo pozdě. Ostatně mě nedávno málem sejmul kamión. Na přechodu. Měl sem zelenou a on odbočoval, ale že by přibrzdil? Ani náhodou, kdybych neuskočil byl sem pod nim. Leknul sem se že sem si málem cvrknul, taky sem si ho všim na poslední chvíli, jel souběžně s mym směrem a byl za mnou.
0/0
11.3.2005 11:10

sigenius

Re: couvali
Být popelářem je jistě velmi těžká práce. Kdo není schopen ji zvládnout tak, aby za sebou nezanechával mrtvoly, nechť si zvolí nějakou lehčí práci.
0/0
10.3.2005 10:48

4omega

Co to bylo za popelářskou firmu, nevíte?
0/0
10.3.2005 9:01

Calibos

Nj hrozné neštěstí,
ale bych řek že prostě měla smůlu, jestli myslela že to stihne, nebo tak nějak. Navíc náklaďáky když couvají, tak musí pípat (nevím jistě). Nebo správnej ridič, zatroubí .Jestli byla za vozem v zrcátku ji jistě neviděl.
0/0
10.3.2005 8:17

jojoj897

Re: Nj hrozné neštěstí,
no jo - v pětatřiceti letech - dost mladá na to aby již neslyšela/neviděla a dost stará na to, aby se rozhlídla
0/0
10.3.2005 8:28

jojoj897

teda moc nechápu - jak se za to auto mohla dostat .......
0/0
10.3.2005 7:56





Najdete na iDNES.cz